Oud 23-09-2003, 20:44
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
ons konijn (van m'n zus) is heel ziek, hij heeft oorontsteking en is z'n evenwicht kwijt, valt telkens om en houdt z'n koppie zo schuin dat je z'n oog niet meer ziet.
We zijn natuurlijk al naar de dierenarts geweest en hij moet antibioicum (dacht ik) z'n oor moet uitgespoeld en hij krijgt eten en drinken met een spuitje in zijn bekkie.

Mijn vraag was nu of er mensen zijn die vaker een konijn met oorontsteking hebben gehad en of het beestje het overleeft heeft.
__________________
*aangenaam......*

Laatst gewijzigd op 23-09-2003 om 20:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2003, 22:35
C'est moi
Avatar van C'est moi
C'est moi is offline
het is een werk ik heb het ook gehad en hij heeft hetoverleeft
__________________
nobody is perfect, I'm nobody!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 16:14
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
hoe was jouw konijn er dan precies aan toe, en wat heb je er allemaal aan gedaan enzo?
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 17:11
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Die oorontsteking zal wel goedkomen maar het probleem is dat als een konijn pijn heeft niet meer wilt eten. Dus absoluut in de gaten houden, als hij niet meer eet dwang voeren, zorg dat je spuitjes in verschillende maten hebt en Otrivin (babyvoeding) smaak wortel hebt. Niet eten zorgt ervoor dat de darmen gaan stilliggen en dat kan uiteindelijk voor een langzame en zeer pijnlijke dood gaan zorgen. Maar wat zielig voor 't beestje het doet zo'n pijn...
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 17:46
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
we hebben al lang van dat wortelspul en hij krijgt suikerwater.
Wel alles met een spuitje, hij wil wel eten want hij kauwt wel als je bijv. een stukje appel geeft maar het lukt om de één of andere reden gewoon niet.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 18:01
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 24-09-2003 @ 17:46:
we hebben al lang van dat wortelspul en hij krijgt suikerwater.
Wel alles met een spuitje, hij wil wel eten want hij kauwt wel als je bijv. een stukje appel geeft maar het lukt om de één of andere reden gewoon niet.
Suikerwater??? Heeft de dierenarts dat voorgeschreven?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 18:12
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
euehhmm, nou, ik heb het i.i.g. niet bedacht, het was een idee van m'n ouders , is het erg slecht dan ??

help .........

hij kan nu ook helemaal niet meer zitten, dan rolt hij om en gaat helemal spartelen .
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 18:23
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 24-09-2003 @ 18:12:
euehhmm, nou, ik heb het i.i.g. niet bedacht, het was een idee van m'n ouders , is het erg slecht dan ??

help .........

hij kan nu ook helemaal niet meer zitten, dan rolt hij om en gaat helemal spartelen .
Ja, is niet goed! Ik weet niet wat er slecht aan is maar haal maar weg in elk geval.

Als ie heel veel pijn heeft zal ik echt even naar de DA gaan om pijnstillers te halen, dit is wel verschrikkelijk zielig zeg
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 18:25
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
En haal hem trouwens meteen binnen (als ie dat nog niet zat) en absoluut warm houden!!! Zieke konijnen kunnen zelf hun temperatuur niet regelen.
Stuur anders even een e-mail naar de S.O.S. van konijnen.nl, heel snel antwoord!

http://www.konijnen.nl/konijnengroep/vragenlijst.htm
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 18:59
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
hij staat al binnen en is ook gewoon warm, krijgt al iets tegen de pijn enzo.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 19:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als ie steeds schuin loopt en omvalt moet je heel erg oppassen, ons konijn had dat ook en die had hersenvliesontsteking, dat is op zich te genezen maar je moet er wel op tijd bijzijn en dan nog kan er hersenbeschadiging optreden.

Blijf je konijn heel goed in de gaten houden en als je het niet vertrouwd ga dan terug naar de dierenarts!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 17:06
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
vanochtend is hij dood gegaan.
Ik hoorde de honden ineens heel hard blaffen en toen zei m'n moeder dat het konijn heel hard begon te gillen.
Toe ik ging kijken lag hij nog een beetje te stuiptreken en hij ademde nog wat maar hij ging best snel dood toen.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 17:42
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Jeetje wat erg Dat gillen duidt op héel veel pijn en angst
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 20:15
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
ja, idd, ik vind het ook zo zielig, dat'ie niet gewoon dood is gegaan in z'n slaap ofzoo
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 09:11
Upke
Upke is offline
Wij hadden vroeger een konijnenfokkerij thuis. Mijn vader heeft die ongeveer zo'n 12 jaar bijgehouden alleen toen moesten we verhuizen. Dus jammer genoeg moesten al die konijntjes weg op een paar na die we zelf mee namen maar goed. Ooronsteking zeg je? Mijn vader sneed dan altijd de kop van het konijn eraf dan had het konijn er geen last meer van zei hij
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 16:37
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 26-09-2003 @ 09:11:
Ooronsteking zeg je? Mijn vader sneed dan altijd de kop van het konijn eraf dan had het konijn er geen last meer van zei hij
ahaa, lijkt me logisch maar tis wel hard.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 12:46
groezel538
groezel538 is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 24-09-2003 @ 18:01 :
Suikerwater??? Heeft de dierenarts dat voorgeschreven?
ik studeer diergeneeskunde en dat doet de dierenarts dus omdat het konijn anders te weinig glucose in zn bloed heeft wat ervoor zorgt dattie niet meer eet...
dus...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 22:17
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Bij oorontsteking?
Ik wil niet betweterig doen maar als een konijn niet eet dan komt dat meestal door pijn, waardoor ze een gasaanval kunnen krijgen als de darmen te lang stilligen.
Ik heb er erg veel over gelezen, ik heb nou werkelijk nog nooit gehoord over suikerwater. Ik weet alleen dat suiker erg slecht is voor konijnen.
Ik neem overigens ook niet meer alles klakkeloos aan van de dierenarts, ze maken genoeg fouten w.b. konijnen. De plaatselijke DA hier bv, toen ik mijn konijn wilde laten castreren vertelde zij me aan de telefoon [en ze is nog vrij jong, dus die opleiding is niet zo lang geleden]: "En een dag van tevoren laten vasten, geen eten meer geven!" Sorry hoor, maar als je ook maar iets over konijnen hebt gelezen is het wel dat ze ALTIJD iets in hun darmen moeten hebben, geen hardvoer maar hooi. "Nee, ook geen hooi. Hij kan misselijk worden door de narcose en overgeven." Ik vraag me werkelijk af wat ze daar leren over konijnen, anatomisch gezien is het onmogelijk om over te geven voor een konijn.
__________________
[geen inspiratie]
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-08-2004, 17:12
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
zoo, beetje oud topic .

Ik twijfel soms ook over de kundigheid van dierenartsen. Soms heb ik het idee dat ik bijna meer van mijn ratjes weet dan de dierenarts. Van honden weet hij dan juist wel heel veel enzo maarjah. Tis een beetje oud topic duss.....
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.