Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2005, 21:12
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Ik zit zelf op Judo en Ji-juitsi en ik ben beetje vechtsport fanaat. Zelf vind ik Ji-Juitsi de gaafste vechtsport die ik ken omdat er echt bijna alles in voorkomt en het is semi-fullcontact en volgens mij gaan we later ook met wapens trainen. Ji-Juitsi Judo vind ik wat minder leuk omdat het te wedstrijd-achtige-sport is.
Welke vecht/zelfverdedigings sporten kennen jullie en welke van jullie het gaafst/mooist/whatever ? en waarom ?
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2005, 10:17
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Welke ken ik... euh... Kennen is een groot woord, maar ik denk dat ik aan een hele lijst kom. Maar om te zeggen dat ik er alle details van ken, dan zwijg ik beter.


Anyway... welke ik de gaafste, neigste, .... whatever vindt, is afhankelijk via welke weg je de sport wilt benaderen. Ze hebben allemaal wel iets.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 11:03
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Anyway... welke ik de gaafste, neigste, .... whatever vindt, is afhankelijk via welke weg je de sport wilt benaderen.
Eehm, en als je dan gewoon via elke weg bekijkt of gewoon welke je het gaafst vind om te zien/doen...

Ik vind Ji-Juitsi erg gaaf omdat er erg veel 'straat technieken' in zitten, dus dingen die je op de straat heeel goed kan gebruiken als iemand loopt te kloten, en dat kan ik van Judo nou niet helemaal zeggen...
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 14:22
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
mja, ik ken zoveel namen van vechtsporten, maar de enige die ik beoefen zijn kenpo karate en judo.
kenpo karate is een combinatie van traditioneel karate en straatvechten. Dat doe ik nu 1,5 jaar twee keer per week. Op 20 februari ga ik meedoen aan t nk!
Judo krijgen we elke week op school, dus daar ben ik inmiddels ongeveer 2,5 jaar mee bezig. Vind ik ook wel leuk, maar voor mij niet echt nuttig als "straat-vechtsport"
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 14:59
Verwijderd
gewoon lekker knokken op straat als je een paar glaasjes op hebt!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 18:54
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
gladde aal schreef op 01-02-2005 @ 15:59 :
gewoon lekker knokken op straat als je een paar glaasjes op hebt!
=lomp doen

@snoopy: jah Judo is niet echt zo super bruikbaar op straat, karate is dan idd stukken beter maar karate mist wel de klemmen, grepen, wurgingen, enz van o.a. judo, dus karate+judo is een erg goede combinatie, maar karate+judo=ji-juitsi, of betergezegd, karate en judo komen uit ji-juitsi. Judo is de wedstrijdvorm en karate is de 'straat-vorm', maar dat klopt niet helemaal omdat het dus wel wat mist voor de 'ultieme' straatvechsport.

Maar nu loop ik een beetje te lang door te lullen ^^
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 15:31
barbara.inc
Avatar van barbara.inc
barbara.inc is offline
Muay Thai kickboksen (L)
__________________
*Work like you don't need the money, love like you've never been hurt, dance like nobody's watching and fuck like you're beiing filmed* A.K.A Barbelle
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 15:58
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik vind het K1 heel mooi.
Verschillende vechtsporten tegen elkaar in de ring.
Mooi om te zien
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 16:04
Aapie
Aapie is offline
Worstelen is een hele leuke sport
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 20:37
vladislav
vladislav is offline
Ik heb kickboks en Judo gedaan, maar toen was ik nog 10, dus daar had ik toen nog niks aan.

Ik ben een paar maanden geleden weer begonnen met Sanda, en ik doe soms ook Sambo, een russische vechtsport die bestaat uit judo en worstelen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 20:48
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
sumoworstelen!!
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 12:33
Allochthony
Avatar van Allochthony
Allochthony is offline
Citaat:
barbara.inc schreef op 02-02-2005 @ 16:31 :
Muay Thai kickboksen (L)
Ik leer mezelf nu wat muay thai boran technieken, dat is met technieken erbij die er op gericht zijn een tegenstander uit te schakelen, geen ring sport, maar wel handig op straat

Laatst gewijzigd op 12-02-2005 om 13:54.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 23:29
squat
squat is offline
Hoe leer jij jezelf die technieken?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 21:25
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Via een boek?

Anyway, ik denk erover om als ik ga studeren op een vechtsport te gaan Capoeira lijkt me enorm mooi Ik zoek een niet al te lompe sport (ik ben zelf anti-lomp gebouwd ).
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 22:42
Allochthony
Avatar van Allochthony
Allochthony is offline
Citaat:
squat schreef op 13-02-2005 @ 00:29 :
Hoe leer jij jezelf die technieken?
Boek, internet, ik geef zelf al muay thai les, maar dit moet ik mezelf leren
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 21:55
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
ik doe zelf boksen, krav maga, jiu jitsu momenteel.

jiu jitsu vind ik zoals wij het leren niet geschikt voor op straat. Het is op die school in plaats van krav maga gekomen en tja....
Helaas vind ik deze sport niet erg "streetwise"

vrouwtjes leren om veel grotere aanvallers die je slaan, met een heupworp te gooien etc vind ik niet getuigen van een straat instinct, of hoe je zo iets noemt.

Wel leuk daaraan zijn de opbrengtechnieken.
(Je kan jiu jitsu btw wel als effectieve sport geven hoor)

boksen is gewoon een leuk spelletje en door de manier van trainen best bruikbaar in veel situaties op straat.
Ik doe het al vanaf dat ik zelfs nog kleiner was dan ik nu ben

Ik ben bezig met een instructeurscursus in krav maga.
Het is dus overbodig om te zeggen dat ik dit een geweldig systeem vind waar je qua zelfverdediging goed je ei in kwijt kan, ook voor bijzondere doelgroepen. (denk aan beroepen etc.)
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 20:38
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
gimgamgommetje schreef op 19-02-2005 @ 22:55 :
ik doe zelf boksen, krav maga, jiu jitsu momenteel.

jiu jitsu vind ik zoals wij het leren niet geschikt voor op straat. Het is op die school in plaats van krav maga gekomen en tja....
Helaas vind ik deze sport niet erg "streetwise"

vrouwtjes leren om veel grotere aanvallers die je slaan, met een heupworp te gooien etc vind ik niet getuigen van een straat instinct, of hoe je zo iets noemt.

Wel leuk daaraan zijn de opbrengtechnieken.
(Je kan jiu jitsu btw wel als effectieve sport geven hoor)

boksen is gewoon een leuk spelletje en door de manier van trainen best bruikbaar in veel situaties op straat.
Ik doe het al vanaf dat ik zelfs nog kleiner was dan ik nu ben

Ik ben bezig met een instructeurscursus in krav maga.
Het is dus overbodig om te zeggen dat ik dit een geweldig systeem vind waar je qua zelfverdediging goed je ei in kwijt kan, ook voor bijzondere doelgroepen. (denk aan beroepen etc.)
Hmm ja tis zoals je al zei, Jui-Jitsi kan heel erg goed gebruikt worden op straat maar het ligt eraan wat voor soort trainingen je krijgt. Op de manier waarop ik training krijg kan ik toch aardig overleven op straat . Ik leer zobeetje alles wat je op straat nodig kan hebben: blokkeringen, reactie vermogen, conditie, slag en trap technieken, handige en snelle klemmen, tegen meerdere personen tegelijk vechten, verdedegingen op mes aanvallen (nog niet geleerd maar komt wel) en ook nog hoe je in een paar bewegingen iemand z'n nek kan breken... maar dat is niet zo erg slim om te doen dacht ik zo ^^.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 20:53
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 21-02-2005 @ 21:38 :
en ook nog hoe je in een paar bewegingen iemand z'n nek kan breken... maar dat is niet zo erg slim om te doen dacht ik zo ^^.
dat zou ik niet al te vaak doen nee
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-02-2005, 21:08
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
over vechtsporten gesproken:

zaterdag in leiden is er een meeting van www.vechtsporten.nl
Er zijn wel wat plaatsen over voor mensen die geinteresseerd zijn.

het is van 11.00 tm 16.00 in leiden. 15 minuten lopen van het station maar er stopt ook een bus.

toegang is gratis.

er zijn 5 korte vechtsportlessen van 45 minuten te volgen in ninjutsu, pencak silat , jiu jitsu, karate, krav maga

aanmelden op vsnlmeet@xasa.com als je wilt komen.

tot zaterdag
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 17:02
00RedBaron
Avatar van 00RedBaron
00RedBaron is offline
Citaat:
gimgamgommetje schreef op 19-02-2005 @ 22:55 :
ik doe zelf boksen, krav maga, jiu jitsu momenteel.

jiu jitsu vind ik zoals wij het leren niet geschikt voor op straat. Het is op die school in plaats van krav maga gekomen en tja....
Helaas vind ik deze sport niet erg "streetwise"

vrouwtjes leren om veel grotere aanvallers die je slaan, met een heupworp te gooien etc vind ik niet getuigen van een straat instinct, of hoe je zo iets noemt.

Wel leuk daaraan zijn de opbrengtechnieken.
(Je kan jiu jitsu btw wel als effectieve sport geven hoor)

boksen is gewoon een leuk spelletje en door de manier van trainen best bruikbaar in veel situaties op straat.
Ik doe het al vanaf dat ik zelfs nog kleiner was dan ik nu ben

Ik ben bezig met een instructeurscursus in krav maga.
Het is dus overbodig om te zeggen dat ik dit een geweldig systeem vind waar je qua zelfverdediging goed je ei in kwijt kan, ook voor bijzondere doelgroepen. (denk aan beroepen etc.)
Krav Maga! Is dat niet de mysterieuze Israelische vechtsport, gebruikt door de Special Forces? Zijn er al veel sportscholen die Krav Maga les geven in NL?

Over 'streetwise' vechtsporten, ik zou alleen voor een streetwise vechtsport kiezen als ik bijv. politie agent of deurwaarder was. Ik doe zelf nu zo'n 9 maanden aan Karate, en ik geef ridderlijk toe dat ik nog niet goed in staat ben om mij echt goed te verdedigen, als ik op straat berooft zou worden. Je leert wel een aantal goede trucs (knietje in ballen, schenen trappen, etc.), maar echt de technieken gebruiken zonder erbij na te denken kan ik nog niet. Maar volgens mijn trainer duurt het zo'n 2 of 3 jaar voordat het echt een reflex word, dwz dat je zonder na te denken een stoot kan afweren.
__________________
I'm an offer you can't refuse
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 18:50
Verwijderd
ja, dat is Krav Maga

persoonlijk geef ik de voorkeur aan systema
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 19:04
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
00RedBaron schreef op 23-02-2005 @ 18:02 :
Maar volgens mijn trainer duurt het zo'n 2 of 3 jaar voordat het echt een reflex word, dwz dat je zonder na te denken een stoot kan afweren.
Eehm, ik zit nu net iets meer als een jaar op Jui-Jitsu en ik train maar 1 uur per week en als ik geconcentreerd ben (wat je wel bent als je in een mogelijk gevaargelijke situatie ben) weer ik al af zonder er bij na te denken. Dat hebben we laatst met z'n allen getest, is best lache om te doen . Maar het ligt er natuurlijk wel aan hoe je traint en vooral wat je traint.
Citaat:
gimgamgommetje schreef:
jiu jitsu vind ik zoals wij het leren niet geschikt voor op straat. Het is op die school in plaats van krav maga gekomen en tja....
Helaas vind ik deze sport niet erg "streetwise"
Jui-Jitsi wordt trouwens door de Japanse en Chinese politie gebruikt in rellen e.d. Dat moet toch wel wat zeggen over hoe 'streetwise' het is ^^. Maar daar wordt het wel anders geleerd dan in nederland meestal wordt gedaan, wat ik trouwens wel jammer vind.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 20:52
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
Citaat:
00RedBaron schreef op 23-02-2005 @ 18:02 :
Krav Maga! Is dat niet de mysterieuze Israelische vechtsport, gebruikt door de Special Forces? Zijn er al veel sportscholen die Krav Maga les geven in NL?

Over 'streetwise' vechtsporten, ik zou alleen voor een streetwise vechtsport kiezen als ik bijv. politie agent of deurwaarder was. Ik doe zelf nu zo'n 9 maanden aan Karate, en ik geef ridderlijk toe dat ik nog niet goed in staat ben om mij echt goed te verdedigen, als ik op straat berooft zou worden. Je leert wel een aantal goede trucs (knietje in ballen, schenen trappen, etc.), maar echt de technieken gebruiken zonder erbij na te denken kan ik nog niet. Maar volgens mijn trainer duurt het zo'n 2 of 3 jaar voordat het echt een reflex word, dwz dat je zonder na te denken een stoot kan afweren.
mysterieus niet, krav maga is juist heel direct en simpel ,en mede daarom voor iedereen makkelijk aan te leren en zo.
ok einde verkoop praatje

na 9 maanden vind ik dat je iig redelijk wat moet kunnen om jezelf te verdedigen bij 1 a 2 keer per week trainen.

je hoeft ook niet alles zonder na te denken te doen. das weer het andere uiterste.

juist door je natuurlijke reflexen te gebruiken en van daar uit te leren leer je dingen makkelijker en sneller aan.
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 20:53
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
Citaat:
Havock schreef op 23-02-2005 @ 19:50 :
ja, dat is Krav Maga

persoonlijk geef ik de voorkeur aan systema
nee krav is niet mysterieus

waarom systema?
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 21:21
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
http://www.russianmartialart.com/catalog/video/1bp.mpg

hier een systema filmpje, dit ziet er wel iets mysterieuzer uit dan km. Maar in systema heb je wel verschillende stromingen hoor.
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2005, 00:04
Verwijderd
Citaat:
gimgamgommetje schreef op 23-02-2005 @ 22:21 :
http://www.russianmartialart.com/catalog/video/1bp.mpg

hier een systema filmpje, dit ziet er wel iets mysterieuzer uit dan km. Maar in systema heb je wel verschillende stromingen hoor.
hahahahahaha, dat filmpje is gemaakt door mensen uit de MMA wereld om te laten zien hoeveel bullshit normale martial arts technieken zijn. Wtf doen ze echt, hij geeft ze echt death stare enzo .

Komop mensen, de enige manier waarop je je goed zal kunnen verdedigen op straat is als je veel spart, niks anders dan sparren en oefenen, en leren hoe het voelt en is om hard stoten te krijgen zal je kunnen voorbereiden op een gevecht.

ok, laten we zeggen dat iemand op straat je opeens hoekt, echt niet dat je genoeg tijd hebt om zijn pols vast te grijpen, hem mee te begeleiden, en dan een polsworp ofzo in te zetten, dat soort dingen werken alleen in de dojo als de andere lekker meewerkt, ik heb het zovaak geprobeerd in de ring, anderen bij mij. Je word gewoon keihard voor je bek geslagen. (behalve als je al 50 jaar in de chineze bergen woont en elke dag op polsklemmen traint)

Een realistische verdediging zou als volgt gaan :

A (agressor) krijgt met V (verdediger) ruzie
A stoot opeens en V vangt een keiharde, maar omdat V weet wat een stootje is gaat hij meteen over in een bokscombinatie en weet A zijn hoofd een keer of 7 te raken, hij volgt op met een snoeiharde lowkick die zorgt dat zijn tegenstander neergaat.

Ik kan jullie allemaal garanderen dat als je een paar maanden lang elke dag in de ring zou boksen/kickboxen (hoeft niet hard) en op de worstelmat zou grapplen of worstelen je heel, heel, heel veel mensen zou kunnen verslaan die de 'traditionele' oosterse vechtsporten beofenen, een zwarte band hebben, maar eigenlijk nog nooit iemand een harde klap hebben gegeven of één hebben gevangen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 09:47
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
gladde aal schreef op 24-02-2005 @ 01:04 :
hahahahahaha, dat filmpje is gemaakt door mensen uit de MMA wereld om te laten zien hoeveel bullshit normale martial arts technieken zijn. Wtf doen ze echt, hij geeft ze echt death stare enzo .

Komop mensen, de enige manier waarop je je goed zal kunnen verdedigen op straat is als je veel spart, niks anders dan sparren en oefenen, en leren hoe het voelt en is om hard stoten te krijgen zal je kunnen voorbereiden op een gevecht.

ok, laten we zeggen dat iemand op straat je opeens hoekt, echt niet dat je genoeg tijd hebt om zijn pols vast te grijpen, hem mee te begeleiden, en dan een polsworp ofzo in te zetten, dat soort dingen werken alleen in de dojo als de andere lekker meewerkt, ik heb het zovaak geprobeerd in de ring, anderen bij mij. Je word gewoon keihard voor je bek geslagen. (behalve als je al 50 jaar in de chineze bergen woont en elke dag op polsklemmen traint)

Een realistische verdediging zou als volgt gaan :

A (agressor) krijgt met V (verdediger) ruzie
A stoot opeens en V vangt een keiharde, maar omdat V weet wat een stootje is gaat hij meteen over in een bokscombinatie en weet A zijn hoofd een keer of 7 te raken, hij volgt op met een snoeiharde lowkick die zorgt dat zijn tegenstander neergaat.

Ik kan jullie allemaal garanderen dat als je een paar maanden lang elke dag in de ring zou boksen/kickboxen (hoeft niet hard) en op de worstelmat zou grapplen of worstelen je heel, heel, heel veel mensen zou kunnen verslaan die de 'traditionele' oosterse vechtsporten beofenen, een zwarte band hebben, maar eigenlijk nog nooit iemand een harde klap hebben gegeven of één hebben gevangen.
Eeehm als je bv Jui-Jitsi traint (fanatiek) dan zo je dit krijgen:

A stoot opeens en V vangt die gedeeltelijk op met z'n arm omdat hij dat heel lang getraind heeft en (super) geconcentreerd is omdat er een mogelijk gevaarlijke situate kan onstaant. Dan slaat V met z'n knokkels op de bovenkant van A z'n neus zodat hij gedisorienteerd raakt. Daarna wacht V totdat A weer slaat, weert de klap met gemak op met de buitenkant van z'n arm, draait om z'n arm heen en voila daar heeft hij A in een behoorlijk pijnlijke armklem. A zakt schreeuwend op de grond omdat V wat druk op de klem zet.

In de training en vooral tijdens wedstrijden heb je semi-full contact wat betekent dat je niet naar hoofd mag slaan (op een kleine uitzondering na dan) maar wel de tegenstander echt mag raken op z'n buik e.d. Natuurlijk gaat dat nooit zo hard als in het echt maar hierdoor en de vele oefeningen (buikspieren, ed.) en harde trainingen wordt je ook behoorlijk gehard.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 11:21
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
Ik heb wat opmerkingen over je aanpak. Vat het aub niet te zwaar op.
Ik heb gewoon een andere kijk op zelfverdediging dan de meeste traditionele vechtsporters.

"Eeehm als je bv Jui-Jitsi traint (fanatiek) dan zo je dit krijgen:"

hoe fanatiek en hoe lang??? we hebben het hier gewoon over een klap op je gezicht.
1 van de meest voorkomende aanvallen die er zijn."

"A stoot opeens en V vangt die gedeeltelijk op met z'n arm omdat hij dat heel lang getraind heeft en (super) geconcentreerd is omdat er een mogelijk gevaarlijke situate kan onstaant. "

oefen je hier regelmatig specifiek op? krijg je specifiek les in het herkennen van potentieel gevaarlijke situaties? de-escalatie etc.?


"Dan slaat V met z'n knokkels op de bovenkant van A z'n neus zodat hij gedisorienteerd raakt"

Oefen je dit echt met mensen die hun gezicht bewegen en zo?

"Daarna wacht V totdat A weer slaat"

Okay, loop naar de persoon toe die dit jou leert en pomp hem vol op zijn neus.
okay is wel wat onvriendelijk, maar asjeblieft, ga nooit maar dan ook nooit staan wachten tot iemand je slaat.
Doe er alles aan om geweld te voorkomen door bv te vluchten of hem uit te schakelen assie toch wat doet, maar ga niet 1x terug slaan en afwachten wat hij dan doet.

Damn, als hij echt gedesorienteerd was door die klap had je hetzij makkelijk weg kunnen rennen, hetzij makkelijk hem af kunnen maken indien noodzakelijk.

Nu komt ie bij zinnen, is boos en trekt een mes,, voila..... en nu?

"weert de klap met gemak op met de buitenkant van z'n arm, draait om z'n arm heen en voila daar heeft hij A in een behoorlijk pijnlijke armklem. A zakt schreeuwend op de grond omdat V wat druk op de klem zet"

Okay, ik ken dit soort technieken uit statische dojo oefeningen.
Doe deze maar eens in een sparringspartij bij de eerste de beste klap die je krijgt.

+ as je gaat klemmen op straat, hou je dan rekening met evt meerdere tegenstanders, of omstanders die zich er mee gaan bemoeien evt , of bv dat hij alsnog een mes trekt met zijn andere hand?
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 11:29
00RedBaron
Avatar van 00RedBaron
00RedBaron is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 23-02-2005 @ 20:04 :
Eehm, ik zit nu net iets meer als een jaar op Jui-Jitsu en ik train maar 1 uur per week en als ik geconcentreerd ben (wat je wel bent als je in een mogelijk gevaargelijke situatie ben) weer ik al af zonder er bij na te denken. Dat hebben we laatst met z'n allen getest, is best lache om te doen . Maar het ligt er natuurlijk wel aan hoe je traint en vooral wat je traint.
Als je lekker warm ben, je pak aanhebt (wat lekker los zit en je niet belemmert in je bewegingen) en ook nog geconcentreerd, kan ik me voorstellen dat je niet hoeft na te denken als zo'n vuist op je afkomt. Maar in het echt ben je misselijk van angst, schijt je zeven kleuren in je broek en helpt jou half jaartje Jui-Jitsu echt niet.

In een geval waarbij zo'n agressor jou op je bek wil slaan, zou ik gewoon keihard wegrennen. Misschien een beetje laf, maar als je hem het eerst op zijn bek slaat, ben jij de lul en pakt de politie jou op.
__________________
I'm an offer you can't refuse
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 12:28
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
00RedBaron schreef op 24-02-2005 @ 12:29 :
Als je lekker warm ben, je pak aanhebt (wat lekker los zit en je niet belemmert in je bewegingen) en ook nog geconcentreerd, kan ik me voorstellen dat je niet hoeft na te denken als zo'n vuist op je afkomt. Maar in het echt ben je misselijk van angst, schijt je zeven kleuren in je broek en helpt jou half jaartje Jui-Jitsu echt niet.

In een geval waarbij zo'n agressor jou op je bek wil slaan, zou ik gewoon keihard wegrennen. Misschien een beetje laf, maar als je hem het eerst op zijn bek slaat, ben jij de lul en pakt de politie jou op.
Jah natuurlijk, als het volledig onverwachts is dan doe ik er echt niks tegen, maar het voorbeeld was dat je ruzie heb met iemand, en als ik ruzie met iemand heb dan let ik heeel goed op waar hij z'n klauwen houdt en wat voor houding hij heeft. Als hij een vechthouding (niet volgens een of andere boekje maar gewoon stevig staan e.d.) aanneemt en als een vechter eruitziet dan ben ik helemaal geconcentreed. En ik sla nooit als eerst als het niet hoeft, oftewel: ik sla gewoon nooit als eerst.

@gimmagommetje:
Met fanatiek trainen bedoel echt mee doen met de training, alles proberen perfect te doen, zo snel mogelijk, zo hard mogelijk, en zonder effectiviteit of balans te verliezen.
En de 'knokkels-op-neus' techniek oefenen we idd op bewegende gezichten, niet dat je partner z'n hoofd alle kanten op laat vliegen maar hij staat ook niet stil.
We krijgen geen les in het herkenen van potentieel gevaarlijke situaties maar als je ruzie heb of iemand komt agresief op je af komen is het niet zo bijster moeilijk om dat als een potentieel gevaarlijke situatie te herkennen.
De afwachtende houding heb ik van niemand geleerd van gebruik ik behoorlijk vaak tijdens trainingen en wedstrijden. Eerst geef ik een tik of trap en kan dan bijna af gaan tellen waarneer de ander slaat/trapt en bij sommige mensen zelfs waar ze gaan aanvallen. Na zo'n anderhalf jaar deze tactiek toe te passen lukt het toch behoorlijk goed. Ook bij onbekende mensen.
En natuurlijk wil je vecht situaties vermijden, maar daar gaat het nu niet over.
Als de tegenstander een mes trekt gebruik je de weringen die je daarvoor heb geleert ^^. Dat zal natuurlijk ook niet 1-2-3 gaan maar je weet de verdegingen. Over 2 weken (na examen) gaan we dit ook oefenen, heb ik echt zin in .

Armklemmen gebruiken met sparren is idd moeilijk, vooral als de tegenstander staat maar ik noemde maar een voorbeeld. Het is idd stukken beter om hem, als dat noodzakelijk is (als hij mes heeft oid) gewoon nog een tik in z'n gezicht te geven of weg te rennen.
Als iemand een armklem bij jou doet en er veel kracht opzet lig je waarschijnlijk al te schreeuwen op de grond. Als je dan een mes kan pakken zal dat uit een pijnreactie zijn en gaat het mes hoogstwaarschijnlijk recht naar je buik. Dat is niet zo heel moeilijk te ontwijken sinds hij niet echt in staat is om goed te kunnen mikken, hij zit en jij staat en je heb er al mee geoefent. En eigenlijk hoef je dan alleen maar 1 been te verzetten en je lichaam te draaien of simpel hem loslaten en of weg rennen of mes uit z'n hand trappen of iets in die richting.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?

Laatst gewijzigd op 24-02-2005 om 12:44.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 24-02-2005 @ 10:47 :
Eeehm als je bv Jui-Jitsi traint (fanatiek) dan zo je dit krijgen:

A stoot opeens en V vangt die gedeeltelijk op met z'n arm omdat hij dat heel lang getraind heeft en (super) geconcentreerd is omdat er een mogelijk gevaarlijke situate kan onstaant. Dan slaat V met z'n knokkels op de bovenkant van A z'n neus zodat hij gedisorienteerd raakt. Daarna wacht V totdat A weer slaat, weert de klap met gemak op met de buitenkant van z'n arm, draait om z'n arm heen en voila daar heeft hij A in een behoorlijk pijnlijke armklem. A zakt schreeuwend op de grond omdat V wat druk op de klem zet.

In de training en vooral tijdens wedstrijden heb je semi-full contact wat betekent dat je niet naar hoofd mag slaan (op een kleine uitzondering na dan) maar wel de tegenstander echt mag raken op z'n buik e.d. Natuurlijk gaat dat nooit zo hard als in het echt maar hierdoor en de vele oefeningen (buikspieren, ed.) en harde trainingen wordt je ook behoorlijk gehard.

dit werkt gewoon niet op straat, je hebt blijkbaar nog nooit echt gevochten, of deze technieken op je zusje uitgeprobeerd ofzo.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 14:14
Verwijderd
Citaat:
gladde aal schreef op 24-02-2005 @ 14:33 :
dit werkt gewoon niet op straat, je hebt blijkbaar nog nooit echt gevochten, of deze technieken op je zusje uitgeprobeerd ofzo.
Hoezo werk het dan niet? En hoe waren jou gevechten gegaan dan?

Ik lees hier dat jullie al vaker hebben gevochten. Hoe komt dat toch? zoeken jullie het op? En bij voetbal is toch ook niet altijd vechten.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 14:30
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
gladde aal schreef op 24-02-2005 @ 14:33 :
dit werkt gewoon niet op straat, je hebt blijkbaar nog nooit echt gevochten, of deze technieken op je zusje uitgeprobeerd ofzo.
Ik heb idd nog nooi echt in een gevecht gezeten. Ik heb wel in een paar situaties gezeten dat ik werd bedreigt en dat anderen aan het vechten waren. En in beide gevallen heb ik geprobeerd om vrede te stichten.
Een keer toen 2 gasten aan het vechten waren was de enigste manier om ze uit elkaar te halen ze een flinke trap in de maag te geven.

Ik heb dus eigenlijk geen echte vechtervaringen tegen iemand die echt wil vechten maar dat scheelt niet veel.

@Syphon: De kern van (bijna) alle vechtsporten is oa. om mensen vredelieverende te maken, vriendschap te bevorderen, minder agresief te worden, vechtsituaties te vermijden, enz. Het ligt dus niet aan de vechtsport maar aan de mensen zelf die gewoon fout bezig zijn.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 15:15
00RedBaron
Avatar van 00RedBaron
00RedBaron is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 24-02-2005 @ 13:28 :
Als de tegenstander een mes trekt gebruik je de weringen die je daarvoor heb geleert ^^.
Tering, krijgen jullie na een jaar al de zwarte band? Ik leer dat je een gevecht altijd moet vermijden. Tenzij je maat/vriendin word aangevallen, moet je gewoon zorgen dat je wegkomt. Vooral als diegene een mes heeft. Of je moet al 20 jaar aan vechtsport doen, dan is (sneller) weg rennen dan je tegenstander altijd het beste.
__________________
I'm an offer you can't refuse
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Syphon schreef op 24-02-2005 @ 15:14 :
Hoezo werk het dan niet? En hoe waren jou gevechten gegaan dan?

Ik lees hier dat jullie al vaker hebben gevochten. Hoe komt dat toch? zoeken jullie het op? En bij voetbal is toch ook niet altijd vechten.
Als je bijna full contact zit te sparren in de ring, en je gaat door op de grond is er weinig verschil, je weet iig hoe het is om echt in een gevecht te zitten waar de andere je kop eraf wilt slaan en je echt keihard trapt.

Op straat heb ik wel wat keren gevochten ja, ik zoek niks op. Als ik aan straatgevechten denk komen de volgende woorden altijd in me op : rommelig, haast, adrenaline

ik heb 1x iemand met een soort slingerworp aan zijn kleren op de grond gekregen, ik ging op hem zitten, hij begon in mn been te bijten en toen elleboogde ik hem op zijn rug, ik trok zn bril af en legde die verderop neer, hij achtervolgde me niet.

Andere x kwam ik terecht op de grond, ik zat in een rear naked choke, ik had vrij weinig kans om nog weg te komen, ik werd gewoon hard gewurgd van achteren. Met mijn linkerhand trok ik zijn haren naar mij toe en met mn rechterhand prikte ik vol in 1 van zijn ogen, haha , toen liet hij wel los . Toen nog een combo op zn hoofd, zn neus was er volgens mij stuk, en wou nog finishen met een hoge trap maar hij blokte hem half.

en ja, ik genoot er denk ik wel van om te winnen, geeft je toch wel een vet gevoel. Maar ik ben nooit de agressor of ruziezoeker.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 15:46
Verwijderd
oh en dan de keren dat het mis ging :

Iemand sloeg me vol op mn kaak toen ik de andere kant opkeek. 'hij dacht dat ik iemand anders was'. Ik was een paar seconde KO en mijn halve voortand was afgebroken.

Op nieuwjaar, ik en een paar vrienden handen een woordewisseling met wat marokkanen, er kwam een kort knokpartijtje waar wij hun toch wel op hun lazer gaven (ik deed niet mee trouwens ik stond 15 meter verderop te pissen, kan me er vrij weinig van herinneren). Vervolgens zei eentje dat hij een pistool had en maakte een gebaar alsof hij idd iets ging trekken, wij stonden allemaal op hem te letten. Toen kregen we allemaal pepperspray recht in onze ogen/neus/mond van iemand die half achter was gelopen. Shit éh, dat spul brand echt, we waren een minuut of 3 gewoon blind, maar ze rende weg nadat we uit waren geschakeld.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-02-2005, 16:05
Verwijderd
Wel vet om te lezen vooral als die andere lui beginnen dan kan ik geen medelijde voelen. Maar ik ben waarschijnlijk een schijterd
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 17:42
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
gladde aal schreef op 24-02-2005 @ 16:42 :
Op straat heb ik wel wat keren gevochten ja, ik zoek niks op. Als ik aan straatgevechten denk komen de volgende woorden altijd in me op : rommelig, haast, adrenaline

ik heb 1x iemand met een soort slingerworp aan zijn kleren op de grond gekregen, ik ging op hem zitten, hij begon in mn been te bijten en toen elleboogde ik hem op zijn rug, ik trok zn bril af en legde die verderop neer, hij achtervolgde me niet.
Jah zo gaan de meeste gevechten op straat ook . Opzich best humor om te zien trouwens .
Het is veel 'effectiver' (lomp woord ) om gecontroleerd te vechten maar dat gaat meestal zo lastig als de ander als een gek om zich heen slaat, trapt, bijt, schreeuwd, en alles wat er bij hoort. Een gecontroleerde slag is beter als 2 ongecontroleerde slagen, maarja das makkelijk gezegd ^^.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 24-02-2005 @ 18:42 :
Jah zo gaan de meeste gevechten op straat ook . Opzich best humor om te zien trouwens .
Het is veel 'effectiver' (lomp woord ) om gecontroleerd te vechten maar dat gaat meestal zo lastig als de ander als een gek om zich heen slaat, trapt, bijt, schreeuwd, en alles wat er bij hoort. Een gecontroleerde slag is beter als 2 ongecontroleerde slagen, maarja das makkelijk gezegd ^^.
de knop omdraaien en gecontroleerd flippen is de grootste kunst
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 01:01
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Dus als je gewoon zo onbeschadigd mogelijk uit een onverwacht gevecht wil komen is boksen eigenlijk de beste vechtsport daarvoor?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 01:16
Verwijderd
Citaat:
Bloedpropje schreef op 25-02-2005 @ 02:01 :
Dus als je gewoon zo onbeschadigd mogelijk uit een onverwacht gevecht wil komen is boksen eigenlijk de beste vechtsport daarvoor?
met boksen kom je al een heel end, ik denk stiekem veel verder dan alle 'oosterse' vechtsporten. Waarom een armklem aanzetten die je alleen in de dojo hebt 'geoefend' als je ook gewoon terug kan slaan, maar dan 10x zo hard en raak. Veel efficienter en veel minder risikant. Geloof me nou maar als ik zeg dat 90% van wat je in de dojo leert aan katas en technieken geen hol uitvoert als je het op straat probeert tegen iemand die je echt wilt slaan.

Als je in straatgevechten naar de grond gaat is het handig om daar ook wat te kunnen. Worstelen is misschien wel het simpelst, maar effectiefst. Brazilaanse jiu jitsu is ook heel leuk mits je een echte BJJ school kunt vinden.

Hier een demonstratie van hoe een 'grond-worstelaar' een kung fu meester poepie laat ruiken.


http://s32.yousendit.com/d.aspx?id=3...W1FI9OX4DH10KJ
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 14:25
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
gladde aal schreef op 25-02-2005 @ 02:16 :
met boksen kom je al een heel end, ik denk stiekem veel verder dan alle 'oosterse' vechtsporten. Waarom een armklem aanzetten die je alleen in de dojo hebt 'geoefend' als je ook gewoon terug kan slaan, maar dan 10x zo hard en raak. Veel efficienter en veel minder risikant. Geloof me nou maar als ik zeg dat 90% van wat je in de dojo leert aan katas en technieken geen hol uitvoert als je het op straat probeert tegen iemand die je echt wilt slaan.

Als je in straatgevechten naar de grond gaat is het handig om daar ook wat te kunnen. Worstelen is misschien wel het simpelst, maar effectiefst. Brazilaanse jiu jitsu is ook heel leuk mits je een echte BJJ school kunt vinden.

Hier een demonstratie van hoe een 'grond-worstelaar' een kung fu meester poepie laat ruiken.


http://s32.yousendit.com/d.aspx?id=3...W1FI9OX4DH10KJ
Bedankt voor de info, en leuk filmpje.

Dan heb je bij boksen nog het verschil tussen kickboxen en gewoon boksen. Kickboxen leek me meer moeilijk doen voor hetzelfde resultaat en boksen leek me dus handiger, maar weet een bokser wel goed om te gaan met trappen van de tegenstander? (buiten de boksring dus)
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Bloedpropje schreef op 25-02-2005 @ 15:25 :
maar weet een bokser wel goed om te gaan met trappen van de tegenstander? (buiten de boksring dus)
Nee, op boksen leer je niks wat met trappen heeft te maken. Maar op straat word er weinig getrapt lijkt mij, en een trap moet echt goed zitten wil hij effectief zijn, lowkicks, naar de benen gericht zijn het meest effectief imo.

Kickboxen is ook heel goed voor op straat.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 09:19
00RedBaron
Avatar van 00RedBaron
00RedBaron is offline
Citaat:
gladde aal schreef op 25-02-2005 @ 16:01 :
Nee, op boksen leer je niks wat met trappen heeft te maken. Maar op straat word er weinig getrapt lijkt mij, en een trap moet echt goed zitten wil hij effectief zijn, lowkicks, naar de benen gericht zijn het meest effectief imo.

Kickboxen is ook heel goed voor op straat.
Iemand die goed kan vechten kan erg gevaarlijk zijn met de benen. Bijvoorbeeld een knietje in je buik of ballen, of met je schoenen langs iemands schenen 'schrapen'.
__________________
I'm an offer you can't refuse
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 09:42
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Ik doe nu een half jaar Wing Tsun (ving, chun, het wordt overal anders geschreven)
Dat is eigenlijk alleen op straatgevechten gericht, er zijn geloof ik ook niet zo veel wedstrijden voor.
Maar ik doe het pas een half jaar, dus ik kan er ook nog bijna niks van.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 17:59
00RedBaron
Avatar van 00RedBaron
00RedBaron is offline
Citaat:
Sketch schreef op 26-02-2005 @ 10:42 :
Maar ik doe het pas een half jaar, dus ik kan er ook nog bijna niks van.
Oefening baart kunst, toch?
__________________
I'm an offer you can't refuse
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 21:56
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
00RedBaron schreef op 27-02-2005 @ 18:59 :
Oefening baart kunst, toch?
Uiteraard, al lijkt de hoeveelheid kunst niet altijd op te wegen tegen de vereiste oefening. Toch, ik merk wel dat ik nu al m'n vrienden aan kan (mochten we ooit echt eens vechten, wat ik niet hoop )
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 22:36
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
Ik wil even inhaken op de effectiviteit van vechtsporten als boksen en kickboksen.

Ik geef een bokser idd meer kans dan iemand die net zo lang jiu jitsu doet of bijna welke traditionele vechtsport dan ook.

Het komt voornamelijk door de manier van trainer en niet zozeer de technieken zelf.

Voor de straat zitten er veel fouten in wedstrijdsporten zoals het concentreren op 1 tegenstander terwijl er meer (kunnen) zijn, het niet verdedigen tegen wapens etc.

Wat je dus zoekt is een zelfverdedigingssysteem dat je technieken leert maar ook leert hoe je deze toepast.
Dus veel stress oefeningen en veel sparren etc.

Deze bestaan en als het puur om zelfverdediging gaat zou ik hiervoor gaan.

(ff voorbeeldje over tactiek: ronald reagan was neergeschoten , hij had het niet door. Hij zei tegen de beveiliger in de auto dat er niks aan de hand was. De beveiliger was opgeleid om te checken dus hij deed het shirt en zo uit en zag dat hij toch gewond was.
Hij kon op tijd naar ziekenhuis vervoerd worden en aldaar behandeld.)

Dingen als jezelf of iemand anders checken na een gevecht moet je dus ook oefenen, en niet alleen het mestechniekje trainen.

Het is maar hoe serieus je er mee bezig bent, maar als je serieus puur voor zelfverdediging gaat, train dan het hele plaatje
__________________
http://www.zelfverdediging.tk

Laatst gewijzigd op 27-02-2005 om 22:41.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 19:32
Bluetje(moon)
Avatar van Bluetje(moon)
Bluetje(moon) is offline
Ik heb vanaf mijn 4de t/m mijn 11de aan judo gedaan. Ik ben er toen mee gestopt. Eigenlijk heb ik er soms wel een spijt van dat ik gestopt ben.
Maargoed ik wil alleen even zeggen dat judo eigenlijk geen vechtsport is, maar een verdedigings sport. Dat is tenminste wat mijn sensai altijd zei.
Daarnaast vind ik het een hele mooie sport. Dat ook leuk is om te zien. ik ga soms nog een snaar wedstrijden en kijk het altijd op televisie. Op straat heb je er weinig aan. Maar dat was voor mij dan ook niet de reden (op 4jarige leeftijd ) om op judo te gaan.
__________________
Wat je ook doet, druk niet op de rode knop...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 19:45
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Bluetje(moon) schreef op 06-03-2005 @ 20:32 :
Ik heb vanaf mijn 4de t/m mijn 11de aan judo gedaan. Ik ben er toen mee gestopt. Eigenlijk heb ik er soms wel een spijt van dat ik gestopt ben.
Maargoed ik wil alleen even zeggen dat judo eigenlijk geen vechtsport is, maar een verdedigings sport. Dat is tenminste wat mijn sensai altijd zei.
Daarnaast vind ik het een hele mooie sport. Dat ook leuk is om te zien. ik ga soms nog een snaar wedstrijden en kijk het altijd op televisie. Op straat heb je er weinig aan. Maar dat was voor mij dan ook niet de reden (op 4jarige leeftijd ) om op judo te gaan.
Vrijwel alle sensei's van alle Chinese/Japanse zeggen dat je het alleen mag gebruiken voor zelfverdediging.

Als je op straat niks aan judo hebt, waar kun je je dan wel tegen verdedigen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Oosterse vechtsporten (again)..
Lucipher
22 21-10-2007 23:26
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom hebben sommige Christenen toch zo'n hekel aan accupuntuur enzo?
KMBA
149 29-06-2005 08:57
Lichaam & Gezondheid Chi Kung, Bates-methode
KMBA
26 13-06-2005 08:37
Vrije tijd [Vechtsport] Maar welke?
aap777
50 15-12-2004 14:55
Films, TV & Radio Nieuw Anime Topic..
Ninpo Otaku
500 11-06-2004 19:52
Vrije tijd Oosterse vechtsport suggesties???
Systematica
2 19-03-2003 19:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:25.