Oud 22-07-2005, 13:39
carla-tje
carla-tje is offline
Een beetje een gekke vraag misschien, maar onder het motto 'hoe gekker hoe beter' durf ik 'm toch stellen aan de meiden hier.

Ik sprak gister met een vriendin over hoe een orgasme aanvoelt (tsja, vraag me niet hoe we er toe zijn gekomen) en ik wou naar aanleiding daarvan even polsen bij de anderen hoe het bij hen zit.

Als jullie een orgasme gaan krijgen, voelen jullie dat dan lichamelijk aankomen? Ik heb het dan niet over jullie hartslag of het sneller gaan ademen, maar wel over de spieren. Even technisch nu. Een orgasme begint bij mij met 1 lange, diepe haal van mijn bekkenbodemspier (net alsof ik mijn lichaam mijn plas probeert op te houden) die 2 seconden ofzo aanhoudt. Meteen daarna beginnen rytmische samentrekkingen van de spieren onderaan, elke seconde 1, gedurende een seconde of vijf, zes (zo voelt het toch, nog nooit getimed). Het gaat 'm d'r om dat ik dus het orgasme letterlijk twee seconden op voorhand voel aankomen, door die korte aanspanning van de spier VOOR de rytmische samentrekkingen. M'n vriendin heeft dat dus merkwaardig genoeg niet - ze zegt dat die samentrekkingen er zijn zonder voorgevoel, het begint gewoon. Dat maakt het voor haar erg moeilijk om te randjesfietsen (nou ja, ze kan het wel, maar nooit echt op het scherp van de snede).

Ik weet het, het is banaal, het is vergezocht, het is gek, maar ik wil toch graag weten hoe jullie dit aanvoelen??
__________________
Life is what you make of it
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 13:43
Verwijderd
hoe zijn jullie er toe gekomen?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 13:53
Verwijderd
Ik voel 't van te voren goed aankomen, 't gevoel bouwt zich langzaam op in m'n onderbuik en uiteindelijk is het niet meer te houden. Hoe lang het gevoel duurt, hangt af van 't feit hoe ik me inspan; wanneer ik me op zo'n moment inspan, kan ik het langer laten duren. Als ik het over me heen laat komen er er niets mee doe, dan duurt 't niet erg lang (en is m'n orgasme ook minder hevig).

Af en toe heb ik ook wel eens dat ik gewoon ineens kom, zonder dat ik vooraf iets voel. Dat is in mijn geval dan altijd een erg licht orgasme.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 13:55
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Ik zal er volgende keer eens op letten, als ik eraan denk Die ritmische samentrekkingen voel ik vooral als er iets in me zit, anders minder. Die diepe lange haal van je bekkenbodemspieren waar jij het over hebt weet ik niet van of ik die ook heb (wat een foute zin). Ik voel het orgasme vooral aankomen door een warme gloed en dan een soort schok (dus misschien die haal?)
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 14:22
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 22-07-2005 @ 13:53 :
Ik voel 't van te voren goed aankomen, 't gevoel bouwt zich langzaam op in m'n onderbuik en uiteindelijk is het niet meer te houden. Hoe lang het gevoel duurt, hangt af van 't feit hoe ik me inspan; wanneer ik me op zo'n moment inspan, kan ik het langer laten duren. Als ik het over me heen laat komen er er niets mee doe, dan duurt 't niet erg lang (en is m'n orgasme ook minder hevig).

__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 14:50
Verwijderd
Ik voel 't ook aankomen, ik kan het gevoel dat het aankondigt níet precies beschrijven. Het is een gevoel alsof er iets moet, een aandrang... net zoals wanneer je naar de wc moet of wanneer je moet niezen ofzo, maar dan natuurlijk wel ook weer heel anders, en lekkerder. Ik kan trouwens ook dan 'mijn orgasme inhouden' terwijl ik eigenlijk dus 'nodig moet klaarkomen', en op die manier dat gevoel hóuden, voor een paar minuten (een keer zelfs 10 minuten lang). Randjefietsen zonder te slingeren dus
Volgens mijn vriend trekken mijn bekkenbodemspieren trouwens ook heel erg samen op dat moment. Ik neem aan dat dat het gevoel veroorzaakt, maar toch voelt 't anders dan gewoon samentrekkende spieren .
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 15:09
Mephi
Avatar van Mephi
Mephi is offline
Neuh. Ik lig daar en ineens.. sploesj! En nee, ik ben geen 'meid' maar ik wilde even benadrukken dat je allicht je orgasme aan voelt komen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 15:14
carla-tje
carla-tje is offline
Gek dat zo weinig meiden echt samentrekkingen hebben? De algemene trend is hier zoiets van "het voelt goed", maar niemand voelt ook iets lichamelijks? Ik voel die samentrekkingen toch echt wel, net zoals ik dat voel als ik mijn plas ophou als ik aan het plassen ben. Jullie hebben dus allemaal een "whow da's lekker" rush-gevoel, maar verder voelen jullie niks lichamelijks gebeuren? Huh???
__________________
Life is what you make of it
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 15:15
Verwijderd
ik voel wel samentrekkingen tíjdens het orgasme, maar niet ervóór.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 15:37
carla-tje
carla-tje is offline
Nou ja, misschien maakt die eerste, wat diepere 'haal' ook deel uit van het orgasme op zich. Dat doet er nu even niet toe.

Nu wordt het wel heel erg abstract, maar bij mij ziet het er zo uit als ik het orgasme in lijntjes zou omzetten. Het min teken is dan een sametrekking, het liggend streepje een pauze.

Code:
__--------------------__--__--__--__--__--
Het lijkt erop dat jullie die eerste samentrekking niet hebben? Dat is bij mij het punt waarop ik, als ik mijn handen zou loslaten, 'handsfree' zou klaarkomen. Alleen als ik heftig alle spieren naar buiten druk (net zoals je naar het grote toilet gaat) valt het orgasme nog tegen te houden. Deze fase komt dus eigenlijk nadat je het gevoel hebt gehad dat je "nu wel heel snel" gaat komen, dus eigenlijk op het punt dat je normaal stopt met randjesfietsen. Misschien noemen jullie dit ook wel klaarkomen? Voor mij is klaarkomen die ritmische samentrekkingen, omdat die totaal niet tegen te houden zijn. Die ene haal net voor de samentrekkingen wél (met enorm veel inspanning). Is het zo een beetje duidelijker?
__________________
Life is what you make of it
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 19:40
Sennah
Avatar van Sennah
Sennah is offline
dat jij de tijdhebt om het allemaal zo te beleven!
Dan heb ik het niet over de lengte van het orgasme, maar dat je je hoofd er nog zo bij hebt..
__________________
Love the Hate in everybody *scouting is (Y)*
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 19:56
Verwijderd
Ik zal er de volgende keer eens op letten als ik er aan denk.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 20:15
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Ik voel het van tevoren aankomen omdat ik me ga opspannen? Ook mn bekkenbodemspieren trekken dan samen denk ik...Maar tijdens het orgasme zelf heb ik totaal geen ritmische samentrekkingen...alleen een heel warm en lekker gevoel in mn onderbuik. Maar k zou er de volgende keer eens wat beter op moeten letten
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 23:41
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ja, ik voel het aankomen, maar dat is wel een kritiek punt, dan moet ik snel zijn om het nog tegen te houden. Mijn spieren spannen zich aan, vooral in mijn bovenbenen, buik en nek en ja... Dat gevoel dus. Ik ben me ook een beetje minder bewust van mijn omgeving, het valt een beetje weg.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 08:08
ExVaal
Avatar van ExVaal
ExVaal is offline
Bij mij is het hetzelfde als bij de TS, en ik ben een jongen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 12:11
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 22-07-2005 @ 23:41 :
Ja, ik voel het aankomen, maar dat is wel een kritiek punt, dan moet ik snel zijn om het nog tegen te houden. Mijn spieren spannen zich aan, vooral in mijn bovenbenen, buik en nek en ja... Dat gevoel dus. Ik ben me ook een beetje minder bewust van mijn omgeving, het valt een beetje weg.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 17:15
Nickymeis
Avatar van Nickymeis
Nickymeis is offline
Citaat:
Sarah schreef op 22-07-2005 @ 15:15 :
ik voel wel samentrekkingen tíjdens het orgasme, maar niet ervóór.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 18:24
fruitvliegje
Avatar van fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Mephi schreef op 22-07-2005 @ 15:09 :
Neuh. Ik lig daar en ineens.. sploesj! En nee, ik ben geen 'meid' maar ik wilde even benadrukken dat je allicht je orgasme aan voelt komen.
Ja want jij weet natuurlijk beter dan al de meiden hier hoe dat dat bij een meid zit
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 06:23
owlbeer
Avatar van owlbeer
owlbeer is offline
Mijn ex-vriendin wist altijd psies wanneer ze ging komen, zo'n tien seconden van tevoren, weet niet psies hoe dat werkt verder
__________________
People have always been more impressed by the power of the example than by the example of power.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 12:49
Mandarijntje
Avatar van Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Ik heb dit topic aantal dagen geleden gelezen, en ben er bij mezelf even op gaan letten omdat ik er toch ook wel nieuwsgierig over was hoe het dan zat bij mij.
Ik heb inderdaad ook die 'lange haal' van te voren, die bouwt zich langzaam op als het ware, en dan 'explodeert' deze in kleine snelle hevige samenspanninkjes die weer over gaan in langere langzamere minder hevige spanningen tot het wegebt. Zodra die eerste haal komt, moet ik gelijk stoppen, als ik niet op tijd stop, maar net te laat, gaat het over tot een saai en kort orgasme, en zodra ik precies op tijd stop kan ik gaan randjesfietsen, en mocht ik wel doorgaan is het dus heel goed.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 14:22
Verwijderd
Wat is een orgasme?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 15:41
Kevin D.
Avatar van Kevin D.
Kevin D. is offline
ja dat kunnen meisjes
__________________
Ik post alleen onzin en parodie. Karikaturen, sarcasme, cynisme, simplistisch!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 17:17
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik voel het ook van te voren aankomen, als een golf die door mij heen rolt en dan opeens losbarst. Meestal is het een gevoel dat vanuit mijn tenen mijn hele lichaam door kruipt en mij als het ware 'op scherp' stelt (alles wordt meer aangespannen, vaak trekt er een rilling/kippevel over mijn huid, mijn bewegingen worden wat strakker) waarna ik dus kan bepalen of ik dat door wil laten zetten of nog even tegen wil houden. Maar dan vlak voor mijn orgasme (of eigenlijk aan het begin van mijn orgasme) spant alles zich in mijn lichaam aan, en dus ook de bekkenbodemspier. Daarna ontspant zich dit inderdaad weer even, waarna het aanspannen weer begint en zo verder, totdat het orgasme voorbij is en ik me weer kan ontspannen.

Dit is echter voornamelijk bij een vaginaal orgasme. Een clitoraal orgasme voel ik veel minder van te voren aankomen, maar dat orgasme voelt sowieso al heel anders. Het is een veel scherper en plaatselijker gevoel, dus die golf die door mij heen trekt is dan ook lang niet zo duidelijk aanwezig.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 18:50
Verwijderd
Citaat:
carla-tje schreef op 22-07-2005 @ 15:14 :
Gek dat zo weinig meiden echt samentrekkingen hebben? De algemene trend is hier zoiets van "het voelt goed", maar niemand voelt ook iets lichamelijks? Ik voel die samentrekkingen toch echt wel, net zoals ik dat voel als ik mijn plas ophou als ik aan het plassen ben. Jullie hebben dus allemaal een "whow da's lekker" rush-gevoel, maar verder voelen jullie niks lichamelijks gebeuren? Huh???
Ik heb wel samentrekkingen.

Wanneer ik het voel komen, span ik helemaal aan. Ik kan me ook ontspannen, maar dan kom ik direct en dat is soms teleurstellend omdat 't zo snel en zo licht is. Na een tijdje bouwt die spanning zich steeds verder op en kan ik 't niet meer tegenhouden; ik móet ontspannen. Wanneer ik dat dan dus doe, volgens spanning en ontspanning elkaar erg snel op, hoe lang dat duurt lijkt altijd af te hangen van hoe lang ik daarvoor aangespannen ben geweest. Dat is echt puur lichamelijk, en dat lichamelijk zorgt ook juist voor dat lekkere rush-gevoel.

Wanneer ik het in streepjes zou moeten zetten;
het minnetje is ontspanning, het liggende streepje is aanspanning;
----____________-_-_-_-_-_-_- .....


(Komt dus neer op jouw abstracte streepjes tekening )

Dat lange platte stuk (waarin ik dus aangespannen ben) voelt in het begin alsof ik m'n urine tijdens het plassen stop zet. Naarmate het langer duurt, gaat het meer voelen als... iets dat ik heel nodig moet, zoas Sarah ook al zei, alsof je nodig moet plassen of niezen, maar dan anders en fijner Dat gevoel wordt ook steeds sterker en is dan niet meer te houden, zoals ik al zei.

Laatst gewijzigd op 24-07-2005 om 18:52.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 19:04
juno
Avatar van juno
juno is offline
Het begint met een spanning die zich langzaam opbouwt, en als ik me bewust even ontspan kan ik het wat uitstellen, of juist oproepen door zelf bewust aan te spannen, maar dat is maar een kleine invloed. De inwendige en uitwendige stimulatie doen het echte werk.

Als ik kom, kan ik het ook echt niet meer tegenhouden, en dan begint het als een enorm heftige lange samentrekking, die gevolgd word door nog een aantal kleinere.

Het is bij mij geen golf, het is een explosie. En zoals TheeMuts beschreef, sta ik ervoor een tijdje flink op scherp.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 08:59
carla-tje
carla-tje is offline
Dus de vrouwen die geen samentrekkingen voelen, hebben geen orgasme? Als samentrekkingen fysisch bij een orgasme horen, lijkt me geen andere conclusie mogelijk
__________________
Life is what you make of it
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 11:15
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
carla-tje schreef op 26-07-2005 @ 08:59 :
Dus de vrouwen die geen samentrekkingen voelen, hebben geen orgasme? Als samentrekkingen fysisch bij een orgasme horen, lijkt me geen andere conclusie mogelijk
Nouja, in principe is dat wel een van de lichamelijke kenmerken van een orgasme, de samentrekkingen van de vagina en de baarmoeder en het hele stuk daartussen.

Maar wellicht zijn daar ook uitzonderingen op?
Alhoewel er natuurlijk ook nog en verschil is tusssen het niet voelen van die samentrekkingen en het feit dat ze er dan ook echt niet zijn.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 13:36
sofie3
Avatar van sofie3
sofie3 is offline
Vond dit een interessante discussie, dus even een upje.

Ik voel de samentrekkingen zeer sterk, zo sterk zelfs, dat ik me zoals carla-tje niet kan inbeelden dat iemand klaar kan komen zonder daar iets van te voelen
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 13:43
Dizzee Rascal
Avatar van Dizzee Rascal
Dizzee Rascal is offline
Citaat:
carla-tje schreef op 22-07-2005 @ 13:39 :
Een beetje een gekke vraag misschien, maar onder het motto 'hoe gekker hoe beter' durf ik 'm toch stellen aan de meiden hier.

Ik sprak gister met een vriendin over hoe een orgasme aanvoelt (tsja, vraag me niet hoe we er toe zijn gekomen) en ik wou naar aanleiding daarvan even polsen bij de anderen hoe het bij hen zit.

Als jullie een orgasme gaan krijgen, voelen jullie dat dan lichamelijk aankomen? Ik heb het dan niet over jullie hartslag of het sneller gaan ademen, maar wel over de spieren. Even technisch nu. Een orgasme begint bij mij met 1 lange, diepe haal van mijn bekkenbodemspier (net alsof ik mijn lichaam mijn plas probeert op te houden) die 2 seconden ofzo aanhoudt. Meteen daarna beginnen rytmische samentrekkingen van de spieren onderaan, elke seconde 1, gedurende een seconde of vijf, zes (zo voelt het toch, nog nooit getimed). Het gaat 'm d'r om dat ik dus het orgasme letterlijk twee seconden op voorhand voel aankomen, door die korte aanspanning van de spier VOOR de rytmische samentrekkingen. M'n vriendin heeft dat dus merkwaardig genoeg niet - ze zegt dat die samentrekkingen er zijn zonder voorgevoel, het begint gewoon. Dat maakt het voor haar erg moeilijk om te randjesfietsen (nou ja, ze kan het wel, maar nooit echt op het scherp van de snede).

Ik weet het, het is banaal, het is vergezocht, het is gek, maar ik wil toch graag weten hoe jullie dit aanvoelen??
mijn vriendin heeft het precies hetzelfde als jij
__________________
The teenage guide to popularity
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Dizzee Rascal schreef op 04-08-2005 @ 13:43 :
mijn vriendin heeft het precies hetzelfde als jij
pff hoe weet jij nu wat ik voel
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 15:00
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Sarah schreef op 22-07-2005 @ 13:50 :
Ik voel 't ook aankomen, ik kan het gevoel dat het aankondigt níet precies beschrijven. Het is een gevoel alsof er iets moet, een aandrang... net zoals wanneer je naar de wc moet of wanneer je moet niezen ofzo, maar dan natuurlijk wel ook weer heel anders, en lekkerder.
tja en dan stopt het
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Vraag: stoppen vóór, tijdens of na orgasme?
carla-tje
28 11-06-2006 12:16
Seksualiteit Record keer randjesfietsen?
carla-tje
41 14-03-2003 11:23
Seksualiteit Meiden: vraagje bij het tegen het randje fietsen
anja
33 01-11-2002 16:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.