Oud 08-03-2010, 15:31
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Wat gek dat er nog geen was.

Hier dus zaken over trouwen. Wat vind je ervan, heb je plannen, twijfels of ben je al getrouwd? Hierrrr!

Mijn vriend heeft me afgelopen 3 januari ten huwelijk gevraagd. In de zomer van 2011 al het zover zijn. We zijn nu nog bezig met de eerste dingetjes, zoals het samenstellen van een voorlopige gastenlijst en op basis van de grootte daarvan kijken naar locaties. Het wordt heel veel voorbereiden, maar ook heel leuk...
En nu mag ik lekker naar jurken kijken!

Oh, en trouwfoto's zijn ook welkom natuurlijk, voor de mensen die al getrouwd zijn!
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2010, 15:33
Verwijderd
Ik vind trouwen overbodig en begrijp het nooit zo, maar als andere mensen gaan trouwen en daar blij mee zijn vind ik dat wel leuk voor ze en doe ik ook moeite voor een huwelijkscadeau enzo. Ik heb dus ook geen plannen of twijfels
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 15:41
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
bestond dit topic nog niet?! goed idee, kan ik hier mee zeuren

wij trouwen over 2 maanden, 1 week en 3 dagen zijn verloofd sinds errr... eind augustus ergens. m'n jurk heb ik de eerste week van september gekozen, mag 30 april voor tweede pasbeurt gaan en jurk mee naar huis nemen. Kristof heeft zijn kostuum in januari gekocht geloof ik. hij heeft zelfs schoenen gekocht!
onze ringen hebben we ergens in januari gekozen en besteld, liggen al enkele weken bij de juwelier op ons te wachten
de dag zelf (een dinsdag) gaan we uiteten met nonkels en tantes, die zaal ligt al even vast, moeten alleen nog even laten weten welke menu we nemen, verder is dat dus allemaal geregeld.
met het avondfeest (de zaterdag die erop volgt) doen we een drinkfeest met hapjes - de zaal is sinds vorige week geboekt, DJ ook (nu alleen nog ergens lichtinstallatie of-hoe-heet-dat versieren ... ). de drank moeten we twee weken vantevoren bestellen, food zullen we gewoon zelf halen/laten brengen en in buffetvorm klaarzetten. geen catering enzo dus, gewoon belegde broodjes en soep en dat soort dingen, en heel veel taart! lekker simpel
uitnodigingen hebben we zelf gemaakt, moet ik alleen nog adressen opschrijven (m'n aanstaande schrijft niet zo leesbaar), postzegels kopen en op de bus doen.

hmm, postzegels, goed idee, ga ik nu gauw even doen!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 15:51
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Waar ik nu nieuwsgierig naar ben: met welk budget houd je rekening? Misschien een brutale vraag hoor Ik hoor heel wisselende verhalen, van € 5.000 tot € 10.000. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 16:08
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Wij zijn afgelopen september getrouwd, er was ooit wel een trouwtopic geloof ik, maar het blijft toch een scholieren forum... min of meer

Wij hebben de trouwceremonie niet in het gemeentehuis gedaan maar op lokatie bij 'de schaapskooi' en verschrikkelijk schattig, oud, romantisch gebouwtje (voorheen dus gewoon een schapenstal ) wat nu een monument is. leuk met zo'n rietenkap en alles. het was mooi weer dus het toasten en het taart eten hebben we lekker buiten gedaan.
Wij zijn niet voor de kerk getrouwd
We zijn uit eten geweest bij een restaurant waar we zowieso al heel vaak uit eten gingen (lekker!) en omdat dat dicht bij onze feest loaktie was (op loopafstand) Wij zijn getrouwd in een café/bierproeflokaal, wat ook weer op loopafstand was van onze luxe huwelijkssuite in het nabij gelegen hotel. Yeah met bubbelbad op de kamer.
We hadden een 1967 mustang als trouwauto, uiteraard een rooie en we habben een super leuke fotograve die professioneel schoolfotograaf is en voor de hobby bruiloften doet. Voor een iniminie prijsje (in vergelijking met de 'echte' fotograven) heb ik álle bijna 300 foto's op afdrukformaat op een dvdtje staan. Paar dagen later is ze zelfs nog terug gekomen om foto's te maken van mij met m'n jurk op het paard, gratizzzzz
We hadden wuppies als 'aandenken' voor de gasten, ons gastenboek is een kruising tussen ene gastenboek en een fotoalbum. Op 1 pagina namen, tekstjes en gelukswensen op de pagina ernaast foto's die gemaakt zijn met de wegwerp cameraatjes. Want aan een gewoon gastenboek heb je niets, kijk je nooit were in geloof ik, en nu is het ook een fotoboek!
Wij hadden geen bruidstaart, wij hadden een aarbeienvlaai, een brownie vlaai en een appelkruimelvlaai. Wel met taarttopper Want die echte bruidstaarten zijn wel mooi, maar erg duur en meestal niet een lékker. IMO zonde van het geld

Aansluitend hebben we 15 dagen lang gebakken, geluierd, gewandeld, gesnorkelt en gezwommen op Kreta


onze broem broem

de vlaaien *nom*

met paard

En gewoon omdat ik deze zo leuk vind

/spam
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 16:13
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Waar ik nu nieuwsgierig naar ben: met welk budget houd je rekening? Misschien een brutale vraag hoor Ik hoor heel wisselende verhalen, van € 5.000 tot € 10.000. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
10.000 als max?! doe dat maar gerust maal drie of vier!

ik denk dat we alles incl. toch zo'n €6000 lichter zullen zijn... maargoed, we kiezen er zelf voor en eigenlijk valt dat bedrag nog heel goed mee - een vriendin van mij heeft alles incl. wel 5x zoveel nodig (maar mama&papa en aanstaandeechtgenoot betalen natuurlijk). zou overigens niet willen wisselen hoor! - een designjurk, een designkostuum, heel de familie in galakledij, ceremoniewagens, 300 mensen op het avondfeest, dat in combinatie met de sjiekste en duurste feestzaal die ze konden vinden, speciaal ontworpen ringen, huwelijksreis naar verre oorden, ... de hele mikmak.
wij houden het heel simpel, uiteten enkel met closest relatives (en dat zijn er eigenlijk al erg veel, zullen daar met vijftig zitten ), en het drinkfeest mag wat uitgebreider qua genodigden, maar ook weer niet té hoor.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 16:19
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Wij zijn in september van 2008 getrouwd, ook heel klein gehouden. Overdag zo'n 40 personen en s'avonds nog eens 30 erbij. Mijn schoonmama heeft mijn jurk gemaakt (kan supergoed naaien), feest in een tent in de tuin, gewone vlaaien ipv bruidstaart, catering aan huis ipv in een restaurant, dus alles low budget maar helemaal ons feest. Het was echt super .
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 16:23
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
wij hadden overdag zo'n 25 mensen en 's avonds in totaal 70

oh en we hadden een heel vette band Geen standaard bruiloftsbandje maar een rockende jazz/blues band
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 16:26
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
maar jullie hebben dan toch enorm kleine families??
als wij enkel en alleen nog maar nonkels/tantes/neven/nichten uitnodigen zitten we aan zo'n 100 mensen én dan hebben we dié hun kinderen nog niet uitgenodigd (wat we ook niet van plan zijn, overigens)
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 16:49
Verwijderd
Ik wil op zich wel trouwen voor de wet, maar zeker niet voor de kerk. Een handvasting lijkt me dan wel weer wat. Ik wil eigenlijk geen witte jurk, iets Middeleeuws lijkt me wel leuk of juist iets heel modern. Geen traditionele sluier enzo, tenzij dat bij een Middeleeuwse jurk past.

Ik heb op zich wel een kleine familie, als ik daarentegen met mijn ex was getrouwd, zouden, zonder kinderen, alleen van zijn kant al minstens 80 personen zijn gekomen. Hij is nu getrouwd met iemand anders, en dat avondfeest was wel heel groots. Ze zijn wel voor de kerk getrouwd, maar in een kleine kapel, dus daar was alleen de naaste familie en goeie vrienden (waaronder mijn ouders en ik).
Zij hadden als 'gastenboek' de foto's van hun uitnodiging op doek laten printen en daar mocht iedereen zijn/haar handtekening/wens op zetten. Die doeken hangen nu bij hen in de hal. Wel heel origineel en leuker dan een gewoon gastenboek.


Waar ik over zit te denken, is wat ik met muziek aanmoet, als ik een trouwfeest zou geven. Ik ben echt niet voor van die gezellige muziek, ook niet te commercieel, maar ik kan moeilijk mijn grootouders opschepen met een experimentele jazzband ofzo. Al lijkt het me heel gaaf om een openingsdans op Underkarl of Bite the Gnatze te doen
Hoe hebben jullie dat opgelost? (Qimm weet ik dus al, maar was het ook iets voor je grootouders enzo?)
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 17:06
Verwijderd
Citaat:
maar jullie hebben dan toch enorm kleine families??
als wij enkel en alleen nog maar nonkels/tantes/neven/nichten uitnodigen zitten we aan zo'n 100 mensen én dan hebben we dié hun kinderen nog niet uitgenodigd (wat we ook niet van plan zijn, overigens)
Je kunt natuurlijk ook níet al je ooms en tantes en neven en nichten plus aanhang uitnodigen
Maar ik denk dat je er gemiddeld op kunt rekenen dat je 1 broer/zus met partner, 2 ouders, 4 grootouders, 3 ooms/tantes met partners en 6 neven/nichten met partners hebt per trouwende persoon (als je ervan uitgaat dat de generatie van onze ouders gemiddeld 2 kinderen per gezin heeft en die daarvoor gemiddeld 4 kinderen per gezin). Dan kom je op een totaal van 52 familieleden. Maar ik geloof dat in België de gezinnen vroeger groter waren dan in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 17:16
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
@ Qimm: wat mooi! Had je een dameszadel, of lukte het gewoon zo wijdbeens?

Ik hoor budgetten van 10.000 tot 15.000. Wij houden rekening met in ieder geval 10, en wat we extra kunnen sparen is mooi meegenomen. Ik vermoed dat mijn ouders graag mijn jurk betalen, en zijn moeder heeft al aangekondigd dat ze ons het geld wat ze in de jurk van zijn zusje gestoken heeft gewoon wil geven, dat mag ze van mij dan in zijn pak steken. Want iets specifieks voor iemand kopen is toch ook leuker dan gewoon geld geven, vind ik meestal.

Wij gaan ook niet zo'n hele grote groep mensen uitnodigen; voor overdag tel ik er nu 35 en voor 's avonds erbij 48. Dat is inclusief kinderen en partners van iedereen (zeg maar ook van mensen waarvan we de partner in principe niet kennen, goede collega's e.d.), natuurlijk weten we niet of die allemaal meekomen. Maar dat heb ik duizend maal liever dan een gigantische gastenlijst waarvan ik de helft niet echt ken of ook maar kan spreken die avond.

Over taart weet ik het ook nog niet zo. Wij vinden bruidstaart ook niet echt lekker, maar ik wil wel graag die figuurtjes erop denk ik. Misschien toch maar een improvisatie van verschillende taarten, eventueel op plateau's, zoiets?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 17:25
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
*knip* Dan kom je op een totaal van 52 familieleden. *knip*
Hihi, ik kom op 17 (die ik ook niet allemaal uitnodig voor de hele dag) en mijn vriend op 15 (maar dat is zonder ooms en tantes want die kent hij allemaal niet, allemaal (stief)broers en zussen + gezin).
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 18:27
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
wij hebben beide geen opa's en oma's, M'n vriend (man jaja) heeft geen contact met zijn ooms en tantes en ik heb 2 ooms en 1 tante. Dus kleine familie. Neven en nichten waren niet uitgenodigd en de ooms en tantes waren ook alleen 's avonds (vooral voor m'n moeder, de broers en zus van m'n moeder dus) Ik heb totaal niets met mijn neven en nichten, we doen ook niet aan verjaardagen ofzo, dan hoef ik ze ook hier niet bij te hebben. Er waren eigenlijk alleen mensen die voor ons belangrijk zijn... Ik gan niet uit beleefdheid mensen uitnodigen (pffff beetje op onze kosten zuipen zeker en vervolgens zie je ze niet weer. Nee dank je)
Wij hadden ook nog buiten zit gelegenheid onder de luivel met de terras verwarmer en daar zat een deel van het oudere volk haha. Het andere deel oudjes stond binnen ook te stuiteren op de muziek hihi. Tenzij mensen erg goed kunnen liegen vonden ze het wel allemaal mooi, maar de mensen die buiten zaten vonden het vooral te luid, mooi maar te hard. Maar /care Ik ga niet zelf inleveren om ándere mensen tevreden te stenneop ONZE dag

Ik had een gewoon zadel, het was een beetje proppen met alle tule van de onderrokken, maar het ging wel

Foto's op canvas waar mensen hun wensen op kunnen schrijven is wel veel leuker dan een gastenboek, maar verre van origineel Je ziet het zó vaak nu. Maar dat wil niet zeggen dat het niet leuk is hoor

Wij hadden dus best een egoïstische bruiloft Maar het was ONZE dag dus we hebben gedaan wat WIJ wouden en wat WIJ mooi vonden. En zoals ik al zei, iedereen vond het mooi. We hebben ook niet staan handje schudden bij de deur met alle ouders/broers/zussen. Alsjeblieft he, opzitten en pootjes geven. Pfff zonde van het feest!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 18:28
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
ik heb niet nageteld (ik durf niet, en wat doet het er nu nog toe?), maar ik geloof dat wij rondom de 8.000 zaten, maar de jurk heb ik voor de helft van mijn ouders gekregen, en de huwelijksreis hebben zij ook aan meebetaald. Dat scheelt fors natuurlijk!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Foto's op canvas waar mensen hun wensen op kunnen schrijven is wel veel leuker dan een gastenboek, maar verre van origineel Je ziet het zó vaak nu. Maar dat wil niet zeggen dat het niet leuk is hoor
Het was de 3e bruiloft waar ik ben geweest ofzo Dus voor mij was het origineel, want ik wist niet dat mensen ook zoiets deden. Een van die andere had trouwens ook wel iets gaafs: Een canvas doek, verf en penselen. En iedereen mocht daar iets op schilderen zodat je een schilderij kreeg met dingen van iedereen. Nadeel is dat niet iedereen kan tekenen/schilderen en dat het een grote kakofonie van kleuren en armzalige stokpoppetjes wordt ^^

Maar zoiets wil ik ook wel, onze dag. Maar aan de andere kant, ik heb mijn grootouders nog en ik wil die ook gelukkig houden. En niets is leuker dan met opa dansen op een feest .
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 18:55
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Als je een beetje kijkt op trouwfora/topics op andere fora doen heeel veel mensen dat. Of beschrijfbare passepartouts. Ach je moet gewoon doen wat je leuk vind, ik ben bang dat ik die kunstwerken heel snel zat word en dan belanden ze alsnog weer op zolder

Wij haddded dus geen opa's en oma's en mijn ooms (ook niet meer de jongsten, mijn moeder is een nakomertje en inmiddels ook 54 jaar) waren helemaal fan van de band hihi. Maar je kunt er niet op walsen of quisksteppen Maar wel leuk op springen en andere gekke dansjes doen. je moet gewoon even kijken. Soms zie je van die tenenkrommende bandjes of DJ's die echt te slecht zijn om betaald te worden. Wij waren ook revolutionair in die zin, hier is het nog hele gewoon om iedereen op de bruiloft aan lange tafels te planten en dan zit je dus de hele avond naast dezelfde saaie oom of tante, en je moet 4x per avond ein, zwei, drei ZAUFEN!!! doen -__- en je ziet het bruidspaar 1 of hooguit 2x langskomen. Nu liep iedereen door elkaar ik heb met iedereen gepraat (heel gezellig!) en met heel veel mensen gedanst. het was een heel vrijblijvend feestje
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 19:06
Verwijderd
Ik wil wel heel graag trouwen, maar ik heb echt niets met bruidsjurken, grote feesten en ceremonies. Voor mij gaat het echt om het trouwen zelf, getrouwd zijn, en niet om alle hoepla eromheen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-03-2010, 19:33
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
6
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..

Laatst gewijzigd op 15-11-2011 om 21:12.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 19:56
Verwijderd
wat een bedragen.... Alle romantiek ten spijt, dat heb ik er niet voor over, en ik hoop mijn aanstaande (moet ik nog hosselen) ook niet, anders hebben we een probleem...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 07:50
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Wow... wat duur allemaal. Als ik ooit ga trouwen ga ik denk ik er niet meer dan max 100 aan uitgeven. Huwelijksreis niet meegerekend. Ik zou ook echt niet groot willen trouwen en het overgrote deel van mijn familie hoef ik er niet bij. Jammer voor hun maar het is wel mijn dag. Ik stel het me altijd voor als trouwen en daarna door naar een park en met vrienden/familie picknicken en feesten ofzo. En daarna door naar huwelijksreis.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 08:01
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Dat zijn nog eens investeringen Maar goed, daar heb je dan ook wat voor! Geen idee hoe wij dat zouden doen... Onze trouwerij zou dan duurder zijn dan alles wat we nu hebben geïnvesteerd in ons huisje
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 08:03
Verwijderd
als je bedenkt dat 1 op de 3 huwelijken weer strandt... Dan is een investering van 100 euro ex. huwelijksreis veel interessanter dan een bedrag van meer dan 1000 euro...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 08:11
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Waar komt de traditie van huwelijksreis eigenlijk vandaan? Is dat vanuit het idee snel kinderen te krijgen?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 09:00
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
ja ik wil trouwen met alles erop en eraan, maar dan wel op onze eigen manier.
als ik met mn vriendje zou trouwen wil ik in een kasteel in schotland trouwen. al onze vrienden en familie komen voor een weekend daar in het kasteel wonen en dan is er vrijdagavond een gezellig diner, zaterdag de bruiloft en feest en zondag weer naar huis ofzo. geen huwelijkscadeaus, de vlucht naar ons feestje toe is al genoeg cadeau.

en dan wil ik ook karaoke!
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2010, 09:07
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Vroeger wou ik trouwen in ijsland, op het ijs. Ik zou samen met mijn toen-nog-vriend aankomen in een grote slee voortgetrokken door 4 zwarte grote paarden. Ik wou een korte trouwjurk, wit en van (nep)bont. En op schaatsen natuurlijk. Na het trouwen zouden we met z'n allen gaan weken in warm water. En de hele familie zou overnachten in een ijspaleis.

Nu ik dus een stuk ouder ben snap ik waarom mijn ex er altijd om moest lachen. (maar het wel wou doen als dat mij gelukkig maakte)
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 09:15
Verwijderd
Citaat:
Wow... wat duur allemaal. Als ik ooit ga trouwen ga ik denk ik er niet meer dan max 100 aan uitgeven. Huwelijksreis niet meegerekend. Ik zou ook echt niet groot willen trouwen en het overgrote deel van mijn familie hoef ik er niet bij. Jammer voor hun maar het is wel mijn dag. Ik stel het me altijd voor als trouwen en daarna door naar een park en met vrienden/familie picknicken en feesten ofzo. En daarna door naar huwelijksreis.
Stel dat je een picknickfeest voor een stuk of 15 mensen organiseert, dan is 100 euro al krap hoor
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 09:19
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Stel dat je een picknickfeest voor een stuk of 15 mensen organiseert, dan is 100 euro al krap hoor
Wat broodjes en wat bakjes salade, wat bier en wat non-alcoholisch drinken. Daar heb ik echt niet meer dan 50 euro voor nodig hoor. Het gaat voor mij meer om de gezelligheid en "het vieren van de liefde" dan om iedereen een culinair hoogstandje te serveren.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 09:40
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Stel dat je een picknickfeest voor een stuk of 15 mensen organiseert, dan is 100 euro al krap hoor
Hm, bij een picknick neemt iedereen toch gewoon zijn eigen eten mee

Ik wil ook trouwen! En ik vroeg me af, Nona, jij trouwt dus pas over anderhalf jaar, kost dat voorbereiden echt zo lang?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 09:53
Verwijderd
Mijn man en ik zijn in augustus 2004 getrouwd. In eerste instantie wilden we het klein houden, maar er kwam toch steeds meer bij, maar we hebben geen heel rare dingen gedaan oid (maar ik vond bijvoorbeeld een goede fotograaf belangrijk en dat kost nou eenmaal geld). Ik heb geen idee meer hoeveel dat heeft gekost, vind dat ook niet zo heel belangrijk, het belangrijkste is dat je het doet zoals je wilt (en natuurlijk wat je kunt betalen ). Achteraf waren er best dingentjes die ik anders gehad had willen, maar over het algemeen was alles precies zoals ik wilde en bovenal was de dag in zijn totaliteit zeer geslaagd!

En het allerbelangrijkste: we zijn nog steeds heel gelukkig samen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 09:57
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Je kunt natuurlijk ook níet al je ooms en tantes en neven en nichten plus aanhang uitnodigen
en een familieruzie ontketenen? dankje feestelijk
geloof me, we hebben eraan gedacht om niét alle nonkels en tantes de dag zelf uit te nodigen, maar dat gààt gewoon niet. kan je écht niet maken, het is gewoon een garantie op levenslange familieruzie.

wat betreft grootte van gezinnen:

moeder Kristof: waren met 8 kinderen thuis - gemiddeld elk één kind
vader Kristof: 4 kinderen thuis - elk twee kinderen geloof ik
moeder ik: 4 kinderen thuis (één overleden) - elk één kind
vader ik: 5 kinderen thuis - elk twee à drie kinderen

en die hebben OOK allemaal een partner en kinderen (Kristof is de tweedejongste van zijn generatie), maar die kinderen nodigen we dus niét uit, hoewel we één achterneef er eigenlijk wél heel graag zouden bijhebben, maar dan kan je het niet maken van niet alle achterneven en nichten (ook) uit te nodigen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 09:59
Verwijderd
Citaat:
en een familieruzie ontketenen? dankje feestelijk
geloof me, we hebben eraan gedacht om niét alle nonkels en tantes de dag zelf uit te nodigen, maar dat gààt gewoon niet. kan je écht niet maken, het is gewoon een garantie op levenslange familieruzie.
Júist in families die zo groot zijn dat je met de meeste familieleden nooit contact hebt denk ik dat dat over het algemeen niet voor familieruzies zou zorgen - ik ben voor geen van de bruiloften van mijn ver-wonende-neven-en-nichten uitgenodigd en heb nooit overwogen om daar beledigd over te zijn, waarom zou ik per se naar de bruiloft moeten van iemand die ik eens in de vijf jaar zie?

Ik zeg niet dat jij niet iedereen uit zou moeten nodigen natuurlijk, dat moet je vooral doen maar je eerste opmerking klonk alsof het absoluut onmogelijk was dat er ook mensen konden bestaan die niet de hele familie uitnodigen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 10:13
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Hoe zit het eigenlijk met getuigen? Hoeveel mag je er hebben en wie kies je/ heb je gekozen?

De broer van mijn vriend vraagt al sinds we 2 maanden samen zijn of hij getuige mag zijn. Dus hij is sowieso een getuige. Ik weet het echt niet wie ik daarvoor zou kiezen.

Waar zijn getuigen eigenlijk voor?
Ja, ik ben een noob wat huwelijken betreft
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 10:13
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Maar dan heb jij ook wel net de pech om zo'n bizar grote familie te hebben, hè blauw engeltje, als je zelf al zo veel ooms en tantes hebt en je vriend dan nog veel meer... Ben ineens blij dat ik maar één tante en oom heb, dat scheelt alvast (weet niet eens of ik hun zou uitnodigen, eigenlijk). Ik kan me sowieso niet voorstellen dat we honderd mensen zullen uitnodigen, zo veel mensen ken ik helemaal niet (nou ja, niet zo goed dat ik ze op mijn trouwerij wil hebben).

Overigens vind ik die taart van Qimm er hartstikke lekker en trouwachtig uitzien, zoiets zou ik ook wel willen
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 10:16
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Wow... wat duur allemaal. Als ik ooit ga trouwen ga ik denk ik er niet meer dan max 100 aan uitgeven. Huwelijksreis niet meegerekend. Ik zou ook echt niet groot willen trouwen en het overgrote deel van mijn familie hoef ik er niet bij. Jammer voor hun maar het is wel mijn dag. Ik stel het me altijd voor als trouwen en daarna door naar een park en met vrienden/familie picknicken en feesten ofzo. En daarna door naar huwelijksreis.
100 euro is op alle mogelijke manieren krap. Ringen kosten geld, trouwen zelf kost geld. Zelfs als je alleen maar met een paar vrienden wat gaat eten, kost het geld. Foto's ontwikkelen kost geld (en dan hebben we het nog niet over een evt. fotograaf). Dan heb ik het nog niet over een evt speciale outfit (een trouwjurk krijg je sowieso niet voor die prijs maar dat wil je denk ik ook niet?) of uitnodigingen.

Mijn oom wilde aan zijn bruiloft niet teveel geld uitgeven maar wel een echte bruiloft hebben. Ze zijn getrouwd in het stadhuis, hij had z'n pak aan (dat hij al had) en zij had een mooie avondjurk aan (ik denk nieuw). Ringen. Hun dochtertje speelde viool. Daarna taart met champagne en vervolgens bbq bij hen in de tuin. Zijn beste vriend van de fotograaf. Volgens mij waren ze alsnog een paar duizend euro kwijt.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 10:23
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Citaat:
Hoe zit het eigenlijk met getuigen? Hoeveel mag je er hebben en wie kies je/ heb je gekozen?

De broer van mijn vriend vraagt al sinds we 2 maanden samen zijn of hij getuige mag zijn. Dus hij is sowieso een getuige. Ik weet het echt niet wie ik daarvoor zou kiezen.

Waar zijn getuigen eigenlijk voor?
Ja, ik ben een noob wat huwelijken betreft
Citaat:
Voor een rechtsgeldig huwelijk is de aanwezigheid van meerderjarige getuigen verplicht: minimaal twee en maximaal vier. U mag zelf bepalen hoe u het aantal getuigen over de partners verdeelt. Hun volledige namen en adressen moeten worden opgegeven bij de aangifte. Gaat u door bijzondere omstandigheden, zoals ziekte en detentie, trouwen op een locatie die niet door de gemeente is aangewezen, dan zijn zes getuigen verplicht.
Bron: http://www.postbus51.nl/nl/home/them...-huwelijk.html
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-03-2010, 10:38
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
100 euro is op alle mogelijke manieren krap. Ringen kosten geld, trouwen zelf kost geld. Zelfs als je alleen maar met een paar vrienden wat gaat eten, kost het geld. Foto's ontwikkelen kost geld (en dan hebben we het nog niet over een evt. fotograaf). Dan heb ik het nog niet over een evt speciale outfit (een trouwjurk krijg je sowieso niet voor die prijs maar dat wil je denk ik ook niet?) of uitnodigingen.

Mijn oom wilde aan zijn bruiloft niet teveel geld uitgeven maar wel een echte bruiloft hebben. Ze zijn getrouwd in het stadhuis, hij had z'n pak aan (dat hij al had) en zij had een mooie avondjurk aan (ik denk nieuw). Ringen. Hun dochtertje speelde viool. Daarna taart met champagne en vervolgens bbq bij hen in de tuin. Zijn beste vriend van de fotograaf. Volgens mij waren ze alsnog een paar duizend euro kwijt.
Ringen zijn niet nodig, dat doen we op een andere manier. Trouwen is op maandag ochtend grtis, foto's hoeven tegenwoordig niet meer ontwikkeld te worden, in ieder geval het overgrote gedeelte niet. Veel fotografen in de vriendengroep. Daarna uit eten gaan is niet verplicht. Ik ga niet iets kopen om 1 keer te dragen en daarna nooit meer. Het is maar zo duur als je het zelf wil maken.


Ik kom nu wel heel gierig over, maar voor mij is het huwelijk niet zo heel bijzonder. Elkaar vertellen dat we om elkaar geven en dat we elkaar willen/zullen liefhebben tot het einde der dagen is iets wat we al regelmatig doen. Ik zie niet in waarom dat veel geld hoeft te kosten (voor mij). Want uiteindelijk verandert het huwelijk helemaal niks.

Laatst gewijzigd op 09-03-2010 om 10:46. Reden: toevoeging
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 10:44
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Maar dan heb jij ook wel net de pech om zo'n bizar grote familie te hebben, hè blauw engeltje, als je zelf al zo veel ooms en tantes hebt en je vriend dan nog veel meer...
we zijn erg blij met al onze nonkels en tantes, en familie langs moederskant (zowel bij mij als bij hem) zien we erg graag en vaak, hele goede band mee, familie langs mijn vaderskant zien we 'regelmatig', familie van zijn vaderskant heb ik eigenlijk nog maar een paar keer gezien (kan hun namen amper onthouden), maar je kan toch niet 40 nonkels en tantes uitnodigen die je erg vaak ziet, en dan 6 of 8 nonkels en tantes niét uitnodigen? dat is gewoon idioot.
hetzelfde geldt voor neven en nichten, de meesten zouden we er erg graag bijhebben, en om dan twintig neven en nichten niet uit te nodigen...?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 10:49
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik zie niet in waarom je niet alleen de mensen kunt uitnodigen die je er wilt hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 11:11
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
we zijn erg blij met al onze nonkels en tantes, en familie langs moederskant (zowel bij mij als bij hem) zien we erg graag en vaak, hele goede band mee, familie langs mijn vaderskant zien we 'regelmatig', familie van zijn vaderskant heb ik eigenlijk nog maar een paar keer gezien (kan hun namen amper onthouden), maar je kan toch niet 40 nonkels en tantes uitnodigen die je erg vaak ziet, en dan 6 of 8 nonkels en tantes niét uitnodigen? dat is gewoon idioot.
hetzelfde geldt voor neven en nichten, de meesten zouden we er erg graag bijhebben, en om dan twintig neven en nichten niet uit te nodigen...?
Nee, dat snap ik wel en je zegt zelf ook al wel dat je er zelf voor kiest, maar ben zelf toch wel blij met mijn kleine familie dan Het lijkt me ook lastig om te bepalen wie mee mag dineren en zo, sowieso, de mensen die niet mee dineren mogen wel naar het feest komen, maar wat moeten die dan in de tussentijd doen
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 11:15
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Citaat:
Ik zie niet in waarom je niet alleen de mensen kunt uitnodigen die je er wilt hebben.
Tja, dat soort dingen kunnen heel ingewikkeld liggen Ik snap wat je bedoelt, maar toch. Het is vaak makkelijker om het te doen zoals het hoort, anders heb je daar jaren later nog last van!
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 11:16
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ik vind het trouwen 'an sich' niet heel boeiend, het officiele gedoe. Maar gewoon de boodschap van, 'ja met jou wil ik oud worden' wel heel mooi. En ik ben wel zo'n doos die dan een echte jurk wil

Ik had mijn 2 beste vrienden als getuigen, mijn man had zijn en mijn moeder als getuigen
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 11:40
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Tja, dat soort dingen kunnen heel ingewikkeld liggen Ik snap wat je bedoelt, maar toch. Het is vaak makkelijker om het te doen zoals het hoort, anders heb je daar jaren later nog last van!
dit ja
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 12:28
Verwijderd
Ik besef net dat ik een hele familie aan mijn vaderskant heb die waarschijnlijk heel erg chagrijnig gaat zijn als ze niet uitgenodigd worden (De ooms van mijn vader en eventueel hun kinderen...). Krijg je met een familiebedrijf

En wat met ringen? Wat voor ringen hebben jullie? Een traditioneel gouden bandje of zilver of iets speciaals? Verlovingsring?

Mijn ex en ik hebben gegraveerde ringen uitgewisseld in het zilver van Nico Taeymans, die maakt ook trouwringen. Zelfde ring, maar in 2 maten dus. Het lijkt een beetje op vierkant platgeslagen stukjes zilver aan elkaar gezet. Beetje ruw. Wel heel mooi.
http://www.nicotaeymans.be/2009/index.html

En deze vind ik ook wel gaaf :
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 12:33
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
maar jullie hebben dan toch enorm kleine families??
Euh, juist niet! als ik mijn ooms, tantes, neven, nichten en hun kinderen van mijn moeders kant alleen al zou uitnodigen, zijn dat al 86 personen. Dan mijn vaderskant nog, en zijn familie... Daar gaan we niet aan beginnen.
Wij hebben er voor gekozen om geen ooms en tantes uit te nodigen, met één uitzondering, een oom van mijn man waar we gewoon veel contact mee hebben, de rest zien we zelden en zijn andere ooms hadden zijn ouders ruzie mee.
Door hen niet uit te nodigen, hebben we een boodschap afgegeven, waardoor ze het nu goed hebben gemaakt. Dus zo kan het ook!
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 13:53
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Euh, juist niet! als ik mijn ooms, tantes, neven, nichten en hun kinderen van mijn moeders kant alleen al zou uitnodigen, zijn dat al 86 personen. Dan mijn vaderskant nog, en zijn familie... Daar gaan we niet aan beginnen.
Wij hebben er voor gekozen om geen ooms en tantes uit te nodigen, met één uitzondering, een oom van mijn man waar we gewoon veel contact mee hebben, de rest zien we zelden en zijn andere ooms hadden zijn ouders ruzie mee.
Door hen niet uit te nodigen, hebben we een boodschap afgegeven, waardoor ze het nu goed hebben gemaakt. Dus zo kan het ook!
ah, op die manier!
wij hebben ook nog overwogen om géén nonkels en tantes uit te nodigen, maar een paar van mijn nonkels en tantes wou ik er persé bij hebben, en een hoop van Kristof zijn nonkels en tantes ook, dan zouden we in totaal een meerderheid wel hebben uitgenodigd, en een minderheid niét, en dat zat gewoon te scheef. Andersom (zoals bij jullie dus) had het wél gegaan, maar dan moesten we te veel mensen "laten stikken" die we er juist graag bij zouden gehad hebben.

't is echt wel heel complex hoor, zo beslissen 'wie wel en wie niet'

had ik vantevoren eigenlijk nooit bedacht.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 14:40
Ukk
Avatar van Ukk
Ukk is offline
Ja, ik zou wel willen trouwen. Vlakbij m'n ouderlijk huis zit een bruidswinkel met fantastische jurken. Iedere keer als ik er langs loop voel ik me net een klein meisje dat later prinses wil worden haha.

Als ik iedereen uit zou nodigen van mijn familie... pff, dat wordt een dure trouwerij! Maargoed, de man in kwestie is nog niet gevonden, dus ik heb nog even om erover na te denken
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 14:43
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Het is goed dat ik gespaard heb, want ik wil wel een chique bruiloft. Niet per se gigantisch, maar wel een mooie jurk, mooie locatie en aankleding. Het liefst ook een koets, wat sowieso al een hap uit het budget neemt. Ik twijfel nog of ik het in Nederland doe zodat er meer mensen kunnen komen, of alleen met ouders, grootouders en directe vrienden doe en ze dan over laat vliegen naar iets zonnigs. Want ik wil de receptie wel graag buiten houden, dus het wordt sowieso een zomerbruiloft.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 15:10
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
ah, op die manier!
wij hebben ook nog overwogen om géén nonkels en tantes uit te nodigen, maar een paar van mijn nonkels en tantes wou ik er persé bij hebben, en een hoop van Kristof zijn nonkels en tantes ook, dan zouden we in totaal een meerderheid wel hebben uitgenodigd, en een minderheid niét, en dat zat gewoon te scheef. Andersom (zoals bij jullie dus) had het wél gegaan, maar dan moesten we te veel mensen "laten stikken" die we er juist graag bij zouden gehad hebben.

't is echt wel heel complex hoor, zo beslissen 'wie wel en wie niet'

had ik vantevoren eigenlijk nooit bedacht.
Tja dan is het inderdaad een heel ander verhaal! Als wij twijfelden over mensen wel of niet uitnodigen, gingen we na voor wie we ze zouden uitnodigen. Omdat we het zelf leuk vonden, of voor iemand anders? En dan heb je eigenlijk meteen je antwoord. Er waren dan ook alleen maar mensen die wij graag wilden zien en waar we het écht leuk van vonden dat ze er waren.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 15:31
Verwijderd
@Giles: In de zomer kan het ook regenen en koud zijn, hoor.

Wij zijn dus in de zomer getrouwd en het was die dag gruwelijk warm...'s avonds met het feest erg fijn, want we hebben de hele tijd buiten gezeten (gelukkig was de locatie daarnaar), maar overdag was het op een gegeven moment echt te ...

Wij hadden onze zussen (3) en een vriend/neef als getuigen. Zelf wilde ik dat mijn getuigen twee personen waren waarmee de relatie nooit zou verbreken. Natuurlijk zijn er ook vrienden waar dat voor geldt, maar dat weet je nooit 100% zeker en zussen blijven hoe dan ook je zussen.

Qua mensen uitnodigen: je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Wij hebben wel alle ooms en tantes uitgenodigd en van mijn kant van de familie, omdat die niet zo groot is, ook neven en nichten. Van mijn manskant alleen de neven en nichten waar we echt contact mee hebben.

Iets wat ik anders had willen doen is het vervoer...bij nader inzien had ik graag een paard en wagen gehad ipv een auto...maar goed, had het geregend, dan was ik waarschijnlijk maar wat blij geweest met die auto. En ook nu is mijn dag daardoor niet verpest.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe voel je je op relationeel gebied? #102
snowflakes
476 17-10-2009 10:10
De Kantine [Trouwtopic]"verboden toegang voor katje"-topic
Verwijderd
21 15-09-2008 11:07
De Kantine Trouwtopic!
Rabbi Daniel
21 03-06-2002 21:12
Lifestyle Trouwkleding..
Roos
92 15-04-2002 22:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.