Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2016, 18:14
sashailescu
Avatar van sashailescu
sashailescu is offline
Hallo,
Ik ben 15 jaar en ik heb heel veel problemen thuis met mijn moeder. Ik woon samen met mijn Stief broer (5 jaar) en Stief zus (3 jaar) en mijn stiefpa maar hij heeft geen recht om over mij te kunnen beslissen. Probleem is dat ik altijd wordt uitgescholden door mijn moeder, ik heb elke dag stres en ik voel me totaal niet thuis! Ik heb totaal geen vrijë tijd omdat ik met de kinderen moet blijven, ook in de vakantie tot 17:00. Ik krijg geen zakgeld, ik moet altijd het huis schoolhouden terwijl mijn moeder gwn tv en op haar gsm zit te kijken. En als ik het niet doe dat wordt ik ofwel weer uitgescholden of krijg ik straf en soms zelf slagen. Maar mijn grootmoeder heeft me opgevoed vanaf mijn 2 jaar tot mijn 10 jaar omdat mijn moeder naar het buitenland ging. Dus nu van mijn 10de woon ik met mijn moeder maar helemaal tegen mijn zin. Ik heb al 3 jaar niets gezegt maar nu kan ik het gwn niet uithouden. Dus wat mijn vraag is: kan ik met bijhulp van een of andere organisatie weg van mijn moeder gaan en met mijn grootmoeder gaan wonen? Of van mijn 16de alleen maar ik kan het echt niet meer!!!!!!!!!
Help me, pleas.
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2016, 18:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Waar is je eigen vader in dit verhaal? Verder is het misschien goed om een keer hier over te praten met bijvoorbeeld je mentor op school of een vertrouwenspersoon. Die kunnen je helpen om terecht te komen bij hulpverlening die je kunnen helpen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2016, 18:22
sashailescu
Avatar van sashailescu
sashailescu is offline
Citaat:
Waar is je eigen vader in dit verhaal? Verder is het misschien goed om een keer hier over te praten met bijvoorbeeld je mentor op school of een vertrouwenspersoon. Die kunnen je helpen om terecht te komen bij hulpverlening die je kunnen helpen.
Mijn moeder en mijn vader zijn uit elkaar gegaan toen ik nog 2,5 jaar was.
En ja ik ben ook van plan om naar de CLB te gaan morgen meschien kunnen ze me daar ook helpen.
Maar ik weet het niet, want ik zou graag hebben dat mijn moeder er van niets zou weten en dat de jeugtrechter het allemaal in zijn handen zou nemen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2016, 18:31
Jonkootje
Avatar van Jonkootje
Jonkootje is offline
Je kan de kindertelefoon bellen. Zij kunnen ervoor zorgen dat je bij iemand anders gaat wonen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2016, 19:03
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Dat de kindertelefoon er voor zorgt dat je bij je oma kunt gaan wonen is een beetje kort door de bocht maar ze kunnen je wel verder helpen. Kijk op www.kindertelefoon.nl
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 19-04-2016, 19:13
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Even voor de helderheid: topicstarter woont in België.

En ja, CLB (Centra voor leerlingenbegeleiding) lijkt me zeker goed om heen te gaan (als eerste stap)!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2016, 20:51
sashailescu
Avatar van sashailescu
sashailescu is offline
Iedereen hartenlijk bedankt!!!!
Ik zal dan morgen naar CLB gaan voor het eerste stap. Daar zal ik vragen dat ze mijn probleem zouden oplossen maar zonder dat ze mijn moeder inlichten.
Iedereen bedankt voor jullie aandacht voor mijn probleem!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2016, 12:14
feniks
feniks is offline
Eh, het is niet bijzonder realistisch te denken dat ze jouw problemen met je moeder oplossen, zonder dat ze je moeder inlichten. Ten slotte: in het meest gunstige geval ben jij uit huis, en dat gaat, denk ik, opvallen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2016, 18:22
sashailescu
Avatar van sashailescu
sashailescu is offline
Citaat:
Eh, het is niet bijzonder realistisch te denken dat ze jouw problemen met je moeder oplossen, zonder dat ze je moeder inlichten. Ten slotte: in het meest gunstige geval ben jij uit huis, en dat gaat, denk ik, opvallen.
Hoe bedoelt u met uwe laatste zin???
Met citaat reageren
Oud 20-04-2016, 18:30
sashailescu
Avatar van sashailescu
sashailescu is offline
Ik wil in elke geval uit huis!!!!!!
Mij maakt het gwn niet meer uit!!! Vandaag is het weer allemaal begonnen: ik was ziek van school gekomen en ik moest mijn broer en mijn zus gaan halen op school (de school is 2.5km van het huis) en het kon haar gwn niet schelen dat die kinderen te voet moesten terwijl ze met haar gemak met haar auto zit te rijden. En nu ongeveer 1 uur geleden begon ze me weer uit te maken voor een debiel en idioot omdat ik gwn een glas van 'kringloopwinkel' die 0.5 cent koste kapot gemaakt heb. Ik kan hier in die huis niet meer wonen. Ik heb hier geen enkele dag rust, ik kan mijn werk voor school zelfs maken. Het is gwn niet meer te verdragen!!!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2016, 19:14
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Als het goed is ben je vandaag naar CLB gegaan, dus vertel daar eens wat over
Met citaat reageren
Oud 26-06-2016, 12:42
Verwijderd
Hoe gaat het nu met je?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ik heb hulp nodig met iemand, please help!!!
Qwerty000
8 30-05-2014 15:29
Psychologie droom / 2e leven / heb hulp nodig
JoeyFischer
41 21-01-2013 14:25
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie [BV] Hulp nodig bij huiswerk :'(
Meatball
12 12-02-2008 13:45
Software & Hardware [Flash] Hulp nodig
Rudiculous
6 19-06-2005 14:18
Psychologie hulp nodig!!
lisie
6 21-03-2002 13:58
Games Heb hulp nodig
mik-mak
13 24-12-2001 15:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:11.