Oud 03-04-2020, 00:48
F1RBR
F1RBR is offline
Hey,

Ik heb eigenlijk van jongs af aan al een soort passie voor vrachtwagen rijden. Ik zei vroeger altijd al dat ik vrachtwagenchauffeur wilde worden en speelde altijd (tot deze dag) games als ETS2 met een stuurtje. Ondertussen werk ik als bijbaan bij PostNL en bezorg ik met een relatief grote bus en zou ik nog altijd willen dat deze groter was. Echte passie dus.

Ik heb echter net mijn VWO achter de rug en ben dit jaar maar begonnen met een studie, die me achteraf toch niet volledig ligt.
Omdat ik VWO heb gedaan en dit niveau me ook gewoon goed te doen is zou ik het zonde vinden om vrachtwagenchauffeur te worden (loon, werktijden, etc).

Zijn er ook hbo-studies die te maken hebben met deze tak? Waarbij je dus wel regelmatig bezig bent met de transportwereld en eventueel zelf ook regelmatig een ritje kunt maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2020, 21:47
F1RBR
F1RBR is offline
Laat ik wat anders vragen...

Ik kan nu geen hbo/wo-studie vinden waarvan ik het beroep later wil uitvoeren. Is het verstandig alsnog de meest aansprekende studie te doen en daarna te kijken? Of is stoppen en bijvoorbeeld een MBO opleiding beroepsgoederenvervoer doen ook een goede optie? Dan zou ik eventueel later als ik wel behoefte krijg een hoger opgeleide baan te doen altijd nog kunnen studeren?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2020, 01:08
Verwijderd
Nou ik moet heel eerlijk zeggen, je post viel me gelijk op en ik ben er al sinds die tijd over aan het nadenken.... Wat ik vooral moeilijk vind is om iets vinden wat je talent combineert met je wensen, net als jij.

Een van de weinige dingen die ik me kan voorstellen is logistiek wetenschapper? Hehehehe. Trouwens, ik vind dat ik toch even moet zeggen dat sommige van m'n beste vrienden vrachtwagenchauffeur zijn, een bak meer geld verdienen dan ik die als HBO-niveau geschoolde ICTer ontwerpen maakt voor complexe systeemintegraties. En ze zijn een stuk onmisbaarder.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2020, 00:59
F1RBR
F1RBR is offline
Verdienen zij meer dan een HBO-niveau geschoolde ICTer? Ik dacht begrepen te hebben dat vrachtwagenchauffeurs juist weinig verdienen.
Dit is namelijk voor mij een flinke afknapper.
Doen zij dan internationaal chauffeur en zijn zij bijna nooit thuis, of valt dit ook mee?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2020, 09:58
Verwijderd
https://www.werktalent.com/Vacature-...Chauffeur.html

Deze vacature staat momenteel niet meer open maar geeft wel een goed idee. 3500-4500 euro met 36 vakantiedagen is niet verkeerd, zeker gezien het opleidingsniveau.

Internationaal chauffeur is vaak wel een conjunctuurgevoelige baan overigens. Althans, vooral tijdens kredietcrisis grepen internationaal vervoerders de gelegenheid aan om massaal over te stappen op Oost-Europese chauffeurs. Het lijkt er wel op dat men daar van is teruggekomen, want ook daar geldt in zeker zin goedkoop=duurkoop.

Laatst gewijzigd op 20-04-2020 om 10:04.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2020, 10:46
Verwijderd
Er zijn recentelijk ook regels veranderd op EU-niveau waardoor het aantrekkelijker wordt om Nederlandse chauffeurs in te vliegen: https://www.salarisnet.nl/loonzaken/...ffeurs-1015151
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.