Oud 04-07-2003, 19:41
Verwijderd
6 jaar VWO en ik weet nog steeds niet hoe het moet :/

Dus kan iemand me een paar aanwijzingen geven over hoe ik een cv moet maken?
Een link geven naar een site waar het voorgedaan wordt is ook goed
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2003, 19:46
neobamboom
Avatar van neobamboom
neobamboom is offline
http://www.nedwerk.nl/nl/nlso/nlso09.htm
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 21:33
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Dat had je docent NL je moeten leren
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 16:04
Nieni
Avatar van Nieni
Nieni is offline
http://www.cv.pagina.nl
Succes!
__________________
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 16:20
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
In dit topic: 'Cv' heb ik het volgende geschreven:

Een goede cv bevat het volgende (heb ik van mijn vader die loopbaanbegeleiding gestudeerd heeft en dat dus geleerd heeft)(ik heb er wat voorbeelden in laten zitten, het is een cv van mij van minstens een jaar geleden):

Curriculum Vitae

Persoonlijke gegevens

Achternaam:
Voornaam:
Adres:
Postcode en woonplaats:
E-mail:
Telefoon:
Geboortedatum:
Nationaliteit:
Geslacht:
Burgerlijke staat:

Doelstelling:
Omdat ik momenteel geen werk heb, ben ik op zoek naar iets leuks. Ik ben erg geïnteresseerd het netjes houden van fora. Volgend jaar ga ik de studie forumbaas volgen. Die studie is erop gericht het forum een beetje netjes te houden. Daarom ben ik nu erg gemotiveerd werk te vinden waarbij ik het forum netjes kan houden.

Ervaring:
Schrijf hier de dingen die je goed kunt, de ervaring die je met dingen/activiteiten hebt en motiveer deze. Probeer het zo te doen dat de ervaring wel aansluit op hetgeen waar je naar solliciteert. Bijvoorbeeld:
Plannen:
Op het VWO wordt er in de Tweede Fase van je verwacht dat je goed je huiswerk, werkstukken, leren voor repetities, enzovoorts kan plannen. Ik heb drie jaar in de Tweede Fase gezeten en heb dan ook veel moeten plannen om VWO te halen.
Typen:
Dit heb ik mijzelf aangeleerd met een programma op de pc en een cursusboek. Ik kan met ongeveer 200 aanslagen per minuut typen.
Communiceren:
Het is erg belangrijk goed te kunnen communiceren als je in een winkel werkt. Je moet duidelijk op de klanten overkomen om misverstanden te voorkomen. Als er onenigheid is tussen de klant en de verkoper, moet die onenigheid zo goed mogelijk worden opgelost om ruzies te voorkomen. Klantvriendelijkheid is hierbij een sleutelwoord. Omdat de communicatievaardigheid erg belangrijk is in een winkel, heb ik deze vaardigheid zo goed mogelijk ontwikkeld.
Adviseren:
Advies geven over welke product een klant het beste zou kunnen kopen was één van de belangrijkste taken in de fotowinkel. Het luisteren naar de klant en het combineren van gegevens zijn hierbij erg belangrijk. Deze technieken heb ik me steeds meer eigen gemaakt.

Opleiding en cursussen
Schrijf hieronder de opleidingen en eventuele cursussen die je in je leven hebt gevolgd. De laatste die je gedaan hebt bovenaan en bijvoorbeeld de basisschool (als je die opschrijft) onderaan. Basisschool is overigens niet echt noodzakelijk (ik heb die er niet tussen staan, in mijn voorbeeld wel, maar iedereen heeft dat gedaan). Schrijf er ook bijvoorbeeld de vakken bij die je hebt gehad. Ik zal weer mijn voorbeeld erbij zetten
1999 - heden: VWO (Christelijke school).
vakken (o.a.): Biologie, Scheikunde, Natuurkunde, Wiskunde, Aardrijkskunde, Nederlands, Engels.
1996 - 1999: Basisschool.

Werkervaring
Schrijf hieronder de werkervaring die je hebt. Dus waar je van wanneer tot wanneer gewerkt hebt. Zet weer het laatste baantje dat je hebt gehad bovenaan en het eerste baantje onderaan. Zet daar ook bij wat je taak was bij dat baantje. Voorbeeld volgt weer
03-‘03 – heden
- Werken bij Nipo.
· Taak: Telefonisch enquêteren.
07-’99 – 03-’03
- Werken bij scholieren.com
· Taak: Bijhouden van het forum.

Interessen:
Schrijf hier de interesses die je hebt, dus eigenlijk je hobby's ofzo (de dingen die ik neer heb gezet zijn overigens volstrekte onzin).
- piano spelen
- computeren
- met mijn vriend knuffelen
- buiten zitten
- theaters bezoeken

Persoonlijk profiel:
Schrijf hier wat voor soort persoon je bent en wat belangrijk voor je is. Een voorbeeld hieronder heb ik verzonnen
Ik ben een rustig en vriendelijk persoon. Ik hou van eerlijkheid en wil ook dat anderen eerlijk tegen mij zijn. Ik heb veel uithoudingsvermogen en kan mij goed op taken concentreren.
Ik vind het moeilijk om veel dingen tegelijk te doen, maar dat los ik op door ze na elkaar te doen mits dat mogelijk is.
Ik vind het erg leuk nieuwe dingen te leren en toe te passen.








Zo, dit was ff een voorbeeld. Het meeste heb ik verzonnen (heel veel klopt ook voor geen meter, zoals data enzo). Misschien kan je er wat van bakken. Je hoeft natuurlijk niet zo'n uitgebreid cv te maken, je zou ook kunnen volstaan met persoonlijke gegevens, opleidingen en cursussen en werkervaring. In ieder geval heb ik al heel wat positieve reacties op mijn cv's gekregen. Eigenlijk moet je cv een beetje je 'visitekaartje' zijn, want daar kijken ze meestal als eerste naar. Je moet eigenlijk alles vertellen in je cv en je sollicitatiebrief moet een begeleidend schrijven zijn zeg maar.

Ohja, de opmaak moet er natuurlijk ook goed uitzien, dat is wel heel belangrijk. En geen spelfouten.

Dit is een beetje een algemeen verhaaltje, in ieder geval veel succes ermee! En degenen die dit onzin vinden, zo'n uitgebreide cv: dan doe je het natuurlijk niet. Maar ik heb gemerkt dat je er veel voordeel mee doet!

Succes!
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 19:01
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
maar eigenlijk moet je toch een sollicitatie brief schrijven waar je dan onder schrijft "Cv als bijlage"

En op je CV staat dan welke opleidingen en werkervaring je hebt gehad.
Je sollicitatie brief is waarom je deze baan zo graag wilt en waarom jij denkt waarom je geschikt bent voor de betreffende baan. Waarom ze jou zouden moeten kiezen in plaats van iemand anders. Als afsluiter zeg je daar dat je hoopt snel iets te horen en dat je je verheugd op een sollicitatie gesprek


Zo is het toch eigenlijk? Of kan je het ook gewoon doen zoals mijn voorganger het heeft. Effe in een word document 1 pagina met die info waar je tussendoor ook je werkervaring en opleiding vermeld.
Opzich is dit misschien wel meer de manier voor bijbaantjes voor scholieren. HEt staat zo kaal als je een cv als bijlage meestuurt en er dan alleen opstaat

opleidingen:
- havo

Werkervaring:
- Krantenwijk
- Barman
- Tomatenplukker

iemand die kan vertellen wat het beste is om te doen?
werk
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 20:23
Verwijderd
Citaat:
G.T.C. schreef op 08-07-2003 @ 20:01:
maar eigenlijk moet je toch een sollicitatie brief schrijven waar je dan onder schrijft "Cv als bijlage"

En op je CV staat dan welke opleidingen en werkervaring je hebt gehad.
Je sollicitatie brief is waarom je deze baan zo graag wilt en waarom jij denkt waarom je geschikt bent voor de betreffende baan. Waarom ze jou zouden moeten kiezen in plaats van iemand anders. Als afsluiter zeg je daar dat je hoopt snel iets te horen en dat je je verheugd op een sollicitatie gesprek


Zo is het toch eigenlijk? Of kan je het ook gewoon doen zoals mijn voorganger het heeft. Effe in een word document 1 pagina met die info waar je tussendoor ook je werkervaring en opleiding vermeld.
Opzich is dit misschien wel meer de manier voor bijbaantjes voor scholieren. HEt staat zo kaal als je een cv als bijlage meestuurt en er dan alleen opstaat

opleidingen:
- havo

Werkervaring:
- Krantenwijk
- Barman
- Tomatenplukker

iemand die kan vertellen wat het beste is om te doen?
werk
Hier een voorbeeld van mijn CV (zit nog wel een foutje in, kon de nieuwste niet vinden) fout is in de werkervaring.

http://home.wanadoo.nl/a.hoogeveen/cv.doc

Let wel op: met een sollicitatie probeer je jezelf te verkopen. Krantenwijk is dus: Bezorger van een landelijk dagblad. (bijvoorbeeld) Tomatenplukken is Agrarisch Medewerker. enzovoort. Je kan ook specifieke talenten neerzetten, heb je veel ervaring met computers dan zet je dat er duidelijk bij. enzovoort.

Een cv als bijlage staat netter en het maakt het jezelf makkelijker omdat je alleen de sollicitatiebrief hoeft te schrijven.
(anders is het ook copy/paste werk maar toch)
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 13:36
Verwijderd
En het allerbelangrijkste: nooit, nooit onjuiste feiten op je cv zetten. Ook al is het maar iets kleins, een foutje in je cv is eigenlijk altijd fataal, hoe indrukwekkend de rest ook is.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 19:30
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Alex schreef op 08-07-2003 @ 21:23:
Hier een voorbeeld van mijn CV (zit nog wel een foutje in, kon de nieuwste niet vinden) fout is in de werkervaring.

http://home.wanadoo.nl/a.hoogeveen/cv.doc

Let wel op: met een sollicitatie probeer je jezelf te verkopen. Krantenwijk is dus: Bezorger van een landelijk dagblad. (bijvoorbeeld) Tomatenplukken is Agrarisch Medewerker. enzovoort. Je kan ook specifieke talenten neerzetten, heb je veel ervaring met computers dan zet je dat er duidelijk bij. enzovoort.

Een cv als bijlage staat netter en het maakt het jezelf makkelijker omdat je alleen de sollicitatiebrief hoeft te schrijven.
(anders is het ook copy/paste werk maar toch)
okay

staat jou sollicitatie brief ook online? die wil ik eigenlijk dan ook wel effe zien Hoe jij jouw cv er bij betrekt enzo....
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 19:35
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
is referenties trouwens een belangrijk onderdeel?

Even bekeken vauit mijn situatie hè.....
Ik ga solliciteren voor een bijbaantje bij snowworld bij de verhuurservice of op de piste.
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 22:56
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Alex schreef op 08-07-2003 @ 21:23:
Let wel op: met een sollicitatie probeer je jezelf te verkopen.
Precies. Over het algemeen kijken mensen als eerste naar een cv. Als die er netjes uitziet, kijken ze misschien nog 'ns naar de sollicitatiebrief. Als je in je cv dus zet waar je goed in bent en dat soort dingen, dan ben je al veel verder dan met de standaard cv die jij daar hebt. Een cv is je visitekaartje.

Citaat:
Een cv als bijlage staat netter en het maakt het jezelf makkelijker omdat je alleen de sollicitatiebrief hoeft te schrijven.
(anders is het ook copy/paste werk maar toch)
Je moet juist de cv afstemmen op het baantje dat je gaat doen. Door bij 'ervaring' neer te zetten waar je goed in bent. Dus als je voor een baantje solliciteert als logistiek medewerker, is het heel handig als je er plannen in zet, terwijl dat niet voor alle beroepen nodig is om erin te zetten: voor andere beroepen is weer een andere ervaring heel erg belangrijk. Nogmaals: zie je cv als je visitekaartje waarin je zoveel mogelijk over je eigen kwaliteiten vertelt. Een sollicitatiebrief hoeft maar heel kort te zijn.

Dat is mijn advies, je moet maar zien of je die opvolgt.

Citaat:
G.T.C. schreef:
maar eigenlijk moet je toch een sollicitatie brief schrijven waar je dan onder schrijft "Cv als bijlage"

En op je CV staat dan welke opleidingen en werkervaring je hebt gehad.
Je sollicitatie brief is waarom je deze baan zo graag wilt en waarom jij denkt waarom je geschikt bent voor de betreffende baan. Waarom ze jou zouden moeten kiezen in plaats van iemand anders. Als afsluiter zeg je daar dat je hoopt snel iets te horen en dat je je verheugd op een sollicitatie gesprek
Precies. De cv moet je altijd als bijlage doen. Alleen bij een cv zou ik dus persoonlijk (en dat is het advies van mijn vader ook) wat meer zetten dan opleidingen en werkervaring (zoals je hierboven kon lezen).
De rest lijkt me prima, geen overbodige informatie en schrijf zo weinig mogelijk dubbel.

Referenties zijn niet zo heel belangrijk, je kunt ze opgeven als er naar wordt gevraagd in een sollicitatiegesprek. Ze hoeven niet per sé in je cv te staan.

Succes!
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 13:07
Verwijderd
Bedankt voor alle reacties. Hier kan ik zeker wat mee.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 16:58
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Jadie schreef op 17-07-2003 @ 14:07:
Bedankt voor alle reacties. Hier kan ik zeker wat mee.
Graag gedaan .
Succes!
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 18:03
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik heb toen ik voor t eerst een cv maakte een voorbeeld van internet gekopieerd en toen mijn gegevens ingevuld, toen verder naar mijn zin aangepast.. nu al een aantal keer bijgewerkt omdat me dan te binnen schoot wat overzichtelijker was (en evt tekst wat aanpassen) verder kreeg ik pas geleden bij start uitzendburo een boekje over het maken van een cv met voorbeelden...kun je misschien ff daar gaan vragen als je t handig vind...stonden verschillende soorten in misschien heb je er wat aan?!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 00:21
Denise84
Avatar van Denise84
Denise84 is offline
Citaat:
ekki schreef op 05-07-2003 @ 17:20:
*CV*
Is 'ervaring' en 'werkervaring' niet dubbel?? 'Ervaring' lijkt mij meer horen bij de taakomschijving bij de werkervaring. Daarnaast, volgens mij hoef/moet je basisschool niet op je cv te zetten.
En hoort 'persoonlijk profiel' en 'doelstelling' zoals jij die beschreven hebt niet in de sollicitatiebrief i.p.v. de cv?

Het is ook handig een apart kopje te maken met 'computerkennis' en 'talenkennis'. Dus bijv.

Computerkennis
Microsoft Word
Microsoft Excel
Microsoft Acces
Frontpage
Internet Explorer

Talenkennis:
Frans: spreken nauwelijks / lezen nauwelijks / schrijven nauwelijks
Engels: spreken vloeiend / lezen goed / schrijven redelijk

enz.
__________________
(geen signature)

Laatst gewijzigd op 27-07-2003 om 00:25.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 12:22
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Denise84 schreef op 27-07-2003 @ 01:21:
Is 'ervaring' en 'werkervaring' niet dubbel?? 'Ervaring' lijkt mij meer horen bij de taakomschijving bij de werkervaring. Daarnaast, volgens mij hoef/moet je basisschool niet op je cv te zetten.
En hoort 'persoonlijk profiel' en 'doelstelling' zoals jij die beschreven hebt niet in de sollicitatiebrief i.p.v. de cv?

Het is ook handig een apart kopje te maken met 'computerkennis' en 'talenkennis'. Dus bijv.

Computerkennis
Microsoft Word
Microsoft Excel
Microsoft Acces
Frontpage
Internet Explorer

Talenkennis:
Frans: spreken nauwelijks / lezen nauwelijks / schrijven nauwelijks
Engels: spreken vloeiend / lezen goed / schrijven redelijk

enz.
Dat computerkennis en talenkennis kan dus gewoon bij 'ervaring'. Werkervaring is heel wat anders, dat is wat voor werk je hebt gedaan. Ervaring zijn andere dingen. Bijvoorbeeld wat je hebt geleerd op school (omgaan met mensen, medische termen, weet ik het) of dus computerkennis ofzo. Let wel dat je hier bij zet wat je nodig hebt voor dat werk. Eigenlijk moet je je cv iedere keer weer aanpassen als je naar iets anders solliciteert. En dan ervaring enzo aanpassen naar wat er nodig is. Snappie?

Basisschool hoeft er inderdaad niet op lijkt me.

Persoonlijk profiel en doelstelling kunnen ook in je brief. Maar waarom het bij mij in m'n cv staat: meestal kijken mensen als eerste naar de cv. Als die goed is, dan pas gaan ze naar de sollicitatiebrief kijken. Dus als jij een heel uitgebreide cv hebt, weten ze al veel van je. Je cv is je visitekaartje, je sollicitatiebrief een soort begeleidend schrijven. Snap je wat ik bedoel?

Ik heb er al heel veel positieve reacties op gehad, ik denk dat het echt een goede manier is om een cv te schrijven. Ik heb er laatst weer zo eentje op de bus gedaan, heb er nog geen reactie op overigens (ik denk ook niet dat ze me aannemen, gezien het een open sollicitatie was en ze geen vacatures hadden).

Beetje duidelijk zo?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 14:32
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Men raad wel aan om je CV niet langer te maken dan 1! kantje omdat men er dan verder minder snel naar kijkt
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 16:53
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 27-07-2003 @ 15:32:
Men raad wel aan om je CV niet langer te maken dan 1! kantje omdat men er dan verder minder snel naar kijkt
Bij mij is ie inderdaad 2 kantjes. Het hangt er vanaf wat je wil. Als je sollicitatiebrief ellenlang is, vinden ze dat ook niet leuk. Misschien kijken ze er minder snel naar, maar aan de andere kant kunnen ze ook ff snel kijken naar wat ze willen zien, omdat het overzichtelijk is.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-07-2003, 21:40
Thomas
Thomas is offline
Lieg nooit, maar dan ook echt nooit.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 17:08
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Wawl schreef op 27-07-2003 @ 22:40:
Lieg nooit, maar dan ook echt nooit.
inderdaad (goeie tip ).
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaibucks #1892
Verwijderd
500 04-12-2013 22:35
Werk, Geld & Recht CV
patricia15
15 23-04-2010 09:23
Werk, Geld & Recht Lastige dingen bij het maken van een cv
Verwijderd
18 12-01-2008 19:45
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Een CV maken?
Oktay-Y
8 04-05-2007 20:15
Werk, Geld & Recht Sollicitatie + CV
Konijn
13 19-01-2006 10:43
Werk, Geld & Recht Wie kan me helpen met m'n Turkse CV?
Yolcu
0 18-10-2003 19:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.