Oud 20-02-2005, 15:36
0-----------SJ
Avatar van 0-----------SJ
0-----------SJ is offline
Hallo,
Ik zit nu in havo 5 met het profiel Natuur&Gezondheid. Eerst wou ik na mijn havo vwo gaan doen in 2 jaar, gewoon op dezelfde school. Maar aangezien ik daar totaal geen zin in heb (die 2 jaar lang..) wil ik graag sprint VWO gaan doen.., maar ik weet daar echt helemaal niets van;; waar kan je het allemaal volgen? hoe duur is de opleiding? word ik toegelaten omdat ik pas 17 ben? is er een site van deze opleiding? etc.
Iemand die het weet?
Bedankt Alvast =)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2005, 16:01
Verwijderd
Weet je decaan er niets van af?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 16:02
Global
Avatar van Global
Global is offline
zoek eens op google ROC VAVO

ik denk rond 700 euro

en ja je kan toegelaten worden als je 17 jaar bent
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 16:03
Global
Avatar van Global
Global is offline
en jij wordt zoewizo wel toegelaten want je bent 29 september jarig

tot 1 oktober wordt je toegaleten
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 16:08
0-----------SJ
Avatar van 0-----------SJ
0-----------SJ is offline
thnQ =)
Kzal nu eens ff zoeken, laat zo wel ff weten wat ik heb gevonden
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 16:10
Global
Avatar van Global
Global is offline
Je hebt ook recht op tegemoetkoming scholieren die minimaal 93 euro per maand is.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 16:11
0-----------SJ
Avatar van 0-----------SJ
0-----------SJ is offline
ehmm ik kan vrij weinig vinden..
help?!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 10:23
biep
Avatar van biep
biep is offline
Ik doe 5 en 6 VWO in jaar, is dat wat je bedoeld?
Ik doe het op het ROC. Je moet gewoon een profiel kiezen en die vakken doen (tenzij je evt. al wat vrijstelling hebt van je vorige school).

Bel gewoon de dichtstbijzijnde ROC bij jou n de buurt op en maak een afspraak
__________________
na emo komt zonneschijn
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 15:45
0-----------SJ
Avatar van 0-----------SJ
0-----------SJ is offline
Citaat:
biep schreef op 21-02-2005 @ 10:23 :
Ik doe 5 en 6 VWO in jaar, is dat wat je bedoeld?
Ik doe het op het ROC. Je moet gewoon een profiel kiezen en die vakken doen (tenzij je evt. al wat vrijstelling hebt van je vorige school).

Bel gewoon de dichtstbijzijnde ROC bij jou n de buurt op en maak een afspraak
jep, dat bedoel ik maar is er een internet site over ofzo?!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 16:22
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
als je er zelf niet op kan komen on ROC bij Google in te tikken is t mss niet echt iets voor jou......
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 16:48
0-----------SJ
Avatar van 0-----------SJ
0-----------SJ is offline
ik heb et al gevonden hoor
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 22:03
Susanne
Susanne is offline
ROC idd, of Luzac maar dat is veel duurder en je krijgt niets terug via belasting o.i.d.
__________________
In a burgundy dress lookin' finer than a french wine
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 17:40
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Global schreef op 20-02-2005 @ 16:02 :
zoek eens op google ROC VAVO

ik denk rond 700 euro

en ja je kan toegelaten worden als je 17 jaar bent
700 is iets wat veel.. of je moet al je boeken nieuw kopen

Dit jaar doe ik 5+6 vwo.. was 75 euro kwijt aan school (inschrijfkosten), iets van 923 euro aan de overheid (bedrag dat je ook moet betalen als je op een gewone school zit, onderwijsbijdrage ofzo) en ik had een hoop boeken nieuw gekocht dus veel aan boeken.
Ook kan je je boeken huren dan is het rond de 200 euro hoorde ik van klasgenoten.

Pijldatum op ROC's is 1 oktober en jij bent 1 oktober 18 dus kan je er zonder probleem heen en krijg je ook stufi vanaf 01-10. (helaas geen ov)

Valt dus wel mee aan kosten ivm normale middelbare school.. 2 jaar boeken huren is op mn oude school wel meer als nu eigenlijk en dan zou je de onderwijsbijdrage ook twee keer kwijt zijn. De reiskosten zijn bij mij degene die het echt duur maken

Als je nog vragen hebt pm je me maar ofzo.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 16:34
Linda1985
Linda1985 is offline
ik zit ook op een roc om mn vwo af te maken en zit dus bij mensen in de klas die echt 5 en 6 vwo in 1 jaar doen. Ik wil je niet bang maken, maar de helft van die mensen is er al mee gestopt en de andere helft heeft het toch maar opgesplits in 2 jaar dus schieten ze er nog niets mee op. Je moet het zelf weten, maar denk er goed over na en bedenk ook of je bereid bent heel veel vrije tijd op te geven en niet alleen voor het huiswerk waar ook voor de lessen die op mijn school althans van 8:45 tot 22.00 gegeven worden.

Sterkte met je keuze
__________________
Eej...Houdoe he!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 17:49
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Linda1985 schreef op 25-02-2005 @ 16:34 :
ik zit ook op een roc om mn vwo af te maken en zit dus bij mensen in de klas die echt 5 en 6 vwo in 1 jaar doen. Ik wil je niet bang maken, maar de helft van die mensen is er al mee gestopt en de andere helft heeft het toch maar opgesplits in 2 jaar dus schieten ze er nog niets mee op. Je moet het zelf weten, maar denk er goed over na en bedenk ook of je bereid bent heel veel vrije tijd op te geven en niet alleen voor het huiswerk waar ook voor de lessen die op mijn school althans van 8:45 tot 22.00 gegeven worden.

Sterkte met je keuze
Een schooldag van kwart voor 9 tm 10 uur? Is dat niet een dag en een avond opleiding apart? Onze school heeft ook avondopleidingen maar dan op een andere locatie.
Zelf doe ik ook 5+6 vwo in 1 jaar, een heel pakket dus maar zulke lange dagen maak ik niet. Wel maak ik meer uur dan op een gewone school en mn langste dag is dan ook van kwart voor 10 tm half 5, valt wel mee dan in vergelijking met jou
Maar goed bij volwassenonderwijs zal er ook niemand van opkijken als je een paar lessen wegblijft, de mentaliteit is echt heel anders.. dat vond ik in het begin wel wennen maar het is uiteindelijk wel beter
Bij ons zijn er niet zo super veel gestopt, eentje maar.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 17:25
Vitamintje
Vitamintje is offline
Bij mij op school kan dat ook, ik zit op het particulier onderwijs. Dat is wel een stuk duurder dan het ROC, maar je krijgt veel meer hulp. Leeftijd maakt niet uit, ik ben ook 17.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 19:28
MoonFairy
Avatar van MoonFairy
MoonFairy is offline
Bij mij kan je 5,6 vwo ook in 1 jaar doen. Maar ik zit gewoon op een middelbare school. Deze mensen zitten ook gewoon bij de normale 6 vwo-ers in de klas en volgend us ook evenveel lessen. Wel moeten ze een paar toetsen inhalen van vorig jaar. Misschien zijn er nog wel meer van deze middelbare scholen in Nederland?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 10:30
Verwijderd
Ik doe VWO 5 en 6 in 1 jaar, maar dat is op een gewone middelbare school die er totaal geen ervaring mee heeft, dus ik mag het allemaal zelf uitzoeken. Kun je ook nog altijd doen, het is wel veel geregel, maar verder wel te doen. Je krijgt ook geen absurd lange dagen dan.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-03-2005, 16:56
Linda1985
Linda1985 is offline
Citaat:
Liss schreef op 25-02-2005 @ 17:49 :
Een schooldag van kwart voor 9 tm 10 uur? Is dat niet een dag en een avond opleiding apart? Onze school heeft ook avondopleidingen maar dan op een andere locatie.
Zelf doe ik ook 5+6 vwo in 1 jaar, een heel pakket dus maar zulke lange dagen maak ik niet. Wel maak ik meer uur dan op een gewone school en mn langste dag is dan ook van kwart voor 10 tm half 5, valt wel mee dan in vergelijking met jou
Maar goed bij volwassenonderwijs zal er ook niemand van opkijken als je een paar lessen wegblijft, de mentaliteit is echt heel anders.. dat vond ik in het begin wel wennen maar het is uiteindelijk wel beter
Bij ons zijn er niet zo super veel gestopt, eentje maar.
Ja, bij ons duurt de schooldag echt van 8:45 tot 22:00. Dus geen aparte opleidingen. Helaas...!
__________________
Eej...Houdoe he!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Versneld VWO / Sprint VWO
Noomsel
0 12-01-2017 13:47
Algemene schoolzaken Sprint VWO
Jiska
2 29-05-2009 16:15
Algemene schoolzaken Sprint VWO Zwolle
Meertje
2 13-11-2006 22:09
Algemene schoolzaken Sprint vwo
LadyYunah
14 03-10-2006 18:24
Studeren sprint vwo... waar?
Nini11
7 31-05-2006 21:44
Algemene schoolzaken sprint-vwo
jenniffer
19 31-05-2003 19:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.