Oud 20-06-2007, 13:44
amsterdam123
amsterdam123 is offline
nog steeds niks binnen!!:@ zit nu wel te twijfelen of ik het wle krijg
Advertentie
Oud 20-06-2007, 13:57
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
ja ik ook Heb het in maart opgestuurd en tot heden nog NIX ontvangen
Oud 20-06-2007, 17:30
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik heb het de laatste dag dat t kon opgestuurd, gisteren ontvangen
__________________
Keep on rockin'
Oud 21-06-2007, 21:02
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
laat maar zitten.. heb het vanmiddag ontvangen
Oud 22-06-2007, 10:51
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
eindelijk mn 268,00euro binnen
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 22-06-2007, 15:15
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
Een vraagje:

Volgde u in 2006 een opleiding of een studie voor uw
(toekomstige) werk? De uitgaven hiervoor, zoals lesgeld en de
uitgaven voor boeken, mag u aftrekken als persoonsgebonden
aftrek. In de Toelichting bij uw Aangifte inkomstenbelasting
staat algemene informatie hierover. In deze aanvullende
toelichting vindt u meer informatie over het bepalen van uw
aftrekbedrag.

Het betreft de volgende passage over de GENOTEN VERGOEDING:
Als u als student in 2006 studiefinanciering voor thuiswonende
kinderen ontving, kunt u meestal een bedrag meetellen. U kunt het normbedrag min de beurs die u heeft ontvangen (tempobeurs) of de rentedragende lening die u heeft ontvangen (prestatiebeurs), meetellen. De normbedragen vindt u in de Tabel normbedragen mbo en de Tabel normbedragen hbo/wo op bladzijde 2.

Ik snap de bovenstaande passage niet. Ik woonde thuis, had recht op studiefinanciering. Maar hoe bereken ik de VERGOEDING nu

Dit zijn overigens de normbedragen:
1 januari tot en met 31 augustus 2006 E 177,09
1 september tot en met 31 december 2006 E 179,00

Alvast bedankt
Oud 27-06-2007, 07:49
Anika
Citaat:
coolz schreef op 22-06-2007 @ 16:15 :
Een vraagje:

Volgde u in 2006 een opleiding of een studie voor uw
(toekomstige) werk? De uitgaven hiervoor, zoals lesgeld en de
uitgaven voor boeken, mag u aftrekken als persoonsgebonden
aftrek. In de Toelichting bij uw Aangifte inkomstenbelasting
staat algemene informatie hierover. In deze aanvullende
toelichting vindt u meer informatie over het bepalen van uw
aftrekbedrag.

Het betreft de volgende passage over de GENOTEN VERGOEDING:
Als u als student in 2006 studiefinanciering voor thuiswonende
kinderen ontving, kunt u meestal een bedrag meetellen. U kunt het normbedrag min de beurs die u heeft ontvangen (tempobeurs) of de rentedragende lening die u heeft ontvangen (prestatiebeurs), meetellen. De normbedragen vindt u in de Tabel normbedragen mbo en de Tabel normbedragen hbo/wo op bladzijde 2.

Ik snap de bovenstaande passage niet. Ik woonde thuis, had recht op studiefinanciering. Maar hoe bereken ik de VERGOEDING nu

Dit zijn overigens de normbedragen:
1 januari tot en met 31 augustus 2006 E 177,09
1 september tot en met 31 december 2006 E 179,00

Alvast bedankt
Er staat toch gewoon dat het normbedrag min de stufi die je hebt ontvangen het bedrag is dat je als vergoeding kunt meetellen? Dus 177.09 + 179.00 - stufi 2006
Althans dat is wat ik uit dat stukje begrijp. Hoewel je dan niet veel overhoudt
Oud 28-06-2007, 12:52
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
Ja klopt Excuses, ik dacht dat ik het verkeerd had begrepen. Dit omdat er maar weinig belastingsvoordeel onder deze interpretatie valt te behalen. Toch ben ik benieuwd of studenten van deze aftrekpost gebruik maken. Heeft iemand er ervaring mee?
Oud 30-06-2007, 00:25
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Zoo.. vandaag 109 euro overgemaakt

Blugh
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 30-06-2007, 10:28
Verwijderd
eindelijk een brief maar er staat dat ik niks terugkrijg, iig niet een voorlopige teruggaaf.... bah
Oud 17-07-2007, 13:21
Go
Avatar van Go
Go is offline
Ik heb even een vraagje over de loonbelastingadministratie. Het betreft een stichting die scholieren/studenten in dienst heeft. Wij geven ze een "Loonbelastingverklaring, Bijlage studenten- en scholierenregeling" mee. Maar is dat voldoende? Ik weet mij te herinneren dat ik een hele tijd geleden twee formulieren in moest vullen. Wat missen we nog?
Oud 25-07-2007, 19:44
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Ik heb ook even een vraagje. Ik ben net begonnen met een nieuwe baan. Ik heb een 0-urencontract, maar ga waarschijnlijk wel gewoon 36 uur per week werken. Ik ben net klaar met de middelbare en hou nu een tussenjaar en ben van plan dit werk voor 5 maanden te doen.

Ik kan alleen nu niet vinden of ik de belasting die ik betaal gewoon terug kan vragen, aangezien ze het daar over 'bijbaantjes' voor scholieren of studenten hebben. Ik heb straks over 2007 wel gewoon minder dan 10.000 euro (dat was de grens dacht ik? ) verdient. Dit is m'n enige baantje.

Weet iemand of ik het gewoon allemaal terug kan vragen?
Oud 28-07-2007, 11:42
Lateralus
Avatar van Lateralus
Lateralus is offline
Een vraag over loonheffingskorting:
Sinds ongeveer een jaar heb ik een bijbaantje naast m'n studie, en daarmee verdien ik enkele duizenden euro's per jaar; dus ik kan de belasting die ik betaal allemaal terugvragen.
Op dit moment heb ik loonheffingskorting op "Ja" staan, maar als ik deze op "Nee" zou zetten, dan zou er meer geld via mijn werkgever naar de belasting gaan (toch?). Kan ik dat vervolgens dan terugvragen?
(of is dit gewoon een typisch geval van lood-om-oud-ijzer?)
Oud 28-07-2007, 16:37
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Lateralus schreef op 28-07-2007 @ 12:42 :
Een vraag over loonheffingskorting:
Sinds ongeveer een jaar heb ik een bijbaantje naast m'n studie, en daarmee verdien ik enkele duizenden euro's per jaar; dus ik kan de belasting die ik betaal allemaal terugvragen.
Op dit moment heb ik loonheffingskorting op "Ja" staan, maar als ik deze op "Nee" zou zetten, dan zou er meer geld via mijn werkgever naar de belasting gaan (toch?). Kan ik dat vervolgens dan terugvragen?
(of is dit gewoon een typisch geval van lood-om-oud-ijzer?)
Als jij nu loonheffingskorting toepast, betaal je als het goed is amper belasting, dus veel valt er niet terug te vragen. (Je hebt immers dus ook niks teveel betaald)

Als je nu je loonheffingskorting op nee gaat zetten, betaal je voortaan elke maand ongeveer 1/3 van je loon aan de belasting. Al dat geld betaal je echter te veel en kan je vervolgens dus terugvragen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 28-07-2007, 16:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
ook hallo schreef op 25-07-2007 @ 20:44 :
Ik heb ook even een vraagje. Ik ben net begonnen met een nieuwe baan. Ik heb een 0-urencontract, maar ga waarschijnlijk wel gewoon 36 uur per week werken. Ik ben net klaar met de middelbare en hou nu een tussenjaar en ben van plan dit werk voor 5 maanden te doen.

Ik kan alleen nu niet vinden of ik de belasting die ik betaal gewoon terug kan vragen, aangezien ze het daar over 'bijbaantjes' voor scholieren of studenten hebben. Ik heb straks over 2007 wel gewoon minder dan 10.000 euro (dat was de grens dacht ik? ) verdient. Dit is m'n enige baantje.

Weet iemand of ik het gewoon allemaal terug kan vragen?
Als jij in het hele jaar minder dan 5500 euro verdient, dan kan je loonheffingskorting toepassen en hoef je amper belasting te betalen.
Verdien je meer dan 5500 euro in het jaar en je past loonheffingskorting toe, dan betaal je amper belasting, maar kun je bij de belastingaangifte een flinke naheffing verwachten.

Verdien je minder dan 5500 euro en pas je geen loonheffingskorting toe, dan betaal je elke maand belasting wat je uiteindelijk allemaal weer terug krijgt.
Verdien je meer dan 5500 in het jaar en pas je geen loonheffingskorting toe, dan betaal je elke maand belasting en krijg je een deel terug.

Waarom heb je een 0-uren contract? Ik zou toch proberen een beter contract te krijgen als je 5 maanden lang 36 uur per week gaat werken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 28-07-2007, 18:13
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Is die grens zo laag? Ik dacht dat het meer was maar ik kan het echt nergens vinden.

En dat 0-uren contract vind ik ook jammer, maar ze nemen me niet vast aan. Het werk is verder heel relaxt en het verdient gewoon heel goed dus ik hoop dat ik er gewoon kan blijven werken
Oud 28-07-2007, 18:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
ook hallo schreef op 28-07-2007 @ 19:13 :
Is die grens zo laag? Ik dacht dat het meer was maar ik kan het echt nergens vinden.

En dat 0-uren contract vind ik ook jammer, maar ze nemen me niet vast aan. Het werk is verder heel relaxt en het verdient gewoon heel goed dus ik hoop dat ik er gewoon kan blijven werken
Ik wist wel dat het zo rond de 5000 lag en na heel lang zoeken vond ik een site die zei dat het 5500 is. Maar voor hetzelfde geld is dat ook maar iemand die het precieze bedrag niet weet en het daarom even afgerond heeft naar 5500 euro. Dus het hoeft niet exact dat bedrag te zijn, maar het ligt wel ergens daar in de buurt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 29-07-2007, 21:47
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Oke heel erg bedankt!

Volgens mij heb ik wel een loonheffingskorting toegepast, maar ik kijk wel even wat er nou precies is ingehouden als ik m'n eerste loonstrookje krijg
Oud 03-08-2007, 18:29
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
ook hallo schreef op 29-07-2007 @ 22:47 :
Oke heel erg bedankt!

Volgens mij heb ik wel een loonheffingskorting toegepast, maar ik kijk wel even wat er nou precies is ingehouden als ik m'n eerste loonstrookje krijg
0 uren contract is niet het meest ideaal omdat je bij ziekte niet uitbetaald wordt en geen vakantietoeslag opbouwt..
Als je een bepaalde periode structureel een bepaalt aantal uren werkt, kun je een vast contract van dat uren aantal eisen... Hoe het exact zit, weet ik niet.. Bij mijn werkgever wordt er op gelet dat oproepkrachten niet week in week uit werken, omdat ze anders een vastcontract aangeboden moet worden..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 24-08-2007, 15:06
Verwijderd
Grr, je zou ze toch willen slaan bij de belastingdienst. Het duurt zes maanden voordat ze een aanvraag huurtoeslag verwerkt hebben, en als je dan je inkomen wijzigt en dus minder krijgt, hebben ze dat binnen twee weken geregeld! Dan had dat eerste ook wel sneller gekund!
Oud 24-08-2007, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 24-08-2007 @ 16:06 :
Grr, je zou ze toch willen slaan bij de belastingdienst. Het duurt zes maanden voordat ze een aanvraag huurtoeslag verwerkt hebben, en als je dan je inkomen wijzigt en dus minder krijgt, hebben ze dat binnen twee weken geregeld! Dan had dat eerste ook wel sneller gekund!
Bij mij ging de aanvraag juist vrij snel, terwijl de wijziging waarschijnlijk 3 maanden nodig heeft om verwerkt te worden (de verwerking heeft 'vertraging opgelopen' ofzo ). En intussen heb ik nóg een wijziging, maar de meneer van de belastingdienst vond het (net als ik) verstandiger om eerst de eerste wijziging af te wachten, omdat het anders nog wel eens door elkaar gaat lopen .
(Ik zou trouwens juist meer toeslag moeten krijgen...)
Oud 30-08-2007, 12:36
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Ik heb hetzelfde gehad. Ik werd per 1 januari 2006 uitwonend. Direct aanvraag ingediend op 2 januari 2006. Ik hoorde helemaal niets! Ik uiteindelijk half maart gebeld naar de belastingdienst.Ze zeiden dat ze mijn aanvraag niet konden vinden in het systeem en zouden mij laten weten als ze hem gevonden hadden of ik een nieuwe moest doen. Twee weken later nog niets gehoord.Het was inmiddels april. Ik weer gebeld. Ze zeiden weer dat ze er naar zouden kijken. Ik heb toen gezegd dat ze dat de vorige keer ook zouden doen maar dat ik maar niets hoorde. Nou twee dagen later lag er ineens een brief in de bus van de Toeslagen afdeling dat ik recht heb op huurtoeslag en het bedrag erbij. Vervolgens ook nog een aparte envelop waarbij ik het bedrag dat ik gemist had met terugwerkende kracht op mijn rekening kreeg gestort. Ik vond het wel echt een stel klungels.
Oud 31-08-2007, 22:25
blazin
blazin is offline
oke klein vraagje:
wat is een ib-60 formulier? ik heb gister een kamer gekregen en verhuis dus over ongeveer 3 weken naar utrecht. Het huis wordt beheerd door een woningbouwstichting die dit nodig heeft (?) Volgens mij is het een soort van inkomsten-opgave, maar ik heb het afgelopen jaar niet veel gewerkt (zat in het buitenland) en ontvang pas vanaf volgende maand voor het eerst stufi, is er dan een kans dat ik door dat formulier afgewezen oid word om te huren? Als in, dat ik geen financiele zekerheid heb/had. Oh en is de kans heel klein dat ik dat als ik dat morgen/maandag aanvraag het over 3 weken binnen heb?
Oud 01-09-2007, 18:29
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
@Blazin

Een ib-60 formulier is een soort inkomstenverklaring.
Normaal gesproken heb je die binnen 14 dagen binnen.
Of je daardoor afgewezen kan worden kwa huur, weet ik niet.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 03-09-2007, 09:44
Go
Avatar van Go
Go is offline
Kan ik mijn voorwaardelijke studieschuld bij de IB-Groep opgeven als schuld in de zin van box 3, zodat de vermogensrendementsheffing lager uitvalt?
Oud 03-09-2007, 10:17
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Kan ik mijn voorwaardelijke studieschuld bij de IB-Groep opgeven als schuld in de zin van box 3, zodat de vermogensrendementsheffing lager uitvalt?
Nope dit kan niet omdat deze kwijtgescholden kan worden. Indein hij definitief is kan het weer wel geloof ik .
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 06-09-2007, 09:52
Verwijderd
Even een vraagje, maakt het uit bij welk bedrijf je loonheffing laat inhouden?
Ik werk 9u per week bij de AH, hier wordt loonheffing ingehouden. Verder werk ik 23u per week bij Dichterbij en hier wordt dus geen loonheffing ingehouden.
Is het verstandiger om het te veranderen ivm aantal uren, of maakt dit niets uit?
Oud 06-09-2007, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Even een vraagje, maakt het uit bij welk bedrijf je loonheffing laat inhouden?
Ik werk 9u per week bij de AH, hier wordt loonheffing ingehouden. Verder werk ik 23u per week bij Dichterbij en hier wordt dus geen loonheffing ingehouden.
Is het verstandiger om het te veranderen ivm aantal uren, of maakt dit niets uit?
nou uiteindelijk aan het eind van het jaar maakt het niets uit want dan kan je bij je andere baan gewoon je belasting terugvragen. Op dit moment maakt het wel uit, want er wordt nu meer belasting ingehouden dan wanneer je dit om zou draaien.
als je het omdraait hou je nu per maand meer over, over het jaar bekeken maakt het niets uit. net wat jij wil
Oud 07-09-2007, 16:58
Verwijderd
Oke, dan laat ik het zo. Ik ben te lui om het te veranderen en als het op jaarbasis niks uitmaakt dan is het zo goed.
Bedankt voor je antwoord.
Oud 10-09-2007, 09:06
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Ik dacht altijd dat de loonheffing ingehouden moest (!) worden waar je de meeste uren maakte?
Ik kreeg in ieder geval op mijn 'donder' toen het andersom was. Dat wat Ave zegt, daar weet ik niets van en dat kan natuurlijk ook waar zijn.
Oud 11-09-2007, 09:41
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Ik ben op dit moment 20 en heb afgelopen jaar naast mijn bijbaantje (waar ik die loonbelastingverklaring voor heb ingevuld) nog een stagevergoeding ontvangen en een lijfrente. Ik moet echt heel veel belasting afdragen over de lijfrente en stagevergoeding omdat dat mijn tweede en derde inkomens zijn. Nu kan ik dat allemaal terugvragen en dat is ook wel lekker. Alleen nu zie ik net op het loonstrookje van mijn bijbaantje dat ikdaar ineens ook loonheffing over moet betalen het is maar 11 euro (van de 535 euro die ik heb verdiend en daar gaat dus nog 11 euro vanaf). Maar hoe kan het dat ik ineens wel loonheffing erover moet betalen terwijl dat nooit zo is?

Ik denk zelf dat het komt doordat ik ineens heel veel heb gewerkt?

En hoe zit het met het terugvragen van mijn tweede en derde inkomen. Dit kan ik toch nog wel doen? En die 11 euro ook?
Oud 11-09-2007, 10:30
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Ik dacht altijd dat de loonheffing ingehouden moest (!) worden waar je de meeste uren maakte?
Ik kreeg in ieder geval op mijn 'donder' toen het andersom was. Dat wat Ave zegt, daar weet ik niets van en dat kan natuurlijk ook waar zijn.
Ik geef even een reken voorbeeld met een beetje afrondingen en loonheffingskorting tot een bedrag van 400 euro.
VOORBEELD 1
loonheffingskorting bij AH
Verdiensten: 200 euro per maand
Netto 200 euro
geen loonheffingskorting bij Dichterbij
Verdiensten: 1000 euro per maand
Netto 650 euro
Netto ontvangen
850 euro

VOORBEELD 2
geen loonheffingskorting bij AH
Verdiensten: 200 euro per maand
Netto: 130 euro per maand
loonheffingskorting bij Dichterbij
Verdiensten: 1000 euro per maand
Netto: 800 euro
Netto ontvangen
930 euro

Doordat je je loonheffingskortig toepast bij het baantje met de minste uren benut je deze niet volledig. Wat je in dit voorbeeld per maand zo'n 80 euro kan schelen. Te veel betaalde belasting kan je echter aan het einde van het jaar weer terug vragen.
Rachel en van wie kreeg jij dan wel op je donder?

Als je besluit om bij geen van beide loonheffingskorting toe te passen mag dat namelijk ook. Dan kan je het aan het einde het teveel betaalde allemaal terug vragen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 11-09-2007, 10:34
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Ik ben op dit moment 20 en heb afgelopen jaar naast mijn bijbaantje (waar ik die loonbelastingverklaring voor heb ingevuld) nog een stagevergoeding ontvangen en een lijfrente. Ik moet echt heel veel belasting afdragen over de lijfrente en stagevergoeding omdat dat mijn tweede en derde inkomens zijn. Nu kan ik dat allemaal terugvragen en dat is ook wel lekker. Alleen nu zie ik net op het loonstrookje van mijn bijbaantje dat ikdaar ineens ook loonheffing over moet betalen het is maar 11 euro (van de 535 euro die ik heb verdiend en daar gaat dus nog 11 euro vanaf). Maar hoe kan het dat ik ineens wel loonheffing erover moet betalen terwijl dat nooit zo is?

Ik denk zelf dat het komt doordat ik ineens heel veel heb gewerkt?

En hoe zit het met het terugvragen van mijn tweede en derde inkomen. Dit kan ik toch nog wel doen? En die 11 euro ook?
Voor de goede orde, die lijfrente en stagevergoeding waren in 2006? en die 11 euro in 2007?
Zo ja dan heeft het geen gevolligen voor je dingen over 2006. Zo nee ligt het eraan wat je de rest van het jaar verdiend bij je bijbaan. Zodra je boven de 450 euro ongeveer verdiend per maand ga je over het meerdere ook belasting betalen. De heffingskorting loopt maar tot ongeveer 450 euro.
Of je het allemaal kan terug vragen is in deze situatie ook maar de vraag, hoe meer je verdiend hoe minder je over het algemeen kan terugvragen.
Als je meer wilt weten of je vraag niet beantwoord is hoor ik het wel.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 11-09-2007, 15:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik dacht altijd dat de loonheffing ingehouden moest (!) worden waar je de meeste uren maakte?
Ik kreeg in ieder geval op mijn 'donder' toen het andersom was. Dat wat Ave zegt, daar weet ik niets van en dat kan natuurlijk ook waar zijn.
Dat lijkt me niet hoor. Dit jaar werkte ik en daarnaast kreeg ik stagevergoeding op m'n stage. Ik liep meer uren stage dan dat ik werkte maar had toch mn loonheffingskorting toegepast op m'n bijbaantje, ook omdat ik daar het meeste verdiende.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 11-09-2007, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Ik geef even een reken voorbeeld met een beetje afrondingen en loonheffingskorting tot een bedrag van 400 euro.
VOORBEELD 1
loonheffingskorting bij AH
Verdiensten: 200 euro per maand
Netto 200 euro
geen loonheffingskorting bij Dichterbij
Verdiensten: 1000 euro per maand
Netto 650 euro
Netto ontvangen
850 euro

VOORBEELD 2
geen loonheffingskorting bij AH
Verdiensten: 200 euro per maand
Netto: 130 euro per maand
loonheffingskorting bij Dichterbij
Verdiensten: 1000 euro per maand
Netto: 800 euro
Netto ontvangen
930 euro

Doordat je je loonheffingskortig toepast bij het baantje met de minste uren benut je deze niet volledig. Wat je in dit voorbeeld per maand zo'n 80 euro kan schelen. Te veel betaalde belasting kan je echter aan het einde van het jaar weer terug vragen.
Rachel en van wie kreeg jij dan wel op je donder?

Als je besluit om bij geen van beide loonheffingskorting toe te passen mag dat namelijk ook. Dan kan je het aan het einde het teveel betaalde allemaal terug vragen.
Bedankt voor je voorbeeld, al snap ik het niet helemaal.

Maar op jaarbasis maakt het dus niks uit, zoals Ave al zei?
Oud 12-09-2007, 21:13
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Citaat:
Voor de goede orde, die lijfrente en stagevergoeding waren in 2006? en die 11 euro in 2007?
Zo ja dan heeft het geen gevolligen voor je dingen over 2006. Zo nee ligt het eraan wat je de rest van het jaar verdiend bij je bijbaan. Zodra je boven de 450 euro ongeveer verdiend per maand ga je over het meerdere ook belasting betalen. De heffingskorting loopt maar tot ongeveer 450 euro.
Of je het allemaal kan terug vragen is in deze situatie ook maar de vraag, hoe meer je verdiend hoe minder je over het algemeen kan terugvragen.
Als je meer wilt weten of je vraag niet beantwoord is hoor ik het wel.
Ik heb de lijfrente en stagevergoeding dit jaar ontvangen dus 2007. Ik verdien normaliter 200 euro per maand bij mijn bijbaantje (eerste inkomen), maar had dit keer veel gewerkt waardoor ik boven de 450 kwam.

Maar ik vul volgend jaar gewoon een T(J) biljet in. Het is altijd de moeite waard natuurlijk en mocht je niets terug kunnen krijgen (wat mij sterk lijkt want draag dus over drie inkomens belasting af en een ervan is net boven minimum, een slechts een onkostenvergoeding (stage), dan zien we dat dan... Niet geschoten is altijd mis Mijn ouders zeggen ook dat ik het grote deel terugkrijg alleen iets minder dan dit jaar.
Oud 13-09-2007, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Zo ja dan heeft het geen gevolligen
geVOLGEN
Oud 14-09-2007, 08:47
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Ik heb de lijfrente en stagevergoeding dit jaar ontvangen dus 2007. Ik verdien normaliter 200 euro per maand bij mijn bijbaantje (eerste inkomen), maar had dit keer veel gewerkt waardoor ik boven de 450 kwam.

Maar ik vul volgend jaar gewoon een T(J) biljet in. Het is altijd de moeite waard natuurlijk en mocht je niets terug kunnen krijgen (wat mij sterk lijkt want draag dus over drie inkomens belasting af en een ervan is net boven minimum, een slechts een onkostenvergoeding (stage), dan zien we dat dan... Niet geschoten is altijd mis Mijn ouders zeggen ook dat ik het grote deel terugkrijg alleen iets minder dan dit jaar.
Klopt je zal zeer waarschijnlijk wel wat terug krijgen alleen misschien niet alles. Denk ook aan aftrekposten enzo.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 19-09-2007, 20:12
Verwijderd
zit er een maximum aan je heffingskorting? want er is opeens loonheffing van mn salaris van afgelopen maand af terwijl ik heffingskorting heb.
Oud 03-10-2007, 14:11
phink
Avatar van phink
phink is offline
Hoi, ik hoop dat een van jullie me kan helpen:
Ik heb sinds 4 maanden 2 baantjes.
bij de sollicitatie bij mijn 2e baantje heb ik dan ook aangegeven dat ik er al iets naast had. Vervolgens is het gegaan over de loonhefftingskorting. Er is toen afgesproken dat ik die bij mijn 1e werkgever op Ja zou zetten, dit zou voor mij het voordeligst zijn. Nu gaat er iedere maand +/- 50 euro van mijn 2e salaris af.

Maar ik moet nu gaan bekijken hoeveel ik per kwartaal verdien (ivm. kinderbijslag)
Maar moet ik hier die afgetrokken belasting bij tellen, of niet? Als ik dat niet doe is er niks aan de hand, zo wel dan heb ik volgens mij een probleem.
En als ik het niet mee tel, dan krijg ik het terug in maart/april 2008. Telt dat geld (tegen die tijd ongeveer €400) dan mee als inkomen zegmaar? Want dat zou dus betekenen dat ik in dat kwartaal dan zowieso veel te veel verdien.

Verder was er gisteren iemand die tegen me zei dat ik de loonheffingskorting bij allebei mijn werkgevers op Ja kon zetten. Maar ik zou echt niet weten of dit klopt.

Ik heb al zitten zoeken op de site van de belastingdienst, maar ik kom er niet uit. Kan iemand me dit misschien uitleggen?
Oud 03-10-2007, 16:38
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Hoi, ik hoop dat een van jullie me kan helpen:
Ik heb sinds 4 maanden 2 baantjes.
bij de sollicitatie bij mijn 2e baantje heb ik dan ook aangegeven dat ik er al iets naast had. Vervolgens is het gegaan over de loonhefftingskorting. Er is toen afgesproken dat ik die bij mijn 1e werkgever op Ja zou zetten, dit zou voor mij het voordeligst zijn. Nu gaat er iedere maand +/- 50 euro van mijn 2e salaris af.

Maar ik moet nu gaan bekijken hoeveel ik per kwartaal verdien (ivm. kinderbijslag)
Maar moet ik hier die afgetrokken belasting bij tellen, of niet? Als ik dat niet doe is er niks aan de hand, zo wel dan heb ik volgens mij een probleem.
En als ik het niet mee tel, dan krijg ik het terug in maart/april 2008. Telt dat geld (tegen die tijd ongeveer €400) dan mee als inkomen zegmaar? Want dat zou dus betekenen dat ik in dat kwartaal dan zowieso veel te veel verdien.

Verder was er gisteren iemand die tegen me zei dat ik de loonheffingskorting bij allebei mijn werkgevers op Ja kon zetten. Maar ik zou echt niet weten of dit klopt.

Ik heb al zitten zoeken op de site van de belastingdienst, maar ik kom er niet uit. Kan iemand me dit misschien uitleggen?
Je bent 20 dus ontvangen je ouders geen kinderbijslag meer.
Je mag op jaarbasis voor je stufi maximaal 10.000 euro per jaar verdienen.

Groet
Ivo Jan
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 03-10-2007, 20:22
phink
Avatar van phink
phink is offline
Sorry, de leeftijd onder mijn naam klopt niet, ik ben nl. 16! (en weet niet of het verder nog verschil maakt, maar 7 okt. ben ik 17)
Oud 03-10-2007, 21:03
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Sorry, de leeftijd onder mijn naam klopt niet, ik ben nl. 16! (en weet niet of het verder nog verschil maakt, maar 7 okt. ben ik 17)
Van de site van de SVB

Uw kind mag tot € 1.217 netto per kwartaal bijverdienen. Als uw kind € 1.217 of meer verdient komt de kinderbijslag voor dat kwartaal in zijn geheel te vervallen. Tijdens de zomervakantie van 2007 mag uw kind met vakantiewerk € 1.100 netto extra bijverdienen. Dit is hetzelfde bedrag als in 2006.

U bent wel verplicht om elk inkomen hoger dan € 800 netto per kwartaal aan de SVB door te geven.

http://www.svb.nl/internet/nl/regeli...34-2&s2=Verder
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 03-10-2007, 22:03
Verwijderd
oh en huurtoeslag: dat is toch gewoon de huur, maakt niet uit met hoeveel mensen je het evt zou delen? want dan is het toch niet zo dat als je met zn 2en bent dat je dan de huur door 2en moet delen?
Oud 11-10-2007, 22:48
Dvine
Avatar van Dvine
Dvine is offline
Ik heb een vraagje over heffingskortingen. Ik snap er namelijk echt geen ruk van en begin een beetje gek te worden.

Ik krijg wanneer ik 18 wordt een half wezen pensioen en heb ook een bijbaantje. In de maand verdien ik waarschijnlijk meer met mijn bijbaantje dan dat ik van mijn half wezen pensioen krijg. Maar op welke van de twee moet ik heffingskorting toepassen?
__________________
What good is religion when it's eachother we despise
Oud 12-10-2007, 18:08
Spuitelf
Spuitelf is offline
Hoeveel geld mag ik als 16-jarige per maand verdienen belastingvrij?
Oud 12-10-2007, 19:09
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Hoeveel geld mag ik als 16-jarige per maand verdienen belastingvrij?
net zoveel als een 17,18,19 en 20 jarige.
Als je het goed doet zo'n 450 per maand. Wat dan wel inhoud dat je ouders geen kinderbijslag voor je krijgen dat kwartaal.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 19-10-2007, 19:14
Dvine
Avatar van Dvine
Dvine is offline
Citaat:
Ik heb een vraagje over heffingskortingen. Ik snap er namelijk echt geen ruk van en begin een beetje gek te worden.

Ik krijg wanneer ik 18 wordt een half wezen pensioen en heb ook een bijbaantje. In de maand verdien ik waarschijnlijk meer met mijn bijbaantje dan dat ik van mijn half wezen pensioen krijg. Maar op welke van de twee moet ik heffingskorting toepassen?
zou iemand mijn vraag willen beantwoorden? Schiet niet op zo
__________________
What good is religion when it's eachother we despise
Oud 19-10-2007, 20:38
Verwijderd
eh hetgeen waar je het meest mee verdiend heffingskorting op.
Oud 24-10-2007, 18:46
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
oh en huurtoeslag: dat is toch gewoon de huur, maakt niet uit met hoeveel mensen je het evt zou delen? want dan is het toch niet zo dat als je met zn 2en bent dat je dan de huur door 2en moet delen?
vul die module op de site van de belastingdienst maar eens in. Daar komt het wel uit.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht [Centraal] Het Belasting-topic
Verwijderd
500 28-01-2010 13:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Zijn die Belgen gek geworden??
sjaakiesjoffel
60 19-06-2007 22:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14.