Oud 11-03-2011, 12:05
napoleonzuurtje
Avatar van napoleonzuurtje
napoleonzuurtje is offline
Nou, ik vroeg me dus af of dat mag als 14 jarige, vakkenvullen.
Op internet kom ik dus vage resultaten tegen, verschillend van ja, maar 2 uur per dag tot nee, dat je dat pas op je 15e mag.
Ik wil namelijk een extra zakcentje krijgen, omdat ik een gitaar van 600 heb gezien en ik vind het ook zo zonde om dan meteen mn spaargeld er doorheen te gooien.
Ook lijkt het werken in een winkel me prettig, omdat het binnen is, en niet te ver van mijn huis 4 supermarkten liggen.
__________________
Seid bereit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2011, 12:09
anne11112
Avatar van anne11112
anne11112 is offline
Bij ons *aalten* mogen 14 jarigen wel ij de Albert Heijn werken*vakken vullen*, ik wou laatst aanmelden, maar toen was het dus ineens zo dat het niet mocht. Dan denk je ook van waarom hangen die posters dan overalO.o'
Met citaat reageren
Oud 11-03-2011, 12:10
ganralph
ganralph is offline
Hier staat wat je mag doen. (Vakken vullen staat er ook bij )

Hier staat hoe lang / hoe veel je mag werken.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2011, 12:13
napoleonzuurtje
Avatar van napoleonzuurtje
napoleonzuurtje is offline
dankje, en valt daar dan een beetje mee te sjoemelen?
mag je bij meerdere werkgevers tegelijk werken?
__________________
Seid bereit
Met citaat reageren
Oud 11-03-2011, 14:01
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Al hou je er 10 bijbaantjes vakkenvullen op na, als je je maar houdt aan het aantal uur dat je mag werken en de voorwaarden die worden gesteld aan het werk.
Verder 'sjoemelen' zou ik maar niet doen. Ik zou sowieso op jouw leeftijd nog maar niet bezig zijn met dat woord.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2011, 16:19
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Hartstikke goed dat je nadenkt over waar je wel en niet je spaargeld voor wilt gebruiken! Als je 14 jaar bent, mag je maximaal 2 uur per dag werken en je mag niet te te zwaar werk doen. Zie ook: http://www.nibudjong.nl/LAS/APP=SEML...1,0500,000,00/.

Als je te veel werkt bij verschillende werkgevers, zou de Belastingdienst er mogelijk wel achter kunnen komen, omdat er dan verschillende werkgevers voor jou belastingen inhouden op je salaris.

Toch maar geld ook vragen op je verjaardag.... en alle beetjes helpen met werken toch
Met citaat reageren
Oud 11-03-2011, 16:24
ganralph
ganralph is offline
Uiteraard hebben al die regels ook een reden. Als je veertien bent ga je nog naar school, dus je hebt lesuren, huiswerktijd en genoeg rust nodig. Zoals je ziet in mijn tweede link mag je in de vakantie wel een volle werkweek van 35 uur maken. (max. drie weken achter elkaar)
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2011, 17:57
LW
Avatar van LW
LW is offline
Ten eerste vind ik het super dat je wilt gaan werken!

Of het mag is per supermarkt verschillend, je bent natuurlijk wel een goedkope kracht maar je mag niet veel werken. Dus kijk goed uit of er een supermarkt is die iemand zoekt voor maar een paar uurtjes in de week, dan is een 14 jarige natuurlijk zeer aantrekkelijk.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 23:31
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Ja dat mag, echter niet veel werkgevers zullen je interessant vinden behalve als ze toevallig een 2 uur niche hebben op de dag (crew wissel tijden e.d.)

een ander baantje zou het plaatselijke huis aan huis blad of folders bezorgen zijn (op ouders/broer/zus naam), ook oppassen en kleine hand en spandiensten aan huis (klusjes) mogen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 16:20
napoleonzuurtje
Avatar van napoleonzuurtje
napoleonzuurtje is offline
Oke, dat word dus gewoon oppassen enzo, zakgeld opsparen en geen dure dingen tussendoor kopen, zodat ik het grootste gedeelte van de kosten heb, en de rest bijvullen met wat spaargeld.
Als ik dan 15 ben ga ik dat geld weer bijvullen, en dan sparen voor een dikke dual rectifier
Spoiler
__________________
Seid bereit
Met citaat reageren
Oud 15-03-2011, 19:06
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
leuk speelgoed, succes
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Kut middelbare schooltijd (goede forum?)
Anoniempjeee123
44 30-05-2012 15:22
Werk, Geld & Recht Baantje voor iemand van 13?
roos96
24 13-04-2010 23:57
Werk, Geld & Recht werken
Undit
7 25-09-2009 14:43
Werk, Geld & Recht Bijbaantje (14jaar)
Creditcard
3 12-07-2008 13:29
Werk, Geld & Recht Zijn jullie weleens ontslagen?
Nyrvana
52 07-02-2003 16:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.