Oud 19-06-2015, 12:32
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
151
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Advertentie
Oud 19-06-2015, 12:34
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
10 Bands, 50 bands 100 bands, fuck it man
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 19-06-2015, 13:45
betercore
Avatar van betercore
betercore is offline
alleen maar tetteeee
__________________
Mario Götze ist ein deutscher Fußballspieler, der in den Niederlanden bei der PSV Eindhoven unter Vertrag steht
Oud 20-06-2015, 07:05
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik vind mezelf normaal niet helemaal gekwalificeerd genoeg voor dit topic maar, JONGENS WAT HEB IK FUCKING HARD GEWERKT AFGELOPEN NACHT.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 20-06-2015, 11:57
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Vorige week vrijwilligerswerk gedaan compleet positieve energie refill
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 20-06-2015, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Vorige week vrijwilligerswerk gedaan compleet positieve energie refill

Wat voor iets?

Ik heb couchpotatoe dag vandaag. Doe erg mijn best om niet ziek te worden, al is mijn stem al compleet verdwenen door de keelpijn dus een beetje ad hoc misschien. Even geen werk dit weekend.
Oud 20-06-2015, 13:01
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Project met verstandelijk beperkte/sociale problemen kinderen die de mt ventoux gaan beklimmen. Wij waren medisch team, was echt top.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 20-06-2015, 13:14
Verwijderd
Oh dat klinkt ook echt tof ja
Oud 23-06-2015, 07:34
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Project met verstandelijk beperkte/sociale problemen kinderen die de mt ventoux gaan beklimmen. Wij waren medisch team, was echt top.
Leuk dat ze die verstandelijke beperktjes ook mee laten doen als medisch team!
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Oud 23-06-2015, 09:34
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Mensen die niet met Word kunnen omgaan en documenten standaard verkloten
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 23-06-2015, 09:41
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Word
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 23-06-2015, 09:46
Verwijderd
Morgen presenteren voor het departement, 6 phd presentaties achter elkaar en iedereen krijgt een jolly 15 minuten!! inclusief vragen Nou daar gaat echt nuttige feedback uit komen denk ik
Oud 23-06-2015, 15:23
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
Citaat:
Mensen die niet met Word kunnen omgaan en documenten standaard verkloten
Mensen die foto's als Word document doorsturen. Ik zie het nog te vaak gebeuren.
__________________
Rodent of unusual size
Oud 23-06-2015, 15:52
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Mensen die foto's als Word document doorsturen. Ik zie het nog te vaak gebeuren.
Hahaha
Oud 23-06-2015, 16:10
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Mensen die foto's als Word document doorsturen. Ik zie het nog te vaak gebeuren.
Ik heb ooit .doc's doorgestuurd gekregen met daarin 'feedback' op een stukje applicatie. De persoon in kwestie had:

- screenshots gemaakt van de applicatie, en deze in Word geplakt. Door varia resizen geen ruk meer van te lezen. gezien het steeds volledige screens waren en niet specifiek de delen van de applicatie waar het om ging.
- Dit uitgeprint, en daar met pen aantekeningen op gemaakt met varia pijltjes en tekstjes
- Dit weer ingescand in armzalige resolutie
- Je voelt 'm al aankomen: deze scans weer als jpg in word geplakt, en dat doorgestuurd.

Mind was fucking blown.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 23-06-2015, 16:31
Verwijderd
Och jongens, ik heb 5 jaar op een helpdesk gewerkt en dit was standaard hoe we screenshots toegestuurd kregen en ik krijg ze meestal alsnog zo van de nieuwe servicedesk
Oud 23-06-2015, 16:57
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Frustraaaaaaatiesssss
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 28-06-2015, 09:40
Verwijderd
Wij hebben één school die de migratie naar O365 nogal frustreert. Ze proberen het allemaal op de projectgroep uit te storten en ons de schuld te geven terwijl ze zelf 'vergeten' dat hun huidige domeinnaam al in gebruik is in een andere Office365-omgeving. En dan komen ze pas afgelopen woensdag met het verzoek om dat te veranderen in iets anders. Met één script is dat geregeld maar dat betekent dat ze dus sowieso niet in productie hadden kunnen gaan. En zo gaat het met die lui echt iedere fucking keer weer opnieuw.
Oud 28-06-2015, 11:13
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Morgen een weekje met de groepen 8 naar Texel. De weersvoorspelling is awesome!!!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 30-06-2015, 14:22
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
Citaat:
Ik heb ooit .doc's doorgestuurd gekregen met daarin 'feedback' op een stukje applicatie. De persoon in kwestie had:

- screenshots gemaakt van de applicatie, en deze in Word geplakt. Door varia resizen geen ruk meer van te lezen. gezien het steeds volledige screens waren en niet specifiek de delen van de applicatie waar het om ging.
- Dit uitgeprint, en daar met pen aantekeningen op gemaakt met varia pijltjes en tekstjes
- Dit weer ingescand in armzalige resolutie
- Je voelt 'm al aankomen: deze scans weer als jpg in word geplakt, en dat doorgestuurd.

Mind was fucking blown.
Haha, wow.

__________________
Rodent of unusual size
Oud 01-07-2015, 13:21
Verwijderd
Leggen jullie jezelf een tropenrooster op?
Oud 01-07-2015, 13:26
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
hier is het gewoon 40 uur beunen; als je opeens tropenroosters kan implementeren dan heb je gewoon niets te doen!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 01-07-2015, 13:28
Verwijderd
Dat niet, die uren kom ik later wel weer tegen in het weekend of de avonduren Maar nu gaat het nog wel, maar als ik me over een uur niet meer kan concentreren heeft het weinig zin om tot 18.00 te blijven zitten..
Oud 01-07-2015, 13:32
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ik zit helaas niet in een branche waarbij ik dat soort dingen kan maken . Maar airco doet het hier nog dus het is uit te houden.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 01-07-2015, 13:41
Verwijderd
Ik vind dat je dat een beetje vreemd zegt maar goed dat is een andere discussie
Oud 01-07-2015, 13:49
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Je bent zelf vreemd. Wat ik bedoel is dat het voor mij niet echt mogelijk is om werk zomaar op andere momenten af te ronden.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 01-07-2015, 13:51
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Wij hebben geen prikklok dus als ik (er) klaar (mee) ben ga ik naar huis
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 01-07-2015, 13:57
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Dat hebben wij gelukkig ook niet Maar het is zelden dat er ruimte 'over is' op mijn planning.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 01-07-2015, 13:57
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Project met verstandelijk beperkte/sociale problemen kinderen die de mt ventoux gaan beklimmen. Wij waren medisch team, was echt top.
Ah cool was dat samen met Gasthuisberg van Leuven? Of doen ze dat in veel landen.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 01-07-2015, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Je bent zelf vreemd. Wat ik bedoel is dat het voor mij niet echt mogelijk is om werk zomaar op andere momenten af te ronden.
Ja oke, maar dat is niet perse branche afhankelijk maar werkzaamheden afhankelijk. En het is ook niet per se een helaas, het is niet alsof ik om het even ijsjes kan gaan eten of kan gaan werken, uiteindelijk maak ik vaker weken van +50 uur dan van <40 uur terwijl ik maar voor 30 uur betaald krijg. Ik vind het uberhaupt raar dat er niet meer banen zijn die productiviteit als uitgangspunt nemen ipv uren aanwezig. Ik snap dat dat niet met álle banen kan, maar 90% van de mensen denkt nog steeds dat je een soort luilekkerleven leidt als je niet aan vaste uren gebonden bent.
Oud 01-07-2015, 14:06
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ik snap niet waar je het over hebt maar je hebt vast gelijk Ik werk in de zakelijke dienstverlening, dus in mijn scenario heeft het wel degelijk met de branche te maken.

Overigens lijkt het me lastig om productiviteit te meten, of om dat als graadmeter te hanteren.
Voor sommige personen/functies zal het best kunnen ('resultaat' gedeeld door gewerkte uren); maar iemand kan nog steeds uitstekend functioneren als hij/zij verhoudingsgewijs minder productief is dan andere collega's en dat bijvoorbeeld kan compenseren met andere kwaliteiten. Zoals koffiezetten en de telefoon opnemen bijvoorbeeld!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 01-07-2015, 14:08
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik vind het uberhaupt raar dat er niet meer banen zijn die productiviteit als uitgangspunt nemen ipv uren aanwezig..
Doorgaans heb je een contract voor X-aantal uur werk, niet voor X-uur ergens aanwezig zijn ;P
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 01-07-2015, 14:23
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
ik zit helaas niet in een branche waarbij ik dat soort dingen kan maken . Maar airco doet het hier nog dus het is uit te houden.
Dit idd.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 01-07-2015, 14:27
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Doorgaans heb je een contract voor X-aantal uur werk, niet voor X-uur ergens aanwezig zijn ;P
Dit ja. Hoe kom je erbij dat je betaald wordt voor het aanwezig zijn?

In sommige sectoren, bijvoorbeeld bij storingsdiensten en beschikbaar zijn voor oproepen naar klanten midden in de nacht is dit natuurlijk wel zo, maar daar word je ook extra voor gecompenseerd naast je normale contract in de vorm van uitslaapuren (hier geld 1 uur in de nacht werken is 2 uur uit mogen slapen) of tijd-voor-tijd.

Alleen voor monteurs overigens. De binnendienst moet gewoon aanwezig zijn, want het is onwerkbaar als een monteur materiaal moet bestellen en de mensen van dat project op kantoor hebben tropenrooster
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 01-07-2015, 14:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wij hadden vroeger op de oude locatie wel tropenrooster want toch niet gelijk iedereen wil zo vroeg beginnen dat je voor de warmte klaar bent. Nu hebben we goede airco.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 01-07-2015, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Dit ja. Hoe kom je erbij dat je betaald wordt voor het aanwezig zijn?

In sommige sectoren, bijvoorbeeld bij storingsdiensten en beschikbaar zijn voor oproepen naar klanten midden in de nacht is dit natuurlijk wel zo, maar daar word je ook extra voor gecompenseerd naast je normale contract in de vorm van uitslaapuren (hier geld 1 uur in de nacht werken is 2 uur uit mogen slapen) of tijd-voor-tijd.

Alleen voor monteurs overigens. De binnendienst moet gewoon aanwezig zijn, want het is onwerkbaar als een monteur materiaal moet bestellen en de mensen van dat project op kantoor hebben tropenrooster
Ik heb toch kantoorbanen gedaan waar ik klaar was met mijn werkzaamheden, ook al bij alle anderen om extra klussen had gevraagd, maar ik toch maar op kantoor moest blijven, anders was het 'niet eerlijk' tegenover administratief personeel.
Oud 01-07-2015, 14:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik moet ook gewoon blijven ook al is het werk af hoor. De productie wisselt nou eenmaal per periode in het jaar.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 01-07-2015, 14:38
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik heb toch kantoorbanen gedaan waar ik klaar was met mijn werkzaamheden, ook al bij alle anderen om extra klussen had gevraagd, maar ik toch maar op kantoor moest blijven, anders was het 'niet eerlijk' tegenover administratief personeel.
Wat is je punt? Dat je bij suffe ouderwetse opdrachtgevers hebt gewerkt? Er zijn ook genoeg 'kantoorbanen' waarbij het anders is geregeld.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 01-07-2015, 14:43
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ik heb toch kantoorbanen gedaan waar ik klaar was met mijn werkzaamheden, ook al bij alle anderen om extra klussen had gevraagd, maar ik toch maar op kantoor moest blijven, anders was het 'niet eerlijk' tegenover administratief personeel.
Dan werk je of te snel, of je leidinggevenden kunnen niet plannen
Maar als je eerder weg gaat is het logisch dat je minder salaris krijgt. Er is altijd wel opruimwerk in archieven te doen of desnoods ga je het magazijn aanvegen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 01-07-2015, 14:49
Verwijderd
Als ik mijn werk af heb dan ga ik echt wel naar huis.
Oud 01-07-2015, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Dan werk je of te snel, of je leidinggevenden kunnen niet plannen
Maar als je eerder weg gaat is het logisch dat je minder salaris krijgt. Er is altijd wel opruimwerk in archieven te doen of desnoods ga je het magazijn aanvegen.
Dat vind ik dus echt bullshit, daar ben je niet voor aangenomen, en als je leidinggevenden geen klusjes meer voor je kunnen verzinnen is dat hun probleem. Als ik hetzelfde werk sneller doe dan iemand anders, waarom zou ik daar dan minder salaris voor moeten krijgen? Als het bedrijf het zonde vindt dat ze mij niet voor de volle 40 uur kunnen benutten, moeten ze zelf zorgen dat er meer werk is óf hadden ze me in de eerste instantie al voor minder dan fulltime moeten aannemen.

En het waren zeker geen suffe kantoorbanen, leuk werk maar omdat ik altijd losse taken kreeg ipv eindverantwoordelijke was, had ik het toch gauw af en verveelde ik me. Zal waarschijnlijk anders zijn als je leidinggevende bent, maar toch. Als je op de uni werkt werk je in principe altijd in je 'eigen tijd' dus heb je toch een hele andere houding daarin. Welk vd 2 me beter bevalt ben ik nog niet over uit.
Oud 01-07-2015, 14:52
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Er is altijd wel opruimwerk in archieven te doen of desnoods ga je het magazijn aanvegen.
Daar heb je doorgaans toch mensen voor die minder kunnen dan jij, minder betaald worden per uur dan jij en daarom moeten zij het ook doen en niet jij. Maar ga vooral het magazijn aanvegen donderdagmiddag om 16h00 als je je werk gewoon af hebt
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 01-07-2015, 14:58
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Nee dat soort klusjes ga ik ook niet doen, ben je gek. Maar ik heb echt een waslijst met research/uitzoekwerk waar ik zelden aan toe kom, dus mijn tijd wordt altijd goed gevuld. Net als je moeder.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 01-07-2015, 15:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat soort opruim en schoonmaakklussen zijn bij ons ook gewoon ingepland.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 01-07-2015, 15:07
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Die paar keer dat ik hier heb meegeholpen met bv wat spullen verhuizen was buiten reguliere werktijd om, maar dat was dan met een biertje en pizza erbij.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 01-07-2015, 15:07
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Mijn agenda zit ook praktisch altijd vol en op momenten dat ik even wat ruimte heb is op opschonen van mijn eigen bureau/archief genoeg werk waar ik normaal niet aan toekom of valt er voor een ander project wel wat voor te bereiden.
Heb hier in 5 jaar nog nooit stilgezeten qua werk, behalve op momenten dat de stroom uit was gevallen .

Archief opruimen doe ik in de bouwvak, wanneer er geen monteurs aan te sturen zijn en opruimen doen we met de hele afdeling de dag voor kerst en de dag voor de zomervakantie
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 01-07-2015, 15:10
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Kantoorbaan zou toch wel iets moeten zijn inmiddels waarbij je thuis kunt gaan werken (of thuis dus wat anders doen, omdat je geen werk te doen hebt).. Kan gewoon telefoon doorschakelen en thuis inloggen en alle programma's en bestanden gebruiken.
Oud 01-07-2015, 15:14
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Heb hier in 5 jaar nog nooit stilgezeten qua werk, behalve op momenten dat de stroom uit was gevallen .
Dan ga je toch de ramen zemen.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 01-07-2015, 15:20
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Kantoorbaan zou toch wel iets moeten zijn inmiddels waarbij je thuis kunt gaan werken (of thuis dus wat anders doen, omdat je geen werk te doen hebt).. Kan gewoon telefoon doorschakelen en thuis inloggen en alle programma's en bestanden gebruiken.
Ja en nee, ligt een beetje aan de dynamiek die nodig is tussen collega's. Als je werk bestaat uit duidelijk afgebakende taken dan kan dat makkelijker dan als je opdrachten hebt waarbij veel communicatie / snelle reactietijd / tussentijds overleg nodig is. Wij mogen bv niet 'zomaar' thuiswerken hier.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 01-07-2015, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Kantoorbaan zou toch wel iets moeten zijn inmiddels waarbij je thuis kunt gaan werken (of thuis dus wat anders doen, omdat je geen werk te doen hebt).. Kan gewoon telefoon doorschakelen en thuis inloggen en alle programma's en bestanden gebruiken.
Telefoon doorschakelen. Wtf is dat voor jaren 90 techniek.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Werkende mensen, assemble! #24
zeehond23
500 26-05-2015 11:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.