Oud 25-09-2015, 09:16
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Er zijn nogal wat mensen die slechter Nederlands gaan schrijven naarmate ze meer in het Engels werken/studeren, merkte ik op de universiteit al.
Volgens mij is minder schrijven al voldoende.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Advertentie
Oud 25-09-2015, 11:38
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik werd net opgebeld door de gemeente Leiden, met excuses dat het allemaal zo vervelend was dat mijn fiets verdwenen was. Ze zouden hun best gaan doen om mijn fiets weer terug te vinden Mogelijk was hij namelijk in alle chaos naar Lisse verplaatst in plaats van naar de fietsenopslag in Leiden. Mochten ze mijn fiets terugvinden, gaan ze er in elk geval voor zorgen dat hij weer naar de fietsenstalling terug gaat, zodat ik hem niet nog speciaal ergens op hoef te gaan halen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 25-09-2015, 11:47
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Oud 25-09-2015, 12:06
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Lol, een van mijn studieboeken heet 'Theories of International Politics and Zombies'
Oud 25-09-2015, 12:24
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Lol, een van mijn studieboeken heet 'Theories of International Politics and Zombies'
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 25-09-2015, 12:26
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
@Elin3: het is echt 'goedemorgen'. Een telefoon die dat verkeerd corrigeert is een beetje een slap excuus, want dat kun je zelf ook handmatig weer aanpassen.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 25-09-2015, 12:45
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Maak er voortaan "Een goede morgen!" van, Eline
Oud 25-09-2015, 13:00
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Of gewoon Hoi, dan doen we de topictitel eer aan
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 25-09-2015, 14:18
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Men moeder is geopereert in t zieken huis aan der knie
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 25-09-2015, 14:19
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Zo
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 25-09-2015, 14:54
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Men moeder is geopereert in t zieken huis aan der knie
Is het ernstig?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 25-09-2015, 15:09
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Zo ernstig dat ik het uitmaak als ze altijd zo blijft tikken
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 25-09-2015, 15:25
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Zo ernstig dat ik het uitmaak als ze altijd zo blijft tikken
Oud 25-09-2015, 15:35
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Hahahaha Jahhoor.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 25-09-2015, 15:46
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Mijn Nederlands is ook zo verlept sinds ik met duitsers werkte en in het dagelijks leven voornamelijk in het engels communiceer. Soms moet ik er bijna een traantje om laten.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 25-09-2015, 16:03
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Dit weekend naar Washington DC! nog tips?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 25-09-2015, 16:50
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Zo ernstig dat ik het uitmaak als ze altijd zo blijft tikken
tikken je klinkt als mijn moeder
__________________
Forumdownie
Oud 25-09-2015, 16:52
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
mijn.Nederlands is.nooit goet geweest
__________________
Forumdownie
Oud 25-09-2015, 16:56
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Dit weekend naar Washington DC! nog tips?
Ja! Hoe lang ga je? Ben er zelf 2 dagen geweest en dan vond ik eigenlijk precies genoeg. Ik vond centrum DC zelf niet heel boeiend, duidelijk alleen maar overheidsgebouwen en bedrijven, dus dat leeft niet heel echt. Leuk om even de toeristische dingen af te tikken. Ik vond de varia Smithsonians wel gaaf, ben zelf in o.a. het Air & Space Museum geweest en daar heb ik me goed vermaakt. A&SM heeft ook nog een dependance buiten de stad (Udvar-Hazy Center) en daar staan o.a. een spaceshuttle en een blackbird. Helaas niet aan toegekomen om daar nog naar toe te gaan. Verder vond ik het aardig om even een blik te werpen op het Pentagon en natuurlijk Arlington bezoeken. Die laatste twee zijn goed te combineren.

Qua eten/drinken alleen verder in Georgetown geweest, dat is al iets gezelliger maar ik vermoed dat je wat verder weg moet uit het centrum voor de 'echt gave dingen'
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 25-09-2015, 17:15
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Ja! Hoe lang ga je? Ben er zelf 2 dagen geweest en dan vond ik eigenlijk precies genoeg. Ik vond centrum DC zelf niet heel boeiend, duidelijk alleen maar overheidsgebouwen en bedrijven, dus dat leeft niet heel echt. Leuk om even de toeristische dingen af te tikken. Ik vond de varia Smithsonians wel gaaf, ben zelf in o.a. het Air & Space Museum geweest en daar heb ik me goed vermaakt. A&SM heeft ook nog een dependance buiten de stad (Udvar-Hazy Center) en daar staan o.a. een spaceshuttle en een blackbird. Helaas niet aan toegekomen om daar nog naar toe te gaan. Verder vond ik het aardig om even een blik te werpen op het Pentagon en natuurlijk Arlington bezoeken. Die laatste twee zijn goed te combineren.

Qua eten/drinken alleen verder in Georgetown geweest, dat is al iets gezelliger maar ik vermoed dat je wat verder weg moet uit het centrum voor de 'echt gave dingen'
Vanmiddag heen, zondag terug. Ik ben er met Memorial Day ook geweest, maar door gigantische file in fucking Delaware had ik toen maar 2 uur voor ik weer terug moest. Heb toen alleen het Witte Huis en Georgetown Main Street gezien Thanks iig, Air & Space dinges heb ik goede dingen over gehoord. En ik wil een T-Rex zien!
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 25-09-2015, 20:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Zo ernstig dat ik het uitmaak als ze altijd zo blijft tikken
Dan ben je wel gek hoor Wolter

Zelfs mijn oma is een klein beetje verliefd op Miekje*
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 25-09-2015, 21:30
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Vanmiddag heen, zondag terug. Ik ben er met Memorial Day ook geweest, maar door gigantische file in fucking Delaware had ik toen maar 2 uur voor ik weer terug moest. Heb toen alleen het Witte Huis en Georgetown Main Street gezien Thanks iig, Air & Space dinges heb ik goede dingen over gehoord. En ik wil een T-Rex zien!
Natural History was ik even vergeten maar daar ben ik ook 'snel' doorheen gelopen; erg vet
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 25-09-2015, 22:36
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dan ben je wel gek hoor Wolter

Zelfs mijn oma is een klein beetje verliefd op Miekje*
Ahwwwww Misschien komt dat omdat ik gewoon heel veel geduld heb met oma's
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-09-2015, 06:12
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ahwwwww Misschien komt dat omdat ik gewoon heel veel geduld heb met oma's
Dat, en dat je zo lekker door kunt werken als het nodig is Oma wordt steeds slechter met namen, dus je bent dat meisje met die vriend die in Zutphen woont. En je bent een hele fijne meid.

Laatst zei ze ineens uit het niets dat het zo jammer is dat mama jou niet meer heeft leren kennen omdat mama je vast geweldig had gevonden.

Misschien is het ook wel een beetje oma's manier van zeggen dat ze haar dochter mist
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 26-09-2015, 08:17
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
De staart van mijn kat bloedt, nu zit het hele huis onder bloed
Oud 26-09-2015, 15:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Net haakgaren gekocht bij de Euroland die helaas weggaat hier. Voor de zekerheid maar blauw, roze had ik al en de volgende baby is netggeboren en een jongetje dus ik kan weer aan de slag voor een kraamcadeau
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 26-09-2015, 15:32
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
De staart van mijn kat bloedt, nu zit het hele huis onder bloed
de kat okay?
Oud 26-09-2015, 15:33
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
is *
Oud 26-09-2015, 15:58
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
We zijn naar de dierenarts geweest en daar is de wond gehecht. Hopelijk gaat het goed, want anders moet er een stuk van de staart af. Ze mag nu niet meer naar buiten en heeft een kap op, alleen is ze weggelopen
Oud 26-09-2015, 16:00
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Beter op je poes letten
Oud 26-09-2015, 16:58
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dat, en dat je zo lekker door kunt werken als het nodig is Oma wordt steeds slechter met namen, dus je bent dat meisje met die vriend die in Zutphen woont. En je bent een hele fijne meid.

Laatst zei ze ineens uit het niets dat het zo jammer is dat mama jou niet meer heeft leren kennen omdat mama je vast geweldig had gevonden.

Misschien is het ook wel een beetje oma's manier van zeggen dat ze haar dochter mist
Ahwwwww Jouw oma is best wel een schatje.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-09-2015, 17:22
Verwijderd
Oma's <3 Ik mis mijn oma's nog steeds
Oud 26-09-2015, 18:39
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik mijn oma ook nog wel eens. Ik zou haar zo graag vertellen over van alles en nog wat, en dan zou ze dingen zeggen als 'kind toch!' en 'doe je voorzichtig!' en dan zou ze dubbelzinnige opmerkingen maken over samen slapen met mijn vriend. En dan zou ik haar in mijn studentenhuis de trappen op hijsen en dan zou ze haar hand op haar borst leggen en roepen 'ik geloooof het niet, kind!' En dat allemaal in het Ouderkerks Mijn oma was zo cool.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-09-2015, 19:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik mis mijn oma (en mijn opa ook trouwens) nog regelmatig Als ik iets heel leuks gedaan heb, wil ik dat altijd het liefst vijf keer vertellen en mijn oma vond dat nooit erg. Daar kon ik altijd echt zo lekker mee kletsen en ze (en mijn opa ook) haalden altijd frambozen voor me als ze langskwamen of ik bij hen was omdat ik die zo lekker vond. En ze kookten altijd wat ik lekker vond, mocht vanillevla eten met tumtummetjes, eindeloos spelletjes spelen en knutselen met mijn opa, hazelnoten kraken tussen de bankschroef Ze waren gewoon zo ontzettend lief. Het jaar voor mijn oma overleed studeerde ik in Rotterdam en woonde ik weer even thuis en dan ging ik vaak één keer per week bij ze langs, ik heb de zomer voor ze overleed nog bij ze gelogeerd (mijn opa en oma huurden altijd een heel groot huisje in de zomer zodat alle kleinkinderen konden komen logeren) en de dag voor ze overleed was ik nog bij haar om thee te drinken. Toen ik op kamers zat in Leuven hadden we een gemeenschappelijke telefoon op de gang en dan belde mijn oma altijd en als ik dan er niet was of onder de douche stond, ging ze met mijn huisgenoten kletsen Ik moest een keer voor school pissenbedden hebben voor een experiment maar dat was midden in de winter en toen heb ik mijn opa opgebeld en had hij een boomstronk van buiten in de schuur gelegd en alle pissenbedden gevangen die daaruit kropen zodat ik genoeg had voor de hele klas
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 26-09-2015, 19:24
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Mijn oma was altijd oppasoma waarvan ik geen hele kleine zakjes chips mocht, omdat ze de oorlog nog had meegemaakt en chips wel heel speciaal was. Ik snoepte verder helemaal nooit, dus ik vond het een beetje onzin dat ik geen heel zakje chips mocht

Nu past oma niet meer op,aar het liefst zou ze dat nog doen zodat ze over me kan moederen.

Eigenlijk is ze heel irritant, maar ze bedoelt het allemaal wel goed
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 26-09-2015, 19:47
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Stomme vraag maar hadden jullie maar 1 oma?
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 26-09-2015, 19:49
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
zo klinkt het inderdaad wel dus vind het niet een heel stomme vraag
__________________
Forumdownie
Oud 26-09-2015, 19:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Mijn oma was altijd oppasoma waarvan ik geen hele kleine zakjes chips mocht, omdat ze de oorlog nog had meegemaakt en chips wel heel speciaal was. Ik snoepte verder helemaal nooit, dus ik vond het een beetje onzin dat ik geen heel zakje chips mocht

Nu past oma niet meer op,aar het liefst zou ze dat nog doen zodat ze over me kan moederen.

Eigenlijk is ze heel irritant, maar ze bedoelt het allemaal wel goed
Ik mocht altijd maar tien centimeter water in bad en dat vond ik ook stom

Citaat:
Stomme vraag maar hadden jullie maar 1 oma?
Ik had twee oma's (nu nog één) maar met die ene oma had ik nooit zoveel en nu nog niet eigenlijk. En nu is ze zo aan het dementeren dat ze denkt dat mijn vriend haar kleinzoon is
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 26-09-2015, 20:10
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Kat is gevonden, ze zat op het dak van de buren
Oud 26-09-2015, 20:51
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Kat is gevonden, ze zat op het dak van de buren
Die Etmakas toch.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 26-09-2015, 21:04
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat dacht ik ook ja
Oud 26-09-2015, 22:22
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Stomme vraag maar hadden jullie maar 1 oma?
Voor mijn gevoel wel De moeder van mijn vader had haar voorkeuren qua zoons en mijn vader was misschien wel de minst favoriete en dat heeft ze altijd laten merken. Ook naar mij en mijn zus toe. Ik heb haar nooit als oma gezien.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-09-2015, 22:23
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Lijkt me naar
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 26-09-2015, 22:35
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Stomme vraag maar hadden jullie maar 1 oma?
Ik heb totaal vier oma's gehad
Moeders moeder is voor mij echt oma, ze woonde en woont in de buurt en was bijna altijd bij ons. Haar man -mijn opa- overleed ver voor mijn geboorte.

Oma van vaders kant zie ik denk ik vier keer per jaar. Zij vind mijn neven ook veel leuker en belangrijker omdat die in de buurt wonen en ze die dus veel vaker zag. Ze gaf beide jongens ook een trampoline en mij een teddybeer want op een of andere manier vond ze dat mijn ouders wel rijk zat waren. Mijn moeder had wel een mooi huis op haar naam staan, maar dat kwam ook alleen omdat andere oma borg stond. Mijn pa had nog een studieschuld af te lossen, terwijl zijn zussen nooit gestudeerd hadden en dus inderdaad een mindere baan hebben. We hadden misschien iets meer te besteden, maar ik denk stiekem ook dat mijn ouders iets beter met geld konden omgaan. Mijn ouders kochten uiteraard geen trampoline voor me

Mijn opa van vaders kant is al jaren gescheiden van oma. Hij hertrouwde met een hele lieve vrouw uit Duitsland, maar die overleed relatief jong. Inmiddels is hij weer hertrouwd met een lieve oude dame.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 26-09-2015, 22:37
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Mijn vader zijn jeugd was ook wel een beetje naar. Zo naar dat hij er 11 jaar geleden PTSS door kreeg
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-09-2015, 22:40
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Mijn beide opa's en oma's waren gelukkig heel lief. De ene van betere komaf dan de andere. Mijn ouders bij de eerste die verder hebben gestudeerd en mijn broer en ik ook de enige kleinkinderen, maar nooit zijn we anders behandeld.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 26-09-2015, 23:14
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Eigenlijk is ze heel irritant, maar ze bedoelt het allemaal wel goed
Oud 26-09-2015, 23:14
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik mocht altijd maar tien centimeter water in bad en dat vond ik ook stom
Hoe oud was je toen?
Oud 26-09-2015, 23:29
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
tieten
__________________
Forumdownie
Oud 26-09-2015, 23:35
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
De vader van mijn vader en de vader van mijn moeder overleden al voordat ik 2 jaar oud was. Aan hen heb ik geen herinneringen. Moeder van mijn vader overleed toen ik 3 of 4 jaar oud was. Ik heb aan haar nauwelijks herinneringen, ook omdat zij toen al een tijdje ernstig ziek was en ik bijv. niet bij haar kon logeren.

De moeder van mijn moeder leeft nog wel, en is dus eigenlijk de enige oma/grootouder die ik heb gehad. Ik ging vrij vaak bij haar logeren. Mocht laat opblijven, extra snoepen, avondeten wat we wilden, drinken uit wijnglazen (geen wijn natuurlijk ), rommelen in de schuur met het gereedschap van mijn al lang overleden opa. We gingen vaak naar het hertenkamp in het dorp. Aangezien er een groot leeftijdsverschil zit tussen mij (en mijn zusje) en de overige kleinkinderen (die allemaal veel ouder zijn), waren wij vrij uniek ten opzichte van de rest: maar 2, de laatste kleinkinderen, ik denk dat ze maar wat blij was dat er ook na haar pensioenleeftijd nog kleinkinderen in de logeerleeftijd waren
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14.