Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Bekijk resultaten poll: "Wat" ben jij?
Ik eet (vrijwel) alleen maar dierlijke producten 7 4.83%
Ik eet minstens 5 keer per week vlees 67 46.21%
Ik ben vleesverminderaar; ik eet 1 tot 4 keer per week vlees 33 22.76%
Ik ben bijna vegetarier; ik eet minder dan 1 keer vlees 8 5.52%
Ik ben pescotariër; ik eet wel vis, maar geen vlees 6 4.14%
Ik ben vegetariër 14 9.66%
Ik ben vegetariër, daarbij eet ik geen ei 3 2.07%
Ik ben vegetariër, daarbij gebruik ik geen zuivel 0 0%
Ik ben vegetariër, daarbij gebruik ik geen zuivel of ei 1 0.69%
Ik ben veganist 5 3.45%
Ik ben fruitariër (leg dan meteen even uit wat dat nou precies is ) 1 0.69%
Aantal stemmers: 145. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2004, 15:54
erwtje
Avatar van erwtje
erwtje is offline
Ik ben bijna vegetarier; ik eet minder dan 1 keer vlees
__________________
ik heb geen signature
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2004, 12:57
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
Lionheart schreef op 16-04-2004 @ 21:16 :
Ik ben vleesverminderaar; ik eet 1 tot 4 keer per week vlees.
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 12:59
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 16-04-2004 @ 21:49 :
Bedoel je trouwens met vlees ook vleesproducten zoals knakworst of zo?
vleesproducten zoals knackworsten zijn toch ook gewoon vlees of loop ik een halve kilometer achter??
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 15:46
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik ben geen van allen, ik ben alleen een vleesenfruitariër. De meeste groente vind ik echt niet te eten en vis is al helemaal smerig
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 16:24
Wolter
Avatar van Wolter
Wolter is offline
ik ben vleesverminderaar

meestal maximaal 4 keer per week vlees, sommige weken meer maar probeer dat zoveel mogelijk te beperken.
als ik bij anderen eet, eet ik altijd wel wat ze opdienen, maar in restaurants of als ik voor mezelf kook eet ik de laatste tijd (bijna) alleen vegetarisch
__________________
Reis met de 'perongelukexpress'
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 16:42
Verwijderd
Ik ben vegetarier.
Moet in de optie "Ik ben vegetariër, daarbij gebruik ik geen zuivel of ei" 'of' niet 'en' zijn?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 18:13
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Ik eet heel soms vis. Dat is eigenlijk te verwaarlozen maar daarom heb ik op pescotariër gestemt. (nog nooit eerder van dat woord gehoord trouwens )
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 20:48
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Veganist
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 14:05
ParisPlage
Avatar van ParisPlage
ParisPlage is offline
Ik ben vleesverminderaar; ik eet 1 tot 4 keer per week vlees

Mijn vriendin is volledig vegetarier, en ik eet meestal gewoon vegetarisch mee. Als ik alleen eet heb ik in 50% van de gevallen vlees of vis. Ik zal ongeveer 2 keer per week een stukkie vlees eten.
__________________
getrouwd ©
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 14:18
Verwijderd
vleesverminderaar; ik eet ongeveer 2x per week vlees of vis.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 14:40
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Ik ben vleesverminderaar; ik eet 1 tot 4 keer per week vlees, die heb ik gekozen.
__________________
Jusqu´ici tout va bien...

Laatst gewijzigd op 20-04-2004 om 14:42.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 14:58
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
Smartie schreef op 18-04-2004 @ 07:54 :
minstens 5x per week
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 17-04-2004 @ 19:15 :
Ik ben bijna vegetarier; ik eet minder dan 1 keer vlees per week.

Puur omdat ik niet echt van vlees hou ed.
Maar er zijn wel uitzonderingen: met gourmetten eet ik wel gewoon veel vlees en ook kip gaat goed
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 16:29
Verwijderd
(Mijn moeder:'Ik ben vegetarisch gaan eten.'
Ik:'Oh?'
Moeder:'Ja, goed he? Oh, en je komt morgen toch? Dan eten we kip!'
Ze vindt kip geen vlees

-----
Moeder:'Vandaag is mijn vlees-dag, morgen ben ik weer een vegetariër!'
)
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 16:37
Sawna
Avatar van Sawna
Sawna is offline
vegetariër. wil het liefst veganist worden. maar dat kan nu nog niet echt (omdat iedereen zich dan aan mij zou moeten aanpassen) maar later.. m

eet wel eieren, maar alleen ecologische. drink wel gewoon melk heb het een tijdje zonder gedaan, maar had echt het gevoel iets te missen. misschien zal ik ooit sterk genoeg zijn
__________________
Neen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 21:20
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
de tweede optie gekozen, maar niemand moet tussen mij een me stukje vlees komen dat overleven ze niet
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 23:43
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Sawna schreef op 20-04-2004 @ 17:37 :
vegetariër. wil het liefst veganist worden. maar dat kan nu nog niet echt (omdat iedereen zich dan aan mij zou moeten aanpassen) maar later..
Hoezo moet iedereen zich dan aan jou aanpassen?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 09:14
Verwijderd
Ik eet minstens 5 keer per week vlees
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 12:34
Dicenquesoy
Dicenquesoy is offline
ik eet minstens 5 keer per week vlees.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 13:16
'EliteZeehond'
Avatar van 'EliteZeehond'
'EliteZeehond' is offline
Ik eet (vrijwel) alleen maar dierlijke producten

Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 13:23
Babette
Avatar van Babette
Babette is offline
Ik eet minstens 5 keer per week vlees..

We eten bijna elke dag vlees, alleen lust ik zeeeeeeeeeeeer weinig vlees, dus altijd hetzelfde eigenlijk.
Ik zou er geen probleem mee hebben geen vlees te eten.
__________________
Lovin' Every Minute, Just U And Me
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 14:55
Cruz
Cruz is offline
Ik ben bijna vegetarier; ik eet minder dan 1 keer vlees
__________________
What Goes Around Comes Around
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 16:07
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
No offense, maar ik heb een hekel aan vegetariërs.

M'n broertje is ook zo'n mafkees.
"Oh, ik eet geen vlees meer!"
"Waarom niet?"
"Da's zo zielig voor die dieren!"
"Kijk eens naar je schoenen.."
"Oh.."
"En je riem.."
"Oh.."

Ik heb bij mij thuis de drie-voor-een regel ingesteld.

Voor elk stuk vlees dat m'n broertje NIET eet, eet ik er DRIE. Eentje voor mezelf. Eentje voor hem. En eentje om hem een schuldgevoel bij te brengen. Als hij dus 'echt om dieren geeft, zal ie binnenkort dus wel weer gewoon vlees eten..
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 16:09
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Citaat:
akumabito schreef op 21-04-2004 @ 17:07 :
blaat
wat ben jij irritant zeg.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 16:15
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Citaat:
vizz schreef op 21-04-2004 @ 17:09 :
wat ben jij irritant zeg.
Ik hou ook van jou poepie..

Maar goed, leg maar eens uit waarom ik irritant ben, en een ander niet? Ik dacht dat iedereen hier zijn eigen mening kon posten? Hmm?
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.

Laatst gewijzigd op 21-04-2004 om 16:35.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 17:04
Verwijderd
Citaat:
akumabito schreef op 21-04-2004 @ 17:07 :
No offense, maar ik heb een hekel aan vegetariërs.

M'n broertje is ook zo'n mafkees.
"Oh, ik eet geen vlees meer!"
"Waarom niet?"
"Da's zo zielig voor die dieren!"
"Kijk eens naar je schoenen.."
"Oh.."
"En je riem.."
"Oh.."

Waarschijnlijk heeft je broertje er nog niet allemaal zoveel over nagedacht, maar leer kan worden gezien als een afvalproduct en is derhalve eigenlijk niet te vergelijken met het eten van vlees. Het is trouwens zeer generaliserend dat je hier in feite beweert dat alle vegetariërs zo zijn als je broertje, no offense.
Citaat:

Ik heb bij mij thuis de drie-voor-een regel ingesteld.

Voor elk stuk vlees dat m'n broertje NIET eet, eet ik er DRIE. Eentje voor mezelf. Eentje voor hem. En eentje om hem een schuldgevoel bij te brengen. Als hij dus 'echt om dieren geeft, zal ie binnenkort dus wel weer gewoon vlees eten..
Haha, lachen man.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 17:39
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
akumabito schreef op 21-04-2004 @ 17:07 :
Voor elk stuk vlees dat m'n broertje NIET eet, eet ik er DRIE. Eentje voor mezelf. Eentje voor hem. En eentje om hem een schuldgevoel bij te brengen. Als hij dus 'echt om dieren geeft, zal ie binnenkort dus wel weer gewoon vlees eten..
Is juist goed. Eet maar 6 tot 10 keer zoveel (als het niet meer is) om te compenseren wat je broer niet eet.
En je gaat waarschijnlijk toch dan lekker vroeg de pijp uit, dus dan heft het zich allemaal op
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 18:32
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
K dan..

Hier een stukje dat ik heb geschreven toen iedereen uit m'n omgeving opeens vegetariër werd, enjoy:

Citaat:

Ok mensen, ik ben het zat. Vegetariërs hangen me echt he-le-maal de keel uit met hun slappe gezever en gezeik. Stelletje moraalridders dat mij het leven zuur proberen te maken als ik van een biefstuk of hamburgertje wil genieten. Laten we wel wezen, welk recht hebben zij hiertoe? Ik val hun toch ook niet lastig? Het zijn de Jehova's Getuigen van de voedselindustrie, ze zullen je nooit met rust laten.. En ik? Ik ben het zat om idere keer m'n keuze om WEL vlees te eten te moeten verdedigen. Vandaar dat ik dit stukje dus schrijf. Iedere vegetariër die lastig doet zal ik hiernaar verwijzen..

Dus, vegetariërs.. jullie zijn dus druk bezig met het verbeteren van de wereld door geen vlees meer te eten? Hmm? Jullie zijn moreel gezien superieur aan mensen zoals ik omdat jullie geen dieren doden? Nou, vergeet dat dus maar. Hier een klein feitje dat maar weinig vegetariërs weten (of willen weten!): Elk jaar sterven er miljoenen dieren tijdens de oogst van graan en soja-bonen. Dus dames en heren vegetariërs, lul maar een eind weg dat "wij vlees-eters" slechte mensen zijn omdat we dieren doden om op te eten, en negeer maar het feit dat er jaarlijks miljoenen konijnen, ratten, eekhoorns, muizen, dassen, slangen en andere dieren gedood worden door jullie eetgewoonten!

Het zwakke verweer dat ik hierop eens van een vegetariër heb gekregen: "wij doden die dieren tenminste niet expres!". Ik laat dit even goed tot mij doordringen... wat jullie vegetariërs dus doen, is niet alleen maar miljoenen dieren verminken en vermoorden, maar jullie gebruiken de dieren die jullie vermoorden ook nog eens nergens voor? Wij eten de dieren die wij doden tenminste nog, (en hoewel wij ook een steentje bijdragen aan de oogst-slachting, moet je je wel bedenken dat wij niet de moraalridder uit lopen te hangen!) in plaats van de slachtoffers te laten ligen rotten op een akker.

Dat maakt jullie vegetariërs moreel net zo "slecht" als ons vlees-eters. En dat niet alleen.. jullie doden wilde dieren, en niet eens dieren die opgebracht zijn om ons te voeden! De lichaampjes van deze dieren worden geplet en verpulverd in de dorsmachines, en dan halen jullie het nog in je hoofd om een beschuldigend vingertje naar de vleesindustrie op te heffen omdat zij op een humane wijze een spijker door de kop van een koe schieten? Als jullie denken dat tofu-burgers geen bloedvergieten kosten, dan hebben jullie het dus mis!

Het hele "wij doden tenminste niet expres" verhaal is toch al enorme onzin. Hoezo, "niet expres"? Als je toch weet dat er miljoenen dieren gaan sterven tijdens de oogst, dan is 't toch geen ongelukje meer? Hmm? En wat dan nog? Ook al was het "niet expres", maakt dat al die vegetariërs soms onschuldig? Zullen we dronken bestuurders dan ook maar allemaal vrijuit laten gaan? Zij rijden toch ook niemand "expres" overhoop? Wees eens eerlijk, vegetariërs.. hier kunnen jullie je niet meer uitlullen.

Zelfs al gebruikten ze helemaal geen dorsmachines. Hoe denk je dat ze afkomen van alle insecten die de gewassen aanvreten? Denk je dat ze gewoon bordjes neerzetten "verboden toegang voor insectjes"? Of dat ze ze gewoon beleefd vragen te vertrekken? Een van de "milieuvriendelijke" methoden om van deze insecten af te komen is het in hun leefgebied introduceren van natuurlijke vijanden. Dit verstoord op grove wijze de natuurlijke prooi/jager balans in het gebied, en wie weet wat voor schade dit op de lange termijn met zich meebrengt?

Een ander vegetariër-verweer: de hoeveelheid graan dat elk jaar verbouwd wordt om slachtdieren te voeren is groter als de hoeveelheid die gebruikt wordt om mensen te voeden. Dus opeens is de hoeveelheid verbouwd graan voor menselijke consumptie te verwaarlozen, en vergeten we gemakshalve de onschuldige slachtoffertjes van 't vegetarische dieet? Daarbij, 't graan dat aan dieren gegeven wordt is van een veel slechtere kwaliteit als 't gewone graan; het is taai en keihard, en helemaal niet eens geschikt voor menselijke consumptie! Dus bespaar me het gelul over hoe je "wel 500 mensen kunt voeden met het graan voor één koe", het is niet eens hetzelfde graan!

Het laatste redmiddel van de vegetariër: "wij willen het dierlijk lijden tot een minimum beperken".. Waarom beperken jullie MIJN lijden niet tot een minimum en houden jullie je hypocriete koppen over de zielige diertjes; het interesseert niemand! Stel nou dat het niet eens miljoenen dieren waten die vermoord worden in de dorstmachines. Of aan flarden geschoten worden door jagers. Stel nou dat het maar één diertje is. Maar één klein konijntje.. willen jullie dan zeggen dat het het niet waard is het leven van dat ene konijntje te redden, stelletje moraalridders? Hechten jullie dan geen waarde aan dierlijk leven? Smakelijk eten, konijnenmoordenaars.
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 18:38
Verwijderd
Citaat:

Ok mensen, ik ben het zat. Vegetariërs hangen me echt he-le-maal de keel uit met hun slappe gezever en gezeik. Stelletje moraalridders dat mij het leven zuur proberen te maken als ik van een biefstuk of hamburgertje wil genieten. Laten we wel wezen, welk recht hebben zij hiertoe? Ik val hun toch ook niet lastig? Het zijn de Jehova's Getuigen van de voedselindustrie, ze zullen je nooit met rust laten.. En ik? Ik ben het zat om idere keer m'n keuze om WEL vlees te eten te moeten verdedigen. Vandaar dat ik dit stukje dus schrijf. Iedere vegetariër die lastig doet zal ik hiernaar verwijzen..
(...)

Daar ben ik gestopt met lezen.

Ik probeer mensen die vlees eten helemaal niet het leven zuur te maken wanneer ze bijvoorbeeld een biefstukje eten en ken geen enkele vegetariër persoonlijk die dat wél doet. Je eerste zin is dus onterecht generaliserend, ik vrees dan ook dat je zult moeten leren te nuanceren om verder nog op een normale manier te participeren aan deze discussie.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 18:44
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Ik ben vegetariër, daarbij eet ik geen ei.
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 18:45
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Zoals ik in m'n post al aangaf had ik dit stuk al eerder geschreven, en dus niet naar aanleiding wat hier allemaal gepost is. Ook is 't een stukje gericht op mensen die wél vlees eten, vandaar die ongenuanceerde toon.

Daarbij is een stukje provocatie en controverse wel goed voor een discussie.

Kom dus maar met commentaar.. kan 't hebben

BTW, ff vergeten wat bronnen erbij te zetten:

http://eesc.orst.edu/agcomwebfile/news/food/vegan.html
http://www.wildlifedamagecontrol.com.../leastharm.htm
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 19:01
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
akumabito schreef op 21-04-2004 @ 19:32 :

Ok mensen, ik ben het zat. Vegetariërs hangen me echt he-le-maal de keel uit met hun slappe gezever en gezeik. Stelletje moraalridders dat mij het leven zuur proberen te maken als ik van een biefstuk of hamburgertje wil genieten. Laten we wel wezen, welk recht hebben zij hiertoe?

Hetzelfde recht als jij om je mening te geven over iets wat jij denkt dat niet goed is. Of het soms opdringerig overkomt dat kan zijn, maar is zeker niet anders dan 9 van de 10 vleeseters automatisch doen bij vegetariers.
Als vegetarier laat je natuurlijk wel vallen dat je vegetarier bent (als er eten aan bod komt enzo). Eigenlijk bijna alle gevallen gaan vleeseters de discussie aan, nou aangaan, ze gaan zich automatisch verdedigen, maar meestal gaan ze lopen verkondigen 'vlees is lekker', 'ach eet nou een stukje', 'waarom ben je vegetarier, de dieren zijn voor ons gemaakt', etc.

Citaat:
Ik val hun toch ook niet lastig? Het zijn de Jehova's Getuigen van de voedselindustrie, ze zullen je nooit met rust laten.. En ik? Ik ben het zat om idere keer m'n keuze om WEL vlees te eten te moeten verdedigen. Vandaar dat ik dit stukje dus schrijf. Iedere vegetariër die lastig doet zal ik hiernaar verwijzen..
We doen allemaal dit soort gedrag. Jij doet het echter af als dat vegetariers altijd opdringen. Opdringen is het gedrag zoals wat jehova's doen, dus voet tussen de deur. De vegetariers die ik ken doen zoiets niet. Een enkele zegt weleens wat over iemands gedrag. Maar jij zal ook wel iets over iemands gedrag zeggen. Zeg je nooit iets ervan als iemand papier op straat gooit? Iemand een ander kind slaat zonder reden? etc.

Je doet nu alle vegetariers over 1 kam scheren, dat is toch wel een verwijzing naar hoe jij ingesteld bent. Laten we het maar houden op dat jij je 'aangevallen' voelt omdat er veel vegetariers in jou omgeving zijn waarvan sommige gewoon wat van jou leefwijze zegt? Dan kan je gewoon terug zeggen dat je hun leefwijze ook niet ok vind. Maar 1 vegetarier is niet alle vegetariers.

Citaat:
Dus, vegetariërs.. jullie zijn dus druk bezig met het verbeteren van de wereld door geen vlees meer te eten? Hmm? Jullie zijn moreel gezien superieur aan mensen zoals ik omdat jullie geen dieren doden?
Wie zegt dat? Een vegetarier? Of alle vegetariers? Je zelf superieur vinden is juist slecht, dan benadeel je andere. In de geest van het vegetarier zijn zou je dus dat niet stellen.

Citaat:
Nou, vergeet dat dus maar. Hier een klein feitje dat maar weinig vegetariërs weten (of willen weten!): Elk jaar sterven er miljoenen dieren tijdens de oogst van graan en soja-bonen. Dus dames en heren vegetariërs, lul maar een eind weg dat "wij vlees-eters" slechte mensen zijn omdat we dieren doden om op te eten, en negeer maar het feit dat er jaarlijks miljoenen konijnen, ratten, eekhoorns, muizen, dassen, slangen en andere dieren gedood worden door jullie eetgewoonten!
Ik denk idd dat sommige er niet zo bij na denken. Echter moet je wel idd nadenken dat de vegetarische weg juist een betere weg is, omdat voor vlees e.d. veel verspilling is. (kom ik verderop op terug)
Eigenlijk een grote vervuiler op deze planeet is de bioindustrie. En landbouw vervuilt minder.

Citaat:
Een ander vegetariër-verweer: de hoeveelheid graan dat elk jaar verbouwd wordt om slachtdieren te voeren is groter als de hoeveelheid die gebruikt wordt om mensen te voeden. Dus opeens is de hoeveelheid verbouwd graan voor menselijke consumptie te verwaarlozen, en vergeten we gemakshalve de onschuldige slachtoffertjes van 't vegetarische dieet?
Het is niet alleen graan dat verbouwd word voor het 'vee'. Ook soja, papaja, e.d. Vegetarisch eten zou 86% minder plantaardig eten schelen.
Het gaat om de verhoudingen die men heeft. En als je het vegetarische pad loopt, dan dood je minder dieren, dat is denk toch heel wat logischer.
Je zegt dat vleeseters iig de lijken opeten en gebruiken. Dit is idd meer opzettelijk dan de dieren die omkomen in de landbouw.
De dieren voor vlees worden gehouden, 'verkracht' (KI)/ gefokt, aangetast (afknippen snavel, staart, etc), langdurig mishandeld zowel geestelijk als lichamelijk, van vrijheid beroord, etc. en op het laatst een langdurige rit met pijnlijke taferelen en een dood die ook pijnlijk is.
In vergelijk met wat dieren hebben die tijdens het omploegen omkomen is dat dus veel meer afschuwelijkheden. De dieren die omkomen voor ons plantaardig voedsel hebben een leven gehad.
Ikzelf vind wel dat bij onze landbouw ook zoveel mogelijk mogelijkheden bekeken moeten worden om zoveel mogelijk dieren niet dood te laten gaan. De grote dieren is niet altijd een probleem. Met name insekten gaan door het eten.

Citaat:
Daarbij, 't graan dat aan dieren gegeven wordt is van een veel slechtere kwaliteit als 't gewone graan; het is taai en keihard, en helemaal niet eens geschikt voor menselijke consumptie! Dus bespaar me het gelul over hoe je "wel 500 mensen kunt voeden met het graan voor één koe", het is niet eens hetzelfde graan!
Hier ga je een beetje de fout in. Ik weet niet precies hoe de kwaliteit van het graan voor vee is. Volgens mij was het ongeveer hetzelfde soort graan, soja e.d.
Echter vergeet je hierbij dat als er geen vee is of minder, dat de grond dan gebruikt kan worden voor verbouwing van juist 'graan'. Dit kan gebruikt worden. Daarnaast word er voor vee ook nog veel water verbruikt. Welke energie kost etc.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 19:04
TechXP
TechXP is offline
Overigens had je het in je stuk over 1 bepaalde soort vegetarier. De 'ik vind het zielig'-vegetarier. Zo noem ik het maar
IIg die vanwege emoties vegetarier worden. Ik was dat vroeger niet echt. Ik had gewoon vanwege ethische oogpunt al de vegetarische weg in geslagen. Maar naarmate men meer bezig is leert men ook wel de andere wegen. Denk aan milieu, voedselproblemen, ethisch principe etc.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 20:19
Verwijderd
Verminderaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42.