Oud 17-09-2004, 17:01
TaRkAn_lOvEr
Avatar van TaRkAn_lOvEr
TaRkAn_lOvEr is offline
Ìk ben gisteren al begonnen met dit boek, geef je mening wat je van dit boek vind(tuurlijk als je het gelEzen hebt)
__________________
»-(¯`v´¯)-»

Laatst gewijzigd op 17-09-2004 om 17:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2004, 17:05
Een Tweeling
Avatar van Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Tarkan... leeft die gast nog?
__________________
De dokter zei: 'volgens mij ben je schizofreen.' Maar wij denken van niet.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 17:08
TaRkAn_lOvEr
Avatar van TaRkAn_lOvEr
TaRkAn_lOvEr is offline
Citaat:
Een Tweeling schreef op 17-09-2004 @ 18:05 :
Tarkan... leeft die gast nog?
Deze topic gaat niet over Tarkan maar over een boek
__________________
»-(¯`v´¯)-»
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 17:08
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
AL begonnen?

Hier staat 'ie al jaren in de kast. Ach best goed boek. Alleen jammer dat het de zelfde opbouw heeft als de rest van de boeken van Carry Slee. Zo voorspelbaar...

Maar ach.

Duivelaartje
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 17:10
Een Tweeling
Avatar van Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Citaat:
TaRkAn_lOvEr schreef op 17-09-2004 @ 18:08 :
Deze topic gaat niet over Tarkan maar over een boek
Ow het spijt me. Maar... welke is Kappen! ook alweer dan? Dat ze ergens mee moeten kappen of zo..?
__________________
De dokter zei: 'volgens mij ben je schizofreen.' Maar wij denken van niet.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 17:13
-Melody-
Avatar van -Melody-
-Melody- is offline
Ben jij serieus 14.. en dat lees je nu?
Apart
__________________
Moooore than words..
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 17:15
Een Tweeling
Avatar van Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 17-09-2004 @ 18:13 :
Ben jij serieus 14.. en dat lees je nu?
Apart
Deze vind ik echt onder de gordel, Bloemenpoes!
__________________
De dokter zei: 'volgens mij ben je schizofreen.' Maar wij denken van niet.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 17:57
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 17-09-2004 @ 18:13 :
Ben jij serieus 14.. en dat lees je nu?
Apart
Je haalt me de woorden uit de mond.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 18:00
TaRkAn_lOvEr
Avatar van TaRkAn_lOvEr
TaRkAn_lOvEr is offline
Hmmmmm...................................
__________________
»-(¯`v´¯)-»
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 17-09-2004 @ 18:13 :
Ben jij serieus 14.. en dat lees je nu?
Apart
And we have a winner

Hier kan men lezen wat er hier over het algemeen van C. Slee gevonden wordt.

Mijn mening is er ook vertegenwoordigd, die niet verschilt bij dit boek. Verder, wat de Duivelaar zegt.

Grim
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 18:31
Astuanax
Avatar van Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 17-09-2004 @ 18:57 :
Je haalt me de woorden uit de mond.
__________________
Niets is helemaal waar en zelfs dat niet.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 18:35
TaRkAn_lOvEr
Avatar van TaRkAn_lOvEr
TaRkAn_lOvEr is offline
Hmmmmmm....leuke meningen zeg mensen kunnen jullie geen mening geven zonder iets anders te schrijven.
__________________
»-(¯`v´¯)-»
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 18:37
Astuanax
Avatar van Astuanax
Astuanax is offline
Het spijt me, ik zal mijn mening geven:

Carry Slee's verhalen zijn één grote opsomming van de meest verspreide en irritante cliché's op de wereld.
Misschien wel leuk om te lezen voor een puber maar niet aan mij besteed
__________________
Niets is helemaal waar en zelfs dat niet.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 19:05
Verwijderd
Citaat:
TaRkAn_lOvEr schreef op 17-09-2004 @ 19:35 :
Hmmmmmm....leuke meningen zeg mensen kunnen jullie geen mening geven zonder iets anders te schrijven.
Lieverd, een mening is iets wat je vind. een andere mening is dan niet een eigen mening...

doosje...

Grim - edit: en om gezeik te voorkomen: er zijn al twee duidelijke meningen gegeven, mijne en van Duivelskind. Bloemenpoes laat het nogal subtiel (heerlijk subtiel ) merken, maar het lijkt me duidelijk

Mijn overduidelijke mening: wat een kutboek

vergeef mijn lichtcynische toon

Laatst gewijzigd op 17-09-2004 om 19:08.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 19:11
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
[strenge fb]
Niet zo chatten mensen, het gaat hier om een boek en niet om andere dingen.
[/strenge fb]


Ik zal het vast wel gelezen hebben, maar het heeft niet zoveel indruk op me gemaakt dat er wat van is blijven hangen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 19:46
VirginVampiress
VirginVampiress is offline
Ik heb pas al mijn C. Slee-boeken nog eens gelezen.. Vooral Afblijven! viel me enorm tegen. het is zó clichematig. Voor kinderen van een jaar of 12 is het wel leuk, het is ook wel spannend. Maar het heeft nul literaire kwaliteit.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 19:54
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik heb laatst een topic geopend (zie link van Grim) over Carry Slee in het algemeen. Mijn mening staat daar dus ook.

Wat ik trouwens wel ff toe wil voegen. Heb meer respect voor haar gekregen nadat ik moederkruid en dochter van Eva heb gelezen.

Ik ga verder met schrijven

Gegroet!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Astuanax schreef op 17-09-2004 @ 19:37 :
Het spijt me, ik zal mijn mening geven:

Carry Slee's verhalen zijn één grote opsomming van de meest verspreide en irritante cliché's op de wereld.
Misschien wel leuk om te lezen voor een puber maar niet aan mij besteed
15m --> puber?

Citaat:
Simoen schreef op 17-09-2004 @ 20:54 :
Wat ik trouwens wel ff toe wil voegen. Heb meer respect voor haar gekregen nadat ik moederkruid en dochter van Eva heb gelezen.
Ja, idem.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-09-2004, 21:48
Anneee
Avatar van Anneee
Anneee is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 17-09-2004 @ 18:13 :
Ben jij serieus 14.. en dat lees je nu?
Apart
Ik lees nog steeds Carry Slee.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 22:23
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
het staat in mijn boekenkast, net als afblijven.
eigenlijk is het daar ook altijd wel bij gebleven.
ik kocht die boeken toen ik nog in mijn ontkenningsfase zat zeg maar. Ik heb denk ik een 2 of 3 jaar lang carry slee boeken gelezen en vond dat ik ze moest blijven lezen ofzo, dus ontkende een tijdje dat ik ze eigenlijk niet zo goed meer vond

ach, ik heb slechtere boeken gelezen

Charlotte
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 00:09
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
Dat is alweer een tijdje geleden, en dus haal ik de titels door elkaar want volgens mij heb ik de meesten wel gelezen. Kappen! ging over pesten, naar ik mij herinner. In ieder geval heb ik, zoals elk boek van Carry Slee, er vast wel van genoten maar qua opbouw/schrijfstijl zijn haar boeken altijd hetzelfde, dat weet ik nog wel. Ook kwam het bij haar ook altijd voor dat er twee verhaallijnen door elkaar liepen die elkaar kruisten; excact dezelfde structuur die ze altijd gebruikte. Maar toch, de verhalen waren best goed.

Oh ja, en het zal me verotten welke leeftijd iemand heeft bij het lezen van een bepaald boek; ik zou Bloedgeld nog wel kunnen lezen als ik bejaard ben.
__________________
eight days a week
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 08:30
Verwijderd
Citaat:
Irrrma schreef op 17-09-2004 @ 22:46 :
15m --> puber?
Even aanstippend dat Astuanax bovengemiddeld geestelijk volwassen is, hij hoeft door zijn leeftijd geen puber te zijn.

@ Anneee: je vroeg erom: Apart!

Het clichématige is enorm jammer aan de boeken, net als de eeuwige opbouw en stijl. Maar op zich wel begrijpelijk, Slee denkt een succesformule te hebben gevonden en borduurt daarop verder. De meeste kinderen van <12 letten daar echt niet op, die lezen gewoon om iets te lezen te hebben. Het minder vinden van het boek komt pas als je iets beters leest.

Grim
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 10:32
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
xineof schreef op 18-09-2004 @ 01:09 :
Dat is alweer een tijdje geleden, en dus haal ik de titels door elkaar want volgens mij heb ik de meesten wel gelezen. Kappen! ging over pesten, naar ik mij herinner. In ieder geval heb ik, zoals elk boek van Carry Slee, er vast wel van genoten maar qua opbouw/schrijfstijl zijn haar boeken altijd hetzelfde, dat weet ik nog wel. Ook kwam het bij haar ook altijd voor dat er twee verhaallijnen door elkaar liepen die elkaar kruisten; excact dezelfde structuur die ze altijd gebruikte. Maar toch, de verhalen waren best goed.

Oh ja, en het zal me verotten welke leeftijd iemand heeft bij het lezen van een bepaald boek; ik zou Bloedgeld nog wel kunnen lezen als ik bejaard ben.
'


Gingen niet bijna al haar boeken over pesten??? Want ik weet nu nog steeds niet waar kappen ook alweer over ging.

En btw. Bloedgeld is ook niet direct geschreven voor pubers. Ik heb Simone persoonlijke geinterviewd
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 13:43
Aléantheriël
Avatar van Aléantheriël
Aléantheriël is offline
Volgens mij gaat kappen over een jongen en een meisje die op elkaar verliefd zijn ook al weten ze dat niet van elkaar (goh, verrassend ) en dat meisje heeft de ziekte van Pfeiffer en die jongen foute vrienden, toch?

Ik heb het iig pas gelezen toen ik de boeken van Carry Slee niet meer zo leuk vond. Mijn zusje begon toen echter net met Carry Slee lezen en bij gebrek aan ander leesvoer heb ik dat boekje ook maar gelezen. Ik vond hem niet echt anders dan die andere boekjes van haar.

(En dat er altijd een jongen en een meisje stiekem elkaar leuk vinden vind ik behoorlijk irritant worden na vijf boeken)
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 21:24
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
O die! Ja nu weet ik het.


Tom slaat zijn arm om Siep heen. Zij legt haar hoofd op zijn schouder. Zo zitten ze daar vijf minuten zonder een woord te zeggen. Totdat ze een kraakje horen. Snel richt Siep zich op en kijkt verbaasd om zich heen. Tom moet lachen om de reactie van Siep en kijk haar met twinkelende oogjes aan. Siep bloost een beetje.
Langzaam vinden hun lippen elkaar. Eerst kussen ze elkaar onzeker, maar daarna weten ze het zeker.

Ze hebben elkaar dan toch eindelijk gevonden!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2004, 23:58
Een Tweeling
Avatar van Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Citaat:
Simoen schreef op 18-09-2004 @ 22:24 :
Tom slaat zijn arm om Siep heen. Zij legt haar hoofd op zijn schouder. Zo zitten ze daar vijf minuten zonder een woord te zeggen. Totdat ze een kraakje horen. Snel richt Siep zich op en kijkt verbaasd om zich heen. Tom moet lachen om de reactie van Siep en kijk haar met twinkelende oogjes aan. Siep bloost een beetje.
Langzaam vinden hun lippen elkaar. Eerst kussen ze elkaar onzeker, maar daarna weten ze het zeker.

Ze hebben elkaar dan toch eindelijk gevonden!
*Zwijmel*
__________________
De dokter zei: 'volgens mij ben je schizofreen.' Maar wij denken van niet.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 08:50
Verwijderd
Citaat:
Simoen schreef op 18-09-2004 @ 22:24 :
O die! Ja nu weet ik het.


Tom slaat zijn arm om Siep heen. Zij legt haar hoofd op zijn schouder. Zo zitten ze daar vijf minuten zonder een woord te zeggen. Totdat ze een kraakje horen. Snel richt Siep zich op en kijkt verbaasd om zich heen. Tom moet lachen om de reactie van Siep en kijk haar met twinkelende oogjes aan. Siep bloost een beetje.
Langzaam vinden hun lippen elkaar. Eerst kussen ze elkaar onzeker, maar daarna weten ze het zeker.

Ze hebben elkaar dan toch eindelijk gevonden!
Is dit voor een achtjarige geschreven?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 09:15
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Grim schreef op 19-09-2004 @ 09:50 :
Is dit voor een achtjarige geschreven?
Zoiets... Die zinnen, weet je hoe kort die zijn?!?

Duivelaartje
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 09:23
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 19-09-2004 @ 10:15 :
Zoiets... Die zinnen, weet je hoe kort die zijn?!?
Het gaat niet alleen om de lengte van de zinnen, maar ook om het onderwerp ed. 'Taaltechnisch' zal een 'gemiddeld' kind in groep 5 het waarschijnlijk ook wel kunnen lezen, maar qua onderwerp is het daar misschien toch niet helemaal geschikt voor (ivm belevingswereld ed).

Carry Slee denkt niet alleen een succesformule te hebben gevonden, ze heeft het volgens mij ook. Je wilt niet weten hoeveel kinderen (en jongeren, hoe je het wilt noemen ) van 10-14 weg zijn van haar boeken. De meesten mensen die op Letteren komen houden 'toevallig' van lezen en lezen dus ook de meer literaire boeken, maar er zijn genoeg mensen die niet van lezen houden en/of daar heel veel moeite mee hebben, voor hen zijn boeken als Kappen dan meer geschikt.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 09:30
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 19-09-2004 @ 10:15 :
Zoiets... Die zinnen, weet je hoe kort die zijn?!?

Duivelaartje
't was maar een grapje...
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 09:35
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Simoen schreef op 19-09-2004 @ 10:30 :
't was maar een grapje...

Citaat:
Leonoor schreef op 19-09-2004 @ 10:23 :
*knip*
Ja, ok ok... Ik reageerde iets te haastig denk ik. Je hebt gelijk hoor.

Duivelaar
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 09:36
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 19-09-2004 @ 10:23 :
Het gaat niet alleen om de lengte van de zinnen, maar ook om het onderwerp ed. 'Taaltechnisch' zal een 'gemiddeld' kind in groep 5 het waarschijnlijk ook wel kunnen lezen, maar qua onderwerp is het daar misschien toch niet helemaal geschikt voor (ivm belevingswereld ed).

Carry Slee denkt niet alleen een succesformule te hebben gevonden, ze heeft het volgens mij ook. Je wilt niet weten hoeveel kinderen (en jongeren, hoe je het wilt noemen ) van 10-14 weg zijn van haar boeken. De meesten mensen die op Letteren komen houden 'toevallig' van lezen en lezen dus ook de meer literaire boeken, maar er zijn genoeg mensen die niet van lezen houden en/of daar heel veel moeite mee hebben, voor hen zijn boeken als Kappen dan meer geschikt.
Klopt, maar hier op Letteren zit je dan op relatief gevaarlijk terrein, Carry Slee betreffende Hier is de gemiddelde leeftijd 16 ofzo, ouder dan haar doelgroep. Ook durf ik te zeggen dat iedereen hier wel wat beters te pakken heeft gehad (qua literaire kwaliteit) dan haar boeken. Verder denk ik niet dat hier op letteren mensen komen die echt moeite hebben met lezen.

Die succesformule is alleen succes voor niet-verder-dan-neus-kijk-kinderen....

Grim
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 09:37
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 19-09-2004 @ 10:35 :


Ja, ok ok... Ik reageerde iets te haastig denk ik. Je hebt gelijk hoor.

Duivelaar
Dacht je echt dat ik zo schreef? Gewoon een imitatie. Was toch wel duidelijk .
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 09:38
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Simoen schreef op 19-09-2004 @ 10:37 :
Dacht je echt dat ik zo schreef? Gewoon een imitatie. Was toch wel duidelijk .
Ik wist ook wel dat jij dat niet had geschreven. Ik dacht even dat dat uit een boek van haar kwam...

Het is zondagochtend...

Duiv...
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 09:39
Verwijderd
Citaat:
Grim schreef op 19-09-2004 @ 10:36 :
Klopt, maar hier op Letteren zit je dan op relatief gevaarlijk terrein, Carry Slee betreffende Hier is de gemiddelde leeftijd 16 ofzo, ouder dan haar doelgroep. Ook durf ik te zeggen dat iedereen hier wel wat beters te pakken heeft gehad (qua literaire kwaliteit) dan haar boeken. Verder denk ik niet dat hier op letteren mensen komen die echt moeite hebben met lezen.
Zeg je nu niet wat ik in die post ook al zei...?

Citaat:
Die succesformule is alleen succes voor niet-verder-dan-neus-kijk-kinderen....
Vind ik nogal kortzichtig en beledigend. Alleen al omdat niet ieder kind de kans krijgt zich op elk gebied (of op taalgebied) goed te ontwikkelen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 10:00
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Nee joh! Heb zelf gewoon ff een einde gemaakt. Maar ik citeer hier:

'Je bent wakker...' Katja kijkt stralend naar de hond die zijn slaperige kopje naar haar opheft. 'Kom maar,'zegt ze. 'Jij mag er ook bij.'En dan houdt ze haar gezicht vlak bij Murat. 'Hij mag heus wel zien hoe wij zoenen. Dat zal hij nog wel vaker zien. Tenminste...'Ze prikt met haar vinger in Murats buik. '... als jij niet steeds moet softballen.'

Bikkels, Kinderboeken week geschenk 1999

David knikt. 'Toch voel ik me schuldig.'
'We zijn allemaal schuldig,'zegt Vera. 'Maar daar doen we toch iets aan.'
'Je hebt gelijk. En nu doe ik hier iets aan.'Davids vinger glijdt over Vera's neus en langs haar mond.
Vera glimlacht. 'Je wilt iets zeggen, dat zie ik.'
David drukt haar tegen zich aan. 'Babe, I love you,'fluistert hij in haar oor. En eindelijk weet hij hoe Vera's lippen smaken: Super.


Spijt, 1996

Nog geen tien minuten later komt Anouk de kamer ingerend. Ze slaat haar armen om Casper heen. Casper weet niet hoe lang ze daar staan, innig tegen elkaar aan, terwijl ze af en toen naar elkaar kijken door hun tranen heen en dan zoenen ze.
'Gaan we dit weekend samen met het orkest naar Baarn? vraagt Anouk
Casper knikt. Nu durft hij wel. Hij weet dat zijn moedern iet op de voorste rij zal zitten, maar ze is wel in zijn hart en daar zal ze blijven, dicht bij hem, voor altijd.


Pijnstillers, 1977 (Dit boek vond ik het beste!)

'Dat is een rotstreek,' zegt Sven.
'Nee hoor, helemaal niet.'Hakim en Arnout hebben het zo druk met Sven te pesten, dat ze niet zien dat Roosemarijn over de stoel klimt.
Hakim is de eerste die iets merkt. 'Waar is ze?'
'Hier.' Roosemarijn ploft gauw naast Sven neer.
Sven slaat een arm om haar heen.
'Wel kijken, he?'zegt Bart.
'Natuurlijik kijken we,' zegt Sven. 'Zonde van het geld.'
Maar het licht is nog niet uit of ze zoenen al.


Razend, 2000

AHA! Ik heb er een gevonden die niet eindigt met zoenen!

'Dat weet ik niet precies. Volgens de dierenarts is hij een jaar of vier. Een jaar geleden kwam hij zomaar aanlopen. Ik heb overal briefjes opgehangen, maar niemand reageerde. Toen heb ik hem maar gehouden. Misschien smokkel ik hem morgen wel mee naar binnen.'
Boris schiet in de lach. Opnieuw bestudeert hij de foto.
'Wat een geinig beestje, zeg. Hoe heet hij eigenlijk?'
'Boris,' antwoordt zijn vader.


Kilometers cola en knetterende ruzie, 1995
Ok, ok, en nu stop ik. Mijn vingers worden moe van het overtypen .
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-09-2004, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 19-09-2004 @ 10:39 :
Zeg je nu niet wat ik in die post ook al zei...?

komt erop neer

Vind ik nogal kortzichtig en beledigend. Alleen al omdat niet ieder kind de kans krijgt zich op elk gebied (of op taalgebied) goed te ontwikkelen.
Mja, maar moest ff
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 11:41
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
Zoals sommige leden reply'en in dit topic lijkt het net alsof sommmigen vinden dat Carry Slee 'beneden het niveau' is, en dat gaat er bij mij niet echt in. Omdat het geen ongelofelijk volwassen literaire boeken zijn, zijn ze dan ineens enkel bedoeld voor kleine kinderen en niet 'volwaardig'?

Het lijkt op deze manier net alsof de waarde van een boek samenhangt met de 'moeilijkheidsgraad' van het boek, wat imo zonde is omdat je dan een heleboel mist, en dát vind ik juist niet verder kijken dan je neus lang is. Het kan wel zijn dat boeken voor een bepaalde doelgroep geschreven zijn, maar ik snap niet dat daar dan zo enigszins neerbuigend over wordt gedaan.

No offence, btw, het is slechts wat ik vind en ik val niemand persoonlijk aan oid.
__________________
eight days a week
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 11:43
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
xineof schreef op 19-09-2004 @ 12:41 :
Zoals sommige leden reply'en in dit topic lijkt het net alsof sommmigen vinden dat Carry Slee 'beneden het niveau' is, en dat gaat er bij mij niet echt in. Omdat het geen ongelofelijk volwassen literaire boeken zijn, zijn ze dan ineens enkel bedoeld voor kleine kinderen en niet 'volwaardig'?

Het lijkt op deze manier net alsof de waarde van een boek samenhangt met de 'moeilijkheidsgraad' van het boek, wat imo zonde is omdat je dan een heleboel mist, en dát vind ik juist niet verder kijken dan je neus lang is. Het kan wel zijn dat boeken voor een bepaalde doelgroep geschreven zijn, maar ik snap niet dat daar dan zo enigszins neerbuigend over wordt gedaan.
Het gaat mij niet om de moeilijkheidsgraat van de boeken het zijn tenslotte kinderboeken en geen literaire hoogstandjes. Maar je kan ook hele leuke speciaal voor kinderen gemaakte boeken maken, zonder! altijd dezelfde verhaal opbouw te gebruiken.

Creatief zijn is ook een vak apart!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 11:46
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
Citaat:
Simoen schreef op 19-09-2004 @ 12:43 :
Het gaat mij niet om de moeilijkheidsgraat van de boeken het zijn tenslotte kinderboeken en geen literaire hoogstandjes. Maar je kan ook hele leuke speciaal voor kinderen gemaakte boeken maken, zonder! altijd dezelfde verhaal opbouw te gebruiken.

Creatief zijn is ook een vak apart!
Oh, maar daar doelde ik ook helemaal niet op . Ik ben het zelfs helemaal met je eens wat dat betreft, dat zei ik geloof ik ook al:

In ieder geval heb ik, zoals elk boek van Carry Slee, er vast wel van genoten maar qua opbouw/schrijfstijl zijn haar boeken altijd hetzelfde, dat weet ik nog wel. Ook kwam het bij haar ook altijd voor dat er twee verhaallijnen door elkaar liepen die elkaar kruisten; excact dezelfde structuur die ze altijd gebruikte.

Waar ik op doelde is dat ik het zonde vind dat er een beetje minderwaardig over haar wordt gedaan omdat ze niet 'literair verantwoord' genoeg zou zijn.
__________________
eight days a week
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 12:08
Astuanax
Avatar van Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
Grim schreef op 18-09-2004 @ 09:30 :
Even aanstippend dat Astuanax bovengemiddeld geestelijk volwassen is, hij hoeft door zijn leeftijd geen puber te zijn.
hahaha! nenee het zit eigenlijk anders: tot 14 is iemand een puber, erna ben je adolescent

Carry slee heb ik gelezen toen ik tien was, vond het wel goede boeken, dus je hebt gelijk ik zou niet zo neerbuigend mogen doen.
Maar toch vind ik het een opeenstapeling van cliché's
__________________
Niets is helemaal waar en zelfs dat niet.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 12:30
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Astuanax schreef op 19-09-2004 @ 13:08 :
hahaha! nenee het zit eigenlijk anders: tot 14 is iemand een puber, erna ben je adolescent

Carry slee heb ik gelezen toen ik tien was, vond het wel goede boeken, dus je hebt gelijk ik zou niet zo neerbuigend mogen doen.
Maar toch vind ik het een opeenstapeling van cliché's
De meest jongens van rond de 14 gedragen zich als jongens van 8. Ik zei de MEESTE! Dus niet iedereen, er zijn natuurlijk uitzonderingen.

Toch Duivelaartje?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 14:23
Anneee
Avatar van Anneee
Anneee is offline
Citaat:
Grim schreef op 18-09-2004 @ 09:30 :
@ Anneee: je vroeg erom: Apart!
Ooh, weet je hoe heerlijk het is om na al die hoogstaande literatuur eens iets te lezen dat juist het tegenovergestelde is en waarbij je niet hoeft na te denken?



Zie hier meteen mijn mening over Carry Slee. Hoewel ze zelf best aardig is.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 16:42
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
*vermoeid door de reacties, niet door het lezen ervan*

ik vond Paul van Loon slechter!
Jan Terlouw (D66) vond ik beter, al is ook niet iedereen dat met mij eens en blauwe plekken (weet niet eens meer door wie het geschreven is) was 'in mijn tijd' een van de populairste boeken!

Charlotte
(ik spreek al die tegenstanders van Carry Slee, maar die het toch ooit echt wel lazen, over een jaartje of 15 wel nog eens)
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 16:44
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Astuanax schreef op 19-09-2004 @ 13:08 :
hahaha! nenee het zit eigenlijk anders: tot 14 is iemand een puber, erna ben je adolescent
als je van die 14 16 maakt zou je gelijk gehad hebben...

Charlotte
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 16:46
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 20-09-2004 @ 17:42 :
*vermoeid door de reacties, niet door het lezen ervan*

ik vond Paul van Loon slechter!
Jan Terlouw (D66) vond ik beter, al is ook niet iedereen dat met mij eens en blauwe plekken (weet niet eens meer door wie het geschreven is) was 'in mijn tijd' een van de populairste boeken!

Charlotte
(ik spreek al die tegenstanders van Carry Slee, maar die het toch ooit echt wel lazen, over een jaartje of 15 wel nog eens)
Blauwe plekken heb ik altijd een rot boek gevonden. En Jan Terlouw! Variatie in zijn boeken!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 16:55
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Paul van Loon is best cool hoor.

Duivelaartje - Ik las het vroeger veel, maar dat was eigenlijk voor m'n hoogtepunt in de Carry Slee-tijd
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 17:04
Astuanax
Avatar van Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 20-09-2004 @ 17:44 :
als je van die 14 16 maakt zou je gelijk gehad hebben...

Charlotte

shhhh!
__________________
Niets is helemaal waar en zelfs dat niet.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 16:54
TaRkAn_lOvEr
Avatar van TaRkAn_lOvEr
TaRkAn_lOvEr is offline
Citaat:
Simoen schreef op 19-09-2004 @ 11:00 :
Nee joh! Heb zelf gewoon ff een einde gemaakt. Maar ik citeer hier:

'Je bent wakker...' Katja kijkt stralend naar de hond die zijn slaperige kopje naar haar opheft. 'Kom maar,'zegt ze. 'Jij mag er ook bij.'En dan houdt ze haar gezicht vlak bij Murat. 'Hij mag heus wel zien hoe wij zoenen. Dat zal hij nog wel vaker zien. Tenminste...'Ze prikt met haar vinger in Murats buik. '... als jij niet steeds moet softballen.'

Bikkels, Kinderboeken week geschenk 1999

David knikt. 'Toch voel ik me schuldig.'
'We zijn allemaal schuldig,'zegt Vera. 'Maar daar doen we toch iets aan.'
'Je hebt gelijk. En nu doe ik hier iets aan.'Davids vinger glijdt over Vera's neus en langs haar mond.
Vera glimlacht. 'Je wilt iets zeggen, dat zie ik.'
David drukt haar tegen zich aan. 'Babe, I love you,'fluistert hij in haar oor. En eindelijk weet hij hoe Vera's lippen smaken: Super.


Spijt, 1996

Nog geen tien minuten later komt Anouk de kamer ingerend. Ze slaat haar armen om Casper heen. Casper weet niet hoe lang ze daar staan, innig tegen elkaar aan, terwijl ze af en toen naar elkaar kijken door hun tranen heen en dan zoenen ze.
'Gaan we dit weekend samen met het orkest naar Baarn? vraagt Anouk
Casper knikt. Nu durft hij wel. Hij weet dat zijn moedern iet op de voorste rij zal zitten, maar ze is wel in zijn hart en daar zal ze blijven, dicht bij hem, voor altijd.


Pijnstillers, 1977 (Dit boek vond ik het beste!)

'Dat is een rotstreek,' zegt Sven.
'Nee hoor, helemaal niet.'Hakim en Arnout hebben het zo druk met Sven te pesten, dat ze niet zien dat Roosemarijn over de stoel klimt.
Hakim is de eerste die iets merkt. 'Waar is ze?'
'Hier.' Roosemarijn ploft gauw naast Sven neer.
Sven slaat een arm om haar heen.
'Wel kijken, he?'zegt Bart.
'Natuurlijik kijken we,' zegt Sven. 'Zonde van het geld.'
Maar het licht is nog niet uit of ze zoenen al.


Razend, 2000

AHA! Ik heb er een gevonden die niet eindigt met zoenen!

'Dat weet ik niet precies. Volgens de dierenarts is hij een jaar of vier. Een jaar geleden kwam hij zomaar aanlopen. Ik heb overal briefjes opgehangen, maar niemand reageerde. Toen heb ik hem maar gehouden. Misschien smokkel ik hem morgen wel mee naar binnen.'
Boris schiet in de lach. Opnieuw bestudeert hij de foto.
'Wat een geinig beestje, zeg. Hoe heet hij eigenlijk?'
'Boris,' antwoordt zijn vader.


Kilometers cola en knetterende ruzie, 1995
Ok, ok, en nu stop ik. Mijn vingers worden moe van het overtypen .




Je bedoelt zeker met knippen en plakken
__________________
»-(¯`v´¯)-»
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 16:55
Verwijderd
Citaat:
TaRkAn_lOvEr schreef op 22-09-2004 @ 17:54 :
Je bedoelt zeker met knippen en plakken
Dat weet je niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Gedicht nodig HELP
rooosssjjeeee
1 25-05-2016 23:35
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen gedicht
daann
13 23-05-2016 18:34
Verhalen & Gedichten De populairste boeken van het afgelopen schooljaar
Simon
16 29-01-2012 17:12
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Iemand een uittreksel nodig?
Verwijderd
274 10-12-2005 22:34
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen enquete jeugboeken
alpha
24 16-03-2004 16:33
Verhalen & Gedichten het beste jeugdboek ooit gelezen*
BELLEKE
87 21-07-2003 22:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.