Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2002, 23:09
Ninnoc
Ninnoc is offline
Misschien wordt het een lang verhaal, ik weet het nog niet. Ik kom hier wel vaker, maar laat haast nooit iets achter omdat ik het altijd moeilijk vindt te reageren als een ander zich kut voelt. Maar dit moet ik gewoon ff kwijt en ik wil graag weten of er meer mensen zo voelen want in mijn omgeving ist niet echt bespreekbaar.

vroeger was ik vrij rebels, ik blowde en dronk en ging uit (nog steeds) en was een echte puber, iets later toen ik (15/)16 was ging ik een beetje nadenken en ik had een ideaal beeld in mijn hoofd, een leven vol spanning, belangrijke dingen en reizen. Ik had idealen en zwoor dat ik nooit een saaie moeder zou gaan worden die zich laat onderhouden door een man en als ruil daarvoor als broedmachine dient (hmm komt misschien te feministisch over, ben ik niet hoor). Verder zou ik nooit mijn hele leven bezig zijn om een mooie erfenis op te bouwen voor als ik dood ben, ik zou leven per dag en gelukkig zijn.

Ik haat wat ik nu doe en wat ik ben, ik heb het afgelopen jaar nix echt leuks meegemaakt, ik leef om mijn diploma te halen. Ik zou het liefst nu een trein pakken en nooit meer terug komen (niet zenuwinzinking, dat wil ik al zeker anderhalf jaar) Ik woon in friesland waar ik me absoluut niet op mijn gemak voel omdat er niemand is waar ik echt mee kan praten en ik wil heel graag weg. Ik werk me kapot op school en ook op mijn werk maar wat zegt dat nou, misschien ben ik morgen wel dood. Ik heb gewoon geen zin meer. (wel in leven maar niet in dit leven) Ik wil weg.
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2002, 23:11
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik heb geprobeerd om het zo kort mogenlijk te houden en ter info ik ben 17 en zit in examenklas vwo. Ik heb nooit mijn best gedaan voor school, maar dit jaar moet ik wel omdat ik de basis heb gemist
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 23:11
Verwijderd
Wat weerhoudt je ervan de keuzes te maken die je eigenlijk wilt maken? Kun je dat voor jezelf duidelijk krijgen?

Ik ken het ik-neem-de-trein-en-kom-nooit-meer-terug gevoel wel namelijk...

Laatst gewijzigd op 06-04-2018 om 09:13.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 23:17
drama
Avatar van drama
drama is offline
Durf te kiezen wat je wilt...Denk je dat je zodra je je diploma hebt een *ander leven* kunt starten, een nieuw hoofdsuk...maak je school dan af...

Lukte mij niet, en ookal is het niet lang geleden dat ik de keuze heb gemaakt: ik voel me er goed bij.

Niemand houd je tegen om hetgeen te doen wat je echt wilt, alleen jezelf. Je bent je eigen begrenzing, en je bent de enige die de grens kan doorbreken.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 23:30
Ninnoc
Ninnoc is offline
dank u voor reageren,

ik weet dat ik zelf de vormgever van mezelf en mijn leven ben, maar het kost zo veel moeits om van zekerheden en systemen af te stappen.

ik ben in gevecht en heb nog niet verloren
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 23:32
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:

ik ben in gevecht en heb nog niet verloren

Jij wint
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 23:59
Quist
Quist is offline
Haal dat diploma even en ga daarna uitgebreid vakantie vieren. Kies een leuke studie in een leuke stad(maastricht is aanrader), waar je niemand kent en ga een keer per jaar naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 06:12
shania
shania is offline

Doe waar jij je goed bij voelt. Het heeft geen zin om iets te gaan doen wat je niet wilt want dan zal alles je blijven tegenzitten. Probeer wel je diploma te halen want dat opent veel kansen voor je toekomst maar dat heb je vast al 100x gehoord!
Liefs Shania
__________________
Zij die niet vechten, zullen ten onder gaan in de strijd
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 09:10
soulless
soulless is offline
Als je nou eerst je examen haalt heb je volgend jaar een OV en kun je studeren waar je wilt... Bovendien zijn er genoeg leuke studies met weinig collegeplicht... Steeds 8 weken vakantie dan ff teen maandje werken voor je tentamens

Take the long way home
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 10:01
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Quist schreef:
Haal dat diploma even en ga daarna uitgebreid vakantie vieren. Kies een leuke studie in een leuke stad(maastricht is aanrader), waar je niemand kent en ga een keer per jaar naar huis.
"Haal dat diploma even"

Dat is voor sommige mensen niet zo makkelijk, dat "even" kan een behoorlijke opgave zijn omdat je bijv. gewoon schijt en schijtziek bent van school...

__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 11:05
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Het echte leven is niet zoals in films. Het echte leven is niet zoals de maatschappij het weerspiegelt.

Dramatische keuzes hebben dramatische gevolgen voor je omgeving.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 12:54
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
drama schreef:
"Haal dat diploma even"

Dat is voor sommige mensen niet zo makkelijk, dat "even" kan een behoorlijke opgave zijn omdat je bijv. gewoon schijt en schijtziek bent van school...

ik heb net een leraar van de examencommisie aan de telefoon gehad, ik zit diep in de shit. Ik heb gvd de afgelopen kerstvakantie met school bezig geweest en nog gaat elles verkeerd. nix lukt, nix is af.
Ziet er naar uit dat ik hier nog een jaar moet zitten en ik wordt helemaal geschift bij dat idee.

sorry maar ik zie het op dit moment ff niet meer zitten, gaat wel weer over

__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 12:56
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Het echte leven is niet zoals in films. Het echte leven is niet zoals de maatschappij het weerspiegelt.

Dramatische keuzes hebben dramatische gevolgen voor je omgeving.

dramatische keuzes hebben dramatische gevolgen voor jezelf
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 14:02
Forza_vitess!
Forza_vitess! is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
ik heb geprobeerd om het zo kort mogenlijk te houden en ter info ik ben 17 en zit in examenklas vwo. Ik heb nooit mijn best gedaan voor school, maar dit jaar moet ik wel omdat ik de basis heb gemist
is vaak, mense van de vwo voele zich klote, omdat ze hele tijd bezig zijn geweest met hun school, en nooit in de gate hebbe gehad dat ze ook nog een social life moete hebben, vaak kome ze daar pas achter, als het al te laat is, ik zou van school gaan, en lekker feesten, dan voel je je wel beter
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 14:53
soulless
soulless is offline
Niet echt. Er zijn genoeg mensen die door het VWO heen geslapen hebben.

Ik weet niet hoe het met jouw opleiding zit maar het is nogal arrogant om aan te nemen dat iemand niet zonder moeite door het VWO heen kan komen (werkelijk, de kwaliteit en moeilijkheidsgraad van het VWO is de afgelopen jaren sterk afgenomen) en dus elke VWOer wel een levenloos studiepikje moet zijn.
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 14:55
Verwijderd
Ik heb dat gevoel ook wel een beetje, ik ben nooit echt rebels geweest (drinken en andere shit doe ik ook niet). Maar het gevoel ken ik.

Als ik naar school fiets (lees: kruip --> beetje rare fiets ) denk ik vrijwel altijd aan reizen maken, lol trappen, weg zijn (en dan vooral in het buitenland.) En tijdens de lessen vaak ook.

Oh ja en als ik 's morgens opsta heb ik ook inderdaad het gevoel ik ga alleen maar naar school voor die diploma (ik wil hem wel graag halen trouwens).

Beetje onduidelijk verhaaltje dit denk ik, heb niet echt mooi opbouwend en blablabla gedaan
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Forza_vitess! schreef:
is vaak, mense van de vwo voele zich klote, omdat ze hele tijd bezig zijn geweest met hun school, en nooit in de gate hebbe gehad dat ze ook nog een social life moete hebben, vaak kome ze daar pas achter, als het al te laat is, ik zou van school gaan, en lekker feesten, dan voel je je wel beter

Dit is wel heel erg dom, ik dacht toch dat iedereen wel een beetje nadacht over izjn of haar toekomst.

Zonder opleiding kom je (vaak) toch nergens. Het is sowieso ook een prettig gevoel om een goede basis op zak te hebben. Ongeacht je opleiding (je hebt een basis).
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 16:53
DarkCat
DarkCat is offline
Bij mij is het precies andersom.. ik ben trots op wat ik geworden ben. Ik ben trots dat ik nog leef, ik ben trots op wat ik bereikt heb, wie ik ben, enz.

Ik denk dat het bij jou tijd wordt dat er wat veranderd, je bent het wereldje waar je eerst in zat, uitgegroeid. Dat is geen fout van jou, iig zo zie ik dat niet. Mensen groeien, veranderen, en dat hoeft niet perse negatief te zijn. Ik ben ook een rebelse puber geweest, vergeleken met twee jaar geleden ben ik saai en braaf. Maar niet te saai en braaf. Ik ben gewoon volwassen geworden

Je klinkt niet als een zwakke persoonlijkheid, ik denk dat dit een fase is waar je wel doorheen komt. Ik heb me in mn eind examen jaar ook kapot gewerkt, maar daarna kun je tenminste gaan doen wat je zelf wilt en je hebt echt nog vrije tijd over

Als je niet blij bent met je leven, kun je het veranderen. Niets is erger als mensen die een rotleven hebben en niet eens de moeite doen om het te veranderen omdat ze zich er veilig bij voelen (vind ik)..

Cat
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-01-2002, 22:30
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Forza_vitess! schreef:
is vaak, mense van de vwo voele zich klote, omdat ze hele tijd bezig zijn geweest met hun school, en nooit in de gate hebbe gehad dat ze ook nog een social life moete hebben, vaak kome ze daar pas achter, als het al te laat is, ik zou van school gaan, en lekker feesten, dan voel je je wel beter

is niet zo in mijn geval, ik heb juist altijd gefeest en omdat ik dus nooit ene ruk voor school heb gedaan krijg ik het nu op mijn bordje, ik moet keihard werken om alle achterstanden in te halen. En constant dat gezeik van mensen dat ik beter mijn best moet doen (ben nog steeds niet van imago van chronisch ongeinterreseerde en luie ikke af)
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 22:35
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Ik denk dat het bij jou tijd wordt dat er wat veranderd, je bent het wereldje waar je eerst in zat, uitgegroeid. Dat is geen fout van jou, iig zo zie ik dat niet. Mensen groeien, veranderen, en dat hoeft niet perse negatief te zijn. Ik ben ook een rebelse puber geweest, vergeleken met twee jaar geleden ben ik saai en braaf. Maar niet te saai en braaf. Ik ben gewoon volwassen geworden

dat ik verandert ben is niet misschien, mijn vrienden ook, we zitten nu op een totaal andere lijn en ik kan ook helemaal niet meer met ze praten. oa hierdoor ben ik heel introvert geworden terwijl ik altijd flapuit ben geweest, nog steeds als ik me goed voel dan open ik helemaal maar die momenten zijn er steeds minder.

Ik ben trouwens erg blij voor je dat t beetje ok gaat met je, ik heb weleens wat van je gelezen en dan mag ik eigenlijk niet zeiken

__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 23:42
soulless
soulless is offline
Heh, ik weet nog precies hoe ik was.. Ook heel rebels, nergens zin in, werkelijk alles en iedereen afzeiken.. En ik dacht dat het goed was, weet je, dat ik eindelijk als enige eens een keer tegen al die vastgeroeste saaie oude mensen in opstand kwam..

Maar als ik nu m'n broertje meemaakk zie ik in dat ik gewoon een heel erge puber was, schoppen om het schoppen, mensen pijn doen omdat je ontevreden bent met jezelf..

Als je je eenmaal wat volwassener opstelt worden al die dromen van je veel makkelijker. Als mensen je vertrouwen, respecteren, is het opeens een stuk makkelijker om te zeggen: "Ik wil er eens een tijd tussen uit" en dan ook echt te gaan, lol te hebben met je vrienden, gewoon op een zaterdag wakker worden en besluiten dat je zin hebt om in het Vondelpark te gaan rondsjouwen, al die dingen die je vroeger verboden en onmogelijk gemaakt werden omdat mensen juist door jouw gedrag het gevoel hadden dat ze je moesten beperken..
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 17:12
rozijntje
rozijntje is offline
ik haat wat ik geworden ben... je klinkt als mij twee jaar geleden. alleen was mijn stopzinnetje toen: ik verafschuw wat ik geworden ben. klonk poetischer vond ik

nee sorry verder heb ik je weinig zinvols te vertellen, ik wens je in elk geval veel sterkte
__________________
** Rather my own lies than somebody elses truth** Immerse your soul in love**
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 17:37
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Ik ga met je mee. Ik wil mijn leven ook niet leven. Wil mezelf zijn en kunnen doen wat ik echt leuk vind. Niet afhankelijk zijn van mensen om me heen, maar lekker zelf beslissen.

Oprotten uit dit kut land..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 17:50
micha
micha is offline
*ineens een songtekst in me hoofd*

doe je ding, ook al heb je weinig tijd.
vergeet de dagelijkse sleur, wordt door de vibe begeleid.
en je chillt.
verzet je zinnen, haal frustraties niet binnen.
door middel van winnen beginnen we te doen wat we willen.

(chill van brainpower)

weet dat dit niet altijd makkelijk is, maar doe je best
om je hart te volgen.
heel succes, en laat de moet niet zakken

[Dit bericht is aangepast door micha (11-01-2002).]
__________________
Badboy Badboy whatcha gonna do, whatcha gonna do when they come for u
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 17:58
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Leuk verzonnen, maar niet makkelijk gedaan..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2002, 19:03
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
ik had dit probleem ook of eigenlijk heb ik het nog steeds. Zit ook in 6VWO en heb tot nu toe alleen maar onvoldoendes gehaald(dit jaar). Enigste reden is dat ik me lange tijd kut voel. Dan kan ik proberen te leren, maar dat lukt toch niet.

Nu ga ik gewoon voor het diploma. Je diploma is het belangrijkste wat er is, ik heb met een paar mensen gesproken en die zeiden in andere woorden dat het belangrijker was om je diploma te halen dan te leven.

Ik weet dat ik focking depri van school wordt, maar ga het proberen te halen. Is wel kleine kans da'k ineens dood ben, maarja sommige mensen vinden dat minder belangrijk dan zo'n prachtig, fantastisch, schitterend vwo-diploma
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 19:04
SevenLayersDeep
Avatar van SevenLayersDeep
SevenLayersDeep is offline
zorg gwoon da je je nie druk maakt. en probeer dat examen te hale, ga anderz evt een niveau lager (je zat tog op vwo?). en dan ga je gwoon btje reizen, tenminste, dat vind ik, ik hep da gevoel ook. kep telkes t idee dak mn leve aant verspille ben, doordak gwoon nx beleef.. maar ik ben 12 en zit in de 1e.. en kep dr nu al last van, kga nu al 'domme' dinge uitprobere. ga gwoon na dat examen btje rondreize in de wereld. suc6
__________________
alomtegenwoordig + Nee, Ik vind je niet aardig.. + ik ben wallflower
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 23:10
micha
micha is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:
Leuk verzonnen, maar niet makkelijk gedaan..
weet ik wel, maar dat was wat in me opkwam.
misschien dat iemand er wat aan heeft
__________________
Badboy Badboy whatcha gonna do, whatcha gonna do when they come for u
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 15:05
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
ik weet dat ik zelf de vormgever van mezelf en mijn leven ben, maar het kost zo veel moeits om van zekerheden en systemen af te stappen.
Wat jij zo beschrijft herken ik heel goed.. Nouja, ik was dan wel niet zo rebels, eerder rustig, maar dat idee van 'ik wil niet geleefd worden door deze maatschappij en doen wat er van me verwacht wordt' heb ik wel heel sterk..
Afgelopen jaar heb ik m'n HAVO gehaald en volgend jaar wil ik een HBO studie gaan doen. Momenteel doe ik nog VWO, 5/6 in één jaar, en ik baal er verschrikkelijk van. Ik wil er heel erg graag mee stoppen (tot groot ongenoegen van mijn ouders helaas ) maar heb moeite met de knoop doorhakken. Als ik me uitschrijf kan ik namelijk niet meer terug.. Wat als ik daar later spijt van krijg? Dat maakt het heel moeilijk om die beslissing te nemen Ookal weet ik eigk al 3 maanden dat ik dit gewoon niet meer wil, ik ben die middelbareschool gewoon zat, en om dat diploma hoef ik het niet te doen.
Als ik zou stoppen zou ik gaan werken en reizen, dat lijkt me echt super gaaf, maar ook wel *eng* omdat je dan op jezelf bent aangewezen (wat ook heel positief is natuurlijk) en idd los van die systemen.

__________________
I love you for your money not for who you are
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik weet niet meer wat ik met mezelf moet
Zeeslag
1 01-04-2015 16:14
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 11:00
Verhalen & Gedichten Spel - deel II
Roosje
196 17-05-2005 21:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Schikbarende haat onder Marokkaanse jeugd
DEADLOCKED
353 24-12-2004 21:22
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 07:46
Psychologie Kamp nachtmerrie..............wat moet ik nu? help me mensen.....
HelpMePlease
12 07-10-2002 17:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21.