Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2011, 12:22
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Voor alle leuke, gekke, mooie en ook moeilijke en verdrietige momenten die je meemaakt met je huisdier!
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2011, 12:25
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Vandaag voor het eerst sinds Dott en ik ons paardje hebben een vol uur kunnen rijden. Zelfs een stukje (1 heel rondje, haha) gegaloppeerd! Veel te hard en ongecontroleerd maar stiekem ben ik toch trots dat ik dat toch gedaan heb. Ze was superbraaf en had haar zelfs in draf een stuk aan de teugel. Ja, ik ben blij.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2011, 21:43
Laura_x_
Laura_x_ is offline
Vandaag voor het eerst weer buitengereden met mijn paard. Ze was een halve week/week niet onder 't zadel geweest. In het begin ging het nog wel, maar aan het eind ging ze wel erg hard haha xD Haar renpaardverleden kwam weer even naar boven!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2011, 08:01
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
mn hond wilde vrienden worden met n vogel die hij gevangen had, niet doorhebbende dat dat beestje er niet tegenkan zo'n grote poot te krijgen.
toen heb ik n bal gegooid zodat dat vogeltje weg kon, bleef ie de hele dag nog in de hoek van de tuin wachten omdat hij dacht dat de vogel daar nog wel ergens zou zitten
Met citaat reageren
Oud 13-07-2011, 20:59
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Nou, het zijn niet mijn paarden, maar die twee hengsten pesten mij! Gister was ik de weide schoon aan het maken, toen kwam één van de hengsten even mijn mestkar omver gooien! Dat ding zat half vol
Vandaag de andere hengst. Ik was helemaal klaar met de weide, loopt die hengst naar de andere kant van de wei toe en begint te mesten!

Ben benieuwd wat ze me dinsdag gaan flikken!
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 14-07-2011, 06:19
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Gisteren hebben we de konijntjes voor het eerst op schoot gehad. Heel grappig hoe anders die twee beestjes daar op reageren, en hoe anders mijn vorige konijnen (echte knuffelbeesten, niets anders gewend) daar op gereageerd hadden. Zet je ze terug in hun hok, is het eerste wat ze doen zichzelf poetsen (want tja, ieuw, aangeraakt door een mens!).
Met citaat reageren
Oud 14-07-2011, 13:31
Verwijderd
ik had vanmorgen een beker met melk om tafel gezet. Even later riep mijn moeder me of ik haar even wilde helpen met iets. Ondertussen werd de poes wakker en rook de melk. Ze sprong op tafel (dat doet ze vaker stiekum) Maar ze liep toen ik aan kwam lopen naar de beker melk en begon eruit te drinken.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 11:25
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Sinds onze ene kat (Mozart) weer terug is na bijna een maand weg te zijn geweest, klikte het ineens niet meer met een van de anderen (Sylvester). Steeds blazen, grommen, achter elkaar aanrennen, tot vechten aan toe. Nu hoort het er allemaal een beetje bij, 2 volwassen katten vechten nou eenmaal om territorium, maar echt leuk vind ik het niet. Mozart rende in het begin gelijk als ze de gang in moesten richting slaapkamer om onder het bed te gaan zitten, en kwam ook bijna niet beneden. Dat laatste is sinds gisteren eindelijk beter, hij komt een minuutje later naar beneden dan de rest, maar hij komt wel.
Net op bed, kwam Sylvester ineens naar Mozart toe, heel voorzichtig. Geen geblaas, geen gegrom. Heel voorzichtig begon Sylvester zijn Mozarts kop af te likken. Vooruitgang, dacht ik. Tot Mozart (geen idee waarom) ineens zich omdraaide en van zich af mepte, om vervolgens van het bed te rennen en weer onder het bed te gaan zitten.
Pfff, elke keer dat ik zoiets van vooruitgang zie, gaat het daarna weer mis. Ik weet wel dat het tijd kost, en dat ik het gewoon op zijn beloop moet laten, maar maakt me onrustig en het heeft ook invloed op de andere katten. Ik hoop zo dat het snel beter wordt.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 15:11
L.E.
L.E. is offline
Mijn hond zou ingeslapen worden, maar dat is niet doorgegaan.
Ze heeft 2 hele erge ziektes. Leishmaniose ( of hoe je dat ook schrijft) en hartworm. Dat arme beest heeft ze opgelopen in de straten van Corfu- Griekenland- omdat ze eerst een zwerfhond was.
Toen ze bij ons kwam, kreeg die uitgemergelde zielepiet eerst nog negen puppies, in een gastgezin, waardoor ze helemaal verzwakte.
Ik had haar 2 weken, toen werd ze zo ziek en moest ze alweer in een gastgezin.En nu is ze zo ontzettend zwak en ziek, dat er was besloten dat ze niet verder kon. Vandaag zou de dierenarts komen en haar een spuitje geven, omdat ze zoveel pijn had. maar dat hebben we gelukkig nog even uit kunnen stellen, omdat het nu een ietsiepietsie beter gaat: Ze eet weer!
Ze krijgt medicijnen en zalfjes enzo, dus hopen dat het weer goed komt! ( waarschijnlijk niet, maar hopen kan altijd)
Kleine kans.

Ik heb vandaag echt mijn ongeluksdag:
- Mijn konijn van bijna 10 jaar oud is overleden, en ik hield zoveel van 'm!
- Mijn kat is ook al ziek! Blaasontsteking+Niersteen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 21:42
Verwijderd
Ik was mijn poes kwijt. *Heren, houd jullie in..*
Maar ze lag in mijn camera-tas te slapen. Heel lief enzo. ^^



+ Ze kruipt graag tegen de hond aan. Obviously.



Zo, dan hebben jullie je dosis cuteness ook weer gehad voor vandaag.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2011, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Ik was mijn poes kwijt. *Heren, houd jullie in..*
Maar ze lag in mijn camera-tas te slapen. Heel lief enzo. ^^

[afbeelding]


+ Ze kruipt graag tegen de hond aan. Obviously.

[afbeelding]


Zo, dan hebben jullie je dosis cuteness ook weer gehad voor vandaag.
omg wat een schatje!!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2011, 20:54
Verwijderd
Wat een schattig poesje is dat!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2011, 21:00
Laura_x_
Laura_x_ is offline
Één van de cavias in de opvang heeft 6 dode jongen geworpen. Gelukkig gaat het nu een stuk beter & zijn we er zeker van dat ze het gaat halen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2011, 16:27
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Mijn ene konijntje heeft ontdekt dat ze op de plantenbak kan springen en dan plantjes uit kan graven. Dus ik ben maar begonnen met afleertechnieken
Met citaat reageren
Oud 20-07-2011, 16:35
honestsmile
honestsmile is offline
Ik kreeg vandaag een enthousiaste kopstoot van mijn hond.... *au*. Maar dat beest was heel blij en wou dat even met mij delen
Met citaat reageren
Oud 20-07-2011, 20:03
Verwijderd
Mijn kat lag net heel lief te slapen bovenop de bank, dus ik wilde hem aaien maar hij was kennelijk zo diep in slaap dat hij dacht dat hij aangevallen werd dus deed een rawr geluidje beet in mn arm en rende met een dikke staart weg
Met citaat reageren
Oud 20-07-2011, 21:10
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Paardje moest naar de hoefsmid vandaag (of eigenlijk, de hoefsmid kwam op stal) en ik vond t best wel spannend. Heb t natuurlijk nog nooit eerder meegemaakt, en wist ook niet hoe zij het zou vinden. Maar ze was helemaal braaf en rustig, alleen de vliegen waren een beetje vervelend. Dus nu heeft ze weer mooi gekapte hoefjes.

Oh, en toen ik thuis kwam van stal met mijn vriend, hadden we toch wel even een minder leuke verassing: de voordeur stond wagenwijd open. Konden nog net de kleinste kat (13 weken) weer naar binnen werken dus denk dat de deur nog niet lang open stond. Maar blijkbaar heeft dus ons grootste kreng ontdekt dat ook de voordeur gewoon open kan als je tegen de hendel aanspringt.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2011, 16:41
Verwijderd
Adelheid, mijn sherrybarbeel, maakte een salto.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-07-2011, 10:05
Verwijderd
Gisteren een mooie nieuwe broek gekocht, vanochtend aangedaan. Kom ik beneden en dan rent Fats op me af, en ja je raadt het al, grote kwijlsliert op mijn nnieuwe broek
Met citaat reageren
Oud 23-07-2011, 17:01
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Nog niets, maar straks krijgen de katten voor het eerst smuldier van Jumbo: soort makkelijke variant van rauw vlees, zit echt vanalles in. http://www.diervoeding.com/nl/produc...ndefutter.html dat, maar het is dus niet alleen voor honden. Ben benieuwd of ze het lusten
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Met citaat reageren
Oud 23-07-2011, 17:59
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
In mijn ervaring eten katten alles, als het aan 1 van 4 regels voldoet; 1) het is vlees, 2) het is vis, 3) het is niet de bedoeling dat ze het eten en 4) het bevat geen medicijnen.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2011, 21:44
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Citaat:
In mijn ervaring eten katten alles, als het aan 1 van 4 regels voldoet; 1) het is vlees, 2) het is vis, 3) het is niet de bedoeling dat ze het eten en 4) het bevat geen medicijnen.
Die regels voldoen mijn katten in ieder geval allemaal aan!!

1 van mijn katten slaapt bij de dierenarts vannacht... Eerst spuugde hij steeds, ik dacht dat het over was maar toen ik vanmorgen beneden kwam lagen er weer allemaal plekken Vorige week naar de dierenarts geweest maar zij wilde hem nu dus na het weer spugen terug zien. Hij ging vanmorgen om 11 uur heen, eigenlijk alleen naar het spreekuur maar toen wilde de dierenarts hem daar graag even houden. En aangezien hij nog steeds niet gegeten had vanavond om half 7, moet hij ook een nachtje blijven en belt ze ons morgen rond 10 uur..

Ik vind het zoo sneu, ook omdat het echt een mensen-kat is, die ongeveer leeft op mijn schoot en in mijn bed, en nu zit ie in een hokje.. Hopen dat ie morgen heeft gegeten en niet heeft gespuugd...!!!!!
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 23-07-2011, 23:03
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Citaat:
In mijn ervaring eten katten alles, als het aan 1 van 4 regels voldoet; 1) het is vlees, 2) het is vis, 3) het is niet de bedoeling dat ze het eten en 4) het bevat geen medicijnen.
Misschien moet ik dan doen alsof ze het niet mogen hebben, want nu wilden ze het niet. :')
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 09:56
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ohw, Ilse, wat naar! Ik hoop dat het niets ernstigs is, want het klinkt echt niet fijn. *knuf*

Chevy, echt niet? Jeeeetje, zeg. Wat voor variant had je voor ze gehaald?
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2011, 21:11
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Alle smaken maar dit was rundvlees/pens geloof ik. Morgen eens kip proberen
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-07-2011, 13:47
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Citaat:
Ohw, Ilse, wat naar! Ik hoop dat het niets ernstigs is, want het klinkt echt niet fijn. *knuf*
hij is weer thuis, maar heb me echt dood gestresst! wel nog medicijnen die hij nog een week moet, maar verder gaat het beter met hem alleen de andere zijn een beetje ziekig maar dat lijkt mee te vallen
Thanks
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 30-07-2011, 16:20
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Mijn konijnen weigeren om groenvoer te eten, maar meneer neemt sinds vandaag wel steeds hapjes van de geranium... Terwijl ze die nou juist niet mogen eten. *zucht*
Met citaat reageren
Oud 03-08-2011, 00:48
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Onze pup kan heel erg vervelend gaan zitten blaffen als ze zich verveelt en vindt dat ze aandacht moet krijgen van ons. Nou had ik vandaag op internet gelezen dat het bij dit soort blafgedrag helpt om een klein beetje water in het gezicht van het beest te gooien om ze meteen daarna weer te negeren. Ik heb het uitgeprobeerd met vrijwel direct resultaat. na twee keer had ze het volgens mij door Ze keek behoorlijk beteutert, maar hield wel meteen op met blaffen. Terwijl ze anders juist alleen maar doorgaat als ik haar corrigeer. Deze ga ik vaker gebruiken
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 03-08-2011, 08:08
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
@ igfy: fijn dat het werkt. Diezelfde tip las ik om een konijn iets af te leren, maar toen we met een plantenspuit water op een van onze beestjes hadden gedaan, had ze de dag erna een ontstoken oog. Ik weet natuurlijk niet zeker of het verband houdt, maar ik probeer het toch maar op andere manieren.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2011, 15:26
Verwijderd
Als het heel warm was deden wij met zo'n plantenspuit een beetje over onze cavia's heen spuiten. Niet echt rechtstreeks op ze, maar gewoon erboven, zodat er een soort mist over ze heen kwam. Nooit last gehad van ontstekingen oid.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2011, 16:13
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Maar ik gebruikte de 'harde' straal en niet de nevel-stand.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2011, 16:52
DiegoVelázquez
Avatar van DiegoVelázquez
DiegoVelázquez is offline
haha ik aaide de kat en toen beet hij in me hand lol
__________________
Le saluda atentamente,
Diego Velázquez De Cuéllar.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 00:30
Verwijderd
Citaat:
Onze pup kan heel erg vervelend gaan zitten blaffen als ze zich verveelt en vindt dat ze aandacht moet krijgen van ons. Nou had ik vandaag op internet gelezen dat het bij dit soort blafgedrag helpt om een klein beetje water in het gezicht van het beest te gooien om ze meteen daarna weer te negeren. Ik heb het uitgeprobeerd met vrijwel direct resultaat. na twee keer had ze het volgens mij door Ze keek behoorlijk beteutert, maar hield wel meteen op met blaffen. Terwijl ze anders juist alleen maar doorgaat als ik haar corrigeer. Deze ga ik vaker gebruiken
Dat principe gebruik ik voor mijn 5 jaar oude rottweiler nog steeds.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 02:13
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
We kwamen terug van een hele dag bij vriend zijn familie zijn en toen kwamen alle 5 de katjes van de trap af zetten om ons te begroeten. Zo fijn thuis komen. <3
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 18:38
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Mijn konijntjes mochten vanmiddag nog even los rondlopen. Kom ik buiten, zit de een op de plantenbak bloemetjes te eten, en de ander vind ik terug op het schuine dak van het konijnenhok! O, o, wat een acrobaten.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2011, 21:19
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
^ *vind ik leuk*
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-08-2011, 12:01
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Geef ik mijn cavia's de vrijheid om in mijn huiskamer rond te lopen, blijven ze in een hoekje op een kluitje zitten
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 14-08-2011, 08:53
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Donderdag kwam ik thuis van zwemmen, lagen Mozart en Sylvester op een meter afstand van elkaar, beiden op de bank te slapen. <3 Gisterochtend kwamen ze allebei op bed, en begon Sylvester zelfs Mozarts hoofd af te likken en Mozart vond het helemaal prima. Ik ben zo blij dat er echt vooruitgang in zit.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 17:56
-annabellah
Avatar van -annabellah
-annabellah is offline
vandaag is mijn konijn gestorven.
mijn andere konijn is een week geleden al gestorven ;(
ze hadden konijnenziekte en ik heb geprobeerd om ze te behandelen maar dat werkt maar heel zeldzaam..
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 19:07
gre
Avatar van gre
gre is offline
vandaag is mijn hond gestoken door een wesp
zijn achterpoot is helemaal opgezet mijn moeder zegt
rustig wachten wat hij doet ik moet wel opletten dat hij geen koorst krijgt.
weet iemand wat ik nog kan doen hij is veel te rustig voor zijn doen.

gre
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 10:45
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Sterkte -annabellah! Dat is echt wel dubbel naar.

ot;
Ons groepje katten is eindelijk weer een beetje tot rust aan het komen. Alleen Mozart heeft nog last van zijn blaasgruis (wat zich voornamelijk uit in het niet nog steeds niet op de bak plassen, van pijn of minder eten/drinken is niets te merken) en dat is nogal vervelend omdat hij altijd plekjes uit weet te zoeken die niet heel handig zijn. In de wasmand, bijvoorbeeld.. Over 2 weekjes op controle, en dan hoop ik dat het een stuk beter gaat.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 18:54
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Gisteravond kwam ik in het donker thuis, was een van m'n konijntjes ontsnapt... Ze zat heerlijk in het beetje licht van de straatlantaarn gras te eten in de tuin... Hoe ze ontsnapt is, weet ik nog steeds niet precies.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 10:22
Groentensoep
Groentensoep is offline
Kattwn hebben vlooien, jeej
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 14:34
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
M'n konijn verhaart.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 13:50
Verwijderd
De kat dode een baby muis.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2011, 10:20
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Hier zijn de huizen in de buurt paar maand terug opnieuw geschilderd. Dat kwamen ze net controleren en bijwerken. Gizmo vond dat niet zo grappig, die stond voor de achterdeur te blazen. Sylvester hoorde dat, en ging zijn broertje natuurlijk helpen. Dus die liep echt grommend voor de achterdeur heen en weer. Wie heeft er nou waakhonden nodig, met dat soort katten. <3
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2011, 11:00
Verwijderd
Citaat:
Sterkte -annabellah! Dat is echt wel dubbel naar.

ot;
Ons groepje katten is eindelijk weer een beetje tot rust aan het komen. Alleen Mozart heeft nog last van zijn blaasgruis (wat zich voornamelijk uit in het niet nog steeds niet op de bak plassen, van pijn of minder eten/drinken is niets te merken) en dat is nogal vervelend omdat hij altijd plekjes uit weet te zoeken die niet heel handig zijn. In de wasmand, bijvoorbeeld.. Over 2 weekjes op controle, en dan hoop ik dat het een stuk beter gaat.
Ze kiezen die niet zo handige plekjes uit, omdat het naar jullie ruikt en dat is vertrouwd, vandaar de wasmand.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 16:17
Verwijderd
We hebben ons hondje begraven
Met citaat reageren
Oud 19-09-2011, 09:50
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Ze kiezen die niet zo handige plekjes uit, omdat het naar jullie ruikt en dat is vertrouwd, vandaar de wasmand.
Ah, dat klinkt inderdaad best logisch. Gelukkig gaat nu alles een stuk beter. De laatste keer bij de huisarts was zijn urine helemaal schoon. Hij moet nog wel op blaasgruisvoer blijven, maar als de zak leeg is mogen we proberen hoe het gaat op normaal voer. Als het dan wegblijft, mag hij zijn oude voer gewoon weer houden.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2011, 13:40
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ah, dat klinkt inderdaad best logisch. Gelukkig gaat nu alles een stuk beter. De laatste keer bij de huisarts was zijn urine helemaal schoon. Hij moet nog wel op blaasgruisvoer blijven, maar als de zak leeg is mogen we proberen hoe het gaat op normaal voer. Als het dan wegblijft, mag hij zijn oude voer gewoon weer houden.
Blaasgruis is inderdaad wel vervelend bij katten, en ze hebben er nogal snel last van. Als hij er nou nog eens last van krijgt en weer niet op de bak wil, kun je proberen de kap van de/een van de) bak(ken) af te halen, als je een bak met kap hebt. Als hij pijn heeft en steeds probeert te plassen, is een bak zonder kap een stuk fijner voor de kat .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine goeie lollen
piepkuiken
21 05-02-2003 15:45
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35.