Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2002, 21:40
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
stelling : de doodstraf voor verkrachters....
wie is het hiermee eens
en wie niet
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Advertentie
Oud 18-02-2002, 21:41
Mirage2000
Mirage2000 is offline
I agree completely!
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 18-02-2002, 22:09
Strange Dude
Strange Dude is offline
Ik ben volledig tegen de doodstraf in ALLE gevallen, dus ook bij verkrachters.
Oud 18-02-2002, 22:12
de abt van sion
de abt van sion is offline
Nee. Doden is niet "erg" genoeg. Zeer zwaar en langdurig straffen is een ergere kwelling voor de dader dan de dood (want dan voelt hij niets meer).
Oud 18-02-2002, 22:13
Verwijderd
Castreren is beter.
Oud 18-02-2002, 22:44
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Tegen, ook in alle gevallen.

Groetjes
Ben(die niet moordlustig ingesteld is
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Oud 18-02-2002, 22:51
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
tegen doodstraf sowieso
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 19-02-2002, 06:17
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Lijkt me opzich een goed idee, was het niet dat sommige verkrachters wel goede mensen zijn en wel na 1 keer stoppen en ervan leren. Ik denk dat een goed psychiatrisch onderzoek nodig is, waarbij de doodstraf enkel moet volgen op een conclusie van totale hopeloosheid van verbetering bij de verkrachter.
Oud 19-02-2002, 07:41
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Lijkt me opzich een goed idee, was het niet dat sommige verkrachters wel goede mensen zijn en wel na 1 keer stoppen en ervan leren. Ik denk dat een goed psychiatrisch onderzoek nodig is, waarbij de doodstraf enkel moet volgen op een conclusie van totale hopeloosheid van verbetering bij de verkrachter.


ze vallen wel vaak in herhaling...
en als je weet dat er de doodstraf op staat....
zal het minder vaak gebeuren.....
dus meer voorkomen in de toekomst
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 19-02-2002, 11:22
Verwijderd
doodstraf niet, je mag niet beslissen over iemands levensrecht.

ik vind persoonlijk dat bij een verkrachter z'n lul eraf moet (dit is serieus).
Ik bedoel, hij kan 'm dan blijkbaar niet verstandig gebruiken, duss.....
Oud 19-02-2002, 12:12
laydee
laydee is offline
Nooit, maar dan ook nooit de doodstraf.
Oud 19-02-2002, 12:14
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
ze vallen wel vaak in herhaling...
en als je weet dat er de doodstraf op staat....
zal het minder vaak gebeuren.....
dus meer voorkomen in de toekomst
Dat d88 ze in amerika ook met moord , daar blijkt juist het tegenovergestelde het geval te zijn.
Oud 19-02-2002, 13:19
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
Avatar van ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
geen doodstraf ..seker niet met een injektie ofzow.....sommige mensjes...moeten ze levenslang geven maar dan ook echt levens lang in van die hokjes alleen ...alleen beetje eten..net genoeg ...en eenzaam....en al helemaal zonder teevee ofzow... is ook niet vriendelijk...maar voor ieder een gepaste straf .....maar doodstraf....hoeft voor mij niet...want...dat ligt voor iedere dader anders... en zeker als blijkt (achteraf) dat men onschuldig is ..... en en...wie moet dan die doodstraf geven ??? wie moet de prik in bips geven of...kop uraf hakken of...de knop van stroom in drukken??? lijkt mij echt een vreselijke kut baan .....echt een moordbaan.. nee
__________________
ach...:) haha lievurg ook :) jij!
Oud 19-02-2002, 13:25
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
Avatar van ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
Citaat:
mitsj schreef:
Citaat:
ze vallen wel vaak in herhaling...
en als je weet dat er de doodstraf op staat....
zal het minder vaak gebeuren.....
dus meer voorkomen in de toekomst
Dat d88 ze in amerika ook met moord , daar blijkt juist het tegenovergestelde het geval te zijn.
inderdaad.. maar...het zit denk ik in het hoofd en ...dat gebeurd gewoon bij sommige mensen....die denken meestal denkik niet na over wat de konsukwensies sijn
__________________
ach...:) haha lievurg ook :) jij!
Oud 19-02-2002, 14:03
Silindistani
Silindistani is offline
Als we dan toch bezig zijn kunnen we ook meteen de doodstraf op winkeldiefstal zetten. En op fout parkeren. En op verkeerd condoomgebruik.

Beetje heel erg hypocriet.
Oud 19-02-2002, 16:29
Hannibal
Hannibal is offline
Als in een samenleving verkrachtingen plaats vinden is dat de schuld van het taboe dat er rond seks hangt in een samenleving. Het is dus de schuld van de maatschappij. Dood aan het systeem.
(sorry, morgen ben ik weer normaal)
__________________
We are all one. I do not follow a better path, I just follow another path.
Oud 19-02-2002, 16:33
mcsun
Avatar van mcsun
mcsun is offline
Gatverdamme wat denken jullie allemaal verschrikkelijk ongenuanceerd!
Verkrachters zijn in verreweg de meeste gevallen psychisch gestoord en hebben dus psychiatrische hulp nodig.
Ik vind het nogal ongeciviliceerd overkomen wanneer je zegt dat verkrachters mishandeld, verminkt of gedood moeten worden. Zo zit deze maatschappij niet in elkaar!
Stelletje Pim Fortuyns
__________________
to look at the world as we find it, not as we want it to be * cassavecrackers
Oud 19-02-2002, 16:46
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
mcsun schreef:
Gatverdamme wat denken jullie allemaal verschrikkelijk ongenuanceerd!
Verkrachters zijn in verreweg de meeste gevallen psychisch gestoord en hebben dus psychiatrische hulp nodig.
Ik vind het nogal ongeciviliceerd overkomen wanneer je zegt dat verkrachters mishandeld, verminkt of gedood moeten worden. Zo zit deze maatschappij niet in elkaar!
Stelletje Pim Fortuyns

gelovig zeker
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Ads door Google
Oud 19-02-2002, 17:15
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
mcsun schreef:
Gatverdamme wat denken jullie allemaal verschrikkelijk ongenuanceerd!
Verkrachters zijn in verreweg de meeste gevallen psychisch gestoord en hebben dus psychiatrische hulp nodig.
Ik vind het nogal ongeciviliceerd overkomen wanneer je zegt dat verkrachters mishandeld, verminkt of gedood moeten worden. Zo zit deze maatschappij niet in elkaar!
Stelletje Pim Fortuyns

idd, volledig mee eens. Het doden, mishandelen e.d. uit wraak is gewoon weg net zo ziek en heeft echt geen toevoegende waarde.
Het doden uit veiligehids overwegingen vind ik ook kwalijk, maar voor een dergelijke visie heb ik niet zoveel inlevensvermogen nodig, echter het moedwillig misshandelen/doden van een verdachte is echt te zot voor woorden.
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Oud 19-02-2002, 17:17
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
ratsja schreef:

ze vallen wel vaak in herhaling...
en als je weet dat er de doodstraf op staat....
zal het minder vaak gebeuren.....
dus meer voorkomen in de toekomst



dat geloof je toch niet echt?

verharding van straf betekent verharding criminaliteit. Denk aan de VS e.d., daar ligt het aantal verkrachting niet schrikbarend lager (ja, het ligt zelfs schrikbarend hoger ).

__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Oud 19-02-2002, 17:42
mcsun
Avatar van mcsun
mcsun is offline
Citaat:
ratsja schreef:
gelovig zeker
nee. jij?
__________________
to look at the world as we find it, not as we want it to be * cassavecrackers
Oud 19-02-2002, 21:34
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
ratsja schreef:
gelovig zeker

hmm, dat vind ik eerder een uitspraak van een atheïst.
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Oud 19-02-2002, 21:44
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
Hannibal schreef:

(sorry, morgen ben ik weer normaal)

Ja, dat denk ik ook dag na dag

Oud 20-02-2002, 07:20
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Internationalist schreef:
hmm, dat vind ik eerder een uitspraak van een atheïst.

jeps
klopt
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 20-02-2002, 10:47
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
neem hun DNA-profiel en implanteer een of ander apparaatje in hun hersenen dat elke drang tot gewelddadigheid of seks direct onderdrukt. hebben ze bij dieren (stieren) ook gedaan met succes. een druk op de knop en het dier kan eenvoudigweg niet gewelddadig meer zijn.
Advertentie
Oud 20-02-2002, 11:13
schaapjes
schaapjes is offline
Verkrachtingen worden slecht opgelost in Nederland. De vernietiging die een verkrachting met zich meebrengt kan nooit worden gecompenseerd met een hoe hoge straf ook.

Ik ben zoiezo tegen de doodstraf. Iemand die met voorbedachte rade een vrouw (of man) verkracht mag van mij gecastreerd worden.
Psychisch zieken moeten in behandeling worden genomen.
Van deze groep is van belang dat ze begrijpen hoe gevoelig sex en misbruik ilgt... Misschien moet ze wel een schuldgevoel aangeleerd worden.

Maar een hele grote groep verkrachters... De groep die het meest schade aanricht zijn de normale mensen.. Vaak ook de bekenden... Een vriend of famililid... De verkrachtingen waar weinig over gesproken wordt... Veel schaamte, verdriet en ngst gaan hiermee gepaard.... En heel erg zelden de politie... Dit zijn ook de grijze verkrachtingen... De vrouw geeft vaak hints... Of de twee zoenen alleen nog maar...Als de taboe op sex en verkrachting wordt opgeheven kan het ook beter met elkaar worden opgelost. De verkrachter en verkrachte kunnen hetbeste met elkaar praten... Excuses, vergeven, en belofte het nooit meer te doen. Er moet wederzijds begrip zijn... En vooral de dader moet consessies doen.
Oud 20-02-2002, 13:25
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
neem hun DNA-profiel en implanteer een of ander apparaatje in hun hersenen dat elke drang tot gewelddadigheid of seks direct onderdrukt. hebben ze bij dieren (stieren) ook gedaan met succes. een druk op de knop en het dier kan eenvoudigweg niet gewelddadig meer zijn.
Mensen zijn geen dieren. En ook al heel wat gecompliceerder als een stier dus of dat zou werken ?
Psychisch behandelen is nu beter.
Oud 20-02-2002, 14:04
Janicha
Janicha is offline
Citaat:
PCRodent schreef:
Castreren is beter.
Daar bedoel je toch mee ze `geen zaad meer kunnen produceren` ? Maar dan kan je dus nog steeds iemand verkrachten...
Het hele zaakje weghalen zou ik zeggen!

Maar psygische hulp is beter denk ik

[Dit bericht is aangepast door Janicha (20-02-2002).]
__________________
I love my Friends!
Oud 20-02-2002, 14:28
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Verkrachting heeft veel met macht te maken, en de personen die de macht hebben zullen niet geimplanteerd willen worden met deze belemmerende methode. Veel mensen in hoge functies verkrachten net zo goed.

Je hebt ook verkrachtingen in het huwelijk.

Het is een hersenafwijking, niet een drift.

Wie krijgt controle over de apparatuur die jouw gevoelens (ook al zijn ze verkeerd) en beslissingen onderdrukken?
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Oud 20-02-2002, 14:55
the_conquer
the_conquer is offline
HELEMAAL MEE EENS!!

maar dan moet wel 100% bewezen worden dat hij het daadwerkelijk is. Anders is misschien de verkeerde
__________________
Better to reign in hell than to serve in heaven
Oud 20-02-2002, 15:15
AsTheFutureRepeats
AsTheFutureRepeats is offline
Ik vind dat ze levenslang moeten krijgen en dat aanranders ook levenslang moeten krijgen. Dat meisje heeft trouwens ook levenslang
Oud 20-02-2002, 15:46
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
legatus schreef:
Verkrachting heeft veel met macht te maken, en de personen die de macht hebben zullen niet geimplanteerd willen worden met deze belemmerende methode. Veel mensen in hoge functies verkrachten net zo goed.

Je hebt ook verkrachtingen in het huwelijk.

Het is een hersenafwijking, niet een drift.

Wie krijgt controle over de apparatuur die jouw gevoelens (ook al zijn ze verkeerd) en beslissingen onderdrukken?
zou het een hersenafwijking zijn die zou dan moeten ontstaan....in de puberteit ?
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 21-02-2002, 07:31
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
neem hun DNA-profiel en implanteer een of ander apparaatje in hun hersenen dat elke drang tot gewelddadigheid of seks direct onderdrukt. hebben ze bij dieren (stieren) ook gedaan met succes. een druk op de knop en het dier kan eenvoudigweg niet gewelddadig meer zijn.


Echt, als er zulke zaken plaatsvinden, spring ik voor de eerste de beste trein. Naar wat voor 'n politie staat willen wij toe? als veiligheid betekent dat wij niets kwaad meer kunnen doen heb ik liever geen veiligheid, sorry.
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Oud 21-02-2002, 07:33
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
legatus schreef:


Je hebt ook verkrachtingen in het huwelijk.

wettelijk gezien niet. (verkrachting binnen het huwelijk bestaat volgens de wet niet, het gaan namelijk om ongewenste penetratie, waarbij niet gepentreerd hoeft te worden met een snikkel, buiten het huwelijk om. De echtgenoot zal dus meestal alleen vervolgbaar zijn voor mishandeling, bedreiging e.d.
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Oud 21-02-2002, 08:31
JediJoel
Avatar van JediJoel
JediJoel is offline
Citaat:
PCRodent schreef:
Castreren is beter.
Pcies. Daar heeft hij zijn hele verdere leven last van.
__________________
Mithhuanion; Poet and Writer
Oud 21-02-2002, 10:47
LyricalAssasin
LyricalAssasin is offline
eerst castreren dan zen lul eraf knalle dan laten verkrachten dan mag ie weer weg
Ads door Google
Oud 21-02-2002, 11:49
soulless
soulless is offline
Chemische castratie Onderdrukt neiging tot sex met hormoontjes

Probleem is dat verkrachting vaak op macht is gebaseerd, dit zijn de psychiatrische gevallen. en bah, wat zijn jullie een barbaren hier.

Ratsja, Intenationalist bedoelde dat de uitspraak die jij gelovig vindt eigenlijk meer atheistisch is, niet dat jij atheistisch bent
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Oud 21-02-2002, 13:34
LOUNGE
LOUNGE is offline
Niet mee eens..

Doodstraf ik ben er volkomen tegen..
Het is zo makelijk..

Lijden doe je pas als je levenslang in de gevangenis zit. Doodstraf vind ik absoluut geen oplossing. Het is vaak onbegrijpelijk wat die mannen/ vrouwen doen maar zijn wij dan zo verschrikkelijk om precies hetzelfde te doen. Straffen kan ook anders.

Althans zo zie ik het..

Hopefully someday will the deadpenalty only be the end of a bad dream, not the end of a life.
Oud 21-02-2002, 16:19
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
neem hun DNA-profiel en implanteer een of ander apparaatje in hun hersenen dat elke drang tot gewelddadigheid of seks direct onderdrukt. hebben ze bij dieren (stieren) ook gedaan met succes. een druk op de knop en het dier kan eenvoudigweg niet gewelddadig meer zijn.
Ik kan je ten zeerste aanraden het boek A Clockwork Orange te lezen
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Oud 21-02-2002, 16:30
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
ratsja schreef:
zou het een hersenafwijking zijn die zou dan moeten ontstaan....in de puberteit ?
Niet perse, hersenafwijkingen kunnen door mishandeling, ongelukken etc. ontstaan op elk moment in je leven.

Wellicht vanaf geboorte.

Citaat:
Internationalist schreef:
wettelijk gezien niet.
Wettelijk niet maar daarom is het nog wel een verkrachting. Als er geen bewijs is van een verkrachting en een slechte zaak tegen de verdachte is (maar er daadwerkelijk wel een verkachting heeft plaatsgevonden) dan kun je ook zeggen dat het wettelijk gezien er geen verkrachting is geweest.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Oud 21-02-2002, 19:17
ForestSpirit
ForestSpirit is offline
nee geen doodstraf...
middeleeuwse martelingen zijn beter!
lekker laten lijden!
niet alleen voor verkrachters maar ook voor pedofielen!
__________________
I'd be glad to stop wearing anally electrocuted minks if only you'd be so kind as to skin your legs and present them to me as a gift.
Oud 21-02-2002, 23:20
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
ForestSpirit schreef:
nee geen doodstraf...
middeleeuwse martelingen zijn beter!
lekker laten lijden!
niet alleen voor verkrachters maar ook voor pedofielen!
Inderdaad, ja.

Oud 22-02-2002, 11:12
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
mitsj schreef:
Mensen zijn geen dieren.

jammer genoeg voor jou zijn we dat wel, biologisch gezien. we hebben wat hersencelletjes meer maar we zijn gewoon apen.

En ook al heel wat gecompliceerder als een stier dus of dat zou werken ?

ja natuurlijk zou dat werken, wij zijn helemaal niet zoveel gecompliceerder dan een stier. dat deel van de hersenen dat onze agressie stuurt zal iig waarschijnlijk bij mensen en stieren wel hetzelfde zijn.
en dan is een pijnloos stroomstootje genoeg om de activiteit in dat deeltje te stoppen of te verlangzamen, en daarmee dus ook alle agressie.

Psychisch behandelen is nu beter.
waarom dan wel? implantaten hebben een veel grotere kans om recidive te voorkomen lijkt me. en je hebt altijd nog combinaties tussen straf en therapie.

Citaat:
legatus schreef:
Verkrachting heeft veel met macht te maken,

ja, en wat dan nog? dat begint in hetzelfde hersendeeltje denk ik.

en de personen die de macht hebben zullen niet geimplanteerd willen worden met deze belemmerende methode.

nee, denk je soms dat in een cel opgesloten worden iets is wat ze wel willen? starfen zijn nooit leuk en je wilt zelf ook nooit gestraft worden tenzij je lijd onder een schuldgevoel.
laat ze anders zelf kiezen f 20 jaar cel of de implantatie.

Veel mensen in hoge functies verkrachten net zo goed.

so?

Je hebt ook verkrachtingen in het huwelijk.

so?

Het is een hersenafwijking, niet een drift.

en die hersenafwijking of drift-die-begint-in-de-hersenen valt makkelijk te genezen met implantaties...

Wie krijgt controle over de apparatuur die jouw gevoelens (ook al zijn ze verkeerd) en beslissingen onderdrukken?
niet alle gevoelens en beslissingen hoeven onderdrukt te worden, allen dat deel dat ze tot geweld aanzet.
wie? de staat ofzo. in amerika zijn ze nu iig al bezig met het implanteren van pedofielen, niet hun hersenen onderdrukken echter, maar alleen meten, zodra ze seksueel opgewonden raken zal de politie dat weten, en hun locatie is ook altijd bekend.

Citaat:
Internationalist schreef:
Echt, als er zulke zaken plaatsvinden, spring ik voor de eerste de beste trein.

toevallig stond er onlangs nog in de krant dat er een nieuwe wet in aantocht is die de staat het recht geeft op voor bepaalde tijd
het dna-profiel van delinquenten op te slaan in de comp. tijdsduur is afhankelijk van het soort delict.(hoe ernstiger hoe langer ze het dna-profiel mogen hebben)
dus we zijn al op weg.

Naar wat voor 'n politie staat willen wij toe?

ik denk dat implantaties en dna-profielen van criminelen eerder zullen leiden tot minder pliesie.

als veiligheid betekent dat wij niets kwaad meer kunnen doen heb ik liever geen veiligheid, sorry.
ben jij een crimineel? ik hoef niet iedereen ter implanteren.
maar ik heb toch echt liever een wereld waar mensen niet meer bang hoeven te zijn voor verkrachters die bereid zijn om 1 heel mensenleven te vernietigen voor een paar minuten machtsgevoel.
er zijn grenzen aan kwaad. niet alles is tolerabel. stelen, best. drugdealen best. maar ik kan niet geloven dat jij werkelijk liever hebt dat de vrijheid van de verkrachter om te verkrachten niet geschonden word dan een wereld waar we niet meer bang hoeven te zijn voor dingen zoals verkrachting door implantatie.
door verkrachters in de cel te stoppen worden hun vrijheden veel meer geschonden.


Citaat:
waaromniet? schreef:
Ik kan je ten zeerste aanraden het boek A Clockwork Orange te lezen
best, mijn vader zal het vast nog wel ergens hebben liggen zal het aan hem vragen als ie thuiskomt. waar gaat het over?

Citaat:
soulless schreef:
Chemische castratie Onderdrukt neiging tot sex met hormoontjes

precies. medicijnen of implantatie of die hersenen in orde te krijgen.

Probleem is dat verkrachting vaak op macht is gebaseerd, dit zijn de psychiatrische gevallen. en bah, wat zijn jullie een barbaren hier.
dat kan ook onderdrukt worden.
Oud 22-02-2002, 23:02
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
erg veel verscheidenheid in opvattingen
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 24-02-2002, 14:43
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
Citaat:
mcsun schreef:
Gatverdamme wat denken jullie allemaal verschrikkelijk ongenuanceerd!
Verkrachters zijn in verreweg de meeste gevallen psychisch gestoord en hebben dus psychiatrische hulp nodig.
Ik vind het nogal ongeciviliceerd overkomen wanneer je zegt dat verkrachters mishandeld, verminkt of gedood moeten worden. Zo zit deze maatschappij niet in elkaar!
Stelletje Pim Fortuyns

helemaal mee eens
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Oud 24-02-2002, 15:48
Rufus
Rufus is offline
Citaat:
ratsja schreef:
gelovig zeker

dus als je gelovig bent mag je geen mening hebben?
__________________
God Did NOT create Mankind Mankind created God
Oud 24-02-2002, 15:53
Rufus
Rufus is offline
de doodstraf is fout. Denk eens bij jezelf. is het fout om iemand te vermoorden. Vind je het ok dat ik jou zou vermoorden. vind je het ok dat iemand anders beslist over het leven van iemand anders.
Je verteld verkrachten is fout. Je wil al helemaal niet dat iemand leert van z'n fouten. Je wil niet dat diegene enige vorm van inzicht krijgt in wat hij fout heeft gedaan. je wil alleen zeggen van je zat fout dus je gaat dood.

hiermee los je het probleem niet op. Je vermoord alleen maar iemand. wat in zo'n geval goed is? omdat hij ziek is? want dat is (misschien bijna) altijd het geval. dat iemand een vrouw verkracht omdat hij dus ergens ziek in z'n hoofd is. zo iemand moet je toch in een ziekenhuis stoppen? je gaat toch niet iemand vermoorden omdat diegene ziek is? laat hem praten met ze'n slachtoffers. laat hem voelen wat hij fout gedaan heeft. dat is misschien nog effectiever en krijgen de slachtoffers ook wat rust.. maar nooit de doodstraf.

Worden we dan net zo barbaars als Amerika? laten we dan ook maar gelijk wapens legaliseren zodat we, als we er zelf zeker van zijn dat iemand een vrouw verkracht heeft, diegene zelf kunnen vermoorden veel sneller toch?
__________________
God Did NOT create Mankind Mankind created God
Oud 24-02-2002, 17:33
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Rufus schreef:
dus als je gelovig bent mag je geen mening hebben?
ja hoor
zeg ik het anders dan ?

__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 24-02-2002, 18:26
Prada
Prada is offline
Oneens...Who are we to judge? Gewoon tijdelijk verbannen uit de samenleving totdat hij/zij geen gevaar meer is; de bak in dus...
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Oud 24-02-2002, 18:31
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Prada schreef:
Oneens...Who are we to judge? Gewoon tijdelijk verbannen uit de samenleving totdat hij/zij geen gevaar meer is; de bak in dus...

en kans op herhaling ?
de gevangenis is geen gevangenis meer...
ze hebben tv radio pc....
alles

__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Zou iemand mijn betoog kunnen bekijken?
Drater
0 19-02-2013 21:06
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (NED) Beschouwing - Doodstraf
Orca45
11 25-06-2006 21:15
Levensbeschouwing & Filosofie Ook vrouwen moet priester, kardinaal en paus kunnen worden
Cratus
154 10-04-2006 20:29
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Aanslag Londen #3
Gatara
500 15-07-2005 11:28
Levensbeschouwing & Filosofie Sharia, de ideale wet; en oplossing voor alle problemen
Isa
229 12-07-2004 23:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Standpunt Sexueel misbruik onder jongeren.
Moureen
23 20-03-2002 18:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.