Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2002, 23:31
virus1824
virus1824 is offline
Als je bijvoorbeeld naar ons kijkt dan denken we na en staan we stil bij dingen we kunnen beslissen, maar als je kijkt naar andere levensvormen zijn die alleen maar instincten.
Dus wat maakt ons nou zo slim is het omdat wij dan de enige zijn met een ziel dat de ziel ons slim maakt bij wijze van spreken?
dat de ziel ons bewustzijn geeft en dat dieren dat niet hebben?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2002, 02:14
pienie
omdat wij meer hersencellen hebben...
en dat hoeft niet perse slimmer te zijn, we presenteren het wel liever als ' de slimmere'...
------------------
~~I love GRAMPS~~ (open_up_your_skull)...vriendelijke groenten...pieniert...

[Dit bericht is aangepast door pienie (10-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 13:17
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
het antwoord luidt : "TAAL"

en niks anders.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 13:36
timonx
timonx is offline
Wat jij met slim zijn bedoeld is denk ik dat we zoveel kunnen. Dit heeft onderandere te maken met onze lichaamsbouw we kunnen dingen crieeren met onze handen verder heeft het te maken met de hersencappaciteit ten opzichte van het lichaam.

Kijk dolfijnen zijn ook heel slim maar ze hebben geen handen ofzo om iets mee te vervaaridgen.
__________________
Het enige waarvoor ik leef is mijn werk. Voor de rest heb ik niets
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 14:50
L Boksha
Avatar van L Boksha
L Boksha is offline
Laten we de ziel er maar buiten laten, dat is een iets te vaag begrip.
Mijn opvatting: Hersens in verhouding met spiermassa. Daar is ook een getal voor. Als je de hersens die je nodig hebt om al je spieren te besturen, te eten en te neuken op 1 stelt, dan heeft de mens een verhouding van 7, dolfijnen 3 en een half, een mensaap 2 en een half.
We kunnen idd veel door onze lichaamsbouw, maar aan apen kunnen we zien dat je met alleen lichaamsbouw niet ver komt.
__________________
完璧な物語だ!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 16:17
virus1824
virus1824 is offline
maar apen hebben niet het vermogen echt na te denken bv ze kunnen niet in de toekomst denken en dingen vastleggen (tekeningen in grotten bijvoorbeeld) maar ze schijnen wel ook kwa hersenen veel op ons te lijken dus waarom zijn wij in staat te doen wat we kunnen?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 16:20
NCS
NCS is offline
iedereen denkt echt dat wij de meest slimme dieren op deze aarde zijn. waarom... omdat alle andere dieren zo stom lijken! Omdat ze soms zulke nutteloze dingen doen, waar wij het nut niet van inzien. maar voor die dieren kan het toch wel nut hebben!
NCS
__________________
*Respect but fear no man*
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 17:06
L Boksha
Avatar van L Boksha
L Boksha is offline
Virus, heb ik al gezegd dat apen slecht 2,5 halen op deze hersenschaal en mensen 7?
En NCS, wij ZIJN de slimste dieren op aarde. Dat kan met tests aangetoond worden. Dieren lijken geen domme dingen te doen omdat WIJ het niet begrijpen, dieren doen domme dingen omdat ze dom ZIJN. Als je twee knoppen hebt, eentje geeft een stroomstoot, de ander een berg voedsel, dan zal een dier er behoorlijk lang over doen door te krijgen wat de twee knoppen doen. Als je hier een ingewikkeld patroon van knoppen voor maakt, begrijpt een dier er al helemaal niks van. Mensen wel.

En ga me ALSJEBLIEFT niet vertellen dat stroomschokken eigenlijk goed zijn voor die dieren!
__________________
完璧な物語だ!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 18:21
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
L Boksha schreef:
Virus, heb ik al gezegd dat apen slecht 2,5 halen op deze hersenschaal en mensen 7?
En NCS, wij ZIJN de slimste dieren op aarde. Dat kan met tests aangetoond worden. Dieren lijken geen domme dingen te doen omdat WIJ het niet begrijpen, dieren doen domme dingen omdat ze dom ZIJN. Als je twee knoppen hebt, eentje geeft een stroomstoot, de ander een berg voedsel, dan zal een dier er behoorlijk lang over doen door te krijgen wat de twee knoppen doen. Als je hier een ingewikkeld patroon van knoppen voor maakt, begrijpt een dier er al helemaal niks van. Mensen wel.

En ga me ALSJEBLIEFT niet vertellen dat stroomschokken eigenlijk goed zijn voor die dieren!
Natuurlijk zijn wij slimmer, maar het is onzin om dan ook aan te nemen dat wij dan beter zijn dan andere dieren.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 20:36
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
go Stani! en je sig is ook koel!


jullie mogen ook reageren op mijn verklaring (ergens bovuh-aan) hoor ..
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 08:58
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Dat heeft te maken met de hersenkapaciteit die vereist is voor instinct en de rest die overblijft
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 08:59
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
het antwoord luidt : "TAAL"

en niks anders.

ohjah, dat mogt ik...

Die zin is wel een verklaring waard volgensmij
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 09:42
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
nou Ulf wel eens baby's die nog niet kunnen praten bestudeert? zijn die zo slim? kunnen ze zo veel? valt wel mee he? net dieren. Ze kunnen namelijk niet communiceren. Dat bepaalt ALLES. Ik zou een toelichting van pagina's lang gaan schrijven maar dat doe ik niet . Bedenk het zelf maar
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 12:16
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
nou Ulf wel eens baby's die nog niet kunnen praten bestudeert? zijn die zo slim? kunnen ze zo veel? valt wel mee he? net dieren. Ze kunnen namelijk niet communiceren. Dat bepaalt ALLES. Ik zou een toelichting van pagina's lang gaan schrijven maar dat doe ik niet . Bedenk het zelf maar

Nou dat kan aan de ene kant wel,

maar aan de andere kant. Dieren ZOUDEN met de middelen die ze hadden een manier van communicatie kunnen ontwikkelen maar dat doen ze niet
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 10:58
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
nou Ulf wel eens baby's die nog niet kunnen praten bestudeert? zijn die zo slim? kunnen ze zo veel? valt wel mee he? net dieren.

die zijn zeker slim omdat ze kunnen leren en dat ook doen. volgens mij leer je het meest in je kindertijd, niet voor niets kunnen kinderen veel beter talen leren dan ons jongeren/volwassenen.

Ze kunnen namelijk niet communiceren. Dat bepaalt ALLES. Ik zou een toelichting van pagina's lang gaan schrijven maar dat doe ik niet . Bedenk het zelf maar
hoe kom je erbij dat dieren niet communiceren? taal is niet de enige manier om te communiceren y'know. ook wijzelf 'communiceren' onbewust meer door gedrag en gezichtsuitdrukking dan door taal.
dieren communieren door bv. geur.
door aan elkaar te ruiken kun je als dier heel wat aan elkaar aflezen, zelfs emoties of ziektes.

Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 13:24
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
ja maar het leren van dieren houd op doordat ze geen abstracte begrippen aan elkaar kunnen laten zien zoals wij met 'taal'. Dat vind ik essentieel anders dan 'dierentaal'
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 13:24
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Het feit dat 'dom' bestaat, of minder intelligent (wat dat ook mag betekenen)
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 13:53
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
het antwoord luidt : "TAAL"

en niks anders.
Wat een onzin zeg.

Wat ons vooral slim maakt, is het feit dat wij 'nee' kunnen zeggen tegen onze eigen drangen.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-03-2002, 10:20
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Coolkast schreef:
het antwoord luidt : "TAAL"

en niks anders


Wat een onzin zeg.

Wat ons vooral slim maakt, is het feit dat wij 'nee' kunnen zeggen tegen onze eigen drangen.
...omdat we die drangen herkennen en kunnen analyseren, omdat we taal hebben....




[Dit bericht is aangepast door Coolkast (13-03-2002).]
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 11:09
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
...omdat we die drangen herkennen en kunnen analyseren, omdat we taal hebben....
Lekkere drogreden. Ga door! Maak me geque!
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 11:32
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
drogreden?? waarom volgens jou?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 11:54
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
...omdat we die drangen herkennen en kunnen analyseren, omdat we taal hebben....


[Dit bericht is aangepast door Coolkast (13-03-2002).]
ik heb een maand geleden nog een docu gezien
over bewustzijn waarin een autistische vrouw zei dat ze een hekel had aan dit soort uitspraken. wat was er aan de hand, onze lieve gestoorde vrouw dacht in beelden en niet in taal. en ze was net zo intelligent als jij of ik. hoe kom je er in hemelsnaam bij dat we taal nodig hebben om te analyseren. taal=primitieve symbolen.
pech dat ons primitieve rasje die symbolen nodig denkt te hebben om dingen te begrijpen.

en ik hoef trouwens niet in taal te denken
om welke drang van mezelf dan ook te begrijpen en te weerstaan. of het nou honger od dorst of geilheid of mijn wietverslaving betreft.

Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 08:51
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
maar ze kan niet communiceren in beelden! ze zou nooit zo intelligent geworden zijn als ze nooit met iemand van gedachten had gewisseld. Had ze dat wel gedaan met tekeningen dan waren tekeningen taal geweest . ik heb t niet per see over gesproken taal hoor. ik heb gewoon geen zin om alles paginas lang uit te leggen maar lees nog maar eens wat ik geschreven heb *zucht*
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 09:00
PrackaH
PrackaH is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
het antwoord luidt : "TAAL"

en niks anders.

Ow, tuurlijk: Taal. Nee, is volkomen duidelijk wat je ermee bedoelt...vooral zoals jij het ook zegt, nee...ik bedoel als je dit niet snapt...
__________________
Wees jezelf...er zijn al genoeg anderen...
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 10:24
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
maar ze kan niet communiceren in beelden!

ach, wie weet zijn dieren wel tepepathisch en kunnen zij dat wel.

ze zou nooit zo intelligent geworden zijn als ze nooit met iemand van gedachten had gewisseld.

onzin. nouja, dat wil zeggen dat haar vermogen om verbanden te leggen en dingen te begrijpen niet minder zou zijn als ze nooit
met iemand had gepraat.

Had ze dat wel gedaan met tekeningen dan waren tekeningen taal geweest . ik heb t niet per see over gesproken taal hoor. ik heb gewoon geen zin om alles paginas lang uit te leggen maar lees nog maar eens wat ik geschreven heb *zucht*
dus taal betekent voor jou communicatie, correct?

Dieren communiceren met geur, dat is dan toch ook 'taal'?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2002, 06:43
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
met geur kan je gewoon niet zo veel ideeen overbrengen. onderhandelen over de prijs van twee vuurstenen kan niet, en vertellen dat je er vuur mee kan maken ook niet. Nou, zo blijft je technologische ontwikkeling toch echt wel een beetje achter! doen jullie nou alleen zo moeilijk om mij lastig te vallen of snappen jullie het echt niet (hehe , laat ook maar)
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.