Oud 26-03-2005, 15:37
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
De eerste post in totaal vergald door enkele trieste figuren die allerlei onzin gingen posten. Terwijl mijn bericht serieus is EN gestoeld op de actualiteit. Want racisme neemt toe, en zeker op internet. Een serieuse discussie waard dacht ik.


De laatste tijd hoor ik steeds vaker op racisme op internet. Nou ik ben eens gaan zoeken en me rot geschrokken. Mijn vragen zijn:

(1) Is dit allemaal serieus (in het algemeen) of gewoon ik-roep-maar-wat?

(2) Als het serieus is, hoe is deze toename dan te verklaren?

Maar nu, wat *JIJ* kan doen!

Ga naar
http://www.google.nl/advanced_search?hl=nl
en kies bij DOMEIN 'alleen resultaten weergeven van de site of het domein'' ...

en kies daar bijv. CU2.nl (www kun je weglaten).

Zoek dat op racistische term. Helaas vind je veel sites.
Meldt deze bij CU2: klik op MELD MISBRUIK (rechtsboven in het menu).

Geef dan aan dat er op deze site sprake is van racistische uitingen en voeg eventueel een toelichting toe!

Het werkt echt!!!
Heb aantal profielen gemeld bij CU2 en die zijn nu niet meer actief.

We kunnen wat doen!

Als we allemaal beetje doen, maken we igg CU2 racisme-vrij!

DOEN!

PS: Om misbruik te melden moet je wel zelf inloggen!
Advertentie
Oud 26-03-2005, 15:43
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Is het serieus?

Ik denk dat veel racisme op internet idd niet heel serieus bedoeld is. Het digitale equivalent van stoer doen zegmaar.

Let onverlet dat dat ook verwerpelijk is.

Daarnaast denk ik dat zelfs dit niet-zo-serieus-bedoelde racisme toch ook schade kan berokkenen. Niet iedereen ziet het als niet zo serieus en veel jonge mensen op CU2 zijn erg makkelijk beinvloedbaar.

Als je steeds leest: ik heb een hekel aan zwarten, dan word zo'n uitspraak op een geven moment minder beladen voor je (mogelijk). Wat weer gevolgen heeft voor je perceptie over wat wel en niet kan.

Dit alles lijkt me toch (!) effecten hebben.

Dan de serieuze variant.

Tja, dat moet natuurlijk keihard aangepakt worden. Het probleem is dat racisme in bepaalde kringen echt iets is wat 'normaal' geworden is.
Als deze mensen elkaar blijven 'voeden' kunnen enkele van hen wel eens flink extremer worden. Met alle mogelijke risico's van dien.

Natuurlijk weet ik dat een schoon CU2 de wereld niet redt
Maar het is wel een signaal: er is geen plaats voor racisme.

Vergelijking met belgenmoppen vind ik beetje flauw. Maar goed, open gerust een ANDERE thread, en ga daar over praten.

En ja: ik heb aardig wat CU2-profielen gemeld! En die zijn inderdaad verdwenen!

Hopelijk volgt nu een serieuse discussie!
Oud 26-03-2005, 15:47
Verwijderd
Serieuse?

Alsjeblieft zeg. Drama queen.
Oud 26-03-2005, 15:50
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Hendrik, ik hoop dat iemand je gauw uit je lijden verlost, ik kan me niet voorstellen hoe je dit nog volhoudt.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 26-03-2005, 15:57
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
OFF-TOPIC

Citaat:
Hendrik, ik hoop dat iemand je gauw uit je lijden verlost, ik kan me niet voorstellen hoe je dit nog volhoudt.
Nu ben ik zo ongeveer de gelukkigste jongen op aarde dus jouw verzoek tot vrijwillge (?) euthenasie op mij sla ik graag af.

Volhouden?

Gewoon, lekker uitgeweet, party, dansen, springen, rennen. Even droppen bij een maatje, pizza's eten en dan .... kom je thuis ... en denk je: will check cu2 again.
Toch leuk, je nog even nuttig maken na het uitgaan. Wat moet de dan die uurtjes tussen 5.00 en 7.00

Reageer je ook nog serieus?

/OFF-TOPIC
Oud 26-03-2005, 15:58
Arcades
Avatar van Arcades
Arcades is offline
Dit is echt grappig.
__________________
Tonight I might meet my next ex-wife
Oud 26-03-2005, 15:58
Verwijderd
Bijna grappig ja. Kansloosheid roeleert tegenwoordig, vrees ik.
Oud 26-03-2005, 16:01
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Manmanman, hou toch op.

Ik denk dat McCaine de andere thread niet alleen sloot om de offtopic reacties
Oud 26-03-2005, 16:03
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Beste hendrixx,

dat er dergelijke sites ontstaan onder de vleugels van anonimiteit die het internet biedt, is slechts een indicatie van het feit dat er dergelijke racistische ideëen bestaan. Het opschonen van domeinen als 'CU2.nl' is in hoge mate nutteloos, omdat het geenzins de ideëen tegengaat die er leven. Het is te vergelijken met het aanpassen van de resultaten van een enquête; het werkelijke probleem wordt er niet mee opgelost. Sterker nog, je verbloemt de waarheid, wat eventueel als gevolg zal kunnen hebben dat er minder daadkracht tegen het probleem zelf zal ontstaan, door het ontbreken van prikkels.

Ga dus nadenken over wat er tegen de daadwerkelijke racistische ideëen gedaan kan worden, in plaats van de rotzooi van racisten achter hun kont aan op te ruimen.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 26-03-2005, 16:04
Verwijderd
'will check cu2'



Rare vogel ...
Oud 26-03-2005, 16:05
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ik denk dat McCaine de andere thread niet alleen sloot om de offtopic reacties
Ik ging heel laat slapen, dus werd laat wakker.
Ik denk: wow, veel antwoorden.

ALLEEN MAAR ONZIN!

Ik bedoelde dit serieus.

En dan bedoel ik niet alleen racisme op CU2. Maar ook in nieuwsgroepen, fora, websites.

Zoals een wetenschapper schreef: moslimextremisten creeeren op internet een eigen parallelle kosmos, waarin ze met steeds extremistischere ideeen worden gecontronteerd (door elkaar).

Ik vroeg me af in hoeverre dit ook voor racisme en discriminatie in het algemeen geldt. In hoeverre dat geldt voor jongeren uit Nederland.

Die CU-2 opmerking was alleen: je kan wat doen, je kan een signaal afgeven.

Nou vergeet dat dan, en reageer aub op:

Wat zijn de effecten van racistische communities op het internet?
Oud 26-03-2005, 16:05
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 26-03-2005, 16:06
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-03-2005 @ 17:05 :
Wat zijn de effecten van racistische communities op het internet?
Nihil.
Klaar, ga maar weer slapen. JPB waakt over ons.
Oud 26-03-2005, 16:08
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
dat er dergelijke sites ontstaan onder de vleugels van anonimiteit die het internet biedt, is slechts een indicatie van het feit dat er dergelijke racistische ideëen bestaan.
Absoluut!

Citaat:
Het opschonen van domeinen als 'CU2.nl' is in hoge mate nutteloos, omdat het geenzins de ideëen tegengaat die er leven.
Ik zie je punt, maar ik zie toch ook wel wat 'nut'. Je geeft toch een signaaltje af: niet alles wordt gepikt!

Citaat:
Het is te vergelijken met het aanpassen van de resultaten van een enquête; het werkelijke probleem wordt er niet mee opgelost. Sterker nog, je verbloemt de waarheid, wat eventueel als gevolg zal kunnen hebben dat er minder daadkracht tegen het probleem zelf zal ontstaan, door het ontbreken van prikkels.
Dat ben ik niet met je eens. Het probleem is er. Maar door bepaalde uitingen van het probleem tegen te gaan geef je dus dat KLEINE signaal af.

Citaat:
Ga dus nadenken over wat er tegen de daadwerkelijke racistische ideëen gedaan kan worden, in plaats van de rotzooi van racisten achter hun kont aan op te ruimen.
Hahaahhaah. Weetje, laten we ALLEBEI doen

(bedankt voor je serieuse antwoord)
Oud 26-03-2005, 16:10
Verwijderd
Als je een ding niet moet doen is Cu2 serieus nemen.
Oud 26-03-2005, 16:11
Verwijderd
Een ding wat je nog zou kunnen zeggen, is dat mensen met extreme denkbeelden steeds meer zich vergaderen via internet, en vooral ook hun ideologie bijeenraapt op internet. Dit zie je steeds meer bij moslimextremisten, neo-nazi's e.d.

Cu2 is van een hele andere orde.
Oud 26-03-2005, 16:12
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Als je een ding niet moet doen is Cu2 serieus nemen.
En toch heb je daar dan nog geen rascistische uitspraken te doen!
Oud 26-03-2005, 16:14
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-03-2005 @ 17:12 :
En toch heb je daar dan nog geen rascistische uitspraken te doen!
wat ik daar van vind? Die echte actieve communities vind ik gevaarlijk. Maar je doet daar nagenoeg niets tegen.
Ads door Google
Oud 26-03-2005, 16:15
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Zeg Hendrik,
Haal je er soms plezier uit om dat soort onnozole dingen te melden? Voldoening? Genot?

Overigens denk ik dat het grootste deel van die "kleine Hiltertjes" een fase doormaakt en later bijstelt. Het andere meer koppige deel is vrijwel altijd onder het kopje schuim der samenleving te plaatsen, heeft geen hersens, evenals kansen in de maatschappij. Negeren, dat is voldoende.
Oud 26-03-2005, 16:16
Verwijderd
^juist
Oud 26-03-2005, 16:17
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Overigens denk ik dat het grootste deel van die "kleine Hiltertjes" een fase doormaakt en later bijstelt.
Dat denk ik ook, maar in de tussentijd kunnen ze wel veel mensen kwetsen en pijn doen....
Oud 26-03-2005, 16:18
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Zeg Hendrik,
Haal je er soms plezier uit om dat soort onnozole dingen te melden? Voldoening? Genot?
Racisme op internet is niet onnozel!
Oud 26-03-2005, 16:19
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Het andere meer koppige deel is vrijwel altijd onder het kopje schuim der samenleving te plaatsen, heeft geen hersens, evenals kansen in de maatschappij. Negeren, dat is voldoende.
Maar zou het ook niet zo kunnen zijn dat door die meelopers (en wellicht komen er MEER door activiteiten op internet) de harde kern juist weer stimuleert om door te gaan: zie je wel, heel veel zijn het met ons eens!
Oud 26-03-2005, 16:20
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-03-2005 @ 17:18 :
Racisme op internet is niet onnozel!
Nee, reageren erop is onnozeler!

Hoeveelste kruistocht is dit van je? Je derde?
Oud 26-03-2005, 16:22
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Hoeveelste kruistocht is dit van je? Je derde?
Waar heb je het over man?! Ik post gewoon iets wat momenteel actueel is. En hoopte op goede discussie!
Advertentie
Oud 26-03-2005, 16:23
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-03-2005 @ 17:17 :
Dat denk ik ook, maar in de tussentijd kunnen ze wel veel mensen kwetsen en pijn doen....
INTERNET

Al men zich werkelijk zo gekwetst voelen door mensen die rare dingen zeggen VIA INTERNET, moeten maar in een hoek van de kamer gaan zitten en huilen tot ze doodgaan.
Oud 26-03-2005, 16:25
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-03-2005 @ 17:19 :
Maar zou het ook niet zo kunnen zijn dat door die meelopers (en wellicht komen er MEER door activiteiten op internet) de harde kern juist weer stimuleert om door te gaan: zie je wel, heel veel zijn het met ons eens!
Lijkt me onwaarschijnlijk.
Oud 26-03-2005, 16:32
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
INTERNET

Al men zich werkelijk zo gekwetst voelen door mensen die rare dingen zeggen VIA INTERNET, moeten maar in een hoek van de kamer gaan zitten en huilen tot ze doodgaan.
Ik bedoelde in het algemeen. In het dagelijks leven.

En dan nog. Ook op internet moet je je fatsoen houden!
Oud 26-03-2005, 16:34
Verwijderd
...
Oud 26-03-2005, 16:34
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
wat wil je nou dat we doen, dat we morgen het ARFO (Anti-Racisme-Front-Online) oprichten ofzo?
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Oud 26-03-2005, 16:39
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
wat wil je nou dat we doen, dat we morgen het ARFO (Anti-Racisme-Front-Online) oprichten ofzo?
Hhaahhah. Ga je gang!

Ik ben benieuwd naar reacties aangaande het voorkomen van rascime en racistische websites/communities op internet.

En ja, je kan er iets tegen DOEN. Dus dat meldde ik eventjes... That's all!
Oud 26-03-2005, 16:39
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-03-2005 @ 17:32 :
En dan nog. Ook op internet moet je je fatsoen houden!
Nee, gelukkig hoeft dat dus niet
Oud 26-03-2005, 16:41
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Je moet overal je fatsoen houden dus ook op internet!
Ooit gehoord van het categorisch imperatief? Ben je Kant eventjes kwijt?
Oud 26-03-2005, 16:43
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-03-2005 @ 17:39 :
Hhaahhah. Ga je gang!

Ik ben benieuwd naar reacties aangaande het voorkomen van rascime en racistische websites/communities op internet.

En ja, je kan er iets tegen DOEN. Dus dat meldde ik eventjes... That's all!
nou, der zijn zulke sites, en je kan ze wel laten verwijdere door de server of weeet ik wat, maar dan zijn er morgen weer 10nieuwe sites, kortgezegd: het is er, het blijft er, je doet er geen fuck an. Klaar.

en wtf is categorisch imperatief?
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Oud 26-03-2005, 16:44
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Okay
__________________
Czech us out
Oud 26-03-2005, 16:45
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-03-2005 @ 17:41 :
Je moet overal je fatsoen houden dus ook op internet!
Ooit gehoord van het categorisch imperatief? Ben je Kant eventjes kwijt?
Jaja, daar ken ik. En Kant is alles behalve maatstaf voor fatsoen in de huidige samenleving.

Als ik onbeschoft wil zijn op straat, dan doe ik dat. Als ik onbeschoft wil zijn op internet, is er niets wat me tegenhoud.
Als jij denkt dat je met je "Anti-Racisme Internet Stoottroepen" enig verschil zou kunnen maken...
realiteit?
Ads door Google
Oud 26-03-2005, 16:48
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
kalinho schreef op 26-03-2005 @ 17:43 :
en wtf is categorisch imperatief?
"De definitie van het Categorisch Imperatief luidt immers dat bij alles wat je doet je je af moet vragen of je kunt willen dat iedereen dat in jouw geval zou willen."
bron

Hele smalle definitie, maar it'll do.
Oud 26-03-2005, 17:02
juno
Avatar van juno
juno is offline
Een variant op Wat gij niet wilt dat U geschiedt, doet het ook een ander niet. Vadertje Cats, meen ik.

Andere beroemde voorganger was Christus. De bergrede, als ik het wel heb.
Oud 26-03-2005, 17:24
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Als ik onbeschoft wil zijn op straat, dan doe ik dat.
De autonome mens mag alles?

Als ik onbeschoft wil zijn op internet, is er niets wat me
Citaat:
tegenhoud.
Als het goed is je eigen fatsoen!
Oud 26-03-2005, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 26-03-2005 @ 17:48 :
"De definitie van het Categorisch Imperatief luidt immers dat bij alles wat je doet je je af moet vragen of je kunt willen dat iedereen dat in jouw geval zou willen."
bron

Hele smalle definitie, maar it'll do.
Kun je beter een boek over Kant lezen als je dat wilt weten

Anyway ik zie niet in waarom dit een serieus topic is.
Oud 26-03-2005, 17:33
Verwijderd
hhendrikxx, ik denk dat je wel goede bedoelingen hebt, maar het is Internet maar.

Daar valt weinig tot niets aan te doen.
Oud 26-03-2005, 17:35
Verwijderd
Het is bekend dat er in een samenleving een hoop gefrustreerde mafkezen rondlopen. Per groep valt dat misschien nog wel mee maar tel eens alle radicale moslims, alle extreemrechtse Lonsdalers, alle neoconservatieve mafketels, alle extreemlinkse Che-worshippers en ex-RAF-leden et cetera bij elkaar op, dan heb je een behoorlijk groot en bont gezelschap.

Geef die mensen allemaal hun persoonlijke zeepkistje en zie wat er gebeurt. Dat is internet.
Oud 26-03-2005, 17:36
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-03-2005 @ 18:31 :
Kun je beter een boek over Kant lezen als je dat wilt weten
Weet ik, maar het was een tijdje geleden en dit was het beste wat ik in 5 sec kon vinden.
Oud 26-03-2005, 17:38
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-03-2005 @ 18:24 :
De autonome mens mag alles?
De autonome mens mag iig meer van mij dan van jou. Laat ze toch

Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-03-2005 @ 18:24 :
Als het goed is je eigen fatsoen!
Juist en daarom doe ik dat dus niet. Onder fatsoen versta ik trouwens ook: niet klikken als dat onzinnig is.
Oud 26-03-2005, 17:39
Verwijderd
Het enige dat je er aan kunt doen is eugenetica toepassen op het genetisch afval in de samenleving. Echter, de nazi's hebben al bewezen dat dat niet werkt. Dus ga maar huilen in een hoekje, ofzo.
Oud 26-03-2005, 17:41
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik herhaal wat ik eerder heb gezegd:

Ik weet niet, maar iedere keer als jij post heb ik het gevoel dat ik een schoolmeester of Amerikaanse dril-sergeant voor me heb.

Met je 'geschreeuw' in hoofdletters en je 'wij kunnen...', 'wij moeten...', 'wij zullen...'

Dat bepaal ik zélf wel, ja!

Meneer 'als-iedereen-op-dit-forum-doet-wat-ik-zeg-komt-er-vanzelf-wereldvrede' .
Oud 26-03-2005, 17:42
meisje
meisje is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-03-2005 @ 18:41 :
Ik herhaal wat ik eerder heb gezegd:

Ik weet niet, maar iedere keer als jij post heb ik het gevoel dat ik een schoolmeester of Amerikaanse dril-sergeant voor me heb.

Met je 'geschreeuw' in hoofdletters en je 'wij kunnen...', 'wij moeten...', 'wij zullen...'

Dat bepaal ik zélf wel, ja!

Meneer 'als-iedereen-op-dit-forum-doet-wat-ik-zeg-komt-er-vanzelf-wereldvrede' .
Je bent tegen wereldvrede?!
Oud 26-03-2005, 17:43
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Het veelvuldig onnodige gebruik van bold en italic teksten (plus het feit dat hij het brengt als een pamflet) is op zijn minst inderdaad irritant te noemen.
Oud 26-03-2005, 17:49
Hydrogen
Hydrogen is offline
Deze topic gaat echt nergens over! Zucht.... Nog een nutteloze post van mij.

Slotje zou wel mooi zijn.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Oud 26-03-2005, 17:50
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
meisje schreef op 26-03-2005 @ 18:42 :
Je bent tegen wereldvrede?!
Ja, ik wil van m'n hippie-imago af.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.