Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2006, 16:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nummer 15 alweer

De vorige is hier te vinden

Kijk voor je iets post ook eens op www.pilvergeten.nl
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-04-2006, 18:34
mleentjuh
mleentjuh is offline
bedankt voor je antwoord!

Maar kan het zijn dat je dan nog 3 dagen na de tijd, dat je de pil
weer inneemt, ongesteld bent?
ik ga namelijk as vrijdag een weekendje weg en tjah als ik 1 dag ongesteld ofzo ben, vind ik natuurlijk niet zo heel erg.. maar zou t wel heel jammer vinden als ik dat hele weekend het nog ben..

maar er is dus geen regel dat vanaf de dag dat je ongesteld werd, je perse 5/6 dagen ongesteld bent.. terwijl je op dat moment wel de pil slikt?
__________________
lijp hé?
Oud 04-04-2006, 19:07
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Nee, dat soort regels zijn er niet.. Het is gewoon bij iedereen anders.
__________________
Keep on rockin'
Oud 05-04-2006, 15:23
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Hoi lieve mensen.

Mijn vriendin is twee dagen te lang doorgegaan met het slikken van de pil alvorens aan de stopweek te beginnen. Waarschijnlijk is dit geen probleem, maar het zou fijn zijn als jullie dit konden bevestigen . Dan hoef ik vanavond geen nachtmerries te hebben over koters die aan mijn been hangen.

Dus concreet: Is het erg als je de pil 23 dagen slikt, ipv 21?

Alvast bedankt.
__________________
█████████████████████99%
Oud 05-04-2006, 15:29
Verwijderd
Nee Als ze er maar op let dat de stopweek niet langer dan 7 dagen duurt en ze de volgende pilperiode ook weer minstens 21 pillen slikt, en niet twee minder omdat ze die vorige maand al had gehad ofzo.
Oud 05-04-2006, 15:34
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Katje schreef op 05-04-2006 @ 16:29 :
Nee Als ze er maar op let dat de stopweek niet langer dan 7 dagen duurt en ze de volgende pilperiode ook weer minstens 21 pillen slikt, en niet twee minder omdat ze die vorige maand al had gehad ofzo.
Uiteraard. Dank je wel
__________________
█████████████████████99%
Oud 05-04-2006, 17:28
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Katje for presidant
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 05-04-2006, 19:33
GrizzlyKeyboard
Avatar van GrizzlyKeyboard
GrizzlyKeyboard is offline
hoi,
Ik heb nu mijn stopweek, maar ik ben niet ongesteld. Dit vind ik heel vreemd. Ik heb altijd braaf mijn pil op tijd ingenomen en de laatste keer dat ik seks had was de eerste dag van mijn vorige stopweek, dus zwanger kan ik toch niet zijn..?
Ik ben al 5 dagen te laat en zou graag van iemand willen weten hoe dat kan..

greetz,
Grizzly
__________________
No text here.
Oud 06-04-2006, 10:19
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
als je van de pil over wilt stappen op de nuvaring, zou je dan een afspraak moeten maken bij de huisarts, of kan je gewoon bellen voor een recept? ik ben er aan het denken om toch over te stappen, heeft volgens mij alleen maar voordelen tov de pil. een vraag over de nuvaring: als je na 3 weken een ringvrije periode neemt, ben je dan ook beschermt, net zoals bij de pil?
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...

Laatst gewijzigd op 06-04-2006 om 20:58.
Oud 07-04-2006, 09:18
mar87
mar87 is offline
Ik heb een vaag probleempje, misschien is het ook wel helemaal niets bijzonders maar in ieder geval:

Ik slik inmiddels bijna 2 jaar de pil. De Diane-35.
Nooit ergens last van gehad maar nu ben ik opeens ongesteld geworden terwijl ik nu aan het begin van de 3e week slikken zit.
'n poosje geleden had ik dat ook al alleen toen was het bijna aan het eind van de strip en was het ook te verwaarlozen zo weinig het was.
Ik heb de laatste keren niet doorgeslikt...dus daar kan het ook niet aan liggen.

mijn vraag is dus: is het normaal dat ik zomaar midden in een strip ongesteld wordt zonder de laatste maanden doorgeslikt te hebben of iets dergelijks??

Alvast Bedankt!!
Oud 07-04-2006, 09:23
saartje19
saartje19 is offline
Citaat:
mar87 schreef op 07-04-2006 @ 10:18 :
Ik heb een vaag probleempje, misschien is het ook wel helemaal niets bijzonders maar in ieder geval:

Ik slik inmiddels bijna 2 jaar de pil. De Diane-35.
Nooit ergens last van gehad maar nu ben ik opeens ongesteld geworden terwijl ik nu aan het begin van de 3e week slikken zit.
'n poosje geleden had ik dat ook al alleen toen was het bijna aan het eind van de strip en was het ook te verwaarlozen zo weinig het was.
Ik heb de laatste keren niet doorgeslikt...dus daar kan het ook niet aan liggen.

mijn vraag is dus: is het normaal dat ik zomaar midden in een strip ongesteld wordt zonder de laatste maanden doorgeslikt te hebben of iets dergelijks??

Alvast Bedankt!!
Dat kan inderdaad wel eens gebeuren, maar ik zou toch ff naar je dokter gaan, want de Diane-35 is echt niet goed voor je. Deze pil mag je max. een half jaar slikken en is eigenlijk alleen bedoelt voor meisjes/vrouwen die heel erg veel last hebben van acne enzo. Er is hier laatst nog iets van op het nieuws geweest!
__________________
hoy te prometo amor eterno, ser para siempre tuyo en el bien y en el mal
Oud 07-04-2006, 09:42
mar87
mar87 is offline
Citaat:
saartje19 schreef op 07-04-2006 @ 10:23 :
Dat kan inderdaad wel eens gebeuren, maar ik zou toch ff naar je dokter gaan, want de Diane-35 is echt niet goed voor je. Deze pil mag je max. een half jaar slikken en is eigenlijk alleen bedoelt voor meisjes/vrouwen die heel erg veel last hebben van acne enzo. Er is hier laatst nog iets van op het nieuws geweest!
Ja misschien is het wel eens verstandig om over te stappen op een 'gewone' pil maar moet ik daarvoor dan ook weer opnieuw naar de huisarts of kan ik het telefonisch doorgeven dat ik wat anders wil??

En verder maak ik me er dan ook maar niet druk over dat ik zomaar ongesteld wordt..

in ieder geval bedankt!
Oud 07-04-2006, 09:43
Verwijderd
Ik had even een vraagje en hoop dat iemand die kan beantwoorden en me kan geruststellen.

Ik slik al ruim 3 jaar de pil (Modicon)
Mijn ongesteldheid begint meestal op vrijdag of zaterdag en stopt dan op dinsdag/woensdag weer (met soms een paar laatste drupjes op donderdag)
Nu is het echter zo dat mijn ongesteldheid op vrijdag is begonnen en nu (vrijdag) nog niet is gestopt. Ik verlies niet veel bloed meer, maar ik maak me toch wel een beetje zorgen. In de afgelopen 3 jaar heb ik dit nog nooit gehad, zelfs niet als ik de pil eens een keertje doorslikte.
Ik heb de afgelopen tijd de pil niet doorgeslikt, dus daar kan het niet aan liggen.
Wel heb ik de laatste dagen meer last van hoofdpijn, maar of dat hier iets mee te maken heeft...

Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? Is dit normaal? Moet ik me zorgen maken, of kan ik gewoon rustig ademhalen en is er niets aan het handje?
Oud 07-04-2006, 09:44
saartje19
saartje19 is offline
Ik denk dat je dat wel ff moet overleggen met je dokter, als je wil overstappen. Maar dat kan dan misschien ook wel telefonisch. ik zou gewoon ff opbellen dan weet je het meteen.
__________________
hoy te prometo amor eterno, ser para siempre tuyo en el bien y en el mal
Oud 07-04-2006, 11:45
Mariekje*
Mariekje* is offline
Oke, eventjes een vraagje.

Ik slik nu sinds een jaar of 3 Microgynon 30, maar omdat deze pil maar negatieve bijwerkingen blijft geven heb ik na 1,5 jaar zeuren mijn huisarts eindelijk zover gekregen mij een andere pil voor te schrijven (Lovette).

Nu heb ik gisternacht mijn laatste pil ingenomen van de microgynon 30, en zit nu dus in mijn stopweek. Nu heeft mijn huisarts gezegd dat ik na mijn stopweek gewoon moet beginnen met Lovette, maar dat ik en vriendlief het de 1e week hoe dan ook even op de double dutch- manier moeten doen ivm een verhoogd risico op zwangerschap.

Nu ligt mij bij dat die nieuwe pil gewoon gelijk veilig is, wel eens gehoord van vriendinnen die ook moesten overstappen op iets anders. Niet dat het heel erg veel uitmaakt allemaal, maar misschien weet hier iemand het: Is die pil gelijk veilig of is het toch verstandiger om sowieso de eerste week alles 'extra veilig' te doen?

Bvd, Kelz
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 07-04-2006, 12:42
Mara
Mara is offline
Mijn dokter zei dat ie gewoon veilig was.
Oud 07-04-2006, 12:44
Verwijderd
volgens de bijsluiter van microgynon moet je bij overstappen vanaf een andere pil op microgynon óf geen stopweek houden en dan is-ie meteen veilig, óf wel een stopweek houden en dan is-ie na 7 dagen veilig. Dat is denk ik omdat verschillende pillen verschillende oestrogeenvervangers bevatten.
Oud 07-04-2006, 12:53
Mara
Mara is offline
Hmm, ja, detail: De dokter zei bij mij ook 'als je begint op de dag van je menstruatie' net als wanneer je voor 't 'eerst' begint.
Oud 07-04-2006, 13:34
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
saartje19 schreef op 07-04-2006 @ 10:23 :
Dat kan inderdaad wel eens gebeuren, maar ik zou toch ff naar je dokter gaan, want de Diane-35 is echt niet goed voor je. Deze pil mag je max. een half jaar slikken en is eigenlijk alleen bedoelt voor meisjes/vrouwen die heel erg veel last hebben van acne enzo. Er is hier laatst nog iets van op het nieuws geweest!
Dit is echt nogal overdreven...In eerste instantie is de Diane-35 wel bedoeld voor meisjes met acne, maar het is natuurlijk ook gewoon een anticonceptie-pil. En waar haal je de info vandaan dat je deze pil max. een half jaar mag slikken? Dat heb ik nog nooit gehoord...Wat betreft de nieuwsberichten: er werd gezegd dat het tromboserisico van deze pil 4 x zo hoog was in vergelijking met een andere pil, maar dat risico is in eerste instantie al dusdanig klein dat het niet bijster veel verschilt.
__________________
As if!
Oud 07-04-2006, 14:11
mar87
mar87 is offline
Citaat:
saartje19 schreef op 07-04-2006 @ 10:44 :
Ik denk dat je dat wel ff moet overleggen met je dokter, als je wil overstappen. Maar dat kan dan misschien ook wel telefonisch. ik zou gewoon ff opbellen dan weet je het meteen.
Ik heb inmiddels de dokter opgebeld.
Het doosje pillen was toch bijna leeg en ik had ook geen recepten meer liggen.
Dus ik heb gevraagd of het misschien beter was om over te gaan op een andere 'gewone' pil in plaats van de Diane-35. Ze vond het in eerste instantie niet nodig en ik moest van haar (assistente) een afspraak maken. Maar omdat ik dat liever niet wou heeft ze even met de dokter zelf overlegd en van hem mocht ik gewoon overgaan op een andere pil.
Dat werd dan de Microgynon 30, de meest gangbare pil volgens haar.

Ik denk dat de Diane-35 op zich niet zo erg is om heel lang te slikken. maar voglens mij is hij wel een stukkie zwaarder dan de andere soorten pillen en omdat ik toch geen last meer van acné heb is het verder ook niet echt meer nodig.
Oud 07-04-2006, 14:20
saartje19
saartje19 is offline
Ja die is idd een stuk zwaarder. Die pillen zijn in eerste instantie namelijk tegen acne en enkele van die stoffen zorgen ervoor dat het ook gebruikt kan worden als anticonceptie. Die microgynon, of zoiets is idd de meest gangbare, die heb ik ook gehad, maar ik kon er niet tegen.
__________________
hoy te prometo amor eterno, ser para siempre tuyo en el bien y en el mal
Oud 07-04-2006, 22:13
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Sarah schreef op 07-04-2006 @ 13:44 :
volgens de bijsluiter van microgynon moet je bij overstappen vanaf een andere pil op microgynon óf geen stopweek houden en dan is-ie meteen veilig, óf wel een stopweek houden en dan is-ie na 7 dagen veilig. Dat is denk ik omdat verschillende pillen verschillende oestrogeenvervangers bevatten.
Oke dankjewel. Dan speel ik het voor de zekerheid toch maar op safe.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 09-04-2006, 14:43
Lelle_*
Avatar van Lelle_*
Lelle_* is offline
Ik heb een vraagje. Ik kreeg in mijn stopweek een antibiotica kuur voorgeschreven van 7 dagen. De dokter zei toen dat de pil niet veilig was (wist ik al wel) en dat ik ongeveer een maand extra beschermind moest gebruiken. Nou ja, straks is het een maand geleden, maar ik vind het eng om dan weer zonder bescherming te vrijen, want ik weet natuurlijk niet zeker wanneer het wél weer veilig is.
Moet ik even wachten tot ik weer ongesteld ben geworden, kan ik nog beter nog een extra week wachten.. ?

Ik ben er nog al onzeker over, want ik heb dus nog niet eerder dit meegemaakt. Iemand tips?
__________________
Van sommige mensen kun je niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest.
Oud 09-04-2006, 16:57
Jahney
Jahney is offline
Haai,

Ik had een vraagje

is je pil ook nog gewoon veilig als je hem een weekje doorslik?
__________________
With Love ~
Oud 09-04-2006, 18:03
Lelle_*
Avatar van Lelle_*
Lelle_* is offline
Citaat:
Jahney schreef op 09-04-2006 @ 17:57 :
Haai,

Ik had een vraagje

is je pil ook nog gewoon veilig als je hem een weekje doorslik?
Ja hoor, dan ben je gewoon nog veilig. Ook als je daarna toch een stopweek inlast, ben je gewoon veilig.
__________________
Van sommige mensen kun je niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest.
Oud 09-04-2006, 18:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Lelle_* schreef op 09-04-2006 @ 15:43 :
Ik heb een vraagje. Ik kreeg in mijn stopweek een antibiotica kuur voorgeschreven van 7 dagen. De dokter zei toen dat de pil niet veilig was (wist ik al wel) en dat ik ongeveer een maand extra beschermind moest gebruiken. Nou ja, straks is het een maand geleden, maar ik vind het eng om dan weer zonder bescherming te vrijen, want ik weet natuurlijk niet zeker wanneer het wél weer veilig is.
Moet ik even wachten tot ik weer ongesteld ben geworden, kan ik nog beter nog een extra week wachten.. ?

Ik ben er nog al onzeker over, want ik heb dus nog niet eerder dit meegemaakt. Iemand tips?
Je hebt dus in je stopweek antibiotica geslikt en daarna een hele strip? Daarna houd je weer een stopweek en die strip daarna ben je denk ik wel weer veilig, dan heb je een strip helemaal geslikt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 09-04-2006, 21:36
create
Avatar van create
create is offline
Als je met de nuvaring begint (als vervanging van de pil) na je stopweek, dus op dezelfde dag dat je normaal de pil weer zou slikken, staat op de site aangegeven dat je al gelijk beschermd zou zijn.
Als je met de nuvaring begint en daarvoor nog geen hormonaal voorbehoedmiddel gebruikt hebt moet je zeven dagen wachten tot je veilig bent.

Maar stel dat je na je stop week eerst nog een week de pil zou nemen en daarna direct over zou stappen op de nuvaring. Is het dan gelijk veilig?
Oud 10-04-2006, 08:13
anterx
anterx is offline
Ik slik variant op diane pil (Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol om precis te zijn) Nu staat er op de bijsluiter dat deze pil vaak depressieve gedachten heeft als bijwerking. Hier ben ik wel van geschrokken. Weten jullie of ik hier echt bang voor hoef te zijn? Heeft iemand misschien ervaringen hiermee? En ik snap niet goed hoe die pil die depressieve gedachten kan veroorzaken. Kan iemand mij dat misschien uitleggen?

Alvast bedankt.
Oud 10-04-2006, 09:37
saartje19
saartje19 is offline
Citaat:
anterx schreef op 10-04-2006 @ 09:13 :
Ik slik variant op diane pil (Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol om precis te zijn) Nu staat er op de bijsluiter dat deze pil vaak depressieve gedachten heeft als bijwerking. Hier ben ik wel van geschrokken. Weten jullie of ik hier echt bang voor hoef te zijn? Heeft iemand misschien ervaringen hiermee? En ik snap niet goed hoe die pil die depressieve gedachten kan veroorzaken. Kan iemand mij dat misschien uitleggen?

Alvast bedankt.
Die depressieve gedachte kunnen door de hormonen komen, maar volgens mij komt dit wel bij meer pillen voor. Ik zou de pil dan gewoon slikken en zodra je je down gaat voelen de dokter opbellen en een andere pil vragen. Je kan natuurlijk ook nu al vragen of je mag overstappen als je wil
__________________
hoy te prometo amor eterno, ser para siempre tuyo en el bien y en el mal
Oud 10-04-2006, 19:09
Verwijderd
hoi, ik ben sinds 2 weken geleden op donderdag weer aan de pil. Maar nu ging ik het afgelopen weekend naar mijn ouders en in mijn haast was ik natuurlijk dat kleine stripje met die krengen vergeten. Nu heb ik zaterdag en zondag pas vanmorgen ingenomen, samen met mijn pil van vandaag. Denken jullie dat het nog steeds veilig is?

bedankt.
Oud 10-04-2006, 19:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Jadis schreef op 10-04-2006 @ 20:09 :
hoi, ik ben sinds 2 weken geleden op donderdag weer aan de pil. Maar nu ging ik het afgelopen weekend naar mijn ouders en in mijn haast was ik natuurlijk dat kleine stripje met die krengen vergeten. Nu heb ik zaterdag en zondag pas vanmorgen ingenomen, samen met mijn pil van vandaag. Denken jullie dat het nog steeds veilig is?

bedankt.
Als je meer dan een pil in een strip bent vergeten ben je sowieso niet meer veilig.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 10-04-2006, 20:02
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
anterx schreef op 10-04-2006 @ 09:13 :
Ik slik variant op diane pil (Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol om precis te zijn) Nu staat er op de bijsluiter dat deze pil vaak depressieve gedachten heeft als bijwerking. Hier ben ik wel van geschrokken. Weten jullie of ik hier echt bang voor hoef te zijn? Heeft iemand misschien ervaringen hiermee? En ik snap niet goed hoe die pil die depressieve gedachten kan veroorzaken. Kan iemand mij dat misschien uitleggen?

Alvast bedankt.
Zover ik weet hebben alle anticonceptie pillen wel de mogelijke bijwerking neerslachtigheid.
Sja, ze moeten nu eenmaal alle bijwerkingen verplicht in een dergelijk ebijsluiter vermelden. Als je kijkt naar de trombose, embolie, migraine et cetera vermeldingen


Gewoon proberen zou ik zeggen, je kunt op den duur nog altijd overstappen op een andere pil.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 11-04-2006, 15:27
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 10-04-2006 @ 21:02 :
Zover ik weet hebben alle anticonceptie pillen wel de mogelijke bijwerking neerslachtigheid.
Is ook niet zo gek, gezien het hormonen zijn.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 13-04-2006, 10:57
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
ekki schreef op 11-04-2006 @ 16:27 :
Is ook niet zo gek, gezien het hormonen zijn.
Inderdaad
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 14-04-2006, 10:52
hola
hola is offline
Ik weet hoe het zit met de pil vergeten en de 12-uur-regeling.
Nu is het bij mij nu het geval dat ik de pil nooit op het zelfde tijdstip neem. Ik houd de schommeling wel tussen de 2 uur.

Nu is het zo dat ik de pil ben vergeten, de morgen erna heb ingenomen, maar de nacht ervoor wel sex heb gehad.
Mijn vraag is eigelijk: Hoe nauw moet je de 12 uur nemen? Ik neem aan dat het niet op de minuut af wel of niet veilig is.

Laten we voor de duidelijkheid zeggen dat ik hem altijd slik tussen 8 en 10 savonds, en hem nu om half 10 sochtends heb genomen.
__________________
8-)
Oud 14-04-2006, 11:12
Verwijderd
Nee, dat komt niet op de minuut, maar het is een glijdende schaal; elke minuut dat je meer dan een uur of vier te laat bent wordt het net iets minder veilig, en deze afname gaat steeds sneller; de grens hebben ze op 12 uur gezet omdat je toch érgens een grens moet zetten.
Maar je kunt ook aanhouden dat er tussen 2 pillen maximaal 36 uur mag dus als je de pil vóór de pil die te laat was, om 8 uur hebt genomen, is het risico groter dan wanneer je die om 9 uur hebt genomen, en verwaarloosbaar als je 'm om 10 uur hebt genomen (want dan zit je nog binnen de '12 uur te laat').
Oud 14-04-2006, 12:41
hola
hola is offline
@sarah: Heel erg bedankt voor je reactie. Ik was meer dan 36 uur te laat ( half uur later gok ik), dus ik haal straks voor de zekerheid maar een MAP.
__________________
8-)
Oud 17-04-2006, 10:04
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
zit er in sterrenmix-thee sint-janskruid? ik kan op internet niks vinden, maar vraag het even voor de zekerheid.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 17-04-2006, 11:30
Verwijderd
Citaat:
JJ13 schreef op 17-04-2006 @ 11:04 :
zit er in sterrenmix-thee sint-janskruid? ik kan op internet niks vinden, maar vraag het even voor de zekerheid.
http://www.delta.tudelft.nl/archief/j33/n30/3768 dit gaat over die giftige sterremix, maar er staan ook ingredienten in.
http://www.trekpleister.com/eigenmer...&productid=436
dit is de thee van de trekpleister. Ik weet niet welke jij gebruikt, maar je kan nog even verder zoeken op google met sterrenmix + iingredienten. Ik kreeg in ieder geval veel pagina's erover.
Oud 17-04-2006, 18:11
saartje19
saartje19 is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 17-04-2006 @ 11:04 :
zit er in sterrenmix-thee sint-janskruid? ik kan op internet niks vinden, maar vraag het even voor de zekerheid.
Ik zou het niet weten, maar heb je dit niet bij de verkeerde topic geplaats?
__________________
hoy te prometo amor eterno, ser para siempre tuyo en el bien y en el mal
Oud 17-04-2006, 18:36
Verwijderd
Citaat:
saartje19 schreef op 17-04-2006 @ 19:11 :
Ik zou het niet weten, maar heb je dit niet bij de verkeerde topic geplaats?
sint-janskruid maakt dat de pil minder goed werkt, ik neem aan dat dat de gedachte was achter het hier plaatsen van die vraag

Maar het lijkt me niet, dat zou dan toch wel op de verpakking moeten staan?
Oud 17-04-2006, 21:01
loeserr
Avatar van loeserr
loeserr is offline
ik was er net heilig van overtuigd dat ik vanochtend was vergeten mijn pil te nemen. Dus ik keek op het pakje en ja hoor (ik in de gedachte dat het dinsdag was) die zat er nog in dus ik heb hem net geslikt. Het is week 3 dus ik had al opgezocht in de bijsluiter, hij is veilig als je hem doorslikt. Zelfs als het langer dan 12 uur is geleden dat je hem had moeten slikken

Maar
nou heb ik hem dus 12 uur te vroeg geslikt, hoe zit het dan? kan ik morgen veilig vrijen en wanneer moet ik mijn volgende pil nemen
__________________
diamonds are forever
Oud 18-04-2006, 06:01
Verwijderd
Als je hem 's ochtends slikt, gewoon vanochtend weer. Je hebt nu per ongeluk een extra pil geslikt, dat maakt niet uit voor de veiligheid. Zorg wel dat je aan het eind van de pilstrip nog 1 pil uit een reservestrip slikt, zodat je wel 21 'pildagen' hebt gehad.
Oud 18-04-2006, 10:05
loeserr
Avatar van loeserr
loeserr is offline
maar die heb ik niet want ik heb pas 3 maanden "op proef" en dit is pas de eerste maand en ik heb microgynon en ik heb gewoon 3* 21 pillen
__________________
diamonds are forever
Oud 18-04-2006, 10:33
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
In week drie maakt het niet uit als je een pil minder slikt, dus kun je gewoon deze strip afmaken op je normale tijdstip, en dan een stopweek houden als je klaar bent. Je hebt dan dus 20 dagen de pil geslikt. Daarna begin je weer na een week stopweek (denk eraan dat je een dag minder hebt, dus onthou welke dag je de laatste slikte, en niet welke dag er op je strip stond (want dat verschuift nu dus)).
__________________
Keep on rockin'
Oud 18-04-2006, 10:37
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
even over mn sterrenmix vraag: ik vroeg het idd ivm met verminderde werking van de pil. Ik bedoelde ook sterrenmunt, ipv sterremix. Ik kan er niks over vinden (dat er sint-janskruid inzit) en zal dus ook wel niet zo zijn. Kan de pil wel gewoon samen met bv. paracetamol?
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 18-04-2006, 10:48
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 18-04-2006 @ 11:37 :
even over mn sterrenmix vraag: ik vroeg het idd ivm met verminderde werking van de pil. Ik bedoelde ook sterrenmunt, ipv sterremix. Ik kan er niks over vinden (dat er sint-janskruid inzit) en zal dus ook wel niet zo zijn. Kan de pil wel gewoon samen met bv. paracetamol?
Uiteraard kan de pil gewoon samen met paracetamol en andere pijnstillers/aspirines.
__________________
Keep on rockin'
Oud 18-04-2006, 20:24
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Hey,

Volgens mij ben ik heel verkeerd bezig geweest met de pil....

Ik weet niet alle details meer maar ik heb op 2 en 9 april sex gehad en in die strip die ik daarvoor slikte ben ik 2 pillen vergeten. Wel ongesteld geworden. In de strip die ik nu slik ben ik ook weer 2 vergeten. En ik zit nu in de laatste week.
Maar ik maak me een beetje zorgen over die vorige strip dus, want als ik op www.pilvergeten.nl kijk zie ik dat ik contact op moet nemen met de huisarts als ik 2 of meer pillen ben vergeten.
En ik weet dus niet zeker of de pil alweer veilig was toen...
kan iemand me hier mee helpen?
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 18-04-2006, 20:32
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
x-ViXeN-x schreef op 18-04-2006 @ 21:24 :
Hey,

Volgens mij ben ik heel verkeerd bezig geweest met de pil....

Ik weet niet alle details meer maar ik heb op 2 en 9 april sex gehad en in die strip die ik daarvoor slikte ben ik 2 pillen vergeten. Wel ongesteld geworden. In de strip die ik nu slik ben ik ook weer 2 vergeten. En ik zit nu in de laatste week.
Maar ik maak me een beetje zorgen over die vorige strip dus, want als ik op www.pilvergeten.nl kijk zie ik dat ik contact op moet nemen met de huisarts als ik 2 of meer pillen ben vergeten.
En ik weet dus niet zeker of de pil alweer veilig was toen...
kan iemand me hier mee helpen?
In welke week ben je ze vergeten? En niet binnen 12 uur ingenomen?

Als je de pil slikt wordt ze sowieso niet ongesteld maar heb je een onttrekkingsbloeding na +/- 24 dagen.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 18-04-2006, 21:25
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Als je wel ongesteld bent geworden, kun je er vanuit gaan dat er niks is gebeurt tijdens de vorige strip (oftewel, dat je niet zwanger bent geworden).

Of was die seks in de stopweek of in je nieuwe strip?

Dat je nu weer twee pillen bent vergeten is natuurlijk niet zo slim, probeer echt een methode te verzinnen waardoor jij je pillen niet meer vergeet!! Bijvoorbeeld een voor jou makkelijk tijdstip, het alarm van je telefoon of horloge zetten, ze naast je tandenborstel leggen of wat dan ook.

Heb je nu ook seks gehad in de week voor- of nadat je de pillen vergeten bent? Dan is er namelijk weer een kans dat je zwanger bent.

Twee pillen vergeten betekent altijd dat je strip onveilig is!!
__________________
Keep on rockin'
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Zwanger???
sweetgirl00
20 12-04-2006 17:05
Lichaam & Gezondheid Dringende vraag
Sexiejjj!!
2 02-01-2005 15:00
Lichaam & Gezondheid problemen
xeen
36 19-11-2004 10:14
Seksualiteit Sex in stopweek
Kleintjeyakult
29 03-08-2003 00:16
Liefde & Relatie GROOT meningsverschil..
theekopje
54 17-07-2003 17:48
Lichaam & Gezondheid pil 2 x achter elkaar vergeten
lake bodom
8 16-06-2003 13:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:25.