Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2016, 18:15
Vanallesboy
Vanallesboy is offline
Ik heb al een tijdje een idee om een game te maken, en ik heb t idee al tegen een paar vrienden verteld, ze zeggen dat als het lukt het een hype zal worden. Maar nu heb ik een probleem. Ik weet bij god niet hoe ik moet programmeren, weet iemand waar ik zo'n cursusje kan vinden, het liefst gratis. En welke software heb ik nodig unity fzo (het moet een 3d game worden, de graphics kan ik zelf maken, met blender), waar kan ik op programmeren, het moet een online game worden, soort world of tanks, maar dan anders. Maar t moet klein beginnen, zodat ik steeds verder kan uitbouwen met mijn game.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2016, 20:54
Skyle
Skyle is offline
http://www.makeuseof.com/tag/five-fr...our-own-games/
Misschien heb je hier wat aan. Ik heb programmeren ook een tijdje geprobeerd, maar een game maken is niet iets wat je in een week tijd doet. Misschien kun je beter eerst wat oefenen met kleinere projecten?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2016, 12:08
Vanallesboy
Vanallesboy is offline
Weet iemand ook nog een programmeer cursis, liefst gratis.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2016, 13:48
rensend
rensend is offline
Mij broer heb leeren programmeere met een les boek erover
Met citaat reageren
Oud 19-09-2016, 12:32
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Goed programeren leer je niet van gratis cursusje. Is hele opleiding van paar jaar
Met citaat reageren
Oud 19-09-2016, 13:01
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
In welke taal wil je gaan programmeren?

Sommige universiteiten hebben collegemateriaal van hun Informatica-studies gewoon online staan. Daar kan je best eens naar kijken. Die vakken beginnen gewoon bij de basis.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 19-09-2016, 14:03
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Kunnen programmeren is zeker handig (en op een gegeven moment ook een must), maar je kan tegenwoordig al een heel eind komen met bepaalde pakketten. Unreal, Unity; ze hebben allemaal genoeg tutorials om je in te verdiepen. Ze gebruiken ook vaak hun eigen vorm van scripting; maar ik geloof dat dat heel erg op javascript lijkt (of misschien zelfs gewoon javascript is).

Ik zou zelf heel, heel, heeeeeeel klein beginnen. Probeer eens een simpel 2D spelletje te bedenken en te maken met bijvoorbeeld Gamemaker. Iets in 3D is al snel vele malen complexer; en je zal zien dat een simpel 2D spelletje maken al een behoorlijke uitdaging is.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wat te doen in 1 maand?
Jason2
20 04-01-2011 16:24
Werk, Geld & Recht Op kamers, hoe te financieren?
jitsketje
114 16-12-2007 19:28
Liefde & Relatie Vriendin is gevoel kwijt, wat te doen
FW
29 30-11-2007 14:59
Liefde & Relatie Vage situatie (wat te doen?)
useful_idiot
34 12-08-2005 23:00
Liefde & Relatie Ik ga op stage naar Ierland voor 10 maanden. Wat te doen met mijn vriendje?
alanis
54 24-05-2005 23:02
Liefde & Relatie Wat te doen bij ... ?
Pixxa
16 11-07-2004 22:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.