Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2016, 15:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Al sinds ik hier woon merk ik dat de Wi-Fi hier in huis niet geweldig is. In de woonkamer en keuken heb ik vaak prima internetsnelheid, maar boven is het bijna onmogelijk om bijvoorbeeld te Skypen.

Ik heb een glasvezelaansluiting, die direct naar mijn FRITZ!Box gaat, die in een inbouwkastje staat. Vanaf de FRITZ!Box heb ik een kabel naar de desktop, die overigens prima internetsnelheden bereikt. 147,70Mbps down en 143,46Mbps down, dus aan de glasvezel aansluiting ligt het niet.

Ik zou graag boven ook fatsoenlijk internet hebben maar weet zelf niet exact hoe ik dat het beste kan realiseren.
Indien nodig zou er volgens mij wel een UTP kabel van beneden naar boven kunnen door het inbouwkastje (langs de verwarmingsbuizen omhoog - al weet ik niet of dat zo'n goed idee is).

Advies is welkom!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2016, 17:46
Verwijderd
Koop een Apple router. Airport Extreme. Zet naast computer. Zet in bridged mode en plug kabel in. Done.

Of je kan een kabel naar boven trekken. Maar een Airport Extreme heeft bij mij alle wifigezeik opgelost. Ik zou liever Ubiquity-meuk installeren maar ik zit niet zo te wachten op PoE en cloud based management.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2016, 18:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Helpt het niet om je router ergens anders neer te zetten of kan dat niet? Of in jouw geval die Fritzbox?

Mijn vriend heeft een soortgelijk probleem bij zijn ouders laatst opgelost. Als ie thuis is, zal ik vragen hoe hij dat gedaan heeft.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-09-2016, 18:57
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Helpt het niet om je router ergens anders neer te zetten of kan dat niet? Of in jouw geval die Fritzbox?

Mijn vriend heeft een soortgelijk probleem bij zijn ouders laatst opgelost. Als ie thuis is, zal ik vragen hoe hij dat gedaan heeft.
Als ik de kabel naar boven trek en daar de FRITZ!Box plaats heb ik waarschijnlijk beneden slecht internet

Graag
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-09-2016, 19:55
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Voor ca. € 20 koop je bij Action of Bol.com een WiFi repeater.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 13-09-2016, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Voor ca. € 20 koop je bij Action of Bol.com een WiFi repeater.
Waarmee je de fouten ook gaat versterken
Met citaat reageren
Oud 13-09-2016, 21:37
Verwijderd
Wij hadden dit ook, opgelost door een wifikabel aan te sluiten op dit apparaat: weet niet of het de zelfde is maar ik bedoel het niet als reclame:

https://azerty.nl/0-6073-663449/ubiq...T2YaAnku8P8HAQ
Met citaat reageren
Oud 14-09-2016, 09:18
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Waarmee je de fouten ook gaat versterken
Ja, dit.

Citaat:
Wij hadden dit ook, opgelost door een wifikabel aan te sluiten op dit apparaat: weet niet of het de zelfde is maar ik bedoel het niet als reclame:
Een wifikabel, ja?

// Anyway, trek gewoon een UTP-kabeltje naar boven, prik er een wifi router aan vast (die niet als DHCP-server fungeert) en klaar.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 14-09-2016, 09:33
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Edit: een kabel naar boven trekken gaat waarschijnlijk iets moeilijker worden dan gedacht, want de aannemer heeft alles rondom de verwarmingsbuizen iets te keurig afgewerkt...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-09-2016, 10:34
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Kan je geen gebruik maken van reeds liggende telefoonaansluitingen (naar boven)? Dat je dus daar een UTP-kabel langsop trekt, door de buis heen. Vaak kan dat prima.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 14-09-2016, 10:40
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Kan je geen gebruik maken van reeds liggende telefoonaansluitingen (naar boven)? Dat je dus daar een UTP-kabel langsop trekt, door de buis heen. Vaak kan dat prima.
Ik ben bang dat ik daar door al het nieuwe stucwerk niet meer bij kan.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-09-2016, 11:12
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Nou, als je een wallsocket hebt voor telefonie (dus dat ding waar je de vaste lijn in prikt) én je hebt er een boven is het een kwestie van openschroeven en kijken hoeveel ruimte er in de kunststof buis beschikbaar is.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 14-09-2016, 11:48
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Nou, als je een wallsocket hebt voor telefonie (dus dat ding waar je de vaste lijn in prikt) én je hebt er een boven is het een kwestie van openschroeven en kijken hoeveel ruimte er in de kunststof buis beschikbaar is.
Mijn telefonie gaat tegenwoordig via de glasvezelaansluiting en dan met zo'n draadloze handset naar boven. De oude telefonie-aansluiting is keurig achter nieuw stucwerk verdwenen...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-09-2016, 15:44
Skyle
Skyle is offline
Heb zelf niet veel verstand van dit soort dingen, maar mijn WiFi op mijn kamer was ook heel slecht, opgelost met een devolo
Met citaat reageren
Oud 14-09-2016, 17:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn vriend heeft er een accesspoint bij gezet, op een andere plek in huis.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2016, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Mijn telefonie gaat tegenwoordig via de glasvezelaansluiting en dan met zo'n draadloze handset naar boven. De oude telefonie-aansluiting is keurig achter nieuw stucwerk verdwenen...
Niet eens een afdekdoos erop? Dat is erg onhandig, want de volgende bewoner kan wel eens niet zo blij worden hier van.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2016, 21:15
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Mijn telefonie gaat tegenwoordig via de glasvezelaansluiting en dan met zo'n draadloze handset naar boven. De oude telefonie-aansluiting is keurig achter nieuw stucwerk verdwenen...
OK dan toch maar de pneumatische boorhamer met 300mm boor.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 14-09-2016, 21:49
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Niet eens een afdekdoos erop? Dat is erg onhandig, want de volgende bewoner kan wel eens niet zo blij worden hier van.
Echt compleet onvindbaar geworden ook, niet ideaal inderdaad. Maar goed, er was hier geen aansluiting voor internet en TV op het moment dat we hier gingen klussen, en maximale internetsnelheid die geleverd kon worden als ik geen glasvezel nam was 13Mbps, dus het was voor mij heel logisch om die glasvezel aansluiting te nemen en de oude aansluitingen niet meer te gebruiken. En daarna zijn de muren opnieuw voorzien van stucwerk Alles loopt via glasvezel nu en dat functioneert prima, dus ik zou het ook niemand aanraden terug te gaan naar de oude aansluitingen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-09-2016, 09:40
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ik heb zelf geen goede ervaringen met repeaters. Uiteindelijk gewoon een fatsoenlijke router gekocht; de Ziggo-modem in bridge mode gezet en klaar. Collega van mij heeft overigens wel goede ervaringen met powerline adapters (dus via je stopcontacten); maar dat werkt niet in elk huis even goed.

Laat niet weg dat ik in een ideale wereld alles het liefst bekabeld heb.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 15-09-2016, 20:47
Verwijderd
Misschien koppelen met Bluetooth bij een laptop of computer ofzo
Met citaat reageren
Oud 15-09-2016, 23:03
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Misschien koppelen met Bluetooth bij een laptop of computer ofzo
Misschien moet je geen adviezen geven over dingen waar je geen verstand van hebt
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-09-2016, 01:27
Verwijderd
Citaat:
Misschien moet je geen adviezen geven over dingen waar je geen verstand van hebt
Maakt hem wel gelijk een stuk geschikter als fb.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2016, 10:05
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
oooooooooooooooooooooooooooo, burnnnn.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 26-01-2017, 13:08
Banaankanon
Banaankanon is offline
Heb je al gekeken op welk wifi kanaal de router staat ingesteld?
Misschien wordt de snelheid hoger als je een kanaal kiest dat minder stoort.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2017, 13:03
jiujitsuman
jiujitsuman is offline
Ik ben flink thuis in wifi ed. nadat wij thuis jaren met internetproblemen gekampt hebben.
Het beste is een accesspoint boven neerzetten. Het liefst van hetzelfde merk als je router om de kans op storingen zo klein mogelijk te houden.

Voor de hoogste snelheid is een kabel naar boven het best. Maar je gaf al aan dat dat lastig is.
De beste optie is dan om powerline-adapters te gebruiken (Ff zoeken op coolblue). Een powerline-adapter steek je beneden in het stopcontact in de buurt van je router. Daar steek je een internet kabel in vanuit je router. Boven steek je de andere powerline-adapter in het stopcontact met een internet kabel naar je accesspoint.

Ik heb meerdere mensen geholpen met internet problemen en dit bleek keer op keer de best werkende oplossing. Vooral als je de snelheid goed wil houden. (Met de directe kabel behoud je 100% van je internetsnelheid. Met de powerline-adapters 50%-90%)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2017, 14:28
Verwijderd
Sorry maar uit de tekst "hetzelfde merk" uit de tweede zin blijkt dat je totaal NIET thuis bent in wifi.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2017, 14:37
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik heb inmiddels een directe kabel. Wel zo'n flexibele, want dan kan ik hem zowel boven als beneden gebruiken op de moment dat ik goed internet wil en me even niet druk maak over de snoeren overal. Helaas zeker geen 100% van mijn internetsnelheid. De computer aan de korte kabel haalt gerust 130 of 140Mbps, via de kabel is dat nog steeds maximaal 80MBps, maar het is hoe dan ook een verbetering
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.