Oud 27-02-2017, 08:57
fappelsapman
fappelsapman is offline
Ik ben van plan om met vrienden te gaan samen wonen. Al duurt dit nog zeker 2 jaar lijkt het mij wel handig om te weten wat er allemaal bij komt kijken en wat jullie ervaringen daarbij zijn. Zelf hebben we al wat onderzoek gedaan naar prijzen van huurhuizen we kwamen ongeveer op €200 uit. Mijn belangerijkste vraag is eigenlijk dan toch wel worden huurhuizen aan studenten verhuurt en kan je om een of andere manier nog geld aanvragen omdat je een student bent. Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2017, 09:11
Verwijderd
Niet op de manier die jij wil. Meestal. Heel soms. Ze zijn er steeds minder happig op in ieder geval.

Met drie man in een gemiddeld huis zit je rond de 400 euro per persoon per maand.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2017, 09:21
fappelsapman
fappelsapman is offline
Maar als ik bijvoorbeeld een huis zou vinden voor €1000 die ik dan deel met vier vrienden dan zouden ze dat huis gewoon aan ons verhuren of doen ze dat liever niet omdat we studenten zijn?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2017, 11:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In Rotterdam kan je niet zomaar met meer dan twee niet-verwante personen een huis huren, dan moet je een woonvereniging oprichten en daarmee een huurcontract aangaan. Misschien is dat in andere gemeenten ook.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2017, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Maar als ik bijvoorbeeld een huis zou vinden voor €1000 die ik dan deel met vier vrienden dan zouden ze dat huis gewoon aan ons verhuren of doen ze dat liever niet omdat we studenten zijn?
Ja het kán wel, maar het gebeurt niet zo vaak.

Maar als jij denkt dat een huis waar je €1000,- per maand aan huur aan moet betalen ook dat bedrag kost heb je het echt fout. Als het een woonhuis is wat niet in een complex zit dan heb je nog energiekosten en internet. Dat heb je trouwens in appartementencomplexen ook.
En jullie gaan overal altijd alle lichten en ramen openlaten én vergeten de verwarming uit te zetten. En natuurlijk niet het koffiezetapparaat uitzetten nadat je klaar bent. Even naar de supermarkt? Kan je best de stereo aanzetten of de oven alvast voorverwarmen toch? Dus reken het eerste jaar maar op een flinke stroom- en gasrekening. Minimaal 100,- per persoon.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2017, 13:02
Verwijderd
Citaat:
In Rotterdam kan je niet zomaar met meer dan twee niet-verwante personen een huis huren, dan moet je een woonvereniging oprichten en daarmee een huurcontract aangaan. Misschien is dat in andere gemeenten ook.
Bullshit, je mag in Rotterdam prima met twee onbekenden een huis huren. Hoeveel wil je er hebben?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2017, 13:03
Verwijderd
Wat je bedoelt is; dat mag niet van de woningcorporaties. En dan durf ik te zeggen dat het misschien niet eens een probleem hoeft te zijn in de vrijesectorwoningen van de corporaties.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2017, 13:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Meer dan twee personen. Wij huurden van een particulier.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-03-2017, 10:45
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Je kunt ook anti-kraak gaan wonen. Er zijn sites waar je gegarandeerd voor minimaal >3 maand kunt wonen. Dan woon je vaak goedkoop en zijn ze juist op zoek naar studenten.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2017, 15:18
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Hoi fappelsapman,

Als je wilt weten wat er allemaal bij komt kijken op financieel gebied als je op jezelf gaat wonen, kun je ook eens op deze website kijken: http://scholieren.nibud.nl/18-jaar-e...elf-wonen.html

Succes!
__________________
Meer weten over jongeren & geld? Of een persoonlijke geldvraag? Ga naar twitter.com/nibudscholieren
Met citaat reageren
Oud 02-03-2017, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Gezond eten en drinken kost tussen de € 5,90 en € 6,48 per dag.
Oh Nibud, wat een absurde organisatie zijn jullie toch. Ik kan heel gezond eten voor 20 euro per dag hoor!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Samenwonen met vrienden
Missy
12 24-05-2011 22:34
Liefde & Relatie Ik voel me alleen
Jason2
34 12-01-2011 23:09
Liefde & Relatie Samenwonen
miekmuis
74 14-01-2004 17:17
Liefde & Relatie Seks met vriend (anders dan andere topic)
Shygirl
24 26-02-2003 12:13
Liefde & Relatie Verplicht weggaan met vriend?
HelpMePlease
4 09-11-2002 17:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.