Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2017, 20:42
tom1994
tom1994 is offline
Beste forumleden,

Mijn naam is Tom, ben 23 jaar oud en woon in Groningen. Wat is jullie mening over deze stelling die in het onderwerp vermeldt staat?

Gezien de kosten die je maakt voor het kopen van je studieboeken zou het financieel gezien aantrekkelijk zijn om de kosten (met elkaar te delen).

De bedoeling is dat je dus boeken van elkaar huurt en daar een bedrag voor betaalt.Door middel van een borg kun je als verhuurder wat extra zekerheid krijgen voor het geval dat een boek schade op loopt bij de huur.

Ben benieuwd naar jullie reacties

Studeren is immers al duur genoeg momenteel..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2017, 21:00
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik zie zelf weinig heil in een plan als dit, het kan zomaar gebeuren dat een boek i.v.m. nieuwe drukken maar één of twee jaar meegaat. Voor een verhuurder is dit helemaal niet interessant, omdat de boeken daardoor niet waardevast zijn.
Als je geluk hebt als student kan je na gebruik je boeken doorverkopen, en als je het een beetje goed inschat hoef je ook echt niet al je boeken aan te schaffen. Daarnaast zijn er ook boeken die je in een latere fase van je studie er nog eens bij wil pakken, dan heb ik ze liever zelf in eigendom.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 23-04-2017, 21:23
tom1994
tom1994 is offline
Je moet het meer zien als om boeken gedurende 1/2 jaar te verhuren als particulier. Zo Kun je je aankoop terugverdienen en hebben anderen het voordeel dat ze niets hoeven aan te schaffen.
Stel, je verhuurt ze 10 x per jaar, heb je afhankelijk van de kosten van de huur je boek 3 x terug verdient.
Indien je je boeken koopt heb je hetzelfde probleem met die waardevastheid. Op deze manier elimineer je deze punten.
Hoor graag van je

Laatst gewijzigd op 23-04-2017 om 21:42.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2017, 21:57
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Mijn boeken gebruik ik zelf voor een half jaar waarbij ze soms één of twee jaar later al niet meer gebruikt worden. Ik zou met heel veel geluk het boek 3x kunnen verhuren aan studenten van mijn studie of er in een keer nog een redelijk bedrag voor kunnen krijgen via Marktplaats of een andere verkoopsite. Ik denk dat ik het zelf geen ideaal systeem zou vinden. Liever het boek doorverkopen dan een boek hebben liggen omdat misschien iemand het nog wil huren en meerdere malen gedoe over huurafspraken en transport van het boek. Misschien dat je via een studie vereniging wel een goed systeem zou kunnen opzetten voor (ver)huur van boeken, waarbij zij ook kunnen dienen als aflever en ophaalpunt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 23-04-2017, 22:24
tom1994
tom1994 is offline
Met enkele online features zou je hem zelfs veel meer dan 3x kunnen verhuren. Huurafspraken en transport kunnen ook eenvoudig georganiseerd worden. Via een studievereniging is idd een goede!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2017, 05:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk dat het sterk van het vakgebied afhangt. Bij mijn studie gaan boeken wel lang mee maar je hebt ze wel je hele studie nodig.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2017, 07:49
Verwijderd
Citaat:
Stel, je verhuurt ze 10 x per jaar
Compleet onrealistisch, een boek heb je nodig bij een specifiek vak dat doorgaans een keer per jaar wordt gegeven.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2017, 20:35
tom1994
tom1994 is offline
Hangt gehee van de studie af natuurlijk. Soms heb je ze een blok nodig en de rest van het jaar niet
Met citaat reageren
Oud 25-04-2017, 20:56
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Hangt gehee van de studie af natuurlijk. Soms heb je ze een blok nodig en de rest van het jaar niet
Vaak wordt het vak maar één (maximaal twee) keer per collegejaar gegeven. 10 keer verhuren is dus zeer onrealistisch.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 26-04-2017, 08:04
Verwijderd
Citaat:
Hangt gehee van de studie af natuurlijk. Soms heb je ze een blok nodig en de rest van het jaar niet
Dat klopt, maar aan wie wil je ze verhuren dan? De potentiële huurders hebben dat blok op hetzelfde moment. Dus de rest van het jaar kun je niet verhuren. Bovendien zijn er geen 10 blokken per jaar. Je voorbeeld van 10 keer verhuren per jaar is zoals Elin3 zegt gewoon onzin. Op meer dan één keer per jaar verhuren moet je gewoon niet rekenen. Zo zitten studies niet in elkaar.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2017, 21:17
tom1994
tom1994 is offline
Citaat:
Dat klopt, maar aan wie wil je ze verhuren dan? De potentiële huurders hebben dat blok op hetzelfde moment. Dus de rest van het jaar kun je niet verhuren. Bovendien zijn er geen 10 blokken per jaar. Je voorbeeld van 10 keer verhuren per jaar is zoals Elin3 zegt gewoon onzin. Op meer dan één keer per jaar verhuren moet je gewoon niet rekenen. Zo zitten studies niet in elkaar.
De meeste scholen verschillen qua blokken. Dus ik bedoel dat de ene school bijvoorbeeld een vak later geeft dan de andere school.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2017, 07:42
Verwijderd
Citaat:
De meeste scholen verschillen qua blokken. Dus ik bedoel dat de ene school bijvoorbeeld een vak later geeft dan de andere school.
Je gaat gewoon niet op onze reacties in, waarom zeg je dan dat je benieuwd bent naar onze reacties? Je hoeft ons niet te overtuigen hè, wij willen alleen maar aangeven dat je plan onrealistisch is. Je komt aan met tien keer per jaar een boek verhuren, dat is onrealistisch, en je hebt nog niets gezegd dat dat ontkracht. Er zijn helemaal geen tien blokken per jaar.

Je zit enkel naar je doel toe te redeneren. Prima, maar daar ga ik verder geen tijd meer in steken. Succes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Kun je als student met ...euro rondkomen?
Verwijderd
41 06-03-2013 14:53
Studeren University College #6
Verwijderd
500 13-04-2009 18:32
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap waarom zijn de mensen arm?
TisKicking
118 24-06-2006 13:47
Algemene schoolzaken Bijspijkeren om op niveau VWO te komen!
lottaa
33 26-05-2006 09:42
Werk, Geld & Recht hoeveel stufie krijg jij? en ben je daarmee eens?
rainfairy
89 31-08-2004 16:15
Werk, Geld & Recht Met hoe veel geld op kamers?
Balance
21 19-06-2003 17:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22.