Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2017, 15:43
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Ik ben 14, en ik zou binnenkort best seks willen.
Ik vind mezelf daar natuurlijk nog wel wat te jong voor, dus ik heb me voorgenomen tot ik minimaal 15 of 16 jaar ben. Nu heb ik net even gegoogeld en er blijken heel veel ouders die hun kinderen niet alleen met het condoom seks laten hebben, maar ook met de pil erbij aanraden. Maar dat gaat bij mij dus niet lukken, als mijn ouders er achter komen dat ik seks heb voor mijn 16e dan komt er een heel serieus gesprek (zeiden ze) en aan de pil mag ik ABSOLUUT niet....

Wat is jullie advies?
Is een condoom veilig op zich? Ben ik echt nog te jong? Moet ik iets met mijn ouders bespreken?
PS DIT IS GEEN SEKSOPROEP, WAAROM DENKEN MENSEN DAT?
__________________
Without music, life would be a mistake

Laatst gewijzigd op 01-07-2017 om 20:41. Reden: Verschillende mensen dachten dat dit een seksoproep was :|
Met citaat reageren
Oud 06-06-2017, 15:51
geertje01
geertje01 is offline
Condoomgebruik is goed als hij heel is aleen als je vriendje er een heeft jij niet dat gaat schuren en dan heb je kans dat ze juist kapot gaan (er bestaan namelijk vrouwencondooms)
Met citaat reageren
Oud 06-06-2017, 20:14
Verwijderd
Waarom mag je dan niet aan de pil?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2017, 21:35
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Wat jammer dat jij en je ouders denken dat je een bepaalde leeftijd als puber moet hebben om seks te mogen hebben. Als het met iemand is van rond jouw leeftijd en jullie stemmen allebei in om seks met elkaar te hebben, dan is daar helemaal niks mis mee. Sterker nog: dat is normaal.
Zo te zien heb je je heel goed ingelezen over anticonceptie, wat aangeeft dat je hier op een verstandige manier mee omgaat. Dat telt veel meer dan de leeftijd, vind ik.

Het is natuurlijk het veiligst om dubbelop anticonceptie te gebruiken, dus condoom en hormonale anticonceptie. Maar een condoom (en dus geen vrouwencondoom) is in mijn ogen voldoende veilig, onder de voorwaarde dat je die op de juiste manier gebruikt! Maar ik ga er vanuit dat je die informatie ook wel hebt gevonden, hoe je dat precies doet. Controleer tijdens de seks regelmatig of het condoom nog heel is en spoor je partner aan hier ook goed op te letten. Jullie zijn samen verantwoordelijk.

Ik zou dit persoonlijk niet met mijn ouders bespreken, veel te privé.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2017, 13:20
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Dankjewel!
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 07-06-2017, 14:03
99ThatOneGuy66
Avatar van 99ThatOneGuy66
99ThatOneGuy66 is offline
Zou gwn met condoom, jouw sexleven, moeten je ouders je niet tegenhouden maar juist steunen
Met citaat reageren
Oud 09-06-2017, 19:47
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Oke.
SRS MENSEN STOP MET BERICHTEN NAAR ME STUREN! IK WIL MIJN NAAM NIET GEVEN. IK WIL NIET MET JE SNAPPEN. IK HOEF GEEN SEKS MET JOU EN IK WIL NIET MET JOU ERGENS OVER PRATEN.
EN ALS JE ANTWOORD VERWACHT, ZORG DAN DAT JE PRIVÉBERICHTEN KAN ONTVANGEN JEZUS!
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 10-06-2017, 09:09
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Trescool, zou je alle ongewenste berichten willen rapporteren? Dan kunnen we er wat aan doen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 10-06-2017, 10:55
Darrell
Darrell is offline
Ja, misschien moet je dat niet hier plaatsen maar een admin een berichtje sturen...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2017, 19:59
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Ik vroeg me af hoe seks voelt. Als iemand je vingert en hij gaat alleen op en neer dan voel ik het alleen op en neer gaan bij de opening van mijn vagina. Maar als hij zijn vingers zo buigt dan voel je dat echt van binnen, maar een penis kan dat niet. Dus voelt je dan alleen het op en neer gaan of voelt het weer heel anders omdat een penis groter en langer is?
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 14-06-2017, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Ja, misschien moet je dat niet hier plaatsen maar een admin een berichtje sturen...
Hier plaatsen kan opzich niet zoveel kwaad. Ik ben wel voor publiek namen & shamen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2017, 21:37
Dr4akje
Dr4akje is offline
Trescool, sex is zoveel anders dan een vinger... een penis gaat dieper en afhankelijk van de positie raakt het ook wellicht fijnere plekken. En vingeren opzich zelf is al een kunst, in ieder geval om de juiste 'snaar' te raken.

Wat betreft je probleem, als je toe bent aan sex en een goed gevoel hebt bij de jongen, go for iT... ik sluit mij erbij aan dat een pil vele malen beter bescherm dan een condoom, maar beide het beste is. Ouders die het verbieden zorgen er juist voor dat je het op een onveiligere manier gaat doen... misschien is een gesprek met pa en ma echt niet slecht.

Ouders zijn heel beschermend en willen dat je er goed over nadenkt, sex is geen dingetje, het kan heel fijn zijn, maar als een jongen je 'gebruikt' en aan zichzelf denkt geeft het een nare ervaring...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2017, 22:05
99ThatOneGuy66
Avatar van 99ThatOneGuy66
99ThatOneGuy66 is offline
Maar je ouders hoeven het toch niet te weten? Condoom kopen kan ook iemand anders doen en de pil werkt ook tegen hoofdpijn en helpt de vrouw met andere hormoon dingen. Als je zegt dat je daarvoor de pil wilt en je vriendje condooms laat kopen (of zelf ) dan is er toch nix aan de hand?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2017, 22:33
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
de pil werkt ook tegen hoofdpijn en helpt de vrouw met andere hormoon dingen. Als je zegt dat je daarvoor de pil wilt
Sommige ouders zijn streng tegen de pil, juist omdat het ook een voorbehoedsmiddel is (en vanwege de hormonen in de pil - die soms flinke bijwerkingen kunnen veroorzaken). Die zullen eerder een sterke pijnstiller willen voor hun dochter die heftige menstruatiepijn heeft, dan dat ze hun dochter toestaan de pil te nemen...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-06-2017, 06:06
99ThatOneGuy66
Avatar van 99ThatOneGuy66
99ThatOneGuy66 is offline
Hmm, altijd toch weer jammer.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2017, 08:31
Aardbeimeisje
Aardbeimeisje is offline
Is een ova ring voor jonge meisjes ongeschikt? Lijkt mij ook een goede oplossing.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Wat is seks?
Dekaloog
49 03-08-2016 22:46
Seksualiteit Is het dan werkelijk zo raar om (nog) geen seks te hebben?
Diary of Dreams
67 04-06-2008 00:14
Seksualiteit 5 jaar verkering, circa 1 x per 2 maanden seks.
geen
72 26-11-2007 15:53
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Seks met dieren strafbaar stellen?
Rollo Tomasi
224 09-04-2004 21:04
De Kantine Seks
Korsakoff
35 18-05-2003 18:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.