Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2017, 16:33
~F
~F is offline
hoe strikt zijn HBO opleidingen met toelatingseisen?

ik heb namelijk een opleiding op het oog die naast een havo diploma C&M ook het vak economie vraagt, dit vak heb ik wel gevolgd, maar op 0,1 na net niet gehaald.

dus mijn vraag is eigenlijk, hoe streng hanteren opleidingen zelf hun eisen? kan ik ook toegelaten worden als ik niet aan dit eis voldoe?
het gaat om de opleding MIC, waarvoor ik denk dat je geen economie nodig hebt, zeker het wiskundige gedeelte, het gedeelte wat ik niet kan, zie ik hier niet zo snel in terug.

en ook bij een soortgelijke opleiding waar ik interesse in heb, communicatie, heb ik precies het zelfde probleem, dat heeft wiskunde A als extra vak, naast profiel C&M, (dit vak heb ik zelfs niet eens gevolgd) hoe zijn mijn kansen hier?

en hoe zit het met opleidingen in een totaal andere richting? er was bv. een techniek opleiding die ik wel interessant vond, maar de eisen waren vakken zoals Natuur en scheikunde die ik helemaal niet gevolgd heb. zou ik hier een kans maken? of moet je hier echt het juiste profiel voor hebben?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2017, 06:18
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het verschilt enorm per opleiding, en is deels afhankelijk van hoeveel aanmeldingen ze hebben. Als je het zeker wil weten kun je het beste contact opnemen met de decaan van de school waar je heen wilt. Als je uitlegt waarom je er graag heen wilt willen ze best nog weleens een oogje dichtknijpen; je kunt het altijd proberen!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2017, 22:10
~F
~F is offline
Citaat:
Het verschilt enorm per opleiding, en is deels afhankelijk van hoeveel aanmeldingen ze hebben. Als je het zeker wil weten kun je het beste contact opnemen met de decaan van de school waar je heen wilt. Als je uitlegt waarom je er graag heen wilt willen ze best nog weleens een oogje dichtknijpen; je kunt het altijd proberen!
maar kan ik me gewoon inschrijven ofzo voor 1 mei voor die desbetreffende opleiding, ook als ik niet helemaal aan de eisen voldoe en dan gewoon afwachten tot ze contact met me opnemen voor een gesprek?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2017, 22:14
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Sowieso inschrijven, en als ik jou was zou ik zelf contact opnemen met de decaan. Dan toon je direct initiatief en weet je het ook op tijd als je extra werk moet doen om toegelaten te kunnen worden.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 17-04-2017, 10:52
~F
~F is offline
Citaat:
Sowieso inschrijven, en als ik jou was zou ik zelf contact opnemen met de decaan. Dan toon je direct initiatief en weet je het ook op tijd als je extra werk moet doen om toegelaten te kunnen worden.
hoe werkt dat inschrijven eigenlijk? kunnen ze meteen zien dat je niet aan alle eisen voldoet, heb je er dus je diploma bij nodig?
en kan je je ook voor meer dan 1 studie inschrijven?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2017, 15:21
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
hoe werkt dat inschrijven eigenlijk? kunnen ze meteen zien dat je niet aan alle eisen voldoet, heb je er dus je diploma bij nodig?
en kan je je ook voor meer dan 1 studie inschrijven?
Inschrijven gaat via StudieLink.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 19-04-2017, 06:11
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
En je kunt je voor meerdere studies inschrijven. Ik heb wel voor vier conservatoria geauditeerd destijds.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2017, 15:36
~F
~F is offline
Citaat:
Inschrijven gaat via StudieLink.
via DUO toch? of is dat hetzelfde?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2017, 15:39
~F
~F is offline
Citaat:
En je kunt je voor meerdere studies inschrijven. Ik heb wel voor vier conservatoria geauditeerd destijds.
maar wat gebeurt er dan als je je voor meerdere studies tegelijkertijd inschrijft?
moet je dan kiezen op #1 en #2 ofzo?
en ben je dan niet verplicht beide te volgen of tot wanneer heb je dan nog om te veranderen/definitieve keuze te maken?

''Ik heb wel voor vier conservatoria geauditeerd destijds''

en voor welke opleiding(en) had jij je destijds dan ingeschreven?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2017, 23:35
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Je kunt je voor meerdere studies inschrijven, maar slechts een van de studies mag een loting of decentrale selectie hebben. Daarnaast zijn de meeste opleidingen redelijk strak aan hun toelatingseisen, maar kun je het altijd proberen. Als je hierover zekerheid wilt, zou ik zeker de toelatingscommissie of enig contactadres mailen of bellen om de situatie uit te leggen en duidelijkheid te krijgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27.