Oud 02-12-2005, 11:05
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Songtekst van Youp van 't Hek.
Ik vind hem super goed, en kan me er alleen maar bij aansluiten. De tekst spreekt voorzich lijkt mij. Ik ben erg nieuwsgierig wat voor reacties dit oproept bij jullie.

Youp van 't Hek - God-oh-God

Ik heb gesproken met een god
En hij heeft mij heel goed gehoord
Ik zei: “Uit jouw naam wordt gevochten!
Uit jouw naam wordt gemoord!
Al die bommen en granaten
Die raketten en dat bloed
Dat namens jou steeds wordt vergoten
Terwijl men roept: oh God is goed!”

“Ja maar, d’onze die is beter”
Roept men dan aan de overkant
En ze grijpen naar de wapens
Hele dorpen gaan in brand
Met al die bommen en granaten
Die raketten en dat bloed
Dat namens hem steeds wordt vergoten
Terwijl men roept: oh god is goed

Is god een hindoe of een moslim?
Of is god Rooms Katholiek?
Wie kan mij het hier vertellen?
Is jouw god beter of juist ziek?

Is god een blanke of een neger?
Is god een indo of chinees?
Is god een man of juist een mokkel?
Heet hij Truus of heet zij Kees?

Ik heb gesproken met een god
En hij heeft mij heel goed gehoord
Ik zei: “Wil je de wereld redden?
Oh god oh god pleeg zelfmoord
Dan kan men niet meer om je vechten
Wordt er niet uit jouw naam gedood
Dan valt er echt niks meer te schreeuwen
En zeker niet: hé god is groot

En toen zei god: mijn lieve jongen,
Weet je waarom dat niet gaat?
God kan zichzelf niet doden
Omdat god niet echt bestaat

Maar je moet me wel beloven
Dat je dat niet op aarde zegt
Want ze zullen je niet geloven
En dan wordt je omgelegd
Dus je moet me wel beloven
Dat je dat nooit op aarde zegt
Want ze zullen je niet geloven
En dan word je opgedregd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2005, 11:34
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 11:39
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Vind het een beetje vergezocht en overdreven.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 11:52
Verwijderd
Omg nee dat is nietwaar want god is liefde en uit nmaam van gelof word niet gemoord want dat zijn dan geen echte gelvigen !!@!!!1
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 11:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Het slaat de spijker op z'n kop.

Maar ja, de eerste keer dat satire over religie een zinnige discussie veroorzaakte is een tijd geleden, meestal is het gevolg eerder hysterische SGP en CU kamerleden die wettelijke censuur eisen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 12:06
Verwijderd
Volgens mij valt dat met de CU wel mee, hoor.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 12:20
Verwijderd
Ik vind het een vrij domme tekst. Maar dat ben ik van youp wel gewend. Soms kan ie heel grappig zijn, maar soms ook totaal niet.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 12:21
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-12-2005 @ 12:06 :
Volgens mij valt dat met de CU wel mee, hoor.
Harry Potter. Kinderboekenweek 2005. Het programma God Bestaat Niet
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 13:18
Verwijderd
lol
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 02-12-2005 @ 12:20 :
Ik vind het een vrij domme tekst. Maar dat ben ik van youp wel gewend. Soms kan ie heel grappig zijn, maar soms ook totaal niet.
Eensch.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 13:34
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 02-12-2005 @ 12:20 :
Ik vind het een vrij domme tekst. Maar dat ben ik van youp wel gewend. Soms kan ie heel grappig zijn, maar soms ook totaal niet.
Niets aan toe te voegen eigenlijk. Ik vraag me af wat Youp zijn doel is, behalve een jolige paradox in een liedje verwerken en semi-gevoelig over komen.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 13:37
Verwijderd
Citaat:
cartman666 schreef op 02-12-2005 @ 13:34 :
Ik vraag me af wat Youp zijn doel is, behalve een jolige paradox in een liedje verwerken en semi-gevoelig over komen.
Ja, dat vroeg ik me ook af.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 14:10
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Ach, zingen kan hij wel.
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 14:52
Verwijderd
Hij heeft gewoon gelijk
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 14:59
Releric
Avatar van Releric
Releric is offline
Misschien is zijn doel om op een (al dan niet gelukte) manier het feit dat god relatief is aan het licht te brengen.

Verder zit er een hele mooie paradox in, god zei namelijk dat god niet bestaat, met dit laat hij in het midden of god bestaat, hij zegt helemaal niet dat god niet bestaat.

Ik vraag me af of de mensen die dit een domme tekst vinden daar over nagedacht hebben of Youp gewoon persoonlijk niet tof vinden.
__________________
I reject the reality and substitute my own!!!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 15:00
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik had hem al een hele tijd geleden gehoord in een van zijn shows, het zette me toen wel even aan het denken en ik kon er niets anders van maken dan dat hij gewoon gelijk heeft
Mensen plegen aanslagen, maken anderen dood (moslims nu, katholieken/protestanten een hele tijd geleden).
Oorlogen ontstaan door religie... wat vreemd is, want je kan nooit zeker zijn dat hij bestaat.
Om te gaan moorden voor iets wat niet zeker is vind ik tever gaan en ik ben het dus met Youpje eens
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 15:19
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Il organista schreef op 02-12-2005 @ 11:39 :
Vind het een beetje vergezocht en overdreven.
Hoezo vergezocht? Is het dan niet gewoon grotendeels waarheid? En is god zelf dan ook niet 'vergezocht'?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 16:46
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Releric schreef op 02-12-2005 @ 14:59 :
Misschien is zijn doel om op een (al dan niet gelukte) manier het feit dat god relatief is aan het licht te brengen.

Verder zit er een hele mooie paradox in, god zei namelijk dat god niet bestaat, met dit laat hij in het midden of god bestaat, hij zegt helemaal niet dat god niet bestaat.

Ik vraag me af of de mensen die dit een domme tekst vinden daar over nagedacht hebben of Youp gewoon persoonlijk niet tof vinden.
Ik noemde die paradox een paar posts eerder al, maar vind em niet bijzonder. Youp van het Hek moet gewoon niet zingen, dat is altijd het moment om te kijken of er leuke reclame's zijn op andere netten, of wat chips te halen. Zijn enige goede nummer is flappie. Maar ieder z'n mening.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-12-2005, 17:14
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 02-12-2005 @ 16:46 :
Ik noemde die paradox een paar posts eerder al, maar vind em niet bijzonder. Youp van het Hek moet gewoon niet zingen, dat is altijd het moment om te kijken of er leuke reclame's zijn op andere netten, of wat chips te halen. Zijn enige goede nummer is flappie. Maar ieder z'n mening.
het gaat nu niet om wie die tekst heeft geschreven, maar om de inhoud.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 17:44
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
ik vind het altijd wel grappig dat de gelovige mensen vaak met vage tegenargumenten komen.

Ook met opmerkingen zoals

Citaat:
Vind het een beetje vergezocht en overdreven.
je moet toegeven Youp heeft gewoon gelijk hier.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 17:46
Verwijderd
met alles wat Youp heeft gezegd over God, alle beledigingen tegen Jezus, geloof ik dat hij toch vergeven kan worden als hij zich bekeert.
Maar of dat zal gebeuren? Als ik die tekst lees, lees ik een van de leugens van de duivel, die velen van God houdt.

Sommigen (misschien wel velen) kunnen zelfs verbitterd raken tegen God door die ene leugen.


Een andere leugen tegen ongelovigen (die over God twijfelen) is:

je bent een goed mens, als je sterft mag je vast naar de hemel. Kijk zelf maar; je hebt nog nooit iemand vermoord of iemand in mekaar geslagen. Je hebt het beste voor met je medemens, het komt wel goed met je.
Natuurlijk heb je wel eens iets fout gedaan, maar wie niet? God begrijpt het vast wel.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 17:55
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
soldaat schreef op 02-12-2005 @ 17:46 :
met alles wat Youp heeft gezegd over God, alle beledigingen tegen Jezus, geloof ik dat hij toch vergeven kan worden als hij zich bekeert.
Maar of dat zal gebeuren? Als ik die tekst lees, lees ik een van de leugens van de duivel, die velen van God houdt.

Sommigen (misschien wel velen) kunnen zelfs verbitterd raken tegen God door die ene leugen.


Een andere leugen tegen ongelovigen (die over God twijfelen) is:

je bent een goed mens, als je sterft mag je vast naar de hemel. Kijk zelf maar; je hebt nog nooit iemand vermoord of iemand in mekaar geslagen. Je hebt het beste voor met je medemens, het komt wel goed met je.
Natuurlijk heb je wel eens iets fout gedaan, maar wie niet? God begrijpt het vast wel.
hier past maar één reactie bij:

Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 19:04
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 02-12-2005 @ 15:19 :
Hoezo vergezocht? Is het dan niet gewoon grotendeels waarheid? En is god zelf dan ook niet 'vergezocht'?
Ok, vergezocht valt wel mee: zo ver hoef je nu ook weer niet te zoeken om zoiets te bedenken, dus dat neem ik terug.

Overdreven blijft staan. Waarschijnlijk gaat er n.a.v. de nu volgende opmerking weer een discussie losbarsten, maar god en de interpretatie van god moet je los van elkaar zien. Daarom is het overdreven.

@ Pignati: als ik vond dat Youp gelijk had, zou ik dat gelijk toegeven. Dat is echter niet het geval. Dat heeft niets met wel of niet gelovig te maken, ik vind het een overdreven voorstelling van zaken. Grappig he?
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 19:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
soldaat schreef op 02-12-2005 @ 17:46 :
Een andere leugen tegen ongelovigen (die over God twijfelen) is:

je bent een goed mens, als je sterft mag je vast naar de hemel.
Lijkt me altijd nog beter dan een opgepompte ubergelovige zak te zijn die denkt dat iedereen die het niet met hem eens is immoreel is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 19:30
Verwijderd
Citaat:
soldaat schreef op 02-12-2005 @ 17:46 :
(...)

Een andere leugen tegen ongelovigen (die over God twijfelen) is:

je bent een goed mens, als je sterft mag je vast naar de hemel. Kijk zelf maar; je hebt nog nooit iemand vermoord of iemand in mekaar geslagen. Je hebt het beste voor met je medemens, het komt wel goed met je.
Natuurlijk heb je wel eens iets fout gedaan, maar wie niet? God begrijpt het vast wel.
De meeste ongelovigen houden zich inderdaad dagelijks bezig met wat er na de dood met ze gebeurt. Maar vooruit, het is dan ook niet zozeer op ongelovigen gericht, maar meer een soort ego-boost voor gelovigen, zodat ze zich mentaal kunnen aftrekken op de gedachte dat zij lekker niet naar de hel gaan.

Ach, ieder zijn plezier.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2005, 19:39
Verwijderd
Die tekst is zo niet grappig.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 19:43
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Il organista schreef op 02-12-2005 @ 11:39 :
Vind het een beetje vergezocht en overdreven.
Ik vind het niet vergezocht, veel domme mensen denken op dezelfde manier.

En overdreven is het ook niet. Het is gewoon helemaal niet waar. Een verkeerde voorstelling van zaken.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 19:44
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-12-2005 @ 11:52 :
Het slaat de spijker op z'n kop.
Voor jou hoeft het maar anti-religie te zijn, of het is de absolute waarheid.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 19:45
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 02-12-2005 @ 17:44 :
ik vind het altijd wel grappig dat de gelovige mensen vaak met vage tegenargumenten komen.

Ook met opmerkingen zoals



je moet toegeven Youp heeft gewoon gelijk hier.
Nee, jij komt met prachtige argumenten.

Dus: ik vind het altijd wel grappig dat de ongelovige mensen vaak met vage tegenargumenten komen.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 19:47
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Sylph schreef op 02-12-2005 @ 19:39 :
Die tekst is zo niet grappig.
Wanneer Youp hem zingt klinkt het op de een of andere manier of grasppig, of zwaar goed doordacht. Ik vraag me af hoe dat komt.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 19:48
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-12-2005 @ 19:43 :
En overdreven is het ook niet. Het is gewoon helemaal niet waar. Een verkeerde voorstelling van zaken.
Hoezo verkeerd?
Er wordt toch wel redelijk wat gemoord uit geloofsovertuigingen, neem die zogenaamde heilige oorlog van de moslims maar...
Ik de middeleeuwen werde hier niet-christelijken ook vervolgd, er zijn toen ook heel wat doden gevallen vanwege een ruzietje tussen de katholieken en protestanten.
In Noord Ierland wordt ook nog steeds gevochten om geloofsredenen.

Het is nooit bewezen dat God bestaat, maar toch wordt er in zijn naam gemoord, ik vind het diep triest en ik ben het eens met die tekst
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-12-2005 @ 19:45 :
Nee, jij komt met prachtige argumenten.

Dus: ik vind het altijd wel grappig dat de ongelovige mensen vaak met vage tegenargumenten komen.
Ik vind het pas een giller als van die arrogante blaaskaken om pseudo intellectueel te doen hier pedant religie komen afraken
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 19:53
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 02-12-2005 @ 19:48 :
Hoezo verkeerd?
Er wordt toch wel redelijk wat gemoord uit geloofsovertuigingen, neem die zogenaamde heilige oorlog van de moslims maar...
Ik de middeleeuwen werde hier niet-christelijken ook vervolgd, er zijn toen ook heel wat doden gevallen vanwege een ruzietje tussen de katholieken en protestanten.
In Noord Ierland wordt ook nog steeds gevochten om geloofsredenen.

Het is nooit bewezen dat God bestaat, maar toch wordt er in zijn naam gemoord, ik vind het diep triest en ik ben het eens met die tekst
Mja het hangt dan ook van de mentaliteit van mensen af.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 20:12
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
MTpower schreef op 02-12-2005 @ 19:48 :
Hoezo verkeerd?
Er wordt toch wel redelijk wat gemoord uit geloofsovertuigingen, neem die zogenaamde heilige oorlog van de moslims maar...
Ik vind dat veel meer iets politieks, dan religieus.
Het is toch heel logisch dat als jouw land wordt bezet, dat je dan terugvecht? De Nederlandse verzetstrijders van de 2e WO worden toch ook als helden beschouwd?

Mijns inziens is god een zéér makkelijke en onware verklaring voor ingewikkelde zaken als economische en politieke betrekkingen tussen landen die wel tot een oorlog kunnen leiden.
En ik denk dat als iemand gelooft dat er oorlogen uit god zijn naam worden uitgevochten dit meer zegt over die persoon zijn iq dan over oorlogen.

Citaat:
Ik de middeleeuwen werde hier niet-christelijken ook vervolgd,
Dat is wel een oorlog die werd gevoerd door religie. Maar dat is alweer van zoveel eeuwen terug.... Nu zie ik een Christen om die reden geen bijl in zijn handen pakken om anders gelovenden te belagen.

En de situatie in Noord-Ierland ken ik niet precies. Ik weet wel dat 2 geloven tegen overmekaar staan, maar dat wil niet automatisch zeggen dat ze ruzie hebben omdat de andere groep een andere religie heeft. Ik vermoed eigenlijk dat ook die oorlog een meer politiek gelegen oorzaak heeft...


makale:
Citaat:
Ik vind het pas een giller als van die arrogante blaaskaken om pseudo intellectueel te doen hier pedant religie komen afraken
lol
Jij moet wat minder boeken lezen dame, ik versta je amper.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 20:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-12-2005 @ 19:44 :
Voor jou hoeft het maar anti-religie te zijn, of het is de absolute waarheid.
Absolute waarheid bestaat niet, insinueer dus niet dat ik daar in geloof.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 00:23
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
soldaat schreef op 02-12-2005 @ 17:46 :
met alles wat Youp heeft gezegd over God, alle beledigingen tegen Jezus, geloof ik dat hij toch vergeven kan worden als hij zich bekeert.
Maar of dat zal gebeuren? Als ik die tekst lees, lees ik een van de leugens van de duivel, die velen van God houdt.

Sommigen (misschien wel velen) kunnen zelfs verbitterd raken tegen God door die ene leugen.


Een andere leugen tegen ongelovigen (die over God twijfelen) is:

je bent een goed mens, als je sterft mag je vast naar de hemel. Kijk zelf maar; je hebt nog nooit iemand vermoord of iemand in mekaar geslagen. Je hebt het beste voor met je medemens, het komt wel goed met je.
Natuurlijk heb je wel eens iets fout gedaan, maar wie niet? God begrijpt het vast wel.
wordt ff wakker uit je pspychose ofzo
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-12-2005, 00:33
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Ik heb het liedje ook al eens eerder gehoord en het zette mij ook aan het denken. Het is ook belachelijk dat juist de mensen die vanuit hun overtuiging tegen doodslag/moord zijn, oorlog gaan voeren.

Toch vind ik dat Youp van 't Hek het te ver doordrijft. De eerste twee coupletten zijn sterk, maar de rest is voor mij kwetsend. Ik geloof dat de mens er een puinhoop van maakt, Gods wil verkeerd interpreteert. Dat niet God maar de mens zelf verantwoordelijk is voor de ellende in deze wereld. Om die reden ben ik het met de rest van de tekst niet eens.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 01:22
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-12-2005 @ 20:12 :
En ik denk dat als iemand gelooft dat er oorlogen uit god zijn naam worden uitgevochten dit meer zegt over die persoon zijn iq dan over oorlogen.

Dat is wel een oorlog die werd gevoerd door religie.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 01:40
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 02-12-2005 @ 17:14 :
het gaat nu niet om wie die tekst heeft geschreven, maar om de inhoud.
De inhoud is gewoon niet bijzonder. Iedere niet-gelovige zou dit geschreven kunnen hebben.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 02:40
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 03-12-2005 @ 00:23 :
wordt ff wakker uit je pspychose ofzo
Ontwaak mij, met argumenten.


@ MTpower:
Herinner me er aan dat ik je ooit nog het verschil tussen verleden tijdsvorm en tegenwoordige tijdsvorm bij werkwoorden een keer uitleg.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 02:50
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 03-12-2005 @ 02:40 :
Ontwaak mij, met argumenten.


@ MTpower:
Herinner me er aan dat ik je ooit nog het verschil tussen verleden tijdsvorm en tegenwoordige tijdsvorm bij werkwoorden een keer uitleg.

snel op je pik getrapt ofzo,

Ik had het niet tegen jouw
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 02:51
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 03-12-2005 @ 02:50 :
snel op je pik getrapt ofzo,

Ik had het niet tegen jouw
...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 11:55
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Love&peace

niet zo zeuren. Het is gewoon zo, uit de naam van een god wordt gemoord, kijk maar naar Ierland.
En wat denk je van de personen die twee vliegtuigen het WTC in lieten vliegen?

Of zijn dat in jouw ogen geen echte moslims of zo iets?

Religie is oorlogsoorzaak nummer 1
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 02-12-2005 @ 12:20 :
Ik vind het een vrij domme tekst. Maar dat ben ik van youp wel gewend. Soms kan ie heel grappig zijn, maar soms ook totaal niet.
OMG hij zegt iets dat door minder dan 99% van de bevolking wordt onderstreept.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 15:26
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
@Mr. pignati:

De daders van 9/11 waren hoogstwaarschijnlijk moslims. Maar dat wil toch niet automatisch zeggen dat elke daad die zij uitvoeren door hun (Islamitische) geloof komt?
Zij adem(d)en ook, net zoals jij. Wil dat zeggen dat jij voor een deel Islamitisch bent?
In de landen waar zij vandaan komen heerst er veel armoede, terwijl wij hier rijk zijn. Komt dat ook omdat zij een ander geloof aanhangen?
Volgens mij 2x nee. Noch zijn hun verschillen ten op zichte van jou leefwijze automatisch te verklaren door hun geloof, noch de overeenkomstige levenswijzen. Er zijn talloze andere factoren die het gedrag bepalen, de mens bestaat niet slechts uit gelovigen en niet-gelovigen.

Als jij je aantijgingen sterk wilt maken, moet je aantonen dat de Moslims, indien zij geen Moslims zouden zijn geweest, anders zouden handelen. Een hoofddoek bijvoorbeeld is in de meeste gevallen een voortvloeisel uit geloof. Geen geloof = meestal geen hoefddoek.

Overigens wel grappig dat juist jij eerder in dit topic de gelovigen ervan beschuldigde "vage argumenten" te gebruiken, terwijl ik jou nergens heb weten te betrappen op iets dat op een geldig argument lijkt.

Ik heb dit eigenlijk al tig keer uitgelegd, en word er eerlijk gezegd langzaamaan moe van.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 15:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 04-12-2005 @ 15:26 :
De daders van 9/11 waren hoogstwaarschijnlijk moslims. Maar dat wil toch niet automatisch zeggen dat elke daad die zij uitvoeren door hun (Islamitische) geloof komt?
Zij beweren zelf van wel. Who are we to argue?

Of hun idealen een afspiegeling zijn van de islam als geheel, dat is waar de discussie kan beginnen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 16:44
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-12-2005 @ 15:51 :
Zij beweren zelf van wel. Who are we to argue?
Ik heb ze dat niet zien zeggen, en daarom zei ik dat ze hoogstwaarschijnlijk moslim waren en niet zeker weten.
En ik probeerde er ook geen discussie over te starten, het was maar een situatieschets.

Citaat:
Of hun idealen een afspiegeling zijn van de islam als geheel, dat is waar de discussie kan beginnen.
Klopt, en daarom zou ik o.a. van jou willen weten waarom Youp met deze tekst "de spijker op zijn kop slaat".
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 20:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 04-12-2005 @ 16:44 :
Klopt, en daarom zou ik o.a. van jou willen weten waarom Youp met deze tekst "de spijker op zijn kop slaat".
Omdat er uit naam van religie, dus ook de islam, is en wordt gemoord. Hoe kun je uberhaupt het eerste couplet al betwisten, dit subforum is een afspiegeling dat hij op wapens na daarover al gelijk heeft.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-12-2005 @ 15:32 :
OMG hij zegt iets dat door minder dan 99% van de bevolking wordt onderstreept.
Minder dan 99% vd bevolking? Wat bedoel je nu?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 14:03
history_freak
history_freak is offline
Het is niet omdat een vioolspeler een muziekstuk van Mozart slecht speelt dat de schuld naar Mozart wordt verschoven.

Het is niet omdat er gemoordt wordt in de naam van God dat God of godsdiensten moet verdwijnen.

Men gebruikt vaak godsdiensten als een soort excuus om oorlog of geweld te voeren.
__________________
sticks and stones can break my bones but words can never hurt me! :)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine I will always saai you #1611
Verwijderd
501 13-02-2012 13:05
Levensbeschouwing & Filosofie Wat klopt er volgens jou niet aan de bijbel?
tybs
191 08-04-2005 13:36
Liefde & Relatie ontmoeten via msn...
bassgirl
49 03-07-2004 18:01
Levensbeschouwing & Filosofie zoon van God?
lollipop
185 18-02-2004 12:53
Psychologie Praten in je slaap
lucy48
30 30-04-2003 12:48
Levensbeschouwing & Filosofie God krijgt een schop onder z'n hol.
Krastain
71 19-03-2002 21:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:11.