Oud 05-01-2012, 23:53
anna1995
Avatar van anna1995
anna1995 is offline
hallo,
Heb me net geregistreed hier en weet nog niet helemaal hoe het allemaal werkt... maar ik wil graag mn verhaal kwijt!
Ik ben een heel normaal meisje. 100% Fries, Gymnasium- goede cijfers, Sport veel (oa hockey en zeilen), grote kennissen kring en leuke vrienden, lieve ouders en we wonen gezellig in een dorpje buiten en stad in friesland. Maar (ja je voelt hem al aankomen) ik ben niet gelukkig. Ik weet dat er heel veel mensen zijn die grote problemen hebben en ik ben me er dan ook heel erg van bewust dat waar ik last van heb iets kleins is in vergelijking met hen, maar toch. Ik heb al een hele tijd last van sombere buien (begon ong. een jaar gelden na een lang periode van ziekte en afwezigheid). Normaal gesproken ben ik vrolijk, spontaan en leuk gezelschap. En ik weet niet of het de puberteit is ofzo, maar ik zit niet lekker in mn vel. haal geen energie en voldoening meer uit de dingen die ik doe en ben lusteloos. Ik mis vaak de energie om dingen te gaan doen en als ik iets (leuks) doe (met iemand) dan voelt het alsof ik een soort toeschouwer ben die van de buitenkant toekijkt. Het klinkt allemaal erg depressief enzo, maar dat valt wel mee hoor alleen ik voel me gewoon opgesloten in mn huidige leefomgeving. Geld is niet echt een probleem dus mn ouders hebben ook al aangeboden om bijv. een uitwisseling te doen, maar school staat daar niet achter. Heeft iemand tips ?? ik wil hier zooo graag uitkomen en mezelf weer voor de volle 200% zijn zoals ik eerst altijd was. kusjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2012, 18:15
Verwijderd
Gaat vanzelf wel over. Hoop ik voor je.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2012, 21:42
Cemel_Dosce
Cemel_Dosce is offline
Als je denkt dat het ligt aan de dingen die je nu doet, zou ik maar dingen proberen te bedenken die je wel energie en voldoening geven.
__________________
You are responsible for your own happiness.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2012, 21:52
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Als je de zin om iets te doen een beetje kwijt bent , dan moet je is een keer met tegenzin iemand opbellen en wat afspreken. wie weet pakt dat goed uit.. Ik heb soms ook wel is sombere periodes gehad en kwam er uit.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 13:23
Verwijderd
Waarom was je ziek en waarom was je zo veel afwezig?
Doe je de sporten die je nu doet uit jezelf of ben je er op gegaan, omdat het vanuit je omgeving normaal was om daar op te gaan?
Gaat het goed op school? Ben je tevreden over de keuzes die je op dat vlak gekozen hebt?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2012, 21:13
All Out Of Love
Avatar van All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Volwassen worden... voor mij was dat al een soort van midlife crisis. Toen werd ik al geconfronteerd met zingevingsvraagstukken.

Mischien heb jij hetzelfde ? ;p
__________________
By law i am required to inform you: I am a registered sex offender.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2012, 07:28
Verwijderd
Misschien is het tijd om te zoeken naar dingen waar je wel voldoening uit kan halen. Er zijn vast wel dingen die je wél kan waarderen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2012, 21:10
Verwijderd
Dat toeschouwer zijn, heb je dat nooit eerder gehad? Was het ernstig dat afwezig zijn van school en dat ziek zijn? Zou je zeggen traumatiserend?

Ik weet niet of die vragen te ver gaan, boeit me ook niet , je mag antwoorden als je dat zelf wil. Ik kan je met deze informatie geen oplossing bieden.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2012, 23:15
appeltjebanaan
appeltjebanaan is offline
Misschien gaat alles zo makkelijk, waardoor je leven niet meer uitdagend is geworden.
Het zou kunnen..
Zet duidelijke doelen die je heel graag zou willen bereiken.
En maak een stappenplan of zoiets.
Hopelijk gaat het over.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 00:17
Linda Prins
Avatar van Linda Prins
Linda Prins is offline
Hoi probeer voor jezelf na te gaan wat je eigenlijk wil, en dan bedoel ik, iets wat je zelfs zou willen doen, maar als je als een kudde dier achter de groep aan loopt, en je iets doet bijvoorbeeld een sport, om er maar bij te horen, terwijl je niet echt van die sport of activiteit houd, ja, dan maak je het jezelf alleen maar moeilijk, als je iets wil doen, vooral in je vrije tijd, is het wel handig als je er zelf helemaal honderd procent achter staat in wat je doet, of wil gaan doen, ik bedoel als je gaat zeilen, maar je houd diep in je hart niet echt van zeilen, dan neem je niet alleen maar jezelf, maar ook de anderen in de maling, ik bedoel durf jezelf te zijn, je moet niet iets gaan doen wat geweldig lijkt, of heel cool staat, nee je doet iets omdat je het zelf ook vindt, je voelt jezelf een toeschouwer omdat je dingen sporten of andere activiteiten doet, waar je zelf niet helemaal achter staat, ofwel je wordt dan geleeft, zo heet dat, en daarom voel jij jezelf opgesloten, en zolang je in het zelfde patroon doorgaat, zal er niks veranderen, dat opgesloten gevoel dat je hebt verdwijnt alleen, als je de stap durft te zetten, door in je vrije tijd, activiteiten te doen waar je zelf helemaal achter staat, je eigen keuze maken, daar begint het mee, voor jezelf bepalen wat je leuk vind, of niet, of waar je aan mee wil doen of niet. en als je een activiteit probeerd en je vind het toch niet jou ding, dan moet je niet er mee doorgaan, maar ga op zoek naar wat anders wat je wel leuk of fijn vind om te doen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 10:21
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
.. ik voel me gewoon opgesloten in mn huidige leefomgeving. Geld is niet echt een probleem dus mn ouders hebben ook al aangeboden om bijv. een uitwisseling te doen, maar school staat daar niet achter.
Het kan dan heel gezellig zijn in "het dorp", er is alleen niks te beleven als er geen elfstedentocht is...
Fantastisch dat je ouders die uitwisseling aangeboden hebben, ze denken echt met je mee !
Boeie dat de school er niet achter staat, wie weet wat er nou beter is voor jou dan je ouders en jezelf?
Ik denk dat je echt even uit de cirkel moet waar je in zit, wat beter dan een uitwisseling? Nieuwe mensen, nieuwe uitdaging.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 16:35
Paula v
Avatar van Paula v
Paula v is offline
Ja, kijk eens verder dan alleen het dorp waar je woond, nieuwe mensen,
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duits, onderwerpen om een stukje over te kunnen schrijven
brands
1 10-01-2009 18:58
Psychologie Schizofrenie?
blurred
13 06-07-2008 17:24
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 07:11
Liefde & Relatie word hier een beetje moe van..
EkiaM
8 18-01-2005 11:28
Psychologie Een sprankje hoop ('Verrader. Moordenaar.')
Lucky Duck
125 13-06-2004 09:35
Drugs & Alcohol Verslag van mijn Ephedra tripje op dit moment
Verwijderd
12 14-10-2002 18:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.