Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2002, 22:35
Snippie
Snippie is offline
Beste depri mensen,

Nu de zon voor mij even is opgekomen kan ik best iets nuttigs doen voor de mede mens. Ik heb een aantal tips om beter met je depressie om te kunnen gaan.

Tip 1: zorg voor een gestructureerde dag waarin activiteit en ontspanning centraal staat. Maak desnoods een dagplanning met wat je in die dag wil doen (geen tijd erbij dat werkt niet!!)

Tip 2: Ga niet al te laat naar bed wen je aan om niet later dan tien uur naar bed te gaan (dit is dus verkeerd wat ik doe!!) Vaak voel je je s´avonds maar al te goed en wil je niet aan het eind van de avond zak je terug in een depressie. Zorg dat je deze een streepje voor blijft.

Tip 3: Schrijf na elke dag minstens 3 dingen op die er goed zijn gegaan. Na een poosje schrijf je steeds meer dingen op die goed gegaan zijn. Wil dit goed lukken schrijf je ook de minder leuke dingen op. Je schrijft erachter hoe je dat de volgende keer anders zou kunnen doen.

Tip 4: Als je depressief bent zonder je je af. Doe dit alsjeblieft niet! Ga naar iemand toe die je vertrouwd en waarmee je goed kan praten. Lukt dit niet schrijf dan een stukje van je af.

Tip 5: Lees de bijbel het geeft ontspanning en rust

Tip 6: Hoewel je opziet tegen datgene wat je moet doen geeft het toch voldoening als je wel gegaan bent. Wanneer je je ziek meld en de hele dag thuis blijft en niks doet blijf je hangen in je depressie.

Tip 7: Mensen om je heen zijn vaak vol onbegrip. Laat ze jou gedichtje lezen, een stukje tekst, verklaar je gevoel in eigen woorden enz.

Tip 8: wanneer je alleen bent zet dan GEEN muziek op. Dit geeft vaak een depremerende gevoel omdat je wat herkent of omdat de muziek deprimerend is.

Tip 9: Wanneer u voelt dat het even te veel wordt neem dan gas terug. Doe wat u aankan meer kun je niet doen. Pas je leefsituatie aan bij hetgene wat je prettig vind waar jij je het lekkerst bij voel.

Tip 10: Wanneer het echt niet gaat en je het liefst in bed wil blijven doe dan iets ontspannens zoals onder de douche staan, je lekker verwennen in de stad enz

Tip 11: ZEER BELANGRIJK: Wanneer je zo ver heen bent dat je niet meer verder kunt of wil leven schakel dan hulp in. Op het internet, mensen in je omgeving, hulpinstanties. Blijf niet langer met deze gedachten zitten en denk niet dat is gek of...nee het is beter dat u het zegt. Als u het niet kan zeggen schrijf het dan op.

Hierbij hoop ik jullie een beetje opweg geholpen te hebben en ik weet als geen ander hoe je kunt denken 'Hoe kan ik dat nou doen? Ik voel me zo ellendig. Je weet niet hoe ik me voel...' Gewoon proberen wie niet waagt die niet wint. Ik weet zeker dat als het iets beter gaat u denkt ach ja dat heeft toch geholpen.
Veel succes en sterkte!
__________________
www.cu2.nl/gedichtenpage
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2002, 00:45
DarkCat
DarkCat is offline
Ik heb geen flikker te doen, laat ik eens reageren.

Tip 1: zorg voor een gestructureerde dag waarin activiteit en ontspanning centraal staat. Maak desnoods een dagplanning met wat je in die dag wil doen (geen tijd erbij dat werkt niet!!)
Van te voren dingen plannen is okay, zodat je niet in een gat valt. Maar structuur werkt verder niet, het beste is bepaalde dingen van te voren te plannen ter afleiding, en verder zoveel mogelijk je creativiteit los te laten. Dat is heel erg moeilijk, maar anders blik je jezelf helemaal in.

Tip 2: Ga niet al te laat naar bed wen je aan om niet later dan tien uur naar bed te gaan (dit is dus verkeerd wat ik doe!!) Vaak voel je je s´avonds maar al te goed en wil je niet aan het eind van de avond zak je terug in een depressie. Zorg dat je deze een streepje voor blijft.Ik was vooral sochtends depressief, omdat ik de hele dag nog door moest. Savonds ging het beter en ik rekte de nachten zo lang mogelijk. Dit werkte bij mij prima. Kijk wel uit voor slaapgebrek natuurlijk. Maar om 10 uur naar bed gaan, ik was gillend gek geworden. Ik slaap al 10 jaar niet meer voor 11 uur..


Tip 3: Schrijf na elke dag minstens 3 dingen op die er goed zijn gegaan. Na een poosje schrijf je steeds meer dingen op die goed gegaan zijn. Wil dit goed lukken schrijf je ook de minder leuke dingen op. Je schrijft erachter hoe je dat de volgende keer anders zou kunnen doen. Das een hele goeie. Heb ik ook wel gedaan. Het werkt.

Tip 4: Als je depressief bent zonder je je af. Doe dit alsjeblieft niet! Ga naar iemand toe die je vertrouwd en waarmee je goed kan praten. Lukt dit niet schrijf dan een stukje van je af.En vooral niet met iedereen praten. 90% van de mensen willen of kunnen je van hun leven niet begrijpen.

Tip 5: Lees de bijbel het geeft ontspanning en rustLieve schat, niet iedereen is gelovig. Kan best zijn dat sommige mensen hier rust in vinden, maar ik ben niet 1 van die mensen, en velen met mij.

Tip 6: Hoewel je opziet tegen datgene wat je moet doen geeft het toch voldoening als je wel gegaan bent. Wanneer je je ziek meld en de hele dag thuis blijft en niks doet blijf je hangen in je depressie.Ik heb me enorm opgehaald aan de dagen dat ik me ziek meldde en zoveel mogelijk leuke dingen ging doen. Op school zakte ik juist erger weg. Ik moest bezig gehouden worden. Op school leerde ik overigens toch geen zak. Maar het is wel zo dat als je naar school (of werk) gaat en je doet wat nuttigs, het een goed gevoel kan geven.

Tip 7: Mensen om je heen zijn vaak vol onbegrip. Laat ze jou gedichtje lezen, een stukje tekst, verklaar je gevoel in eigen woorden enz.Alleen als die mensen dichtbij je staan. Anderen kun je maar beter met rust laten. Ze zullen je uitlachen. Dit zeg ik uit ervaring. Deel je gedichten alleen met mensen waarvan je het nodig vind dat ze je begrijpen.

Tip 8: wanneer je alleen bent zet dan GEEN muziek op. Dit geeft vaak een depremerende gevoel omdat je wat herkent of omdat de muziek deprimerend is. Dat slaat nergens op. Sterker nog, als ik, nu ik al een paar jaar niet meer depressief ben, een week geen muziek hoor, WORD ik depri. Niets is beter dan muziek luisteren, zingen of dansen..

Tip 9: Wanneer u voelt dat het even te veel wordt neem dan gas terug. Doe wat u aankan meer kun je niet doen. Pas je leefsituatie aan bij hetgene wat je prettig vind waar jij je het lekkerst bij voel. Ik heet geen u. Maareh, neem niet teveel gas terug. Het is slecht om dagen voor de tv te zitten met een zak chips.

Tip 10: Wanneer het echt niet gaat en je het liefst in bed wil blijven doe dan iets ontspannens zoals onder de douche staan, je lekker verwennen in de stad enz

Tip 11: ZEER BELANGRIJK: Wanneer je zo ver heen bent dat je niet meer verder kunt of wil leven schakel dan hulp in. Op het internet, mensen in je omgeving, hulpinstanties. Blijf niet langer met deze gedachten zitten en denk niet dat is gek of...nee het is beter dat u het zegt. Als u het niet kan zeggen schrijf het dan op. Spreekt voor zich..

Maareh.. mijn reakties zijn persoonlijk.. ik neem aan dat bovenstaande door jezelf bedacht is, maar kan ook zijn dat je het van internet geplukt hebt. In ieder geval, je staat er schijnbaar achter en ik had zo mijn commentaar
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 08:26
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
*geeft ook ff commentaar*

Tip 1: zorg voor een gestructureerde dag waarin activiteit en ontspanning centraal staat. Maak desnoods een dagplanning met wat je in die dag wil doen (geen tijd erbij dat werkt niet!!)
Mja.. moet ik wel dingen te doen hebben.
(als het eenmaal lukt is ie wel goed denk ik)


Tip 2: Ga niet al te laat naar bed wen je aan om niet later dan tien uur naar bed te gaan (dit is dus verkeerd wat ik doe!!) Vaak voel je je s´avonds maar al te goed en wil je niet aan het eind van de avond zak je terug in een depressie. Zorg dat je deze een streepje voor blijft.

Ik hou van de nacht..
Relaxed, rust om me heen, geen gezeik,
heerlijk

Tip 3: Schrijf na elke dag minstens 3 dingen op die er goed zijn gegaan. Na een poosje schrijf je steeds meer dingen op die goed gegaan zijn. Wil dit goed lukken schrijf je ook de minder leuke dingen op. Je schrijft erachter hoe je dat de volgende keer anders zou kunnen doen.
Ja, moet ik ook van mn psych doen..
Helpt wel redelijk.


Tip 4: Als je depressief bent zonder je je af. Doe dit alsjeblieft niet! Ga naar iemand toe die je vertrouwd en waarmee je goed kan praten. Lukt dit niet schrijf dan een stukje van je af.


Tip 5: Lees de bijbel het geeft ontspanning en rust
Zoals DarkCat al zei,
ben niet gelovig, helpt me dus niet.


Tip 6: Hoewel je opziet tegen datgene wat je moet doen geeft het toch voldoening als je wel gegaan bent. Wanneer je je ziek meld en de hele dag thuis blijft en niks doet blijf je hangen in je depressie.

Kan me nergens ziekmelden

Tip 7: Mensen om je heen zijn vaak vol onbegrip. Laat ze jou gedichtje lezen, een stukje tekst, verklaar je gevoel in eigen woorden enz.
Nee, hou ik voor mezelf..
Praten kan altijd met mn psych of mn moeder.

Tip 8: wanneer je alleen bent zet dan GEEN muziek op. Dit geeft vaak een depremerende gevoel omdat je wat herkent of omdat de muziek deprimerend is.
Lucht bij mij juist heel erg op..
Kan me helemaal inleven,
ga janken, en voel me dan wat opgeluchter.

Tip 9: Wanneer u voelt dat het even te veel wordt neem dan gas terug. Doe wat u aankan meer kun je niet doen. Pas je leefsituatie aan bij hetgene wat je prettig vind waar jij je het lekkerst bij voel.
Heb ik gedaan


Tip 10: Wanneer het echt niet gaat en je het liefst in bed wil blijven doe dan iets ontspannens zoals onder de douche staan, je lekker verwennen in de stad enz

Mja.. wil ik ook wel,
maar blijf meestal toch liggen/hangen.

Tip 11: ZEER BELANGRIJK: Wanneer je zo ver heen bent dat je niet meer verder kunt of wil leven schakel dan hulp in. Op het internet, mensen in je omgeving, hulpinstanties. Blijf niet langer met deze gedachten zitten en denk niet dat is gek of...nee het is beter dat u het zegt. Als u het niet kan zeggen schrijf het dan op.
Jup, is zo.

@DarkCat: feli *taart geef*
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 08:41
Verwijderd
Citaat:
Snippie schreef:
Beste depri mensen
foei!

Citaat:
Nu de zon voor mij even is opgekomen kan ik best iets nuttigs doen voor de mede mens.
Tsss, voelt ze zich even beter, houdt ze zich weer bezig met depressies. Zo kom je er nooit uit hoor

Citaat:
Tip 1: zorg voor een gestructureerde dag waarin activiteit en ontspanning centraal staat.
Dat is buiten mijn macht. Ik moet nou eenmaal werken e.d., dus echte ontspanning zit er niet in.

Citaat:
Tip 2: Ga niet al te laat naar bed wen je aan om niet later dan tien uur naar bed te gaan
Om 10 uur begint voor mij de avond pas

Weet je hoeveel ik dan nog doe? Ik heb die tijd bitter nodig

Citaat:
Tip 3: Schrijf na elke dag minstens 3 dingen op die er goed zijn gegaan.
Het kunstmatig kweken van een self-serving bias gaat niet werken en is daarbij nogal zelfverloochend.

3 dingen? Minstens? Hmm, ok: het lukte me vanochtend mijn schoenveters te strikken. Op de weg naar mijn werk heb ik niemand overhoop gereden met de auto. Hmm, nog iets verzinnen wat eigenlijk geen flut waard is .. oh ja, ik heb mijn tanden gepoetst zonder mijn tandvlees open te rijten. Ook weer een primeur

Hey cool, nu ga ik me beter voelen......................

Citaat:
Tip 4: Als je depressief bent zonder je je af.
En waar haal je deze wijsheid vandaan? Sommige mensen zoeken juist alle aandacht die ze vinden kunnen op dat moment..

Citaat:
Tip 5: Lees de bijbel het geeft ontspanning en rust
OMFG

*krijgt al hartkloppingen en een misselijk gevoel van het woord alleen*

Not gonna work

Citaat:
Tip 6: Hoewel je opziet tegen datgene wat je moet doen geeft het toch voldoening als je wel gegaan bent.
OK, ik voelde me gisteren wel iets beter toen ik eindelijk na 2 weken weer iets deed aan mijn studie.

Citaat:
Tip 7: Mensen om je heen zijn vaak vol onbegrip. Laat ze jou gedichtje lezen, een stukje tekst, verklaar je gevoel in eigen woorden enz.
Mensen 'om mij heen' boeit het niet hoe ik me voel. Ik 'praat' met mensen op internet over gevoelens, niet irl.

Citaat:
Tip 8: wanneer je alleen bent zet dan GEEN muziek op. Dit geeft vaak een depremerende gevoel omdat je wat herkent of omdat de muziek deprimerend is.
Dan zet je vrolijke muziek op?

Citaat:
Tip 9: Wanneer u voelt dat het even te veel wordt neem dan gas terug. Doe wat u aankan meer kun je niet doen.
Dit is in strijd met tip 6.

Citaat:
Tip 10: Wanneer het echt niet gaat en je het liefst in bed wil blijven doe dan iets ontspannens zoals onder de douche staan, je lekker verwennen in de stad enz
Als het echt niet gaat, doe ik niks meer. De stad in en / of douchen is dan ook te vermoeiend.

Citaat:
Tip 11: ZEER BELANGRIJK: Wanneer je zo ver heen bent dat je niet meer verder kunt of wil leven schakel dan hulp in.
Oh ik wil best leven hoor, soms heb ik alleen geen zin ook maar iets te doen.

Maar goed, eigenlijk gaat het vandaag best goed met me. Ik was net bij de kapper en ga zo de stad in. Dit omdat ik me nu al goed voel, niet omdat ik depri ben, want in dat geval zou ik weer in mijn bed kruipen.

Tata.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 09:11
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
Heej meis, ben blij dat t bter met je gaat!
__________________
We'll meet again... Love you
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 09:31
Verwijderd
Eerst een algemene reactie. Volgens mij zijn de dingen die je geschreven hebt zeer persoonlijk. Enkele werken, maar dan nog werkt dit niet voor iedereen.

Nu de zon voor mij even is opgekomen kan ik best iets nuttigs doen voor de mede mens. Ik heb een aantal tips om beter met je depressie om te kunnen gaan.
Das zeer sociaal.

Tip 1: zorg voor een gestructureerde dag waarin activiteit en ontspanning centraal staat. Maak desnoods een dagplanning met wat je in die dag wil doen (geen tijd erbij dat werkt niet!!)
Dat klopt, bij mij iig. Je moet vooral zorgen dat je niet wegkwijld. Ga iets doen, onderneem wat. Ik spreek uit ervaring. Het beste kan je nog ergens bij gaan, dan moet je wel.

Tip 2: Ga niet al te laat naar bed wen je aan om niet later dan tien uur naar bed te gaan (dit is dus verkeerd wat ik doe!!) Vaak voel je je s´avonds maar al te goed en wil je niet aan het eind van de avond zak je terug in een depressie. Zorg dat je deze een streepje voor blijft.
Mwah. Opzich ben ik het er wel mee eens, Maar vaak heb ik niet genoeg discipline om om 10 uur naar bed te aan. Of dan lig ik er vroeg in en ga ik heel lang naar de radio luisteren of schrijven ofzow. Maar opzich, vroeg naar bed en vroeg op is het beste patroon (wetenschappelijk onderzocht). Toch, Ook hierbij geldt: Werkt niet voor iedereen.

Tip 3: Schrijf na elke dag minstens 3 dingen op die er goed zijn gegaan. Na een poosje schrijf je steeds meer dingen op die goed gegaan zijn. Wil dit goed lukken schrijf je ook de minder leuke dingen op. Je schrijft erachter hoe je dat de volgende keer anders zou kunnen doen.
Ja klopt.

Tip 4: Als je depressief bent zonder je je af. Doe dit alsjeblieft niet! Ga naar iemand toe die je vertrouwd en waarmee je goed kan praten. Lukt dit niet schrijf dan een stukje van je af.
Das wat makkelijk gezegd. Er zijn zat mensen die niemand hebben om mee te praten. Schrijven helpt, maar ook lang niet bij iedereen. Het kan juist je depressieve gevoel versterken.

Tip 5: Lees de bijbel het geeft ontspanning en rust
Das voor iedereen persoonlijk

Tip 6: Hoewel je opziet tegen datgene wat je moet doen geeft het toch voldoening als je wel gegaan bent. Wanneer je je ziek meld en de hele dag thuis blijft en niks doet blijf je hangen in je depressie.
Ja stimmt, dwing jezelf om niet thuis te blijven hangen...

Tip 7: Mensen om je heen zijn vaak vol onbegrip. Laat ze jou gedichtje lezen, een stukje tekst, verklaar je gevoel in eigen woorden enz.
Ik dacht het niet! De meeste mensen in mijn directe omgeving vertrouw ik niet genoeg om ze zo'n blik in mn ziel te geven. Dit is ook dus heel persoonlijk..

Tip 8: wanneer je alleen bent zet dan GEEN muziek op. Dit geeft vaak een depremerende gevoel omdat je wat herkent of omdat de muziek deprimerend is.
Ligt er aan wat voor muziek he. Als ik kwaad ben MOET ik muziek, hard, veel lawaai. ALs ik verdrietig ben kan ik inderdaad beter niets luisteren, maar omdat ik simpelweg niet zonder muziek kan, werkt dat dus niet.

Tip 9: Wanneer u voelt dat het even te veel wordt neem dan gas terug. Doe wat u aankan meer kun je niet doen. Pas je leefsituatie aan bij hetgene wat je prettig vind waar jij je het lekkerst bij voel.
Zoals al eerder gezegd, dit spreekt vraag 6 tegen.

Tip 10: Wanneer het echt niet gaat en je het liefst in bed wil blijven doe dan iets ontspannens zoals onder de douche staan, je lekker verwennen in de stad enz
Zo is het..

Tip 11: ZEER BELANGRIJK: Wanneer je zo ver heen bent dat je niet meer verder kunt of wil leven schakel dan hulp in. Op het internet, mensen in je omgeving, hulpinstanties. Blijf niet langer met deze gedachten zitten en denk niet dat is gek of...nee het is beter dat u het zegt. Als u het niet kan zeggen schrijf het dan op.
Tja..

Hierbij hoop ik jullie een beetje opweg geholpen te hebben en ik weet als geen ander hoe je kunt denken 'Hoe kan ik dat nou doen? Ik voel me zo ellendig. Je weet niet hoe ik me voel...' Gewoon proberen wie niet waagt die niet wint. Ik weet zeker dat als het iets beter gaat u denkt ach ja dat heeft toch geholpen.
Je hebt allicht iemand geholpen die door jouw stukje is gaan nadenken of zo.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 09:38
Diddl'tje
Avatar van Diddl'tje
Diddl'tje is offline
Ik zat met genoeg interesse te lezen... Tot de 'bijbel-tip', toen kreeg ik ineens het 'brave christen die anderen wil bekeren'- gevoel (Dat bedoel ik niet slecht )
__________________
Boink | Diddl kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het bovenstaande
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 10:31
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
wel mee eens, behalve punt 5 en 8, want dat zegt meer over der persoon dan over de ziekte, verder heb je wel gelijk.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 11:12
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Snippie schreef:
Beste depri mensen,

Nu de zon voor mij even is opgekomen kan ik best iets nuttigs doen voor de mede mens.
Dát klinkt pas depri!
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 15:24
Snoopytje_8787
Snoopytje_8787 is offline
ik ben heel blij met je tips, ik kan ze goed gebruiken
bedankt!!
__________________
So many nights, when I closed my eyes its you that I have seen. I am the dreamer, you are the dream...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 22:04
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline

Tip 1: zorg voor een gestructureerde dag waarin activiteit en ontspanning centraal staat. Maak desnoods een dagplanning met wat je in die dag wil doen (geen tijd erbij dat werkt niet!!)
Eeehm, dagplanning? Alsjeblieft. Mijn leven (school) wordt al voor me gepland. Ik wil mijn eigen leven impulsief kunnen doen op mijn gevoel


Tip 2: Ga niet al te laat naar bed wen je aan om niet later dan tien uur naar bed te gaan (dit is dus verkeerd wat ik doe!!) Vaak voel je je s´avonds maar al te goed en wil je niet aan het eind van de avond zak je terug in een depressie. Zorg dat je deze een streepje voor blijft.
Ik ben vaak juist door de enorme lading depri en minder depri gevoelens op een dag zo bekaf dat ik me toch wel klote voel. (en dan hebben we het over 8-9uur. Maar ik ben dan niet in staat mezelf naar bed te slepen)


Tip 3: Schrijf na elke dag minstens 3 dingen op die er goed zijn gegaan. Na een poosje schrijf je steeds meer dingen op die goed gegaan zijn. Wil dit goed lukken schrijf je ook de minder leuke dingen op. Je schrijft erachter hoe je dat de volgende keer anders zou kunnen doen.
Hmmmz, lijkt wel het huiswerk dat ik meekreeg bij mijn eerste behandelaar .


Tip 4: Als je depressief bent zonder je je af. Doe dit alsjeblieft niet! Ga naar iemand toe die je vertrouwd en waarmee je goed kan praten. Lukt dit niet schrijf dan een stukje van je af.
Schrijven dus....


Tip 5: Lees de bijbel het geeft ontspanning en rust
Ben Atheist en zwaar anti-religieus. (tenminste, geloof in god oke, moet je zelf weten. Maar alle troep eromheen *kerken, moskees en bijbehorende boeken* vind ik onzin) Dus deze gaat voor mij zeker niet op. Zeker vooral omdat ik me zou irriteren aan sommige onmogelijkheden en inmiddels wetenschappelijk bewezen feiten.........


Tip 6: Hoewel je opziet tegen datgene wat je moet doen geeft het toch voldoening als je wel gegaan bent. Wanneer je je ziek meld en de hele dag thuis blijft en niks doet blijf je hangen in je depressie.
Hmmmz, Juist als ik slaap heb ik nergens last van. En dat is precies wat ik doe als ik een dag 'ziek'-meld


Tip 7: Mensen om je heen zijn vaak vol onbegrip. Laat ze jou gedichtje lezen, een stukje tekst, verklaar je gevoel in eigen woorden enz.
Waarom verklaren mensen mij alleen maar erger voor gek als ik zoiets doe? Geen aanrader in mijn geval.


Tip 8: wanneer je alleen bent zet dan GEEN muziek op. Dit geeft vaak een depremerende gevoel omdat je wat herkent of omdat de muziek deprimerend is.
Heel simpel. Zonder muziek was ik er nu AL LANG niet meer geweest. Muziek is mijn redding want het ontspant mij. Zonder muziek zou ik juist mezelf meer depri voelen omdat ik dan ga nadenken over de gevoelens en er alleen maar meer depri van ga denken


Tip 9: Wanneer u voelt dat het even te veel wordt neem dan gas terug. Doe wat u aankan meer kun je niet doen. Pas je leefsituatie aan bij hetgene wat je prettig vind waar jij je het lekkerst bij voel.
Live my life my own way.


Tip 10: Wanneer het echt niet gaat en je het liefst in bed wil blijven doe dan iets ontspannens zoals onder de douche staan, je lekker verwennen in de stad enz
Die douche houden we er in. (werkt vooral lekker als je dat combineert met een lekker potje janken. Lucht op en ontspant tegelijk)


Tip 11: ZEER BELANGRIJK: Wanneer je zo ver heen bent dat je niet meer verder kunt of wil leven schakel dan hulp in. Op het internet, mensen in je omgeving, hulpinstanties. Blijf niet langer met deze gedachten zitten en denk niet dat is gek of...nee het is beter dat u het zegt. Als u het niet kan zeggen schrijf het dan op.
Dat laatste doe ik. Ik kan het niet zeggen. SMS, Email, MSN of schrijven. Zolang ik het maar niet hardop hoef te zeggen.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Tip 1: zorg voor een gestructureerde dag waarin activiteit en ontspanning centraal staat. Maak desnoods een dagplanning met wat je in die dag wil doen (geen tijd erbij dat werkt niet!!)
dit zal voor iedereen anders zijn, maar mijn dag moet toch redelijk ingedeeld zijn... maar als ik me er vervolgens niet aan hou voel ik me nog wreselijker.

Citaat:
Tip 5: Lees de bijbel het geeft ontspanning en rust
ik neem aan dat dit neit per se de bijbel hoeft te zijn...

Citaat:
Ben Atheist en zwaar anti-religieus. (tenminste, geloof in god oke, moet je zelf weten. Maar alle troep eromheen *kerken, moskees en bijbehorende boeken* vind ik onzin) Dus deze gaat voor mij zeker niet op. Zeker vooral omdat ik me zou irriteren aan sommige onmogelijkheden en inmiddels wetenschappelijk bewezen feiten.........
dit boek is geheel in beeldspraak bedoeld, als ze het hebben over het "opstaan van die jezus" dan gaat het er gwoon om dat hij in de gedachten van mensen weer tot leven komt, dat mensen er gwoon weer over na gaan denken enzo.

Citaat:
Tip 6: Hoewel je opziet tegen datgene wat je moet doen geeft het toch voldoening als je wel gegaan bent. Wanneer je je ziek meld en de hele dag thuis blijft en niks doet blijf je hangen in je depressie.
tja, dat verschilt gewoon heel erg, de ene keer is het beter om inderdaad iets te doen, maar de andere keer is het beter om echt ff rust te nemen.

Citaat:
Tip 9: Wanneer u voelt dat het even te veel wordt neem dan gas terug. Doe wat u aankan meer kun je niet doen. Pas je leefsituatie aan bij hetgene wat je prettig vind waar jij je het lekkerst bij voel.
zwaar in strijd met tip 6. je moet gwoon een middenmaat vinden hierin, wel iets blijven doen, maar toch ook geregeld rust nemen.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 12:02
Snippie
Snippie is offline
Hallo Darkcat,


Oei je hebt me verkeerd begrepen denk ik. Ik bedoel niet dat je een hele week moet plannen maar gewoon per dag of wat jij maar prettig vindt.

Ik wil ook altijd zo laat mogelijk naar bed en toen mijn moeder zei 'je moet vroeger naar bed gaan' ik geloofde haar niet totdat ik het probeerde. Ik ging eerder ook laat naar bed maarja dan was het twaalf uur en werd ik weer depressief en toen kon ik niet meer naar bed. vandaar deze tip maar wat al meerdere keren werd gezegd al deze tips is voor iedereen persoonlijk.

Tja en dan nog bijhouden dat is wel moeilijk

Dat dacht ik ook altijd maar mensen willen wel maar ze begrijpen het gewoon niet. Kan ik me best boos om maken. Dit is voor mij dus ook een moeilijk punt (ik vertrouw ook weinig mensen dus vandaar)

Weet ik punt 5 is niet voor iedereen bestemd in die zin. Toch heb ik hem erbij geschreven.

Tja darkcat die laatste punt daar doelde ik op. Als je maar iets nuttigs te doen hebt!

Daar ben ik het met je eens. Gedichten zijn overigens heel persoonlijk dus kijk goed uit aan wie je ze geeft.

Hahaha, tja bij mij werkt het anders en ik heb ook echt uit mijn richting gekeken. Natuurlijk is muziek leuk en vrolijk mits het vrolijke liedjes zijn. Maar als ik in mijn eentje muziek luister terwijl ik niks te doen heb speel ik op die muziek in en denk ik na en pieker ik weer.

Hahaha, neem mij niet kwalijk mister Darkcat. Nee teveel gas is ook weer niet goed. Je moet wel weten waar je grenzen liggen.


Alleen tip 3 komt niet van mezelf af de rest gaat allemaal van mij uit zoals je wel had gemerkt. Hopelijk heb je er toch wat aan gehad

Hallo Betamethason,

Tja tip 5 he? ie had ik beter niet op kunnen zetten. Maar ja zoals ik zei ging ik van mezelf uit.

Tja stukje tekst of gedichten dat is heel persoonlijk, klopt

Kom uit die sleur (duh makkelijk gezegd karina) probeer toch wat te doen.

Hallo ********,

Hahaha, oke beste mensen, beter?

Ik help anderen graag en dit kan alleen als ik eerst voor mezelf alles op een rijtje heb, vandaar.

Als je maar zorgt dat je niet overwerkt wordt

Nou ben ik nieuwsgierig, wat doe jij s´avonds laat??

He grappenmaker! ik bedoelde niet de dingen die je wel of niet kunt doen zoals iets idioots veter strikken (dat weet ik er zelfs 15 ) ik bedoelde zoiets van vandaag ben ik ondanks dat ik depri was naar mijn werk gegaan bijv of vandaag was ik tevreden over dat ik mijn werkstuk goed gemaakt heb om maar wat voorbeelden te noemen.

Er zijn verschillende depressies he? Tja aandacht maar op welke manier vragen ze dat?

Hehe een positieve reactie dat je studie toch gelukt is.

Dat bedoel ik met onbegrip van mensen uit je omgeving mensen op het internet hebben meer begrip

Een vrolijk muziekje hmmm.....

Dat klopt wanneer het met mij helemaal niet goed gaat doe ik ook niks meer. Daarom moet je je depressie een stapje voor zijn en wanneer je hem voelt opkomen iets ondernemen wat je normaliter wel prettig zou vinden.

Hoi Miss Helena,

Ik ook

Mijn reactie wordt wat te lang straks krijg je het tweede gedeelte
__________________
www.cu2.nl/gedichtenpage
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 12:04
Snippie
Snippie is offline
Ik kom vanavond nog terug voor reactie 2
__________________
www.cu2.nl/gedichtenpage
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 13:14
Diddl'tje
Avatar van Diddl'tje
Diddl'tje is offline
Zou je misschien ook even het stukje waar je op reageert kunnen quoten? Ik leer namelijk niet meteen alle namen en posts uit mijn hoofd

(Ik zou terug kunnen zoeken ja, maar gewoon even quoten lijkt me makkelijker )
__________________
Boink | Diddl kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het bovenstaande
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Tip 5: Lees de bijbel het geeft ontspanning en rust
[/B]
mag het ook een ander leuk fantasy boek zijn (lord of the rings osso)? ik vind de bijbel niet echt ontspannend en rustgevend, maar daar heb ik zo mijn eigen theorien over...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 04:10
Cleopatraan
Avatar van Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Wat ik zelf een hele grote fabel vind bij depressie is dat je je problemen niet met drank mag bestrijden. Je moet alleen maat houden. Bij mij zelf werkt alcohol heel goed. Ik ben depressief en als ik dan weer neerslachtig ben drink ik gewoon een flesje bier en dan voel ik me weer veel aangenamer.
Ik denk overigens niet dat dit voor iedereen opgaat.

Laatst gewijzigd op 04-11-2002 om 10:45.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 07:14
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Cleopatraan schreef:
Wat ik zelf een hele grote fabel vind bij depressie is dat je je problemen niet met drank mag bestrijden. Je moet alleen maat houden. Bij mij zelf werkt alcohol heel goed. Ik ben depressief en als ik dan weer neerslachtig ben drink ik gewoon een flesje bier en dan voel ik me weer veel aangenamer.
en als je medicijnen hebt ?
ingeval niet, dan los je het probleem niet op met drank, maar vertop je het.
drank kan wel helpen, maar is zeker niet altijd goed.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-11-2002, 15:26
Verwijderd
1 biertje is inderdaad niet erg, maar als je overmatig veel gaat gebruiken...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Cleopatraan schreef:
Wat ik zelf een hele grote fabel vind bij depressie is dat je je problemen niet met drank mag bestrijden.
Jij bestrijdt niet het probleem, maar de gevolgen. Kansloos kortom.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 18:03
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Snippie schreef:
Oei je hebt me verkeerd begrepen denk ik. Ik bedoel niet dat je een hele week moet plannen maar gewoon per dag of wat jij maar prettig vindt.
Ik hou sowieso niet van plannen

Citaat:
Natuurlijk is muziek leuk en vrolijk mits het vrolijke liedjes zijn.
Vrolijke liedjes, daar kun je mij echt shagrijnig mee krijgen.. van die teenass top40 muziek.. ik leef op muziek, ook al is mijn muziek keuze niet zo vrolijk en vindl ik teksten als "I only beat you when I'm drunk, you're only pretty when you're crying" geweldig gevonden.

Citaat:
Hahaha, neem mij niet kwalijk mister Darkcat.
Mister?
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 18:06
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
******** schreef:
Jij bestrijdt niet het probleem, maar de gevolgen. Kansloos kortom.
Gooi die antidepressiva ook maar weg dan.. het zijn sowieso allemaal beinvloedende stoffen. Ook ik heb wat aan alcohol gehad toen ik depressief was. Ik zoop overmatig destijds, maar alsnog was ik door matig alcoholgebruik in staat om te lachen, terwijl anders mijn gedachten als een gek door mn hoofd raasden en ik vaak het gevoel had dat ik niks meer kon dan met grote ogen naar buiten staren. Blowen was wel uit den boze, daar werd ik paranoia van.
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 22:30
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
******** schreef:
Jij bestrijdt niet het probleem, maar de gevolgen. Kansloos kortom.
zo gaat men toch vaak een depressie aan om het te stoppen, de gevolgen zien te voorkomen; voorbeeld situaties die een depressie kunnen beinvloeden.
Wat ik bedoel is dat een depressie ook een gevolg kan zijn, dit omdat een depressie zeg maar onderhuids aanwezig is.

maar goed. , ieder zijn remedie.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 22:08
rozijntje
rozijntje is offline
ik denk dat ik zowat alles op dat lijstje verkeerd doe:

ik zonder mij af
ik luister muziek
ik plan de volgende dag dat ik me ziek kan melden
ik heb geen zin om iets te doen overdag dus doe ik niets anders dan naar school gaan
de bijbel lees ik al een hele tijd niet meer
ik schrijf niks en wil nie praten met vrienden

ma ge zult wel gelijk hebben... just one thing:
NEEM MIJ MIJN MUZIEK NIE AF!!!

muziek is het enige wat ik nog heb (lichtelijke overdrijving ), dus dwing me nie daarmee te stoppen
__________________
** Rather my own lies than somebody elses truth** Immerse your soul in love**
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 22:27
dystopia
dystopia is offline
MENING!

Citaat:
Tip 1: zorg voor een gestructureerde dag waarin activiteit en ontspanning centraal staat. Maak desnoods een dagplanning met wat je in die dag wil doen (geen tijd erbij dat werkt niet!!)
Goede manier om tegen het dag-in-dag-uit effect te strijden. Kan ook oefening vereisen. Niet meteen opgeven!

Citaat:
Tip 2: Ga niet al te laat naar bed wen je aan om niet later dan tien uur naar bed te gaan (dit is dus verkeerd wat ik doe!!) Vaak voel je je s´avonds maar al te goed en wil je niet aan het eind van de avond zak je terug in een depressie. Zorg dat je deze een streepje voor blijft.
Heeft met 1 te maken. Echter.. beetje overdreven. Je moet ook lol kunnen maken in het leven. Je kunt zeggen van in het weekend ga ik een uur later bijv. maar like ga je niet uit dan? Ik weet nl. wel hoe dat gaat als je naar een stampfeest gaat ofzo ben je 7 uur thuis en maf je tot in de middag. Ohnee dat mag niet want ik moet dan om 22:00 naar bed. Je kunt ook onnutige regels verzinnen natuurlijk. Ik zelf bereken het liefst hoe laat ik ga slapen en wakker worden gebasseerd op hoe lang ik op ben en hoe ik de dag daarvoor heb geslapen.

Citaat:
Tip 3: Schrijf na elke dag minstens 3 dingen op die er goed zijn gegaan. Na een poosje schrijf je steeds meer dingen op die goed gegaan zijn. Wil dit goed lukken schrijf je ook de minder leuke dingen op. Je schrijft erachter hoe je dat de volgende keer anders zou kunnen doen.
Goed punt! Maar persee opschrijven. Mwah. Je kunt 't ook bedenken in je hoofd voor 't slapen gaan bijv.

Citaat:
Tip 4: Als je depressief bent zonder je je af. Doe dit alsjeblieft niet! Ga naar iemand toe die je vertrouwd en waarmee je goed kan praten. Lukt dit niet schrijf dan een stukje van je af.
Ja. Zoek contact met mensen die je interessant vind. Je weet nooit wie je tegenkomt of hoe gezellig het kan zijn!

Citaat:
Tip 5: Lees de bijbel het geeft ontspanning en rust
Sorry maarre waarom de bijbel? Zat ander leesmateriaal. Lees een humor-boek. Giphart ofzo. Veel leuker en gezonder. Tenzij je om de bijbel moet lachen (ik wel ).

Citaat:
Tip 6: Hoewel je opziet tegen datgene wat je moet doen geeft het toch voldoening als je wel gegaan bent. Wanneer je je ziek meld en de hele dag thuis blijft en niks doet blijf je hangen in je depressie.
Heeft met 1 te maken. Planning maken is idd verstandig. Ook kwestie van prioriteiten stellen.

Citaat:
Tip 7: Mensen om je heen zijn vaak vol onbegrip. Laat ze jou gedichtje lezen, een stukje tekst, verklaar je gevoel in eigen woorden enz.
Goeie! Je omgeving -althans degenen die om je geven- hebben het recht om te weten wat er met je is. Sluit je niet af. Blijf praten. Probeer er humor in te gooien.

Citaat:
Tip 8: wanneer je alleen bent zet dan GEEN muziek op. Dit geeft vaak een depremerende gevoel omdat je wat herkent of omdat de muziek deprimerend is.
Hangt van de muziek en de situatie af...

Citaat:
Tip 9: Wanneer u voelt dat het even te veel wordt neem dan gas terug. Doe wat u aankan meer kun je niet doen. Pas je leefsituatie aan bij hetgene wat je prettig vind waar jij je het lekkerst bij voel.
Nu begin je met u? niet teveel hooi op je vork nemen. Verschilt per persoon. Sommigen gaan nou eenmaal graag voor een uitdaging en nemen daarbij veel hooi op hun vork of overschatten zichzelf daarbij. Wees niet te arrogant..

Citaat:
Tip 10: Wanneer het echt niet gaat en je het liefst in bed wil blijven doe dan iets ontspannens zoals onder de douche staan, je lekker verwennen in de stad enz
Goeie

Citaat:
Tip 11: ZEER BELANGRIJK: Wanneer je zo ver heen bent dat je niet meer verder kunt of wil leven schakel dan hulp in. Op het internet, mensen in je omgeving, hulpinstanties. Blijf niet langer met deze gedachten zitten en denk niet dat is gek of...nee het is beter dat u het zegt. Als u het niet kan zeggen schrijf het dan op.
Ook een goeie. Durf hulp te vragen.

Kijk ehm 't is vriendelijk van je maar 't geld niet voor elke situatie en af en toe dring je het iets teveel op.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2002, 22:32
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
En vooral niet met iedereen praten. 90% van de mensen willen of kunnen je van hun leven niet begrijpen.
Hoop niet dat iemand zich ook maar iets van deze ongenuanceerde uitspraak aantrekt. 90% van wie? Van iedereen? Dus 1 op de 10 wil en kan het wel? Wat je ermee bedoelt (denk ik, hoop ik) dat je je echte vrienden zorgvuldig moet kiezen en niet alles aan iedereen moet vertellen daar ben ik het wel enigzins mee eens.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 22:55
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
dystopia schreef:
MENING!



Goede manier om tegen het dag-in-dag-uit effect te strijden. Kan ook oefening vereisen. Niet meteen opgeven!



Heeft met 1 te maken. Echter.. beetje overdreven. Je moet ook lol kunnen maken in het leven. Je kunt zeggen van in het weekend ga ik een uur later bijv. maar like ga je niet uit dan? Ik weet nl. wel hoe dat gaat als je naar een stampfeest gaat ofzo ben je 7 uur thuis en maf je tot in de middag. Ohnee dat mag niet want ik moet dan om 22:00 naar bed. Je kunt ook onnutige regels verzinnen natuurlijk. Ik zelf bereken het liefst hoe laat ik ga slapen en wakker worden gebasseerd op hoe lang ik op ben en hoe ik de dag daarvoor heb geslapen.



Goed punt! Maar persee opschrijven. Mwah. Je kunt 't ook bedenken in je hoofd voor 't slapen gaan bijv.



Ja. Zoek contact met mensen die je interessant vind. Je weet nooit wie je tegenkomt of hoe gezellig het kan zijn!



Sorry maarre waarom de bijbel? Zat ander leesmateriaal. Lees een humor-boek. Giphart ofzo. Veel leuker en gezonder. Tenzij je om de bijbel moet lachen (ik wel ).



Heeft met 1 te maken. Planning maken is idd verstandig. Ook kwestie van prioriteiten stellen.



Goeie! Je omgeving -althans degenen die om je geven- hebben het recht om te weten wat er met je is. Sluit je niet af. Blijf praten. Probeer er humor in te gooien.



Hangt van de muziek en de situatie af...



Nu begin je met u? niet teveel hooi op je vork nemen. Verschilt per persoon. Sommigen gaan nou eenmaal graag voor een uitdaging en nemen daarbij veel hooi op hun vork of overschatten zichzelf daarbij. Wees niet te arrogant..



Goeie



Ook een goeie. Durf hulp te vragen.

Kijk ehm 't is vriendelijk van je maar 't geld niet voor elke situatie en af en toe dring je het iets teveel op.




punt 2 is wel heel belangrijk, ik kan dus niet elke week weg zoals vroeger, maar een keer in de zes week en dan nog moet ik dan eerder naar huis, en zeker geen alcohol, of soms neem ik maandag gewoon vrij als extra rustdag, je moet doseren.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 23:19
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Tip 1: een planning zorgt voor ergernissen...omdat ik nooit haal wat ik wil doen...dat haal ik alleen als ik me voel, of iig iets...en dan heb ik die planning weer niet echt nodig...want dan doe ik het toch wel.

Tip 2: ik wil nooit naar bed...('k ga overigens wel vaak voor half 11) 'k ben overdag ook depressiever dan 's avonds, geloof ik... En van lang slapen voel ik me niet beter... Vaak niet iig.

Tip 3: dingen die goed zijn gegaan...en wat ik beter of iig anders zou willen doen bij dingen die fout zijn gegaan...dat weet ik nooit...

Tip 4: ik zonder me niet af...dan wordt het alleen maar erger...dat weet ik, dus doe ik het niet...hoe graag ik het ook wil. Maar praten er over doe ik niet...

Tip 5: ik ben niet gelovig en de bijbel is te ingewikkeld...

Tip 6: als ik wel ga, blijf ik ook hangen...maar goed, tis wel ongeveer waar.

Tip 7: ik laat ze niks lezen, ik ben niet gek.

Tip 8: dat wisselt.

Tip 9: thuis blijven in bed? Nee dus.

Tip 10: mag dat de hele week? 's nie goed voor je portomonnaie...doe ik dus maar niet meer...'k probeer het iig heel erg...

Tip 11: ik moet geen hulp.

(Ja, Juul is eigenwijs. )
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.

Laatst gewijzigd op 08-11-2002 om 23:22.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 09:10
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Juliah schreef:
Tip 1: een planning zorgt voor ergernissen...omdat ik nooit haal wat ik wil doen...dat haal ik alleen als ik me voel, of iig iets...en dan heb ik die planning weer niet echt nodig...want dan doe ik het toch wel.

Tip 2: ik wil nooit naar bed...('k ga overigens wel vaak voor half 11) 'k ben overdag ook depressiever dan 's avonds, geloof ik... En van lang slapen voel ik me niet beter... Vaak niet iig.

Tip 3: dingen die goed zijn gegaan...en wat ik beter of iig anders zou willen doen bij dingen die fout zijn gegaan...dat weet ik nooit...

Tip 4: ik zonder me niet af...dan wordt het alleen maar erger...dat weet ik, dus doe ik het niet...hoe graag ik het ook wil. Maar praten er over doe ik niet...

Tip 5: ik ben niet gelovig en de bijbel is te ingewikkeld...

Tip 6: als ik wel ga, blijf ik ook hangen...maar goed, tis wel ongeveer waar.

Tip 7: ik laat ze niks lezen, ik ben niet gek.

Tip 8: dat wisselt.

Tip 9: thuis blijven in bed? Nee dus.

Tip 10: mag dat de hele week? 's nie goed voor je portomonnaie...doe ik dus maar niet meer...'k probeer het iig heel erg...

Tip 11: ik moet geen hulp.

(Ja, Juul is eigenwijs. )
punt 11 --> je moet geen hulp, hoe weet je nu dat je depressief bent, dat moet toch geconstateerd zijn lijkt me ?
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 09:20
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Citaat:
ratsja schreef:
punt 11 --> je moet geen hulp, hoe weet je nu dat je depressief bent, dat moet toch geconstateerd zijn lijkt me ?
Heb je mij horen zeggen dat ik het ben? Ja, ik reageer op deze topic, maar dat doen er wel meer. (Twee jaar terug is er min of meer een zware depressie vastgesteld. Huisarts wil me al twee jaar aan de anti-depressiva hebben. 'k weenie of ik depressief was/ben...ik ben altijd van mening geweest dat het gewoon een 'fase' was/is. We zien het wel.)
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 10:25
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Juliah schreef:
Heb je mij horen zeggen dat ik het ben? Ja, ik reageer op deze topic, maar dat doen er wel meer. (Twee jaar terug is er min of meer een zware depressie vastgesteld. Huisarts wil me al twee jaar aan de anti-depressiva hebben. 'k weenie of ik depressief was/ben...ik ben altijd van mening geweest dat het gewoon een 'fase' was/is. We zien het wel.)
je reageerde er zorgvuldig op (deze topic dan), vandaar.
Maar je hebt dus wel hulp gehad.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 10:38
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
ratsja schreef:
punt 2 is wel heel belangrijk, ik kan dus niet elke week weg zoals vroeger, maar een keer in de zes week en dan nog moet ik dan eerder naar huis, en zeker geen alcohol, of soms neem ik maandag gewoon vrij als extra rustdag, je moet doseren.
Zelfdiscipline is idd goed. Maar daardoor leuke dingen laten is een gevolg dat je niet per definitie voor zoete koek hoeft te accepteren. Het gaat ook in tegen dat 'ga leuke dingen ondernemen' ik geloof #5 of #6.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 12:20
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Citaat:
ratsja schreef:
je reageerde er zorgvuldig op (deze topic dan), vandaar.
Maar je hebt dus wel hulp gehad.
Ik heb idd hulp gehad, heel kort, ik werd alleen maar depressiever van die muts, dus heb ik een lachend gezicht op gezet, gezegd dat het beter ging en dat het niet meer nodig was ('k durfde niet te zeggen dat ze me van de regen in de drup hielp). En dat geloofde ze. Ik ben van mening dat ik zelf (eventueel met een aantal mensen om me heen) er het beste iets aan kan doen.
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 16:45
Snippie
Snippie is offline
Hallo allemaal,

Ik heb het even doorgelezen en merk dat het niet voor iedereen opgaat en zeker niet de dingen die persoonlijk zijn. Het kost ook tijd het is niet zo dat je dit maar even doet. Toch wil ik slechts nog één ding toevoegen; onthoud dat JIJ de enige bent die jezelf kan helpen. Veel mensen kunnen je proberen te helpen en je ondersteunen en dat heb je zeker nodig, maar zoals bij alles jij moet de eerste stap zetten.

Ik begon depri te worden op mijn 12/13de en ik was zwaar depri. Bij de Riagg helpte ook niet, had het idee dat het erger werd. Ik heb een paar keer zelfmoord geprobeerd te plegen omdat ik maar van het probleem af wilde zijn, maar er gebeurde niks. Wat ik ook deed ik hield geen schammetje over. Ik had toen nog niet het gevoel ik wil echt dood. Een goed maandje terug, het was een tijdje beter gegaan, kreeg ik een hevige terugval. Toen merkte ik pas dat ik geholpen werd en dat het mijn tijd niet is. Je zult misschien denken 'ja hoor, of zelfs dat ik op wil scheppen. Je mag denken wat je wilt maar het is echt waar. God heeft mij de ogen doen openen. Hoewel ik het moeilijk vind in God te geloven en vooral jongeren er kritisch naar kijken, wist ik niet echt wat ik moest doen. Ik weet dat als er wat is ik bij hem kan aankloppen, hij is de enige die er altijd voor mij zal zijn.
Ik vind het moeilijk om te geloven omdat ik niet weet wat er precies van mij verwacht wordt. Ik wil niet zeggen dat ik heilig ben en elke zondag naar de kerk ga. Nee, maar je kunt ook geloven in je hart en in je doen en laten. Veel mensen in de kerk gaan er iedere zondag naartoe om hun geweten te sussen maar doen er verder niks aan. Denk maar eens aan je oma of opa, hoevaak bezoek je die? Mijn ouders bezoeken mijn oma en opa op vaste tijden, 1 keer in de twee weken. Ik zou mezelf maar vooral ook mijn oma of opa voorliegen als ik dat zou doen. Ik heb immers geen zin of geen behoefte aan. Zo is het ook met het geloof. Ik ben nog aan het ontdekken en kom qwa geloof net kijken. Ik wil eerst weten hoe ik het moet aanpakken voordat ik echt kan geloven.

Groetjes karina
__________________
www.cu2.nl/gedichtenpage
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 13:05
spitmymindout
spitmymindout is offline
ik vind e wel cool deze tips. Alleen die van de Bijbel vind ik een beetje onzin, er zitten hier ook mensen met een ander/geen geloof...

weetje wat ik wel eens doe? Sprookjs lezen!

(/nutteloze info)

xS
__________________
today it all starts, tomorrow it ain't over yet
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 21:53
Snippie
Snippie is offline
Hoi spitmymindout,

je hebt gelijk daar had ik even niet aan gedacht toen ik deze tips schreef.

Groetjes karina
__________________
www.cu2.nl/gedichtenpage
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-01-2003, 22:00
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Laatste waarschuwing.

Laatst gewijzigd op 11-01-2003 om 22:06.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 22:12
Snippie
Snippie is offline
..............?
__________________
www.cu2.nl/gedichtenpage
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Snippie schreef:
..............?
Ik heb die post aangepast. Staat er ook onder.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 22:19
Snippie
Snippie is offline
ow, ok lette niet op.
__________________
www.cu2.nl/gedichtenpage
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 17:29
psyco junky
psyco junky is offline
Ben het helemaal met je eens!Vroeg naar bed gaan helpt zeker wel!Zo kan je omdat je nog fit bent en een soort van goed voelt alvast denken aan de volgende dag!Je zal zien dat naar mate je uitgeslapener bent veel makkelijker en vrolijker opstaat!Bij mij heeft het in ieder geval zeker geholpen.Snap ook wel dat juist bij andere mensen dit niet helpt. Ik voel me 's avonds ook beter, maar ja als ik te lang doorga is het de volgende dag weer klote~!
groeten en slaapze
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 20:58
the grim reaper
Avatar van the grim reaper
the grim reaper is offline
Tip 1: zorg voor een gestructureerde dag waarin activiteit en ontspanning centraal staat. Maak desnoods een dagplanning met wat je in die dag wil doen (geen tijd erbij dat werkt niet!!)

Gaat niet, kep stage, school ben altijd druk


Tip 2: Ga niet al te laat naar bed wen je aan om niet later dan tien uur naar bed te gaan (dit is dus verkeerd wat ik doe!!) Vaak voel je je s´avonds maar al te goed en wil je niet aan het eind van de avond zak je terug in een depressie. Zorg dat je deze een streepje voor blijft.

Ik slaap om 9 uur, word om 11 uur wakker, en dan nog


Tip 3: Schrijf na elke dag minstens 3 dingen op die er goed zijn gegaan. Na een poosje schrijf je steeds meer dingen op die goed gegaan zijn. Wil dit goed lukken schrijf je ook de minder leuke dingen op. Je schrijft erachter hoe je dat de volgende keer anders zou kunnen doen.

3 dingen die goed gaan?. Mwa. even denken.. Naja. dat kan inderdaad

Tip 4: Als je depressief bent zonder je je af. Doe dit alsjeblieft niet! Ga naar iemand toe die je vertrouwd en waarmee je goed kan praten. Lukt dit niet schrijf dan een stukje van je af.

Dat is juist NIET goed. Mensen begrijpen je vaak niet, en kunnen je laten vallen omdat ze dat niet begrijpen, dit slaat aan, en word het alleen maar erger. Bekijk het, ik zie om de 2 weken vrienden van me, dat is zat, als ik ze elke dag zou zien, ging het fout

Tip 5: Lees de bijbel het geeft ontspanning en rust

Ik word boos bij het woord god. Ongenadige aarsklootzak, als ie bestond


Tip 6: Hoewel je opziet tegen datgene wat je moet doen geeft het toch voldoening als je wel gegaan bent. Wanneer je je ziek meld en de hele dag thuis blijft en niks doet blijf je hangen in je
depressie.

Mja, zit wat in

Tip 7: Mensen om je heen zijn vaak vol onbegrip. Laat ze jou gedichtje lezen, een stukje tekst, verklaar je gevoel in eigen woorden enz.

Helpt vrijwel nooit. 76 mb aan MSN blaatpoep

Tip 8: wanneer je alleen bent zet dan GEEN muziek op. Dit geeft vaak een depremerende gevoel omdat je wat herkent of omdat de muziek deprimerend is.

Haha, Prostetic Cunt - Banging that girl... zo herkenbaar

Tip 9: Wanneer u voelt dat het even te veel wordt neem dan gas terug. Doe wat u aankan meer kun je niet doen. Pas je leefsituatie aan bij hetgene wat je prettig vind waar jij je het lekkerst bij voel.

Hmz. Nope, can't do

Tip 10: Wanneer het echt niet gaat en je het liefst in bed wil blijven doe dan iets ontspannens zoals onder de douche staan, je lekker verwennen in de stad enz

Ik ben blut, onze douche is gaar, en van mn harige kloten word ik ook niet vrolijk

Tip 11: ZEER BELANGRIJK: Wanneer je zo ver heen bent dat je niet meer verder kunt of wil leven schakel dan hulp in. Op het internet, mensen in je omgeving, hulpinstanties. Blijf niet langer met deze gedachten zitten en denk niet dat is gek of...nee het is beter dat u het zegt. Als u het niet kan zeggen schrijf het dan op.


Nee, DAT hielp zeg :\ Ik ben alleen achteruit gegaan door die kloteseroxat
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 21:59
Menahem
Avatar van Menahem
Menahem is offline
Begon met goed moet te lezen tot aan Punt 5. Daarna ben ik maar gestopt, want dan neem ik je écht niet meer serieus.
__________________
All work and no play makes Jack a dull boy
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 15:44
hansjuh
Avatar van hansjuh
hansjuh is offline
Dr zitten vast bruikbare dingen bij

maar je moet wel jezelf zoongeveer dwingen om dat ook allemaal te doen en vol te houden denk ik.

lijkt me moeilijk hoor.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 19:38
Snippie
Snippie is offline
Hoi psycho junky,

dito, bij mij!

Groetjes karina,

Hoi the grim reaper,

1.Het is goed als je druk bent want dan ben je druk en is er geen tijd meer over om te piekeren. Wees niet te druk want dan ga je juist weer wel piekeren.

2.Ben je dan nog vaak depri dan kan het zijn dat je een andere depressie hebt (zijn vele soorten) of dat dit gewoon niet bij jou aanslaat.

3.

4.Mensen vinden het inderdaad moeilijk om je te begrijpen. Sommige proberen het wel maar geven het al snel op. Waneer je je te vaak blijft afzonderen blijf je afstand houden waardoor mensen je nog minder begrijpen en jij je nog eenzamer voelt (gelukkig ga je 1 in de 2 weken naar je vrienden toe)

5.Tja veel mensen geloven niet in God of denken dat alles wat er met hen gebeurt van god uit komt, kijk eens beter. Wat zie je nu..?

6.yep

7.jammer dat het jou niet helpt

8.ken ik niet

9.Jij bent te druk?

10. hm, iets anders verzinnen dan maar?

11.Tja medicijnen hielpen bij mij ook niet. Ik heb een manier zonder medicijnen gevonden (uiteindelijk ben jij degene die er echt iets aan kan doen, hoewel dit knap moeilijk blijft en je soms je eigen manier niet kan vinden. Je kan wel hulp zoeken)


Hoi Semyaz,

Tja ik heb ook gemerkt dat er weinigen onder ons geloven, jammer is dat. Maar om op het punt te blijven ik meen het wel wat ik schrijf.

Groetjes karina

Hoi Hansjuh,

Het is moeilijk, dat is waar. Ik wil ook niet zeggen dat alle punten die ik hier geschreven bij mij werken. Het is, zeker wanneer je een depressie op voelt komen, moeilijk om dit te doen.

Groetjes karina
__________________
www.cu2.nl/gedichtenpage
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Te zelfbewust, maar hoe vermider je dat?
trophus
23 30-10-2011 21:34
Psychologie Zelfmoord
l00k At Me
90 27-07-2003 18:37
Psychologie Teleurgesteld
Snippie
8 23-12-2002 20:06
Psychologie antidepressiva> invloed op je ontwikkeling
kleine wicca
19 19-12-2002 18:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.