Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2004, 14:24
ibrahim
ibrahim is offline
Ik wou vragen wat vinden jullie over ramadan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2004, 14:34
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Respect voor iedereen die in deze consumptiemaatschapij een maand vast.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 14:52
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Ik eet gewoon door.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 14:54
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Laat me koud.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 15:07
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
meer iets voor f&l of religie
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 15:07
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
interesse percentage ligt tussen de 0% en 1%.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 15:13
ware man
ware man is offline
Ik eet nooit meer dan ik nodig heb, dus voor mij is het niet nodig, maar verder een goed initiatief.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 15:26
Verwijderd
Ik ga expres veel roken en snoepen in de buurt van moslims, opdat ze hun trouw aan Allah kunnen bewijzen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 15:49
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
leuk voor die mensen, fijn dat ze het doen, goed dat ze nog iets voor hun geloof over hebben, maar ik zie het nut er niet van in. en ook niet omdat ze zich ervoor en erna helemaal volzuipen, tsja.

ik zie het nut er niet van, maar het kan vast geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 15:53
ware man
ware man is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 15-10-2004 @ 16:49 :
leuk voor die mensen, fijn dat ze het doen, goed dat ze nog iets voor hun geloof over hebben, maar ik zie het nut er niet van in. en ook niet omdat ze zich ervoor en erna helemaal volzuipen, tsja.

ik zie het nut er niet van, maar het kan vast geen kwaad.
Volzuipen? Moslims????
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 15:54
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
ware man schreef op 15-10-2004 @ 16:53 :
Volzuipen? Moslims????
pardon, volvreten . en anders volzuipen met water .
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 16:04
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 15-10-2004 @ 15:34 :
Respect voor iedereen die in deze consumptiemaatschapij een maand vast.
Whahaha, ze halen het 's avonds dubbel en dwars in met hele feestmaaltijden. Om het over het suikerfeest aan het eind maar niet te hebben. Maargoed.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 16:07
Verwijderd
kheb honger
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 16:11
Dís
Avatar van Dís
Dís is offline
Citaat:
Ischenbaert schreef op 15-10-2004 @ 17:04 :
Whahaha, ze halen het 's avonds dubbel en dwars in met hele feestmaaltijden. Om het over het suikerfeest aan het eind maar niet te hebben. Maargoed.
muil houden.
__________________
Ice ice baby
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 16:16
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Ik als (nog) niet-moslim ga proberen deze hele maand mee te vasten. Ik wil het toch eens ervaren...

Dit is de eerste dag dus ik kan er nog weinig over zeggen. Maar om even op Ganzenveer en Ischenbaert in te gaan: het is geen kwestie van een paar uur niet eten om je vervolgens vol te gooien. Het vasten begint 'smorgens om een uur of half 7 en duurt tot 's avonds half 7 dus toch zo'n 12 uur zonder eten, drinken en seks. Als je gaat eten is het de bedoeling dat je je maag slechts voor eenderde met voedsel vult en voor een derde met drinken en dat je eenderde leeg laat, naar het voorbeeld van de profeet Mohammed. Jezelf volproppen is dus geen onderdeel van de Ramadan ondanks dat sommige moslims dit toch doen. Misschien een idee om het ook eens zelf te proberen, in overeenstemming met de voorschriften en niet naar het voorbeeld van de turk op de hoek, en dan pas met je oordeel te komen.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 16:18
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 15-10-2004 @ 17:16 :
en niet naar het voorbeeld van de turk op de hoek, en dan pas met je oordeel te komen.
maar die bedoelde ik nou juist .


maar iig wel veel succes natuurlijk toegewenst .
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 16:20
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 15-10-2004 @ 17:18 :
maar die bedoelde ik nou juist .
Dan kan ik alleen maar zeggen dat het nut van de Ramadan niet afhangt van hoeveel die turk op de hoek wel of niet eet. Het gaat mij er in ieder geval om wat het mij voor voordeel kan brengen, en dat ga ik nu dus aanzien.

Citaat:
maar iig wel veel succes natuurlijk toegewenst .
bedankt
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 16:21
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 15-10-2004 @ 17:16 :
Als je gaat eten is het de bedoeling dat je je maag slechts voor eenderde met voedsel vult en voor een derde met drinken en dat je eenderde leeg laat, naar het voorbeeld van de profeet Mohammed.
Het volume van de maag verschilt nogal per persoon. Dikke mensen mogen dus meer eten dan dunne mensen?

On-topic:

Ik vind het een nutteloze, ouderwetse, irrationele en overbodig ritueel van een instantie dat zo mogelijk nog nuttelozer, ouderwetser, irrationeler en overbodiger is.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-10-2004, 16:24
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
RanC schreef op 15-10-2004 @ 17:21 :
Het volume van de maag verschilt nogal per persoon. Dikke mensen mogen dus meer eten dan dunne mensen?
Het gaat erom dat je je honger en dorst stilt zonder daarbij te overdrijven. Het feit dat het volume van de maag bij iedereen verschilt heeft dus als logisch gevolg dat de één iets meer voedsel nodig heeft dan de ander.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 16:30
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Even een stukje over de ramadan:


Waarom moeten moslims tijdens Ramadan vasten en niet in andere maanden van het jaar? De heiligheid van deze maand ligt in het feit dat de Koran als geheel, volgens de exegese, in deze periode is nedergedaald naar de 'laagste hemel', en daarna over een periode van 23 jaar aan de profeet Mohammed in details geopenbaard. Dat gebeurde in de heiligste nacht van Ramadan, namelijk Lailat al-qadr. Alhoewel deze nacht niet is vastgesteld, wordt er in de traditie van uitgegaan dat het om de zevenentwintigste nacht gaat. Om deze reden wordt Ramadan de 'Maand van de Koran' genoemd. De moslim moet in deze periode zoveel mogelijk van de Koran uit het hoofd leren, zoniet zoveel mogelijk lezen. Het vasten zal de gelovige deze opdracht helpen uitvoeren. Het einddoel is dat de moslim meer inhoud geeft aan zijn onderwerping aan God (islam betekent o.a. onderwerping aan God), dat wil zeggen: leven conform de gedrags- en leefregels en voorschriften die God heeft bepaald.

Bij sporten worden de beste lichamelijke prestaties geleverd wanneer de maag leeg is. Men kan zich beter bewegen, zich beter concentreren enz. Zo is dat ook bij de geest. Het vasten zou de moslim helpen om zijn geest vetter te maken en hem tot hogere geestelijke niveaus te brengen. Het vasten, d.w.z. het ophouden te eten en te drinken, heeft in de islam geen nut wanneer dat niet gepaard gaat met een totale zuivering van het innerlijke, ofwel van het hart. Ook in het oude testament worden zulke religieuze rituelen niet door God geaccepteerd wanneer ze niet tot een geestelijke reiniging van alles wat tegen Gods wet en wil is leiden. Zo staat in Jesaja: "Waarom brengt u Mij offers als u toch geen berouw hebt over uw zonden? ( .. ). Uw heilige vieringen van de nieuwe maan en de sabbat en uw speciale vastendagen, ja, al uw bijeenkomsten zijn huichelachtige vertoningen! ( .. ) Was u! Wees rein Laat ik niet langer zien dat u slechte dingen doet Leer goed te doen' (Jesaja 1, 11-17). Het gaat dus niet om het vertoon, maar om het resultaat.

Door het vasten, dient de moslim de waarde van voedsel goed in te schatten. Doordat de mens kan eten en drinken wanneer hij/zij wil, verliest het voedsel zijn eigenlijke waarde. En dat is ook het geval bij andere materiële en immateriële (verstand, zintuigen enz) bezittingen. Men ziet die als vanzelfsprekend en vergeet dat het om weldaden, Godsgeschenken gaat. Men vergeet, bijvoorbeeld, dat er zoveel hongerigen op deze aarde zijn. Het vasten dient om de moslim aan Gods genade en aan de solidariteit met de medemens te doen denken. Wanneer de moslim wel mag eten en drinken, dan dient hij aan zijn medemensen te denken en God te danken. God danken houdt in dat je als moslim inhoud geeft aan je onderwerping aan God zoals ik het hierboven heb omschreven. En daar gaat het om, volgens het islamitische geloof, bij alles wat een moslim doet of laat: God dienen. "Ik heb de mensen en de djinn slechts geschapen om Mij te dienen" staat in de Koran (soera 51:56).

Het vasten tijdens Ramadan is chronologisch gezien, de vierde zuil van de islam. Het werd verplicht in Medina in het jaar 1 van de islamitische jaartelling. Naast het verplichte vasten tijden Ramadan zijn er ook ander gelegenheden waarin het vasten wordt aanbevolen. Maandag, donderdag, en op speciale dagen van de maanden vóór en na de Ramadan zijn zulke gelegenheden.

Ramadan wordt afgesloten met een 'Eid' (cid). Dat is het religieuze feest dat in het Nederlands met 'suikerfeest' wordt aangeduid. Dit is naast het 'offerfeest', twee maanden en tien dagen later, het allerbelangrijkste islamitische feest. Moslims feliciteren elkaar, bezoeken elkaar, kopen cadeautjes voor de kinderen enz. Ook u, beste lezer, als u niet islamiet bent en aanraking komt met moslims, kunt u hem/haar bij deze gelegenheid feliciteren. Dat zullen ze heel hoog waarderen.

(bron: http://www.flwi.ugent.be/cie/majouaou/ajouaou4.htm; mohamed ajouaou)
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 17:01
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
met respect
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 17:02
Verwijderd
De Ramadan is zwaar nutteloos maar als ze het leuk vinden moeten ze het vooral doen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 17:11
ware man
ware man is offline
Citaat:
blinkchic schreef op 15-10-2004 @ 17:11 :
muil houden.
In mijn beste Vlaams hoor, betekent dat dat je het ontkent?

Vanuit menslievend oogpunt is de Ramadan vrij nutteloos om deze redenen:

1. Het geeft men een excuus zich de rest van het jaar wel vol te vreten
2. Men eet wel als de zon onder is
3. Men eet voor de Ramadan en erna en ook bij het suikerfeest genoeg om alles weer in te halen
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 17:19
Diam0nd
Diam0nd is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-10-2004 @ 18:02 :
De Ramadan is zwaar nutteloos maar als ze het leuk vinden moeten ze het vooral doen.
Het is niet nutteloos hoor... de ramadan heeft 2 'doelen' (ff simpel gezegd):
1. Zo voel je ook hoe de mensen in de 3e wereldlanden voelen.
2. Door een dag niks te eten, reinig je je darmen. En dat is gezond. Kijk maar naar patty's fort.. daar mogen ze ook 10 dagen niet eten zodat de darmen worden gereinigd.

verder is de sfeer gewoon hartstikke leuk.. Elke moslim die vast ervaart het natuurlijk weer anders. Natuurlijk is het hier wat minder dan in marokko of turkije of wat voor land dan ook.. Daar doet haast iedereen het mee aan de ramadan. En de sfeer is daar ook leuker. Hier krijg je alleen maar tig vragen de hele dag door. 'Hou je het wel vol??', 'Mag je een hele dag niks eten en drinken?', 'Waarom vasten jullie dan?' wel leuk dat ze vragen. Maar naar tig x beantwoorden heb je het ook wel weer gezien.
Maar natuurlijk heeft iedereen z'n eigen mening over de ramadan. In een welvarend land zoals Nederland sta je niet gauw stil bij de 3e wereldlanden, hoe het daar aan toe gaat.

Hopelijk zien jullie een beetje meer in dat de ramadan niet nutteloos is.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Diam0nd schreef op 15-10-2004 @ 18:19 :
1. Zo voel je ook hoe de mensen in de 3e wereldlanden voelen.
2. Door een dag niks te eten, reinig je je darmen. En dat is gezond. Kijk maar naar patty's fort.. daar mogen ze ook 10 dagen niet eten zodat de darmen worden gereinigd.
Wow, overtuigende argumenten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2004, 18:13
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
vrij land toch. waar ik dan weer niet tegen kan is dat het journaal eraan word gewijd. Doen ze toch ook niet met hemelvaartsdag
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 18:22
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
ware man schreef op 15-10-2004 @ 18:11 :
In mijn beste Vlaams hoor, betekent dat dat je het ontkent?

Vanuit menslievend oogpunt is de Ramadan vrij nutteloos om deze redenen:

1. Het geeft men een excuus zich de rest van het jaar wel vol te vreten
2. Men eet wel als de zon onder is
3. Men eet voor de Ramadan en erna en ook bij het suikerfeest genoeg om alles weer in te halen
Het is geen kwestie van jezelf uithongeren. En overmatig eten is hete hele jaar door niet toegestaan.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 18:32
El_Nour
Avatar van El_Nour
El_Nour is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 15-10-2004 @ 19:13 :
vrij land toch. waar ik dan weer niet tegen kan is dat het journaal eraan word gewijd. Doen ze toch ook niet met hemelvaartsdag
Sinterklaas, oud en nieuw en andere dergelijke feesten worden ook in het nieuws behandeld.
Is die 5 minuten in het 8 uur journaal, dat 1 miljoen Nederlanders aangaat, nou echt teveel gevraagd?
__________________
Mijn berichten moet je op se Amsterdamsj uitsjpreken. Fight Zionism and free Marwan Barghouti: http://www.freebarghouti.org/
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 18:48
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Het is mijn feestje niet, als ze lekker niet willen eten overdag mogen ze van mij.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 18:56
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Diam0nd schreef op 15-10-2004 @ 18:19 :
Het is niet nutteloos hoor... de ramadan heeft 2 'doelen' (ff simpel gezegd):
1. Zo voel je ook hoe de mensen in de 3e wereldlanden voelen.
2. Door een dag niks te eten, reinig je je darmen. En dat is gezond. Kijk maar naar patty's fort.. daar mogen ze ook 10 dagen niet eten zodat de darmen worden gereinigd.
1. laten we die paar uur niet overdrijven
2. je eet nog steeds 2 maaltijden per dag
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 19:08
Verwijderd
de ramadan houdt veel meer in dan het vaste alleen
je word je bewust van je geloof in god.
Je neemt in feite even afstand van de dingen die je zouden kunnen afleiden het is een tijd om tot bezinnig te komen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 19:20
ware man
ware man is offline
Citaat:
Diam0nd schreef op 15-10-2004 @ 18:19 :
Het is niet nutteloos hoor... de ramadan heeft 2 'doelen' (ff simpel gezegd):
1. Zo voel je ook hoe de mensen in de 3e wereldlanden voelen.
2. Door een dag niks te eten, reinig je je darmen. En dat is gezond. Kijk maar naar patty's fort.. daar mogen ze ook 10 dagen niet eten zodat de darmen worden gereinigd.
Hahahaa ja en ik zie Osama Bin Laden ook al op z'n rug liggen met glijmiddel tijdens zijn klysmabehandling om alle restjes eruit te schijten!!!
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 19:54
Diam0nd
Diam0nd is offline
Citaat:
ware man schreef op 15-10-2004 @ 20:20 :
Hahahaa ja en ik zie Osama Bin Laden ook al op z'n rug liggen met glijmiddel tijdens zijn klysmabehandling om alle restjes eruit te schijten!!!
Die klysma gedoe was maar ook een voorbeeld hoor.. Je mag best negatief denken over de ramadan.. maar hou het dan voor je..jullie zullen het toch niet begrijpen.

enne.. Gespleten Geest.. die paar uutjes zijn wel ff ongeveer 12 uur hoor.. je kan nu wel groot praten zo over internet.. maar ik zou haast durven wedden dat je het niet volhoudt.. vergeet niet.. je mag ook niet drinken.. dat maakt het al een stuk lastiger..
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 19:57
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Ik doe er zelf niet aan mee omdat ik niets met moslims heb, maar ik heb er wel een groots respect voor. Heb lang met oa moslims gewerkt en die mensen, my god wat een uithoudingsvermogen. Leuke anekdote? Ja, doen we.

Was eigenlijk heel lullig, vond ik iig. Mijn moeder en ik werkten beiden op het AZC, wij hadden daar goede contacten opgebouwd met 2 afghaanse gezinnen. Beiden moslims. Ze hadden ons al uitgenodigd om een keer te komen lunchen, dan zouden ze een traditioneel Afghaans gerecht voor ons maken. We vonden het eerst niet zo verstandig, maar ze werden overgeplaatst naar een ander AZC en ze wouden ons dank betuigen en dat mag je eigenlijk niet weigeren omdat je ze dan beledigd. Nou oke, zo gezegd zo gedaan, wij spreken een datum af. Nooit bij nagedacht, lag dus werkelijk MIDDENIN de ramadan. Hadden we helemaal niet door tot we het op het nieuws hoorden terwijl we in de auto zaten. Dus we voelden ons echt kei lullig en hoopten dat ze er geen groots werk van gemaakt hadden.
Maar natuurlijk, kon niet anders, de dames van beide families hadden samen de hele ochtend en de dag ervoor in de keuken gestaan om voor ons een maal te maken. De kinderen mochten nog gewoon eten, die deden niet mee aan de ramadan, maar de volwassenen wel. En wij voelden ons echt zo verschrikkelijk lullig!!!
Maar grootse bewondering dat die mensen er gewoon bij kunnen zitten met rammelende magen zonder ook maar een hap te eten, terwijl de kinderen en wij zitten te eten (ma en ik kregen nauwelijks een hap door de keel door het schuldgevoel, magoe, je moet toch wat eten, anders zijn ze ook weer beledigd).
Wat over was werd 's avonds tussen de 2 families verdeeld (en dat was echt RUIMSCHOOTS genoeg, daar kon ik werkelijk de hele week op teren).

Dus groots respect, maar ik doe er liever zelf niet aan mee, en dit soort toestanden maak ik liever ook niet weer mee
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 20:10
ware man
ware man is offline
Citaat:
Diam0nd schreef op 15-10-2004 @ 20:54 :
Die klysma gedoe was maar ook een voorbeeld hoor.. Je mag best negatief denken over de ramadan.. maar hou het dan voor je..jullie zullen het toch niet begrijpen.

enne.. Gespleten Geest.. die paar uutjes zijn wel ff ongeveer 12 uur hoor.. je kan nu wel groot praten zo over internet.. maar ik zou haast durven wedden dat je het niet volhoudt.. vergeet niet.. je mag ook niet drinken.. dat maakt het al een stuk lastiger..
Er is niets mis met de Ramadan hoor maar dat je gaat zeggen dat het is om je darmen te reinigen...dat werkt echt niet, zeker niet als je 's nachts nog eet
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 20:18
Diam0nd
Diam0nd is offline
Citaat:
ware man schreef op 15-10-2004 @ 21:10 :
Er is niets mis met de Ramadan hoor maar dat je gaat zeggen dat het is om je darmen te reinigen...dat werkt echt niet, zeker niet als je 's nachts nog eet
* correctie.. 's ochtends vroeg..
enne ooit geprobeerd ofzo.. je bent zo zeker van je zaak..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-10-2004, 20:21
ware man
ware man is offline
Citaat:
Diam0nd schreef op 15-10-2004 @ 21:18 :
* correctie.. 's ochtends vroeg..
enne ooit geprobeerd ofzo.. je bent zo zeker van je zaak..
Hoe kun je nou je darmen reinigen als je 's ochtends vroeg wel gewoon eet...en als je alleen maar vast...niet eens speciale reinigingsdingen inneemt
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Diam0nd schreef op 15-10-2004 @ 21:18 :
* correctie.. 's ochtends vroeg..
enne ooit geprobeerd ofzo.. je bent zo zeker van je zaak..
Wie stelt, bewijst.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 20:33
Diam0nd
Diam0nd is offline
Citaat:
ware man schreef op 15-10-2004 @ 21:21 :
Hoe kun je nou je darmen reinigen als je 's ochtends vroeg wel gewoon eet...en als je alleen maar vast...niet eens speciale reinigingsdingen inneemt
wie zegt dan ook dat je darmen gelijk in 1 dag gereinigd worden? wat je 's ochtends eet verteer je.. en als je weer 's avonds mag eten drink je meestal een slok water.. want dan ben je ook zo uitgedroogd. Dus het helpt degelijk wel (over de hele maand).. maar de klysma manier is op zicht wel effectiever.

Majah.. genoeg gediscussied hierover.. je kan wel eindeloos doorgaan.. schiet je nog niks mee op.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 20:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Diam0nd schreef op 15-10-2004 @ 21:18 :
* correctie.. 's ochtends vroeg..
enne ooit geprobeerd ofzo.. je bent zo zeker van je zaak..
jij was degene die een bewering deed, je draait de bewijslast dus om.

je verplaatste slechts de tijden waarop je eet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 20:44
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-10-2004 @ 21:36 :
jij was degene die een bewering deed, je draait de bewijslast dus om.

je verplaatste slechts de tijden waarop je eet.
Bewijs die bewering dan maar eens. Een normaal mens eet 's morgens een ontbijtje, 'smiddags een lunch en een 's avonds een maaltijd. Tijdens de Ramadan eet je een maand lang elke dag 12 uur lang niets en dat zijn gewoon uren overdag hoor. Zoals ik al zei, vandaag begon het ongeveer half 7 's morgens en om 10 voor 7 's avonds was het pas etenstijd. En je slaapt 'snachts gewoon dus de bewering dat je de etenstijden slechts verplaatst is lariekoek. Probeer het maar eens uit, dan zullen we eens zien of het echt zo simpel is.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 20:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
je reageert op een beschuldiging van de bewijslast omkeren.. ... door de bewijslast om te keren?




erg nutteloos, maar ik speel wel mee:

bewijs jij het eerst maar eens.


(dit gaat weer mierenneuken met spijkers op laag water worden, ik kan het (zonder profetische krachten te bezitten) nu alvoorspellen)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 21:19
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-10-2004 @ 21:49 :
je reageert op een beschuldiging van de bewijslast omkeren.. ... door de bewijslast om te keren?




erg nutteloos, maar ik speel wel mee:

bewijs jij het eerst maar eens.


(dit gaat weer mierenneuken met spijkers op laag water worden, ik kan het (zonder profetische krachten te bezitten) nu alvoorspellen)
Ik reageer op jouw stelling dat je alleen de tijden verplaatst!!! Lees mijn post en vertel mij, wat moet ik bewijzen? Ik leg je simpelweg uit hoe het WEL zit.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 21:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 15-10-2004 @ 22:19 :
Ik reageer op jouw stelling dat je alleen de tijden verplaatst!!! Lees mijn post en vertel mij, wat moet ik bewijzen? Ik leg je simpelweg uit hoe het WEL zit.
ik had profeet moeten worden.....

__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 21:51
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Blijven we wel een beetje lief tegen elkaar mensen? Dank u.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 21:54
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-10-2004 @ 22:31 :
ik had profeet moeten worden.....

Wat is dit nou weer voor reactie? Je hebt iets gezegd wat niet klopt, ik heb het weerlegd en vervolgens kun jij niet meer fatsoenlijk reageren. Had je dan gewoon stilzwijgend teruggetrokken uit dit topic.

Verder ben ik heel lief gebleven.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 22:26
Verwijderd
Interesse? Nee.
Voor geen enkel geloofsritueel eigenlijk.
Respect? Ja. Tuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 23:24
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
makelville schreef op 15-10-2004 @ 20:08 :
de ramadan houdt veel meer in dan het vaste alleen
je word je bewust van je geloof in god.
Je neemt in feite even afstand van de dingen die je zouden kunnen afleiden het is een tijd om tot bezinnig te komen.
Je kan ook gewoon gaan mediteren..dat is allomvattend.

Maarja hebben ze Ramadan van gemaakt, vereenvoudigde vorm
van mediteren.

Via (zen) mediatie kan je het trouwens nog veeeeel langer volhouden, boedhisten monniken doen elke dag aan de zogenaamde ''ramadan''. ja GOED HÉ??



Misschien omdat ze weten dat er geen GOD is dat het niet om de
zogenaamde ''god'' draait. Maar spirituele innerlijkheid of te wel je geest. Maarja allebei is hetzelfde dus hartstikke goed moslimmers keep up the good spirit.

Laatst gewijzigd op 15-10-2004 om 23:31.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 07:38
ware man
ware man is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 16-10-2004 @ 00:24 :
Je kan ook gewoon gaan mediteren..dat is allomvattend.

Maarja hebben ze Ramadan van gemaakt, vereenvoudigde vorm
van mediteren.

Via (zen) mediatie kan je het trouwens nog veeeeel langer volhouden, boedhisten monniken doen elke dag aan de zogenaamde ''ramadan''. ja GOED HÉ??



Misschien omdat ze weten dat er geen GOD is dat het niet om de
zogenaamde ''god'' draait. Maar spirituele innerlijkheid of te wel je geest. Maarja allebei is hetzelfde dus hartstikke goed moslimmers keep up the good spirit.
Dat klinkt een beetje van "wij zijn beter als hullie" hoor, niet echt de instelling van een zen-boeddhist!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 08:31
Verwijderd
ik blijf lekker doorsmikkelen
Maar aan alle mensen die het doen: veel plezier
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Rotterdam ontslaat Tariq Ramadan
T_ID
28 20-08-2009 13:51
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Vragen voor een Moslim: Ramadan
Tobitjuh
0 21-04-2009 16:53
Lifestyle ramadan lifestyle
Verwijderd
164 17-10-2005 16:07
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom vasten in Ramadan
Oum Taqiyyah
4 21-10-2004 21:42
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap reactie op "Ramadan in nieuws"
~some1-nice~
7 04-11-2003 22:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.