Oud 20-06-2019, 21:59
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Hoi ik had een vraagje,

Ik heb dus twee vrije dagen aangevraagd, 2 weken geleden voor op 28 juni (omdat ik dan niet thuis ben) en vorige week voor 22 juni (ivm examens).
Mijn baas zegt dat ze pas de dag voor de dag waar ik vrij gevraagd voor had kan zeggen of ik niet hoef te komen, omdat het af hangt van de drukte. Het is ook nog niet zeker of er al vervanging voor me is gevonden omdat mijn baas op vakantie is en waarschijnlijk dinsdag pas weet of ik niet meer hoef te komen.

Ik vind deze onzekerheid heel vervelend, en is het wel toegestaan om het op deze manier te doen? Ik krijg dus morgen te horen of ik overmorgen vrij krijg.
En met een beetje geluk hoor ik dinsdag of ik de 28ste niet hoef te komen en anders hoor ik dat ook pas de 27ste
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2019, 00:56
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Alles wat ik er over lees zegt dat je schriftelijk verlof aan moet vragen en dat je werkgever binnen 2 weken moet reageren, anders gaat je verlof gewoon door. Daarnaast mogen ze het alleen afwijzen als het bedrijf door jouw afwezigheid in zeer grote problemen komt:

Citaat:
Instemming werkgever verlofaanvraag

Uw werkgever moet in principe instemmen met uw verlofaanvraag. Hij mag alleen bezwaar maken als uw vakantie grote problemen oplevert voor het bedrijf (‘zwaarwegende bedrijfsbelangen’). Of als er een collectieve vakantie is, zoals in de bouw en in het onderwijs.
De werkgever moet dan schriftelijk bezwaar maken, binnen 2 weken na ontvangst van uw vakantieaanvraag. Uw werkgever moet wel toestaan dat u op een ander moment vakantie opneemt.

Bron.
Daarnaast neem ik aan dat dit een bijbaan betreft? Ze hebben in dat geval maar gewoon te accepteren dat je examens hebt, die kun je niet even ervoor verplaatsen. Ik zou in ieder geval zorgen dat je het altijd ruim op tijd hebt ingediend en niet zomaar over je heen laten lopen. Een hoop bedrijven (winkels etc.) nemen bewust scholieren aan omdat dat lekker goedkoop is en beseffen ze zich prima dat dit soort dingen kunnen spelen, maar weten ze ook dat ze een stuk meer kunnen pushen. Als ze er echt een heel groot probleem van maken zou ik overwegen een andere baan te zoeken, maar hopelijk is dat niet nodig.

Succes!
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 24-06-2019, 11:03
Verwijderd
Is dit diezelfde werkgever waar je toch al weggaat, gezien je topic een paar posts hieronder? lach hem in zijn gezicht uit. Heb je schriftelijk vastliggen dat je vrij hebt gevraagd? Dan niet gaan werken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] Een heel normale dag
flyaway
2 02-12-2011 15:44
Liefde & Relatie Hoe voel je je op relationeel gebied, #53
groovy
500 19-01-2007 10:22
Algemene schoolzaken Open Dag HBO Nederland
Verwijderd
6 09-01-2007 22:28
Werk, Geld & Recht Twijfels over opleiding [gaat eigenlijk over werk/stage]
colors
11 30-01-2005 10:26
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Staatssecretaris van Economische Zaken wil vrije dag op niet-Christelijke feestdagen
Verwijderd
37 27-01-2005 11:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.