Oud 16-10-2017, 00:09
a30072002
a30072002 is offline
Hallo iedereen,
ik ben een meisje van 15 jaar en ik snijd mezelf. Ik begon er een tijdje geleden mee en even had ik een periode dat ik ermee gestopt was.
Nu heb ik het vorige week zaterdag weer voor het eerst gedaan. Afgelopen week heb ik weer meer sneeën gemaakt. Ze waren meestal niet zo heel erg diep, tot gisteren. Toen ik mezelf gister ging snijden, stroomde het bloed helemaal langs mijn been naar beneden. Het wordt weer steeds dieper en steeds meer.
Mijn beste vriendin weet er al van, en zij zegt dat ik het tegen mijn ouders moet vertellen. Ergens zou ik dat wel heeeeel graag willen, maar mijn thuissituatie zit wat gecompliceerder in elkaar. De meeste jongeren wonen gewoon bij hun ouders en die ouders houden van hen. Ik woon in een pleeggezin en ik voel me hier niet vrij genoeg om zo'n gesprek aan te gaan. Ik heb wel eens overwogen om weg te lopen of naar een ander pleeggezin te gaan.
Nu vraag ik me dus af wat ik moet gaan doen... Ik zou het dolgraag aan mijn ouders willen vertellen, maar dat durf ik niet. Toen zat ik te denken aan de vertrouwenspersoon op school, maar ik ben bang dat zij het verteld aan mijn ouders. Ik ben bang dat als mijn ouders erachter gaan komen, ze me gaan haten. Als ik naar die vertrouwenspersoon op school toe zou gaan, moet ik nog een week wachten want ik heb nu vakantie. Waarschijnlijk zit na die week mijn hele linkerbeen al onder de sneeën want op de rechter is geen plek meer...
Wat moet ik nu doen??????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2017, 08:08
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Je kunt in dit geval verschillende dingen doen. Zoals je zelf al aangeeft zou het heel verstandig zijn om hier met een volwassene over te praten. Dat kan een vertrouwenspersoons op school zijn (die stappen niet zomaar naar je ouders), een familielid of kennis die je vertrouwd (misschien de moeder van je beste vriendin?) of je huisarts. Je huisarts heeft geheimhoudingsplicht, kan naar je verhaal luisteren en kan je eventueel ook doorverwijzen naar andere hulpverleners.
Wat je tot die tijd kunt doen is experimenteren met minder schadelijke manieren om je te uiten. Sommige mensen die zichzelf niet meer willen snijden laten een elastiek los tegen hun huid, of tekenen met pen of stift op hun lichaam i.p.v. te snijden.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-10-2017, 17:30
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Heb je niet een contactpersoon van de pleegzorgorganisatie?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2017, 16:36
EsmeeD
EsmeeD is offline
Hi meisje van 15,

Wat naar voor je dat je het gevoel hebt jezelf te willen snijden. Heb je een idee waar het vandaan komt, of welke andere negatieve gevoelens wil je daarmee 'vervangen'? Het is wel belangrijk het tegen je ouders te zeggen. Ze zullen je er echt niet om haten! Je kunt misschien iets zeggen van 'ik voel me de laatste tijd wat minder goed, en wil mezelf dan graag pijn doen om me 'even beter' te voelen. Ik weet ook niet waarom en ik wil het niet'.

Heb je ook andere vervelende klachten? Heb je weleens gehoord van borderline?

Sommige mensen met borderline snijden zichzelf ook. Het komt vaak doordat hun jeugd niet erg stabiel was. Erover praten is altijd goed!

Groeten Esmee

Laatst gewijzigd op 19-10-2017 om 06:42. Reden: Reclame verwijderd
Met citaat reageren
Oud 18-10-2017, 17:04
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Hi Heb je ook andere vervelende klachten? Heb je weleens gehoord van borderline?

Sommige mensen met borderline snijden zichzelf ook. Het komt vaak doordat hun jeugd niet erg stabiel was. Erover praten is altijd goed!
Groeten Esmee
Snijden direct linken aan bordeline is onzin. Automulatie komt bij heel veel tienermeiden voor. Dat het iets is wat voor kan komen bij borderline betekent niet dat iedereen die zich snijdt borderline heeft. Dat is net zoiets als 'sommige kale mensen zijn crimineel dus als je kaal bent doe je er goed aan om te checken of je niet crimineel bent'. Het klopt gewoon niet.

Laatst gewijzigd op 19-10-2017 om 06:43. Reden: Quote aangepast
Met citaat reageren
Oud 18-10-2017, 19:04
EsmeeD
EsmeeD is offline
Citaat:
Snijden direct linken aan bordeline is onzin. Automulatie komt bij heel veel tienermeiden voor. Dat het iets is wat voor kan komen bij borderline betekent niet dat iedereen die zich snijdt borderline heeft. Dat is net zoiets als 'sommige kale mensen zijn crimineel dus als je kaal bent doe je er goed aan om te checken of je niet crimineel bent'. Het klopt gewoon niet.

Ik heb ook niet gezegd dat dat het is, ik informeer alleen. Wat is er mis met mensen informatie geven die ze misschien verder helpt? Misschien herkent ze zich hier dus inderdaad niet in, en dat is fijn en dat weet ze dan ook weer. En misschien herkent ze zich hier wel in en dat is minder fijn maar dan weet ze dat in elk geval wel.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2017, 00:02
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Ik heb ook niet gezegd dat dat het is, ik informeer alleen. Wat is er mis met mensen informatie geven die ze misschien verder helpt? Misschien herkent ze zich hier dus inderdaad niet in, en dat is fijn en dat weet ze dan ook weer. En misschien herkent ze zich hier wel in en dat is minder fijn maar dan weet ze dat in elk geval wel.
Informatie geven in het algemeen is prima, maar in dit geval is er geen informatie die direct verwijst naar borderline. Het is jammer om daarmee het risico te lopen dat het de ts onzeker maakt of misschien gaat twijfelen. Overigens is het wel lief dat je haar wilt helpen, ik vind alleen direct verwijzen naar borderline niet zo handig in deze situatie.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2017, 13:28
Ss'je
Ss'je is offline
Citaat:
Hallo iedereen,
ik ben een meisje van 15 jaar en ik snijd mezelf. Ik begon er een tijdje geleden mee en even had ik een periode dat ik ermee gestopt was.
Nu heb ik het vorige week zaterdag weer voor het eerst gedaan. Afgelopen week heb ik weer meer sneeën gemaakt. Ze waren meestal niet zo heel erg diep, tot gisteren. Toen ik mezelf gister ging snijden, stroomde het bloed helemaal langs mijn been naar beneden. Het wordt weer steeds dieper en steeds meer.
Mijn beste vriendin weet er al van, en zij zegt dat ik het tegen mijn ouders moet vertellen. Ergens zou ik dat wel heeeeel graag willen, maar mijn thuissituatie zit wat gecompliceerder in elkaar. De meeste jongeren wonen gewoon bij hun ouders en die ouders houden van hen. Ik woon in een pleeggezin en ik voel me hier niet vrij genoeg om zo'n gesprek aan te gaan. Ik heb wel eens overwogen om weg te lopen of naar een ander pleeggezin te gaan.
Nu vraag ik me dus af wat ik moet gaan doen... Ik zou het dolgraag aan mijn ouders willen vertellen, maar dat durf ik niet. Toen zat ik te denken aan de vertrouwenspersoon op school, maar ik ben bang dat zij het verteld aan mijn ouders. Ik ben bang dat als mijn ouders erachter gaan komen, ze me gaan haten. Als ik naar die vertrouwenspersoon op school toe zou gaan, moet ik nog een week wachten want ik heb nu vakantie. Waarschijnlijk zit na die week mijn hele linkerbeen al onder de sneeën want op de rechter is geen plek meer...
Wat moet ik nu doen??????
Lieverd vertel het een persoon die je goed vertrouwt je vriendin haar ouders. En alsjeblief stop met jezelf snijden dit kan erg aflopen. Je kan serieus doodgaan hiermee. Anders kan je zelfs met mij praten als je wilt ik heb hetzelfde meegemaakt.
__________________
Anime4Life~!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2017, 03:21
Chocoladekoek
Chocoladekoek is offline
Citaat:
Snijden direct linken aan bordeline is onzin. Automulatie komt bij heel veel tienermeiden voor. Dat het iets is wat voor kan komen bij borderline betekent niet dat iedereen die zich snijdt borderline heeft. Dat is net zoiets als 'sommige kale mensen zijn crimineel dus als je kaal bent doe je er goed aan om te checken of je niet crimineel bent'. Het klopt gewoon niet.
Helemaal mee eens.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2017, 03:24
Chocoladekoek
Chocoladekoek is offline
Hey, ik heb zelf ook veel problemen met het pijn doen van mezelf. Ook heb ik nu andere trekjes dan alleen mezelf snijden. Met het snijden ben ik gelukkig gestopt. Weet je wat mij erg goed helpt? Koop een notitie boekje en een paar goede potloden en kras alle kleuren en vormen die je maar wilt, op wat voor manier dan ook. Zet jouw gevoelens op papier. Desnoods scheur je er met je potlood doorheen, maar het werkt wel. Neem dit van mij aan, aub!! Misschien helpt het.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Snijden
Kdel
13 30-08-2016 09:07
Psychologie Snijden of iets breken
Marieke.2000
52 07-04-2015 08:12
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 07:11
Psychologie brief...
Fantôme
88 13-05-2003 19:17
Psychologie waarom automutieleren?
Verwijderd
21 14-05-2002 20:46
ARTistiek Zoals het klokje thuis tikt,tikt het hier niet [fractie uit een dagboek]
kaleidoscope
11 28-02-2002 19:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.