Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2005, 22:16
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
ratsja schreef op 24-03-2005 @ 16:59 :
na mijn weten worden de nieuwe anti depressiva niet gemeten op bloedspiegel, heb er in ieder geval nog nooit van gehoord
Nee, ik dus ook niet. Ik weet wel dat ze op je bloedspiegel werken, maar verder niet.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Advertentie
Oud 25-03-2005, 19:14
Mennuz
Avatar van Mennuz
Mennuz is offline
Ik slik remeron, en heb enorme last van stemmingswisselingen
aangezien ik nu geen vrienden meer heb, zijn er meer mensen die daar last van hebben? had het vroeger ook met de seroxat.
Oud 26-03-2005, 00:30
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Het komt over alsof je geen vrienden meer hebt door de remeron?

Bijwerkingen
Dosering en wijze van toediening wordt in het algemeen goed verdragen. Het heeft vrijwel geen anticholinerge activiteit. Mirtazapine veroorzaakt in therapeutische doseringen vrijwel geen cardiovasculaire effecten.
Depressieve patiënten vertonen een aantal symptomen die samenhangen met de status van de ziekte. Het is daarom soms moeilijk te bepalen welke symptomen voortkomen uit de ziekte zelf of een gevolg zijn van behandeling met Remeron.
De meest voorkomende bijwerkingen die waargenomen zijn tijdens het gebruik van Remeron zijn: toename van de eetlust en gewichtstoename; sedatie/sufheid (die tot een verminderd reactievermogen kan leiden), meestal optredend tijdens de eerste weken van de behandeling. N.B. Het verlagen van de dosis leidt in het algemeen niet tot minder sedatie maar doet wel afbreuk aan de antidepressieve werking.
In zeldzame gevallen komen ook de volgende bijwerkingen voor: (orthostatische) hypotensie (lage bloeddruk in staande positie); manie; convulsies, tremor (beven, trillen), myoclonus (plotselinge, rukachtige spiersamentrekkingen); oedeem (onderhuidse vloeistofophoping) en bijgevolg gewichtstoename; acute beenmergstoornissen (eosinofilie, granulocytopenie, agranulocytose, aplastische anemie en trombocytopenie); diffuse enzymverhogingen, exantheem (huiduitslag) en paresthesie (jeuk, kriebelingen).


Er staat manie bij, dat zou jij als 'stemmingswisseling' aan kunnen zien. Dat je opeens enorm hyper en zo wordt en dat je je achteraf schaamt voor de dingen die je deed?

Mijn bron is trouwens:
http://www.hulpgids.nl/medicijnen/me...irtazapine.htm
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 26-03-2005, 00:36
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
ratsja schreef op 23-03-2005 @ 15:50 :
chatten ff ergens anders !
Wie ben jij om mij daarop te wijzen? En leer Nederlands, vlegel.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 28-03-2005, 09:58
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
M@rco schreef op 26-03-2005 @ 01:36 :
Wie ben jij om mij daarop te wijzen? En leer Nederlands, vlegel.
Nogmaals, doe dat maar ergens anders, daar hebben we onzin voor.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable

Laatst gewijzigd op 28-03-2005 om 10:00.
Oud 28-03-2005, 17:21
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
M@rco schreef op 26-03-2005 @ 01:36 :
Wie ben jij om mij daarop te wijzen? En leer Nederlands, vlegel.
idioot
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 29-03-2005, 17:30
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Werkt citalopram op de bloedspiegel?

Mijn broer slikt dit, maar de ene keer slikt hij het in de ochtend, de andere keer in de avond, dan weer vlak voordat hij gaat slapen. Hij slikt het niet op een vast tijdstip. Het is wel antidepressiva en mijj lijkt het dat je bloedspiegel hierdoor een beetje erg gaat schommelen. Dus vandaar deze vraag.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 29-03-2005, 18:09
kroot
kroot is offline
ik slik ook citalopram. En volgens mij werkt het idd wel op de bloedspiegel. Ik moet het zoveel mogelijk rond het zelfde tijdstip innemen. Maar ik weet niet of anders daardoor je bloedspiegel gaat schommelen, lijkt me wel.
Oud 29-03-2005, 18:16
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ja, dan werkt het op je bloedspiegel. Ik heb het al eens tegen mijn broer gezegd, maar ik dring niet tot hem door. Misschien moet mijn moeder 't maar doen
Als je bloedspiegel gaat schommelen, krijg je meer last dan baat bij die pillen
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 29-03-2005, 19:54
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Eend schreef op 29-03-2005 @ 19:16 :
Ja, dan werkt het op je bloedspiegel. Ik heb het al eens tegen mijn broer gezegd, maar ik dring niet tot hem door. Misschien moet mijn moeder 't maar doen
Als je bloedspiegel gaat schommelen, krijg je meer last dan baat bij die pillen
Jepp, alle anti-depressiva (en anti-psychotica) dien je op een zelfde tijdstip in te nemen. Anders krijg je meer last van een soort piekwaardes in je bloed, dacht ik.

Je broer is ouder dan jij, zou hij dan niet eens zelf zijn verantwoording moeten nemen? Het is ontzettend goed bedoelt van je, maar hij zal toch op eigen benen moeten (leren) staan.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 29-03-2005, 21:44
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 29-03-2005 @ 20:54 :
Je broer is ouder dan jij, zou hij dan niet eens zelf zijn verantwoording moeten nemen? Het is ontzettend goed bedoelt van je, maar hij zal toch op eigen benen moeten (leren) staan.
Klopt, hij is alleen euhmz...weet ik veel. Als de GGZ niet zo enorm traag was, hadden we dat na twee jaar wel geweten... Ik word er zo boos om. Ze sturen hem van hot naar her, maar doen geen ene flikker.
Hij is 22 man...durft niet alleen ergens heen, durft de deur amper uit, wilt niet mee naar de bios, zit hele dagen depressief achter de pc, durft niet op een sport en slikt z'n pillen niet goed.
Tjah, en dan ben ik ook niet één van de makkelijkste en ik word er momenteel knetter van als ik weer eens niet lekker alleen de stad in kan, want telkens wilt hij met me mee, omdat ie niet alleen durft. Ik zie naar de stad gaan als even tot mezelf komen, maar ja, als je telkens 'een kind van drie' mee moet slepen, kan dar niet echt.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 31-03-2005, 21:52
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Kun je stoppen met anti-depressiva als je nog niet 'beter' bent, maar het wel geleidelijk aan afbouwt?

Ik wil het namelijk niet meer slikken omdat de bijwerkingen soms té erg worden. Ik ben heel vaak moe, zo moe zelfs dat ik gewoon móet slapen omdat ik anders omval.

Ik slik trouwens Zoloft (1 pil per dag).
Oud 01-04-2005, 08:12
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 31-03-2005 @ 22:52 :
Kun je stoppen met anti-depressiva als je nog niet 'beter' bent, maar het wel geleidelijk aan afbouwt?

Ik wil het namelijk niet meer slikken omdat de bijwerkingen soms té erg worden. Ik ben heel vaak moe, zo moe zelfs dat ik gewoon móet slapen omdat ik anders omval.

Ik slik trouwens Zoloft (1 pil per dag).
ja zeker kan dat, dat beslis je zelf, je bent immers baas over je eigen lichaam.
Als je last hebt van de bijwerkingen, moet je zelfs afbouwen en stoppen.
Ik denk zelfs dat je een tijdje beter gaat voelen, mede omdat de bijwerkingen de overhand heeft.
Maar zonder medicijnen moet je ALLES zelf doen, om niet in een verval te komen.

succes
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 04-04-2005, 20:02
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
ik slik een aantal maanden paroxetine, en ben nu, na overleg met de dokter/mijn therapeute, aan het afbouwen omdat het niet goed werkt bij mij (daar bedoel ik mee dat ik me geen steek beter voelde, het enige effect dat het op mij had is dat mijn lichaam eindelijk ging protesteren tegen mijn bloedarmoede/ijzertekort waardoor ik eindelijk in het ziekenhuis belandde, en dat ik ongeveer 15 van de 24 uur sliep).
Is het normaal dat ik nu niet meer slaap (als in: elke nacht tot minstens half 4 wakker liggen en toch altijd moe zijn), totaal ingestort ben en het gevoel heb dat ik helemaal gestoord ben geworden?

gelukkig krijg ik woensdag uitslagen van die stomme onderzoeken die ze in het ziekenhuis hebben gedaan en zie ik deze week mijn huisarts en therapeute nog, maar toch :/
__________________
I'm in the forest
Oud 07-04-2005, 10:00
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
cerys schreef op 04-04-2005 @ 21:02 :
ik slik een aantal maanden paroxetine, en ben nu, na overleg met de dokter/mijn therapeute, aan het afbouwen omdat het niet goed werkt bij mij (daar bedoel ik mee dat ik me geen steek beter voelde, het enige effect dat het op mij had is dat mijn lichaam eindelijk ging protesteren tegen mijn bloedarmoede/ijzertekort waardoor ik eindelijk in het ziekenhuis belandde, en dat ik ongeveer 15 van de 24 uur sliep).
Is het normaal dat ik nu niet meer slaap (als in: elke nacht tot minstens half 4 wakker liggen en toch altijd moe zijn), totaal ingestort ben en het gevoel heb dat ik helemaal gestoord ben geworden?

gelukkig krijg ik woensdag uitslagen van die stomme onderzoeken die ze in het ziekenhuis hebben gedaan en zie ik deze week mijn huisarts en therapeute nog, maar toch :/
komt zeker vaker voor, je sliep 60 % van de dag met medicijnen en nu geen medicijnen (of minder) en moet je het zelf doen.
niets om je zorgen over te maken, maar het is wel irritant.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 08-04-2005, 16:47
Waltz
Avatar van Waltz
Waltz is offline
Citaat:
cerys schreef op 04-04-2005 @ 21:02 :

Is het normaal dat ik nu niet meer slaap (als in: elke nacht tot minstens half 4 wakker liggen en toch altijd moe zijn), totaal ingestort ben en het gevoel heb dat ik helemaal gestoord ben geworden?
(Hey, jij bent Sarah's vriendinnetje (: )
Ik sliep ook elke nacht rond de 14 uur toen ik paroxetine nam. En als ik niet sliep liep ik rond als een zombie. Dat is ook de reden dat ik gestopt ben, net als jij dus.

Ik ben het af gaan bouwen met een halve pil per dag (10 mg) en het slapen ging toen bij mij in het begin ook veel slechter. Tot 4 uur snachts wakker liggen en hartkloppingen enzo. Als het goed is wordt dat gewoon weer beter hoor. : ) Was bij mij in ieder geval zo.
Ik slaap nu trouwens wel minder (goed) dan toen ik paroxetine nam, maar dat was daarvoor (voor het slikken) ook al zo. (Had je voor je paroxetine nam slaapproblemen? )

succes, ik hoop dat je resultaten een beetje goed zijn x
Oud 09-04-2005, 15:56
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
cerys schreef op 04-04-2005 @ 21:02 :
Is het normaal dat ik nu niet meer slaap (als in: elke nacht tot minstens half 4 wakker liggen en toch altijd moe zijn), totaal ingestort ben en het gevoel heb dat ik helemaal gestoord ben geworden?
Normaal? Nee, ik denk niet dat heel Nederland tot half 4 wakker ligt. In dat geval waren winkelketens, bedrijven et cetera daar op ingespeeld door langer geopend te zijn.
Ikzelf heb eveneens Seroxat 40mg (paroxetine) geslikt en er vervolgens mee afgebouwd zonder bovenstaande klachten te hebben gehad. Zodra je voortijdig stopt met een ant-depressivum kunnen klachten terugkeren. Indien jij je paroxetine slikte wegens depressive stemming waardoor je tevens lastig insliep, is het niet vreemd dat het terugkeert... (Hetgeen het niet minder kl*te maakt).

Sterkte, en houd je shrink op de hoogte omtrent nare-afbouw-bijwerkingen.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 10-04-2005, 21:28
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
Valse schreef op 08-04-2005 @ 17:47 :
(Hey, jij bent Sarah's vriendinnetje (: )
Ik sliep ook elke nacht rond de 14 uur toen ik paroxetine nam. En als ik niet sliep liep ik rond als een zombie. Dat is ook de reden dat ik gestopt ben, net als jij dus.

Ik ben het af gaan bouwen met een halve pil per dag (10 mg) en het slapen ging toen bij mij in het begin ook veel slechter. Tot 4 uur snachts wakker liggen en hartkloppingen enzo. Als het goed is wordt dat gewoon weer beter hoor. : ) Was bij mij in ieder geval zo.
Ik slaap nu trouwens wel minder (goed) dan toen ik paroxetine nam, maar dat was daarvoor (voor het slikken) ook al zo. (Had je voor je paroxetine nam slaapproblemen? )

succes, ik hoop dat je resultaten een beetje goed zijn x
haha ja! ben jij er ook een?

he, dan hebben we best dezelfde effecten (:

ik had voor ik paroxetine nam juist veel last van veel slapen, nooit last van slapeloosheid gehad.. ws ook door mijn bloedarmoede en ijzertekort.

in het ziekenhuis hadden ze trouwens niets gevonden, mijn hb was wel hoger maar ijzer weer net zo laag..
__________________
I'm in the forest
Oud 14-04-2005, 15:38
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Mennuz schreef op 25-03-2005 @ 20:14 :
Ik slik remeron, en heb enorme last van stemmingswisselingen
aangezien ik nu geen vrienden meer heb, zijn er meer mensen die daar last van hebben? had het vroeger ook met de seroxat.
Bij mij werden alle emoties juist heel erg 'afgevlakt' waardoor ik in 1 stemming bleef hangen. Beetje zombie achtig.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 16-04-2005, 11:22
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 14-04-2005 @ 16:38 :
Bij mij werden alle emoties juist heel erg 'afgevlakt' waardoor ik in 1 stemming bleef hangen. Beetje zombie achtig.
dat had ik met de prozac. maar wou echt dat ik dat spul nooit geslikt had.ed laatste weken gaat t echt slecht en de psychiater zegt dat dat is omdat de prozac nu pas echt uit me bloed is ofzo. nou lekker
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Oud 20-04-2005, 14:23
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
ratsja schreef op 01-04-2005 @ 09:12 :
ja zeker kan dat, dat beslis je zelf, je bent immers baas over je eigen lichaam.
Als je last hebt van de bijwerkingen, moet je zelfs afbouwen en stoppen.
Ik denk zelfs dat je een tijdje beter gaat voelen, mede omdat de bijwerkingen de overhand heeft.
Maar zonder medicijnen moet je ALLES zelf doen, om niet in een verval te komen.

succes
Ik wilde hier nog even op reageren.

Ik ben inmiddels verhuisd en ben gestopt met de therapie die ik had in mijn oude woonplaats. Ik merk dat het wat rustiger is in mn leven en het al iets beter gaat. Daarom wil ik graag stoppen met AD, maar wat zijn de consequenties als je stopt?
Kun je dan terugvallen? Of valt het mee?

Is er iemand die ervaring heeft?
Oud 20-04-2005, 16:01
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 20-04-2005 @ 15:23 :
Ik wilde hier nog even op reageren.

Ik ben inmiddels verhuisd en ben gestopt met de therapie die ik had in mijn oude woonplaats. Ik merk dat het wat rustiger is in mn leven en het al iets beter gaat. Daarom wil ik graag stoppen met AD, maar wat zijn de consequenties als je stopt?
Kun je dan terugvallen? Of valt het mee?

Is er iemand die ervaring heeft?
http://www.hulpgids.nl/medicijnen/antidepressiva-stoppen.htm

^_^ betrouwbare site. Ikzelf heb geen 'echte' ervaring met stoppen, aangezien ik altijd direct met een middel moest stoppen en overgaan op een ander, nieuw, nog veel beter medicijn.

Indien je AD niet lang genoeg hebt geslikt, kun je terug vallen in een oud patroon. Ligt eraan hoeveelste depressie het is. Na een tweede depressie dien je het bijv langer te slikken.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 22-04-2005, 21:01
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik ben nu een aantal dagen gestopt en het gaat (nog) goed Gisteren was ik prikkelbaar, maar vandaag ben ik gewoon 'normaal'. Hoop dat het zo door blijft gaan
Oud 22-04-2005, 23:58
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Ik merk trouwens dat ik met paroxetine eigenlijk een beetje afgestompt wordt, ik vind niets echt leuk en ik gedraag me vaak onredelijk en ben humeurig.. Zou dat hierdoor kunnen komen?
En wat was er trouwens met paroxetine wat betreft goede en slechte "merken"?
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Oud 23-04-2005, 06:12
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 22-04-2005 @ 22:01 :
Ik ben nu een aantal dagen gestopt en het gaat (nog) goed Gisteren was ik prikkelbaar, maar vandaag ben ik gewoon 'normaal'. Hoop dat het zo door blijft gaan
Ben je op eigen iniatatief gestopt of onder begeleiding van de arts die het je voorschreef? In ieder geval veel succes!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.

Laatst gewijzigd op 23-04-2005 om 06:22.
Oud 23-04-2005, 06:22
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Koning schreef op 23-04-2005 @ 00:58 :
1)Ik merk trouwens dat ik met paroxetine eigenlijk een beetje afgestompt wordt, ik vind niets echt leuk en ik gedraag me vaak onredelijk en ben humeurig.. Zou dat hierdoor kunnen komen?
2)En wat was er trouwens met paroxetine wat betreft goede en slechte "merken"?
1) Mij werd verteld dat je stemming gestabiliseerd zou worden door gebruik van antidepressivum. Geen diepe dalen, maar darentegen ook geen hoge pieken. Op zich komt dat dus overeen met hoe jij het ervaart.
2) Hier wordt heel verschillend over gedacht. Tijdens mijn stage in een APZ heb ik het aan een psychiater gevraagd, zij gaf aan dat het puur psychisch is, immers het hoofdbestanddeel is hetzelfde... De apotheek waar ik toentertijd Seroxat haalde, ging na driekwartjaar mij ineens het generieke middel geven. Ikzelf ervoer echt verschil.. Volgens de apotheker zat er geen verschil in, enkel een paar kleurstoffen (Seroxat is blauw, het generieke middel is wit).. Ik weet dat er mensen van het forum 'zweren' bij het echte merkmiddel Seroxat (like me).. Indien Ratsja jouw bericht leest kan ie eventueel zijn ervaring/ mening over Seroxat/ generieke middel toelichten.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.

Laatst gewijzigd op 23-04-2005 om 06:24.
Oud 23-04-2005, 10:34
XsharonX
Avatar van XsharonX
XsharonX is offline
Ik slik sinds een tijdje +/- 5 maanden citralolpram voor een paniekstoornis die ik heb gehad. Maar ik mag nu afbouwen. En ik vroeg me af of je dan veel bijwerkingen krijgt. En kan ik weer paniekaanvallen krijgen?
Oud 23-04-2005, 12:40
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
blondemiep schreef op 23-04-2005 @ 11:34 :
Ik slik sinds een tijdje +/- 5 maanden citralolpram voor een paniekstoornis die ik heb gehad. Maar ik mag nu afbouwen. En ik vroeg me af of je dan veel bijwerkingen krijgt. En kan ik weer paniekaanvallen krijgen?
http://www.hulpgids.nl/medicijnen/an...va-stoppen.htm
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 23-04-2005, 12:47
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 23-04-2005 @ 07:12 :
Ben je op eigen iniatatief gestopt of onder begeleiding van de arts die het je voorschreef? In ieder geval veel succes!
Op eigen initiatief (op afraden van iedereen)

Ik voelde me alleen de eerste dag heel rottig (chagrijnig enzo) maar nu voel ik me 'normaal'. Ik merk ook dat ik weer mezelf ben en soms emotioneel reageer om gewone dingen. Normaal huilde ik af en toe om iets kleins, maar met die medicijnen lukte dat niet meer.
Oud 27-04-2005, 12:19
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
En af en toe heb je last van boosheid, wat ik met die medicijnen niet had. Bijvoorbeeld als iets niet wil lukken ben je veel sneller chagrijnig.

Is nog mee te leven
Oud 29-04-2005, 11:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Valeriaan beinvloed de werking van de anticonceptiepil toch niet? Dat is toch alleen Sint Janskruid?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-04-2005, 18:45
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-04-2005 @ 12:58 :
Valeriaan beinvloed de werking van de anticonceptiepil toch niet? Dat is toch alleen Sint Janskruid?
Valeriaan heeft geen invloed op anti-conceptie. Ja, Sint Janskruid heeft wel een nadelige invloed op anticonceptie.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 30-04-2005, 10:53
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 27-04-2005 @ 13:19 :
En af en toe heb je last van boosheid, wat ik met die medicijnen niet had. Bijvoorbeeld als iets niet wil lukken ben je veel sneller chagrijnig.

Is nog mee te leven
Dat gaat vanzelf over.


Iemand ervaring met Fenegan?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 30-04-2005, 22:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 29-04-2005 @ 19:45 :
Valeriaan heeft geen invloed op anti-conceptie. Ja, Sint Janskruid heeft wel een nadelige invloed op anticonceptie.
Dankje, ik wou het graag even zeker weten
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 01-05-2005, 08:50
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Eend schreef op 30-04-2005 @ 11:53 :
Iemand ervaring met Fenegan?
Promethazine heb ik heel kort geslikt...
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 01-05-2005, 10:51
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Koning schreef op 23-04-2005 @ 00:58 :
Ik merk trouwens dat ik met paroxetine eigenlijk een beetje afgestompt wordt, ik vind niets echt leuk en ik gedraag me vaak onredelijk en ben humeurig.. Zou dat hierdoor kunnen komen?
En wat was er trouwens met paroxetine wat betreft goede en slechte "merken"?
Je kan kijken op je doosje, in jouw geval staat er vast paroxtine op en in de bijsluiter staat het merk wel.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 01-05-2005, 13:06
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 01-05-2005 @ 09:50 :
Promethazine heb ik heel kort geslikt...
Ja, ik gaat er geloof ik ook weer vanaf Of ik blijf het slikken en krijg versterking van een antipsychoticum of ik ga alleen anti psychoticum slikken.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 02-05-2005, 12:42
Verwijderd
Mijn psychiater heeft onlangs OCS vastgesteld en zei dat Gilles de la Tourette niet was uit te sluiten.

Hij raadde me aan om Haldol te proberen in een lichte dosis, namelijk 1 tot 2 keer een halve gram per dag.

Ik heb gezocht op Internet:
http://www.apotheek.nl/Templates/gen...&Merknaam=true

Een hele lijst bijwerkingen dus.

Wie heeft ervaring met Haldol en vooral met de bijwerkingen? En hielp het goed tegen tics?
Oud 02-05-2005, 12:49
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
bugge schreef op 02-05-2005 @ 13:42 :
Mijn psychiater heeft onlangs OCS vastgesteld en zei dat Gilles de la Tourette niet was uit te sluiten.

Hij raadde me aan om Haldol te proberen in een lichte dosis, namelijk 1 tot 2 keer een halve gram per dag.

Ik heb gezocht op Internet:
http://www.apotheek.nl/Templates/gen...&Merknaam=true

Een hele lijst bijwerkingen dus.

Wie heeft ervaring met Haldol en vooral met de bijwerkingen? En hielp het goed tegen tics?
Haldol ?
word dat nog gebruikt ?!?!??!!, mozes, dat werd "vroeger" gebruikt voor bi-polairen en mensen waren er niet echt tevreden over.
Het medicijn werd door de gebruikers omgedoopt tot Halfdol.

Ik heb voor een jaar terug een boek gelezen (over bi polairen), met name werd dit medicijn genoemd en wat ik me herinneren kan werden de gebruikers er niet vrolijk van.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 02-05-2005, 13:33
Verwijderd
Op apotheek.nl staat toch heel wat anders

En ik heb tot nu toe alleen gebruikers gehoord dat ze er moe van werden. (nu ben ik toch al een halve zombie dus dat kan er ook nog wel bij)
Oud 02-05-2005, 13:37
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
bugge schreef op 02-05-2005 @ 14:33 :
Op apotheek.nl staat toch heel wat anders

En ik heb tot nu toe alleen gebruikers gehoord dat ze er moe van werden. (nu ben ik toch al een halve zombie dus dat kan er ook nog wel bij)
heel wat anders?

er staat dat het ook gebruikt word bij manie ?
dus heel wat anders, dat snap ik niet.

moe kan je ook worden van andere medicijnen
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 02-05-2005, 13:46
Verwijderd
mja, je stelde het alsof het alleen bij bipolairen wordt/werd gebruikt, maar op die site staat ook bij bijv Tourette. Dus ok het is niet heel wat anders maar wel wat meer dan jij alleen schrijft.

Maar uhm misschien weet je dan andere medicijnen die helpen tegen tics en niet zo heftig zijn?

Ik ken oa Risperdal maarja dat is ook een antipsychoticum dus de vraag is of er wel degelijk verschil is in bijwerkingen,
Oud 02-05-2005, 13:57
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
bugge schreef op 02-05-2005 @ 14:46 :
mja, je stelde het alsof het alleen bij bipolairen wordt/werd gebruikt, maar op die site staat ook bij bijv Tourette. Dus ok het is niet heel wat anders maar wel wat meer dan jij alleen schrijft.

Maar uhm misschien weet je dan andere medicijnen die helpen tegen tics en niet zo heftig zijn?

Ik ken oa Risperdal maarja dat is ook een antipsychoticum dus de vraag is of er wel degelijk verschil is in bijwerkingen,
Rilatine
Prozac
Clonidine (Dixarit)
Botulinum toxine

starten met de laagste dosissen en langzaam opbouwen

zelfs nicotinepleisters en medische marihuana helpen/
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 02-05-2005, 15:36
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
bugge schreef op 02-05-2005 @ 14:46 :
Ik ken oa Risperdal maarja dat is ook een antipsychoticum dus de vraag is of er wel degelijk verschil is in bijwerkingen,
Je hebt twee soorten anti-psychiotica: de 'klassieke antipsychotica' en de 'a-typische antipsychotica'. Er bestaan medicijnen die bijwerkingen van de klassieke anti-psychotica tegen gaan (bv Akineton -> wordt bij de bijwerking "parkinsonisme" wel voorgeschreven) Haloperidol is een klassiek antipsychoticum. Haloperidol scoort ook hoog op 'sederend-effect' hetgeen verklaard waardoor je je zo zombie-achtig/ moe voelt.

Sterkte
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 02-05-2005, 15:39
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
ratsja schreef op 02-05-2005 @ 13:49 :
Haldol ?
word dat nog gebruikt ?!?!??!!, mozes, dat werd "vroeger" gebruikt voor bi-polairen en mensen waren er niet echt tevreden over.
Haloperidol is meest voorgeschreven anti-psychoticum ter wereld bij schizofrenen. Dus.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 03-05-2005, 08:08
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 02-05-2005 @ 16:39 :
Haloperidol is meest voorgeschreven anti-psychoticum ter wereld bij schizofrenen. Dus.
maar word het ook nog gebruikt bij bi polairen ?
daarvan had ik gelezen dat ze er niet tevreden over waren
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 03-05-2005, 08:19
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
ratsja schreef op 03-05-2005 @ 09:08 :
maar word het ook nog gebruikt bij bi polairen ?
daarvan had ik gelezen dat ze er niet tevreden over waren
In het APZ ben ik de combinatie bipolaire stoornis/ haloperidol niet tegengekomen.. Vandaar heb ik net even op i-net gekeken.. http://www.apotheek.nl/Templates/gen...ndoeningID=129
Op deze site staat medicatie welke bij bipolaire stoornis wordt voorgeschreven... Haloperidol staat er eveneens tussen. In dit geval zegt het verder niets over hoe frequent dit middel wordt voorgeschreven

Ps. Ik ben erg benieuwd over welk boek je het hebt!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 03-05-2005, 08:37
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 03-05-2005 @ 09:19 :
In het APZ ben ik de combinatie bipolaire stoornis/ haloperidol niet tegengekomen.. Vandaar heb ik net even op i-net gekeken.. http://www.apotheek.nl/Templates/gen...ndoeningID=129
Op deze site staat medicatie welke bij bipolaire stoornis wordt voorgeschreven... Haloperidol staat er eveneens tussen. In dit geval zegt het verder niets over hoe frequent dit middel wordt voorgeschreven

Ps. Ik ben erg benieuwd over welk boek je het hebt!
nou daar werd de naam haldol genoemd, welk boek, weet ik niet meer
had ik geleend in de bieb, stonden ervaringen van mensen in met een bi polaire stoornis, aangezien ik het zelf heb, had ik dat boek geleend.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 06-05-2005, 16:14
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
ik heb een vraagje. kan het dat je van medicijnen misselijk wordt? ik slik lamictal, en ik heb nu al 2 weken dat ik elke dag misselijk ben en met overgeven enzo. word er gek van. ben nu een week of 7 met die medicijnen bezig, maar de dosis wordt steeds verhoogd, kan het ermee te maken hebben?
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Oud 06-05-2005, 23:02
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Hier ben ik weer (ongeveer 2 weken nadat ik gestopt ben met Zoloft)

Het gaat redelijk goed met me. Niet super, dat zeker niet.

Ik voel me niet slecht, of slechter zonder die medicijnen, maar echt veel beter gaat het ook niet. Ik ben erg snel geprikkeld en emotioneel. Erger me sneller aan dingen en begin ook sneller te huilen. Ik ben mezelf weer een beetje (het meisje wat ik was voor dat ik AD slikte). Ik heb er geen spijt van opzich, maar het is wel belangrijk dat ik na de verhuizing en alle rotzooi weer doorga met een therapie, het liefst zo snel mogelijk.

Ik voel me absoluut niet stabiel en soms heb ik nog rare gedachtes als alles even tegen zit. Ik hoop echt dat die therapie me wel 'beter' maakt, want zo zonder is het ook niet top.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.