Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2006, 22:18
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
In onze omgeving heeft een gezin een onhandelbaar kind. Ze weten niet meer wat met haar aanmoeten, ze hebben wel wat gesprekjes met maatschappelijk werkster, maar slaat niet echt aan ofzo. Het meisje is 15, en doet er serieus alles aan om het gezin kapot te maken.
Nu zitten die ouders met het idee om haar mischien (tijdelijk) uit huis te zetten. Zo komt ze mischien tot bedaren, want de situatie nu loopt echt uit de hand. Wat voor hulptrajecten zijn er voor dit soort gevallen, ze is geen misdadiger, maar wel dus onhandelbaar? Zijzelf komen erniet echt uit, want de informatievoorziening is niet echt helder ofzo.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2006, 22:44
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Een meisje dat ik ken heeft een tijdje in een soort tehuis voor moeilijk opvoedbare kinderen gezeten nadat ze door haar ouders uit huis gezet was. Voor zover ik weet had ze geen strafblad. Ze veroorzaakte wel een heleboel problemen binnen het gezin. Misschien dat het iets is? Ik geloof dat het in Tilburg was, maar er moeten haast wel meer opties zijn.
BTW: nu gaat alles weer prima met haar.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 23:17
Verwijderd
zolang die ouders er maar rekening mee houden dat als ze hun kind eenmaal uit huis plaatsen ze niet meer zo makkelijk terug komt.. dat het wel es helemaal niet meer aan hun zou kunnen liggen wanneer ze terug komt.. en de vraag is ook nog maar waar ze terecht komt en of ze der beter van wordt..
komt ze omdat er weer ergens geen plaats is in jeugddetentie, ook al heeft ze nix gedaan, dan komt ze der niet meer zo makkelijk uit..
misschien dat ze es een afspraak bij jeugdzorg moeten maken..
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 08:02
Verwijderd
Misschien idd een idee om eerst eens bij jeugdzorg of een psycholoog 'aan te kloppen'. Jeugdzorg kan ook helpen/informeren bij een eventuele uithuisplaatsing.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 10:00
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Ja maar ze hebben nu al gesprekken met zo'n iemand, ik weet niet precies of het jeugdzorg of maatschappelijk werk is whatever (wat is het verschil enzo). Maar dit soort hulp hebben ze dus al gezocht, maar het helpt gewoon geen ene fuck. Dat meidje is niet bepaald voor rede vatbaar.

Kruimel heb je wat meer info over dat tehuis? Dan kan ik een kijken of zoeits ook in onze buurt is.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 10:12
Verwijderd
Het is nogal een verschil of het maatschappelijk werk of jeugdzorg is...

Als ik die ouders was zou ik iig bij Jeugdzorg naar de mogelijkheden vragen. Om in een dergelijk tehuis te komen heb je vaak toch een soort van 'verwijzing' nodig van Jeugdzorg, huisarts, enz.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 10:17
Verwijderd
Organisaties die dergelijke opvang bv. in Rotterdam en omgeving aanbieden: http://www.horizon-jeugdzorg.nl/ en http://www.stekjeugdzorg.nl/ . Bij beide verloopt eventuele plaatsing via Bureau Jeugdzorg...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 21:05
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
ik ben dan "vrijwillig uithuis geplaatst" door bureau jeugdzorg, dus ik denk dat je idd daar moet zijn voor de mogelijkheden. En idd wat hierboven al genoemd is, als dat eenmaal is gebeurd kan je niet zomaar weer terug!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 21:52
Verwijderd
Kennissen van ons zijn een hele tijd een soort 'gastgezin' voor een jongen van ongeveer 18 jaar geweest.
Thuis ging het totaal niet meer, hij kon niet met zijn ouders overweg, zorgde voor veel problemen, had in zijn eigen woonplaats verkeerde vrienden enz.
Door in een nieuw gezin, met nieuwe regels en een nieuwe woonplaats terecht te komen kon hij een nieuw start maken en volgens mij woont hij nu gewoon weer thuis.
Ik weet alleen niet via welke instelling ofzo dit geregeld is.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 21:26
machtigespa
machtigespa is offline
sorry hoor maar een goeie schup onder dr reet kan best wel eens helpen, en heeft het misschien niet gewoon aan de ouders gelegen dat t kind zo is als t nu is? Een kind kan meestal niet alleen schuldig zijn aan de situatie zoals die is. Misschien toch een maatschappelijk medewerker inschakelen die het gezin eens goed inspecteerd.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 21:45
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
machtigespa schreef op 14-12-2006 @ 22:26 :
sorry hoor maar een goeie schup onder dr reet kan best wel eens helpen, en heeft het misschien niet gewoon aan de ouders gelegen dat t kind zo is als t nu is? Een kind kan meestal niet alleen schuldig zijn aan de situatie zoals die is. Misschien toch een maatschappelijk medewerker inschakelen die het gezin eens goed inspecteerd.
Naja die pa had haar een een soort van tik verkocht, toen is ze naar de politie gegaan voor aangifte Er zijn van die gevallen dat het niet aan de ouders ligt, het zijn harwerkende mensen die altijd alles voor hun kind deden! En nu loopt ze alleen maar te kloten
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 14-12-2006 @ 22:45 :
Naja die pa had haar een een soort van tik verkocht, toen is ze naar de politie gegaan voor aangifte Er zijn van die gevallen dat het niet aan de ouders ligt, het zijn harwerkende mensen die altijd alles voor hun kind deden! En nu loopt ze alleen maar te kloten
denk dat het er heel erg aan ligt hoeveel der "getikt" wordt in dat huis.. met slaan bereik je echt helemaal geen ene reet, ook al denk je als ouder misschien van wel.. heb zelf ook een keer bijna aangifte tegen m'n broer gedaan, alleen maar omdattie dan misschien zou leren dat slaan kansloos is en niet helpt.. ze helpen dat kind echt niet het goede pad op door er te slaan.. heb wel gelezen dat dat kind niet handelbaar is, maar denk dat ze der alleen nog maar onhandelbaarder van wordt..
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 16:41
ScheleKameel
ScheleKameel is offline
Tijdelijk uit huis plaatsen is in mijn inzien niet verkeerd.
__________________
RUN BEFORE I'M FASTER THAN YOU....
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 19:19
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Jeugdzorg kan eventuele uithuisplaatsing regelen.

Haar uit huis zetten heeft geen zin. Mocht ze in aanraking met de politie komen (al is het maar omdat ze zwerft) dan zal die haar terugbrengen naar haar ouders.

Zo zijn ook mensen die haar in huis zouden nemen strafbaar.

Als de nood echt hoog is zou ik als ik die ouders was een crisisgesprek bij jeugdzorg aanvragen.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:30.