Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2009, 19:42
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Mijn begrip voor alles en iedereen begint een beetje op te raken. Wat ik ook doe of zeg, sommigen steken liever hun kop in het zand. De wereld draait alleen om hen. Och, wat hebben ze het zwaar. En inderdaad, zelfmedelijden is zwaar.

Relativeer dan ook eens, denk ik dan. Gebruik een ander referentiekader, zet dingen in een ander perspectief. En nee, je hoeft niet meteen te denken aan de kindjes in Afrika. Maar denk ook eens aan een ander. Vraag ook eens aan mij hoe het gaat ipv alleen over jezelf te praten.
Nou ja, gelukkig zijn er genoeg mensen die wel interesse hebben in hun medemens en in mij natuurlijk.
Advertentie
Oud 28-09-2009, 21:18
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
@ Nienna*: Allereerst een dikke knuffel. En dan; doe eens wat liever tegen jezelf. Je bent geen faler, je bent gewoon een student die alles heel erg goed en in één keer wil doen en daardoor veel te veel hooi op je vork neemt. Zoek inderdaad eens een baantje dat wat dichter bij je kamer is, zodat je niet elke keer hoeft te reizen en als dat teveel is, ga je gewoon bijlenen. Niets ergs aan, er zijn zoveel mensen die dat doen, daarom is het er ook. Gun jezelf even die ruimte om bij te komen, dat het nu allemaal heel erg veel en stresserig aanvoelt wil niet zeggen dat het zo blijft voelen. Neem ook af en toe de ruimte om te ontspannen, geef jezelf eens een verwenuurtje/middag, ook pauze nemen en ontspannen is nodig wil je optimaal studeren.
@ Rasmusje: Zo knap dat je die stap toch hebt gezet, dat is best moeilijk om toe te geven dat je toch (weer) aan therapie toe bent. Gelukkig dat je intake goed ging, een klik met zo iemand is ontzettend belangrijk

Knuffel voor Heksjuh en justhanna.

OT: Wat een druk weekend! Vrijdag werken en zaterdag werken was echt abnormaal druk, het seizoen begint echt weer en ik moet er echt weer aan wennen! 's Avonds uiteten was erg gezellig (tegen alle verwachtingen in), ze vonden mijn bijdrage aan het afscheid van A. ook allemaal erg grappig. Helaas verwachten ze echt veel te veel van het personeelsuitje, maar ik heb vertrouwen dat dat goed komt, desnoods geef ik zelf een theaterlesje als ik niemand kan vinden.. Gisteren gestudeerd (althans, poging gedaan tot) en nog naar vriendinnetje geweest. Ook nog mijn broer beetje kunnen helpen met zijn paniek rondom master-stress. Wel echt fijn dat hij toch bereid is advies aan te nemen van zijn 19-jarige zusje Oh en het was vet cool dat ik helemaal zelf naar het station ben gereden (20 min ofzo) en heb hem opgehaald, voelde ook heel goed, lekker muziek hard aan en autorijden
Vandaag weer gestudeerd, dat ging stuk beter gelukkig, hoewel ik nog steeds veel meer had moeten/kunnen doen, dus dat gaan we nu nog even fixen. Maar voor 't eerst heb ik vragen voor het responsiecollege gestuurd en een supergoede (en realistische) planning gemaakt.

En het allerbelangrijkste van vandaag: L. belde me vanochtend op, ze wilde praten. Ze zei dat ik prioriteiten moest stellen mbt mijn vriendschappen, dat mijn gedrag zo niet kon. Ik heb haar laten praten en zei dat ik een brief zou schrijven met alles wat ik erover te zeggen heb. Dus heb ik vandaag een brief van 3.5 A4-tje getypt waarin ik eindelijk alles heb opgeschreven wat me al zo'n tijd dwarszat. En het lucht echt op. Nu is het de vraag hoe zij erop gaat reageren, of ze de tijd neemt om erover na te denken. Maar dan heb ik in ieder geval de eer aan mezelf gehouden en heb ik mijn grens aangegeven. Het kan niet zomaar voorbij zijn, maar het komt er wel gevaarlijk dichtbij. \
Ik voel me best goed & zeker
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 28-09-2009, 21:26
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Klinkt goed Nijn*, ook goed dat je die brief hebt geschreven, ik ben benieuwd hoe ze gaat reageren
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 28-09-2009, 22:57
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Vanmiddag was ik ook de klos en is er meegeluisterd met mijn gesprekken. Maar hij was heel tevreden en volgens mij zitten wij ook wel op 1 lijn wat betreft mijn mening over dat meisje dat steeds op- en aanmerkingen op mij heeft. Dus dat was fijn om te horen.
Net naar de pubquiz geweest en we hebben gewonnen! Weer eens sinds lange tijd. A.s. zaterdag is de finale in Zoetermeer, ben erg benieuwd, vorig jaar was het erg gezellig en onze doelstelling is (weer) het linkerrijtje te halen.

Morgen ga ik met het werk van m'n vriend naar Amsterdam. Personeeluitje met introducees, al ben ik denk ik wel de enige, want zoveel mensen gaan er volgens mij niet mee. We gaan hier om 7u weg...dus ik moet eigenlijk nodig gaan slapen nu. Ik ben benieuwd of het leuk gaat worden, met zijn collega's. Hoop dat het een beetje normale mensen zijn en dat het geen hele melige boel gaat worden (waar ik al wel voor gewaarschuwd ben). Ik ben toch al niet zo goed met vreemde mensen. Maar we zien wel. We hebben ook nog veel vrije tijd daar en vriend en ik willen naar Madam Tussauds. Ach, het zal vast wel leuk worden en anders heb ik gewoon een goedkoop dagje Amsterdam gehad.
Oud 29-09-2009, 08:18
Verwijderd
Ik begin het zo langzaam maar zeker zat te worden.
Oud 29-09-2009, 11:30
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Nijn: dankjewel, die kan ik op dit moment goed gebruiken Knuffel terug!

Kutzooi. Hij is minder verliefd op me, het gaat voor hem meer richting een goede vriendschap. Ik had eraan gedacht, ik twijfelde over hoe hij in de relatie stond, maar eerlijk gezegd had ik nooit verwacht dat hij dat gisteren zou zeggen.
Hij wil er voor vechten.
Ik weet niet wat ik moet doen. Het is nog niet over tussen ons, het is ook niet dat hij helemaal niet meer verliefd is. Maar wil ik wel vechten voor iets dat voor mijn gevoel gedoemd is te mislukken? Ik vraag me straks bij elke aanraking, bij elke kus af wat het voor hem betekent. Ik wil dit niet als het voor hem niks betekent. Ik vraag me nu nog meer af bij elke sms die ik hem stuur of ik me niet aan hem opdring.

We hebben gisteren niet echt gepraat. Ik sloeg echt compleet dicht. Vanavond komt hij weer naar me toe, hopelijk hebben we dan wel een echt gesprek. Ik wil hem niet kwijt, ik ben wel verliefd op hem. Maar wil ik al mijn energie steken in iets dat niet gaat werken?
En bovendien vind ik het echt oneerlijk wat hij heeft gezegd. Hij zei dat ik nooit iniatief toon, hij liet het op mij overkomen alsof we nooit meer iets doen omdat het niet van mij uit komt. Maar sorry hoor, elke keer als ik vraag of we samen iets kunnen doen heeft hij al andere plannen. Dan voel ik me afgewezen en ik wil me niet aan hem opdringen.

Ik weet het niet meer. Ik wil eigenlijk heel hard huilen maar ik zit op school. Ik ben bang dat het na vanavond wel echt over is. Hoewel ik dat niet wil, wil ik ook niet al mijn energie en geluk hieraan verspillen. Op deze manier doet hij me pijn, als we er een punt achter zetten kan ik hem tenminste vergeten. Maar dat wil ik niet, de gedachte alleen al doet zeer.

Ik hoop dat we er vanavond uitkomen. Ik weet niet hoe hij nu in onze relatie staat. Ik wil weten dat hij ook echt wil vechten, anders heeft het voor mij geen zin.
Ik wil er wel voor vechten, maar ik weet niet of ik het wel kan.
Verdomme
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 29-09-2009, 12:29
Verwijderd
Jongens toch, ik ben niet gek! Ik heb écht pijn! En daar wil ik écht vanaf! En daar wil ik niet alleen maar over praten in het AMC, NEE: daar wil ik iets aan doehoen! Joehoe! Stelletje domme dokters.
Oud 29-09-2009, 12:54
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Rasmusje: Wat heb jij een leuke avatar Fijn dat je intake-gesprek goed ging en succes met alles.

OT: Vandaag dan voor het eerst gewerkt en het ging best oké. Drie uurtjes is best wel kort, nu heb ik de hele middag nog om allerlei dingen te doen. Mijn boek uit te lezen, bijvoorbeeld
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 29-09-2009, 13:11
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Het is gewoon veranderd tussen ons door wat hij gisteren heeft gezegd. Ik denk drie keer na voordat ik iets durf te smsen, voordat ik iets durf te zeggen. Ik weet niet of ik hem nog wel durf aan te raken, durf te kussen, omdat ik bang ben dat het voor hem niks betekent en voor mij teveel.
Ik ben bang dat het niet meer goedkomt.

Ik heb iemand nodig om even bij te huilen. Om alles op een rij te krijgen, om steunende woorden van te krijgen.
Ik ben bang voor vanavond. Ik wil het liefst nu mijn bed inkruipen en de rest van de week even overslaan.
Ik ben kotsmisselijk, ik heb hoofdpijn, mijn keel brandt door de brok die erin zit.
Ik wil niet meer verliefd worden, het doet alleen maar pijn.

Nog iets meer dan uur en dan heb ik in ieder geval weer mensen om me heen. Dan een voorlichting of scriptie en dan mag ik naar huis, dan mag ik even huilen en me ellendig voelen.
Ik voel me nu echt even heel alleen en in de steek gelaten, vooral als ik straks in mijn eentje op mijn kamer zit.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 29-09-2009, 13:27
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
@ Heksjuh; herkenbaar... maar veel succes vanavond.
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 29-09-2009, 17:16
Verwijderd
@ Heksjuh: dankjewel voor reactie, weet ik ook wel
En wat een rotte situatie heb je nu! Ik vind het wel goed dat hij ervoor wil vechten, maar verder kan ik me alleen maar bij jou aansluiten. Knap lastig. Hopelijk wordt er vanavond meer duidelijk, veel succes!


Misschien moet ik haar verder ook niet zo'n harde behandeling geven. Het is niet alsof ik ooit iets anders doe. Die cursus zit verder nogal in m'n hoofd.
Oud 29-09-2009, 17:32
Verwijderd
Sterkte Heksjuh! Lijkt me echt een rot situatie. Zelf ook ooit zoiets gehad en dat is inderdaad alles behalve fijn. Ik hoop voor je dat het nog goed komt en dat hij inderdaad echt helemaal voor jou wilt gaan.
Oud 29-09-2009, 18:43
Verwijderd
Dankje Nijn en Vogelvrij.

OT: Aaah, wat heb ik een lieve mentor. <3 En ik heb vandaag eindelijk, eindelijk iets geschilderd dat geen prut is. Denderend is het niet, maar ik hoef vrijdag in ieder geval niet met lege handen aan te komen en dat is al erg fijn. Nu ook nog even die twee voorgaande opdrachten proberen te maken en dan ben ik zo goed als bij.
Vandaag begin ik er voor het eerst weer een beetje plezier in te krijgen..
Oud 29-09-2009, 18:54
Verwijderd
Vandaag een prut dagje. Ik kon vanochtend weer eens niet mijn bed uitkomen, dus heb ik statistiek gemist en dat terwijl het vandaag best pittig was. Ik heb wel mijn OV jaarkaart opgehaald (vanaf vrijdag vrij reizen!!!) en iets aan life sciences gedaan voor morgen. Best pittig eigenlijk. Nu nog wat voor project doen en dan dit weekend statistiek maar inhalen. Ik heb toch al vanaf donderdag weekend.
Oud 29-09-2009, 19:17
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Heksuh wat rot sterkte

Hmm ik probeer het maar van me af te zetten, jammer dat er niks tussen zit.
En jeetje wat raakt het me na 1,5 jaar nog
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 29-09-2009, 19:23
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Even tussendoor een grote knuffel voor Heksjuh, want die heb je wel nodig denk ik zo. PM staat ook nog altijd open . Hopelijk krijg je een beetje meer duidelijkheid vanavond. En zeg wat je voelt hè. Nouja, sterkte .
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 29-09-2009, 19:52
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
De hele dag spraken mensen me aan over mijn oog. En ik maar hopen dat 't niet zo opviel... Gelukkig kon ik mijn lenzen wel in (al zag je het daardoor natuurlijk beter dan van achter een bril). Hopelijk gaat het snel over.
Verder wel oke gewerkt vandaag. De bijeenkomst vanmiddag was een beetje saai en het meeste wist ik wel, maar op zich geven dit soort dingen me wel de bevestiging dat deze baan wel echt iets voor mij is. Al was ik (op de stagiaire na, die even oud was als ik, schat ik) wel veruit de jongste...
Oud 29-09-2009, 19:55
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Can you take the bullet back
Change it to a heart attack
My wish, I wonder could it be true

One year spent waiting, waiting for you

This isn't what I wished for
This isn't what I knew
What can waiting do?

What did we prove?
Didn't we make this all come true?
Didn't we choose?
How did we lose?
Where did we let the reigns go loose?

What if we knew?
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 29-09-2009, 20:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Eerste rijles gehad, ik moest gelijk in m'n eigen straat rijden, met aan twee kanten geparkeerde auto's. Vond het best eng en was mega zenuwachtig, ben ook nog tegen een geparkeerde auto aangereden maar ik vond het wel leuk en denk dat ik volgende keer wel al minder zenuwachtig ben Ben wel echt gesloopt, had ook heel erg dat alles om me heen langs me heen ging, had helemaal niet door dat het al donker werd en weet ook niet goed waar ik allemaal geweest ben enzo. Maar het voelt wel stoer En m'n vriend vond het ook leuk (is buschauffeur dus zit ook veel op de weg). Ben wel kapot, zo lekker slapen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-09-2009, 22:01
Verwijderd
ik blijf verbaasd over het geduld wat ie heeft, waar ie me over schrijft, en zelfs de lappen tekst die ook nog daadwerkelijk over gaan. En dat ie op me aan het wachten was vandaag, etc. Doe ik er goed aan? Doe ik er niet goed aan? Zo zeker als ik alles in gedachten had, ik had de beslissingen gemaakt. En ik sta er op zich nog wel achter maar...al die zekerheid overboord. Ik denk dat ik het moet doen, achter mn gedachten moet blijven staan.
Ik heb sterveslast van mn buik, ik weer vreselijk opgezet, en ik weet niet waarvan. Of wel? Anyway...er moet écht iets gebeuren aan mijn brakke en krakkemikkige lichaam. En alle andere pijntjes en klachten.

@Daantje: kost energie he, zon eerste les!
Oud 30-09-2009, 09:08
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Bedankt voor de lieve reacties

Het ging gisteren heel anders dan ik dacht, gelukkig. Hij wil er echt voor gaan en er was aan niks te merken dat hij minder verliefd is.
Hoewel het voor mij af en toe wel een beetje dubbel voelde gisteren, was het toch ook heel fijn.
Hij geeft echt nog wel om me, en ik om hem. Hij wil er echt voor vechten en op deze manier wil ik dat ook. Al blijf ik toch een beetje bang dat hij me binnenkort weer pijn doet, maar daar moet ik me maar niet druk om maken.
Ik voel me in ieder geval een stuk beter dan gisteren
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 30-09-2009, 10:07
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Heksjuh: fijn dat het nu toch weer een beetje goed is tussen jullie. Heb je wel de dingen gezegd die je dwarszaten?

@ Hawahaai: wat heb je met je oog? Nog steeds hetzelfde als eerst?

OT: Gisteren hele leuke dag gehad in Amsterdam. De collega's van m'n vriend vielen nog wel mee. Eerst een rondvaart gedaan in de grachten, dat was erg leuk. En daarna zijn vriend en ik naar Madam Tussauds geweest, wat wel leuk was, maar het geld niet waard (en dan hadden we al korting). Toen we buiten kwamen regende het en dat heeft het de rest van de middag blijven doen. Dat was wel jammer. Maar we hebben ons nog wel vermaakt en eind van de middag weer terug naar de bus, midden in de spits Amsterdam uit richting Den Haag/Rotterdam. Wie dat bedacht heeft. We hebben er bijna 3 uur over gedaan om van Amsterdam in Rotterdam te komen. Daar eten, helaas voor mij een Chinees-Indisch buffet, maarja, heb de lekkere dingen er maar tussenuit gepikt. En daarna terug naar waar we de bus in waren gegaan en vanaf daar nog een half uur naar huis rijden. Dus het was me het dagje wel, maar wel leuk.

Vanmiddag weer werken, ben benieuwd of de hoeveelheid weer wat aangetrokken is. Ik vind het werk inmiddels weer wat leuker geworden (hoewel het nog steeds hetzelfde is). Ik ga er de laatste tijd niet meer met tegenzin heen. Ik denk dat het komt doordat de werksfeer verbeterd is doordat er een aantal mensen gestopt zijn en doordat er nieuwe mensen zijn aangenomen, die wat meer mijn werkmentaliteit hebben. En doordat ik sinds maandag ook weet dat ik het goed doe en dat niemand iets aan te merken heeft op mijn productiesnelheid (behalve dan 1 collega, maar ik weet nu ook hoe er over haar gedacht wordt in dit opzicht).
Oud 30-09-2009, 18:12
Verwijderd
Fijn dat het weer beter gaat Heksjuh.

Mijn vriendje is lief&sagt.<3
Oud 30-09-2009, 19:27
Verwijderd
Gaat goed vandaag! Mijn filmpje moet ik overdoen want het scherpstellen stond op automatisch en daardoor heb ik mijn filmpje nogal verneukt, maar afgezien daarvan was mijn docent wel enthousiast. En ik heb een zelfportret gemaakt, eindelijk. En ik kan het met mijn nieuwe klasgenootje vinden. En die docenten van stadslab die overal zo moeilijk over doen leken me tevreden. Een idee heb ik nog niet, dit is een beetje het verzamelstadium. Maar nu ik goeie kritiek heb gehad denk ik dat ik op de goeie weg ben. En ik heb iemand getroost en dat is gaaf want ik ben uberslecht in troosten. En nu lees ik een zelfhulpboek. Het is behoorlijk spiritueel en eigenlijk vind ik zulk soort boeken bij voorbaat onzin, maar ik moet toegeven dat het best interessant en confronterend is. En morgen mijn houtsnede opnieuw afdrukken, hopelijk met beter resultaat dan vorige week.
Ik heb het gevoel dat ik opeens heel veel te doen heb, maar dan op een positieve manier. Misschien omdat ik sommige vakken eigenlijk niet vatte en het idee had dat nadenken over een concept hetzelfde was als niks doen, want ik had helemaal geen concept.
Maar nu valt alles geloof ik een beetje op zijn plek.

Mijn mentor zei aan het begin van vorig jaar: 'Dit is een prachtige studie. En ik zou hem bijna niemand aanraden.'
Dat is zo ongelofelijk terecht.
Oud 30-09-2009, 20:52
Verwijderd
Ik moet verdorie dat Grenzeloos Verliefd ook niet kijken. Daar krijg ik veel nare gevoelens van... Hup, voetbal aan.
Oud 30-09-2009, 21:32
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Maandag ga ik beginnen met de 5-daagse. O Joy...
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 30-09-2009, 21:49
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Doe ik er niet goed aan? Zo zeker als ik alles in gedachten had, ik had de beslissingen gemaakt. En ik sta er op zich nog wel achter maar...al die zekerheid overboord.
Beslissingen? Welke? Denk niet dat je er ooit zeker van zult zijn dat je het goede besloten hebt...
Enne, dat grenzenloos verliefd kijken is dan gewoon een beetje zelfkastijding ofzo...
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 30-09-2009, 22:01
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Hoelang blijft m'n maag nog salto's maken? Jeutje wat een gevoel.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 30-09-2009, 22:01
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Rasmusje: je klinkt nu een stuk positiever, probeer dat positieve gevoel vast te houden. Je merkt het vast ook wel, er is niks veranderd aan de hoeveelheid werk en wat je allemaal moet doen, maar je hebt er nu een andere (positivere) kijk op, waardoor het allemaal ook makkelijker zal gaan.

OT: net terug van de koorrepetitie. Volgende week zaterdag hebben we een optreden en we zingen dan een gedeelte van het oude repertoire. Dus dat zijn we nu weer aan het ophalen, inclusief alle bewegingen. En ik blijf dat dansen (bewegen) vreselijk vinden, maar het is wel een stuk leuker om naar een koor te kijken dat ook nog een beetje beweegt, ipv. stijf allemaal vrolijke popnummers aan het zingen is. Dus ik probeer maar wat, op het concert destijds ging het ook goed.
Oud 30-09-2009, 22:30
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Stress alom. Morgen krijg ik mijn take-home tentamen en dan moet ik dat in zeer korte tijd voor elkaar krijgen (of mijn werk afzeggen maar dat is ook niet echt een optie) maar opzich moet dat te doen zijn als ik goed doorwerk. Ik ben in ieder geval wel voorbereid, ik heb alle stof gelezen, genoeg vragen kunnen stellen, goed mee gedaan met de werkgroep, dat moet echt wel goedkomen. En als dat maandagochtend af is heb ik precies 2 dagen om te leren voor mijn andere tentamen, tuurlijk waarom niet Maar ik heb net wel 2 onderzoeksrapporten helemaal doorgelezen zonder op te geven, goede bronnen gevonden voor mijn casusopdracht en samenvattingen gezocht van de stof. Dus, ben best trots op hoe ik op dit moment werk voor m'n studie

De briefwisseling met L. gaat best goed. Ik heb zoveel eindelijk kunnen zeggen en ze heeft het echt gelezen en erop gereageerd op een hele serieuze en volwassen manier. Dat voelt echt goed, dat ik nu even alles heb kunnen zeggen en dat ik gewoon mezelf kon zijn. We weten allebei even niet waar onze relatie nu naartoe gaat, hoe we verder gaan want het is wel anders nu. Maar dat komt vast wel goed, al dan niet in andere vorm dan eerst, maar voorlopig zien we elkaar even niet (tot na mijn tentamens) dat leek ons (mij vooral) wel even verstandig.

Voel me verder wel goed, kreeg vandaag weer wat berichtjes van PWP. Normaal raak ik dan altijd al helemaal van mijn stuk maar gelukkig was het echt hele lieve en oprechte steun van mensen waardoor ik me daar weer helemaal op mijn gemak voelde. Ben best even gelukkig ofzo met hoe het leven er nu uitziet. Voel ik me dan toch het beste onder (handelbare) stress? Ik heb gewoon vertrouwen dat het goed komt, al moet ik er hard voor werken. Er komen leuke dingen aan!!

Saber que se puede querer que se pueda
quitarse los miedos, sacarlos afuera
pintarse la cara color esperanza
tentar al futuro con el corazon
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 30-09-2009, 22:31
Verwijderd
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik nu maar heel veel dingen moet opgeven zodat het op lange termijn allemaal weer goedkomt. Ik heb er maar vrede mee gemaakt dat ik me de komende tijd niet echt happy ga voelen, dat heb ik er wel voor over.

Nu maar hopen dat ik het allemaal niet weer verpest, want wanneer er emoties bij komen is het soms heel moeilijk om toch niet bepaalde dingen te gaan doen. Dus ja, gewoon in gedachten houden dat ik nu eventjes niet op één sta. Hopelijk komt het dan allemaal over een tijdje weer goed.

Edit: Even wat verwijderd, with good reasons.

Laatst gewijzigd op 30-09-2009 om 23:50.
Oud 30-09-2009, 22:37
Verwijderd
@Nijn: mooi nummer he?
@Blurred: een beetje? Ik denk dat we in dat opzicht niet heel veel van elkaar vershcillen op het moment en met dezelfde twijfels en onzekerheden zitten.
Oud 30-09-2009, 23:08
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
@ Nienna*: Allereerst een dikke knuffel. En dan; doe eens wat liever tegen jezelf. Je bent geen faler, je bent gewoon een student die alles heel erg goed en in één keer wil doen en daardoor veel te veel hooi op je vork neemt. Zoek inderdaad eens een baantje dat wat dichter bij je kamer is, zodat je niet elke keer hoeft te reizen en als dat teveel is, ga je gewoon bijlenen. Niets ergs aan, er zijn zoveel mensen die dat doen, daarom is het er ook. Gun jezelf even die ruimte om bij te komen, dat het nu allemaal heel erg veel en stresserig aanvoelt wil niet zeggen dat het zo blijft voelen. Neem ook af en toe de ruimte om te ontspannen, geef jezelf eens een verwenuurtje/middag, ook pauze nemen en ontspannen is nodig wil je optimaal studeren.
& @ de rest: Allemaal bedankt voor de steun!
Je hebt ook gelijk Nijn*, ik ben een streber, ik moet er eens mee ophouden. Ik ga nu in ieder geval ontslag nemen (de afspraak staat al nu alles nog goed doen en zeggen en de knoop doorhakken) en dan wat meer rust creeëren voor mezelf. Ik vind het ook belangrijk dat ik sociale dingen doe, dat is ook leuk enzo maar het kost ook energie en ruimte, dus misschien moet ik dat even minderen. En Geneeskunde voorop zetten.

Heb je een al een reactie op je brief naar L.?

OT: Het gaat wel weer oké, ik ben weer boven water... alleen moet ik nu nog even alles op een rijtje zetten, me niet zo druk maken en een beetje studeren Alles komt goed.
Morgenavond rustavond, want die heb ik nodig (vanavond weer drukke avond gehad) en vrijdag lekker uit eten met een vriendinnetje en háár vriendinnetjes, ben benieuwd of ik het met ze kan vinden!

Oh en ik had natuurlijk vanavond helemaal niet My sister's keeper moeten kijken, OMG wat heb ik gehuild ik kan daar gewoon helemaaaal niet tegen en dat weet ik ook van mezelf. Maar ach
Oud 01-10-2009, 08:05
Halflight
Avatar van Halflight
Halflight is offline
Klotezooi. Me gigantisch verslapen voor een hele belangrijke gebeurtenis op school en nu voel ik me echt zwaar waardeloos. Ik heb al een slechte band met mijn projectgroep waar ik nog 16(!) weken mee verder moet en nu dit. Ik weet ook niet hoe ik het allemaal goed moet maken en ik heb er de energie ook niet voor.

Nu moet ik van mezelf deze dag zeer nuttig besteden maar mijn hoofd staat daar natuurlijk totaal niet naar op dit moment.
Oud 01-10-2009, 08:56
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
@ Heksjuh: fijn dat het nu toch weer een beetje goed is tussen jullie. Heb je wel de dingen gezegd die je dwarszaten?
Ik heb niet alles gezegd, niet alles leek me zinvol om op dat moment te zeggen. Maar we hebben het over het meeste gehad dus er zit me wel een stuk minder dwars. En de enige dingen die me nu nog echt dwars zitten zijn of dingen waar ik gewoon zelf aan moet werken of me niet druk over moet maken, en ik moet hem gewoon vertrouwen dat hij me niet aan het lijntje houdt en zegt als het echt over is tussen ons.
Nu moet ik me nog proberen me er niet te druk over te maken, het van me af te zetten. Het is nu eenmaal zo dat hij minder gevoelens heeft, daar kan ik niks aan doen.

Ik hoop dat we van het weekend een beetje tijd met elkaar kunnen doorbrengen. Zondag kan sowieso niet want dan heb ik al iets, zaterdag wil ik wel minstens een halve dag studeren maar dat begrijpt hij vast wel. Ik hoop eigenlijk dat ik morgenavond bij hem kan slapen en dan zaterochtend samen tijd doorbrengen.
Ik hoop dat hij me belt vanavond want dat voelt toch beter dan dat ik hem bel.

En nu hup concentreren op school, want het tentamen komt steeds dichterbij.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 01-10-2009, 11:17
Verwijderd
Citaat:
hiephiep hoera voor Repelsteel!
dankje trouwens
Oud 01-10-2009, 11:27
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Slecht geslapen. Vriend was ziek en moest tig keer het bed uit. En als hij er weer in lag, kon hij ook niet stilliggen, dus dan slaap ik ook niet. Uiteindelijk van 6 tot half 10 nog geslapen en nu is hij naar z'n werk omdat het wel weer ging. Typisch dat dit soort griepjes altijd 's nachts zijn.

Net nog even gestudeerd en een planning gemaakt voor maand 1. Ik heb nu eigenlijk alweer 3 weken vertraging, maarja. Ik vond vandaag wel een mooie datum om écht te beginnen. En het is ook allemaal hartstikke interessant, maar ik moet me er gewoon toe zetten om er 's ochtends wat aan te doen. Om 13u werken, ben benieuwd hoe laat we nu klaar zijn.
Oud 01-10-2009, 12:50
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Hmm, wat is dat nou weer voor vage steek onder water: ''ik wil afspreken dat we gewoon relaxed met elkaar doen". En dat zet-ie dan zelf in een mailtje, net alsof hij dat dan afspreekt in z'n eentje. Stom gedoe. Ik wil er ook niet zelf over bellen, flauw hoor.

Maargoed, zo nog even inpakken en fiets naar de fietsenmaker en dan naar vriendjelief <3 .
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 01-10-2009, 13:25
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
het was een rustige week.
maandag yoga en rots en water gehad en dat ging beide goed.
en dinsdag hadden we gym en muziek therapie en dindsdag middag gingen we naar de fietsen maker.
en daarna gingen we winkelen in veghel.
en ik hoorde dinsdag dat dit mijn laatste week in de opname is.
dus ik heb in deze 3 dagen al me spullen al ingepakt.
en gisteren hadden we sociale vaardigheden en vrouwen groep en gym.
en nou heb ik alles al in tassen zitten.
en ben ik met me laatste wasje bezig.
en nou hoef ik alleen nog maar met iemand me tv in te pakken.
en wachten tot me ouders mij en me spullen komen halen.
ik zit nou niet zo lekker in me vel.
maarja het is ook wennen.
en morgen ga ik werken.
en maandag ga ik beginnen met de dagbehandeling 4 dagen in de week.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 01-10-2009, 13:49
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het werken was saai en nu heb ik blaren en dat is niet handig, want ik heb vanavond dansles. Hmpf.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 01-10-2009, 15:11
Verwijderd
@darkfairy: Dat is wel heel plotseling of niet? Denk je dat je het gaat redden?

OT: Het gaat wel goed, ik heb nu al weekend en ik ben nu op mijn kamertje. Ik hoop dat ik het weekend goed doorkom, want ik heb niet echt veel te doen, ja huiswerk maar daar word ik meestal niet veel gelukkiger van. Over anderhalve week heb ik tentamen en ik begin hem nu wel een beetje te knijpen. Ik hoop maar dat het allemaal goed komt. Dinsdag ben ik niet naar school geweest en daar baal ik nu wel van. Ik kon mijn bed weer eens niet uitkomen.
Zaterdag ga ik trouwens wel naar Amsterdam met een vriend, daar heb ik wel echt zin in. Meteen genieten van mijn OV.
Oud 01-10-2009, 17:08
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
@ Hawahaai: wat heb je met je oog? Nog steeds hetzelfde als eerst?
Nee, dat was compleet over. Toen was mijn oog zelf helemaal rood, nu was mijn ooglid bij mijn ooghoek helemaal rood en gezwollen. Iedere keer knipperen deed pijn. Gisteren jeukte het verschrikkelijk, vanochtend vervelde het (daar leek het op) en nu lijkt het weer over te zijn, gelukkig.

OT: Hard gewerkt. Maar toch moet ik nog meer multitasken hoor, ik kan het echt nog niet allemaal bijhouden zo. En daar baal ik van.
Oud 01-10-2009, 19:29
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
@darkfairy: Dat is wel heel plotseling of niet? Denk je dat je het gaat redden?

OT: Het gaat wel goed, ik heb nu al weekend en ik ben nu op mijn kamertje. Ik hoop dat ik het weekend goed doorkom, want ik heb niet echt veel te doen, ja huiswerk maar daar word ik meestal niet veel gelukkiger van. Over anderhalve week heb ik tentamen en ik begin hem nu wel een beetje te knijpen. Ik hoop maar dat het allemaal goed komt. Dinsdag ben ik niet naar school geweest en daar baal ik nu wel van. Ik kon mijn bed weer eens niet uitkomen.
Zaterdag ga ik trouwens wel naar Amsterdam met een vriend, daar heb ik wel echt zin in. Meteen genieten van mijn OV.
ik wist dat ik hier in oktober een jaar zou zitten.
en dan moet je het zelf betalen.
maar de nachtdienst zei tegen me moeder dat het niet op een paar weken aankwam.
maarja nou vroeg ik er dinsdag na.
en ik heb nou al me spullen met me ouders vandaag mee naar huis genomen.
en morgen werken en maandag begin ik met de dagbehandeling.
nouja ik probeer gewoon te zorgen dat het goed blijft gaan.
maar ik zit niet lekker in me vel nou.

ot.
ik ben bekaf.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 01-10-2009, 19:45
Verwijderd
Reminds me that it's killing time
Dat ik het zo hard meezing wil niet zeggen dat het echt zo is, maar goed gaat het ook niet.
Oud 01-10-2009, 20:34
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Geef me een reden om een einde aan deze chaos te maken
Als een achterwaartse salto is in een moment alles compleet anders

(Vrije vertaling uit een liedje van Li Yanfei. Maar Chinees vertaalt helaas nooit mooi poëtisch naar het Nederlands...)

Momenteel vind ik het heel fijn om hier te wonen. En niet erg om (ruim) 40 uur per week in een enorm kantoorgebouw door te brengen. Al ben ik bang dat ik de hoge verwachtingen niet waar kan maken. Er liggen wel veel kansen om veel aan te pakken en zo veel te leren, praktijkervaring op te doen. Ik vraag me alleen af hoe lang ik het leuk blijf vinden. Toegegeven: ik ken hier in de stad verder vrijwel niemand, of in ieder geval niemand die ik echt tot mijn vrienden reken. Worden de weekenden straks niet saai als ik niet meer iemand heb met wie ik die 2 dagen standaard doorbreng? Worden de avonden straks niet lang als de wintertijd is ingegaan en het door tijdverschil vrijwel onmogelijk is om buiten het weekend om met de drummer te bellen, gezien mijn lange werkdagen? Waarom ben ik toch altijd zo bang dat alles misgaat... Als het al mis gegaan is of nog mis zal gaan, dan komt dat door mijn eigen beslissingen.

Vandaag belde er zo'n vervelende klant, volgens mij zit daar echt een steekje bij los. Die schold me letterlijk uit. Toen ik dat net over de telefoon tegen de drummer zei zei hij: Ik bel hem wel even op en scheld hem uit in plat Beijings, kijken hoe hij dan reageert! Jammer dat ik dat zelf niet mag.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 01-10-2009, 20:57
Verwijderd
Citaat:
ik wist dat ik hier in oktober een jaar zou zitten.
en dan moet je het zelf betalen.
maar de nachtdienst zei tegen me moeder dat het niet op een paar weken aankwam.
maarja nou vroeg ik er dinsdag na.
en ik heb nou al me spullen met me ouders vandaag mee naar huis genomen.
en morgen werken en maandag begin ik met de dagbehandeling.
nouja ik probeer gewoon te zorgen dat het goed blijft gaan.
maar ik zit niet lekker in me vel nou.

ot.
ik ben bekaf.
Hmm ja, dat jaar. Ik ga over 3 weken ook weg omdat ik dan een jaar in behandeling ben. Het kost niet alleen mij geld, maar ook de kliniek als ik langer blijf. Maarja, het gaat verder wel goed met me en ik ben er ook aan toe om naar huis te gaan.
Oud 01-10-2009, 21:22
Verwijderd
ik weet niet wat ik moet doen
Oud 02-10-2009, 07:45
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Lentekriebel: welke studie doe je?

Hij blijft me pijn doen. Het doet zeer als hij niet uit zichzelf belt of smst, maar hij belde in ieder geval terug en het was lang geleden dat we zo'n gesprekje hadden aan de telefoon. Het doet zeer dat hij al plannen heeft dit weekend, vooral omdat het nu dus weer lang duurt voordat we elkaar zien want ik weet niet of ik volgend weekend tijd kan maken vanwege het tentamen dat ik daarna heb. Het doet zeer dat hij trainen wel afzegt voor wat hij dit weekend gaat doen, terwijl hij voor mij nooit trainen heeft afgzegd.
Ik weet niet hoeveel ik nog bereid ben te incasseren. Het blijft voelen alsof ik vecht voor iets wat over niet al te lange tijd voorbij is.
Ik weet niet wat ik moet doen, ik weet niet of ik op dit moment gelukkiger zou zijn zonder hem.

Ik voel me lichamelijk ook meteen weer beroerd. Mijn hele lichaam doet zeer.
Ik ben blij dat ik vanmiddag naar huis ga. Even mensen om me heen waarvan ik zeker weet dat ze om me geven.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 02-10-2009, 11:58
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Hmm ja, dat jaar. Ik ga over 3 weken ook weg omdat ik dan een jaar in behandeling ben. Het kost niet alleen mij geld, maar ook de kliniek als ik langer blijf. Maarja, het gaat verder wel goed met me en ik ben er ook aan toe om naar huis te gaan.
hey gelukkig dat het goed met je gaat.
en dat je er aan toe bent.

ot.
ik ben vanochtend naar het werk gegaan.
en we hadden vanaf 9:20 geen werk meer tot 11:00.
en de leiding wist niet hoelaat er werk kwam.
als er al werk kwam dan kon dat best pas na 12:00 zijn.
dus met een hele groep hebben we maar vrij gevraagd.
ik vroeg aan me afdelingsleider of ik nog genoeg uren had.
maar ik had helemaal geen uren omdat ik er op therapeutische basis werk.
en een uitkering krijg maar ik mocht toch naar huis als ik wou.
en ik zei me afdelingsleider al dat ik dat niet doe omdat ik het werk niet leuk vind.
maar omdat er niks te doen was.
en dat geloofde hij gelukkig.
en verder hou ik het lekker rustig vandaag.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 02-10-2009, 13:10
Verwijderd
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
dit is niet leuk
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.