Oud 03-05-2010, 23:14
Vanilia
Avatar van Vanilia
Vanilia is offline
Ben op dit moment alleen in bed. Maak me druk om alles, dingen die ik heb gezegd en gedaan. Ik blijf weer piekeren en als ik teveel pieker krijg ik last van mijn buik/darmen. Soms voel ik me maar een hoopje ellende. Misschien maar een vakantie boeken, helemaal alleen ergens ver weg!
Advertentie
Oud 04-05-2010, 07:47
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@kroot: Maak een gmail aan. Het is sowieso veel fijner om twee adressen te hebben, voor als een het er niet doet, maar gmail werkt (bij mij dan toch) vaker dan hotmail. Of weet je dan de adressen niet? Hoop dat het snel weer werkt!

Citaat:
Volgens mij zijn er tandartspraktijken die meer van dat soort chirurgische ingrepen doen. Ligt een beetje aan de apparatuur en de ruimte en ongetwijfeld ook aan je tandarts.

Ene dag de ene kant en andere dag de andere kant? Vaag. Bij m'n schoonzusje was het alle vier in een keer en anders zit er meestal wel wat langer tussen zodat het tussendoor kan helen maar het kan vast wel. Je kan alleen wat minder goed eten maar je hoeft er ook minder lang tegenop te zien

Succes iig
Hm, dank je. Nou ja, ze hadden bij die tandartspraktijk dus wel al zo'n fotomaakding dat helemaal om je heen een foto kan maken, dus misschien kunnen ze dit ook wel, maar ik ga toch nog maar even bellen, voor de zekerheid, dat is toch niet raar, om wat meer informatie te willen? Ik wil gewoon weten wat ze gaan doen. Nou ja, de ene dag de ene kant en de andere dag de andere is eigenlijk net zoiets als alle vier in één keer, lijkt me, behalve dat je dan niet je mond aan twee kanten tegelijk verdoofd hebt, maar je hebt dan wel last met eten en dat is stom, ik val vast meteen weer de kilo's af die ik de afgelopen tijd bijeen gesprokkeld heb
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 04-05-2010, 12:23
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Vogelvrij: ik zou idd even bellen, dat is helemaal niet raar. Ik heb 1 verstandskies bij de kaakchirurg moeten laten trekken omdat die niet helemaal door was én omdat ze bang waren dat de kies zou afbreken als de tandarts het zelf zou doen. Want dan kun je alsnog naar de kaakchirurg. 2 andere verstandskiezen zijn door de tandarts gedaan en die waren ook nog niet helemaal door, maar wel zover dat de tandarts het verantwoord vond het zelf te doen. Dat ging trouwens prima, 2 uur na het trekken kon ik alweer (voorzichtig) eten en na het trekken bij de kaakchirurg praktisch meteen omdat ze het daar hechten (moest alleen wachten tot de verdoving uitgewerkt was). Elke keer werd mij zware ibuprofen voorgeschreven, maar ik heb nooit een pijnstiller nodig gehad omdat het gewoon geen pijn deed. *hart onder de riem steekt*

OT: ik ben goed bezig geweest, m'n vriend en ik zijn nu bijna ingeschreven bij een huisarts hier, ik moet alleen nog wat kopieën maken van id en verzekeringspapieren en ik ga vanmiddag de tandarts terugbellen om me daar in te schrijven. Belde net al, maar er was geen assistente, dus moet even terugbellen. En dan ga ik ook meteen een afspraak maken, dat mag wel weer een keer De inschrijving bij de nieuwe apotheek kan digitaal, weet iemand misschien of je je bij je oude apotheek ook moet uitschrijven?
Oud 04-05-2010, 12:28
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Missy: Ze kunnen afbreken? Oké oké, laat ik maar aandacht steken aan de positieve dingen in je berichtje, van dat je snel weer kon eten en zo. Ik denk eigenlijk dat ibuprofen niet zo verstandig voor mij is ivm mijn maagproblemen en gewicht, dus hopelijk werkt paracetamol voldoende. En ik heb dus gebeld en die vrouw zei dat die tandarts zulk soort dingen voortdurend deed en dat je al best snel kon eten. Dus het moet maar, denk ik. En ik zou je niet inschrijven bij een nieuwe tandarts hoor, dat geeft maar problemen, dan ontdekken ze enge dingen en zo! Maar ik wist niet eens dat je ingeschreven kon staan bij een apotheek, dat gaat toch via de huisarts? Ik zou me gewoon inschrijven bij die nieuwe, meestal hoor je dan wel of je je nog ergens moet uitschrijven, was bij mij bij de huisarts en tandarts in elk geval wel zo.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 04-05-2010, 14:43
Verwijderd
Ik heb vandaag voor het eerst een bh aan. Wat ondersteuning betreft heb ik er helemaal geen nodig, want mijn borsten zijn echt héél klein en hangen kunnen ze niet. Maar goh, ik voel me wel meteen een stuk vrouwelijker. Vaak als ik langs zo'n lingeriewinkel loop voel ik me een soort biologische mislukking, omdat ik het idee heb dat ik daar niks te zoeken heb en elke andere vrouw/meisje wel. Nogal overdreven natuurlijk, maar ik voel me erg minderwaardig op dat gebied. Dus ik heb het idee dat ik vandaag een goede daad voor mezelf verricht heb door toch eens naar zo'n afdeling te gaan en een bh te kopen. Enerzijds is het wel genant, je eerste bh op je negentiende, maar aan de andere kant ben ik best wel trots dat ik het nu eindelijk heb gedurfd. Hij zit niet perfect, maar goed, dit was dan ook poging één en het belangrijkste is dat ik er eentje heb gekocht. Volgende keer ga ik mijn best doen om echt een mooie en goed passende te vinden. Nu ik één keer ben geweest is het al een stuk minder eng.
Oud 04-05-2010, 15:19
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
@Missy: Ze kunnen afbreken? Oké oké, laat ik maar aandacht steken aan de positieve dingen in je berichtje, van dat je snel weer kon eten en zo. (...) En ik zou je niet inschrijven bij een nieuwe tandarts hoor, dat geeft maar problemen, dan ontdekken ze enge dingen en zo! Maar ik wist niet eens dat je ingeschreven kon staan bij een apotheek, dat gaat toch via de huisarts? Ik zou me gewoon inschrijven bij die nieuwe, meestal hoor je dan wel of je je nog ergens moet uitschrijven, was bij mij bij de huisarts en tandarts in elk geval wel zo.
Ja, dat kan, maar daarom maken ze ook eerst een foto en aan de hand daarvan wordt bepaald of de tandarts ze zelf gaan trekken of dat het bij de kaakchirurg moet. Dus ik zou er maar gewoon op vertrouwen dat het goed beoordeeld is bij jou.
Ik heb me nu wel ingeschreven bij een nieuwe tandarts, ben zeker al 2 jaar niet meer geweest, heb ook geen klachten, maar het wordt wel weer eens tijd. Ben ook wel een beetje bang dat ze tóch enge dingen gaan ontdekken, was bij m'n zusje ook zo en bij jou blijkbaar ook. Maar hij mag toch niks gaan doen zonder mijn toestemming.
En die apotheek, ik dacht ook dat dat automatisch ging via je huisarts. Ik ga dat nog wel even navragen deze week, als ik de verzekeringspapieren enzo breng bij de nieuwe praktijk. Bij mijn oude tandarts heb ik me wel uitgeschreven en mijn dossier opgevraagd, bij dokter idem.
Oud 04-05-2010, 15:30
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
@ Missy1-0: Ik heb gewoon bij mijn oude tandarts, huisarts en opticien gezegd dat ik ging verhuizen en gevraagd of ze mijn dossier door wilden sturen naar mijn nieuwe. De een deed dat, de ander stuurde het naar mij zodat ik het aan de betreffende arts kon brengen. Ik heb nooit iets doorgegeven aan mijn oude apotheek. De eerste keer dat ik hier iets voorgeschreven kreeg bij de huisarts, stuurde hij het naar de dichtstbijzijnde apotheek en hebben ze daar mijn gegevens gevraagd.
Edit n.a.v. reactie van Daantje_0705: Hm, nou ja, als mijn nieuwe of oude apotheek er problemen mee had gehad, had ik dat (na bijna 4 jaar) toch al wel gehoord, denk ik. Dus ik laat het maar zo

OT: lekker, vakantie, al ben ik vandaag een beetje doelloos. Genoeg wat ik kan doen, maar niets waar ik zin in heb. Gelukkig is Vriendje morgen ook vrij (al hadden ze al gevraagd of hij morgen niet wilde overwerken). We moeten samen maar wat leuks gaan doen, als het weer meezit. Dat kunnen we allebei wel gebruiken.

Laatst gewijzigd op 04-05-2010 om 15:40.
Oud 04-05-2010, 15:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je moet je zelf inschrijven bij een apotheek (en je uitschrijven bij je oude apotheek zodat ze je gegevens door kunnen sturen). Het kan via je huisarts gaan als er bijvoorbeeld maar een apotheek is in het dorp waar je woont of als je een apotheekhoudende huisarts hebt maar anders moet je het zelf regelen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-05-2010, 17:00
Verwijderd
aiaiai, het gaat weer een beetje de verkeerde kant op. Heb sinds vrijdagnacht dwingende gedachtes dat ik mijn medicijnen niet mag innemen en gisteren een lange dissociatie gehad met daarna continu stemmen, geschreeuw, sirenes enzo. Ik mag niet eten en drinken anders worden er mensen vermoord, Nou weet ik dat het psychotisch is en dat er niks gaat gebeuren dus ik probeer wel een beetje te eten en te drinken en in ieder geval mijn medicijnen te nemen maar dan wordt het geschreeuw harder en krijg ik beelden van ongelukken die er gebeurd zijn. Ik moet hier doorheen en ik ga hier doorheen. Dat ze allemaal een eind oprotten.
Oud 04-05-2010, 17:50
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Ik voel me alleen en depri vandaag.. tis nergens voor nodig, heb 1000 vrienden nja das overdreven maar heb een leuke groep mensen om me heen. Familie en een hele lieve vriend. Maar als iedereen iets te doen heeft en ik ineens een avondje alleen thuis ben moet ik daar nog wel aan wennen... ik weet niet, vroger kon ik heel goed alleen zijn maar tegenwoordig heb ik geen idee wat ik moet doen..
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Oud 04-05-2010, 18:36
Verwijderd
hmm, na twee maanden nog steeds niets gehoord van de psycholoog. Zou dat normaal zijn? Want ik zou een tweede intake krijgen maar ik heb nog niets gehoord. En ik hou mezelf voor geduldig te zijn, maar ik krijg het idee dat ik alleen op de wereld ben en dat niemand me wil helpen. Vraag ik eindelijk om hulp, schiet 't nog niet op. Ik heb geen doel in mijn leven, ik kan er ook geen bedenken dus elke dag lijkt op de vorige en is zeer waarschijnlijk dezelfde als de volgende. Ik heb geen puf en zin meer om nog mijn best te doen want ik zie niet in waarom. Ik vraag me wel eens af of mensen me missen als ik er niet meer ben. Want op dit moment ben ik omringd door mensen die halfslachtig vragen hoe het gaat, of ik al iets bereik in mijn leven. Is dat antwoord negatief dan is de interesse weg en kan ik 't weer bekijken. En de enige waarvan ik dacht dat die alles begreep, omschreef mijn karakter op een negatieve manier, waardoor ik ook geen geloof meer heb in mezelf (als ik dat al had). En ik baal er van dat ik in vertrouwen tegen haar heb gezegd dat ik psychologische hulp zocht, meer om ervoor te zorgen dat ze eens ophield met studies aandragen en me vertellen wat bij me past en wat ik zou moeten doen. Alleen had ze het niet moeten doorvertellen, het was verdomme vertrouwelijk!
Het blijkt maar weer dat je alleen jezelf kunt vertrouwen en dat niemand daadwerkelijk in je geďnteresseerd is. Zelfs niet de mensen die opgeleid zijn om je verder op weg te helpen.
Oud 04-05-2010, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Ik heb vandaag voor het eerst een bh aan. Wat ondersteuning betreft heb ik er helemaal geen nodig, want mijn borsten zijn echt héél klein en hangen kunnen ze niet. Maar goh, ik voel me wel meteen een stuk vrouwelijker. Vaak als ik langs zo'n lingeriewinkel loop voel ik me een soort biologische mislukking, omdat ik het idee heb dat ik daar niks te zoeken heb en elke andere vrouw/meisje wel. Nogal overdreven natuurlijk, maar ik voel me erg minderwaardig op dat gebied. Dus ik heb het idee dat ik vandaag een goede daad voor mezelf verricht heb door toch eens naar zo'n afdeling te gaan en een bh te kopen. Enerzijds is het wel genant, je eerste bh op je negentiende, maar aan de andere kant ben ik best wel trots dat ik het nu eindelijk heb gedurfd. Hij zit niet perfect, maar goed, dit was dan ook poging één en het belangrijkste is dat ik er eentje heb gekocht. Volgende keer ga ik mijn best doen om echt een mooie en goed passende te vinden. Nu ik één keer ben geweest is het al een stuk minder eng.
Ik heb ook het idee dat ik daar niets te zoeken heb, maar ik heb een behoorlijke cup. Toch schaam ik me en vermijd die winkels extreem. Als je een meisje tussen de mannen buiten bij de hunkemöller ziet staan, dan zou ik dat best kunnen zijn
Daarom vind ik het heel goed van je dat je dat gedurfd hebt ! Ze hebben niet voor niets voor alle maten bh's
Oud 04-05-2010, 18:51
Verwijderd
@vanilla: welkom hier
@ heal over: auww succes! hopelijk is de pijn nu al minder

OT
ja en dan vrijdag weer een jaartje ouder. Elk jaar op mijn verjaardag steekt er iets in mij.
Iets ongelukkigs, alsof alles in scherven ligt. Maarja ik moet gelukkig zijn.
Oud 04-05-2010, 19:34
Verwijderd
@ Queasy, thanks. Alleen helaas nog geen verbetering

ot: Vanochtend rond 6u opgestaan, omdat ik het echt niet meer hield in bed. Rond een uur of 7 ben ik onderuit gegaan in de badkamer, kon nog net "Ik word niet goed!" roepen, en een minuutje of twee later hield mama m'n haar naar achter, omdat ik moest overgeven. Liggend op de vloer in de toiletpot proberen te kotsen is best een uitdaging...
Vervolgens ben ik door m'n ouders in bed gelegd (wat achterlijke pijn allemaal niet met je doet; je bent ineens weer vijf) en met twee codeďne tabletten onder zeil geraakt.
Voor de rest veel op de pijnstillers geslapen. M'n maag begint zo langzamerhand wel te protesteren door al die meds Op een rijtje slik ik nu: 50mg Fluvoxamine, 50mg Seroquel, 1500mg antibiotica (verdeeld over 3 doses), 2x600mg ibuprofen en 4x500mg paracetamol met 20mg codeďne

This hás to stop!
Oud 04-05-2010, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook het idee dat ik daar niets te zoeken heb, maar ik heb een behoorlijke cup. Toch schaam ik me en vermijd die winkels extreem. Als je een meisje tussen de mannen buiten bij de hunkemöller ziet staan, dan zou ik dat best kunnen zijn
Daarom vind ik het heel goed van je dat je dat gedurfd hebt ! Ze hebben niet voor niets voor alle maten bh's
Dat is waar. Waar schaam jij je dan voor, als ik vragen mag?
Oud 04-05-2010, 21:00
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
dagbehandeling ging goed.
ik mocht in plaats van de bezigheids therapie.
weer een keer mee doen met praktische vaardigheden.
dat mocht van me 2de coordinator want die begeleid dat samen met nog iemand.
en bij de bezigheid vonden ze het ook goed en leuk.
we gingen bij een kinder boerderij in uden mee helpen.
eentje moest de wc's doen een ander moest stofzuigen.
en ik en 2 anderen gingen harken.
we hadden de grootste lol.
toen ik thuis kwam lag er een cadeau bon van bol.com en een kaart.
die ik van een collega heb gehad die niet op me verjaardag kon komen.
en heb afgesproken met een stagiare van me werk die ook op me verjaardag was.
dat we morgen samen voor moederdag voor een cadeautje gaan kijken.
dat zal dus ook wel gezellig worden.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 04-05-2010, 21:12
Verwijderd
Dat zijn veel medicijnen heal over. Brr als ik het zo hoor dan doet het echt pijn

ot. ik heb tshirt maat s en eigenlijk xs. maar die zijn dan te kort. het is niet goed dat weet ik maar stiekem ben ik er trots op. ik draai door.
Oud 04-05-2010, 21:21
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
ik wil mijn gedachte's uitschakelen.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 04-05-2010, 21:50
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
heerlijk een glaasje boswandeling even alles vergeten.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 04-05-2010, 22:17
Vanilia
Avatar van Vanilia
Vanilia is offline
Vandaag had ik eigenlijk wel een goede dag! Ik heb wat geld uitgegeven vandaag, en dat voelde heerlijk. Ik heb besloten om sommige dingen maar eens naast me te leggen. Te laten zien dat ik de betere partij ben. Laat me niet kennen door iemand die eigenlijk helemaal niks betekend. Morgen ga ik sollicitaties uit de deur doen, op zoek naar een nieuwe start. Alles komt helemaal goed!
__________________
Fe este dia que hora
Oud 04-05-2010, 22:40
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Vanavond ben ik met een vriendin naar de dodenherdenking op de Dam geweest, wat een avond Ik ben zo geschrokken van wat er is gebeurd.. Ineens die schreeuw, iedereen die begon te rennen als een gek. Ik viel over een meisje dat voor mij op de grond was gevallen, werd al bijna vertrapt door mensen die letterlijk over me heen sprongen en renden. Mijn knie en voet erg veel pijn gedaan en vooral heel erg geschrokken. Ik dacht echt dat er een aanslag was gepleegd en ben in blinde paniek gaan rennen zo hard ik kon. Iedereen was helemaal van slag, geschrokken. Mijn broer stond er ook, maar gelukkig stond hij achter het monument dus heeft er minder van mee gekregen. Ik was zo ontzettend bang, gelukkig wel al veel mee gepraat vanavond met mensen op de Dam en in de trein terug, je merkt dat iedereen zijn verhaal kwijt wil en geschrokken is.
Net lang onder de douche gestaan en ijs op mijn knie gehad, nu het nieuws aan het kijken enzo, het voelt zo ontzettend raar. Ik ben kapot moe, maar voel dat ik nog in geen uren kan slapen.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 04-05-2010, 22:42
kroot
kroot is offline
*afkloppen*: het schijnt dat mijn hotmail het weer doet!
wel een gaaf pianostuk aan het studeren nu, maar ik heb niet de concentratie om te studeren.
Morgen komt een vriendinnetje: gaan we mijn keuken van boven tot onder soppen. Het is namelijk echt smerig.

@nijn: zelfs op televisie vond ik het er al heftig uitzien! In het echt moet dat nog erger zijn geweest. Hoop dat je straks een beetje kan slapen,
Oud 04-05-2010, 23:17
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
hmm ik zal toch maar eens naar bed toe gaan.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 05-05-2010, 06:45
Redhair
Redhair is offline
Heftig Nijn*, sterkte.

Gistermiddag mochten we naar huis, morgenochtend moeten we weer in de kliniek zijn. Met Koninginnedag waren we ook al vrij, met hemelvaart zijn we het ook, net als tweede pinksterdag. Een hele rommelige maand dus, en daar ben ik niet blij mee, want mijn eetstoornis doet niet aan feestdagen, mijn eetstoornis heeft geen dagje vrij. Ook heel naar dat het vandaag woensdag is, want we moeten wegen op maandag, woensdag en vrijdag, dus nu mis ik een weegmoment. Ik had de hele tijd gewichtschommelingen, maar bleef boven mijn zogenaamde groeilijn. Toen ik afgelopen maandag moest wegen, was ik echt een heleboel afgevallen. Zit nu onder mijn gewicht waarmee ik startte in de kliniek. Je mag maar drie procent onder je startgewicht komen, anders wordt je uit de behandeling gezet. Als ik vrijdag nog zes ons ben afgevallen, is het voor mij einde behandeling. En dan zit ik nu verdomme thuis en mijn eetstoornis trekt zo hard. Het is me nog nooit gelukt om in de weekenden me aan de structuur te houden, om te eten wat ik moet eten, elk weekend minderde ik weer veel, en nu ik in deze, voor de behandeling kritieke, toestand zit, ben ik lekker een dagje vrij om Bevrijdingsdag te vieren. Bevrijd mij verdomme van mijn eetstoornis. Want ooh, die trekt zo hard, die denkt 'laten we vandaag lekker niets eten, dan ben ik vrijdag misschien op mijn absolute minimum, is de behandeling voorbij en kan ik lekker eetgestoord thuis zitten'.
Maar ik moet sterk zijn. Zometeen mijn ontbijt eten, drie boterhammen, vanmiddag naar mama, daar sowieso de lunch en het avondeten eten, en kijken of ik me er toe kan zetten om ook alle andere dingen nog te eten. Ik moet me echt zo veel mogelijk aan mijn eetlijst houden, vrijdag mag ik echt niet afgevallen zijn. Oorlog en chaos in mijn kop, want ik wil beter worden, maar ondertussen ook niet. Godverdomme, ik wil nu in de veiligheid van de kliniek zitten, de weekenden thuis zijn al moeilijk genoeg.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Oud 05-05-2010, 09:34
Vanilia
Avatar van Vanilia
Vanilia is offline
@ Redhair, heel veel sterkte! 't Moet ongelofelijk zwaar zijn.. Maar geloof in jezelf!
__________________
Fe este dia que hora
Oud 05-05-2010, 09:49
Verwijderd
Citaat:
aiaiai, het gaat weer een beetje de verkeerde kant op. Heb sinds vrijdagnacht dwingende gedachtes dat ik mijn medicijnen niet mag innemen en gisteren een lange dissociatie gehad met daarna continu stemmen, geschreeuw, sirenes enzo. Ik mag niet eten en drinken anders worden er mensen vermoord, Nou weet ik dat het psychotisch is en dat er niks gaat gebeuren dus ik probeer wel een beetje te eten en te drinken en in ieder geval mijn medicijnen te nemen maar dan wordt het geschreeuw harder en krijg ik beelden van ongelukken die er gebeurd zijn. Ik moet hier doorheen en ik ga hier doorheen. Dat ze allemaal een eind oprotten.
Knap dat je inziet dat het door je ziekte komt, ik vind dat erg bewonderenswaardig. Heel veel sterkte.
Oud 05-05-2010, 12:26
Little_lady
Little_lady is offline
@ Darkfairy: Op zich wel, ik kan dingen vaak beter verwerken dan eerder. Maar ik zit nog steeds vaak met mezelf in de knoop en doe soms dingen die ik eigenlijk helemaal niet wil doen, dus wat dat betreft dan weer niet.. Genoten van je Boswandeling? *dikke knuffel!*

@ Heal over: Pijnlijk, beterschap! *knuffel*

@ Redhair: Je kunt het, ik denk aan je! *dikke knuffel*

OT. Straks komt een ander ziekenhuisvriendinnetje hierheen. Vanmiddag, morgen en overmorgen gaan we samen naar Lotte, het voelt gek. We wilden nog zoveel doen met z'n drieën... Maar vriendinnetje gaat wel een heel mooi en lief lied zingen voor Lotte, heb respect voor haar. Volgens mij struikel ik al over m'n kleine stukje tekst... Gister was ik ook al even bij Lotte, wat was ze mooi. Ook al zag ik haar niet vaak, we hebben samen heel veel meegemaakt en gedeeld in een korte periode. De afgelopen dagen waren al heftig en de komende dagen kunnen wel eens nog heftiger worden, ik mis Lotte...
__________________
Lise *10-11-2010 <3
Oud 05-05-2010, 12:33
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Vanavond ben ik met een vriendin naar de dodenherdenking op de Dam geweest, wat een avond Ik ben zo geschrokken van wat er is gebeurd.. Ineens die schreeuw, iedereen die begon te rennen als een gek. Ik viel over een meisje dat voor mij op de grond was gevallen, werd al bijna vertrapt door mensen die letterlijk over me heen sprongen en renden. Mijn knie en voet erg veel pijn gedaan en vooral heel erg geschrokken. Ik dacht echt dat er een aanslag was gepleegd en ben in blinde paniek gaan rennen zo hard ik kon. Iedereen was helemaal van slag, geschrokken. Mijn broer stond er ook, maar gelukkig stond hij achter het monument dus heeft er minder van mee gekregen. Ik was zo ontzettend bang, gelukkig wel al veel mee gepraat vanavond met mensen op de Dam en in de trein terug, je merkt dat iedereen zijn verhaal kwijt wil en geschrokken is.
Net lang onder de douche gestaan en ijs op mijn knie gehad, nu het nieuws aan het kijken enzo, het voelt zo ontzettend raar. Ik ben kapot moe, maar voel dat ik nog in geen uren kan slapen.
Jeetje. Gaat het nu weer een beetje? Ik vond het zo heftig om te zien, al die huilende en paniekerige mensen. Iedereen was echt bang...
Oud 05-05-2010, 13:33
Verwijderd
Bah wat eng dat gebeuren met de Dodenherdenking. Je zou er tussen staan!
Sterkte Neko, ik vond het al erg genoeg om te zien maar moet er niet aan denken dat ik tussen de mensen had gestaan.

Gelukkig geen zwaargewonden, dat is dan weer goed nieuws.
Oud 05-05-2010, 14:26
Verwijderd
Sinds vrijdag lig ik al ziek op bed .
Wel balen want ik heb ook niks aan koninginnendag gedaan.
Zaterdag begon ik hevige koorts te krijgen, 39.8 en heeft de leiding toch maar even de dokter opgebeld.
Die is ook even langs gekomen, die zelfde avond.
Omdat ik weer zo`n last en pijn aan m`n longen had en ik ook kortademig was, heeft de dokter naar mijn longen geluisterd.
Ik heb COPD, een luchtweg aandoening en ben zeer gevoelig en vatbaar voor longonstekingen .
Zo ook weer deze keer.
Ik heb een flinke antibiotica kuur voorgeschreven gekregen en ben nu dus ziek thuis met longontsteking, maar ben wel weer koortsvrij, gelukkig .
Deze week dus nog niet werken, maar wel rustig aan in huis wat dingen doen.
Van het weekend mag ik weer proberen om even naar buiten te gaan en zondag gezellig op bezoek bij mijn ouders i.v.m moederdag.
Oud 05-05-2010, 16:51
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
Klote paniek.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 05-05-2010, 16:51
Verwijderd
@nijn: ja ik schrok ook echt toen ik het zag op tv, en kan me heel goed voorstellen dat je je kapot geschrokken bent.
Ik dacht echt dat de wereld 'kats kapot was'. Gelukkig viel het in die zin nog mee
Oud 05-05-2010, 17:32
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Handig, als er een programma voor Bevrijdingsdag in de krant staat wat niet klopt. Maar goed, we zijn uiteindelijk toch op een leuke plek beland: hebben een poos naar de vliegtuigen gekeken met hun stunts.
En die man die we vanmiddag tegenkwamen, was wel maf. De eerste persoon die ik zo impressed over die auto heb horen praten... Het was wel lollig, eigenlijk.
Verder ben ik vandaag een beetje explosief, dat is niet zo handig.
Oud 05-05-2010, 19:38
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
achteraf natuurlijk dom om 5 blikjes energiedrank te nemen.
en dat ik gisteren me seroquel niet heb gepakt.
voor boswandeling is ook niet echt slim.
heb net me seroquel wel gepakt maar voel me niet goed nou.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)

Laatst gewijzigd op 05-05-2010 om 20:51.
Oud 05-05-2010, 19:38
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Zo komt er máánden niks boeiends op muziekgebied naar Nederland, zo komt alles in één keer!
- 17 april John Butler Trio in de Melkweg (en die heb ik gemist, verdorie!)
- 18 mei Broken Social Scene in de Melkweg (al uitverkocht, verdorie!)
- 1 juni Gogol Bordello in Paradsio → iemand interesse om mee te gaan? Roemeense Gypsy Punk!
- 2 juni Jónsi in Paradsio (ga met mijn ex-vriend, dat wordt nog wat)
- 29 juni Gomez in de Melkweg!

En ik zou nu hard een artikel aan het moeten schrijven zijn, in plaats van checken welke bands binnenkort naar Nederland komen, zodat ik de dag na het concert weer brak op het werk kan verschijnen en veel geld kwijt ben aan treinkaartjes naar Amsterdam, toegangskaartjes etcetera...
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 05-05-2010, 20:52
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
het is weer misgegaan met am.
het lijkt de laatste maanden alleen maar slechter te gaan.
in plaats van dat het beter gaat.
en vanmiddag leek het juist weer beter.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 05-05-2010, 21:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
En ik zou nu hard een artikel aan het moeten schrijven zijn, in plaats van checken welke bands binnenkort naar Nederland komen, zodat ik de dag na het concert weer brak op het werk kan verschijnen en veel geld kwijt ben aan treinkaartjes naar Amsterdam, toegangskaartjes etcetera...
Maar je werkt toch ook vooral om leuke dingen te kunnen doen? Vind ik wel tenminste Met een kortingskaart valt een kaartje naar Amsterdam toch ook wel mee?

Stiekem zijn m'n vriend en ik aan het overwegen om volgende week naar Owl City in Keulen te gaan, nu alleen nog vrij zien te regelen op m'n werk morgen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 05-05-2010, 21:18
Steleto
Avatar van Steleto
Steleto is offline
Citaat:
Ik heb ook het idee dat ik daar niets te zoeken heb, maar ik heb een behoorlijke cup. Toch schaam ik me en vermijd die winkels extreem. Als je een meisje tussen de mannen buiten bij de hunkemöller ziet staan, dan zou ik dat best kunnen zijn
Daarom vind ik het heel goed van je dat je dat gedurfd hebt ! Ze hebben niet voor niets voor alle maten bh's
Helemaal mee eens, vind het ook een verschrikking. Mijn nieuwste ontdekking: 15 bh's bij wehkamp bestellen en er 13 terugsturen
Niemand die je ziet, je kunt ze gewoon thuis passen enzo. Ideaal
Oud 05-05-2010, 21:26
Redhair
Redhair is offline
Vanilia en Little_lady, bedankt.

Mijn hoofd is een puinhoop. Zo slapen, morgen weer naar de kliniek. In mijn hoofd de plannen om naar het uiterste te gaan, mijn verstand hangt continu aan de noodrem. Qua eten is het opzich wel goed gegaan vandaag. Maar wel veel bewogen, nauwelijks stil gezeten. Ik ben zo zenuwachtig voor vrijdag weegdag. Niets zal goed zijn voor mij. Gelijk aan maandag zal slecht zijn, afgevallen zal slecht zijn want dan zit ik nog verder onder mijn groeilijn en is het misschien wel einde behandeling, maar als ik ben aangekomen zou ik me weer heel dik voelen. Klote eetstoornis, laat me met rust. Extremen in mijn hoofd. De drang om af te vallen is zo groot, maar de wil om beter te worden heeft ook een prominente plek. Morgen weer even in de veilige ruimte van de kliniek, maar vrijdag om kwart over drie sta ik er weer buiten en moet ik het weer een weekend zelf doen. Wat een kloteweek, wat een kloteleven.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Oud 05-05-2010, 22:32
kroot
kroot is offline
@Redhair: heel veel sterkte morgen en vrijdag! Komop, je kunt het!

5 mei festival was leuk!! En een erg gave ska band gezien.
Voor de rest mijn hele keuken van boven tot onder gesopt. En er achtergekomen dat er dus nog steeds bladeren door mijn keukendak naar binnen komen. De aannemer had dat 2 weken geleden gemaakt. Toch maar weer huisbaas bellen dus...
Oud 06-05-2010, 08:10
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hier was het bevrijdingsfestival zo druk dat ze het hele terrein hebben afgesloten en ze op het station zelfs omriepen er niet heen te gaan

Ik loop al vanaf maandag te piekeren over die stomme verstandskiezen, weet nog steeds niet echt wat ik nu moet doen, behalve dat ik gewoon een beslissing moet nemen, want ik word er gek van. Ik krijg er maagpijn van, dus ik kan er nu al gewoon niet door eten, die vrouw had sowieso ongelijk toen ze zei dat dat gewoon mogelijk was, hmpf.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 06-05-2010, 09:45
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Vogelvrij: als je er geen vertrouwen in hebt dat je tandarts ze zelf kan trekken, kan je dan niet om een verwijzing naar de kaakchirurg vragen? Dat zullen ze vast niet raar vinden

Ik heb zo lang uitgekeken naar komend weekend, maar nu het bijna zover is zie ik er eigenlijk tegen op En ik weet wel dat ik er gewoon niet zoveel bij na moet denken, ik maak het mezelf moeilijker dan het is. Het wordt vast wel gewoon leuk.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 06-05-2010, 10:49
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Wij zijn gister helemaal nergens heengegaan. Op het Bevrijdingsfestival in Vlissingen kwamen niet echt bands/artiesten die wij goed vinden en Den Bosch of Zwolle was te ver. Wel jammer, want ik vind het altijd wel gezellig, maar ik ben Zwolle gewend en dat is één van de grootste festivals altijd en dus bijna niet te evenaren

Ik ben zo blij dat nu de zon schijnt, hoewel de regen er al weer aankomt, maar hopelijk duurt het nog even voordat-ie hier is. Vanmiddag de inschrijving bij de nieuwe huisarts bevestigen en als het lukt nog even naar de stad/genieten van de zon.
Oud 06-05-2010, 11:39
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
@ Queasy, thanks. Alleen helaas nog geen verbetering

ot: Vanochtend rond 6u opgestaan, omdat ik het echt niet meer hield in bed. Rond een uur of 7 ben ik onderuit gegaan in de badkamer, kon nog net "Ik word niet goed!" roepen, en een minuutje of twee later hield mama m'n haar naar achter, omdat ik moest overgeven. Liggend op de vloer in de toiletpot proberen te kotsen is best een uitdaging...
Vervolgens ben ik door m'n ouders in bed gelegd (wat achterlijke pijn allemaal niet met je doet; je bent ineens weer vijf) en met twee codeďne tabletten onder zeil geraakt.
Voor de rest veel op de pijnstillers geslapen. M'n maag begint zo langzamerhand wel te protesteren door al die meds Op een rijtje slik ik nu: 50mg Fluvoxamine, 50mg Seroquel, 1500mg antibiotica (verdeeld over 3 doses), 2x600mg ibuprofen en 4x500mg paracetamol met 20mg codeďne

This hás to stop!
Fluvoxamine kan een wisselwerking hebben met ibuprofen, je heb dan een verhoogde kans op maagbloedingen....

Maar goed, ik zie dat je 600 mg ibuprofen slikt, dat mag volgens mij alleen verkocht worden op recept dus ik neem aan dat je al die meds op aanraden van je huisarts slikt?

Ik slikte eerst ook gewoon ibu's want mijn huisarts had me hier ook niet op gewezen, maar toen ik de bijsluiter eens goed doorgelezen had ben ik daar direct mee gestopt
Oud 06-05-2010, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Fluvoxamine kan een wisselwerking hebben met ibuprofen, je heb dan een verhoogde kans op maagbloedingen....

Maar goed, ik zie dat je 600 mg ibuprofen slikt, dat mag volgens mij alleen verkocht worden op recept dus ik neem aan dat je al die meds op aanraden van je huisarts slikt?

Ik slikte eerst ook gewoon ibu's want mijn huisarts had me hier ook niet op gewezen, maar toen ik de bijsluiter eens goed doorgelezen had ben ik daar direct mee gestopt
ik krijg extra maagbeschermers (pantozol) zodat ik wel naproxen kan slikken (zelfde categorie meds als ibuprofen). Inderdaad even goed opletten dus!

OT: Het gaat nog niet veel beter. Af en toe drink en eet ik wat maar het is niet veel. Het geschreeuw is zo heftig en gisteren zeiden de stemmen dat mijn ouders vermoord zouden worden dus toen durfde ik helemaal niks meer. Ik moet blijven geloven dat het psychose is, anders ben ik nog verder van huis.
Oud 06-05-2010, 15:23
Verwijderd
@Nonaj&Lentekriebel; weet ik, ik heb ook speciaal van die zakjes gekregen, die zijn ook wat milder voor je maag. Maar ik ben inmiddels toch overgestapt op de paracetamol met codeďne (al is codeďne ook geen droom combinatie met fluvoxamine). Thanks anyway en @Lentekriebel: vind het echt zo ontzettend knap dat je je er bewust van bent dat het psychose is, ik kan me nauwelijks voorstellen hoeveel kracht dat kost.

@Redhair: ik ken je niet, maar ik vind je ontzettend sterk overkomen. Je hebt al zoveel zelfinzicht... Hou vol!

ot.
Nou, mijn "middenooronsteking" blijkt dus een gehoorgangontsteking te zijn waarbij het botvlies ook ontstoken is geraakt. De kno-arts zei dat dit zóveel pijn geeft, dat hij zelfs 's nachts opstaat om een patiënt te helpen als hij vermoedt dat er sprake is van deze aandoening.
Ik ben dus géén aansteller en het is níet gek dat ik het bijna niet meer hield vd pijn, zoals de huisartsenpost me zo ongeveer probeerde te vertellen. "Ja het duurt gewoon 24u voordat de antibiotica werkt en je je beter voelt" Nou, na vijf keer vierentwintig uur voel ik me nog steeds niet beter!
Nu zit ik met een tampon met zalf in m'n oor, die er tot zaterdag in moet blijven zitten en dan moet ik maandagochtend terug naar de kno-arts ter controle.
Ik ben nu vooral moe en huilerig, vijf dagen non-stop pijn breekt je op een gegeven moment echt op...
Oud 06-05-2010, 15:44
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Heksjuh: Heb het nu maar even helemaal afgebeld, zodat ik alles nog even goed kan uitzoeken. Dus heb in elk geval een beslissing genomen, voorlopig blijven mijn verstandskiezen nog even zitten.
@Heal Over: Wat naar allemaal zeg. Pijn is vreselijk vermoeiend, hopelijk voel je je snel wat beter!
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 06-05-2010, 15:55
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Heal over: beterschap, het klinkt erg naar!
Vogelvrij: dan heb je tenminste ook rustig de tijd om het even uit te zoeken

Ik ben aan het pakken en ik heb het idee dat ik enorm veel spullen mee heb. Dat ik met vier mannen ga zal ook niet helpen, want die zullen sowieso wel minder mee hebben dan ik. Daarom wil ik per se maar 1 tas mee, maar dat wordt wel een beetje proppen (omdat ik ook mijn schoolspullen voor morgen in die ene tas wil hebben). En vanavond moet ik alles er uit halen en dan morgen weer opnieuw inpakken. Ik ga maar drie dagen weg, waarom heb ik zoveel moeite met het pakken

Edit: ha, het past. Ik heb mijn schoolmap omgeruild voor een broek en trainingsjas en ik heb nog een beetje ruimte over. Hopen dat ik het er morgen ook weer in krijg, want ik moet nog wat spullen mee die op mijn kamer liggen. En anders stop ik alles wat niet past in een grote plastic zak

Ik heb er nu wel weer wat meer zin in dan vanmorgen
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.

Laatst gewijzigd op 06-05-2010 om 16:25.
Oud 06-05-2010, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Dat is waar. Waar schaam jij je dan voor, als ik vragen mag?
Gewoon, mijn lijf. Geen zelfvertrouwen en een kleine hekel aan mezelf

Citaat:
Helemaal mee eens, vind het ook een verschrikking. Mijn nieuwste ontdekking: 15 bh's bij wehkamp bestellen en er 13 terugsturen
Niemand die je ziet, je kunt ze gewoon thuis passen enzo. Ideaal
Ja, geniaal is dat he ik heb er 1 keer eentje zo gekocht, die was helemaal perfect dus toen heb ik er gelijk 4 besteld. Dus de komende tijd zit ik wel goed

ontopic: heb ik een jaar al niets meer van een - voor mij voormalige - vriendin gehoord, wil ze nu opeens afspreken en ik heb er totaal geen zin in. De pech is alleen dat ik haar hoe dan ook tegenkom, ook als ik weiger, omdat mijn vrienden wel met haar willen afspreken. Bahbahbah. Ik vind mezelf zwak omdat ik in dat soort situaties niet op m'n strepen kan staan en niet mijn gevoelens kwijt kan omdat ik me geďntimideerd voel en mijn vrienden me een zeur vinden wat haar betreft. Maar ik wil dat kind nooit meer zien. Stelselmatig heeft ze me jarenlang vernederd, maar anderen zien dat als grapjes. Ik heb er echter nare herinneringen aan over gehouden en als ik er nu aan terugdenk voel ik weer de boosheid, de vernedering en de onmacht. Dat wil ik niet meer voelen.
Oud 06-05-2010, 19:20
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
vandaag bij dagbehandeling alles gezegd tegen me 2de coordinator.
en maandag heb ik een gesprek met de psycholoog.
en lichttherapie ging weer goed vanmiddag.
morgen weer werken ik zie er wel tegenop vanwege mijn klote gevoelens.
maarja ik zie morgen wel hoe het gaat.
en gelukkig morgenmiddag weer naar de huisarts toe.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36.