Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2016, 21:08
StarKittyKawaii
StarKittyKawaii is offline
Hi,

Ik ben een meisje van 14 jaar en heb sidns mijn 5de ongeveer gilles de la tourette. Dus... wat is dat nu precies? Ik heb dwangneurose dus als ik bv met mijn hand ergens tege bots moet ik da ook met mn andere hand doen om alles in evenwict tehoude... ook ik moet onthoude hoeveel snoepjes ik heb gegete... ook bv ik zeg 3+2=5 en ik moet t steeds controlere of t wel 5 is. Ik heb ook motorische tics bv met mn oge knippere en als mn ouders iets zegge moeten ze het herhalen een paarkeer... ik heb niks met schelde alleen bewegingen enzo... ik heb ook periodes waar ik t niet heb dus mijn vraag is... kan dit overgaan zo periodes niet en dan wel want ik heb dat vaak nu amper ma vroeger wel... hoe genees je dit ik word en gek en depressief ik wil het gewoon weg voor altijd... geeb medicatie ofzo ik heb al psichose geprobeerd werkt niet ik word hierdoor uitgelache ik wil zo niet verder leven dit is een hel... ik heb dit alleen rond mijn ouders soms zeg ik perongeluk "nog is" tge vriende omda mijn ouders steeds moete herhale das genant en ze vinde t raar en heeft dit met stress te make en kan t over gaan in periodes zo wel ni wel ni of voor altijd ik doe er alles voor om t weg te krijge en gaat dit mijn leve beinvloede als ik bv trouw en kidnere krijg... met stress heb ik het harder en t is vermoeiend... voor mijnn ouders ook knipperen enzo maakt ni uit ma herhale en dwangneurose (aanrake en controlere en evewicht zo aanrake met linker en rehter hand) wil ik echt weg...

Laatst gewijzigd op 12-08-2016 om 21:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2016, 21:45
StarKittyKawaii
StarKittyKawaii is offline
Ah ja ikm moet ook bij de dwangneurose zo screens make van dinge gwn nutteloos op mn gsm en zelfs bij vriende of vakantie bij mn ouders heb ik dit alles en ook zo snel ademen bijna hyperventileren... als ik er aan denk doe ik t ma als ik speel fzo ni wel herhalen altijd...

Laatst gewijzigd op 12-08-2016 om 22:12.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2016, 21:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik geloof niet dat het bij Gilles de la Tourette hoort dat je zo onverzorgd typt. Als je daar wat meer aandacht aan besteed, is de kans groter dat mensen je hele bericht lezen en erop reageren.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2016, 22:11
StarKittyKawaii
StarKittyKawaii is offline
Ik was zo van streek en ik wouw zo graag antwoorden dat ik snel typte sorry daarvoor ik zal morgen proberen deze topic mooier te herschrijven...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2016, 09:57
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb Gilles de la Tourette. Het is na mijn puberteit veel minder geworden, deels omdat ik beter kan omgaan met veel dingen. Ik zou graag meer vragen van je beantwoorden maar ik heb moeite met je bericht lezen. Ik zal me weer melden als je je bericht hebt herschreven!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2016, 11:37
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Ik heb Gilles de la Tourette.
Wat voor tics heb je, motorisch of verbaal of beide?
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 13-08-2016, 11:41
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Wat voor tics heb je, motorisch of verbaal of beide?
Beide, dat is de definitie van GTS
Met citaat reageren
Oud 13-08-2016, 14:07
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Beide, dat is de definitie van GTS
Volgens de criteria van de DSM-V hoeven ze in ieder geval niet tegelijkertijd op te treden. Gebeurt het bij jou wel tegelijkertijd of overheers in de meeste gevallen een van beide?
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 13-08-2016, 20:31
StarKittyKawaii
StarKittyKawaii is offline
Motorishe tics heb ik soms en wat is verbaal?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2016, 20:36
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Dat is als je scheldt, schreeuwt of dingen herhaalt e.d.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 15-08-2016, 11:46
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Verbaal is met praten.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2016, 19:31
StarKittyKawaii
StarKittyKawaii is offline
Citaat:
Dat is als je scheldt, schreeuwt of dingen herhaalt e.d.
ik word er erg boos van als mijn ouders de zin niet herhalen maar schelden niet maar als mijn mama bv het toilet doorspoeld zeg ik "nog is" en als ze het doet na een bepaalde aantal waarbij ik me goed voel, is het ok, als ze het niet doet word ik boos en wil ik soms echt stomme dingen doen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Interview met iemand die Gilles de la tourette heeft
xLisaann_
0 08-10-2014 11:40
Psychologie Oproep: thema Gilles de la Tourette
MeantShape
0 26-06-2013 23:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Gilles de la Tourette info avond 23 november 2010
MeantShape
0 04-10-2010 16:39
Lichaam & Gezondheid Tic: Syndroom van Gilles de la Tourette!
KirstenR
10 29-07-2009 08:36
Lichaam & Gezondheid enquetetje...... please fill in!! ;)
platvoetje
34 03-06-2003 18:01
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen wie heeft er info over Gille de la Tourette?
veertje17
4 25-01-2002 22:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.