Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2016, 16:18
hansaplast10
hansaplast10 is offline
Dit word een nogal vaag verhaal maar ik weet echt niet meer wat te doen.
Om te beginnen ik ben een jongen van15 jaar, zit in de 3e klas. Ik doe elke donderdag huiswerklas dit moet van mijn moeder maar ik heb het echt niet nodig en we hebben er altijd ruzie over en ik leer er niks want ik kan alleen goed leren voor mezelf en de docent bij hw klas wilt alleen uitleg geven ook al geef ik dit al steeds aan. Altijd als ik hier vandaan kom (het volgende gaat over elke schooldag) kom ok thuis en ga ik even wat drinken (geen alcohol hoor) om daarna hw te maken en krijg ik weer ruzie met mijn ouders omdat ik niet na 2 seconden bezig ben. Hierna zit ik dus altijd op mijn kamer te denken weg te gaan en echt te denken over alles wat ik in mijn leven gedaan heb en misschien fout heb gedaan en soms uit het niets komen er ook gewoon veel tranen uit. Ook zit ik op hockey en waren we dit jaar net te laat met afmelden dus gaat het door tot 31 mei, ik ben heel anders dan iedereen 'allemaal veel te nette "pussys" en kan wel omgaan met bijvoorbeeld mensen van voetbal. Over hockey hebben we dan okk weer altijd discussies en altijd als ik er ben kan ik mij alleen maar dood irriteren en moet ik mij gewoon nonstop inhouden. Op school merkt ook iedereen dat ik iets minder 'laggerig en spontaan word' en ik weet gewoon echt niet meer wat ik kan doen,en rustig praten werkt ook niet want er valt echt niet te praten. (Sommige dingen staan an niet helemaal goed beschreven want het was moeilijk uit te leggen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2016, 16:26
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Klinkt alsof je graag een beetje meer verantwoordelijkheid wil krijgen van je ouders. En loslaten kan voor ouders heel moeilijk zijn. Is het een idee om ze eens te vragen of je 4 weken zelf je dagen mag indelen? Als het dan goed gaat, heb je bewezen dat je het zelf aankan. Als het niet goed gaat, is na 4 weken niet ineens je hele schooljaar naar de knoppen. En probeer zo'n voorstel op een rustig moment te doen, dus niet tijdens zo'n ruzie.

Als dan je cijfers nog steeds top zijn, kunnen jullie het ook eens over die huiswerkklas hebben. Één ding tegelijk aanpakken!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 28-09-2016, 16:27
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Niet meer naar hockey gaan en ook niet opdagen bij de huiswerkklas. Wel een vriendelijke mail sturen naar de coach en de docent, zodat ze zich geen zorgen maken (en niet bezorgd je ouders bellen).

Zolang jij je vakken haalt, gewoon doen wat je wil.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2016, 16:29
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Niet meer naar hockey gaan en ook niet opdagen bij de huiswerkklas. Wel een vriendelijke mail sturen naar de coach en de docent, zodat ze zich geen zorgen maken (en niet bezorgd je ouders bellen).

Zolang jij je vakken haalt, gewoon doen wat je wil.
Dat lijkt me nou niet de beste manier om het gezellig te houden thuis of om vertrouwen te winnen
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 28-09-2016, 16:37
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Mwa.

Sommige kinderen groeien op in onstabiele huishoudens. Dan is het heel fijn als je je ooit hebt gerealiseerd dat je zelf verantwoordelijk bent voor je leven. TS beschrijft dagelijkse ruzies en wij weten niet of dat normaal pubergedrag is of slecht ouderschap. Hij kan beter dan wij inschatten welke aanpak voor zijn situatie veiliger is, de jouwe of de mijne.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2016, 16:38
hansaplast10
hansaplast10 is offline
Citaat:
Klinkt alsof je graag een beetje meer verantwoordelijkheid wil krijgen van je ouders. En loslaten kan voor ouders heel moeilijk zijn. Is het een idee om ze eens te vragen of je 4 weken zelf je dagen mag indelen? Als het dan goed gaat, heb je bewezen dat je het zelf aankan. Als het niet goed gaat, is na 4 weken niet ineens je hele schooljaar naar de knoppen. En probeer zo'n voorstel op een rustig moment te doen, dus niet tijdens zo'n ruzie.

Als dan je cijfers nog steeds top zijn, kunnen jullie het ook eens over die huiswerkklas hebben. Één ding tegelijk aanpakken!
Hier zit nogal het probleem als het woord huiswerkklas of hockey valt is het gesprek meteen afgelopen
Met citaat reageren
Oud 28-09-2016, 17:42
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Waarom vinden ze het zo belangrijk?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2016, 18:16
hansaplast10
hansaplast10 is offline
Citaat:
Waarom vinden ze het zo belangrijk?
Ik zal het echt niet weten..
Met citaat reageren
Oud 28-09-2016, 22:10
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Je zou daar eens naar kunnen vragen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 10:31
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Mwa.

Sommige kinderen groeien op in onstabiele huishoudens. Dan is het heel fijn als je je ooit hebt gerealiseerd dat je zelf verantwoordelijk bent voor je leven. TS beschrijft dagelijkse ruzies en wij weten niet of dat normaal pubergedrag is of slecht ouderschap. Hij kan beter dan wij inschatten welke aanpak voor zijn situatie veiliger is, de jouwe of de mijne.
Als je het zo zegt heb je inderdaad een punt. Er komt op t forum nogal eens ongenuanceerd/slecht advies voorbij, dus ik was wel nieuwsgierig wat jouw gedachtegang was (want ik weet dat jij meestal goed hebt nagedacht over je posts hier)

Citaat:
Hier zit nogal het probleem als het woord huiswerkklas of hockey valt is het gesprek meteen afgelopen
Ja daarom moet je daar dus ook niet over beginnen. Ik had het puur over wat je doet in de tijd tussen het thuis komen van school en het slapengaan. Overleg eens of je in die tijd zelf mag indelen wanneer je je huiswerk doet. Dan kun je er ook achterkomen of je het nou fijn vindt om je huiswerk direct na school te doen (zoals nu) of bijvoorbeeld pas na het eten (wat ik altijd deed)
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 17:44
hansaplast10
hansaplast10 is offline
Citaat:
Als je het zo zegt heb je inderdaad een punt. Er komt op t forum nogal eens ongenuanceerd/slecht advies voorbij, dus ik was wel nieuwsgierig wat jouw gedachtegang was (want ik weet dat jij meestal goed hebt nagedacht over je posts hier)



Ja daarom moet je daar dus ook niet over beginnen. Ik had het puur over wat je doet in de tijd tussen het thuis komen van school en het slapengaan. Overleg eens of je in die tijd zelf mag indelen wanneer je je huiswerk doet. Dan kun je er ook achterkomen of je het nou fijn vindt om je huiswerk direct na school te doen (zoals nu) of bijvoorbeeld pas na het eten (wat ik altijd deed)
Ja dat snapte ik, maar ik kom thuis en er word meteen nonstop over school en leren gepraat als ik even wat wil drinken ofzo als ik net thuis ben en dan komy er direct ruzie want ik begin niet direct na een hele dag school
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 17:49
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Je ouders moeten ook beseffen dat wat ontspanning goed voor je is. Misschien kan je dit probleem eens met je mentor op school bespreken. Mogelijk heeft die tips of kan die eens met je ouders gaan praten.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 22:19
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Als je het zo zegt heb je inderdaad een punt. Er komt op t forum nogal eens ongenuanceerd/slecht advies voorbij, dus ik was wel nieuwsgierig wat jouw gedachtegang was (want ik weet dat jij meestal goed hebt nagedacht over je posts hier)
Dankjewel! Jouw advies is uiteraard ook helemaal goed. Het is belangrijk dat mensen verschillende dingen te horen krijgen, zodat ze zelf kunnen bekijken wat 't beste bij ze past.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie ik weet het niet meer...
Verwijderd
8 08-01-2013 17:12
Psychologie ik weet het niet meer
Barb4
7 30-12-2007 19:34
Liefde & Relatie Ik weet het niet meer...
Dzjun
51 03-07-2006 07:38
De Kantine k weet het niet meer......
Shakira4you
2 08-10-2003 13:56
Algemene schoolzaken weet het niet meer.....
schatje_rsn
3 04-02-2003 14:52
Liefde & Relatie * Ik heb jullie hulp nodig * Ik weet het niet meer.. :( *
U-NiQ
16 03-02-2002 14:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.