Oud 25-06-2003, 19:41
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Je moet bij je inschrijving een kopie van je diploma en cijferlijst voegen. Een gewaarmerkte kopie.....

Is een kopie van het kopie van je diploma (met stempel en handtekening) ook geldig ? (en hetzelfde van je cijferlijst)
Advertentie
Oud 25-06-2003, 19:52
Verwijderd
Als je bedoelt dat je gewoon je diploma en cijferlijst onder een kopiëeraparaat gooit en klaar; nee.

Je moet een kopie laten maken bij bijvoorbeeld de gemeente. Je kan het vaak ook op de plaats doen waar je je vervolgstudie gaat doen. Het gaat erom dat een ambtenaar toestemt dat jij die diploma hebt en die cijferlijst. Met een 'gewone' kopie is dat niet gedaan.

(Bij de gemeente kost het overigens meestal wel geld om dat te laten doen.)
Oud 25-06-2003, 19:56
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Ik heb gekregen van school:

- Diploma
- Kopie diploma met stempel 'Kopie conform origineel' met handtekening


En van de cijferlijst precies hetzelfde.. Is een kopie van dat kopie geldig?
Oud 25-06-2003, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Snufje schreef op 25-06-2003 @ 19:56:
Ik heb gekregen van school:

- Diploma
- Kopie diploma met stempel 'Kopie conform origineel' met handtekening


En van de cijferlijst precies hetzelfde.. Is een kopie van dat kopie geldig?
een kopie van een kopie? die kopie zelf is goed... maar waarom een kopie van een kopie?
Oud 25-06-2003, 20:17
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-06-2003 @ 20:00:
een kopie van een kopie? die kopie zelf is goed... maar waarom een kopie van een kopie?
Zodat ik die kopie kan bewaren om er later nog een andere kopie van te maken? Maar is die geldig?
Oud 25-06-2003, 20:18
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-06-2003 @ 20:00:
een kopie van een kopie? die kopie zelf is goed... maar waarom een kopie van een kopie?
Als een kopie van het origineel niet geldig is, maar van een kopie van een kopie van het origineel met stempel WEL, kan ze zelf oneindig kopien van maken.
Oud 25-06-2003, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 25-06-2003 @ 20:18:
Als een kopie van het origineel niet geldig is, maar van een kopie van een kopie van het origineel met stempel WEL, kan ze zelf oneindig kopien van maken.
Is niet geldig, moet een 'originele kopie' zijn. Dus die kopie van het origineel die ze heeft of een soort gelijke, geen kopie van die kopie.
Als je met je originele diploma en cijferlijst naar de gemeente gaat maken ze zo een 'originele kopie'.
Oud 25-06-2003, 20:51
pyres74
Avatar van pyres74
pyres74 is offline
je moet het navragen wat ze precies nodig hebben bij je vervolg opleiding; want daar heb je het immers voor nodig

ik heb geen gewaarmerkt kopie van mn diploma ontvangen, wel van mn cijferlijst (2x)

dus gewoon ff checken wat ze van je vragen

ik ga naar de haagse hogeschool en op het inschrijvingsformulier stond dat ze een gewaarmerkte kopieen van diploma en cijferlijst nodig hadden. belde ik vandaag of een gewone kopie van mn diploma en een gewaarmerkte cijferlijst ook voldoende was, en dat was het ook


en anders krijgt een zekere mevrouw bij informatiepunt een gigantisch probleem .... namelijk mij
Oud 25-06-2003, 20:51
pyres74
Avatar van pyres74
pyres74 is offline
en dit is wel zo:


als er ook maar iets niet klopt aan je inschrijving of whatever dan sturen ze het terug met berichtgeving van wat er niet klopt

dus don't worry be happy
Oud 25-06-2003, 21:58
Verwijderd
Citaat:
pyres74 schreef op 25-06-2003 @ 20:51:
en dit is wel zo:


als er ook maar iets niet klopt aan je inschrijving of whatever dan sturen ze het terug met berichtgeving van wat er niet klopt

dus don't worry be happy
Beter meteen goed doen lijkt me, anders kom je straks nog in tijdnood te zitten met je stufi enzo.
Gewoon die stempels en handtekening halen, en klaar, niets aan de hand.
Oud 26-06-2003, 09:19
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 25-06-2003 @ 21:58:
Beter meteen goed doen lijkt me, anders kom je straks nog in tijdnood te zitten met je stufi enzo.
Gewoon die stempels en handtekening halen, en klaar, niets aan de hand.
Valt wel mee, je kunt je zelf in de loop van het studiejaar nog inschrijven, voor 1 september ben je iig 'op tijd'. Verder schrijven ze je dan volgens mij al wel in, je kunt je nl inschrijven zonder diploma, eindexamenkanidaten weten immers nog niet zo lang of ze geslaagd of gezakt zijn, en je hoeft echt niet op de uitslag incl. diploma te wachten om je in te schrijven ed oid.

Maar idd, volgens mij moet het een 'origineel' kopie van je diploma met stempel zijn. Ik kreeg er volgens mij twee bij m'n diploma...weet ik niet meer zeker, maar goed. Waarom zou je een kopie bewaren om er later nog een kopie van te kunnen maken als je dan ook een kopie kunt maken van je echte diploma...? En als een kopie van het origineel niet geldig is, denk je dat een kopie van een kopie dan wel geldig zal zijn...?
Oud 26-06-2003, 11:57
alwaysgood
alwaysgood is offline
ik snap helemaal niks van jullie praat...
ik ga geneeskunde studeren dus moet ook een gewaarmerkt kopie van cijferlijst opsturen.
Ik heb thuis de cijferlijst gekopieerd en op school een stempel erop laten zetten. Deze heb ik opgestuurd naar de ib-groep. En het is zo goed, want kreeg gisteren bevestiging dat cijferlijst goed was en dat ik in lotingsklasse C zit.
__________________
Do or do not. There's no try
Oud 26-06-2003, 12:02
Verwijderd
Citaat:
alwaysgood schreef op 26-06-2003 @ 11:57:
ik snap helemaal niks van jullie praat...
ik ga geneeskunde studeren dus moet ook een gewaarmerkt kopie van cijferlijst opsturen.
Ik heb thuis de cijferlijst gekopieerd en op school een stempel erop laten zetten. Deze heb ik opgestuurd naar de ib-groep. En het is zo goed, want kreeg gisteren bevestiging dat cijferlijst goed was en dat ik in lotingsklasse C zit.
Dat is inderdaad goed ja, een kopie van je diploma (of cijferlijst) met stempel van school/gemeente of notaris. Maar geen kopie van een kopie met stempel.
('t is ook allemaal beetje raar )
Oud 26-06-2003, 12:26
Tovenaar
Tovenaar is offline
Ik heb gister pas diploma en cijferlijst ontvangen, en krijg vandaag een brief van IB groep dat het uiterlijk 23 juni binnen had moeten zijn. Staat wel op dat het nu kan tot uiterlijk 5 juli, maar waarom houden ze niet gewoon meteen rekening met de scholen die wat later hun diplomauitreiking hebben? ( reden hiervoor is dat dan de herkansers tegelijk hun diploma krijgen... )

ps werd bij mij ook aangegeven dat er geloot moet worden, maar ben al toegelaten doordat ik makkelijk door de test voor journalistiek in Utrecht ben gekomen. Ook een beetje vreemd allemaal.
__________________
L'art pour L'art. Gaat heen en schrijf!

Laatst gewijzigd op 26-06-2003 om 12:29.
Oud 26-06-2003, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Tovenaar schreef op 26-06-2003 @ 12:26:
Ik heb gister pas diploma en cijferlijst ontvangen, en krijg vandaag een brief van IB groep dat het uiterlijk 23 juni binnen had moeten zijn. Staat wel op dat het nu kan tot uiterlijk 5 juli, maar waarom houden ze niet gewoon meteen rekening met de scholen die wat later hun diplomauitreiking hebben? ( reden hiervoor is dat dan de herkansers tegelijk hun diploma krijgen... )

ps werd bij mij ook aangegeven dat er geloot moet worden, maar ben al toegelaten doordat ik makkelijk door de test voor journalistiek in Utrecht ben gekomen. Ook een beetje vreemd allemaal.
Echt raar, je mag dus tot uiterlijk 5 juli insturen voor de loting, ik doe gelukkig niet mee aan de loting, maar ik krijg mijn definitieve cijferlijst en diploma pas 9 juli... Allemaal beetje raar. Ze willen natuurlijk dat mensen zo snel mogelijk weten of ze ingeloot zijn of niet, maar ja... in augustus de uitslag kan toch ook geen kwaad? Heb je nog een maand om je voor te bereiden op je (andere) studie...
Oud 26-06-2003, 16:37
alwaysgood
alwaysgood is offline
voor loting hoef je je diploma niet op te sturen alleen een kopie van je voorlopige cijferlijst (niet je definitieve). Deze voorlopige cijferlijst stuur je met stempel op. Je krijgt dan bevestiging. klaar.

Doe je echter nog herkansingen dan doe je precies hetzelfde als hierboven, alleen in het geval dat je hoger gemiddeld komt, stuur je je nieuwe cijferlijst met stempel op. Je oude gemiddelde wordt dan vervangen. Verhoog je je gemiddelde niet, dan vervang je niks en wordt je voorlopige cijferlijst definitief.

Dus iedereen moet voorlopige cijferlijst opsturen, stuur je later geen nieuwe, dan wordt de voorlopige cijferlijst definitief. En je diploma hoef je er helemaal niet bij op te sturen.
__________________
Do or do not. There's no try
Oud 26-06-2003, 17:24
Verwijderd
Citaat:
alwaysgood schreef op 26-06-2003 @ 16:37:
voor loting hoef je je diploma niet op te sturen alleen een kopie van je voorlopige cijferlijst (niet je definitieve). Deze voorlopige cijferlijst stuur je met stempel op. Je krijgt dan bevestiging. klaar.

Doe je echter nog herkansingen dan doe je precies hetzelfde als hierboven, alleen in het geval dat je hoger gemiddeld komt, stuur je je nieuwe cijferlijst met stempel op. Je oude gemiddelde wordt dan vervangen. Verhoog je je gemiddelde niet, dan vervang je niks en wordt je voorlopige cijferlijst definitief.

Dus iedereen moet voorlopige cijferlijst opsturen, stuur je later geen nieuwe, dan wordt de voorlopige cijferlijst definitief. En je diploma hoef je er helemaal niet bij op te sturen.
En wat als je ook nog geen voorlopige cijferlijst hebt?
Oud 26-06-2003, 20:05
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-06-2003 @ 17:24:
En wat als je ook nog geen voorlopige cijferlijst hebt?
Die moet er zijn op school.. Bij de uitslag hebben wij die allemaal gekregen...

Maarruh. oke, ik stuur de bijgeleverde kopie op...

Maar dan heb ik nog een vraag..! Er staat dat je een kopie van je VOOR EN ACHTERKANT van je diploma moet inleveren.. Maar op de achterkant staat toch niets?!
Ads door Google
Oud 26-06-2003, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Snufje schreef op 26-06-2003 @ 20:05:
Die moet er zijn op school.. Bij de uitslag hebben wij die allemaal gekregen...

Maarruh. oke, ik stuur de bijgeleverde kopie op...

Maar dan heb ik nog een vraag..! Er staat dat je een kopie van je VOOR EN ACHTERKANT van je diploma moet inleveren.. Maar op de achterkant staat toch niets?!
Als er niets op staat, valt er ook niets te kopieëren... Misschien dat er op oudere diploma's wel iets op de achterkant staat ofzo... Maar lijkt me raar als je iets moet kopieëren wat er niet is.. En anders zeg je gewoon dat hij achter op de kopie staat, zien ze toch geen verschil Dus dat lijkt me niet echt nodig wanneer de achterkant niet bedrukt is.

Enne, ik doe staatsexamen dus heb ik nog helemaal geen cijfers... dan zou ik dus niet mee kunnen doen aan een loting. Niet helemaal eerlijk...
Oud 26-06-2003, 20:17
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-06-2003 @ 20:09:
Als er niets op staat, valt er ook niets te kopieëren... Misschien dat er op oudere diploma's wel iets op de achterkant staat ofzo... Maar lijkt me raar als je iets moet kopieëren wat er niet is.. En anders zeg je gewoon dat hij achter op de kopie staat, zien ze toch geen verschil Dus dat lijkt me niet echt nodig wanneer de achterkant niet bedrukt is.

Enne, ik doe staatsexamen dus heb ik nog helemaal geen cijfers... dan zou ik dus niet mee kunnen doen aan een loting. Niet helemaal eerlijk...
Ohja, das waar ook..! Dat is best raar..!
Oud 26-06-2003, 21:14
H2O
H2O is offline
Citaat:
alwaysgood schreef op 26-06-2003 @ 16:37:
voor loting hoef je je diploma niet op te sturen alleen een kopie van je voorlopige cijferlijst (niet je definitieve). Deze voorlopige cijferlijst stuur je met stempel op. Je krijgt dan bevestiging. klaar.

Doe je echter nog herkansingen dan doe je precies hetzelfde als hierboven, alleen in het geval dat je hoger gemiddeld komt, stuur je je nieuwe cijferlijst met stempel op. Je oude gemiddelde wordt dan vervangen. Verhoog je je gemiddelde niet, dan vervang je niks en wordt je voorlopige cijferlijst definitief.

Dus iedereen moet voorlopige cijferlijst opsturen, stuur je later geen nieuwe, dan wordt de voorlopige cijferlijst definitief. En je diploma hoef je er helemaal niet bij op te sturen.
raar, volgens de email die ik heb gekregen van IB-groep moet ik wel een kopie van mijn diploma opsturen
Oud 26-06-2003, 23:19
joekeldoekel
joekeldoekel is offline
Ik had mijn voorlopige cijferlijst ingestuurd voor 23 juni, kreeg ik een weekje daarna bericht dat ze hem hadden ontvangen en dat ik alleen nog mijn definitieve cijferlijst op moet sturen voor 5 juli. Zo niet dan vervalt mijn inschrijving (dit stond er letterlijk bij). Ik ga er dus maar niet van uit dat de voorlopige cijferlijst definitief wordt als je niets meer instuurd. Ik wil dus iedereen even aanraden om in geval van twijfel gewoon je definitieve lijst op te sturen (voor de mensen die gaan loten) omdat het wel heel jammer zou zijn als je door zo'n fout niet met de loting mee doet. Misschien is het onnodig maar je weet zo wel zeker dat je alles hebt ingestuurd (en je bent maar 1 postzegeltje en wat moeite kwijt).

Succes met loten!!!!!!!!
Oud 27-06-2003, 11:19
alwaysgood
alwaysgood is offline
dat is heel raar wat je schrijf joekelboekel:
ik heb hier voor mij het boekje van de informatie Beheer groep (ib-groep ) met als titel: alles over opleidingen met een numerus fixus 2003-2004.

Op bladzijde 9 staat: Geslaagd? -> mogelijk krijg je eerst een voorlopige cijferlijst. Stuur voor 23 juni 2003 een gewaarmerkte kopie van je (voorlopige) cijferlijst op.
Geen herkansing? -> stuur niets meer op
Herkansing en geen betere cijfers gehaald -> stuur niets meer op
Herkansing en betere cijfers gehaald? -> voor 5 juli 2003 een gewaarmerkte kopie van je definitieve cijferlijst opsturen.


Citaat:
Enne, ik doe staatsexamen dus heb ik nog helemaal geen cijfers... dan zou ik dus niet mee kunnen doen aan een loting. Niet helemaal eerlijk...
Staat ook in dat boekje.
In geval van staatsexamen -> voor 23 juni 2003 de antwoordkaart verlate inzending opsturen. -> voor 1 september 2003 een gewaarmerkte kopie van je cijferlijst opsturen.



Klaar
__________________
Do or do not. There's no try
Oud 27-06-2003, 11:58
Verwijderd
Citaat:
alwaysgood schreef op 27-06-2003 @ 11:19:
dat is heel raar wat je schrijf joekelboekel:
ik heb hier voor mij het boekje van de informatie Beheer groep (ib-groep ) met als titel: alles over opleidingen met een numerus fixus 2003-2004.

Op bladzijde 9 staat: Geslaagd? -> mogelijk krijg je eerst een voorlopige cijferlijst. Stuur voor 23 juni 2003 een gewaarmerkte kopie van je (voorlopige) cijferlijst op.
Geen herkansing? -> stuur niets meer op
Herkansing en geen betere cijfers gehaald -> stuur niets meer op
Herkansing en betere cijfers gehaald? -> voor 5 juli 2003 een gewaarmerkte kopie van je definitieve cijferlijst opsturen.




Staat ook in dat boekje.
In geval van staatsexamen -> voor 23 juni 2003 de antwoordkaart verlate inzending opsturen. -> voor 1 september 2003 een gewaarmerkte kopie van je cijferlijst opsturen.



Klaar
Aah, ok, 'k dacht al
Oud 27-06-2003, 12:49
joekeldoekel
joekeldoekel is offline
Ik heb toch echt een brief gehad waar dit allemaal in stond
Ach ik heb het allemaal maar gewoon opgestuurd omdat ik het heel zonde zou vinden als ik niet met de loting mee zou doen.
Maar ik vind het allemaal wel erg raar.
Advertentie
Oud 27-06-2003, 12:51
alwaysgood
alwaysgood is offline
ik vind het ook raar, want in mijn bevestigingsbrief stond niks over definitieve cijferlijst opsturen, omdat je anders niet meedoet.
__________________
Do or do not. There's no try
Oud 27-06-2003, 12:59
Dominique24!
Avatar van Dominique24!
Dominique24! is offline
Als je in de eerste plaats een gewone kopie hebt gestuurd heeft dat geen consequenties voor je loting of toelating.
Dat kan altijd achteraf nog.

Ze hadden het bij niet eens gezien en ik was gewoon ingeloot. Pas een aantal maanden later kreeg ik een brief van hun of ik nog even een gewaarmerkte kopie wilde sturen.
__________________
Love is a drug (Brian Ferry)
Oud 27-06-2003, 12:59
joekeldoekel
joekeldoekel is offline
nou ja, ik zie wel wat er gebeurd. Ik heb gister de kopie van mijn definitieve cijferlijst opgestuurd. Ik laat wel even weten als ik bericht van de ib-groep krijg.
Oud 27-06-2003, 13:06
Dominique24!
Avatar van Dominique24!
Dominique24! is offline
Die IBG weet het de helft van de tijd zelf ook niet, en met die lotingen word ik daar aardig zenuwachtig van.
__________________
Love is a drug (Brian Ferry)
Oud 27-06-2003, 17:56
alwaysgood
alwaysgood is offline
inderdaad, de loting gebeurt gewoon daar, niet in het openbaar, dus je weet helemaal niet of je naam er nou wel of niet bij zit. Word ik namelijk ook beetje zenuwachtig van.
__________________
Do or do not. There's no try
Oud 27-06-2003, 18:36
cw_tje
cw_tje is offline
Hey!

Ik moest vorig jaar ook een gewaarmerkt kopie (van mijn cijferlijst)opsturen voor lotingstudie tandheelkunde. Ik kreeg van school mijn diplomo en een gewaarmerkte cijferlijst. Dit was dan gewoon een kopie van mijn cijferlijst met een stempel erop en een handtekening van school. Als je dit niet hebt kan je ook bijvoorbeeld zo'n stempel en handtekening bij je gemeentehuis halen (bij mij was dit gratis) Het is trouwens handig als je er twee hebt, toen ik uitgeloot was voor tandheelkunde moest ik weer een gewaarmerkte cijferlijst voor psychologie hebben. Maar degene die ik al opgestuurd had konden ze niet meer terugsturen en moest ik dus naar het gemeentehuis

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
cw
Oud 28-06-2003, 16:29
Verwijderd
Even een hele domme vraag hoor, maar die decaan van mij heb ik het hele jaar niet gezien en als dat wel zo was had ik er toch vrij weinig aan, maar moet je nou altijd je cijferlijst opsturen of alleen als je loot?? En dan naar de IB-groep of ook nog naar de hogeschool/ universiteit? het kan aan mij liggen, maar dit deel heb ik echt helemaal gemist op school
Oud 29-06-2003, 13:43
Verwijderd
Je moet idd een gewaarmerkte kopie van je cijferlijst opsturen. Ik kreeg er bij de diploma-uitreiking gewoon 2 van de diploma en 2 van de cijferlijst mee, met een handtekening van een bestuurslid en een stempel met het school-logo.
Een gewaarmerkte kopie mag echter niet meer gekopieerd worden. die zijn dus absoluut niet geldig!!!
dat stond duidelijk in een boekje dat bij het inschrijfpakket van de UT zat.

Laatst gewijzigd op 29-06-2003 om 13:45.
Oud 29-06-2003, 14:08
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 28-06-2003 @ 16:29:
Even een hele domme vraag hoor, maar die decaan van mij heb ik het hele jaar niet gezien en als dat wel zo was had ik er toch vrij weinig aan, maar moet je nou altijd je cijferlijst opsturen of alleen als je loot?? En dan naar de IB-groep of ook nog naar de hogeschool/ universiteit? het kan aan mij liggen, maar dit deel heb ik echt helemaal gemist op school
Ik neem aan dat je je al ingeschreven hebt voor een studie via de IB-groep?
Dan krijg je automatisch van die school een inschrijfpakketje thuis. Er zit dan een boekje bij met wat je op moet sturen. Zo moet ik zowel een gewaarmerkt kopie van mijn diploma als van mijn cijferlijst opsturen. Maar dat staat dus in het boekje bij m'n inschrijvingspakketje van de opleiding zelf.. Heb het ook nooit van de decaan gehoord hoor.
Je hoeft je diploma verder niet naar de IB-groep te sturen, die gaan daar namelijk over dus weten ze dat je er al eentje hebt. Hoe dat zit met cijferlijsten weet ik eigenlijk niet, maar volgens mij hoef je die alleen op te sturen wanneer je loot.
Oud 29-06-2003, 21:35
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef op 29-06-2003 @ 13:43:
Je moet idd een gewaarmerkte kopie van je cijferlijst opsturen. Ik kreeg er bij de diploma-uitreiking gewoon 2 van de diploma en 2 van de cijferlijst mee, met een handtekening van een bestuurslid en een stempel met het school-logo.
Een gewaarmerkte kopie mag echter niet meer gekopieerd worden. die zijn dus absoluut niet geldig!!!
dat stond duidelijk in een boekje dat bij het inschrijfpakket van de UT zat.
OKeej, dan heb ik dat boekje dus schijnbaar erg goed gelezen
Not..
Oud 29-06-2003, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Snufje schreef op 29-06-2003 @ 21:35:
OKeej, dan heb ik dat boekje dus blijkbaar erg goed gelezen
Not..
advies: lees het eens
Ads door Google
Oud 30-06-2003, 13:41
summer1986
summer1986 is offline
Hmm...bij mij is er dan iets misgegaan. Ik heb voor mijn vervolgopleiding ook een kopie van mn diploma + cijferlijst opgestuurd. Maar bij mijn middelbare school hadden ze zelf deze kopieen al gemaakt. Gewoon kopierapparaat, zonder stempel. Dus ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen moment bij stil heb gestaan dat het gewaarmerkt zou moeten zijn...
Oud 30-06-2003, 19:14
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef op 29-06-2003 @ 22:44:
advies: lees het eens
Ik heb het wel globaal doorgelezen... Maarja, daar heb ik dus vast overheen gelezen De inschrijving is vrijdag op de post gegaan, dus kan er nu toch niets meer aan veranderen
Oud 01-07-2003, 09:48
mcsun
Avatar van mcsun
mcsun is offline
Ik ga het vandaag laten doen op m'n oude middelbare school. Daar heb ik het vorig jaar ook al laten doen (ben vorig jaar geslaagd) en dat kon daar. Gratis, als ik het me goed herinner. Dat zal het bij gemeente/notaris niet zijn.
__________________
to look at the world as we find it, not as we want it to be * cassavecrackers
Oud 01-07-2003, 13:20
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Wij kregen tijdens de diploma uitreiking ook kopieen er bij..
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Oud 02-07-2003, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 29-06-2003 @ 14:08:
Ik neem aan dat je je al ingeschreven hebt voor een studie via de IB-groep?
Dan krijg je automatisch van die school een inschrijfpakketje thuis. Er zit dan een boekje bij met wat je op moet sturen. Zo moet ik zowel een gewaarmerkt kopie van mijn diploma als van mijn cijferlijst opsturen. Maar dat staat dus in het boekje bij m'n inschrijvingspakketje van de opleiding zelf.. Heb het ook nooit van de decaan gehoord hoor.
Je hoeft je diploma verder niet naar de IB-groep te sturen, die gaan daar namelijk over dus weten ze dat je er al eentje hebt. Hoe dat zit met cijferlijsten weet ik eigenlijk niet, maar volgens mij hoef je die alleen op te sturen wanneer je loot.
Nou ja ik had al een inschrijfformulier van de hogeschool en daar stond dat je je ook bij de ib-groep moest inschrijven. Dus dat heb ik gedaan, en een ischrijving naar de hogeschool en naar de ib-groep. Bij de ib-groep sta ik nu ingeschreven, daar kreeg ik een bewijs van, en van de hogeschool heb ik ook al iets terug moeten sturen.

Ik wacht nog maar even af of er nog naar een diploma gevraagd word, anders zal ik er eens even achteraan gaan van de week.
Oud 02-07-2003, 16:16
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 02-07-2003 @ 15:26:
Nou ja ik had al een inschrijfformulier van de hogeschool en daar stond dat je je ook bij de ib-groep moest inschrijven. Dus dat heb ik gedaan, en een ischrijving naar de hogeschool en naar de ib-groep. Bij de ib-groep sta ik nu ingeschreven, daar kreeg ik een bewijs van, en van de hogeschool heb ik ook al iets terug moeten sturen.

Ik wacht nog maar even af of er nog naar een diploma gevraagd word, anders zal ik er eens even achteraan gaan van de week.
Het zusje van mijn vriend (ze is wel weer vijf jaar ouder dan ik, maar goed ) heeft het ook zo gedaan; ze schreef zich in voor een opleiding en moest pas vrij laat haar diploma laten zien, niet opsturen, maar meenemen naar school en daar moest ze vervolgens een geldig kopie laten maken (ze moest het origineel dus meenemen). Misschien verschilt zoiets dus per school...
Als het echt nooit gevraagd wordt en ook nergens staat, wel even achteraan gaan voor de zekerheid. Stel je voor dat je het tóch in moest sturen en nu je dat niet gedaan hebt je niet geldig ingeschreven staat... niet dat ik dat verwacht ofzo, maar stel je voor...
Oud 02-07-2003, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 02-07-2003 @ 16:16:
Stel je voor dat je het tóch in moest sturen en nu je dat niet gedaan hebt je niet geldig ingeschreven staat... niet dat ik dat verwacht ofzo, maar stel je voor...
Ja daarom ga ik er dan ook nog maar even achteraan
Oud 05-07-2003, 16:52
Phileine
Avatar van Phileine
Phileine is offline
Mijn verhaal: cijferlijst kreeg ik gekopieerd met waarmerk. Diploma niet. Ik heb zelf wat kopietjes gemaakt en ben daarmee naar mijn oude school gegaan. Daar zijn ze gewaarmerkt. Voor de UT in Enschede was een gewoon kopie van het diploma niet voldoende.
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23.