Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2006, 18:21
Verwijderd
Ok, mijn probleem:

Ik studeer nu communicatie aan de Fontys in Tilburg, HBO dus.
Ik vind er werkelijk geen ene klap aan! echt helemaal niks, ik ga bijna met buikpijn naar school..

Ik heb dus duidelijk de verkeerde keus gemaakt. ook haat ik het competentiegericht onderwijs wat ze er hanteren. vreselijk!
In groepjes werken vind ik ook absoluut niet leuk, altijd maar dat gezeik eromheen, en afspreken om met zn allen ergens aan te werken in het weekend etc. bah!

Ik wil dus volgend jaar iets anders gaan doen, maar ik twijfel nog tussen:

Dit jaar afmaken en mn P (propedeuse) halen, en vervolgens Algemene Cultuurwetenschappen te gaan studeren aan de universiteit.

Nu stoppen en gaan werken, om in september te beginnen aan de kunstacademie.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2006, 19:58
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Je kan ook je P halen en daarna kijken of je cultuurwetenschappen wilt gaan doen of de kunstacademie. Dan heb je ook nog tijd om te kijken of je liever de kunstacademie doet of cultuurwetenschappen.
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 23:45
Verwijderd
ja maar dan ben ik wel een jaar stufi kwijt, en wat als ik mn P net niet haal..
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 10:20
Verwijderd
Kunstacademie moet je toelating doen toch? Dan zou ik eerst dat maar eens doen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 08:36
~louise~
Avatar van ~louise~
~louise~ is offline
Dat kunnen wij toch niet voor je beantwoorden? Er zit nogal een verschil tussen die twee studies en vooral ook in de loopbaanperspectieven.

Wat wil je zelf het liefst?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 08:39
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Moet je op de kunstacademie niet ook veel samenwerken in groepen?
__________________
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 19:37
Cethlion
Avatar van Cethlion
Cethlion is offline
Bij ons (Algemene Cultuurwetenschappen in Nijmegen) hebben we tot nu toe zeker één keer per week een opdracht in groepsverband moeten doen. Voor werkcolleges Geschiedenis der Kunsten moeten groepjes ook bijna altijd presentaties geven. Daarentegen is hier absoluut geen competitiegerichtheid, of misschien op een vriendelijke manier .

Dit groepenwerk is soms een beetje lastig, maar iedereen is over 't algemeen gemotiveerd. Het is eigenlijk meestal meer de vragen verdelen en er dan individueel aan werken. Maar als je er écht iets tegen hebt... Ik weet daarentegen niet hoe het in Tilburg/Maastricht/Amsterdam is. De verschillende ACW-opleidingen verschillen nogal!

En voor de kunstacademie moet je inderdaad toch toelating doen dacht ik? Heb je werk dat je kunt gebruiken daarvoor? Ik ben van plan eerst m'n studie af te maken en dan misschien naar de kunstacademie te gaan. Eerst wat verder ontwikkelen zeg maar. Misschien kun je dat ook doen als je het nog niet zeker weet. Bij ACW leer je ook over stijlen, stromingen en technieken.
__________________
Ford, you're turning into a penguin. Stop it.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 21:33
Verwijderd
ACW > vooral alles leren over kunst en cultuur
Kunstacademie > vooral doen mbt kunst en cultuur
Kunstgeschiedenis > vooral alles over kunst in de diepte

Als je het leuk vindt om kunst te produceren - en je kunt het ook werkelijk - dan raad ik je de kunstacademie aan.

Als je graag wilt weten hoe de kunstwereld in elkaar steekt, dan raad ik je ACW aan. De nadruk ligt vooral op een brede theoretische kijk, met vakken uit de hoek van economie, sociologie, filosofie en geschiedenis.

Als je graag alles over kunst wilt wilt weten, in de smalle vorm van het woord, dan raad ik je kunstgeschiedenis aan. De nadruk ligt dat op de diepte, in plaats van de breedte. Je leert dus alles over kunst zelf, niet de wereld er omheen.

Natuurlijk, ik chargeer, maar dit is in grote lijnen het verschil tussen deze opleidingen.

Zo afgaande op je communicatieve kant: doe ACW aan de EUR in de richting van media & cultuur of media & journalistiek. Die kant richt zich vooral op 'lage' cultuur en op communicatie.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 19:27
Hells Ezel
Avatar van Hells Ezel
Hells Ezel is offline
Ik doe zelf ACW aan de Vrije Universiteit aan Amsterdam, nadat ik was afgewezen aan de kunstacademie. Toevallig zijn er nog wat mensen bij mij in de 'klas' die dit ook hebben, dit lijkt me eigenlijk geen toeval.. Het heeft echt heel veel overeenkomsten alleen maak je natuurlijk geen kunst.. je bestudeert het. ACW aan de VU komt overigens erg overeen met Kunstgeschiedenis, ik heb Kunstgeschiedenis ook als tweede major.. Maar er is hier ook 'n afstudeerrichting Grafische Vormgeving en dat sprak me vooral aan.

Achteraf denk ik dat dit voor mij wel 'n betere keuze is geweest voor mij. Maar je moet inderdaad nagaan of je over kunst wilt leren of het wilt maken.
__________________
als je niets zegt kun je ook niets stoms zeggen
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 21:29
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Miracle schreef op 30-11-2006 @ 09:39 :
Moet je op de kunstacademie niet ook veel samenwerken in groepen?
Dat is verschillend per studie.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 06-12-2006 @ 22:29 :
Dat is verschillend per studie.
En per onderwijsinstelling en per docent
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Cultuurwetenschappen
raad es
4 01-08-2007 07:42
Algemene schoolzaken Wat studeer jij?
Jennifer1203
138 02-03-2007 10:27
Studeren museologie
Soowl
27 22-05-2005 13:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.