Oud 24-08-2018, 13:36
Miek456
Miek456 is offline
Hoihoi,

Ik heb nu ongeveer vijf jaar een relatie met mijn vriend. We houden echt veel van elkaar en we kunnen het goed met elkaar vinden op alle vlakken. Het probleem is alleen dat we op seksueel vlak gewoon best wel verschillen. Even een beetje achtergrond om het verhaal te verduidelijken. Ik heb vroeger vaginisme gehad. Hij is de eerste jongen waarbij het lukte om seks te hebben. De eerste keer met elkaar was ongeveer na tien maanden, dus ik vond het wel fijn dat hij erg geduldig was. Daarna hebben we een gewoon seksleven gehad (in de slaapkamer). Soms iets aan de weinige kant, maar op zich genoeg. Het is wel altijd zo dat ik wel een beetje voorspel nodig heb. Hij past nooit meteen, maar het is altijd een beetje half er in uit en als ie er dan helemaal in zit, dan heb ik geen problemen meer.

Het is alleen zo dat hij in januari ineens vertelde dat hij toch wel de spanning mist soms. Zo vertelde hij dat zijn eerste ex ervan hield om op het randje van ontdekt te worden, bijvoorbeeld seks in een bos, of op de bank bij haar ouders. Zo hadden ze weleens seks op de bank met een kleed erover en toen kwam die moeder binnen en zat ze gewoon alleen zogenaamd op hem, dat vond ie zo opwindend zei ie en dat vond hij altijd erg spannend en dat had ie deels nodig om opgewonden te worden. Zijn tweede ex was meer van de geile praat en niet zo zeer seks buiten de deur, maar hij zei altijd die kon er ook wat van. Kijk het is goed om je hart te luchten in een relatie, maar ik schrok er wel even van om dat te horen. Het is een beetje dat mijn beeld van hem is veranderd en dat voelt soms apart en ik moet er aan wennen. Hij zei dat ie het in het begin van onze relatie al zo voelde dat het anders was dan met zijn exen, maar dacht dat het wel zou veranderen en hij mij niet wilde kwetsen. Dat het bij hun meer natuurlijk ging en bij ons veel minder. Maar goed eerlijk gezegd hoor ik zoiets liever het eerste jaar dan na vijf, want dit vind ik misschien kwetsender. Maar goed hij wil nu graag werken aan het feit dat we meer op één lijn komen samen door bijvoorbeeld naar een seksuoloog te gaan. We weten allebei soms gewoon niet zo goed bij elkaar hoe we elkaar in de stemming kunnen krijgen. We verschillen gewoon erg op seksueel vlak. Ik vind het bijvoorbeeld fijn om te knuffelen en strelen en ik vind een voorspel altijd wel fijn, vooral gezien hij dan beter naar binnen kan. Daarentegen houdt hij juist van het snellere werk, strelen en alles vind ie niet echt wat, dat noemt ie maar gefriemel, liefst binnen paar minuten er in, meer spanning en geile praat. Kijk ik zit er soms gewoon mee, wat ik hiermee aan moet. Soms zitten we op de bank en lijkt het me zo fijn om daar dan seks te hebben, maar ik weet soms niet hoe ik m moet benaderen, want z'n armen strelen vind ie niet fijn, dat vind ie kriebelig. Maar soms denk ik ook weleens hij toont dan zelf ook niet echt initiatief om het eens op een andere plek te doen dan de slaapkamer en dat wil hij wel.

Heeft het nut om samen naar een seksuoloog te gaan om hier samen aan te werken of denken jullie van, nee dit gaat niet werken? Iemand ervaring in zo'n situatie?
Het is namelijk ook zo dat ik nu 30 ben en dat is wel een leeftijd dat je een beetje denkt aan vastigheid en kinderen, niet nu, maar wel binnen een paar jaar. Ik zei dus ook dat ik het liefste wel een soort van termijn wil hebben om er aan te werken en dan kijken hoe het gaat en een beslissing nemen. Hij gelooft daar niet zo in in termijnen en we gewoon moeten zien hoe het aanvoelt, maar ik ga niet nog twee jaar wachten. Voordat je dan weer een nieuwe relatie hebt en op het punt bent van kinderen.... Dat zijn een beetje mijn issues nu, sorry ik moest het echt even kwijt en het lucht op!
Ik hoop dat er mensen zijn in een zelfde soort situatie of hebben gezeten in zo'n situatie voor tips en ervaringen.

Alvast bedankt voor jullie tips/feedback!

Liefs Mieke
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 13:51
Miek456
Miek456 is offline
Oh trouwens nog een toevoeging, hij vond het ook spannend dat als hij ruzie had gehad met exen ze seks hebben. Toch had hij een hekel aan al die ruzies en vind ie het met mij veel stabieler, omdat we amper ruzie hebben. Maar soms is het dan lastig wat ie precies wil. Ook een verschil ik ben de eerste met wie hij samenwoont.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 14:37
Verwijderd
Oke, wat een verhaal, ik ga het een beetje in kortere stukjes doen:

- Jij hebt vaginisme gehad en jouw vriend was de eerste bij wie het lukte om seks te hebben.
- Jij hebt voorspel nodig, want anders past het niet meteen.

- Hij mist de spanning sinds januari. (Vertelt dit na vijf jaar relatie)
- Praat ineens over geile dingen die hij gedaan heeft met zijn exen.
"- Hij zei dat ie het in het begin van onze relatie al zo voelde dat het anders was dan met zijn exen, maar dacht dat het wel zou veranderen en hij mij niet wilde kwetsen."
- Vindt dat wel geil om ook met jou te doen. (NA VIJF JAAR DUS)

- Hij wil nu naar een seksuoloog, jij vraagt je af of dit zin heeft?

- "Ik vind het bijvoorbeeld fijn om te knuffelen en strelen en ik vind een voorspel altijd wel fijn, vooral gezien hij dan beter naar binnen kan. Daarentegen houdt hij juist van het snellere werk, strelen en alles vind ie niet echt wat, dat noemt ie maar gefriemel, liefst binnen paar minuten er in, meer spanning en geile praat. Kijk ik zit er soms gewoon mee, wat ik hiermee aan moet. Soms zitten we op de bank en lijkt het me zo fijn om daar dan seks te hebben, maar ik weet soms niet hoe ik m moet benaderen, want z'n armen strelen vind ie niet fijn, dat vind ie kriebelig."

- Jij wil wel vastigheid, omdat je nu dertig bent.
- Je wil eigenlijk wel een besluit maken en hij is een beetje van we zien wel.
- Je bent een beetje bang om dit af te kappen, omdat je dan lang naar een relatie zoekt en je bent dan misschien te laat met kinderen?

- Hij vindt het ook extra spannend om seks te hebben met zijn vriendin na een ruzie
- Hij woont voor het eerst samen.

Klopt dit een beetje? Heb ik nu een goede indruk?

Voordat ik mijn ongezouten mening hierover ga geven, heb ik een paar vragen aan jou.

- Wat wil JIJ?
- Heb je hem al gevraagd of hij vreemd gaat?
- Waarom ben je bang om bij hem weg te gaan?
- Waarom wil je kinderen? Waarom wil je vastigheid? Wil JIJ dat of wil jouw omgeving dat?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 14:52
Miek456
Miek456 is offline
Haha ja het is een heel verhaal inderdaad, maar fijn dat je het zo even opschrijft. Ja je hebt zo wel een goede indruk inderdaad.

Wat ik het liefst wil dat we door die seksuoloog meer op één lijn komen, maar soms twijfel ik of dat haalbaar is. Het liefst wil ik mijn leven met hem delen, maar ik ben soms bang dat hij dan toch ooit denkt ja die exen waren heel anders en dat hij dat ooit toch gaat missen. Ik voel me door die verhalen van exen soms wel onzeker eerlijk gezegd.

Nee dat heb ik niet gevraagd, maar het is niet het type wat vreemd zou gaan. Hij maakt wel eens grapjes zo dit en dat, bv. toen ik een weekje op vakantie was met een vriendin, zei ie voor de grap, oh dan heb ik het rijk alleen hehe, maar binnen een relatie doet ie dat niet. Daarna zei ie ook, nee tuurlijk niet, ik zit gewoon de hele week in m'n eentje op de bank tv te kijken en daarin geloof ik 'm ook wel.

Ik ben bang om dan weer opnieuw te gaan daten en ik hou wel echt van hem en ik ben misschien bang dat ik niet zo snel iemand vindt zoals hij.

Ik wil nu nog geen kinderen, maar je denkt op je dertigste wel een beetje vooruit. Nee dat wil ik wel zelf, ik heb een paar vriendinnen met kinderen en het lijkt mij op z'n tijd ook leuk. Alleen m'n angst is een beetje dat voordat je een nieuwe vriend hebt en de beslissing neemt om kinderen te nemen, daar ook wel een paar jaar overheen gaan, dus dan ga ik niet nog drie jaar in deze relatie zitten, vandaar dat ik een beetje zo heb van we kunnen het verbeteren, maar moeten op een gegeven moment wel kijken of het verbeterd is en niet maar een beetje denken we zien wel
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 17:47
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wat houdt je tegen om naar die seksuoloog te gaan?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Wat ik het liefst wil dat we door die seksuoloog meer op één lijn komen, maar soms twijfel ik of dat haalbaar is. Het liefst wil ik mijn leven met hem delen, maar ik ben soms bang dat hij dan toch ooit denkt ja die exen waren heel anders en dat hij dat ooit toch gaat missen. Ik voel me door die verhalen van exen soms wel onzeker eerlijk gezegd.
Dit snap ik heel goed, dit is ook gemeen met jouw achtergrond. Vraag jezelf af of je dit accepteert.

Is het verder wel een leuke gast, of zitten er nog meer haken en ogen aan deze man? Relatie, afgezien van de seks, wel goed?

En verder... oh man, ik hoor ontzettend veel alarmbellen.

Namelijk deze:

Citaat:
"Hij zei dat ie het in het begin van onze relatie al zo voelde dat het anders was dan met zijn exen, maar dacht dat het wel zou veranderen en hij mij niet wilde kwetsen."
Hij is een relatie ingegaan waarbij hij zelf al dacht dat het qua seks niet voldoende zou zijn, maar hij vindt jou wel stabiel. Maar stiekem mist hij de hete goedmaakseks. Als jullie ruzie hebben gehad, hebben jullie dat daarna dan ook?
Hoe oud is hij? Hoe lang waren zijn relaties? Waarom is het uitgegaan? Waarom had hij zoveel ruzie?

Citaat:
"Ik vind het bijvoorbeeld fijn om te knuffelen en strelen en ik vind een voorspel altijd wel fijn, vooral gezien hij dan beter naar binnen kan. Daarentegen houdt hij juist van het snellere werk, strelen en alles vind ie niet echt wat, dat noemt ie maar gefriemel, liefst binnen paar minuten er in, meer spanning en geile praat. Kijk ik zit er soms gewoon mee, wat ik hiermee aan moet. Soms zitten we op de bank en lijkt het me zo fijn om daar dan seks te hebben, maar ik weet soms niet hoe ik m moet benaderen, want z'n armen strelen vind ie niet fijn, dat vind ie kriebelig."
Lieve schat, iedereen wil voorspel, soms wil de ene wat langer dan de andere, soms doe je lekker slow en heb je de hele dag voorspel, soms ben je zo geil dat je maar tien minuten voorspel hebt en je elkaar de kleren van het lijf wil scheuren. Voorspel is GEEN gefriemel. Voorspel doe je samen en je hoort het samen fijn te vinden.
In jouw geval is voorspel nu eenmaal belangrijker, als jij dit nodig hebt om je lichamelijk voor te bereiden op seks, dan moet hij dat accepteren. Het klinkt mij in de oren als een domme hork eerlijk gezegd.

Citaat:
Nee dat heb ik niet gevraagd, maar het is niet het type wat vreemd zou gaan. Hij maakt wel eens grapjes zo dit en dat, bv. toen ik een weekje op vakantie was met een vriendin, zei ie voor de grap, oh dan heb ik het rijk alleen hehe, maar binnen een relatie doet ie dat niet. Daarna zei ie ook, nee tuurlijk niet, ik zit gewoon de hele week in m'n eentje op de bank tv te kijken en daarin geloof ik 'm ook wel.
Er gaat een enorm alarm af in mijn hoofd. IEDEREEN kan vreemdgaan, als iemand dat wil, doet hij dat. Dit soort opmerkingen kunnen een test zijn voor jou om te kijken hoe jij reageert op vreemdgaan.
Verder is het "ineens" een probleem na vijf jaar. Hoezo? Voor mij is dit ook een alarmbel, want het lijkt alsof hij even weer herinnerd is aan "hoe geil" het ook kan, dus vreemdgegaan is.

Citaat:
Ik ben bang om dan weer opnieuw te gaan daten en ik hou wel echt van hem en ik ben misschien bang dat ik niet zo snel iemand vindt zoals hij.
Nooit bij iemand uit angst blijven. Je vindt heus een ander en als je bij hem weg gaat, en hij vindt sneller een ander? Who cares? Misschien kom jij je droomman wel tegen en twijfel je niet meer.

Laatst gewijzigd op 24-08-2018 om 18:33.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 09:55
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Het klinkt wel een beetje hufterig van je vriend, dat hij je steeds herinnert aan hoe de seks met zijn exen was. Dat heeft niks met jou te maken, en de relatie met die andere dames is niet voor niets verbroken.
Plotselinge super harde seks met 2 minuten voorspel is gewoon geen optie voor iemand met vaginisme. Daar moet hij mee leren leven, maar betekent natuurlijk niet dat de seks niet spannend kan zijn.
Hebben jullie bijvoorbeeld al eens gepraat over dingen als blinddoeken of vastbinden of (rollen)spelletjes of sekstoys?

En wat straatmeid zegt: hoe is de rest van jullie relatie? Ik zou niet met iemand gaan settelen en kindjes maken alleen maar omdat je jezelf oud vindt. Dan eindig je vaak toch als alleenstaande moeder...

Mijn man maakt trouwens nooit grapjes over vreemdgaan. Als je er grapjes over maakt betekent dat dat je erover hebt nagedacht. Dat is helemaal niet ok, zo’n grap. Zo’n grap is namelijk alleen maar bedoeld om jou een rotgevoel te geven en je reactie te testen. Net zo lullig als grapjes maken over de relatie verbreken of van een flat springen. Niet ok.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 27-08-2018, 11:30
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Wat wil jij?
Denk je. Ja ik vind hem nog woest aantrekkelijk en zie mij nog voor altijd samen met hem. En ja over 2 a 3 jaar met kinderen? Vecht er dan samen voor. Maar spreek wellicht eerst nog een keer goed open en eerlijk met elkaar.

Zo nee. Maak het anders uit. Blijf niet bij iemand waar je zelf niet prettig bij voelt.

En anders ja praat met elkaar
Dat een heet vluggertje ergens buiten gewoon niet kan. En dat hij daar mee moet leren leven. Maar dat je wel open staat om het wat spannender te maken
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2018, 22:03
laurens1234
laurens1234 is offline
Citaat:
Hoihoi,

Ik heb nu ongeveer vijf jaar een relatie met mijn vriend. We houden echt veel van elkaar en we kunnen het goed met elkaar vinden op alle vlakken. Het probleem is alleen dat we op seksueel vlak gewoon best wel verschillen. Even een beetje achtergrond om het verhaal te verduidelijken. Ik heb vroeger vaginisme gehad. Hij is de eerste jongen waarbij het lukte om seks te hebben. De eerste keer met elkaar was ongeveer na tien maanden, dus ik vond het wel fijn dat hij erg geduldig was. Daarna hebben we een gewoon seksleven gehad (in de slaapkamer). Soms iets aan de weinige kant, maar op zich genoeg. Het is wel altijd zo dat ik wel een beetje voorspel nodig heb. Hij past nooit meteen, maar het is altijd een beetje half er in uit en als ie er dan helemaal in zit, dan heb ik geen problemen meer.

Het is alleen zo dat hij in januari ineens vertelde dat hij toch wel de spanning mist soms. Zo vertelde hij dat zijn eerste ex ervan hield om op het randje van ontdekt te worden, bijvoorbeeld seks in een bos, of op de bank bij haar ouders. Zo hadden ze weleens seks op de bank met een kleed erover en toen kwam die moeder binnen en zat ze gewoon alleen zogenaamd op hem, dat vond ie zo opwindend zei ie en dat vond hij altijd erg spannend en dat had ie deels nodig om opgewonden te worden. Zijn tweede ex was meer van de geile praat en niet zo zeer seks buiten de deur, maar hij zei altijd die kon er ook wat van. Kijk het is goed om je hart te luchten in een relatie, maar ik schrok er wel even van om dat te horen. Het is een beetje dat mijn beeld van hem is veranderd en dat voelt soms apart en ik moet er aan wennen. Hij zei dat ie het in het begin van onze relatie al zo voelde dat het anders was dan met zijn exen, maar dacht dat het wel zou veranderen en hij mij niet wilde kwetsen. Dat het bij hun meer natuurlijk ging en bij ons veel minder. Maar goed eerlijk gezegd hoor ik zoiets liever het eerste jaar dan na vijf, want dit vind ik misschien kwetsender. Maar goed hij wil nu graag werken aan het feit dat we meer op één lijn komen samen door bijvoorbeeld naar een seksuoloog te gaan. We weten allebei soms gewoon niet zo goed bij elkaar hoe we elkaar in de stemming kunnen krijgen. We verschillen gewoon erg op seksueel vlak. Ik vind het bijvoorbeeld fijn om te knuffelen en strelen en ik vind een voorspel altijd wel fijn, vooral gezien hij dan beter naar binnen kan. Daarentegen houdt hij juist van het snellere werk, strelen en alles vind ie niet echt wat, dat noemt ie maar gefriemel, liefst binnen paar minuten er in, meer spanning en geile praat. Kijk ik zit er soms gewoon mee, wat ik hiermee aan moet. Soms zitten we op de bank en lijkt het me zo fijn om daar dan seks te hebben, maar ik weet soms niet hoe ik m moet benaderen, want z'n armen strelen vind ie niet fijn, dat vind ie kriebelig. Maar soms denk ik ook weleens hij toont dan zelf ook niet echt initiatief om het eens op een andere plek te doen dan de slaapkamer en dat wil hij wel.

Heeft het nut om samen naar een seksuoloog te gaan om hier samen aan te werken of denken jullie van, nee dit gaat niet werken? Iemand ervaring in zo'n situatie?
Het is namelijk ook zo dat ik nu 30 ben en dat is wel een leeftijd dat je een beetje denkt aan vastigheid en kinderen, niet nu, maar wel binnen een paar jaar. Ik zei dus ook dat ik het liefste wel een soort van termijn wil hebben om er aan te werken en dan kijken hoe het gaat en een beslissing nemen. Hij gelooft daar niet zo in in termijnen en we gewoon moeten zien hoe het aanvoelt, maar ik ga niet nog twee jaar wachten. Voordat je dan weer een nieuwe relatie hebt en op het punt bent van kinderen.... Dat zijn een beetje mijn issues nu, sorry ik moest het echt even kwijt en het lucht op!
Ik hoop dat er mensen zijn in een zelfde soort situatie of hebben gezeten in zo'n situatie voor tips en ervaringen.

Alvast bedankt voor jullie tips/feedback!

Liefs Mieke
Je kan het altijd proberen met een seksuoloog natuurlijk. Misschien kan hij/zij jullie wat tips geven om het beter te maken. Het is denk ik ook niet zo erg als jullie verschillende voorkeuren hebben. Je moet alleen samen werken aan een seksleven die voor jullie beide bevredigend is. Wat dan ook belangrijk is, is de vraag of jullie er beide voor willen gaan.

Quote:
Soms zitten we op de bank en lijkt het me zo fijn om daar dan seks te hebben, maar ik weet soms niet hoe ik m moet benaderen, want z'n armen strelen vind ie niet fijn, dat vind ie kriebelig. Maar soms denk ik ook weleens hij toont dan zelf ook niet echt initiatief om het eens op een andere plek te doen dan de slaapkamer en dat wil hij wel.


Heb je dit wel eens met hem besproken?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2018, 22:13
Verwijderd
Jammer dat TS niet meer online is geweest sinds 24 augustus..
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Ik heb zojuist de bijbel verbannen uit mijn leven
Verwijderd
266 25-07-2015 01:25
Seksualiteit Seks met m'n broer
belgian_boy
57 01-05-2013 16:59
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Homo-discussie België
J. Geelman
137 12-01-2004 16:01
De Kantine Wat staat er onder jouw CTRL-V?
Tandpasta
499 28-11-2003 23:11
Levensbeschouwing & Filosofie christendom versus sex
elledc
41 26-11-2003 21:23
Seksualiteit Gevoelig onderwerp: pedofilie
96 21-02-2002 13:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:31.