Oud 22-05-2014, 14:39
Verwijderd
Kudo's voor Ertur, DP, Deadlock en WolterB Ik heb de hoop al lang opgegeven.
Oud 22-05-2014, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Dat jullie het nog goed genoeg kunnen volgen om er op te reageren zeg Ik heb echt geen flauw idee wat hij nu verkondigt over een 'weerloze' die een baby verkracht en vermoordt. Twee 'sukkelaars', dus beiden 'schuldig' (een aandeel hebben aan) aan de verkrachting en moord? Huh?
Het is ook allemaal nogal onsamenhangend maar hij blijft steeds hetzelfde zeggen zei het in andere bewoordingen. Die lappen tekst zijn wel lastig en een beetje tedious maar ach. Ik zit hier toch maar een beetje op de bank emails te schrijven.
Oud 22-05-2014, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Kudo's voor Ertur, DP, Deadlock en WolterB Ik heb de hoop al lang opgegeven.
Oud 22-05-2014, 15:34
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Omdat veel mensen niet wijs worden uit jouw woorden (niet snappen), heb ik e.e.a. (één en ander) wat (een beetje) verduidelijkt (verbeterd).

Citaat:
Correct (juist). Ik(ego) heb hier (niet daar) een idee(gedachte) gelanceerd (gestart). Niet één(1) idee(hersenscheet). Ondertussen wel (geen niet) al duizenden(1000+) ideeën (waar je over na kan denken, kan bij stil staan, kan overpeinzen, kan contempleren, kan mijmeren). Al die ideeën vormen (zijn) ondertussen één (niet twee) grote (flinke) kak (of poep, onzin). Zoals WolterB(de forumer die op mij reageerde) schreef (postte). Ik geef hem daarin gelijk (ik accepteer zijn mening). Het is mijn (niet jouw) poep (rommel). Maar ook de rommel (poep) van anderen. Ik probeer straks(zometeen) op zijn waardevolle (goedgewaardeerde) bijdrage dieper in te gaan. Eerst jouw repliek (antwoord, post).
Jouw woorden raakten me tevens in mijn poëtische hart:

Citaat:
Ik
Ben de Ander
Niet

Ik
Ben Nooit
De Ander

Ik
Kan Nooit
De Ander Zijn

Ik
Kan Enkel
Maar Mezelf Zijn
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 22-05-2014, 16:50
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Dit topic is echt te lang en ergerlijk voor woorden, maar ik geef hier even een zeer beknopte versie van mijn mening:

1) Verkrachting is ALTIJD de schuld van de verkrachter. Tenzij iemand duidelijk toestemming geeft moet je gewoon je poten thuishouden, ongeacht hoe hij/zij gekleed is.

2) JustTalk is een klapjosti die beter gewoon tegen een muur kan praten.

3) Iedereen in dit topic heeft meer gelijk dan hij.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 22-05-2014, 17:21
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Achja soms gaat een bevalling goed en de ander krijgt een paar extra chromosoompjes. Zo heeft iedereen wel wat
__________________
Forumdownie
Oud 22-05-2014, 19:54
Frankrijk
Avatar van Frankrijk
Frankrijk is offline
Ik zag een gedicht. Reden genoeg om het te analyseren:

Ik. ---> enjambement. Spanning wordt opgebouwd. Wie is die "ik", wat is er met hem/haar/het?
Ben de Ander ---> opnieuw enjambement. Nu weten we: " ik ben de ander". Welke ander? Opvallend hoofdlettergebruik. Ander is een personificatie. Waar staat het voor? Is het de rest van de wereld?
Niet --> door het Enjambement zijn we op het verkeerde been gezet. De ik is de Ander juist niet.

Ik --> repetitie: weer die ik.
Ben Nooit --> ook Nooit met een hoofdletter. Personificatie. Ik = nooit.
De Ander
--> nu waren we voorbereid op het enjambement. De ik is dus Nooit de Ander. Met andere woorden: ik is altijd dezelfde. Maar wie is Nooit? Is het een verlangen? Wil de ik de Ander worden en Nooit worden? Is dit een klaaglied?

Ik --> opnieuw "ik": repetitie
Kan Nooit --> repetitie van nooit. Hier klinkt onmacht uit.
De Ander Zijn
--> het beeld wordt sterker en neemt fatalistische proporties aan. De ik is niet de ander en zal het ook nooit worden, want hij kan het niet.

Ik --> de bekende herhaling van ik aan het begin van elke strofe.
Kan Enkel --> o, nu iets wat de ik wel kan. Is er dan toch nog hoop? Spanning wordt weer opgebouwd door het enjambement.
Maar Mezelf Zijn
Ai, dit is een omdraaiing van wat we eerder lazen. De ik heeft misschien wel de wil om anders te zijn, maar hij kan het gewoon niet.

Het lyrisch subject lijkt me een depressief persoon die vast zit geroest in zijn eigen denkwereld. Hij denkt in vaste patronen. De confrontatie met de Ander doet hem pijn. Hij is de Ander namelijk niet en zal het nooit worden. De parallellie in dit gedicht heeft de iconische functie om de koppigheid van het subject te benadrukken. Hij zit vast in zijn systeem. Hij denkt in vaste regels waarin "ik" dominant is. Het ego komt vormelijk terug door de prominente posities van "ik" als eerste woord in elke strofe. In strofe 1 tot en met 3 gunt ik de Ander nog wel een bijrol in de 2e regel van elke strofe. Heel toepasselijk wordt dit patroon doorbroken in de laatste strofe. De ik geeft het op. Hij is en kan alleen Mezelf zijn. De laatste strofe is in dit geval geen wending, maar een climax. Het beeld van de vastgeroeste ik krijgt een hoogtepunt. Voor de Ander is helemaal geen plaats meer. Alleen voor ik en mezelf.
__________________
Montaigne: ''Que sais-je?''
Oud 22-05-2014, 20:09
Scirocco
Avatar van Scirocco
Scirocco is offline
Korte vragen aan JustTalk, beetje offtopic maar ook weer niet.

Hoe lang ben je nou bezig met het schrijven van een van je berichten?
En denk je er nou ook de hele dag al over na wat je gaat schrijven?
Ten slotte, zou je niet dagelijks een column voor een krant willen schrijven?
__________________
It's just like life. You just gotta keep telling yourself, no matter how hot it gets, sooner or later there's a cool breeze coming in.
Oud 22-05-2014, 20:44
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Noedelhap naamzoek.
Nee, DP, zo werkt het niet; dat hij nu hetzelfde doet als jij maakt jouw zwaktebod van eerder er niet sterker op.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 22-05-2014, 21:09
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Heel mooi (deze reactie van je). Probeer ik ook te doen. Luisteren. Niet oordelen.
Waarom niet oordelen? Oordelen is prima, als je geluisterd hebt.

Citaat:
Mijn probleem daarbij is wel (of kan zijn), dat ik ondanks al mijn "goede" bedoelingen, er niet goed in slaag, om wat ik eigenlijk "goed bedoel", op die manier ook goed over te brengen.
Goede bedoelingen zijn alleen leuk voor jezelf.

Citaat:
Deze tekst vond ik zelf niet 'beschadigend'. Het is te zeggen ze komt zo niet bij me over.
Jij bent ook, denk ik, geen verkrachtingsslachtoffer, en weet niet veel van het onderwerp.

Citaat:
Als IK BEGRIP WIL OPBRENGEN (voor alles en iedereen). Dan is dat dus mijn wens (levensovertuiging).
Het is een goede eigenschap, maar je schrijven getuigt nog steeds van weinig begrip voor zowel verkrachtingsslachtoffers als verkrachters.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 23-05-2014, 08:41
Verwijderd
Zeg JustTalk, het is niet de bedoeling dat je eerst het verkrachten en vermoorden van kinderen gelijkstelt aan het plegen van abortus en vervolgens verdwijnt hè.

[edit] Overigens even een toevoeging: je ontwijkt natuurlijk de hele discussie door een andere op gang te willen brengen, ik heb graag dat je weer op de oorspronkelijke discussie ingaat. Namelijk dat jij vindt dat verkrachte meisjes daar zelf schuld aan zijn en dat alle homo's verkrachters zijn.

Laatst gewijzigd op 23-05-2014 om 12:00.
Oud 23-05-2014, 12:15
Verwijderd
Citaat:
en dat alle homo's verkrachters zijn.
Ik geloof niet dat hij dat ergens gezegd heeft, je kan ook overdrijven.
Oud 23-05-2014, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof niet dat hij dat ergens gezegd heeft, je kan ook overdrijven.
Citaat:
Ik weet bv een park (hier in de buurt) waar 's avonds veel seksuele activiteiten onder mannen plaatsgrijpen. Loop maar niet 's nachts rond in dat park als man. Zo ja, steek je misschien beter een bord in je achterwerk (of iets dergelijks).
Tevens wil ik graag nog iets quoten, gewoon omdat het kan:

Citaat:
Ik zeg dat schuld "gedeeld" kan zijn.
Oud 23-05-2014, 15:05
JustTalk
JustTalk is offline
Citaat:
Omdat veel mensen niet wijs worden uit jouw woorden (niet snappen), heb ik e.e.a. (één en ander) wat (een beetje) verduidelijkt (verbeterd).
Citaat:
JustTalk+Noedelhap schreef:
Correct (juist). Ik(ego) heb hier (niet daar) een idee(gedachte) gelanceerd (gestart). Niet één(1) idee(hersenscheet). Ondertussen wel (geen niet) al duizenden(1000+) ideeën (waar je over na kan denken, kan bij stil staan, kan overpeinzen, kan contempleren, kan mijmeren). Al die ideeën vormen (zijn) ondertussen één (niet twee) grote (flinke) kak (of poep, onzin). Zoals WolterB(de forumer die op mij reageerde) schreef (postte). Ik geef hem daarin gelijk (ik accepteer zijn mening). Het is mijn (niet jouw) poep (rommel). Maar ook de rommel (poep) van anderen. Ik probeer straks(zometeen) op zijn waardevolle (goedgewaardeerde) bijdrage dieper in te gaan. Eerst jouw repliek (antwoord, post)
Grappig ! (en leuk om lezen)

Citaat:
JustTalk+Noedelhap schreef:
Ik
Ben de Ander
Niet

Ik
Ben Nooit
De Ander

Ik
Kan Nooit
De Ander Zijn

Ik
Kan Enkel
Maar Mezelf Zijn
Heel ontroerend en mooi. Hoe je deze woorden tot dit geheel hebt gepuzzeld.

Een samenwerkende vennootschap ?
Hoeveel commissie wil je hiervoor ?

Citaat:
Waarom niet oordelen? Oordelen is prima, als je geluisterd hebt.
Beste Turk February, ik heb aan WolterB reeds doorgegeven, dat ik niet meer aan dit debat zal deelnemen. Ik wil hier wel nog kort op reageren.

Oordelen is (voor mij) NIET prima, nadat je geluisterd hebt.
Waarom zou het dan wel prima zijn ?
Kan oordelen ooit prima zijn ?

Oordelen is niet luisteren
Luisteren is niet oordelen

Luisteren is luisteren (zonder te oordelen).
Dat is luisteren voor me.

Luisteren is de ander worden.
Luisteren is niet meer jezelf (ego) zijn.

Dat is luisteren voor me.

Citaat:
Ik zag een gedicht. Reden genoeg om het te analyseren
Heel mooi (en ook knap) Frankrijk, wat je daar doet.

Ik haal er een paar mooie regels uit:

"De confrontatie met de Ander doet hem pijn. Hij is de Ander namelijk niet en zal het nooit worden"
"De ik geeft het op. Hij is en kan alleen Mezelf zijn."
"Voor de Ander is helemaal geen plaats meer. Alleen voor ik en mezelf."

Echter, gezien ik me uit dit debat trek, laat ik het hierbij.

Tenzij mijn hart me ingeven zou, nog op iets "moois" (waardevols) te reageren hier.

We zien wel....

Maakt het iets uit ?
Maken wij iets uit ?

Waarom achten we ons zelf toch oooh zo belangrijk ?
Dat we er een "ont-moeting" met de ander voor zouden in versmachten ?

Er is geen versmelting met de ander mogelijk.
Zolang de versmelting met jezelf, je nog in de weg staat.

Er is geen versmelting met de ander mogelijk.
Er is enkel een versmelting met jezelf mogelijk.

Een versmelting met het universum.

Met al wat is
En al wat zijn zal

Gisteren
Vandaag
Morgen

Bewustzijn is sterfelijk
Bewustzijn is goddelijk
Bewustzijn is zalig

Maar bewustzijn is ook beperkt.

Beperkt tot jezelf.
Beperkt tot het beeld van de ander

Het beeld, dat is alles wat je hebt.
Alles wat je krijgen kan.

Je kan daar niet meer van verlangen
Dan wat je krijgen kunt.

Laat dat de keuze zijn tussen de "wijze' of de "dwaas"

Groetjes,
JustTalk

Laatst gewijzigd op 23-05-2014 om 15:31.
Oud 23-05-2014, 21:47
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Oordelen is (voor mij) NIET prima, nadat je geluisterd hebt.
Waarom zou het dan wel prima zijn ?
Kan oordelen ooit prima zijn ?
Natuurlijk. Jij oordeelt bijvoorbeeld dat verder deelnemen aan deze discussie voor jou geen belang heeft.

Citaat:
Oordelen is niet luisteren
Luisteren is niet oordelen
Poepen is niet eten, maar ze zijn wel met elkaar verbonden.

Citaat:
Luisteren is luisteren (zonder te oordelen).
Nee, luisteren is luisteren. Het woord zegt het al.

Citaat:
Luisteren is de ander worden.
Luisteren is niet meer jezelf (ego) zijn.
Dat kan niet. Een poging tot begrip is het dichtste dat je daarbij zult komen.

Citaat:
Dat is luisteren voor me.
Het verbaast me niet dat jij luisteren als iets fysiek onmogelijks ziet.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 23-05-2014, 22:04
Prue Halliwell
Avatar van Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
Daarnaast is aanranding ook een "gevoel". Een vrouw, wiens borsten plots door een kerel betast worden, kan zich daarin evengoed aangerand (of verkracht) "voelen". Terwijl je zou kunnen argumenteren dat dit allemaal nog zo erg niet was. Eerder seksueel ongewenst gedrag. Maar die "erg" is wel relatief. De ene vrouw kan daar misschien nog mee leven (eens wat uitgepraat), terwijl een andere je voor de rest van haar leven hiervoor niet meer kan willen aankijken (over haar toeren blijft).

seksueel ongewenst gedrag is gelijk aan aanranding!
Hoe kan je dit relativeren en zeggen dat het een 'gevoel' is?
Serieus, spoor jij wel?! What the fuck?
__________________
I'm not sure if you meant what you said, but that's ok, cause it stil sounded good when you said it anyway...
Oud 23-05-2014, 23:17
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik zou nog antwoorden, nou daar komt het dan

Citaat:
Dit is een oordeel (jouw oordeel). Ik noteer dit. Respecteer dit.
Als je zegt dat je het respecteert, waarom ga je gelijk verder dat je het er niet mee eens bent? Laat het dan rusten in plaats van je te verdedigen en verderop in je epistel ronduit met beledigingen te strooien.

Citaat:
Maar ben het wel niet met je eens. Ik probeer me niet te verdedigen.
Dat doe je wel.
Citaat:
Waarom zou ik me hier moeten verdedigen ?
Omdat niemand het met je eens is en je steeds weer probeert uit te leggen waarom het tóch anders kan zijn.
Citaat:
Je kan maar van "verdediging" spreken als iemand zich aangevallen voelt (mijn idee daarover). Terug dat idee, weet je ?
Jouw idee daarover is niet hoe het daadwerkelijk hoeft te zijn. Je reageert al dit hele topic en in de andere topics waarin je actief bent alsof je aangevallen wordt.

Citaat:
Om je aangevallen te voelen, heb je een EGO nodig. Een zelf.
En jij wilt beweren dat jij geen ego of zelf hebt/bent? Iedereen heeft dat.
Citaat:
Als er echter geen EGO (geen zelf) in je aanwezig is, dat aangevallen kan worden. Dan heb je ook geen verdediging (meer) nodig. ?
Als jij geen ego of zelf hebt, dan besta je niet en kan je zeker niet een mening vormen en deze hier posten.
Citaat:
Als er geen vuur meer is, heb je geen water meer nodig om te blussen (en omgekeerd). Of is dit te wollig voor je ? Dergelijke uitspraken.
Dit is niet te wollig. Dit is recht proberen te praten wat krom is.

Citaat:
Waarom spreek jij van verdediging ?
Waaorm ga jij zo lang door op het woord verdediging. Dit was een zijdelingse opmerking waarover jij een gigantisch epistel schrijft.
Citaat:
Dat vraag ik me nu wel af. Dit zegt iets over jou.
En wat wil je daarmee beweren? Wat zegt het over mij? Dit riekt naar een belediging die je mooi probeert in te pakken.
Citaat:
Maar ik ga daar niet verder op in.
Dus je houdt het vaag en laat de ander, mij in dit geval, met een gevoel zitten dat niet prettig is wanneer ik gevoelig zou zijn hiervoor.
Citaat:
Ik noteer dit. Trek er ook verder geen conclusies (of andere causale, statistische, al dan niet gecorreleerde verbanden ) uit.
Dit doe je wel, want je zegt een paar regels eerder dat het iets over mij zegt. Dus heb je een conclusie getrokken. Deze durf je alleen niet te verkondigen hier.
Citaat:
Die zijn aan jou om te maken. Niet aan mij. Ik noteer het enkel.
Lekker makkelijk natuurlijk. Zelf je vingers niet branden en wel de ander op de blaren proberen te laten zitten.

Citaat:
Helemaal mee eens. En heb ik daarnet al gezegd. Mijn poep. Jouw poep. Iedereen is hier aan het poepen.
Nee. Jij spuit hier belachelijk lange verhalen uit met vage, niet onderbouwde, verhalen, kromme conclusies etc. Het overgrote meerendeel van de andere posts zitten wel goed in elkaar.
Citaat:
We zijn allemaal volop aan het poepen.
Nee.
Citaat:
En daarin ons zelf aan het zijn.
Op welke manier concludeer je dit?
Citaat:
Maar goh ja, dit topic gaat ten slotte ook over verkrachting, is het niet. En een ander woord in de Vandaele voor poepen, is 'verkrachting'. Niet
Waarom schijf je continu Vandaele? Het is Vandale en daar heb ik je al meerdere keren op gewezen. Of jij gebruikt een niet-bestaand woordenboek, wat wel verklaart waarom je woorden anders interpreteert dan de rest van de wereld.

Citaat:
Goed gevonden van je
Het valt me op dat je heel vaak probeert iemand te complementeren voordat je diegene verderop in je post totaal af probeert te branden. Hier doe je het weer.

Citaat:
Overigens, chapeau, dat jij al deze onzin in dit forum (ook van mij) hebt (kunnen) doorlezen. Ik zou het zelf niet kunnen.
Ik neem toch aan dat jij alles leest waarop je reageert.

Citaat:
Ja dat topic over 'onvoorwaardelijkheid' is dood. Heb je dat gelezen ?
Daar was ik zelfs met je in discussie, maar dat was, net als hier, praten tegen een muur.
Citaat:
Geen idee wat je ervan vond.
Lees mijn posts in dat topic nog maar eens na.
Citaat:
Er zijn (voor mij) ergens raakvlakken met dit debat. In de zin van Voorwaardelijkheid = Voorwaarde = Weerstand = Ego = Pijn... Maar daar hou ik het voorlopig bij. Bij dergelijke correlaties In "mijn" statistiek
Voor mij zijn er ook raakvlakken. Jij beweert iets, anderen zijn het er niet mee eens. Jij probeert je met hand en tand te verdedigen, ziet niet in dat je ongelijk hebt en vlucht vervolgens het topic uit.

Citaat:
Helemaal mee eens.
Waarom doe je het dan?
Citaat:
Waarom spreek ik mezelf soms tegen ? Omdat ik soms A en NIET A wil zeggen. Dus eigenlijk zeg ik dan niets. Logisch bezien.
Nee. Als je A en niet A zegt, zegt je twee dingen. Dat is heel anders dan niets zeggen. En ik wens je sterkte met mij daarin ongelijk geven.

Citaat:
Echter (achter dergelijke onlogische onzin), zit wel iets verborgen. Aan jou om die puzzel (zo je wil) te doorzien. Die Matrix op te lossen. Ik moet je wel zeggen. Dit uitleggen, daar begin ik niet meer aan. Heb dat ooit (op een ander forum) eens gedaan. En het werkte langs geen kanten. Als je met zulke onzin afkomt, van ik zeg A en ook NIET A. De mensen snappen (begrijpen) dat niet meer. Ik begrijp dat. Ik begrijp mijn eigen onzin. Zou nogal erg zijn, als ik het zelf niet meer begrijpen zou Maar dit toelichten. Ik zou dat ergens graag wel doen. Maar nee, liever niet meer. Daar begin ik niet meer aan. Dit topic is ondertussen ook al weird en zot genoeg, zoals het nu is. Is het niet ?
Citaat:
Is er eigenlijk wel nog een topic (dat over verkrachten gaat) ?
Ja.
Citaat:
En is een topic hier wel nodig ?
dit topic heeft meer dan 300 reacties. Lijkt me van wel.
Citaat:
(ik reageer op wat de mensen hier zelf schrijven, daarom niet 'on topic'). Dit is een keuze die ik maak. Kortom, welk topic ? Is dit nodig ?
Je stelt jezelf wel erg veel vragen die verder totaal irrelevant zijn voor wie anders dan jij

Citaat:
Helemaal mee eens. Ik besef dit. Zijn ook keuzes om te maken. In een debat, ben ik geneigd daarin volledig de 'rationele' kaart te trekken.
Zoals je eerder is verteld doe je dat niet.
Citaat:
Waarmee ik niet bedoel dat ik rationeel (op basis van feiten, statistieken, etc) mijn mening zal onderbouwen. Nee, dat bedoel ik er helemaal niet mee.

Ik bedoel daarmee, dat ik geneigd ben om over alles te WILLEN praten (die rationaliteit), om over alles na te WILLEN denken. Ook over die zaken die ergens pijnlijk zijn, die mogelijk een beschadigend effect kunnen hebben. Op dat vlak wens ik die kaart rationeel soms helemaal open te trekken. Waarom ? Omdat ik op zoek ben naar BEGRIP. Er is geen enkel ander streven in mijn schrijven aanwezig, dan dat. Mits je dit zien kan. Opmerken kan. Dit alles (dit zien) is daarbij eerder een persoonlijk 'aanvoelen', dan een 'weten' (maar dit geheel terzijde).
Rationeel is iets heel anders dan op basis van feitsen, statistieken etc. Je probeert iets uit te leggen wat in beginsel niet klopt.

Citaat:
Als ik doorheen mijn rationele / loze uitspraken mensen beschadig. Dan is dat MIJN fout.
Klopt.
Citaat:
Niet omdat ik dat standpunt (in de discussie) DEFINITIEF inneem.
Klopt niet. Want jij bent nog steeds degene die dit zegt, degene die de fout maakt.
Citaat:
Ik kan het ook TIJDELIJK even innemen (omdat ik het bv wil onderzoeken).
Even van mening wisselen om een reactie te ontlokken? Lekkere kerel ben jij.
Citaat:
Dat op zich kun je niet echt FOUT noemen.
Dat kan prima. Ik noem het fout. Hoppa.
Citaat:
Dat onderzoeken (rationeel bezien). Wat er wel fout is, is dat ik hierdoor mensen wel kan beschadigen, kwetsen...
Je brengt vooral mensen in verwarring wanneer je dat doet. Men weet niet wat welk standpunt je inneemt. Maar dit doe je niet, want je blijft halsstarrig vasthouden aan één uitgangspunt.

Citaat:
In feite stuit ik daardoor op ONBEGRIP. Terwijl ik juist op zoek ben naar het omgekeerde (BEGRIP).
Daar lijk je anders niet naar op zoek. Als je toegeeft dat je fout zit zonder dat je daarna gelijk dat wat je zegt ontkracht zou je misschien wat goodwill kunnen kweken.
Citaat:
Waarom stel ik die 'lastige' vragen anders ? Omdat ik BEGRIP probeer te vinden natuurlijk (waar mogelijk). Omdat ik wil VERRUIMEN. Niet verengen. Daarom doe ik dat. Voor niets anders.
Dat is je niet gelukt. Anders zouden mensen ook wel anders op je gereageerd hebben.
Citaat:
Echter, de paradox, oh goddelijke ironie van dit leven is: Ik zoek BEGRIP en stuit op ONBEGRIP. Maar ja, hoe kan dit ook anders. Dit is eigenlijk de logica zelve. Eens je snapt dat A eigenlijk hetzelfde is als NIET A. Maar deze onzin terzijde gelaten.
Het is onzin, dat zie je goed.

Citaat:
Hoeft ook niet voor me. Persoonlijk heb ik zelfs liever van niet. Ik heb daar lak aan. Aan zulke statistiek. Maar dat heb ik ondertussen wel al duidelijk gemaakt, lijkt me.
Jammer alleen dat de statistiek zo veel meer zegt dan een gevoel, zeker in het geval van voorbeelden die in dit topic aangehaald worden.

Citaat:
Mooie gezegd. Helemaal mee eens. Alsook mijn innige deelneming (bij deze) voor al dat 'leed' waar je in zat of mee te maken hebt gehad. In die periode. En misschien nu nog. Het blijven wonden (of niet).
Je doet alsof deze mensen door zijn . Dit is één van de meest kwetsende reacties die je maar kunt bedenken . Ik kan het prima handelen, de mensen waarover ik spreek ook. Ik geef vooral aan dat de dingen die jij zegt belachelijk kwetsend zullen zijn voor deze mensen. En daarvoor je excuses maken zie ik je nergens doen. Alleen weer een mislukte poging tot een compliment geven en gelijk daarna keihard een trap na proberen te geven.

Citaat:
Dat klopt. Van kwetsbare mensen kun je misbruik maken. Maar kunnen we die regel ook niet veralgemenen. Ieder mens die zich KWETSBAAR opstelt, in welke situatie ook, daar kun je misbruik van maken. Kunnen we daar iets uit concluderen ? (al dan niet causaal ). Nee, helemaal niet.
Tuurlijk kan dat wel. Kwetsebare mensen zijn over het algemeen veel makkelijker slachtoffer te maken. Zowel fysiek als mentaal.

Citaat:
Het kan toch niet de bedoeling zijn, omdat als je je KWETSBAAR opstelt, men daar MISBRUIK van KAN maken, je jezelf BETER dan maar beter niet meer KWETSBAAR opstelt
Klopt. Maar besef je ook dat mensen die misbruik willen maken van iemand, op welke manier ook, vaak juist de kwetsbare mensen uitzoeken omdat deze minder weerbaar zijn, vaker een kleiner sociaal vangnet hebben, etc. Maakt ze een makkelijk slachtoffer en wanneer je wat moeite voor iemand doet kan je door 'er te zijn' voor deze persoon ontzettend ver gaan.
Citaat:
. Is dat een oplossing ? Lijkt me niet. Hoewel het zeker een "strategie" van veel mensen zijn zal. En is. Het is allemaal niet gemakkelijk...
Klopt. Daarom geeft ook iedereen in dit topic aan dat je als slachtoffer van verkrachting hier ook echt het slachtoffer bent en het niet over jezelf afroept.

Citaat:
Kun je een verkrachting voorkomen ? Ja en Nee.
Nee, dit kan je niet. En beweer niet telkens van ja.
Citaat:
Ik wens daar geen uitspraken over te doen
Je doet verdomme in de vorige zin hier een uitspraak over. Spreek jezelf niet constant tegen.
Citaat:
(dit is voor mij eigen aan de situatie en aan van alles en nog wat). Daarnaast ben ik totaal geen expert op dit gebied. Laat dat duidelijk zijn.
Als je geen expert bent, durf dan ook toe te geven dat je fout zit.

Citaat:
Het probleem is wel, als ik (tijdelijk) beweer,
Heb je het weer over iets tijdelijk beweren. Je beweert dit hier al pagina's lang en wijkt niet van je mening af.
Citaat:
je kan het voorkomen, zit je voor je het goed en wel beseft met een schuldvraag opgezadeld.
Dit schuldvraag is heel natuurlijk voor het slachtoffer. Maar zoals al zo veel mensen gezegd hebben ben je als slachtoffer niet schuldig.
Citaat:
Oh ja, het valt te voorkomen, vind jij ? Dus je wil zeggen, dat als ik het niet voorkom, ik er dan zelf aan schuldig aan ben ? Mooie kerel ben jij...
Heb je het nu tegen mij? Ik hoop dat je tegen jezelf praat, want anders leg je mij jouw woorden in de mond.

Citaat:
Terwijl dat is allemaal dikke poep (onzin). Ik wil dat er niet van maken. Maar men maakt dat er zelf van. Van mijn woorden. Niet iedereen. Sommigen. We 'kakken' hier samen.
Nee. Iedereen behalve jij probeert jou, en nog belangrijker, de onzekere pubers die dit lezen en door jouw epistels misschien wel belachelijk en terecht onzeker worden, met een duidelijk verhaal te laten zien dat verkrachting niet de schuld van het slachtoffer is.

Citaat:
Waarom lanceer ik dan dat 'loos' idee. Dat je verkrachting misschien zou kunnen voorkomen ?
Dat vraag ik me ook af.

Citaat:
Stel (hypothese) nu eens, dat je onzekerheid en kwetsbaarheid uitstraalt (al is het maar omdat je een kort rokje aan hebt en je daar niet zelf niet goed bij voelt, je wil dit rokje eigenlijk niet dragen, maar je doet het toch, want iedereen doet het, en je wilt erbij horen).
Heb je het weer over die korte rokjes. Houd daar eens mee op. Kwetsbaarheid staal je lichamelijk uit en, zoals ook al tig keer aangehaald in dit topic, zijn het meestal bekenden van het slachtoffer en gebeurt het in een veilige situatie. Dat een slachtoffer dan toevallig ook nog eens een kort wit rokje aanheeft kan gebeuren ja, maar dat dat de aanleiding is van een verkrachting is onzin.

Citaat:
Hierdoor (eigen keuzes, eigen aandeel (?)
Om maar bij je voorbeeld te blijven, ik vind erbij willen horen en iets tegen je zin, o.a. groepsdruk dus, niet echt een vorm van eigen keuzes.
Citaat:
straalt je meer onzekerheid (en dus kwetsbaarheid) uit.
Nee. Dit ga ik niet nog een keer uitleggen.
Citaat:
Die emoties vallen zo van je gezicht te lezen (uit je gedrag).
Hier zeg je een keer iets zinnigs. Alleen jammer dat je oorzaak en gevolg verwart.
Citaat:
Iemand met slechte bedoelingen kan dit oppikken (aha, een onzekere prooi).
Wat je vaak pas kunt zien als je de persoon wat beter kent.
Citaat:
En zich aan je vergrijpen. Of en wanneer hij daar de kans toe ziet. Daarbij liever een in gesloten kamertje, dan in een vol café of op straat.
Dus in een veilige omgeving. Of denk jij dat diegene tegen zijn of haar zin meegesleept wordt naar een gesloten kamertje?

Citaat:
Had je dit dan kunnen voorkomen, door een ander rokje aan te trekken ? Ja (misschien wel).
Hier spreek je jezelf gelijk tegen. Ja is op geen enkele wijze vergelijkbaar met misschien. Maar deondanks het het niet te voorkomen.
Citaat:
Is mijn idee hierover.
Een idee dat niet gedeeld wordt en weerlegd is met heel erg veel feiten.
Citaat:
Als jij in een lang rokje veel meer zekerheid (en dus minder kwetsbaarheid) uitstraalde.
Dragen vrouwen alleen maar rokjes? En de mannen dan? Want daar heb je het weer niet over. En in een lang rokje kan iemand zich niet zo goed ongemakkelijk voelen.
Citaat:
Dan vind ik dat een goed idee van je. Om toch maar geen kort rokje te dragen. Het zal misschien niet veel helpen.
Niets.
Citaat:
Misschien helpt het niets.
Niet misschien.
Citaat:
Alles kan.
Klopt
Citaat:
Maar als het ook maar een klein beetje helpt, waarom niet ?
Het helpt niet.
Citaat:
Vind je ook niet ? Hoe klein ook, alle beetjes kunnen maar helpen...
Als alle kleine beetjes kunnen helpen moet je jezelf opsluiten in je huis, nooit de deur meer opendoen (want ook de postbode of meteropnemers kunnen verkrachters zijn ) en een volledig solitair leven leiden.

Citaat:
Helemaal correct.
Kort en bondig. Had je dat niet vaker kunnen doen?

Citaat:
Weet je wat je me kan (en gerust) mag verwijten. Dat ik niet tactvol genoeg te werk ga. Dat ik met al mijn schrijvende ideeën, met al mijn bizarre vragen en standpunten die ik (al dan niet tijdelijk) inneem, mogelijks anderen hier BESCHADIG.
Waarom moet beschadig met allemaal hoofdletters? Klinkt net alsof je er naar op zoek bent mensen te beschadigen terwijl je dat in de rest van deze alinea juist het tegendeel beweert.

Citaat:
Ook al bedoel ik het goed. Echter, als je bedoelingen niet goed overkomen, dan bedoel je het slecht. Punt aan de lijn. Dan ben ik slecht. Geen discussie daarover.
Je probeert jezelf nu in de slachtofferrol te drukken nu. Praat er weer omheen, zegt dat je fout kan zitten, maar zegt dat nooit concreet.

Citaat:
Als ik over iets niet kan en mag praten (nadenken),
Je snapt dat praten en nadenken totaal onvergelijkbare dingen zijn?
Citaat:
omdat dit not done is. Het doet de anderen teveel pijn.
En toch doe je het.
Citaat:
Of het is onjuist (volgens de statistiek), etc. Dan doe je dit beter niet.
Je doet dit wel.
Citaat:
Ook niet op een forum. Tenzij daar draagkracht (het woordje BEGRIP weer) voor gevonden kan worden. En daar ben ik naar op zoek.
Je bent op zoek naar mensen die vinden dat het slachtoffer van een verkrachting schuldig is aan de verkrachting? Bah.
Citaat:
Terug bij af. U moet niet naar de gevangenis (of misschien wel) ? U verdient 200 euro aan de start. Monopoly...
Nutteloze opmerking.

Citaat:
Als je SLIM wilt zijn, dan houd je je mond.
Dan doe je iets heel erg fout met alle lange posts hier.

Citaat:
Maar ik ben niet slim. Ik ben een idioot.
Dat is nu toch wel al duidelijk, ondertussen, lijkt me.
Een idioot met een hele enge mening.

Citaat:
De vraag die ik mezelf stel (in dit debat) is: In welke mate heb ik jullie begrip nodig ?
Je lijkt het heel erg hard naar op zoek. Anders had je wel je ongelijk ingezien en dat toegegeven.
Citaat:
In welke mate wens ik dit ? Zou ik er mijn 'ziel' voor verkopen. Nee, zover ga ik niet.
Toegeven dat je ongelijk hebt is echt niet hetzelfde als je ziel verkopen.

[QUOTE=JustTalk;33582200]Vergelijk het met een meisje/jongen die je ziet zitten. Een nee heb je, een ja kun je krijgen. Als die persoon je niet wilt (niet lust), dan lust die je niet. En laat je dit rusten. Anders ben je aan het stalken.

Citaat:
Rust is zalig...
Citaat:
Groetjes,
JustTalk
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 24-05-2014, 12:10
JustTalk
JustTalk is offline
JIJ wilt ECHT GRAAG dat ik reageer hé...

Allé, ik zal nog eens mijn "goede" WIL aan je tonen

Citaat:
Oei. Dan is JustTalk zijn taalbeheersing wel dramatisch slecht evenals zijn wereldkundigheid Ik had hem op 17 geschat, geen dertiger
Ontleed eerst eens deze (jouw) zin voor me.
Is die beschadigend ?
Zou die beschadigend kunnen overkomen ?

Wat denk je ?
Wat zegt je gevoel en/of je verstand je ?

Spreekt hier je verstand of je gevoel ?

Willen we daar eens een debat over houden ?
Of deze zin als schadelijk zou kunnen overkomen ?

Ik stem VOOR (of misschien niet, ik kan me ook onthouden en je daarin verder gezichtverlies besparen)

Wat denk je van deze zin ? Het is JOUW zin. Niet MIJN zin. Akkoord ?
Als we daar nu eens met een 'nuchtere' geest naar kijken.

Is die zin beschadigend (bedoeld) of niet ?
Zou die beschadigend bedoeld kunnen zijn....

Stel (premisse) dat jouw zin beschadigend bedoeld is. Als die zin beschadigend bedoeld is, naar mijn adres toe. Dan ben jij mij aan het AANVALLEN. Logisch, niet ? AANVALLEN = BESCHADIGEN. Ik kan mezelf daarin gaan VERDEDIGEN. Is ook logisch. Maar, waarom zou ik dat doen ? Denk je ? Geloof je ? Dat is toch onzin. Dit is allemaal onzin voor me. Waarom moet ik die ONZIN. JOUW ONZIN verdedigen ? Ik ben één onzin op het forum voor de meeste mensen hier (daarover zijn we het ondertussen gelukkig wel al eens . Denk ik zo. JustTalk is onzin. Nu, eeuwig en voor altijd. Amen

Ander idee. We gaan verder in de logica. Als jij nu eens zou kijken, verder dan JOUW neus lang is. Voor wie is VERDEDIGEN dan belangrijk, denk je ? Voor mij ? Ik sprak van "A" en "NIET A". Logica. Weet je nog ? Die onzin VERDEDIGEN is belangrijk voor "iemand" die ook AANVALLEN (= NIET VERDEDIGEN) belangrijk vindt. Akkoord met deze stelling ? Of niet. Ok (laten we eens aannemen van wel, premisse)

Wie bracht het woord VERDEDIGEN in deze discussie aan. Wie is daarvoor VERANTWOORDELIJK ? Wie draagt daarvoor de SCHULD ? In zekere zin (ik ga me hier nu braaf houden): JIJ. Jij sprak over VERDEDIGEN. JIJ legde die woorden in MIJN mond ? Correctie. Jij PROBEERDE die woorden in mijn mond te leggen, ze in mijn mond te krijgen. Maar wat als ik geen zin heb om die te slikken. Wat, als ik je zaad (je vieze gedachten over me) niet lust. Slik jij dan zelf die rommel, maar in. Ok ? Ik mag dat toch zeggen. Of niet ? Dat ik je zaad niet wil.

Dan (volg je nog de logica ?) stelde ik mezelf deze vraag (reflex, ai :

"Waarom zegt WolterB dat ?"

Ik schets de SITUATIE van dit hele (sub) verhaal ondertussen even opnieuw voor je
(die situatie, je EIGEN AANDEEL, die je ondertussen daarin al bent vergeten, vrees ik)

Citaat:
WolterB schreef:
Ja. Zeker met de bewoording waarin JIJ je krampachtig PROBEERT te VERDEDIGEN en al het kromme wat uit je vingers komt recht probeert te typen.
Hier sprak je dus over verdediding. Probeer je die woorden in mijn mond te leggen. Aikes. Wat probeer je daarmee te doen, maat ? Men mentaal hier te gaan VERKRACHTEN ofzo ? Vreemde kerel ben jij. Laat me eens vrij. En met rust. Het is niet van blijf hier van MIJN lijf, maar blijf uit MIJN geest maat. Die geest is van mij. Eerder zoiets...

Ik reageer op je zin (heel netjes, vergeet even dat ik OOK niet netjes reageren kan)

Citaat:
JustTalk schreef:
Waarom spreek jij van verdediging ? Dat vraag ik me nu wel af. Dit zegt iets over jou.
Mijn idee (indruk) over jou.

Jij antwoordt vervolgens...

Citaat:
WolterB schreef:
Je reageert al dit hele topic en in de andere topics waarin je actief bent alsof je aangevallen wordt.
Aha, ik word dus aangevallen, vind je ? Denk je dat ? Denk je dat echt ?
En wat met jou ? Ja, met jij daar. Kijk eens naar jezelf (in die spiegel, die IK je voorhoud).

Voel jij je niet eerder aangevallen door mij MIJN vriend ?
Dan dat ik me aangevallen zou voelen, door jou ?
De omgekeerde logica dus (A en NIET A)

Daar al eens bij stil gestaan ?

Statistisch, causaal, infaam, abject, whatever. I don't care.
Je doet maar. Of toch liever niet

Als je er maar eens DIEPER bij stil probeer te staan.
Dat is al een BEGIN. Iets. Een INTENTIE... (voor MIJ)

Vervolgens schrijf je....

Citaat:
WolterB schreef:
JIJ PROBEERT je met hand en tand te VERDEDIGEN, ziet niet in dat je ongelijk hebt
Oh nee, jij VOELT je helemaal niet aangevallen door mij hoor...
En jij bent je helemaal niet aan het verdedigen....

Citaat:
WolterB schreef:
Nee. Jij spuit hier belachelijk lange verhalen uit met vage, niet onderbouwde, verhalen, kromme conclusies
Citaat:
WolterB schreef:
Dit riekt naar een belediging die je mooi probeert in te pakken.
Citaat:
WolterB schreef:
Als je zegt dat je het respecteert, waarom ga je gelijk verder dat je het er niet mee eens bent? Laat het dan rusten IN PLAATS VAN JE TE VERDEDIGEN en verderop in je epistel ronduit met beledigingen te strooien.
Ja, dat klopt. Ik ben me hier aan het VERDEDIGEN.
Jij ZEKER niet. Want jij voelt je TOTAAL niet aangevallen.
En hebt GEEN VERDEDIGING nodig.

Voor JOU is AANVALLLEN en VERDEDIGEN TOTAAL NIET BELANGRIJK

A en NIET A

En voor mij wel.

Citaat:
WolterB schreef:
Klopt niet. Want jij bent nog steeds degene die dit zegt, degene die de fout maakt.
Ja, het is allemaal MIJN schuld, ik weet het.
De SCHULD ligt altijd bij de ander. Niet bij jezelf.
Dit is zo HARD om eens bij stil te staan.

Niet waar ?

Citaat:
WolterB schreef:
Je brengt vooral mensen in verwarring wanneer je dat doet. Men weet niet wat welk standpunt je inneemt. Maar dit doe je niet, want je blijft halsstarrig vasthouden aan één uitgangspunt.
Aha, terug iets nieuws. Een nieuw woord waarmee je me hier aanspreekt. ik ben ook nog eens halsstarrig. En jij niet natuurlijk Is de logica zelve. Jij bent heel meegaand in al je IDEEËN. Ik niet, ik ben een koppigaard. Hoe noemen ze dat. Ik ben een ezel ? Ia Ia Ia

Enfin, en ik kan zo maar blijven doorgaan. Het is te zeggen. Jij gaat maar door en door....

Moet ik daar allemaal op blijven reageren voor je ?

IS DAT ECHT NODIG ? (voor jou)

Of kunnen we het gewoon hier niet bij laten en houden ?

Is dat geen optie.

Als JIJ dan toch zo HOUDT van VERDEDIGEN en AANVALLEN.
Dit als één of andere WEDSTRIJD of weet ik wat wilt aanzien.

Dan stel ik je een GELIJKSPEL voor.

Een 'draw', of remise.

Kun je daar mee leven ?

Dan laten we heel deze onzin, al dit GEPOEP hier liggen.
Kunnen we het eindelijk eens laten liggen.

Ik kan dat niet alleen doen.
Als JIJ me maar blijft aanspreken en IK niet mag zwijgen van je.

Dat is dan laf (of weet ik wat voor oordeel je me hiervoor in de schoenen denkt en wilt te schuiven). ** Zucht ***

Kan dit ?
Is dit mogelijk om te doen ?
Zijn jullie daar allemaal bereid toe ?

Mijn lieve kinderen in deze kleuterklas.

Iedereen TE-VREDEN ?

Dank u

Met de ALLERBESTE groeten,
Jullie 'vriend' JustTalk
Oud 24-05-2014, 12:16
Verwijderd
Je hebt een probleem.
Oud 24-05-2014, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Je hebt een probleem.
Well hellooooooooooooo mr fancy eufemismepants.
Oud 24-05-2014, 13:56
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Beste JustTalk,

Waarom verander je mijn quotes?

Groetjes,
WolterB
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 24-05-2014, 14:31
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ach, zo lang JustTalk hier aan het ijlen is, verkracht hij in ieder geval geen meisjes.
Oud 24-05-2014, 14:46
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Beste JustTalk,

Waarom verander je mijn quotes?

Groetjes,
WolterB
Dit, inderdaad. Hij heeft zelfs hele citaties verzonnen.
Oud 24-05-2014, 14:54
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Beste JustTalk,

Waarom verander je mijn quotes?

Groetjes,
WolterB
Beste WolterB,

Waarom moeten fantasie en niet bestaande quotes ondergeschikt zijn aan de werkelijkheid? Kun je als je een discussie niet kunt winnen niet gewoon dingen erbij fantaseren, als je dat zo voelt, of als dat makkelijker voor je is?

Groetjes,
Dark Phoenix JustTalk
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]

Laatst gewijzigd op 24-05-2014 om 14:59.
Oud 24-05-2014, 15:55
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Het is genoeg geweest. We weten nu allemaal van elkaar wat we over dit onderwerp vinden, en we weten ook dat niet iedereen even goed is in discussieren. Mocht iemand het niet eens zijn met dit slotje dan moet hij/zij me maar pm'en met een goede reden, al zeg ik er direct bij dat ik vanavond niet meer zal reageren.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.