Oud 06-06-2017, 16:40
Frikandel24
Frikandel24 is offline
Hey,
Ik ben aan het overwegen om te gaan investeren in vastgoed maar ben hier nog een starter in.. Weet iemand hoe ik hier het beste mee kan starten? En tips?
Mvg frikandel24
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2017, 10:04
Verwijderd
Ja, ik, maar ik mag je die tips niet geven. Nou, vooruit, eentje dan: was pakweg drie jaar geleden begonnen, veel gunstiger.

Uit nieuwsgierigheid: wil je panden opkopen en verhuren of in beleggingsfondsen stappen? Wil je ontwikkelen? Commercieel (en dan: retail, office, industrieel, hotels et cetera) of residentieel?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2017, 21:24
Frikandel24
Frikandel24 is offline
Wij denk het inkopen van panden, renoveren en verkopen/verhuren.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2017, 22:41
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wij denk het inkopen van panden, renoveren en verkopen/verhuren.
Heb je veel eigen kapitaal wat je kunt inbrengen? Wil je het renoveren zelf gaan doen, of uitbesteden?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-06-2017, 08:56
Verwijderd
Citaat:
Wij denk het inkopen van panden, renoveren en verkopen/verhuren.
Wat voor panden? Commercieel of residentieel?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2017, 08:48
Frikandel24
Frikandel24 is offline
Citaat:
Heb je veel eigen kapitaal wat je kunt inbrengen? Wil je het renoveren zelf gaan doen, of uitbesteden?
elin3 we zijn eigenlijk nog aan het kijken hoe we het gaan financieren, maar een lening lijkt me niet handig, ofwel?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2017, 08:50
Frikandel24
Frikandel24 is offline
Eerutkoetjelief, daar zijn we ons nog aan het bedenken
Met citaat reageren
Oud 13-06-2017, 11:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
elin3 we zijn eigenlijk nog aan het kijken hoe we het gaan financieren, maar een lening lijkt me niet handig, ofwel?
Bedenk goed hoe je hier geld mee wil gaan verdienen. Een huis kopen met hypotheek (kan jij zomaar een hypotheek krijgen?), dat zelf opknappen of laten opknappen, en dan doorverkopen of verhuren?
Of ligt je interesse in bedrijfspanden?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-06-2017, 11:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vaak mag je niet onderverhuren van de hypotheekverstrekker, ik heb daar in het verleden problemen mee gehad als huurder.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2017, 17:26
Frikandel24
Frikandel24 is offline
Elin3, dat is inderdaad een goede vraag. Wij denken eerst kleinschalig te beginnen, misschien appartementen en later grotere projecten uit te voeren.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2017, 09:04
Verwijderd
Citaat:
Vaak mag je niet onderverhuren van de hypotheekverstrekker, ik heb daar in het verleden problemen mee gehad als huurder.
Ik neem aan dat de TS een beleggingshypotheek zou nemen, dan wordt je juist geacht te verhuren.

Als je huizenbezitter bent is het overigens niet "onderverhuren" maar "verhuren".
Met citaat reageren
Oud 19-06-2017, 09:07
Verwijderd
Lenen is binnen de vastgoedwereld overigens doodnormaal en gebruikelijk. Dat heet leverage. Als je snel wilt groeien zul je moeten lenen. Zelfs beleggingsfondsen in vastgoed hebben vaak flink wat leverage.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2017, 09:09
Verwijderd
Citaat:
kan jij zomaar een hypotheek krijgen
Beleggingshypotheek krijg je wel hoor. Wel vaak max 70% financiering dus je moet ook zelf geld meebrengen.


TS, met alle respect, maar het komt over alsof jullie totaal nog niet nagedacht hebben over het hoe en wat. Waarmee verwachten jullie precies geld te verdienen? Huuropbrengsten of waardestijging?

Ik ben wel benieuwd hoe jullie überhaupt op dit idee zijn gekomen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2017, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Lenen is binnen de vastgoedwereld overigens doodnormaal en gebruikelijk. Dat heet leverage. Als je snel wilt groeien zul je moeten lenen. Zelfs beleggingsfondsen in vastgoed hebben vaak flink wat leverage.
Wij hebben als school een positieve balans en een vrij groot vermogen maar zelfs wij moeten lenen om bepaalde dingen te kunnen doen. Ik doe nu sinds een jaar of 3 geen financiële commissies meer dus het is nogal weggezakt waarom dit precies was maar dit soort ogenschijnlijk vreemde constructies zijn vaak simpelweg nodig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Beurstopic
Verwijderd
118 26-03-2010 20:15
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Meervoud van vastgoed
vosje16
5 21-11-2009 13:14
Studeren Onderwerp / probleemstelling Afstudeerscriptie vastgoed
DesperateStuden
0 29-01-2009 10:58
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'De transformatie van de USA naar de USSRA'
Love & Peace
215 23-01-2009 14:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Verwijderd
500 15-06-2008 14:04
Studeren makelaardij & vastgoed
sjefke
14 07-03-2006 13:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04.