Oud 26-02-2018, 18:36
Horthal
Horthal is offline
Ten eerste, mijn excuses als dit het verkeerde sub-forum is.

Ik zit in 4 VMBO-T+. Laatst Vrijdag had ik, omdat ik eindelijk uit aan het zoeken ben wat ik nou wil doen als volgende opleiding, even nagedacht over mijn vorige jaren op school en wat er te komen gaat.

Ik kom origineel van de HAVO af maar omdat ik niks uitvoerde want ik dacht "Komt wel goed" ben ik keihard gezakt het derde jaar en naar het VMBO gegaan. Na wat meer denken kwam ik tot de conclusie dat als ik mijn best had gedaan had ik HAVO best gekund en misschien zelfs VWO, ook als ik naar andere leraren ga zeggen die ook meestal dat ik echt op de HAVO thuis hoor en een enkele leraar zegt VWO (klinkt alsof ik aan het opscheppen ben, I know, maar dat is niet wat ik probeer). In ieder geval, ik had Zaterdag besloten om vakken van VWO te gaan leren zodat ik ook VWO kennis heb die ik al zou hebben als ik nou eenmaal gewoon m,n best had gedaan.

Ik hoor sommige mensen al zeggen "Maar wat heeft het voor nut om VWO stof te gaan leren als je al 2 jaar HAVO gemist hebt?" of "Wat heeft het voor nut nu je al op VMBO zit en later op MBO" Op de eerste zeg ik; Ik begin ook vanaf jaar 1 dus het zou te doen moeten zijn en op de tweede zeg ik; Geen idee, heeft vast geen nut maar ik wil het toch doen... Zo raar ben ik nu eenmaal.

Dus, voor iedere VWO leerling, wat zijn wat tips die je een ex-HAVO leerling kan geven om het niveau te bereiken van een VWO leerling? Denk aan; Waar start je met welk vak, zijn er goede videos om te bekijken, oefensites etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2018, 10:48
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
VWO kennis is natuurlijk extreem breed en niet onder 1 noemer te vangen. Voor ieder schoolvak valt wel iets te verzinnen dat je op het vmbo niet krijgt een op het VWO wel. Dus begin eerst eens met een onderwerp waar je meer van wil weten dat aansluit op je interesses. Is dat bijvoorbeeld biologie? (Het verbaast mij altijd hoe weinig mensen van hun eigen lijf weten), of wil je meer weten van geschiedenis of scheikunde?

Heb je al bedacht wat je straks na je vmbo gaat doen? Je kan namelijk best alsnog de havo doen hierna.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 02-03-2018, 14:24
Verwijderd
Ik ben het met Pluis eens.

in een keer de hele vwo stof is best pittig dus ga je oriënteren op wat je wilt worden en ga daarmee verder zoeken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.