Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2015, 19:43
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Snap het. Trouwen jullie wel uit romantische overwegingen of meer voor het praktische van het hele verhaal? En was het aanzoek romantisch? Wie heeft wie gevraagd en hoe?
Ja puur romantische overwegingen! Het aanzoek was niet romantisch, maar hij heeft mij gevraagd, en daarna nog een keer omdat hij de eerste keer niet op 1 knie was gaan zitten
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2015, 06:47
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Het rentepercentage is inmiddels vastgesteld op 0,01 procent.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2015, 14:38
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Het rentepercentage is inmiddels vastgesteld op 0,01 procent.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 07:54
Verwijderd
Waarschuwing
Let op: dit topic is oud. De laatste reactie was alweer 338 dagen geleden. Reageren op een oud topic mag, maar veel mensen vinden dat irritant. Je zou ook een nieuw topic kunnen openen.
Ik weet dat dit best een oud topic is maar wil toch reageren.

Volgend jaar 0%. Zou eigenlijk negatieve rente moeten zijn maar ja, ze hebben de wet tijdig aangepast.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 08:58
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Ik heb mijn studielening toch maar uitgezet, anders krijg ik straks helemaal geen hypotheek meer.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 09:27
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Of heb jij daar nog advies voor Ertur? Zie overal die waarschuwing van 'te veel schuld = geen hypotheek', maar dat kan ik me gewoon niet voorstellen met dat nieuwe leenstelsel, iedereen heeft straks een dikke schuld.

Ik heb nu een DUO-schuld van 13K, en genoeg inkomsten om rond te komen. Maar eigenlijk wil ik een auto kopen en andere belachelijke uitgaven doen dus dan is die lening wel even handig.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.

Laatst gewijzigd op 04-11-2016 om 09:33.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 09:44
df
Avatar van df
df is offline
Lenen = leven
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Ik heb mijn studielening toch maar uitgezet, anders krijg ik straks helemaal geen hypotheek meer.
Citaat:
Of heb jij daar nog advies voor Ertur? Zie overal die waarschuwing van 'te veel schuld = geen hypotheek', maar dat kan ik me gewoon niet voorstellen met dat nieuwe leenstelsel, iedereen heeft straks een dikke schuld.

Ik heb nu een DUO-schuld van 13K, en genoeg inkomsten om rond te komen. Maar eigenlijk wil ik een auto kopen en andere belachelijke uitgaven doen dus dan is die lening wel even handig.

Volgens mij kan en mag de hypotheekverstrekker nog altijd niet controleren of je studieschuld hebt of niet, dus als je gewoon invult dat je die niet hebt, scheelt het niets.

Maar stel dat je nu vol leent en het op een spaarrekening zet, dan heb je ook minder hypotheek nodig voor de aanschaf van je huis, want je hebt een bedrag op je spaarrekening staan. En over die lening betaal je 0% rente, knappe hypotheek waarbij je dat voor elkaar krijgt In dat geval kun je het ook gewoon invullen bij hypotheekaanvraag.

Wat ik eerder zei: voor velen geldt dat ze in de loop der jaren meer gaan verdienen. Kort door de bocht: zo lang die loonstijging harder gaat dan wat je aan rente betaalt, ben je een dief van je eigen portemonnee als je niet leent of als je sneller terugbetaalt dan strikt noodzakelijk. Wat langer door de bocht wordt het nog waanzinniger, want doorgaans stijgt voor deze groep het inkomen harder dan de vaste lasten dus er is meer geld "over" om eventuele schulden op lange termijn terug te betalen. Aan 0% is lenen echt een no-brainer wat mij betreft.

De grote maar is natuurlijk dat je door te lenen het geld wellicht toch wat gemakkelijker uitgeeft. Als dat is voor een mooie reis of net wat luxer leven is dat niet per sé slecht, maar als je het allemaal opzuipt kan het zijn dat je er later spijt van krijgt. maar dat kan ik niet voor een ander bepalen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Schuld met lage rente is niet erg he mensen leef toch eens, ga lekker reizen of zo
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 11:12
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Studieschuld wordt Volgensmij niet bkr geregistreerd.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 11:18
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik zit nog op ruim 4% rente
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Studieschuld wordt Volgensmij niet bkr geregistreerd.
Dat sowieso niet. Hypotheekadviseur mag dit ook niet bij DUO of zo navragen (voor zover ik weet althans).
Citaat:
Ik zit nog op ruim 4% rente
Voor je studielening via DUO? Dat kan niet. Ik meen 1,39% het hoogste percentage en die vervalt per 1-1-2017 naar 0%.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 11:47
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Tja, die BKR-regel zou zomaar kunnen veranderen de komende tien jaar
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Tja, die BKR-regel zou zomaar kunnen veranderen de komende tien jaar
Als je daar bang voor bent, dan leen je en zet dat geld op een spaarrekening. Verandert die BKR-regel dan los je ineens je studieschuld af. Klaar.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 11:50
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Voor je studielening via DUO? Dat kan niet. Ik meen 1,39% het hoogste percentage en die vervalt per 1-1-2017 naar 0%.
Onee inderdaad godzijdank

Ik durf al heel lang niet meer op mijn duo te kijken dus ik had steeds die 4% in m'n hoofd (geen idee ook waar dat vandaan kwam). Heb nu toch maar gecheckt en het is 0,6%, tot eind 2017.

En een GIGANTISCHE schuld, dat wel echt
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 18-11-2016, 11:24
Verwijderd
Ik heb ook 0.6% en dat is nu dus hoger dan de rente op mijn spaarrekening
Met citaat reageren
Oud 18-11-2016, 11:57
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Ik zit op 0
__________________
#JeSuisAldi
Met citaat reageren
Oud 18-11-2016, 13:59
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
0,1 hier
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2016, 20:53
Abby.
Abby. is offline
0,12
Met citaat reageren
Oud 18-11-2016, 21:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb mijn schuld al afbetaald
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-11-2016, 21:27
Verwijderd
Hoe zie je dat?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2016, 21:29
Verwijderd
oh 0,81 geldig t/m 31-12-2018
Met citaat reageren
Oud 19-05-2018, 14:28
df
Avatar van df
df is offline
Ertur?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2018, 21:50
Verwijderd
Ik krijg het altijd benauwd van dit topic
Met citaat reageren
Oud 19-05-2018, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Ertur?
Ja het is al jaren 0% ik ga dat niet ieder jaar posten, wat is je vraag specifiek?
Citaat:
Ik krijg het altijd benauwd van dit topic
Hoeft niet, gaat over gratis geld
Met citaat reageren
Oud 20-05-2018, 08:16
df
Avatar van df
df is offline
Het blijft 0% dus? Daar was ik benieuwd naar
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2018, 08:16
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Ik krijg het altijd benauwd van dit topic
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49.