Oud 19-11-2004, 13:59
nrensink
Avatar van nrensink
nrensink is offline
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op deze forum, dus laat ik me even voorstellen en ook laten zien hoe ik geloof:

--------------------------------------------------------------

Eerst ff stukje over mijzelf:

Ik ben nu net anderhalve maand 16 jaar. Woon dus in de Achterhoek en gerefomeerd opgevoed. Verder zijn hobby's gamen en uitgaan (lekker saai he). Verder ben ik behoorlijk vrijzinnig opgevoed.

Verder lijd ik aan een aan autisme verwante stoorenis genaamd PDD-NOS.

------------------------------------------------------------

Dit heb ik getypt om voor mezelf om een beetje duidelijk te krijgen hoe ik geloof.

AUB geen commentaar op typfouten, ik weet dat ik geen ster ben in nederlands

-----------------------------------------------------------

Nou over hoe ik geloof:


Ik geloof:

Ik geloof in een god, dat is zekers zo, maar ik geloof op mijn eigen manier.

De bijbel

Ik geloof bijvoorbeeld dat de bijbel geen wet is waar we naar moeten luisteren. Ik zie de bijbel als een boek met adviezen, hoe je moet leven. Ook kan de bijbel ons helpen door aan te geven hoe je het beste met elkaar kunt leven. Verder geloof ik ook niet dat alle verhalen uit de bijbel waar zijn, zoals Adam en Eva: omdat men eindigt met dat Adam en Eva andere mensen ontmoeten, terwijl zei de enigen op de wereld waren; Ik geloof dat dit verhaal er meer toe dient om te laten zien dat geen enkel mens perfect is. Zo zijn er nog wel meer van zulke voorbeelden

Naar de kerk?

Verder geloof ik ook niet men elke week naar de kerk moet gaan. Ik zie de kerk meer iets wat men ondersteund in hun geloof en hun daar raad en adviezen bij kan geven. Dus als mensen het nodig hebben kunnen ze naar de kerk gaan. Als men iemand dwingt om naar de kerk te gaan, zal de persoon eerder ertoe geneigd zijn om te stoppen naar de kerk te gaan, dan wel te gaan en te geloven.

Het perfect geloof?

Ook geloof ik ook niet dat er een perfect geloof is, dus ook mijn geloof niet. Ieder geloof heeft wel iets wat goed en wat slecht is, net als mensen. Wat wel slecht is in mijn ogen is mensen die het geloof misbruiken om: Mensen dwingen iets te doen, wat ze eigenlijk niet willen. Zichzelf als het ideaal zien (geen enkel mens is perfect), omdat ze alles in hun ogen volgens hun geloof doen. Het geloof misbruiken om elkaar geweld aan te doen.

Discussie over het geloof

Het geloof mag ter discussie staan van mij, omdat iedereen het recht heeft om op zijn eigen manier te geloven.

Gaven van de mens

Ook heeft god aan ieder van ons gaven gegeven om daarvan gebruik te maken en elkaar ermee te helpen.

Zelf verantwoordelijk

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar daden, dus je kunt niks van wat je gedaan hebt op god afschuiven. (Zie ook “Het perfecte geloof?”) Mensen hebben verstand gekregen van god, dus die moeten ze dan ook gebruiken.

Iets wat voor mij veel betekenis heeft:

Dit zei een dominee bij ons in de kerk: “God zal je mischien wel niet vragen of je goed geleefd hebt, maar of je wel genoeg genoten hebt van alles wat god je gegeven hebt”. Hiermee bedoeld hij dus, dat je je niet teveel zorgen moet maken of je wel goed geleefd hebt, maar dat je moet genieten van alles wat god je gegeven hebt.

Dit heeft heel veel van mijn denkwijze beïnvloed. Volgens mij is dit inderdaad zo, vraag me niet waarom, maar dat gevoel heb ik erbij.



Dit is (een gedeelte) hoe ik geloof.


---------------------------------------------------------------

Dus geef maar commentaar, mischien leer ik er nog iets van en verder ben ik benieuwd hoe jullie me zouden omschrijven. Vragen stellen mag natuurlijk ook, ik zal ze proberen te beantwoorden.

P.S. Srry als dit kwetsend is voor sommige mensen, dat is absoluut niet mij bedoeling geweest.

P.S. 2 Topicbazen mogen deze topic sluiten, als het volgens hun geen enkele zin had om deze topic te posten.

P.S. 3 Me gek verklaren mag
Advertentie
Oud 19-11-2004, 14:11
Verwijderd
Nou, dat lijkt op een niet-dogmatische christen, een zeldzaamheid.
Oud 19-11-2004, 14:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
je bent gek.

maar ondanks dat heel wat redelijker dan een hoop mensen zo te zien.

met de typfouten valt het trouwens wel mee zo te zien, heel goed leesbaar naar mijn idee.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 19-11-2004, 14:28
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Jij lijkt op een van de weinige Christenen waarvoor ik respect op kan brengen.

Oud 19-11-2004, 14:30
nrensink
Avatar van nrensink
nrensink is offline
Thnx
Oud 19-11-2004, 14:30
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
RanC schreef op 19-11-2004 @ 15:28 :
Jij lijkt op een van de weinige Christenen waarvoor ik respect op kan brengen.

Oud 19-11-2004, 14:31
nrensink
Avatar van nrensink
nrensink is offline
commentaar anyone
Oud 19-11-2004, 14:59
happycat
Avatar van happycat
happycat is offline
Citaat:
RanC schreef op 19-11-2004 @ 15:28 :
Jij lijkt op een van de weinige Christenen waarvoor ik respect op kan brengen.

helemaal mee eens...

En nog even over dat rechtvaardigen (zelf verantwoordelijk);
dat zie je heel erg in de USA, dat is echt verschrikkelijk...
'God bless America'
Na alles wat die amerikanen hebben gedaan.... *zucht*
__________________
Je weet dat je iets gemist hebt wanneer je na je vakantie Nederland weer in wil en er staat een bord: "World ends here! Go back!"
Oud 19-11-2004, 15:03
Moonlight fairy
Moonlight fairy is offline
Kijk als meer mensen op de aarde nou deze visie van het christendom hadden... Nee serieus hier kan ik tenminste wat mee. Vooral dat deel van je eigen verantwoordelijkheid nemen mis ik af en toe... Van ooh dat is het werk van de duivel ofzo... nee dat is gewoon je eigen domme fout geweest...


__________________
Don't let the world miss out on you......
Oud 19-11-2004, 15:18
nrensink
Avatar van nrensink
nrensink is offline
Niemand kritiek of vragen iemand.
Oud 19-11-2004, 15:18
happycat
Avatar van happycat
happycat is offline
Citaat:
Moonlight fairy schreef op 19-11-2004 @ 16:03 :
Kijk als meer mensen op de aarde nou deze visie van het christendom hadden... Nee serieus hier kan ik tenminste wat mee. Vooral dat deel van je eigen verantwoordelijkheid nemen mis ik af en toe... Van ooh dat is het werk van de duivel ofzo... nee dat is gewoon je eigen domme fout geweest...


[afbeelding]
precies
__________________
Je weet dat je iets gemist hebt wanneer je na je vakantie Nederland weer in wil en er staat een bord: "World ends here! Go back!"
Oud 19-11-2004, 15:22
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Dan hebben jullie allemaal heel veel respect voor mij, want wat de TS heeft getyped, gaat ook volledig voor mij op. Woord voor woord. *Was wel raar eigenlijk*

*Hoewel ik wel geloof dat je goed moet leven en niet alleen geniten; ik denk ook dat God daar wel rekening mee zal houden.*
Oud 19-11-2004, 15:45
nrensink
Avatar van nrensink
nrensink is offline
@ Mark

Dat is zekers zo, maar je moet niet alles te kosten laten gaan alleen omdat je gelooft en dat je daarom niks kan en mag doen, omdat je bang bent om naar de hel te gaan.
Oud 19-11-2004, 15:51
nrensink
Avatar van nrensink
nrensink is offline
Citaat:
Moonlight fairy schreef op 19-11-2004 @ 16:03 :
Kijk als meer mensen op de aarde nou deze visie van het christendom hadden... Nee serieus hier kan ik tenminste wat mee. Vooral dat deel van je eigen verantwoordelijkheid nemen mis ik af en toe... Van ooh dat is het werk van de duivel ofzo... nee dat is gewoon je eigen domme fout geweest...


[afbeelding]

Fff hierop reageren;

De meeste christenen (in ieder geval in mijn kerk) denken allang niet meer zo.
Oud 19-11-2004, 16:03
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nrensink schreef op 19-11-2004 @ 16:51 :
Fff hierop reageren;

De meeste christenen (in ieder geval in mijn kerk) denken allang niet meer zo.
Behalve de zwarte kousen-SGP'ers & ChristenUnie-vrienden die de rest van de Christenen een slechte naam geven. Ow, en Amerikanen. Maar ja, dat zijn dan ook Amerikanen, he...
Oud 19-11-2004, 16:08
nrensink
Avatar van nrensink
nrensink is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-11-2004 @ 17:03 :
Behalve de zwarte kousen-SGP'ers & ChristenUnie-vrienden die de rest van de Christenen een slechte naam geven. Ow, en Amerikanen. Maar ja, dat zijn dan ook Amerikanen, he...
En die hebben ook het recht om zo te geloven
Oud 19-11-2004, 16:31
Verwijderd
Welkom
Discussieer gerust in de al bestaande topic's. Voorsteltopics zijn alleen verboden. Lees anders ook nog even het M&R-beleid en de algmene forumgeboden.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie god
ExpoRules
164 31-12-2010 13:25
Verhalen & Gedichten Not a god damn thing, deel I - III
Anathema
8 23-03-2006 19:55
Levensbeschouwing & Filosofie god? GOD!!
kimberly-18
173 04-02-2006 19:54
Levensbeschouwing & Filosofie bewijzen dat god wel moet bestaan
Love & Peace
157 07-08-2004 00:07
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Levensbeschouwing & Filosofie De Draak vs God [Openbaring van vragen]
Kazanka
73 07-10-2003 11:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.