Oud 14-06-2013, 23:06
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Ik wil iedereen even waarschuwen voor de vele hoog gedoseerde (180+ mg) en vervuilde xtc pillen die op het moment in de omloop zijn.

Kort geleden is een meisje in de 013 in Tilburg overleden, de doodsoorzaak is vermoedelijk een xtc pil. Een jongen uit haar groepje werd onwel en werd naar het ziekenhuis gebracht.

Verder is vorige week een jongen uit Den Bosch overleden aan xtc gebruik.
Voorlopig onderzoek heeft uitgewezen dat het gaat om een beige pil met een doodshoofdlogo en twee breeklijnen aan de achterzijde.
Het hoofdcomponent van deze pil is de levensgevaarlijke stof PMMA (paramethoxyamfetamine) in plaats van MDMA.
Als je deze pil wordt aangeboden, koop deze dan vooral niet en wijs de verkoper er op dat deze pil wellicht PMMA bevat en dat hij zijn pillen moet laten testen.
Er kan niet worden uitgesloten dat er meer pillen met PMMA op de markt zijn.



Verder wil ik ook even waarschuwen voor de hoog gedoseerde pillen op de markt.
Momenteel bevatten veel pillen 180mg MDMA of meer (ik heb laatst gehoord van pillen met 300mg MDMA, ik weet niet of dit waar is maar ik geloof het meteen in deze tijd).

Laat je pillen testen zodat je weet wat en hoeveel er in je pillen zit en je niet overwachts heel hard gaat als je besluit een hele pil ineens te pakken.

Wellicht is het handig om, wanneer je een pil hebt laten testen, dit hier te vermelden (via onderstaand lijstje).

Badge/logo:
Kleur:
Aantal mg MDMA:
Regio:


Ook kun je terecht op www.pillreports.com


Nota van Mutant:
Als het zo mis gaat dat je in het ziekenhuis terecht komt, wees dan eerlijk over wat je hebt genomen of denkt genomen te hebben, de verplegers en artsen zijn er niet om over je te oordelen, maar om je terug op je pootjes te zetten. Als je eerlijk bent, kunnen ze je sneller en effectiever helpen.

Laatst gewijzigd op 18-10-2013 om 18:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2013, 11:26
Verwijderd
300mg tering
Met citaat reageren
Oud 15-06-2013, 17:56
anoniem-4444-
anoniem-4444- is offline
egt gevaarlijk
Met citaat reageren
Oud 16-06-2013, 15:34
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Badge/logo: Lamborghini
Kleur: Roze/paars
Aantal mg MDMA: 195 - 215
Regio: Groningen

Ik heb hier gisteren een halfje van gehad, en ben hier toch zeker drie à vier uur lang hard op gegaan, en dat terwijl ik meestal toch een vrij hoge dosis nodig heb.
Pak deze pillen nóóit ineens want dan ga je echt veel te hard, gewoon beginnen met maximaal een halfje!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2013, 14:31
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Ik heb toch altijd een beetje m'n twijfels aan deze topics... Niet vanwege de waarschuwing, de waarschuwing is goed, maar ze geven toch een beetje het idee dat je weet wat er in een pil zit als hij er hetzelfde uitziet als een andere pil waar je over hebt gelezen.

Je weet nooit zeker wat er in je pil zit als je hem niet ZELF laat testen, jongens! Maar goed, dat zeg je zelf ook. Maar even dat mensen er niet overheen lezen en denken, heuj lekker makkelijk
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Met citaat reageren
Oud 19-06-2013, 22:10
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Dit geeft in ieder geval een beter beeld voor mensen die op wat voor manier dan ook hun zooi niet kunnen laten testen.
Uiteraard is het altijd beter om zelf te laten testen
Met citaat reageren
Oud 20-06-2013, 16:59
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Fair enough
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Met citaat reageren
Oud 25-06-2013, 22:45
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Iemand hier bekend met groene androids?
Een maat van me kan er aan komen en naar zeggen zijn ze 230mg.
Kan iemand dit bevestigen? Ik heb geen tijd meer om het voor zaterdag te laten testen.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2013, 11:45
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Www.pillreports.com even checken! Daar had ik jaren geleden altijd best wel wat aan
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2013, 19:48
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Goed dat je hem even noemt inderdaad, ik zet 'm erbij in de openingspost.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2013, 20:33
Verwijderd
Die stond ook al in de handige links
Met citaat reageren
Oud 10-07-2013, 22:15
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Klopt, maar hier past 'ie ook prima toch
Met citaat reageren
Oud 03-08-2013, 14:32
zTroyaTrooper
Avatar van zTroyaTrooper
zTroyaTrooper is offline
Sowieso is extacy niet goed voor je.. ;p
__________________
This is what i love, i cant stop love it.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2013, 16:37
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Citaat:
Sowieso is extacy niet goed voor je.. ;p
Dat is algemeen bekend, niet relevant voor dit topic.
Je hoeft mensen die xtc gebruiken echt niet te wijzen op dat het schadelijk is hoor

Om even een stukje uit het beleid hier op D&A te quoten:

"Ook is het niet de bedoeling dat je een ander gaat afzeiken omdat hij drugs gebruikt. Dit is een drugsforum waar openlijk over drugs gesproken mag worden. Iedereen weet dat drugs niet bevorderlijk voor de gezondheid zijn, maar wij adviseren hier over zo veilig mogelijk gebruik. "

Niet meer doen dus
Met citaat reageren
Oud 23-08-2013, 15:31
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Waarschuwing
Op dit moment is een roze pil met een vraagteken (in spiegelbeeld) als logo op de markt. Deze pil bevat de levensgevaarlijke stof PMMA. Het verschil tussen MDMA en PMMA is dat de effecten van PMMA veel later optreden, waardoor de gebruiker te maken denkt te hebben met een "lage dosis" MDMA en geneigd is om 'bij te slikken'. Uren nadat een dosis PMMA is ingenomen kunnen dan ineens ernstige fysieke effecten optreden, zoals verhoogde hartslag en extreem verhoogde lichaamstemperatuur. Het slikken van PMMA heeft wereldwijd al voor tientallen dodelijke slachtoffers gezord door oververhitting, hart-, lever- en nierfalen.

Ben je in bezit van een roze pil met een spiegelbeeld vraagteken logo, ga dan langs een testcentrum.
SLIK DEZE PIL NIET!

Met citaat reageren
Oud 29-08-2013, 20:57
Verwijderd
http://www.reddit.com/r/DrugNerds/co...pplementation/

Must read.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2013, 18:16
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Oppassen maar weer! Triest dat er nog steeds mensen zijn die dit soort pillen produceren.

Met citaat reageren
Oud 18-10-2013, 18:20
Verwijderd
En ik heb een nota toegevoegd.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-10-2013, 20:26
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Top
Met citaat reageren
Oud 23-01-2014, 08:44
Verwijderd
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...in-omloop.aspx

Citaat:
Het Belgian Early Warning System on Drugs (BEWSD) waarschuwt voor nieuwe ecstasypillen die zo krachtig zijn dat ze mogelijk tot de dood leiden. De xtc werd ontdekt dankzij een Brussels project waarbij gebruikers hun drugs kunnen testen. Experts vinden dat dit ook in Vlaanderen moet kunnen.

"Het gaat om tabletten met een ongewoon hoog gehalte aan MDMA, het actieve bestanddeel van xtc", zegt Peter Blanckaert van het BEWSD. "Als een gemiddeld meisje van veertien nog maar één van deze tabletten slikt, kan dat al fatale gevolgen hebben."

Volgens Peter Blanckaert worden ecstasypillen de laatste jaren almaar krachtiger. "De kwaliteit was lange tijd pover omdat een noodzakelijk bestanddeel erg schaars was geworden. Maar de MDMA-producenten hebben nu een alternatief gevonden en dat wordt, vermoedelijk vanuit China, massaal ingevoerd in Europa."

De nieuwe pillen, met namen als 'Mitsubishi', 'Nintendo' en 'Superman' werden ontdekt in het Brusselse, dankzij een project van zogenaamde pill testing. Daarbij kunnen gebruikers anoniem en gratis hun drugs binnenbrengen om de kwaliteit ervan te laten testen. Die vorm van "risicobeperking" bestaat wel al in Wallonië, maar niet in Vlaanderen. Jammer, zeggen drugshulporganisaties. "Niet alleen laat pill testing toe om de risico's voor gebruikers in te dijken, het biedt ons ook de kans om een doelgroep te leren kennen die we anders maar moeilijk kunnen bereiken."
Met citaat reageren
Oud 23-01-2014, 16:00
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Artikel slaat nergens op, ze willen pillen in een kwaad daglicht stellen waarschijnlijk.
Als dit echt was dan was ik nu al 5x dood geweest

Mitsubishi's, Nintendo's en Superman's gaan in Nederland al langer door en zijn van de laatste tijd juist de betere pillen op de markt.
Zit ook geen 360mg MDMA in, dat is het gewicht van de pil. De Superman's bijvoorbeeld hebben een spreiding MDMA van tussen de 167 en 207mg.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2014, 18:45
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Je weet dat veilig gebruik rond 1,5mg (max 2mg voor mannen) per kilo lichaamsgewicht ligt he? En dat het dus helemaal niet zo 'nergens op slaat' als dat je roept omdat bij hogere doseringen de kans op oververhitting/hersenschade een stuk groter is, helemaal bij jongere/lichtere meisjes zoals in het artikel staat. Dat heeft niet zozeer te maken met het 'in een negatief daglicht stellen' maar gebruikers informeren.

Ik vind dat je voor een FB hier dingen af en toe echt te veel verheerlijkt en negatieve berichten over drugs veel te makkelijk af doet met een 'niet waar' terwijl mensen hier ook komen voor info en over het veilig gebruiken van drugs.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2014, 23:05
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Ik ben niet forumbaas om mensen te vertellen dat ze hoog gedoseerde pillen niet ineens moeten nemen, als je besluit om xtc een keer te proberen dan lees je jezelf toch echt wel even in
Daarnaast ligt de gemiddelde pil tegenwoordig rond de 200mg, zullen we dan voor iedere pil even een nieuwsbericht typen?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2014, 05:23
Verwijderd
De meesten lezen zich niet in.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2014, 16:10
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Weer een dodelijke pil op de markt, het gaat hier om een roze-achtige Superman pil (niet de pil uit de post van Mutant, dat is een rode pil met een logo over de hele pil heen in plaats van een klein logo zoals hier).

Citaat:
Voor alle feestbeesten die wel van een pilletje houden op z’n tijd: pas op voor Superman. Deze pil is te herkennen aan een roze kleur en het logo van Superman. Feestgangers denken een XTC-pilletje in de mik te gooien, terwijl het eigenlijk gaat om erg gevaarlijke PMMA-pillen. De pillen kunnen leiden tot de dood. En dan is je feestje snel voorbij.

De afgelopen twee jaar is PMMA de party scene meer en meer gaan domineren en er zijn al meerdere mensen aan overleden. In Nederland zijn in 2013 een 16-jarig meisje en een 27-jarige jongen overleden na het gebruik van een PMMA-pil op een festival, destijds te herkennen aan de roze kleur en een omgekeerd vraagteken, Deep House Amsterdam.

Nu is Superman dus de boosdoener, maar wat is dat PMMA precies? PMMA heeft als bijnaam ‘Dr. Death’, wat eigenlijk al genoeg zegt. De pil maakt je in tegenstelling tot XTC niet euforisch, maar erg down. In combinatie met MDMA is het al helemaal gevaarlijk.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2014, 19:28
Zamorak
Zamorak is offline
Mensen die zich niet inlezen voor het gebruikt van XTC, of dit niet met een ervaren persoon doen en bv een hele superman droppen zijn gewoon dom bezig. Je kunt zeggen wat je wilt, maar het is dan hun eigen schuld en ze zijn de drug niet waardig. Begin met een kwartje! En als je het vaker gedaan hebt kan je een halve pakken. Meer dan dat is ook gewoon niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2014, 00:42
MarcWeller
Avatar van MarcWeller
MarcWeller is offline
Badge/logo: domino
Kleur: wit
Aantal mg MDMA: 290
Regio: noord holland

erg hard gegaan op halfje,
Met citaat reageren
Oud 18-02-2014, 22:06
Zamorak
Zamorak is offline
Bullshit, dat domino 290mg is.
Ze zijn gemiddeld 190 (160-205), wat nogsteeds een zeer hoge, goede dosis is.
Ik weet niet hoeveel je weegt, maar als je denkt dat de domino 290mg bevat, en je pakt een halve wil dat dus zeggen dat jij 97kg weegt (Niet dat, dat niet zou kunnen). Want een half was volgens jou 145mg, en je mag maar maximaal 1,5mg mdma per lichaamsgewicht. Erg fout gedacht, let op met die hoge doseringen. Ookal had je in dit geval ongeveer 95mg op, je dacht dat je 145 op had. Wat dan weer een erg hoge dosering is. Less is more! En hou je vooral ook aan 2 / 3 maanden pauze, zo haal je het meeste plezier uit XTC. Ik heb ook wel is 2 weken achter elkaar gedaan, maar doe dit gewoon niet. De tweede keer zal minder zijn, en je beschadigd je serotonie receptoren extra. Als je dit veel doet, kan het zelf zijn dat je receptoren permanent beschadigd zijn, waardoor het 'love' gevoel van xtc dus voor altijd kan verdwijnen. Erg jammer dus! Let ermee op.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2014, 09:19
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Bullshit, dat domino 290mg is.
Ze zijn gemiddeld 190 (160-205), wat nogsteeds een zeer hoge, goede dosis is.
Ik weet niet hoeveel je weegt, maar als je denkt dat de domino 290mg bevat, en je pakt een halve wil dat dus zeggen dat jij 97kg weegt (Niet dat, dat niet zou kunnen). Want een half was volgens jou 145mg, en je mag maar maximaal 1,5mg mdma per lichaamsgewicht. Erg fout gedacht, let op met die hoge doseringen. Ookal had je in dit geval ongeveer 95mg op, je dacht dat je 145 op had. Wat dan weer een erg hoge dosering is. Less is more! En hou je vooral ook aan 2 / 3 maanden pauze, zo haal je het meeste plezier uit XTC. Ik heb ook wel is 2 weken achter elkaar gedaan, maar doe dit gewoon niet. De tweede keer zal minder zijn, en je beschadigd je serotonie receptoren extra. Als je dit veel doet, kan het zelf zijn dat je receptoren permanent beschadigd zijn, waardoor het 'love' gevoel van xtc dus voor altijd kan verdwijnen. Erg jammer dus! Let ermee op.
en hoe weet je zo zeker dat het bullshit is dat de pillen van MarcWeller 290 mg waren ? mischien heeft hij ze wel laten testen en is dat de uitkomst. zoals jij hopelijk toch wel weet moet je een pil niet op uiterlijk vertrouwen.

en waar haal je vandaan dat je maar 1,5 mg/kg mag hebben van MDMA ?
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 20-02-2014, 22:39
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Ik ken die domino's niet, maar dat jouw domino's misschien niet 290mg zijn, wil niet zeggen dat die van MarcWeller dat ook niet zijn Zoals huntingyade al zegt, vertrouw een pil niet op uiterlijk. Per provincie kan er heel veel verschil in zitten, en sowieso komen er van goede klappers imitatiepillen op de markt.

@Huntingyade: 1,5 à 2 mg/kg is de 'aanbevolen' maximale hoeveelheid om de schade zoveel mogelijk beperkt te houden en het effect de keren erop maximaal te houden.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2014, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Ik ken die domino's niet, maar dat jouw domino's misschien niet 290mg zijn, wil niet zeggen dat die van MarcWeller dat ook niet zijn Zoals huntingyade al zegt, vertrouw een pil niet op uiterlijk. Per provincie kan er heel veel verschil in zitten, en sowieso komen er van goede klappers imitatiepillen op de markt.

@Huntingyade: 1,5 à 2 mg/kg is de 'aanbevolen' maximale hoeveelheid om de schade zoveel mogelijk beperkt te houden en het effect de keren erop maximaal te houden.


Nooit vertrouwen op één review! Er zijn verschillen mogelijk, schrijf dus niet zomaar iets af, pillen kunnen verschillen per streek, beter extra gewaarschuwd
Met citaat reageren
Oud 21-02-2014, 11:11
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Ik ken die domino's niet, maar dat jouw domino's misschien niet 290mg zijn, wil niet zeggen dat die van MarcWeller dat ook niet zijn Zoals huntingyade al zegt, vertrouw een pil niet op uiterlijk. Per provincie kan er heel veel verschil in zitten, en sowieso komen er van goede klappers imitatiepillen op de markt.

@Huntingyade: 1,5 à 2 mg/kg is de 'aanbevolen' maximale hoeveelheid om de schade zoveel mogelijk beperkt te houden en het effect de keren erop maximaal te houden.
ahh kijk dat klinkt al een stuk beter
zoals Zamorak zei klonk het meer als een gevaarlijke dosis zeg maar als je daar boven komt
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 25-03-2014, 12:45
MarcWeller
Avatar van MarcWeller
MarcWeller is offline
was trouwens 103kilo op dat moment en 17 jaar en 1,95 lang. en ja de vriend van me die ze maakte heb ze laten testen, rechtstreeks bij de drukker vandaan dus
Met citaat reageren
Oud 19-12-2014, 16:05
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Trimbos waarschuwt weer voor gevaarlijke XTC pillen!



Citaat:
Levensgevaarlijke XTC aangetroffen!
19 december 2014
lxtcsiteUtrecht, 19 december 2014. De afgelopen week is er bij het Drugs Informatie en Monitoring Systeem (DIMS) een als XTC verkochte tablet ingeleverd, waarin een zéér hoge dosering PMMA is aangetroffen die levensgevaarlijk is. Het gaat om een roze “schildvormige” tablet met aan beide zijden een superman-logo. In het verleden is door het DIMS al vaker voor deze stof gewaarschuwd. PMMA kan dus ook in andere pillen en poeders voorkomen. Een lijst van tabletten waarin door het DIMS-bureau het afgelopen jaar PMMA is aangetroffen is te vinden op de website www.drugs-test.nl.

Het verschil tussen MDMA en PMMA is dat de effecten van PMMA veel later optreden, waardoor de gebruiker de illusie kan hebben met een “lage dosis” MDMA van doen te hebben en een hoeveelheid bijneemt. Uren nadat een dosis PMMA is ingenomen kunnen dan ineens ernstige fysieke effecten optreden, zoals verhoogde hartslag en extreem verhoogde lichaamstemperatuur. In de afgelopen jaren zijn in binnen- en buitenland verschillende mensen overleden na het gebruik van drugs met PMMA. Voor PMMA is reeds eerder gericht gewaarschuwd, onder meer via drugsfora en relevante sites.

Gebruikers die in het bezit zijn van deze tabletten worden opgeroepen ze (anoniem) bij het DIMS ter analyse aan te bieden. Zie www.drugs-test.nl voor adressen. De meeste testcentra zijn echter pas weer open na de feestdagen. Gebruik van deze tabletten wordt hoe dan ook ten zeerste ontraden! Gebruik van XTC is nooit zonder risico. Wil je geen risico lopen, gebruik dan niet.
http://www.trimbos.nl/nieuws/persber...c-aangetroffen
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2015, 19:08
FlorenceFlo
Avatar van FlorenceFlo
FlorenceFlo is offline
Ik zou na het lezen van dit topic niet eens dúrven om aan de drugs te gaan hihi! Ook niet van plan geweest
__________________
You are beautiful, no matter what they say. Words can't bring you down
You are beautiful in every single way
Met citaat reageren
Oud 26-06-2015, 21:06
Epicurus
Epicurus is offline
Niet de beste bron, maar toch:

http://www.nu.nl/binnenland/4076621/...-tt-assen.html


Rode UPS Pillen die (wellicht) PMMA bevatten.

Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-02-2016, 05:01
Atmosfearz
Avatar van Atmosfearz
Atmosfearz is offline
In blauwe / groene heineken zit ook pmma
Met citaat reageren
Oud 18-12-2016, 16:01
BassPredator
BassPredator is offline
Citaat:
Badge/logo: Lamborghini
Kleur: Roze/paars
Aantal mg MDMA: 195 - 215
Regio: Groningen

Ik heb hier gisteren een halfje van gehad, en ben hier toch zeker drie à vier uur lang hard op gegaan, en dat terwijl ik meestal toch een vrij hoge dosis nodig heb.
Pak deze pillen nóóit ineens want dan ga je echt veel te
hard, gewoon beginnen met maximaal een halfje!
Maat, die Komen uit het oosten van NL. Die zijn echt zo sterk ahahah. Zie je ook bijna niet meer jammer genoeg. Heb nog een hele vooraad paarse lambos liggen haha. ALTIJD IN HALFJES DOSEREN. En ook laat t altijd maar dan ook ALTIJD TESTEN. Bij het ziekenhuis kan het anoniem.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2016, 16:04
BassPredator
BassPredator is offline
De echte gevaarlijke stof hier is de on-afgemaakte Versie van MDMA. Let wel dus geen mdma. Mda mist de euphorische kant en is hierdoor makkelijker en goedkoper om te maken. Als deze stof slecht wordt afgewerkt. Kan er XDMA ontstaan (ongeveer PMMA). DEZE STOF IS DODELIJK. Als we de standaard mdma dosering regel aannemen. Dan is XDMAvoor een ervaren gebruiker die 75 kilo weegt al boven de 180 mg ong dodelijk. Zelfde stof vinden we trouwens ook terug als bijproduct in hero vgm.

Laatst gewijzigd op 19-12-2016 om 11:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.