Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2013, 10:53
Verwijderd
hey,

ik heb er al wat over gelezen. over tampon gebruiken bij het zwemmen, ik heb nog nooit tampons gebruikt, alleen maandverband. ik heb wel eens geprobeerd tampon te gebruiken. dit is wat ik weet. voor ik ga zwemmen, tampon in, en als ik uit het zwembad ga tampon verwisselen, maar ik vraag me af, moet ik hem ook verwisselen als ik van het ene bad naar het andere ga of als ik van de glijbaan af ga ????
Met citaat reageren
Oud 20-08-2013, 11:05
Verwijderd
Nee hoor.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2013, 11:07
Verwijderd
ik heb nu voor het eerst mini tampon in en het ging heel makkelijk inbrenegen,, hoe weet ik of hij goed zit,, ik voel hem niet, maar het ging zo makkelijk,, kan ik hem ook verkeerd plaatsen?? en moet ik omdat mini zo makkelijk ging normaal gebruiken vanavond bij het zwemmen>>
Met citaat reageren
Oud 20-08-2013, 11:11
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Dat hoeft inderdaad niet. Als je tussendoor een hele tijd op een ligweide gaat liggen kan het wel verstandig zijn. Wanneer je in het water bent sluit je vagina zich, maar als je langere tijd uit het water bent is dat effect weer weg en kan je doorlekken (je tampon zuigt immers ook wat zwembadwater op en is dus sneller verzadigd).

Tip: Ga een keertje in bad met een tampon in, dan kan je even rustig alleen ondervinden hoe dat is.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-08-2013, 11:13
Verwijderd
Sluit je vagina zich?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2013, 11:15
Verwijderd
maar als ik van het ene bad naar het andere ga,, hoe zit dat dan?
of van de glijbaan, kom ik in het water, ga ik er weer uit,, hoe zit dat?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2013, 11:16
Verwijderd
Je duwt een stop erin en dat blijft zo totdat je hem eruit haalt. Enige wat kan is dat de stop niet goed sluit. Meteen al of na verloop van tijd als je veel kwijt moet. Dat zal wel meevallen bij jou.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2013, 11:22
Verwijderd
dus al met al, voor het zwemmen tampon erin, voel ik hem zakken of ga ik voor een lange tijd uit het bad, dus niet van bad wisselen, dan verwisselen!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2013, 11:23
Verwijderd
Als je tampon goed zit kun je er alles mee. Dát is de bedoeling. Dus ook zwemmen, bad wisselen, rennen, springen, glijbaan, alles.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2013, 11:26
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Ja, je kan ook gewoon even tijd bijhouden, dat doe ik als ik ga zwemmen, gewoon om de 2uur even naar de wc, voor je eigen zekerheid. Het bad maakt niet uit, en 2 minuutjes van ene bad naar andere ook niet. Je moet alleen erom denken dat ie niet te lang blijft zitten, dan raakt ie 'vol' en 'stroomt ie over', met als gevolg dat je dus kan lekken. Maar denk dat dat wel even duurt. Komt allemaal wel goed, succes!
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2013, 12:14
Verwijderd
ik ben toch nog een beetje onzeker,, over de maat die ik moet gebruiken en over dat ik als ik van bad moet wisselen ik niet doorlek.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2013, 13:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hoelang doe je met een mini voor ie vol is? Als dat een uur of vier duurt zou ik die gewoon nemen en anders een normale.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2013, 14:13
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Je lekt niet ineens gigantisch door als je uit het zwembad gaat hoor. Je tampon zit alleen iets sneller vol omdat er niet alleen van bovenaf bloed op lekt waar ie zich mee vult, maar van onderaf komt er ook een beetje water in (niet het hele zwembad hoor). Daarom is ook het advies om als je klaar bent met zwemmen (dus als je gaat afdrogen en aankleden) om dan even te wisselen.
De maat maakt niet zo veel uit. Als je veel zorgen maakt kun je best een normaal gebruiken, als je maar heel weinig bloedt gaat het hoogstens wat stroever met het eruit halen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 20-08-2013, 17:39
Verwijderd
Over de maat: als je een tampon er na vier uur uit haalt, en hij zit helemaal vol met nog slijm aan de buitenkant en ook bloed in het touwtje, dan kun je beter een maat groter pakken. Als hij niet zo overvol zit maar er wel soepel uit gaat, is het de goede maat. Als hij er stroef uit gaat en er nog deels droog uit ziet, kun je beter een maat kleiner pakken voor de volgende.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2013, 22:25
Verwijderd
dankjullie allemaal voor de reacties,, vanavond heb ik gezwommen en het is helemaal goed gegaan,, heb hem niet hoeven verwisselen en niet gelekt, zo'n 3 uur en toen heb eruit gehaald

thnx
Met citaat reageren
Oud 21-08-2013, 09:57
Verwijderd
Zie je! Zo moeilijk is het allemaal niet.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid ongesteld en zwemmen
maaikjuh66
11 11-09-2011 14:00
Lichaam & Gezondheid zwemmen tijdens maandstonden
superdikkeknuf
33 14-08-2005 22:05
Lichaam & Gezondheid teweinig bloedverlies voor tampons
marrel
10 12-05-2004 10:26
Lichaam & Gezondheid tampons en zwemmen
duivelaartje
6 11-05-2004 15:51
Lichaam & Gezondheid tampons :S
Verwijderd
26 07-08-2003 18:46
Lichaam & Gezondheid Met tampons zwemmen?
Anijs
27 16-07-2003 09:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47.