Oud 19-01-2003, 14:54
alwaysgood
alwaysgood is offline
hoihoi, ik heb morgen schoolexamen schrijfvaardigheid, ik ga een betoog schrijven over midden oosten, ik moet daarin uitleggen, welk standpunt Nederland.
Nu is mijn standpunt, dat Nederland initiatief moet nemen voor een VN vredesmacht onder leiding van Europa.
En heb volgende argumenten:
- vergroot gevoel van veiligheid voor beide volken
- Niet ingrijpen betekent feite dat je medeschuldig bent. Het is dus een morele plicht van Nederland om iets te doen
- Mochten wij een keer in zo'n soortgelijke situatie komen, zullen andere landen ook niet ingrijpen, omdat wij toen ook niet ingrepen
- Dit is de eniste oplossing, want beide volke zijn fout, je kan dus geen partij kiezen, ze zijn beide alleen tevreden met alles
- We kunnen niet toezien hoe onschuldige mensen worden vermoord. Nederland moet dus initiatief nemen voor het opzetten van een VN vredesmacht
- We hebben daar niks te zoeken, en er zitten risico's aan verbonden voor de VN-soldaten, maar we kunnen niet toezien dat er onschuldige mensen worden vermoordt.
- extremisten van beide zeide zullen door gaan met acties, maar door de VN troepen zal de spiraal van wraakacties worden doorbroken en zullen de wraakacties afnemen.


Dit is allemaal heel goed gelukt, maar nu zit ik bij me zelf te twijfelen of ik niet teveel bezig ben met een betoog schrijven over een oplossing voor het probleem in het midden oosten en niet met de opdracht, welk standpunt Nederland en nederlanders moeten nemen in dit conflict.

Wijk ik inderdaad af van de opdracht welk standpunt de nederlanders moeten innemen, of overtuig ik met dit betoog dat nederland zich moet inzetten voor een VN vredesmacht en dus aan de opdracht voldoe.

Bij voorbaat dank
__________________
Do or do not. There's no try
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2003, 16:46
alwaysgood
alwaysgood is offline
kan iemand helpen of niet?
__________________
Do or do not. There's no try
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 16:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
volgens mij moet je de laatste twee schrappen.
nummer 6 zegt namelijk hetzelfde als nummer 5, alleen geeft het zelf al een tegenargument, wat je niet goed genoeg goedpraat.
in zo'n geval kan het dan beter weglaten denk ik.

en nummer 7 is volgens mij niet echt gericht op de rol van Nederland.

Verder zou ik wat meer aandacht besteden aan de zinsopbouw en bijv. 'zijde' met ij schrijven ipv ei
maar goed, ik neem aan dat dit een klad was?

En gebruik in een betoog zo min mogelijk 'we' / 'wij'
Spreek dus gewoon met 'Nederland'.
En als je het hebt over 'de beide volken' dan moet je wel eerder al de twee volken hebben genoemd (en er niet vanuit gaan dat men het wel weet. Duidelijk aangeven in je betoog waar het over gaat!)

succes morgen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 17:07
alwaysgood
alwaysgood is offline
Bedankt voor de tips. Dus ik maak met dit betoog duidelijk wat Nederland zou moeten doen.
En argumenten 6 en 7 zijn tegenargumenten met daarbij de weerlegging, want je moet in een betoog ook tegenargumenten geven, die je dan weer weerlegt
en nummer 6 gebruikt hetzelfde argument als nummer 5, maar bij 6 gebruik ik argument 5 om het tegenargument te weerleggen.
En nummer 7 heeft inderdaad weining met rol van Nederland te maken, maar ik moest nog een tegenargument hebben en kan er zow gauw geen vinden, want 1 tegenargument met weerlegging is wel weinig. Dus mocht je een ander idee als tegenargument hebben + weerlegging, post het zal ik zeggen... bij voorbaat hartelijk dank

[offtoic] we hebben morgen 3 uur de tijd om een betoog te schrijven, je mag alleen waaierschema van argumenten + bronnen meenemen [offtopic]
__________________
Do or do not. There's no try
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog Nederlands toelatingsexamens op universiteiten
butterfly18
5 01-06-2011 15:50
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog nederlands...
er_de_koning
8 23-04-2008 18:37
Verhalen & Gedichten Betoog Nederlands
Nienna*
8 09-10-2005 11:04
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog nederlands
Lyra
2 08-10-2003 17:21
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog Alternatieve straffen...
diamonde
1 06-03-2003 13:54
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen betoog nederlands : Mp3's legaal?
naamloos
3 05-01-2002 15:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.