Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2012, 17:44
ExpoRules
ExpoRules is offline
Привет всем!

Ik wil graag een taal leren (russisch ).
Heeft iemand goeden ideeën om een taal te leren?
Ik heb een mooi Russisch-leer-boekje waar ik het alfabet uit heb geleerd maar de woorden leren is zo saai.. Na school onderweg naar huis kan ik een half uur Engels-Russisch woordjes en zinnetjes leren maar het is zo droog en saai.
Ik had als enige (goede) idee om het refrein van mijn lievelings rap liedjes te vertalen waardoor ik kan meezingen, weten wat ik zing, en het leuk vind.
Ik kijk ook graag Russische films en programma's met engelse subs maar die zijn moeilijk te vinden.

Heeft iemand goede iedeeën om een taal leuk/makkelijk te leren, of weet je hoe ik makkelijk aan films met ondertitels (nl of eng) kom, heel heel erg dankjewel (:

Спасибо студентов
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2012, 17:54
Gitte v
Avatar van Gitte v
Gitte v is offline
Les nemen. Films kijken inderdaad en boeken zoeken die zowel in het Nederlands als de taal die je wilt leren vertaald zijn. Dan kun je ze zin voor zin lezen. Verder veel oefenen en iemand zoeken die je kan helpen. ( Iemand uit je omgeving of een penvriend die Russisch als moedertaal heeft)
Waarschijnlijk is er wel een site waar je russische boeken kan bestellen. Voor mensen die je kunnen helpen kan je hier kijken: www.interpals.com
Succes! En houd vooral vol.
__________________
J'ai tendu des cordes de clocher à clocher ; des guirlandes de fenêtre à fenêtre ; des chaînes d'or d'étoile à étoile, et je danse. -Arthur Rimbaud
Met citaat reageren
Oud 21-11-2012, 18:17
ExpoRules
ExpoRules is offline
Dankjewel Gitte (: Ik denk dat ik inderdaad zo'n boeken ga kopen wat je zei. Met die penvriend doe ik al een soort van door te reageren op russische tweets en dan krijg ik weer tweets terug enzo, dat is wel leuk. Ik denk inderdaad dat volhouden nog het belangrijkste is. Спасибо!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2012, 18:29
Verwijderd
Ik denk dat je met een beetje ge-torrent zo iets van 20 degelijke luisterboeken die je Russisch leren kan vinden. Zet het op je mp3 speler

Russische films kan je gewoon downloaden en dan is er op subscene meestal wel een engelse of wellicht nederlandse ondertiteling te vinden.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2012, 18:38
ExpoRules
ExpoRules is offline
dankje revend, het is inderdaad een goed idee om eens wat nieuwe luisterboeken te downloaden want bij die van mij is het moeilijk wakkerblijven Heel erg dankje voor de site, ik ga dalijk eens wat downloaden voor anavond (: Ревенд
Met citaat reageren
Oud 21-11-2012, 19:01
Verwijderd
Met luisterboeken bedoel ik trouwens ook dat er complete cursussen Russisch in luisterboek-vorm te vinden zijn. Die zijn nog wat educatiever dan een 'gewoon' luisterboek.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen zelf een taal aanleren?
JustSaying
3 20-02-2014 22:59
Algemene schoolzaken Een taal leren
Verwijderd
10 14-10-2007 20:30
Algemene schoolzaken in korte tijd een taal leren
Meertje
19 30-01-2007 21:19
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen snel en makkelijk talen leren!
rik1990
3 26-11-2006 13:36
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen hoe leer jij t makkelijkst een taal?
DigitalStorm
20 07-12-2002 14:19
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen vraagje over talen leren:
Aurora
5 09-04-2001 14:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.